Ketään hoidoissa PKKS:ssä!!!

Mua alkoi kiinnostaa tuo Feminolla. Olenkin jo puolison kanssa ihmetellyt että on kumma jos Joensuuhun ei tule yksityistä klinikkaa. Mutta tuo matka helsinkiin ja punktio plus siirto siellä, sai miettimään että olisikohan mahdollista tulevaisuudessa sitten heillä saada tarkempaa aikataulua hoidon etenemisestä ihan sen vuoksi että saa sovittua pitemmän vapaan sitten tuolle punktio ja siirto päiville, jos helesinkiin asti pitää reissu labran uupumisen vuoksi tehdä. Siinä olisi liikeideaa jollekkin joka perustaisi yksityisen hyvä huippu labran tänne. Toisaalta toivon että yhteityötä syntyisi Kuopion kanssa niin tuo matka ei olisi mahdottoman pitkä tehdä. Sain uutta intoa ajatukselle että nyt voi lomienkin aikaan saada hoito yksityisellä eikä tarvii olla nuiden politaukojen vietävänä olla. Ensi syksyä siis odottelemaan innolla...:D
 
kuka sielä on lekurina tällä viikolla? muakin kiinnostas..mietin vaan et oisko Esa niin ehkä sit viittiski soittaa sinne uudestaan ku eile sen kaa juttelin.

Mä tossa yön yli miettineenä tyydyn kohtalonnija meen siihen kolmanteen inssiin:ashamed: mä en jaksa käydä kinuumaa IVF:ää kun sitä ei suoraan kerta ole laitettu meille seuraavaksi..mä olen jotenki tosi väsyny:( tein viel' varmistus neganki ku tänään pp13..tiedän jo etukäteen ettei kolmaskaan inssi voi tuoda toivottua tulosta..mutta kahlataan se läpi kun kerta on pakko..
 
onnetonpulu, mulla ei oo tällä hetkellä sovittua aikaa lääkärille. Me mennään siis lyhyellä kaavalla miun omaan kiertoon seuraavaksi ja ohje oli, että kun vuoto alkaa, pitää soittaa polille ja varata aika n. kp 7:ksi, eli ei varsinaista 0-ultraa ollenkaan. Puregon (300 IU) on tarkoitus aloittaa kp 2 ja vaihtaa se lennossa Menopuriin (300 IU) kp 5 ja rinnalle tulee Orgalutran kp 6. Nämä suunnitelmat tehtiin miun normikierron mukaan, jonka pituus on yleensä 25-27 pv ja nyt on kp 27. Mitään puhetta ei ollu siitä, että jos vuoto myöhästyy tai alkaa polin aikataulujen mukaan vääränä päivänä. Onneks oon tänään siis P:n luo menossa, niin saan ehkä vähän selvyyttä, että mitäs sit jos vuoto ei nyt alakaan tässä parin päivän sisään. Hirvee ahistus tästä, heräsin tänäkin aamuna klo 4 miettimään enkä saanut enää unta. :(

Wienna, eli sielläkin asiat niinkuin pitääkin, hyvä :)! Voi kun nyt miunkin hanat aukeis, niin helpottas... Eilen just miehelle sanoin, että tällä hetkellä en toivo mitään muuta niin paljon kuin että menkat alkais. Katsoi minua aika oudosti ja sanoi, että eipä ois kuvitellut miun koskaan tuollaista sanovan :LOL:. Yleensä aina hirvee valitus, kun menkat alkaa.

tyty, no olipa hyvä, että se E soitti, niin sait vähän tuohon omaankin tilanteeseen selvyyttä. Jos poli menee kiinni vko 25 niin kyllähän siulle ihan hyvin vielä ehditään IVF tehdä! Laskeskelin, että jos tää kierto menee miulla ohi menkkojen myöhästymisen takia puihin, niin kyllä meidänkin pitäis vielä ehtiä seuraavassa kierrossa. Mutta toivon, että ei tarviis oottaa... Vähän mietinkin, että missä labrassa ne Feminolla meinais hoidot tehdä. Kyllähän tuo aika rahtautumista ois, ainakin jos pitäis Helsinkiin tai Tampereelle mennä. Muoks: olitkin ehtinyt sillä välin kirjoittaa tuohon, kun olin itekin kirjoittamassa. Jos oot valmis oottamaan syksyyn, niin hyvä. Mutta kannattaa ainakin kysyä vielä oikeet perustelut sille, miksei sitä muka vois nyt keväällä tehdä, kun aikaa kuitenkin on. Vai onko ne tarkottanu sitä, että on niin paljon loppukeväälle jo hoidettavia, että siinä kohdassa alkaa aikataulut pettää. En tiedä.
 
