Ketään hoidoissa PKKS:ssä!!!

vanhanaikainen:Kerää voimia tulevaan kesän ajan, niitä tulet tarvitsemaan, mutta toivottavasti et, vaan kaikki onnistuisi hyvin.

Rosetta:Kiitos, hyvä mieli jäi poli käynnistä.
Ei ole ampullien kaulat enään särkyneet.

soja:Satuttiinko samaan aikaan? Pääsin 10:30 varmaan huoneesta pois, ja hyvin iloisella mielellä lähdin. Lääkärin ja hoitajan kanssa toivoteltiin kesät, mie syksyt, heh.:D
Tsemppiä, koita jaksaa!

ON:Jipii:) Reissuun lähdössä hyvillä mielin kun hoitokin mahdollista onnistua.
Eli:pistos päiviä takana 4 ja ultrassa kaikki ok. Tänään ja tiistaina viellä menopur sekä keskiviikkona ja torstaina jos ei kumpanakaan päivänä (ke tai to) ole lh positiivinen.
Lh jos näyttää negaa molempina päivinä, siinä tapauksessa pistän irrotus piikin perjantaina niiiiin myöhäään kuin suinkin mahdollista. Keskiviikkona ja sunnuntaina duunailut kotona. ;)

Hyvää alkanutta viikkoa kaikille, mulla alkoi kesäloma.;)
 
kiitokset tsempeistä!
soja: ensi viikon lopulla on meillä eka yhteinen käynti.
jousi80: toivotaan tosiaan, että kesän aikana tärppäis vaikka ihan luomusti niin ei tarvitsisi hoitoja edes aloitella :)

Meillä tosiaan yritystä takana n. puolitoista vuotta. Omassa terveyskeskuksessa on ultrattu munasarjoja ja todettu "päällisin puolin" kaiken olevan suht kunnossa (aukiolotutkimusta ei ole tehty). Ovulaatiotesteillä en ole saanut ainoatakaan ovulaatiota bongattuun...liekö vika testeissä vai minussa. Terveyskeskuksen ultrissa on näyttänyt siltä, että hyviä munasoluja näyttäisi kuitenkin kehittyvän (ovulaatiota sielläkään ei ole havaittu, ainakaan juuri silloin). Verikokeet yms. on näyttäneet olevan kunnossa.

Minkähänlainen se eka käynti mahtaa olla?
 
Me ensimmäisellä kerralla keskusteltiin lääkärin kanssa (Esa.K) ja meidät molemmat ultrattiin.
Ennen ensimmäistä käyntiä ennen oltiin molemmat käyty otattamassa testit(klamydia), verikokeet ja avon siemenneste tutkittu suinuussa.
Mulle laitettiin lähete vatsaontelon tähystykseen ja sen jälkeen iso pyörä lähti pyörimään ja edelleen siinä ollaan..
 
Jousi: Hyvä että neuvosta oli apua =)

vanhanaikainen: Meillä kans ultrattiin minut kp18 oli menossa eikä näkynnyt mitään järellistä toimintaa munasarjoissa eli ei ollut ovista tulossa tai menossa. Sain sitten heti clomi reseptin matkaan ja söin niitä yhden kierron ja siinä kierrossa sainkin oviksen tikutettua =). Sain muuten tuossa tutkimus kierrossakin ovis plussan mutta vasta kp28. Mies sai kivesten ultraukseen lähetteen ja minä verikokeisiin. Lähtiessä käytiin vielä HIV ja hepatiittia varten verikokeessa.
 
Moikka moi vaan taas. Tänne on nyt tullu niiiin paljon uutta juttua taas, että nyt ei pysy kärryillä enää. Ite on saanu ajatukset niin totaalisesti muualle näistä hoidoista, kun on tuolla pihalla touhuillu. Pojalle saatiin hiekkalaatikko rakennettua ja sitä maalatessa poltin olkapäät ja käsivarret..että jippii. No oma vikahan se oli, mutta....(seli seli :D )
Huomenna pitäis kammeta sinne ultraan ja sitte saa tietää millon ne laittaa kyytiläiset...

vanhanaikainen: meillä kans meni suurinpiirtein just noin tuo eka käynti mitä jousi80 ja Rosetta kertoili omista kokemuksistaan, että eiköhän samaa rataa teilläki mee. avoimin mielin kannattaa lähtee hommaan mukaan ja ilman pelkoja. Rankkaahan se hoitorumba on mutta jospa siitä olis teille(kkin) apua. Porukka polilla on mahtavaa, joten niitäkään ei kannata jännätä.
d b peukut teille.

soja: Mites sun vointi? Paljon halauksia ja jaksamisia sulle... :heart:

Hyvää viikon jatkoa kaikille...toivottavasti aurinko jaksaa paistaa vielä kauan.
 
vanhanaikainen Mie oon kanssa menossa ekalle käynnille ensi viikon lopussa, torstaina. Nyt ei oo kauheesti tullu ajeltuakaan koko asiaa, kun vanhempi ja miule rakkaampi koira on ollu kipeänä, sairastui vakavasti. Omat murheet on väistyny ja kaikki huomio on kohdistunut rakkaaseen koiraan.

Menkatkin alkoi lauantaina, kp71 muuttui pitkän odottelun jälkeen ykköseksi, jipii!

Miulle ei tullu mitään labralähetettä tuonne menoa ajatellen, lie normaalia...? Miulla on vastaanotolle mennessä kp13. Miekään en oo saanu ovistesteihin ikinä plussaa, joten tottakai ajattelen että miulle on ongelmia ovuloimisessa mutta nää on vaan miun omia mietteitä pohjautuen noihin testituloksiin. Eihän tässä enää kauaa tartte odotella että pääsee tutkimuksien alkuun.

Onks teillä muuten ollu miehet mukana ekalla kerralla varsinkin? Blondina tuossa vaan aloin miettiä tuota ajanvarauslappua, kun siinä ei ollu mitään infoa mistääm, että tehdäänkö miehellekin jo jotain, verikokeita tms.
 
kipinäkenkä: Meillä otettiin kokeet jo omassa terveyskeskuksessa molemmilta ja simppatesti mieheltä suinuussa. Ne piti olla käytynä ennen ekaa käyntiä. Eihän kaikilla asiat samalla tavalla mene...
Mies oli ekalla kerralla mukana ja samalla saatiin keskustella miten edetään ja saivat ultrata samalla miehenkin. Ja olihan se tietenki mukava, että se mies oli siinä, koska se kuitenki on molempien asia. Nykysin sitten mies lähtee mukaan vaan, jos on hänen vuoro kantaa oma kortensa kekoon :D

Jep jep....eilen kävin ultrassa ja kaikki näytti hyvältä ajatellen siirtoa. sain uuden lugereseptin ja ajan siirtoon ens torstaiksi. Nyt vaan sitä odotellen....
 
Mammuliinos: Meillä on vielä kiikun kaakun jotta pääseekö mies töistä lähtemään mukaan. On nyt yksinään työpaikalla kun pomo lähti Eurooppaan reissuun, niin ei ihan niin helposti pääse lähtemään mutta toivotaan...

Jotenkin sitä vaan on tottunut siihen että käy labrassa ennen lääkärille menoa ja kun nyt ei tartte, niin on ihan "orpo" olo :D

Tsemppiä sinulle siirtoon!
 
Nykyisin nuo simppa analyysitkin tehdään polin labrassa ei enää suinuulla =).

Ylläri pylläri negahan sieltä pärähti taas vaihteeksi . Testasin itseasiassa jo eilen päiväpissasta liuskatestillä, kun oli joutava päivä rypeä itsesäälissä, kun mieskin lähti mökille auttamaan appi-ukkoa jossain homissa. Testasin toki tänään vielä aamupissastakin muodon vuoksi, vaikka en uskonutkaan että tulos siitä miksikään muuttuu.

Nyt oon jo ihan hyvällä mielellä, eipähän tarvitse nyt ainakaan piinailla vähään aikaan. Elokuussa on vasta se IVF- suunnittelukäyntikin. Eilenkään ei oikeastaan hirveästi tuo nega surettanut, vaan enemmänkin rupesi pelottamaan että tärpääköhän se oikeasti ikinä ja miten siitä oikeasti selviäisi . Pitää vaan yrittää uskoa että IVF-llä tärppää jossain vaiheessa, eipä tässä taida paljon vaihtoehtojakaan olla .

 
rosetta :hug: harmi että tuli nega, mutta tosiaan saatte nyt kesän ottaa iisisti ja sit syksyllä homma jatkuu, ja hyvä kun teillä on suunnitelmat jo selvillä.

miulle ei oikeestaan uutta, mutta sen verran "mukavaa", että tänään alotin luget "vauvaliiman", joten alkaa edes vähän konkretisoitua keskiviikkona tuleva PAS. Olo on aika EVVK, mutta eiköhän tää tästä.



Jousi ei varmaan satuttu samaan aikaan, mie en nähny ketään, olin siellä just aika tarkkaan 11.00

Pidetääs likat sen verta juttua yllä, että ei pudota eka sivulta!

Mukavaa alkavaa viikkoa kaikille tasapuolisesti :wave:

soja
 
Reissusta kotiutunut, ja heti piti tulla lukemaan ja kirjoittelemaan..
Pahoittelut Rosetalle, sulla on positiivinen mieli, hyvä.
Itsekkin jo asennoitunut positiiviseen mieleen jossei nytten tärppää, huilitaan, jätetään taka-alalle tämä asia ja kerätään tulevaan voimia.

Sojalle parempaa mieltä. Jospa se olo keskiviikkoon mennessä paranee.
Tsemppiä passiin ja piinailuun. Peukut ja varpaat kohti taivasta täällä teidän puolesta.

ON: Keskiviikkona kaverit laitettuna matkaa. Ovulaatio testit ja piikitykset tuli kunnialla hoidettua reissussa. Perjantaina pistin pregnylin.. ja la yönä ilmeisesti rajumman puoleinen ovulaatio kun maha TODELLA kipeä ja turvonnut sekä oksettava olo ja meinasin pyörtyä.. Onneksi olo jo parempi. Ainut vaan kipeää teki tänään kavereitten laittaminen matkaan, mutta mitäpä tämän asian eteen ei olisi valmis tekemään, hammasta purren vaikka sattuu.

Kaunita unia kaikille ja alkavaa viikkoa.
Ihana on käydä reissussa mutta vielä ihanempi on tulla kotia oman kullan ja omien karvanaamojen luokse.
:heart:
 
Rosetalle :hug: Nyt vaan kohti tulevaa hoitojaksoa ja "rankempia" hoitoja. Pidä hyvä "kesäloma" ja valmistaudu tulevaan...jaksamista tarvitaan.

Jousi80: b d peukut...

soja: Voi että kun sua vois jotenki auttaa...tekisin mitä vaan.

OMA: Tänään alotin luget. En tiedä onko mun kehossa jotain vikana, kun tuntuu että osa lugeista valuu pois kun ne "sulaa". Nooh..pikku vikoja.

Nyt olis taas hyvä päivä lähteä ulkohommiin...pitäis värkätä kukkalaatikko ja käydä kesäkukat vihdoin ostamassa. Sais vähän väriä elämään.
 
Hei!
Sain yhdeltä teistä vinkin että täällä on tällainen ketju olemassa!! Monet kerrat tuolla toisella sivustolla olen miettinyt etteikö meidän polin asiakkaat pyöri täällä netissä, mutta tosiasiahan on etten ole osannut etsiä oikeasta paikasta :/ Mutta nyt löytyi, jos vielä mukaan huolitte???
Luin samaiselta istumalta koko ketjun läpi. Olen kirjotellu tuolla muissa ketjuissa paljonkin toisella palstalla, mutta jännä miten te täällä tunnutte erilaiselta, ootte tietysti niin lähellä tässä ihan konkreettisesti.

Jos nyt kuitenkin tähän raapustan jotain perustarinaa meistä.. oon vm -85 ja mies -80. Ei lapsia, ei yhtään alkanutta raskautta, eikä minkäänlaista positiivista testiä :'( Mäkin olen jonkinlainen urheiluhullu, vaihtelevasti spinningiä, juoksua, kävelyä, pummpia, muitakin jumppia..Saan niistä niin paljon lisää virtaa ja voimaa. Juoksin yhen maratoninkin, siitä sai ainakin sen "mä pystyn, mun kroppa pystyy" fiiliksen
Yhteiseloa takana pian 7 vuotta. Pillereitä oon nuoresta asti syöny, kun menkkakivut oli hankalia ja akne vaivasi. Lopetin ne joskus vuonna 2005, sivuvaikutusten takian, ja toiveita lapsesta on ollut hmm.. 1/2006 alkaen, kun jostainhan se laskeminen on aloitettava. TK:ssa tutkittiin, ja PCO löytyi. Pillerien lopetuksen jälkeen mulla on ollu 3 kuukautiset ilmanlääkkeitä, joten omaa kiertoa ei siis ole. Miehellä kaikki kunnossa, silloin vielä piti nekin simpat tutkia suinuulla. Tk:ssa siis terolutien kans ootettiin et kierto palautui ja tehtiin aukkarit yms. mut ei. Lähete lopulta tänne PKKS ja ensikäynnillä oltiin siellä 5/2007. Siitä asti oon popsinu Diforminia tuohon PCO:hon, vaikka hoikka oonkin (tai normaali ehkäpä) eikä mulla oo mitään muita perusriskejä..njoo.
Noh, mies ei ihan heti hoitoihin uskaltautunut lähteä, vaan syksyn 07 mietti asiaa..Sitten kun hänellekin selvis miten pitkällinen projekti tää on ja muutenkin niin sitten lähdettiin etenemään. keväällä 08 tehtiin ovulaatioinduktio pistoksilla, clomeja en edes kokeillu, kun oon herkkä reagoimaan kaikille hormoneille ja vissiin lekuri katto että siitä tuskin on apua. Ja oli varmaan oikeassa, kun menopuria piti pistää yli 20 päivää, ennenkuin saatiin edes yksi folli, negahan siitä sitten tuli. tuli kystaa ja kaikkea ja sitten jouduttiin tasoittelemaan tilannetta kesän yli. Noh, syksyllä sit muuta pulmaa, mies jäi työttömäks, ei ollu eka kerta vähälle aikaa ja pähkäiltiin jo muuttoa jonnekin hormankuuseen.. siinä tilanteessa mies halusi aikalisän ja otettiin se. Siitä sit suunniteltiin 2009 alkuun suunniteltiin 1.IVF. meille ei edes IUI tehty, kun induktio oli niin hankala niin haluttiin suoraan järeämpiin juttuihin, että olisi jotain toivoakin. Sain jonkinmoisen hyperin, ja makoilin osastolla muutaman päivän. Kotitoipuminen kesti pidempään, kolme ja puoli viikkoa kaikkien kipujen takia piti olla pois töistä. 12 alkiota peräti saatiin, jotka oli jopa 1. LK kaikki. 1 siirrettiin ja nega tuli. PAS yritykset kariutui kerta toisensa jälkeen, kun kroppa oli ihan sekaisin. toisen kerran lääkkeellinen PAS onnistui, niin että se tehtiin, kaks sulatettiin ja yksi selvis siirtoon, negaa taas. Niin puhdasta negaa kuin olla voi. Tää oli siis äsken, nyt kp 5 menossa, ja vuodan vissiin kuiviin..9 huurulaista pakkasessa on, ja seuraavan siirtoa koitetaan heti sitten vk 36 kun poli aukeaa.

Kesätauosta oli keskustelua ja kuulin et eka tauon piti alkaa silloin kesäkuun puolivälissä, mut sitten kävikin niin että sijaisia ei lekureille oikein ole, ja joutuvat nyt sit pitämään kolme kk tuon tauon. