Ketään hoidoissa PKKS:ssä!!!

Kipinäkenkä: Mie olis eilen siellä polilla..ja pääsin joskus kymmenen maissa sisään. :)

Aurinko: Ei se haittaa mitään, jos olet vaan "puoliksi suomalainen". Ei se haittais, vaikka olisit täysin ulkomaalainen...mun mielestä sisin on tärkein ja tunnut olevan tosi kiva tyyppi =)

Joo, niinku tossa totesin, niin kävin siellä polilla ja yks nappula kyytiini läksi. Mulla oli vähän sellanen jännitys päällä, kun viimesin siirto sattui hieman ja pelkäsin että tääki siirto sattuu. Eipä sattunutkaan..ei tuntunu ollenkaan. Ihan olin ihmeissäni, kun lääkäri sanoi sen olevan ohi. Mieli on hyvä vaikkakin tooooodella odottava.

Hyvä reissu tuli kaikinpuolin...piti käydä viel prismassa ostaa tuolle pojalle ulos kuorma-auto ja se oli tosi onnellinen kun sen hänelle annoin. Aina pitää vaan jotain ostella, vaikka romua on jo yllin kyllin. Mulla on vaan sellanen olo, että haluan "palkita" poikani sillä kun hän "halus" syntyä meille kaikkien hoitojen jälkeen. Tuntuu varmaan tosi typerältä, mutta niin mä tunnen. Olen myös miettiny sitä että olen varma että rakastan lastani enemmän nyt kun sen "teko" on ollu vaikeeta. Mulle hänen hoitoon antaminen on todella vaikeaa. Siitä meillä syntyykin hieman keskusteluja miehen kans, kun hän haluaisi viettää kahdenkeskistä aikaa ja mie vaan aina ottasin pojan jokapaikkaan mukaan. pojan isovanhemmat hoitavat poikaa mielellään, mutta se on vaan niin vaikeeta. No, juhannuksen jälkeen matkamme kun käy sinne lappiin, niin silloin olen luvannu pojan hoitoon viedä ja nauttia miehen seurasta.
Jep jep...nyt pitänee laittaa aamukahvi valumaan jottaa saa päivän liikkeelle (näyttäs tulevan ikkunanpesuilma)

mammuliinos pp1 (ja tiuhti)
 
Mammulinos: Kovasti tsemppiä piinailuun, täällä ollaan hengessä mukana B)

Ihanan lämmin viikonloppu tulossa B). Mie meen tänään työkaverin luo savunaunomaan. Se täytti 50 vähän aikaa sitten niin pitää työkavereille saunailtaa. Melkein kaikki työkaverit on yli viiskymppisiä, kaksi vaan on alle neljänkymppisiä. Eipähän tarvitse vauvauutisia pelätä ja puheetkin pyörii aika paljon muissa kun lapsiperheen elämässä niin ei tule ulkopuolista oloa minullekaan :kieh:. Jotenkin oli helpompi kertoa tästä projektistakin, kun heillä kuitenkin elämäntilanne ihan toisenlainen.

Huomenna suunnataan mökille yöksi, jokohan saisi talviturkin heitettyä pois. Kasvimaata ois myös tarkoitus huomenna laitella =)
 
Huomenia kaikille!
Hienot säät tulossa, nautitaan kesästä!

Mammuliinos, hienoa että siirto sujui ilman ongelmia, nyt vaan pidetään peukkuja, samoin kun sojalleTarroja ja liimaa ja kaikkia tykötarpeita teille vielä!

"Sukujuurista" kommentoineille, joo, enpä mie tosiaan luule että olette kaikkein ahdasmielisimpiä ihmisiä, mut kyllähän jotkut pöljästi suhtautuu..Ja tosiaan Välimeren rannalta se toinen puoli on, eli eipä sitä taida kukaan tajuta nykyään, paitsi ehkä jos alkavat sukunimeä ihmellä..Mie oon jokapaikassa aina lyhennettynä sukunimen alkukirjaimella, tai oon se "jolla on se vaikea sukunimi". Onhan se erikoinen mut joskus se kyllästyttää, kun hoidatpa mitä vaan asiaa, niin mikä se oli se nimi... :headwall: Mut summa summaarum, eipä se tosiaan paljoa näy. Katotaan sitten kun nähdään, et hoksaatteko kuka on kyseessä :) Miehen kans aina naureskellaan kun se on supervaalea, pisamainen iholtaan, ja mie tämmönen erisävyinen ja rusketun helposti..

Miten Soja jaksat?

Rosetta sullakin jo loma häämöttää, kiva kiva!

Jousi Anteeks, kun utelen, ei tarvi tarkemmin kertoa ellet halua, mut mietin vaan tuota kun kirjoitit, et töissä liian moni tietää pienen härdellin seurauksena.. Et onks sattunu jotain, et saivat tietää vanhingossa tai jotain.. Mietin vaan kun ite kärvistelin muutaman vuoron ehkä turhan pitkään töissä ennen saikkua (joka siis alkoi jo ennen punktiota), tuli meinaan niin araksi maha, etten pystyny normaalisti kävelee, kun tärähdyskin koskee. Saati että olis pystyny istumaan alas normaalisti. Tuli vaan mieleen et mistäs sitä tietää mitä ne juoruakat on siellä katellu :( no joo, se siitä. Tosiaan mulla ei oo mikään paras toi työporukka, vanhempia naisia paljon, ja jo työhönsä leipääntyneitä ja katkeroituneita valittajia (oho, sanoimpa suoraan..)Mut se heistä. Toki mukaviakin ihmisiä porukassa on!

Kipinäkenkä, kiva kun teidän "iso pyörä" on pyörähtänyt liikkeelle. Toivotaan ettei teidän tarviis syksyllä kuin ilmoittaa polille että ei kiitos nyt muuta tarvitakaan :)

Omaa nassua sen verran, et kp 9, ja vuoto jatkuu varsin reiluna ja verisenä, särkylääkettä menee ihan kiitettävästi. Enpä muista et koskaan, sitten ihan ekojen menkkojen olis ollu tämmöstä. Noh, ei kai se paljon yli kahden viikon kestä.. Onneksi mieliala on jo normaali, kuten jo taisin mainita on ihanaa olla taas oma itsensä, eikä vaan itkeä ja murehtia päivästä toiseen.Lomaakin on vielä kaksi viikkoa jäljellä :)
 
Nopsaan naputtelen...

Mammuliinos Mie aattelinkin että se nainen siellä polilla on joku täältä palstalta, mutta en sitten paniikissa saanu suutani auki että oisin moikannu :ashamed:

Tänään tuntui tosi paskalta lähteä töihin, kun meiän vanhus ( koira ) jäi kotiin tavallista väsyneemmän olosena ja miulla heti kauhukuvat mielessä samanlaisesta kunnon romahduksesta kuin viikko sitten. Pelottaa ihan mennä kotiin... Onneks mies pääsee töistä jo yhden maissa, laittaa sitte miule viestiä mikä on vointi papalla... Miula on varpaat ja sormet ristissä jotta siellä olisi suht terhakka pappa vastassa.

Miten muuten noiden Clomien kanssa, kun syön niitä sillo kp3-7, niin millo miun kannattaa alottaa se oviksen tikuttelu? Tietty jos noiden avulla munasolu irtois niin vois olettaa että kierto ei ois mikään superpitkä, eikös? Nyt kun tosiaan on ollu nää 51 ja 71 päivää kestäneet kierrot, niin ei mitään hajuu kierron pituudesta. Oon ihan vihree näissä, antakee anteeks tyhmät kysymykseni.

Kiitti tärppipeukuista, sitä täällä kovasti odotetaan =)

Nyt takas duuniin...
 
Kipinäkenkä: Varmaan kp12 kantsii aloittaa. Mulla tuli clomi kieroissa ovis kp14 ja mullakin luomuna pitkät kierrot eli normalisoitui kyllä clomien avulla ja digitaalisilla testeillä kannattaa testailla ovista mie en ainakaan liuskoilla ois ovista saanut bongattua, testiviiva jäi hailakammaksi kuin kontrolli vaikka digitesti näytti plussaa =). Mie tein niin että testailin liuskoilla siihen asti että niihin alkoi toinenkin viiva tulla näkyviin ja sitten testasin vasta digitaalisella =). Ne kun on aika kalliita niin sen takia tein noin.
 
Työpaikan härdellistä.. Eli IVF sairaslomasta kyse. Palkanlaskija oli selvittänyt koodin mikä syynä saikkuun. Oli ilmoittanut sen meidän talon päälikölle, henkilöstöpäälikölle ja mun esimiehelle joka ei siinä vaiheessa ollut meillä töissä enään kuin viikon verran ja siirtyi meidän toimipaikasta kokonaan toiseen. Päälikkö ei tullut kertomaan mulle asiasta vaan se esimies halusi kertoa mulle mitä tietävät. Kesken mun työnteon, ja mulle se oli kova paikka, ne pääsi niin lähelle meitä tärkeässä asiassa.. Oudointa tässä oli se että meidän palkanlaskenta oli siirtynyt Helsinkiin eikä he siellä olleet tietoisia siitä että multa saatetaan periä se raha pois. Työnantajan ei ole pakko korvata lapsettomuushoidoista johtuvia sairaslomia. Mun mielestä niin kohtuutonta. Kuka teistä on edes miettinyt töihin menoa punktion jälkeen?? Se mikä mua tässä raivostutti oli se että niin moni sai siitä tietää! Asia olisi voinut vain ja ainoastaan jäädä palkanlaskijan tietoon ja kysyä maksu perusteista pääliköltä korvaavatko ja ettei mun nimi olisi selvinnyt. Silloin soitin asiasta liittoon. Mutta kuulin sitä samaa että työnantaja saa päättää korvataanko. Asian olisi voinut todellakin eritavalla hoitaa..
Jatkossa jos on jotain niin mun pitää vain reilusti kertoa miksi tarvitsen vapaata tai vuoron vaihdon. Yksityisyys on todellakin tässä asiassa mennyt! Mulle riittää se että mun lähimmät ystävät tämän tietävät koska heillehän olen avoimesti puhunutkin.

Savu vain nousi sormista tätä kirjoittaessa, anteeksi mahdolliset kirjoitusvirheet..

kipinäkenkä Sulle ja vanhukselle toivotan viellä pitkää yhteistä aikaa. Kuinka vanhasta on kyse?

Mammuliinoksen Kirjoitukseen yhdyn sen verran, että itsekkin kuvittelisin että hoitojen kauttaa saatuun lapseen rakastuu enemmän.. Varmasti se kun kaikkensa on tehnyt sen eteen ja vihdoin ja viimein se siinä on, sitä rakastaa niin paljon että sattuu.
Nämä on näitä mun ajatuksia taas.. illalla monesti mietin kummalle saisin toivottaa hyvät yöt ja mitä me sitten yhdessä tehtäis jne.. Mie vain niin paljon toivon tulevani Äidiksi. Välillä ajatus siitä etten saisi sitä onnea kokea pelottaa niin paljon.. Mie uskon ja tiedän, että tämän kaiken jälkeen olisin hyvä, rakastava ja huolehtiva ÄITI :heart:

Menipäs nyt tunteiluksi..
 
Rosetta Kiitti kun neuvot märkäkorvaa :) Mie mietin kanssa että josko ostaisin halvempia ovistestejä ja sitten sen Clearbluen digitaalisen härvelin. Kunhan nyt päästään sinne asti...

No onpa Jousi80:n työpaikalla ollu melkosta kohtelua...Mur!! Todellakin, tuon ois varmasti pystyny hoitamaan toisella tavalla, ilman että mitään nimiä tulee esiin. Tahdikkuutta toivoisin kyllä heille roppakaupalla lisää.

Meiän rottispappa on reilut 10 vuotias vanha herra, joka sairastui kolmisen viikkoa sitten IMHAan. Se on immuunivälitteinen hemolyyttinen anemia, jossa elimistö käy punasolujen kimppuun. Allu on miule maailman rakkain koira ja monet itkut on miehen kanssa itketty tämän sairauden myötä. Pelko on kova Allun menettämisestä, mutta onneksi tänään kotona oli vastassa reipas poika, aamun väsymys oli luultavasti vaan normaalia aamuväsymystä :)

Sairaus on vakava ja usein sen edessä ollaan voimattomia, mutta on siitä monet selvinneetkin. Saa nähdä kuinka meidän käy...