Viimeksi muokattu:
Tytylle tsemppiä IVF:n kanssa :)

ON: Odotettu puhelinsoitto tuli äsken. Eilen punktioiduista 10 munasolusta vaivaiset (?) 6 oli hedelmöittynyt. Toivottavasti pääsee huomenna siirtoon ja toivottavasti ei mitään sen kummempaa katoa enää käy...
 
Rowan79 Toivotaan et se vuoto alkas tänään!!!!Täällä kans ahistus valtaa mieltä :// On tää niin tuuripeliä, ei voi millään tietää miten reagoi mihinkin lääkkeeseen jne.Mut nyt siule ne menkat ja pian!!!

tyty86
JESSS!!! :)

i_curie Toivotaan että ovat sitkeitä nuo teidän alkiot. Ei se määrä, vaan laatu;) Onnea kovasti siirtoon!!!

Kuka tietää et mitkä päivät siellä polilla tehdään noita punktioita?Mietin vaan et kun meille oli tarkotus tehdä se pitkä viljely et mitenköhän se sit käytännössä onnistuu.En oo eläissäni jännittäny yhtään hoitoo ja nyt hypin seinillä!!Mie niin toivon että tässä hoidossa viimein selviis syytä tähän hommaan. Niin ja ne kromot/hyytymistekijätkin oli ok.Uskon että tuo pitkä viljely antas vastauksia meidän tilanteeseen.Saa ainakin selville sen että onko vika munasoluissa/alkioissa vai kiinnittymisessä. Joo, tällasia mietin viime yönä muutaman tunnin :D
 
Noni..Esa ei kerenny tarkemmin perehtyy miun tietoihin tai tehä uutta hoitosuunnitelmaa. Polilta soitti hoitaja ja sano, et pittää mennä torstaina ihan käymään polille et kahotaan hoitosuunnitelma uudestaan..jeeh..veikkaan et jos ei ois IVF:stä kyse niin ei tarviis mennä käymään..hui, ehkä mulle tehtäski ivf nyt kevääl..peukut pystyyn:D
 
tyty86 Kiitos:) Sinänsä kyllä tässä vaiheessa sama kuka on, kunhan vaan saan annostukset tuolle puregonille ja synarela on purrut toivotulla tavalla. Mie kyllä uskon että työ pääsette siihen iffiin nyt, toivotaan parasta :)

Ärsyttääpi muuten nää menkat, tosi kiva mennä huomenna kun vuotaakin ihan kiitettävästi. Anteeks kun mie unohtelen, mut oliko jollain huomenna käyntiä kans polilla?Muistelen et oli, mut en muista millään että kenellä :D
 
Miekin sain huojennusta menkkapaniikkiin, kun P rauhoitteli tänään, että kyllä voin aloittaa pistokset kp 2, alkoi vuoto sit minä päivänä hyvänsä. Ja kuitenkin kun pitää soittaa polille kp 1 ensin, jolloin voidaan tutkailla tilannetta vielä. Ja jos alkaa silleen viikonloppuna, että pitäs alkaa pistää ennen maanantaita, niin sit aloitan vaan itekseni. Helpotti kyllä tuo tieto. Mutta sais se vuoto silti nyt alkaa mieluummin ennemmin kuin myöhemmin.
 
  • Tykkää
Reactions: Melargia
Rowan79 Hienoa että jäi hyvä mieli tuosta käynnistä :) Kyllä ne menkat sieltä alkaa!!

Mietin tässä just et jos huomenna kaikki ok ultrassa, niin millon ne pistokset alkaa?Samana päivänä vai?Ja millos tuo synarelan annostus puolittuu?Kai mie aamulla voin vielä tällä annoksella suhauttaa??Hemmetti mitkä menkkakivut taas, joutunu buranaa kiskomaan kaksin käsin.
 
Synarelan annostus puolittui ainakin itelläni samana päivänä ku aloitin pistelyt. Pistelyitten ajankohta sitten katotaan siellä ultrassa, eli saat huomenna sitten tarkemmat ohjeet sieltä polilta. :) Mulla alkoi ultrapäivästä seuraavana päivänä.

Miullahan se ois huomenna se polikäynti ainakin, en tiijä oliko muitakin. Aamulla soittivat niistä hedelmöittyneistä tuntemattomasta numerosta. Nyt sitten 10 minuuttia sitten soi puhelin tuntemattomasta numerosta ja painoin väärää nappia ja tottakai nyt sitten panikoin, että yrittävät soittaa sieltä polilta, että ei toinna tulla, kaikki alkiot meni roskiin ku olivat niin paskoja :( oivoi ja ahdistus...
 
i_curie ei kait ne enää tähän aikaan ole ees töissä siellä.. Jospa se oli vaan puhelinmyyjä. Hurrrrjat tsempit huomiseen siirtoon!!!!! Peukut on pystyssä että alkion saatte kyytiin d:)b Oliko muuten millaset olot punktion jälkeen? Onko vielä kipuja tai muuta ikäviä tuntemuksia?

onnetonpulu Minulla alko pistokset nollaultrasta seuraavana päivänä. Ultrapäivänä oli vielä kaks suhausta kahesti päivään ja sillon ekana pistosaamuna vielä piti molempiin sieraimiin, mutta illalla sitten vaan enää yks suihkaus. Mutta tuokin sitten selviää huomenna miten ne menee :) Mutta siis ihan normiannoksen vielä aamulla otat.. Ei kai vaan jännitä? :D Niin ne tekee niitä punktioita ma-ke.

