Ketään hoidoissa PKKS:ssä!!!

Taidan olla vähä jaljessä nyt asioista, mutta AURINGOLLE tervetuloa joukkoon!!!!!

soja:nyt vaan tekee asioita mistä sä nautit ja mikä saa olon paremmaks. Älä mieti sitä työpaikkaa vaan yritä nauttia elämästä, vaikka se voi vaikealta tuntuakkin.
Ite oon huomannu, kun nyt toisen hoidon aikaan oon ollu kotosalla (työtön), niin on jotenki jaksanu paljon paremmin ajella polille ja mieli on ollu parempi. (tietty toi lapsen saaminen on jo tuonu paremman mielen) mutta ei oo tarvinnu kaiken tän aikana viel jaksaa töissä ja sen lisäks kotihommia. On saanu tehä asioita, joista todella nauttii ja voinu keskittyä hoidoissa jaksamiseen.

Se tapaaminen vois olla ihan kiva juttu...tietty, jos ei oo muuta. Suurin osa "meistä" tuntuu asuvan ihan siellä joensuussa...niin paitsi minä.

Nyt on mentävä laittamaan Tomi traktorin katsojalle aamupalaa....
 
mammuliios, kiitos =) ja kiva kuulla että siellä on ollut nyt helpompaa hoidon aikana.

soja, tosiaan, koita nyt saada ajatukset sille vaihteelle että SINÄ olet nyt tärkein, ja sun on nyt saatava aikaa ja lepoa hoitaa itseäs. Vaikkei sellaisen ajatteleminen aina olekaa helppoa. Huomennakos se PAS olikaan? Muistanko oikein? Jos on niin oikein paljon onnea siihen!!

kiva kun innokkaita tapaamiseen löytyy, aika ja muu on järjestelykysymys, eiks vaan..Tosiaan, se kun sais tutstua ihmisiin, jotka osaa kommentoida muutakin kuin että hyvähän sun on harrastaa kun ei oo lapsia, tai sulla on niin helppoa kun ei tarvii lapsista huolehtia.. JOOPA JOO! :attn: pistää vihaksi jo pelkästään kun ajattelee koko kommentteja.

Tapaamisesta, niin mulle käy oikeestaan mikä vaan, tai aion järjestää. Kolmivuorotyötä teen, öitä onneksi vähemmän. Kesälomalla oon vielä reilu pari viikkoa tässä.

Kuulin sellaista että tk-lääkäri olisi sanonut eräälle pariskunnalle että lähin lapsettomuuden hoitopaikka on kuopiossa?!? Kyseessä on lapseton pariskunta ja yritystä on, ja loppuvuoteen asti heidän pitäis vielä kotikonstein yrittää kuulemma..Mäkin kuulin noin puoli vuotta sitten huhun että polin toiminta, ainakin IVF/ICSIn osalta olis loppumassa?? En ottanu sitä kovin vakavasti, kun ei ole ollut syytä, ja ei kai tuommoista julkisen puolen hoitoa, joka hoitotakuun piiriin kuuluu, voi noin vain lopettaa!? Kertokaahan jos ootte kuulleet jotain tms...
 
Aurinko: Varmasti ihan vaan huhu puheita tuommoiset. En usko että polin toiminta vois loppua kun kuuluu tosiaan hoitotakuuseen ja eihän tällä seudulla muita hoitopaikkoja edes ole. Vaan Kuopiossa todellakin lähin ja KYsissä varmasti riittää kävijöitä ennestään.
TK-lääkärit ei varmasti lapsettomuus asioista ole kovin hyvin perillä eli niiden sanomiseen ei hirveästi kannata luottaa. Mie sain kyllä ihan helposti Tk-lääkäriltä lähetteen polille, kun vuosi tuli täyteen, mutta se tk-lääkäri hoitaakin enimmäkseen näitä naisten alapää juttuja :LOL: niin tiesi normaalia enemmän näistä asioista.
 
Rosetta: joopa, niin minäkin järkeilin. Mutta kun täällä teitä muita meidän alueen ihmisiä on niin ajattelinpa heittää ilmoille kuitenkin. Ja se on totta että KYS pullistelee varmaan muutenkin, eikä sairaanhoitopiirillä varmaan oo rahaa maksaa meitä kaikkia kuopioon yksityiselle..Oli vissiin sulla ollu silloin sama tk-lääkäri kuin joka meille lähetteen laittoi, tosinhän oli kylä silloin vähän sen kuuloinen, että "kyllä se siitä, ette varmaan hoitoihin asti pääse." Mut mut. Mullakaan ei ole yhtään tuttua joka olisi hoidoissa.. Vain nettituttuja.
 
Ai niin mä tässä aattelin että nautin olosta ilman mitään tabuja koko kesän ja sit vasta elokuussa napsin ne terolutit et saadaan vuoto ja sit kp 2 alotan zumenonit. Koitan saada kp 13 noin sen ultran, heti sille viikolle kun paikka aukeaa.. Pari viikkoa ennen sitä on heillä jo puhelimet auki, eli hoitaja paikalla, ja aikoja voi ruveta varaamaan. Näin mulle kerrottiin kun soitin. Viimeks meni ihan :'( puhelimessa, aiemmin oon ina polilla käydessä ja puhelmessakin jaksanu kuulostaa reippaalta mut nyt repesin, nolottaakin.. Viikkohan siitä soitosta aikaa taitaa olla.

Onks teillä kokeneemmilla IVF/ISCI kävijöillä tietoa et onks ne joka vuosi lähes samat ne jaksot milloin noita hoitoja tehään? Ja mitkä ne mahtaa olla? En suoraansanottuna kehdannu kyyä polilta kun on niitä alkioita vielä kuitenkin pakkasessa. Silti tuntuu, et pitäis olla jo joku varasuunnitelman varasuunnitelma..

Alkionsiirroista, niin oon käsittäny että Korkeela ei oikein kahden siirtoja tee, Vanha-Perttula ja Ahtola ilmeisesi tilanteen mukaan..
 
Mie rupesin nyt tuota tapaamis asiaa pähkäämään täällä B). Pääsisikö moni tulemaan heinäkuussa vai onko teillä millaisia suunnitelmia. Itse oon heinäkuun vielä töissä, joten silloin perjantai päivät kävisi parhaiten joskus 12-16 välillä vai onko teille miten hankalaa päästä arkena tuohon aikaan päivästä?. Itse en mielellään kovin myöhään tulisi, kun rasmulle tulee sitten pitkä päivä yksin kotona. Joku viikonloppukin voisi onnistua heinäkuussa. Kesäkuu on mulla töitten puolesta täyteen buukattu ja viikon mittainen reissu tiedossa ennen juhannusta.
Heittäkää mutkiin ideoita tapaamiseen liittyen =)
 
heeei, siistiä kun joku muukin intoilee tapaamisen kanssa, niinkuin mie täällä B)

Mulla tilanne olis sellainen että heinäkuussa lähes kaikki perjantait oon tod. näk. aamuvuorossa 7-15. Heinäkuussa kaikki viikonloput on vapaat. Täälähetkellä työvuorot on tarkemmin tiedossa tuonne 5.7 asti, ja joskus kesäkuun alulla saan sit tietää jonnekin elokuun puoliväliin..
Heitän pari ehdotusta, mut nää on vaan heittoja mun töiden perusteella, saa tyrmätä vapaasti, etsitään sit uusia.. ma 29.6 tai ke 1.7. Mulle tosin kesäkuussakin kävis, mut jos rosetalla on kovin kiireistä niin siirretään ilman muuta. Todellakin, tähän vaiheeseen kun päästään, niin mä JÄRJESTÄN mitä vaan! Olis huippujuttu jos olis vaikka kourallinenkin meitä tsemppaamassa eteenpäin livenäkin välillä :heart:

Mites muut? Niin mulla ei oo tosiaan tiettyä päivää/aikaa joka kävis tai ei, vaan noiden vuorojen mukaan mennään.