Aurin-golle mukavaa lomaa! Itselläkin alkaa huomenna loma, tosin jään työttömäksi mutta oletan että vain kesän ajaksi. Syksyllä toivottavasti takas koululle hommiin =)
 
Kipinäkenkä: Oon todella pahoillani teijän lemmikin puolesta. (itellä on kokemusta rakkaan lemmikin menettämisestä, meillä oli tollerin pentu ja jouduttiin lopettamaan se, koska sille rupes keräämään jotain kuona-ainetta aivoihin ja sen liikkuminen oli todella huonoa. Mitään ei ollu tehtävissä ja lääkärinkin mielestä oli parempi vaan lähettää pentu paremmille metsästymaille. Siitä kun olis tullu meidän toinen sorsannoutaja. Viime syksynä oli se kohtalon päivä, kun koira annettiin enkelien hoidettavaksi. nyyh... )

Nyt on kyllä kuuma päivä...käytiin tossa rataslenkillä n. tunnin lenkki käveltiin ja hikihän meinas tulla. Nyt nappula tuhisee siel rattaissa. Pitäisköhän tänään lähtee käymään porukoitten luona saunassa...niillä on ihana mökki kauniilla paikalla järven rannalla. Jos sitä vaikka uimaan uskaltas.
Nyt on pakko lähtee juomaan..tais jonkin sortin nestehukka tulla...
 
Mammuliinos: Eilen Allu nukahti ikiuneen, se väsymys olikin sitten kaikkea muuta kuin aamuväsymystä. :'(

Ikävä on kova ja asiasta on vaikea puhua, mutta silti tää netissä asiasta kirjoittaminen on hyvää terapiaa. Hei hei Allu :'(
 
Niin ja, eilen illalla huomasin vessareissulla itkun lomassa, että nyt valkkari on kirkasta ja venyvää... Tätä ei oo tapahtunut viime kesän jälkeen. Jospa Allun kuolemasta seuraisi nyt jotain hyvää...

Allu nukahti kotona, meni aika nopeasti. Yhdentoista maissa soitin eläinlääkärille ja oli just menossa tilakäynnille, sanoi tulevansa sieltä sitten suoraan. Ei tarvinnut, Allu nukahti miun ja miehen silityksiin puoli kahdentoista jälkeen. Parempi noin... Vaikka en olisi papasta halunnut vielä luopua, silti oli parempi että väsymys loppui nyt kerralla. Ei se ollut enää Allun arvoista elämää.
 
Kipinäkenkä: :hug: kovasti voimia

mammulinos: Ai teilläkin harrastetaan sorsanmetsästystä =). Meillä mies hommasi metsästyskortin viime syksynä ja muutaman sorsankin sai. Mekin oltiin rasmun kanssa yhdesti mukana. Rasmu vaan ei vielä oikein hokannut noutamisen ideaa. Innokkaasti lähti vedestä noutamaan, mutta uikin sitten vaan sorsan ympäri ja tuli takaisin rantaan :LOL:. Rasmulla on ikää jo sen verran ettei siitä taida enää olla metsästyskaveriksi. Vähän on mietinnässä toisen koiran ottaminen ollut, mutta saanyt nähdä =) .

Nyt on sitten talviturkki heitetty ja kasvimaa laitettu. Lauantaina käytiin saunasta käsin uimassa ja eilen köllöttelin laiturilla ja välillä pulahdin järveen vilvoittelemaan B). Aivan ihanan aurinkoinen sää oli kyllä eilen B)
 
Kipinäkenkä: Olen todella pahoillani

Rosetta: kylläpä vaan meillä metsällä käydään. Mulla on ollu metsästyskortti jo muutaman vuoden, mutta nyt on se harrastus jäänyt pojan takia vähemmälle. Mies on ahkera metsästämään ja meiltä löytyy myös suomenajokoira, joten myös jänikset saa kyytiä.
Meillä on nyt tuo tollerinarttu 4-v ja on mukava koira metsällä ja ihan kotipiirissä. Pysyy kotosalla irti (asuu tarhassa) ja tykkää kaikenlaisesta toiminnasta. Missä on touhua, siellä on myös meidän koira :)

 
Mammulinos: Tolleri voiskin olla ihan harkitsemisen arvoinen vaihtoehto toiseksi koiraksi =). Eipä ole aikaisemmin tullut mieleen. Englanninspringerspanielia olin lähinnä ajatellut kun oon sattuneesta syystä spanieleihin ihastunut. Cokkerit on muuten aivan ihania, mutta ei metsästyskaveriksi ehkä kaikkein parhaimpia :D. Ei me kyllä just nyt olla toista koiraa ottamassakaan, mutta varmaankin tässä parin vuoden sisään.
 
Meillä oli loppuviikosta se ensimmäinen käynti polilla. Matkaan sain kuurin clomeja ja sitten kuulemma syksyllä heti inssi. Seuraavan kierron alussa minun pitää käydä verikokeissa (muuten tietääkö joku, että miksi???) Syksyllä sitten myös aukkari ja mieheltä uusi simppatesti.
Lääkäri arveli (samoin kun itse ennakoin), että minun osaltani ovuloiminen voi olla kyseenalaista. Myös miehen simpoista ilmeisesti normaalia suurempi osa oli epämuodostuneita. Periaatteessa kuulemma raskautuminen pitäisi olla mahdollista ja oletettavaa.
Sellainen ylläri meille ja lääkärille ultratessa tuli, että minulla oli meneillään/just ollut ovulaatio, vaikkakaan testeissä sitä ei tosiaan ole koskaan näkynyt. Suosittelivat sieltä apteekin digitaalista testiä clomikiertoa ajatellen. Tietääkö joku, saako niinhin niitä irtoliuskoja ostettua, kun jostakin joskus luin, että ainakin johonkin digitestiin niitä ei ollut mahdollista ostaa.
Meilläkin muuten ollaan metsästäväistä sorttia :)
 
Vanhanaikainen: Teillä taitaa olla aika lailla samanlainen tilanne kuin meillä. Miekään en ovuloi joka kierrossa ja miehen simpoissa normaalia enemmän epämuodostuneita kavereita. Niistä verikokeista katsotaan onko hormoniarvot kohdillaan. Varmaan ainakin FSH:n ja LH:n katsovat ja ehkä myös kilpirauhasen toimintaan liittyvät arvot jos ei ole aikaisemmin otettu.
Kovasti tsempiä clomi kiertoihin *peukuttaa*
 
Moi pitkästä aikaan palstalaiset, täällä taas!
Oli niin touhukas viikonloppu jotta koneella ei juuri tullut oltua. Vapaalla tänään loman päättymisen jälkeen ja huomenna paluu töihin. Säät kyllä suosi 2vko:n aikana, ja nytten loppuviikostahan se viilenee.

Kipinäkenkä: Todella pahoillani rakkaan ystävän poismenosta. *rutistaa*
Itsekkin saman rodun omistaja.

Clearbluen digitaalisiin ei ainakaan saa erikseen niitä liuskoja ostettua. Asia on varmistettu josta olen kyseisiä tilanut. Kerroin kyllä sinne toiveen että olisi kiva jos niitä saisi ostettua erikseen koska eihän se mittari mene miksikään 7 testinteon jälkeen..

Mukavaa lämmintä päivän jatkoa!
 
Moikka moi taas. Nyt tuli ankee päivä...ulkona on tosi harmaata ja kylmä. Kohta pitäis lähteä viemään siskontyttö hammaslääkäriin ja ajattelin samalla käydä rautakaupasta värikarttoja...tuli sellanen mieleen, et josko sitä rupeis maalamaan. Pitäis toi pojan huone saada viimein hänen näköisekseen. Tuli vaan sellanen yht äkkinen maalausinnostus.
Saattaapa mies tykätä, kun taas maalaan..vasta nimittäin rempattiin koko meijän talo sisältä ja kaikki huoneet maalattiin, mutta nyt mie haluan taas =)

Kyllä nää piinapaivät on ankeita..mitään ei tapahdu ja saa vaan odotella.
Onkos teillä juhannussuunnitelmia? Meille tuli kutsu mökkeilemään...lähdetään jos nyt ei ihmeitä tapahdu. Pojan kummisetä järjesti taas ihanan paikan, minne ehkä mennään. Oon syntyny juhannusaattona ja nyt synttärit sattuu juhannuksen jälkeiselle maanantaille. Jospa sitä ottais kuohuvaa...(toivoo että tarviis ostaa alkoholitonta).

