Ketään hoidoissa PKKS:ssä!!!

Tekeekö ne polilla automaattisesti kolmannenki inssin vai voinko mä mankua jo IVF:ää:(..mä en nää että insseistä ois meille sen suurempaa hyötyy kuin et kotikonstein peuhattas. Voiko päässä jo suunnuttelukäynnille ivf:ään vaikka inssi tehtäskin vielä?
 
tyty86: Mitä lääkäri on sanonut jatkosuunnitelmista? Meille puhui ennen kuin aloitetiin inssit että 2 kertaa kokeillaan jonka jälkeen hän ei näe mitään syytä olla siirtymättä jo IVF:n. Mie luulen jos sulla ovulaatio tapahtuu ja miehes siipat on kunnossa niin ne vielä sen kolmannen laittaa vireille ennen kuin IVF:n siirtymistä. Meillä oli suunnittelu käynti vasta inssien jälkeen.
 
simpli Esa sillon sano, että hän ei tekis meille kuin 2 inssii, koska epäilee munasoluissa olevan vikaa. Mut mä en tiiä kirjottiko se sitä koneelle asti. Onkohan mun järkee kysyy polilta et mitä seuraavaksi, soittaa esim. huomenna ja kysyy et mikä mun jatkosuunnitelma on?
 
simpli > Pieni pilkun viilaus: Pregnyl ei ole kynä vaan ruiskun ja ampullien kanssahan siinä pelataan. Varmaan vahingossa kynäksi sanoit. :) Kynäsysteemi olisi kyllä kiva. Puregonin kanssa on aina niin näppärää, kun tarvitsee vain tuikata.

tyty86 > Päiville pääsee vapaiden aikojen ja teidän omien aikataulujen mukaan. Sillä käynnillä puhutaan tarvittavat asiat. Joillekin kerrotaan mitä IVF on käytännössä, joillekin se on enemmän sitä henkisen valmistautumisen tehostamista tai muuta kyseiselle parille tarpeellista. Meille tuo prosessin eteneminen on aika selvä, joten mitään infoa tulee sisältö tuskin juurikaan olemaan. Käydään ehkä pikaiselti läpi vaiheet ja jutellaan sitten loppu sen mukaan miltä itsestä tuntuu. (Näin siis Päivikin sanoi) Käynti olisi hyvä olla suunnittelukäynnin jälkeen, koska suunnittelukäynnillä sovitaan millä kaavalla edetään. Hoitohan suunnitellaan jokaiselle parille erikseen eli on yksilöllinen. Soita ihmeessä ja kysele jatkoja. Sitenhän se homma etenee. Voihan se plussa tässäkin kierrossa vielä tulla, mutta itse ainakin koen, että jatkojakin on hyvä miettiä valmiiksi ennen kierron vaihtumista.

Itse tässä pohdin joko pyytäisin Femareihin reseptiä valmiiksi. Ehdin sen varmasti saada testinkin jälkeen, jos negaa näyttää. Eivät ehkä reseptiä annakaan ennen kuin ainakin ensimmäinen testi on tehty. Sellainen fiilis jäi edellisellä käynnillä, että haluavat katsoa ensin tämän kierron loppuun. Muutenhan mulle se resepti varmaan jo olisi annettu. Olen vain siitä hieman huolissani ehdinkö saada lääkkeen ajoissa, jos reseptin saan vasta negatestien jälkeen. Täkäläisessä apteekissa kun ei välttämättä kyseistä lääkettä ole tilaamatta saatavilla. :|
 
:wave: Taas täällä. Minä vaan jännäilen niin kovasti teidän puolesta ja toivon joka kerta kurkkiessani löytäväni plussauutisia! Ja haluaisin niin kaikki poppakonstitkin vaikka jakaa teidän kanssa, jos niistä olisi jollekin edes hyötyä.

Macy Gray: Toivotaan plussaonnea myös sinulle tähän kiertoon, mutta itsekin kuulun siihen joukkoon, joka aina jo suunnitteli seuraavaa kiertoa vaikka sen kierron tulos ei ollut tiedossa. Itsekin käytin femareita + muut lääkkeet ja ainakin minulla alkoi jo femareiden syönti kp 2. Eli kannattaa varuilta kysäistä reseptiä jo etukäteen, koska muutoin voi tulla kiire niiden aloittamisen kanssa. Toki nuo aloituspäiväthän ovat yksilöllisiä.