 
Mulle käytännössä käy mikä päivä vaan, kun näin työttömänä lorvin kotona. Päättäkää vaan ihan mikä aika tahansa, niin katon sit miten pääsen tulemaan. Mikä se paikka tulis sitte olemaan???

Ja tosta alkionsiirrosta...muistelen, että Korkeela oli sillon siirrossa, kun mulle viime hoitojakson aikana PAS tehtiin ja kaksi siirrettiin. Nooh toinen ei jaksanu sinnitellä kyydissä, mutta toinen nukkuu nyt onnellisena päiväunia.
Niin ja sit vielä, kun oli puhetta noista lääkäreistä, niin mie olen ite ollu tyytyväinen Korkeelaan...en niinkään noihin naisiin. Tietty kaikki on olleet hyviä, mutta Korkeelasta parhaat kokemukset. Kaikilla omat mielipiteet

Nyt ei kyllä tule mieleen mitkä ne IVF hoitokuukaudet on.
 
Mun työvuorot selviää ajalle:1.6-21.6 kun menen tämän viikon jälkeen töihin . Heinäkuussa pidän viimeiset 2vko lomaa välillä 6.7-20.7. Voin tarkemmin ilmoitella päiviä milloin mulle sopisi kun näen seuraavan listan. 2 vuorotyötä teen ja viikolla on yleensä pari vapaapäivää, viikonloppuna olen yleensä töissä..

Avon serkku puolisoneen ovat käyneet lapsettomuushoidoissa ja saaneet kaksi lasta, tytön ja pojan. Olemme tytön kummeja jonka 4wee synttäreitä juhlitaan tänään. Sieltä olen saanut mahtavan tuen ja molemmat tiedetään mistä puhutaan.

Lääkäreistä sen verran että itse olen jokaiseen ollut todella tyytväinen, jokaisella heillä on se oma tapa ja tyyli hoitaa ja kertoa asiat. Marjatan luona käydessä yleensä tietää koko ajan mitä tapahtuu, tarkoitan punktiota. Jokaisen lääkärin käsittelyyn olen päässyt sen asian tiimoilta, mutta Marjatta on koko ajan läsnä ja muistaa tsempata sekä kertoa koko ajan mitä tekee. Esa ja Anne ovat olleet hiljaisempi toimenpiteen aikana.

Mukavaa tiistai päivän jatkoa!
 
Mie kans oon ollut kaikkiin lääkäreihin tyytyväinen. Anne ei ole tosin sattunut olemaan kun ensi käynnillä vaan lääkärinä=). Mien oon päivätöissä 7.30- 15.30 paitsi perjantaisin teen lyhempää päivää. Tarvittaessa pystyn kyllä pidemmällä varoitusajalla olemaan töistä pois tai vaikka pitämään vapaapäivän. Kyytien takia on myös vähän ongelmallista, ku pitää vissiin linja-autolla huristella, kun mies tarvitsee autoa työmatkoihin. Mutta kun saadaan päivä sovittua niin yritän kyllä järjestää niin että pääsen tulemaan. Onhan tässä poli käyntejäkin varten aikalailla saanut sovitella aikatauluja, että ei sinänsä mitään uutta :D
 
ollaanpas täällä aktiivisia, hyvä hyvä =) Oukei, eli tilanne vaikuttaa siltä et katsellaan ensi viikolla kun jousi saa työvuorot, eiks vaan? Kiirehän tässä ei varsinaisesti oo, mut kivahan se olis kun sais sovittua päivän, useampi ihminen kun on niin hyvissäajoin kannattaa olla liikkeellä..

jousi, varmasti hyvä kun tuollainen tilanne siinä lähellä on, antaa tavallaan voimaa, konkretisoituu kaikki, että onnistua voi.