Jep jep, mut nyt on taas mentävä..... "näkyillään"
 
moikka kaikille!

viikonloppuna tuli oltua mökillä ja sittemmin oon taistellu tietoteknisten ongelmien kans.. katellaanha vielä kun vaihdetaan tää vanha toosa pian kannettavaan.. Et jos musta ei kuulu mitään, niin siitäpä johtuu :headwall:

mutta, ensiksi halaukset kipinäkengälle, teillä on varmasti ollu vaikeita päiviä rakkaan ystävän poismenon myötä. :hug: Viimekesänä meidän karkakorva, semmonen pikkukoira, jouduttiin päästää vihreämmille laitumille. Rankka paikka se oli, vaikka 14 v ikään oli jo ehtinyt. Aika auttaa, ja tieto että toisella on hyvä ja kivuton olla. Aika kultaa muistot entistä kirkkaammiksi. Jaksamista.

Metsästysjuttuihin, no, meillä ei oo koiraa, eikä kumpikaan olla metsästäväistä sorttia B) Joten eroan nyt siinä mielessä porukasta. Mutta, eipä silti miehen vanhempien mökillä kyllä viihdytään. Se on sellainen oikeasti vanha mökki, joskus 1900 luvun alussa rakennettu, ja siinä on sit pieni uusi rakennus pihassa, ja ulkosauna :)

Mammuliinos, niin se odottavan aika kun on järkyttävän pitkä. Mut kiva jos saat muuta puuhaa, kuten maalausjutut..

Jousi, tsemppiä töihin paluuseen!
Rosetta, kiva että aurinkoinen ulkoilmaviikonloppu piristää sielläkin :)
Vanhanaikainen, kiva kun teillä asiat edistyy, tsemppiä clomien kans, toivottavasti ne tuo toivotun tuloksen!

ON, mulla on ollu nyt vuoto päällä kaks viikkoa, ja viime päivinä se on runsastunu vielä, ei mitään merkkiä laantumisesta. Mietin just mitä tekisin jos vielä kolmannenkin viikon jatkuu.. Välillä pärjään lähes lääkkeittä kivun kanssa, tai sitten pelkällä panadolilla, mut ei tää mitenkään erityisen kivaa kyllä ole. Sais jo "unohtaa" tään aiheen, jos se ei muistuttais joka WC reissulla. Otteko kukaan käyneet yksityisellä naisentautipuolella? Millaisia kokemuksia ja mistä? Ei jotenkin innosta ruveta ruinaamaan aikaa TK:sta..

Onks teillä kaikilla jo omat kodit hankittuna? Me ollaan vielä kaksiossa rivitalossa vuorkalla, ja jo yli vuosi on tullu kyttäiltyä asuntomarkkinoita. Löydettiin pari viikkoa sitten ihana talo, josta jätettiin tarjous, mut eipä oo hyväksyneet myyjät sitä. Saa nyt nähdä miten se kans käy, se on vielä auki. Lainat ja muutkin olis jo kysyttyinä yms.. mut paikka puuttuu edelleen. Mulla olis kova into päästä omaa kotia laittamaan. Rakentaminenkin on tausta ajatuksena, kun tässä lähiympäristössä on niin älyttömän kalliita kaikki, vahat ja huonotkin. Tuonne Karhunmäen alueelle mielittäis tonttia, ensi keväänähän sinne pääsisi rakentamaan.. (Niinivaaralta vähän Reijolan suuntaan tulee se alue) Jotenkin tiiättekö tuntuu niin turhalle, kun molemmilla on nää isot unelmat eikä kumpikaan niistä ole edistynyt vuoden aikana muuta kuin jotakin näkymättömiä askeleita. Sanoinkin että jos nyt tulis ne talokaupat, niin olis ihan huippua, saisin todella kunnon täytettä vapaa-ajalle, eikä jäis niin paljon aikaa surra ja murehtia tätä lapsettomuutta. Sama pätee rakentamiseen, siinäkin tehtäis itse/tuttujen ja sukulaisten avulla suht paljon. Täyttäis tätä tyhjyyttä mikä kotona usein on, ei hetkeen tarviis miettiä mitä tekis, tai miettiä ylimääräisiä. Ja totuttais samalla meidän toista unelmaa..
Noh, se oli nyt ihan asian vierestä, mut mut. Lomaa vielä viikko, ja nyt vasta huonompia säitä tulossa, mulle sattui kyllä tosi hyvät kelit.
Juhannus on tällä kertaa vapaa töistä, joten ollaan tuolla jo aiemmin mainittulla mökillä, satoi tai paistoi :)