Rowan :heart:

tyty Jospa se siitä lutviutuup assiit :) Ite olen ainakin tämän "matkan" myötä oppinut kärsivällisyyttä.. kun ei ne asiat ihan heti tapahdu, vaikka kuinka ite niin haluais.. Ja edelleen ajattelen, että ei se ivf ole oikotie onneen...

Wiennallekin tsempit nollaultraan!

On: tänään oli eka folliultra ja hyvältä kuulama näyttää. Annos (150) jatkuu samana. Nyt pitäis vaan ottaa jo iisisti liikunnan suhteen, ja sekös tuntuu vaikeelta tällaselle menijälle :D Päähän tässä vielä leviää, jos ei nyt ihan minulta niin koirilta :LOL:
 
i curie Ei sieltä tuohon aikaan ole kukaan voinu soittaa, siellä ne munasolut nyt rauhassa köllöttelee =)

Melargie Mulla teki kans tiukkaa liikuntakiellon kanssa, ja ei kyllä voinutkaan pahemmin urheilla, muutaman kymmenen metrin kävelyssä tuli jo niin huono olo, että jäi koiran lenkitykset puolison harteille :)
 
i_curie Tuskin sielä tosiaan ketään illalla töissä on. Valtavasti tsemppiä huomiseen siirtoon!!!!! :)Miten pitkään muuten piikittelit?

Melargia Mie kirjaimellisesti hypin seinillä :D. Hienoo et folliultrassa kaikki mallillaan. Monta niitä tulee siula yhteensä vai onko vielä tietoa?Minuukin hirvittää kovasti tuo liikunnan rajoittaminen, miula kun meinaa mennä välillä yli ja kun stressaan tätä kovasti, ni liikunta tekee psyykelle hemmetin hyvää. Ja koirille myös ;)

APUA APUA!!!Varmaan sekoisin jos työ ette ois täällä :heart:
 
... no ehkä se oli se puhelinmyyjä sitten :D

Mie piikittilin keskiviikosta perjantaihin asti, eli ..öö.. kymmenen päivää ja sitten lauantaina tökkäsin pregnylin. Miulla ei tullut mitään liikuntakieltoja tai oloja ettei vois liikkua, mutta motivaatio koirien kanssa mitenkään liikkumismielessä saatikka salitreeniin oli hyvin vähäinen. Soittelin mieluummin (soittimilla ei puhelimella...) :) Kävin toki ajan kuluksi parin tunnin löntystelyillä kavereitten kanssa, eihän sitä ny ilikee olla käymättäkään vaikka ei huvita :D

Nukuin viime yönä sitten 10 tuntia. Oisin nukkunut vielä pitempäänkin mut piti herätä antamaan aamupalaa noille kaveruksille. Koirille siis. Parin tunnin päästä se on sitten menoa. Toivottavasti........

Joo tuntemukset punktion jälkeen. Hmm. Siis se punktio oli maanantaina. Tunnin ihmettelyn jälkeen pääsin kotiin ja kotona sitten otin 4 tunnin päikkärit :D Loppupäivän sitten maha tuntui vähän ropelletulta ettei huvittanut tehdä mitään, mutta ei se kummempia kipuja kuitenkaan, ja eilinen sitten oli jo fyysisesti normipäivä mutta henkisesti hötkysin ihan sikana.

JÄNNÄÄ
 
Viimeksi muokattu:
i_curie Kiitti kovasti informaatiosta :) Mei luulen et aika samalla tavalla mennään meilläkin. Ainut vaan jos punktio ois maanantaina, ni alkioita pystyy viljelemään ainoastaan sinne perjantaille jollon ois siirto.Eivät taida ihan blastokystiksi ehtiä. Mut tänään tiedän lisää :) Meillä muuten taitaa olla aikalailla samat harrastukset :D Niin ja tsemppiä siirtoon!!!:)
 
Hienoa i_curie!!!! Mukavaa piinailua.Teillehän jäi kivasti pakkaseenkin ;)