Tuleeks muille mieleen mitkä ne IVF hoitokuukaudet on??Ei hitto, onkohan mun järkeä miettiä, 9 pakkasessa.. ihmismieli on välillä :headwall:

Soja, erityistsemppiä sinne, toivottavasti päivä kerrallaan sun olo helpottuisi
Mut, palaillaan taas, lähden ulkoilemaan ja sitte kauppaan.. :hug:

rosetta, järjestelyä, järjestelyä, niinpä! On tosiaan ollu välillä. Vaik mulla ei oo tuota välimatkaa, niin meiltä ei töistä voi vaan lähteä..vaatii aina järjestämistä jos lähdet kesken vuoron.

Lämmintä viikkoa kaikille meille!
 
Tosiaan antaa itsellekkin toivoa onnistua kun näkee ne pikkuiset ihmeet. Heidän nuorimmainen poika reilu vuoden ikäinen oli "epäonnistuneen" hoidon hyvä vahinko. :)
Ihana oli kummitytön onnea eilen seurata kuinka onnellinen hän oli synttäreistään. Avon serkun kanssa olemme toisillemme kuin siskoja, jo se kertoo kuinka iso osa hänellä on meidän elämässä.

Innolla odotan myös teihin tutustumista. Täällä tuntuu niin lämpimältä tämä meidän keskustelu, ja siitä teille kiitos. Vertaistukea ei ole koskaan liikaa, ja sen kun on valmis jakamaan toisen kanssa kummasti helpottaa mieltä.

Sunnuntaina saamme nauttia kunnon helteestä. Tänään luvattu vesisadetta, joten olisikohan ikkunoiden pesu edessä.. siitä hommasta en kovin tykkää. Mutta olisi ainakin sadepäivä aikaa tehdä sisähommia.

aurin-ko Itse en kyllä muista noita IVF hoitokuukausia ollenkaan.. Pitäähän sitä olla se varasuunnitelman varasuunnitelma, vaikka teillä pakkasessa on 9 huuru-ukkoa. :)

Mukavaa päivän jatkoa kaikille!
 
oma tänään käyty 5-soluinen alkio kyytiin, ihan kuulemma oli reipas yksilö ja pakkaseen jäi vielä 2 eri olkeen 2 alkiota, eli siis yhteensä vielä 4. eli vielä on sit syksyllä PAS edessä... jotenkin vaan tekis jo mieli päästä keskittymään siihen adoptioon, mutta toivotaan nyt että tää tärppäis tällä kertaa kun ei oo niin paljon toiveita...

sori kaikille, mutta nyt ei riitä aivot kommentointiin... oisin kyl ihan kiinnostunu tuosta tapaamisesta. Sumplikaa vuorotyöläiset, itse olen päivätyössä, joten periaatteessa kaikki käy.

lähden päiväunille, ollu monta huonoo yötä ja sit katson miekin tuota ikkunan pesuhommaa... tai sit vaan "nautin" sairaslomasta =) Illalla lähdetään miehen kaa käymään puutarha-asioissa miun vanhemmilla. On suunniteltu että nyt vihdoinkin kerrottas tästä lapsettomuus asiasta. saa nähdä miten käy....

soja pp0 (+nökkönen)
 
Soja: Kovasti tsemppiä ja toivotaan parasta =)

Miten avoimesti olette puhuneet lapsettomuudesta ystäville/sukulaisille vai oletteko puhuneet mitään?