Soja, miten siellä mahdat jaksella?

Tapaamisesta, niin miltä vaikuttikaan mun pari heittoa, ma 29.6 tai ke 1.7? :flower:
 
Kiitokset kaikille osanotoista. Vaikeelta tuntuu tää elo ilman Allua :'( Jätti jälkeensä niin ison tyhjyyden ettei tosikaan. Tietysti, suurin tuska on muuttunut isoksi ikäväksi, eli ei ihan niin pahalta tunnu kuin viikonloppuna. Haudalla pystyn välillä käymään itkemättä, samoin kuvia katselemaan. Harmittaa kamalasti kun tältä viimeiseltä viikolta pojasta ei oo kuvia, silloin hän oli vielä reipas mamman mussukka :heart: Onneksi kuitenkin kuvia on sadoittain aikasemmilta ajoilta ja videopätkääkin löytyy, nyt vaan ei olla vielä valmiita sitä katsomaan.

Onneksi meillä on tuo nuorempi rottispoika vielä. Vaikkei Ransu Allua korvaakaan niin silti on pienestä apinasta apua tässä surussa. Ransu on sellainen energinen sähköjänis jonka touhuja seuratessa väkisin hymyilyttää :)

Sitten vähän muuta kuin koira-asiaa... Me asutaan "omassa" omakotitalossa maalla, 8km keskustassa. Ollaan asuttu tässä jo kuutisen vuotta, ja tää oli meidän suhteen ensimmäinen iso juttu. Ei oltu kihloissakaan silloin kun talo ostettiin =) Naimisiin mentiin nelisen vuotta sitten ja heti alko ihmiset kyselemään vauvoista. Luoja että otti päähän! Monelle sanoinkin, että ei se kuule kaikille oo niin yksinkertaista... Mehän ollaan saatu ainakin kaksi lasta kylän puheiden perusteella. Että kyllä ne tarkkaan seuraa lihomiset ja muut, nuo juoruakat ja ukot. Naisethan ei voi mistään muusta syystä lihoa, ehei...

Juhannuksena ollaan varmaankin tässä kotosalla, kuten useina edellisinä vuosinakin. Koirien kanssa oli aina himpun verran vaikeempaa mihinkään lähtee ja kun mie oon mukavuudenhaluinen ihminen, haluun nukkuu aina omassa sängyssä ja käydä omassa suihkussa ja omalla jääkaapilla :LOL: Heikko olo jos tulee niin voi aina köllähtää omaan petiin ja siitä ei kukaan tuu ajamaan pois! Tosin nyt jussina ei varmaankaan tuu mitään otettua, uskoisin.

Jousi80: Teilläkin on rottis? Uros, narttu? Kerro ihmeessä koirastasi jos vain haluat, minnuu kiinnostaa =)

Piinailijoille tsemppiä piinailuun, odotus on niin inhottavaa!!

 
Mammulinos: tsemppiä piinailuun B)

Kipinäkenkä: Minunkin vatsanseutua on kovasti kyttäilty häiden jälkeen. Nyt on tosin suuriosa tainnut jo luovuttaa. Pari kertaa on suoraan kysyttykin "onko teille pikkuinen tulossa". Molemmat loppukierrosta kun mulla on turvotusta ihan kiitettävästi silloin. Ihan hyvin voisin sanoa että rv15 menossa:LOL:. Sillä hetkellä ei kyllä juurikaan utelut naurattanut varsinkin kun tää kysyjä epäili että narraan :ashamed:

Meillä on Juhannus suunnitelmat vielä vähän auki. Miehen veli tyttökaverinsa kanssa on mökille menossa, joten me ei sitten varmaankaan mennä. Juhannuksen aikoihin tullaan varman hesasta pois päin ja vähän on ollut mietinnässä, jos oltais pari yötä juhannuksen aikaan jollain kivalla leirintäalueella, mutta saa nyt nähdä miten käy.