Kemialliset raskaudet: Kenellä on ollut kemiallisia raskauksia, onko asiaa tutkittu tarkemmin mistä johtuu tai käytetty jotain lääkettä apuna? Joskus olen kuullut, että esim. minidisperiini tai/ja kortisooni voi auttaa kiinnittymiseen. Itse käytin tuota disperiiniä ennen ovulaatiota aloitettuna (toki joidenkin tutkimusten mukaan pitkäaikainen käyttö voi taas heikentää ovulaatiota). Mutta kun nää asiat on aina niin pienistä asioista kiinni... Lääkäri silloin määräsi disperiinin aloitettavaksi alkuun aina kp 3 ja sitten seuraava lääkäri taas aina lugejen aloittamisen kanssa. Sitten tässä tärppikierrossa aloitin ominpäin ennen aikojaan ehkä kp 7 tai jotain, kun satuin netistä lukemaan, että disperiini ennen ovulaatiota aloitettuna voi auttaa kiinnittymisessä (jos esim. elimistö hylkisi hedelmöittynyttä munasolua). Mene ja tiedä näistä tuloksista, mutta kohdallani tepsi, en toki tiedä mikä juuri se juttu on sitten ollut, joka raskauden sai aikaan...
 
Rosetta:Onko sulla normaalisti miten pitkä kierto?Voi vitsi jos miulakin venyy niin pitkäks :(

Macy Gray : Hienosti kyllä ilmaisit asian, hyvin kirjoitettu! :)

tyty86: Soita ihmeessä polille, ihmettelen jos eivät voi tuossa tilanteessa tehdä jo IVF:ää. Siula kummiskin taustalla noita kemiallisia ja inssissä ei pääse niihin vaikuttamaan valitettavasti. IVF:ssä kummiskin päästään valkkaamaan ne parhaat elinkelpoisimmat yksilöt :) Miulahan oli lääkärillä käynti kp19 ja kp21 alotin jo sumuttelemaan. Hoitaja kysyi että tuntuuko siltä että haluaisimme käydä Päivin luona, mutta en sitä tässä tilanteessa tuntenut tarpeelliseksi. Niimpä hoitaja siinä sitten puregonin käytön jne..ja hyvin selvisi asiat :)
 
Soitin polle..ja mä arvasin et ne tekee viel kolmannene inssin..mulla ei vois paskan vertaa kiinnostaa mennä siihen:'( ei oo näistäkään insseistä hyötyy ollu niin lottovoittkko ne luulee mulle saavan kolmannella inssillä? Mua vituttaa viel enempi mitä eilen|O syksyyn menee ivf..loistavaa..
 
tyty, no voi pälli, että vielä sitä kolmatta inssiä yrittävät. Voikohan noille kemiallisille sit olla jotain syytä, mitä voisi tutkia? Mie en tiedä, tekeekö ne Feminossa IVF-hoitoja, mutta nettikarjalaisessa on ainakin artikkeli, jossa sanotaan, että voivat auttaa jos kunnalliselta puolelta ei enää saa apua. Eli viittaisko tuo kumminkin siihen, että siellä tehtäis niitä hoitoja? Aikasemmin mie luulin, että siellä tehdään vain tutkimuksia. Voihan tuonne ottaa yhteyttä ja kysyä.

onnetonpulu, mikäs tilanne? Mie liityn nyt samaan kuoroon siun kanssa: täti tänne ja mieluummin ennemmin ku myöhemmin! Mulla loppui viikonloppuna kaikki menkkaoireet, vaikka pe olin ihan varma, että alkaa justiinsa. Nyt ihan oireeton. Mitä ihmettä? Onneks mulla on huomenna aika P:lle ja saan purkaa tätä stressiä ja kysyä mitä tehdään, jos vuoto ei nyt alakaan tässä ennen viikon keskiväliä...

Tänä aamuna oli sentään yksi iloinen juttu: Paino on junnannut piiiitkään, mutta tänä aamuna vaaka näytti viimein, että 36. kilokin on pudotettu (4,5 vuoden takaisista pahimmista ajoista). Pitkään se junnas tuossa 35:ssä (ja heilui takapakkia välillä). Jes! No, oon mie kyllä ihan hulluna liikkunutkin ja vahdannut syömiäni kaloreita. On vaan niin nihkeetä nykyään tuo yhdenkin kilon pudotus.
 
Viimeksi muokattu:
Mie soitinki tonne Feminoon, ja kuulema aikovat tulevaisuudessa tehä hoitoja myös siellä:) ehkä jopa syksyllä. Esa kuulema tietää paremmin ja sille jätetty soittopyyntö, soittaa vissiin jo illalla että miten ivf hoito aijotaan toteuttaa tuolla.
Rowan on meiltä otettu kromosomi kokeet ja hyytymistekijät noiden kemiallisten takia..mutta ei muuta..tietty perus tutkimukset mitä muillakin.
 
tyty86 No voi helevetti!!Hei mut nyt kun se E soittaa sulle päin ni kysäseppäs sen mielipidettä. Jos se vaikka sitä mieltä ois et kannattaa siirtyy ivf:ään ni ehkä sitä sittenkin ois mahollista saada jo nyt julkisella puolella. Kuka lääkäri teillä on viime käynnillä ollut ja kuka sen kolmannen inssin on määrännyt??Ja esitä sille tuo teidän tilanne ja liuta kysymyksiä, toivottavasti järkkääntys niin ettei tartteis tässä välissä enää yksityiselle mennä!!Esa on kyllä ihan huippu, ylivoimasesti paras!!