Mie kerroin äidille ekan polikäynnin jälkeen ja isälle nyt keväällä (vanhemmat eronneet). Iskälle oli pakko kertoa kun rupesin yhdesti puhelimessa itkemään ja löin luurin korvaan kun en pystynyt puhumaan sillä hetkellä asiasta. Iskä Tuolloin puhelimessa rupesi kertomaan sukulaispariskunnasta, jotka tuli raskaaksi kun myooma oli poistettu kohdusta. Mie repesin tosiaan ihan täysin. Iskä oli vissiin arvannut että jotain ongelmaa täytyy olla kun ei vauva uutisia kuulu. Iskä laittoi sitten vielä viestin kun oli luurin korvaan lyönyt, että ei halunnut loukata, mutta saataisi helpottaa jo puhuisin ja loppuun laittoi vielä että rakastaa minua. Seuraavana päivänä laitoin sitten tekstaria jossa kerroin että tutkimuksissa ollaan käyty ja hoidot aloitettu. SEn jälken ei olla asiasta puhuttu, ei tosin olla nähtykään kun isukki asuu Helsingissä. Saa nähdää puhutaanko asiasta kun ollaan heille päin menossa parin viikon päästä.
Isän ja äidin lisäksi asiasta tietää vaan mun työkaverit.
 
Mie sain vihdoin tänään soitettua polille, että eipä tullut tärppiä :p. Sovittiin että soittelen Päiville elokuun alussa niin sovittaan sitten se jutustelu aika IVF-hoitoon liittyen. Saakohan mie jo silloin reseptit IVF-hoitoa varten vai pitääköhän minun käydä vielä silloin syyskuun alussa polilla sen takia...
 
aurinkoista päivää :)

Sojalle sitä vauvaliimaa, tsemppiä, toivoa ja jaksamista toivotan sylintäydeltä. Me kaikki toivotaan nyt parasta. Nautihan olostasi, sikäli kun se on mahdollista ja koita levätä.
Miten teillä meni muuten eilinen reissu siellä siun vanhempien luona?

Mammuliinos, hurjasti onnea tulevalle taipaleelle, toivotaan ettei teidänkään tarvitsis enää miettä mitä syksyllä tehdään! kerrohan muuten mitä polille tuntuu kuuluvan, jos siellä on jotain uutta tietoa syksystä tms..

Kertomisista: meillä tietää tässä vaiheessa molempien vanhemmat, ja varsinkin mun anoppi on kaikkea muuta kuin sellainen "hirviöanoppi". meillä sujuu tosi hyvin, käydään yhdessä marjassa ja milloin mitäkin projektia. Huomaahan sen ettei se oikein osaa lohduttaa, mut vaikeehan näihin asioihin on sanoa mitään. Varsinkin kun hänen molemmat lapset (miehellä on n.30v. sisko) kärsivät/ovat kärsineet lapsettomuudesta. Miehen sisko miehensä kanssa oli jonkinlaisissa hoidoissa pari vuotta sitten, mut ei onnistunu. Nyt he ovat jo eronneet, mut mut.. Meillä sitten tää tilanne päällä.. Että isovanhemmat on enemmän kuin onnessaan jos joskus lapsenlapsen saavat. Mulla taas ei ole sisaruksia, itsekkin synnyin keskosena, viikolla 29, mut kuulemma reipas olin.. Niin, ja mun omat sukujuuret on suomalaiset vaan 50%, tosin pienestä asti oon täällä pohjois-karjalassa elellyt..mitäs sellaisesta ajattelette? Kavereissa ei tiettävästi ole ketään hoidoissa käyneitä tai lapsettomuudeen kanssa taistelleita., paitsi yks ehkä.. Kavereista osa tietää. Paljonkaan pikkuisia ei ole lähipiirissä, mitä nyt yhdelle kaverille syntymässä heinäkuussa. Meillä työporukka, no jaa, meitä on kovin moneksi, pari ihmistä tietää, esimiehelle kerroin, kun oli helpompi nyt keväällä..Suurimmalle osalle en voisi kertoa enkä haluakaan. Jos jollakin on sellainen työpaikka et voi puhua avoimesti ja saa vielä ymmärrystä, ehkä tukea, niin saa olla onnellinen. Ja ei mua siksikään ymmärrettäisi kun oon niin nuori.. 24 täytän siis kohta, ja mies täyttää 29. Ei se ikä paljon auta näissä, ei se haikara lapsia tuo.. Noo, anteeksi purkaus. Eli suht moni meidän lähipiirissä tietää, mut mies ei ee kuin yhdelle kaverille kertonu asiasta.