Me ostettiin rivari kolmio kesällä 06 tästä kylältä. Talojakin katseltiin, mutta ei löytynyt sopivaa. Toisaalta mahdutaan tuossakin nyt ihan hyvin olemaan, kun ei taida montaa lastakaan meille tulla :LOL:. Kesämökki on haaveissa ja ehkä ostetaankin jos sopiva sattuu kohdalle viimeistään parin vuoden päästä kun asuntolaina on maksettu B) .
 
Rosetta: Joskus on tehny mieli sanoa että perhana, tuolla mahassa se on jo vuosia ollu mutta ei vaan tuu pois!!!!! Jotain vikaa varmaan... Mie en ymmärrä miten toiset ihmiset on niin, en tiiä millasia ne nyt sitten on mutta kuitenkin, idiootteja että mennään utelemaan ja kyselemään... Miulle ei tulis mieleenkään kysellä kenenkään raskauksista ennenkuin varmaks tietäisin. Ei minnuu niin paljoo kiinnosta muiden elämät että menisin heti pienestä masunpullistumisista utsimaan jotta vauvakos se siellä.

Miulle tuli äsken kirje sairaalalta, se gynen konsultaatiovastaus sisätautilääkärilleni.

UÄ: Kohtu normaali. Endometrium alkuproliferaatiovaiheessa. Molemmat ovariot normaalin kokoiset, hieman PCO-tyyppiset. Ei johtofollikkelia.

Eli eikö tuosta nyt vois päätellä että siellä mitään ovulaatio oo tapahtunu, vaikka limoista niin päättelin...? Kun ei tuota johtofollikkelia ollu kahta päivää aiemmin.

Alkopa taas kyrsiin ja kunnolla. Tää päiväkin tämmönen harmaa ja masentava, kaiken muun *askan lisäks.

Toivottavasti tää kierto ei nyt veny edellisten pituiseksi... Pelottaa ihan että jos päivät vaan kuluu ja kun syksyllä soitan polille, niin miun uutiset on nämä: Joo, kuule. En oo viel päässy niitä Clomeja alottamaan ku ei oo tullu menkkojakaan!

Anteeksi purkaus. Suututtaa vaan niin paljon.
 
kipinäkenkäMeillä on 4 vuotias rottis uros. Semmoinen lupsakka yksilö. =)

ON: Mulla alkoi vuoto.. Joten turha kai tässä on sitä testiä enään tehdä. Mahassa menkkamaiset tuntemukset.

Sääkin aivan hanurista, josta multa myös tulee muistutus epäonnistumisesta..

 
jousi, voi itku :'( , olen tosi pahoillani sun puolesta. :hug:

kipinäkenkä, antaa tulla vaan silloin kun suututtaa.
:kieh: On se noiden munasarjojenkin kanssa. mullahan kans tuo PCO on ja esim. viime kesän jälkeen lapuissa luki et ne on multifollikulaariset, ei PCO-maiset, eli useita rakkulanalkuja. Metformiinilla on ollu posotiivisia vaikutuksia. Parit menkatkin on sattunu tulemaan ihan itestään. Mut kertaakaan itsestään tapahtuvaan ovikseen ei olla törmätty sitten 2005, eikä kyl silloinkaan, kun oli ne pillerit..Koitan vaan sanoa et mun kohdalla ainakin tuo munasarjojen toiminta on niin kyseenalaista kuin olla voi. Toivotaan nyt kuitenkin et pääsisit pian clomikuuria kokeilee!
Saako muuten kysyä että millä suunnalla JNS katsottuna asustelette?

Mahauteluista, niin mä oon päässy suht vähällä, koska lopetin opiskelut vasta ja oon tosiaan tän ikänen.. täytän kohta 24v. Et vielä ei oo kyselijät päässeet vauhtiin! :headwall: Oon kyllä just samaa mieltä tuosta, mitä kipinäkenkä kirjotit!
 

Yhteistyössä