Ja kuulkaas: Täällä alkoi äsken MENKAT!!! :D Oujee!!Ja keskiviikkona lääkäri ja sitähän pitäs päästä heti pistelemäänkin jos kaikki ok :))
 
pulu huippuu..menkat..niitä on jo odotettu:D!! Joo siis kato ku mä soitin sinne polille, niin se sano, et mulle ei ees kerettäs tehä enää ivf:ää koska ne ei punkteeraa ku kolmena päivänä viikossa : / ja jos nyt alottas suoraan sen ivf:än ni ei muka kerkeis siltikkään:O..Ja siis viime Inssissä oli Antti, ja se laitto mulle sen kolmannen inssin. Ei se Esa ollu mitää kirjotellu koneelle kun puhuttiin et meile tehtäs vaan pari inssiin..että kiva..
 
tyty, tuohan on tosi lupaavan kuuloista, siis että jos tosiaan tulevaisuudensuunnitelmiin kuuluu myös IVF-hoitoja tehdä tuolla Feminossa. Millainenhan hintataso heillä tulee olemaan...

onnetonpulu: jeeee! Mahtava homma! Nyt lähetä niitä menkkahormoneja vähän tähänkin suuntaan, niin päästäis yhtä aikaa pistelemään :D. Pelottaa kyllä, että miten tän nyt käy, kun ei oo nyt yhtään oireita.
 
tyty, hirmu kiva kun sie otit asiakses ottaa selvää tuosta Feminon systeemistä :heart:. Oot samalla vähän niinkuin viestintuoja meille palstan porukalle, iso kiitos! :). Toivotaan, ettei E tosiaan rimpauttele kesken kauppareissun :O
 
  • Tykkää
Reactions: tyty86
tyty86 Oliko siula millään tavoilla tutkittu noita kemiallisia??Jos ei niin kyllähän ne hyytymistekijät jne pitäs jo kattoo kun useempi jo takana :( En kyllä ymmärrä et miten ne ei kerkeis enää tehä IVF:ää..Kun eihän miulakaan vielä oo pistokset alkanut.Jospa se E osais auttaa asiassa!!Ilmoittelehan sit kun se on soitellut :)

Rowan79 Voihhh, toivotaan et ne sieltä tulee ja pian!!Siitä erilaiset menkat että ei kyllä varotellu mitenkään, vaan ihan kertalaakista hanat auki :D Ja ihan kiitettävät kivut on särkylääkkeistä huolimatta. Oliko siulakin siis keskiviikkona lääkäri?Sori kun miula pätkii enkä muista mitään. Pitäähän meijän päästä yhessä piinailemaan!!!! :)
 
Toivottavasti tytykin pääsee ivf:aan ennen kesää, varsinkin kun sellaista jo vähän lupailtu!
onnetonpulu, meillä menee nämä hoidot kyllä ihan samaan tahtiin! Tänään aukesi täälläkin hanat ja keskiviikkona on 0-ultra. Harvoin tosiaan on ollut yhtä iloinen menkoista;) Toivottavasti Rowankin ehtii "mukaan"!

Hassusti on muuten oireet helpottaneet sumuttelun myötä, päänsärkyä on kyllä ollut joka päivä.
 
Wienna No myöpäs mennään tosi samoissa :D Kyllä se Rowan kanssa saadaan vielä mukaan :)Miula kans hävinny Synarelan oireet, onneks :)

tyty86 No niin mie vähän muistelinkin et ne ois tehty.No sitä suuremmalla syyllä luulis et tehtäs heti ivf, siinä kummiskin saa aika paljon selville. Miks se ei voi jo soittaa??!!!prkl.
 
Dodii..Esan kanssa juteltu ja Feminossa ois tarkotus tehä yhteistyötä helsingin, tampereen tai kuopion labran kanssa tulevaisuudessa. Eli jos esim. tehään ivf, niin muniksia kasvatetaan feminolla ja sit puktioon mentäs helsinkii + siirtoon. Ja kaikki siirrot tehtäs siellä.Koska pohjois-karjalassa ei oo hyvää labraa siihen hommaan ja varmaan PKKS:n kanssa ei voi yksityinen tehä yhteistyötä.

Esa käski myös soittaa huomen uudestaa polille ja sano et ajallisesti kerettäs ihan hyvin tehä puktio mulle ennen kesää..et kohan hää nyt näkis miun paperit niin miettis et miten jatkot. Eli mä varmaan soitan polille aamulla ja pyydän niitä konsultoimaan Esalle mun tilanteesta. Esa kyl sano, et voi olla et se inssi tehtäs mut ei se pois sulkenu ivf:ääkään..jesh!
 
tyty JEEEE!!!Ihmettelinkin että miks ei muka ajallisesti onnistus. Jospa sitä kuule pääsette jo nyt IVF:ään.Ja tuuhan heti informoimaan kun tiiät lisää!! :)

Kukahan lääkäri siellä polilla on tällä viikolla?Kellään tietoa??
 

Yhteistyössä