Alan tulla siihen tulokseen että nuo lääkkeet, zumenon ja lugesteronit vaikuttaa oloon ihan "kivasti", yhdistettynä PMS oireisiin.. Nyt viikko lääkkeiden lopetuksen jälkeen, ja 8 päivän vuotamisen jälkeen :/ olo on aivan toista kuin viikko sitten, kaikin puolin parempi, nukkuminenkin on nyt nukkumista. Alan pikkuhiljaa olla taas oma itseni. Täynnä virtaa siis :) Duracell päälle ja taidan käydä lenkillä. On se uskomatonta miten ihanalta tuntuu kun ei ole ahdistunut ja masentunut. Toki suru ei ole hävinnyt minnekään, ja on ajatuksissa jo ikinen päivä. Mutta antaa jo tilaa paremmin hengittää. Muutenkin meillä on niin monen muunkin asian kanssa ollut vastoinkäymisiä viimeisen vajaan vuoden aikana, että jotain positiivista voimaa nyt tarviis.

Tapaamisesta, katellaan siis ens viikolla ne jousen työvuorot ja pähkäillään sit sitä aikaa, eiks vaan? Voi että kun se ajatus lämmittää mieltä :heart:
 
Meilläkään ei mies ole puhunut lapsettomuudesta kennelekään. Mulla on yksi iso veli ja kaksi pikku-siskoa. Veljellä on kaksi tyttöä ja kolmas lapsi syntyy heinäkuussa. Parhaalla lapsuuden kaverilla neljä lasta, joista nuorin syntyi helmikuussa ja muutkin alle kouluikäisiä. Täytyy myöntää että kyllä olen välillä kateellinen kun toiset saa helposti monta tervettä lasta ja meille ei meinaa tulla edes sitä yhtä. Ei aina ymmärrä miksi just meille piti tämä ongelma tulla...

Meillä on pieni työporukka ja kaikki tosiaan tietää tilanteesta, vaikka ei asiasta juurikaan keskustella. Lähinnä vaan ilmoittelen aina milloin joudun olemaan pois töistä. Ihan hyvin ne on ymmärtänyt ja sainpa tietää että yksi kollega on myös muksut saanut ilmeisesti insseillä, koska nää muksutkin on jo kolmekymppisiä. Mulla muutenkin melkein kaikki työkaverit on jo viiskymppisiä niin eipähän ainakaan raskaus uutisista ole pelkoa :LOL:. Esimieskin on
suhtautunut hyvin ja sanonut että ei tarvitse mun huolehtia poissaolojen takia että ei tämä talo niihin kaadu :). Itselle meinaa välillä huono omatunto tulla poissaolojen takia.

Mulla on inssi kierroissa ollut normaalia niukemmat menkat nytkin vuosi vaan kaksipäivää. Ei mulla muutenkaan runsaat menkat ole, mutta ei nyt ihan näin niukat kuitenkaan. :(
 
Rosetta, tuosta IVF jutustelukäynnistä, niin meidän kohdalla oli ainakin niin ettei Päiviltä silloin mitään reseptejä tms saatu, mut käytiin läpi vaihe vaiheelta koko hoito.Saa kysellä mitä vaan keksii, ja vaiks miettiä etukäteen jos jotain on mihin haluis selvennystä. Luulen et sullakin varmaan on ultraus ja tilanteen tsekkaus vielä ennen varsinaisen hoidon alkua, siinä sit varmaan mietitään samalla aikataulu ja onks pitkä/lyhyt kaava yms. Tää on miun luulo. Näin taisi mennä meillä. Luulen et tuolla käynnillä saat reseptit yms. sellaiset jutut.
Päivin luona kun käytiin niin moni asia selvis ja muutenkin oli kiva käynti. Mut eipä käy kiistäminen miten helpottavaa on kysellä muilta jo saman kokeneilta että miten on menny yms, kaikenlaista, kyllähän te tiiätte.