Polilla käyty ja M lääkärinä. Synarela siis toimi niinkun pitikin ja aamulla puolittuu jo annostus ja huomisillalla tuikkaan ekan satsin Puregonia 200IU. Millasilla annoksilla muut ootte olleet liikenteessä?Miula siis ekat 2pvää 200IU, sit 3pvää 175IU. Sit tiistaina ultra ja katotaan tarviiko annostusta muuttaa. Viimeinen ultra ensi vkon pe ja sit ma tai ti punktio. Ainut mihin olin hieman pettynyt, oli se että pääsiäisen takia ei oo mitään mahkuja tehä pitkää viljelyy ja lääkäri oli muutenkin sitä vastaan meidän kohdalla. Ihan jees fiilis jäi. Tuli muuten mieleen että moni tuttava joilla ei mitään hajua näistä lapsettomuusongelmista, ei menis ikinä miesgynelle. Ite taas jos saisin valita, niin näissä hoitoasioissa jäänyt sata kertaa parempi mieli aina kun käynyt mieslääkärillä :D Mutta, tästä se lähtee!! :)

Miten teillä muilla menee???
 
Kurkin aina teidän muiden uutisia ja hyvältä näyttää.

Mieli on ollut maassa ja usko hoidoilla onnistumiseen on alkanut horjua pahan kerran. Nyt jyllää koko ajan tunne ettei meille hoidoista ole mitään apua ja se on saanut itkeskelemään. Seuraavien alkioiden sulattamisen jälkeen tauko taitaa olla paikallaan paremman kerran. Ahdistaa kaikki ihan sikana ja vitutus on jatkuvaa. Nyt sitten epäilen saaneeni kustaudin kun pissihätä vähän väliä ja yölläkin on noustava vessaan. Muita oireita tosin ei ole.
 
Täällähän on jännät ajat meneillään. :)

tyty86 > Peukkuja mieleiseen hoitosuunnitelmaan! Kyllä pitäisi hyvin ehtiä, koska mullekin puhuttiin, että tänä keväänä vielä yhden ehtisi. Saattoi kyllä olla tuo puhe viime kierrossa, mutta onhan tuonne kesätauolle jäämiseen vielä aikaa.

Tsemppejä tarvitseville!

Ehti jo ajatus karata ja nyt pitäisi siirtyä ruokailun ääreen. Pikaisesti omia kuulumisia sen verran, että odottelen raskaustestin tulosta. Testipäivä olisi vasta perjantaina tai lauantaina, mutta tietyistä syistä täytyi asia selvittää jo aikaisemmin. Tälle päivälle en ehtinyt vastausta saada, joten huomenna sitten täytyy soitella kuinka kävi. Palaan ilmoittelemaan, jos kerrottavaa on. En leijaile pilvissä, sillä olo ei viittaa plussaan. Jännittää kyllä ihan hirveästi.
 
Onnetonpulu teille siis suunnitellaan pitkää viljelyä ? olen melko uus täällä ja en teidän kaikkien taustoja tiedä...

Meille on tehty nyt yks tuoresiirto ja kaksi pas hoitoa. Ekassa pas hoidossa tehtiin siirto samana päivänä kuin sulatus ja tässä toisessa siirto sulatusta seuraavana päivänä. Ite mietin kans tuota pidempää viljelyä, millä perusteella sitä pkl.lla tehdään ja voisikohan sitä jo ehdotella jos tämäkään ei onnistu ?

i curie Onnea huippu alkioista :) !!!
 
i curie huippu hyvii uutisii..onneapiinailuun..olkoot se 9kk pitkä:whistle:!!
macy kävitkö verikokeissa otattaa raskaustestin,miksi et tehnyt kotona? Kun eikös sulla jo pp:t ole about 12 tienoillla..sillonhan vois jo kotitesteillä näkyä.

Mua on vituttanu ku pientä sikaa nyt koko ilta:mad: persekään ei oo voinu rueta kunnol vuotaa vaan pientä tuhruu wc käynneil..arg..menkka vidudus maksimaalista tasoo ja tissit kipiät..eiköhän ne hanat aukee huomen viimostaa jos ei yön aikana..jänniittä huominen poli käynti..jotenki epäilen et ne puhuu mulle sen kolmannen inssin puolesta..noh, huomenna sen näkee..
 
tyty86 > Pissasta tehty testi ei olisi ollut riittävän luotettava tässä vaiheessa, eikä siinä vaiheessa olisi edes ollut enää mahdollista tehdä testiä aamupisusta. En osannut tuohon testin tarpeeseen edes varautua. Luotin vain siihen, että raskauden mahdollisuus on huomioitu. Aika hämmentävää kyllä olla tilanteessa jossa kohdellaan kuin raskaana olevaa vaikka tilanteesta ei ole vieä tietoa. Parempihan se on varmistella, mutta tuli silti outo fiilis. Tuntuu se nega varmaan vähän kummalta sen kohtelun jälkeen vaikka siihen olen ihan varautunutkin.
 

Yhteistyössä