Mullakaan ei oo ollu mitenkään kauhean runsaan vuodot teroluteilla tai hoitojen jälkeen, mut nyt kyllä tuntuu et on hyvä limakalvo ollu joo.. tosiaan 8.päivä, ja ihan veristä riittää vaikka muille jakaa. Särkylääkettä on joutunu syömään varmaan kolme kertaa enemmän kuin yleensä, hyvä kun burana+panadol tujutkaan annokset on välillä riittäny.. Et semmosta..Kaipa se jossain vaiheessa loppuu :headwall:

B) kaikkien päivään
 
Niin, ja mun omat sukujuuret on suomalaiset vaan 50%, tosin pienestä asti oon täällä pohjois-karjalassa elellyt..mitäs sellaisesta ajattelette?

Mulle se ei todellakaan ole mikään ongelma.

Just noin menee IVF suunittelukäynti kuin aurin-ko jo kertoikin.

Meillä molempien vanhemmat tietää, mun muutamat hyvät ystävät, töissä jo liian moni pienen härdellin seurauksena ja avo vain kertonut yhdelle ystävälleen itse. Muille kertomiset olen itse hoitanut. Simpukka palstalta tilasin avon ja omille vanhemmille "opas läheisille". Välillähän niitä sammakoita anopin suusta on päässyt, mutta ollaan sovittu että kerron heti mitä siitä ajattelen. Yleensä olen tahtonut kaiken pitää sisällä, ja vatvonut omassa päässäni asioita..

Ilmoittelen työvuoroja kuhan "jaksaisin" käydä töissä katsomassa ne, jokatapauksessa on käytävä ennen viikon alkua, että tiedän vuoron milloin mennä töihin.
 
Jousi: sulla sattuikin aika hyvät lomailu ilmat näin toukokuuksi. Mulla vielä kaksi viikkoa töitä ja sitten viikko lomaa.

Aurinko: Minäkään en välitä siitä miltä ihmiset näyttää tai mistä on kotoisin tärkeintä on mitä löytyy pinnan alta=).

Kiitos tuosta IVf-jutustelukäynti infosta niin tietää vähän mitä on tulossa =)

Toivottavasti vuoto loppuu pian. Mie en oikeastaan ikinä menkkakivuista kärsinyt, särkylääkeitäkään ei tarvitse niiden takia popsia ja olen kyllä todella onnellinen siitä, kun monilla tuntuu olevan pahojakin kipuja menkkojen aikaan.
 
Polilla käyty ja kotiinkin jo ehditty ja suht hyvillä mielin =)

Miulla on hieman polykystiset munasarjat (tätähän mie vähän itekin ajattelin) ja sain nyt aluks Clomit. Alotan ne ens kierrossa, kunhan se joskus alkaa. Eihän sitä tiedä jos vaikka tärppäis tässä kierrossa, kp13 nyt ( as if...).

Hyvä maku jäi reissusta, vaikka ehkä oisin enemmän halunnut lääkärin kanssa jutella aiheesta. Onneks oli kiva hoitaja jonka kanssa vähän siinä tarinoitiin sillä välin kun lääkäri (Esa) oli puhelimessa ja kirjoitteli reseptiä.

Kesä mennään näillä ja syksyllä sitten soittelen polille tilannekatsausta.

Sattuikohan joku teistä samaan aikaan tänään tuolla polilla? Mie olin siellä vaille kymmenen ja yks nuori nainen siellä oli odottamassa ja meni lääkärille just ennen minua :)

Soja ja Mammuliinos: Peukkuja ja tsemppiä :) Toivottavasti kyytiläiset pysyvät matkassa!
 

Yhteistyössä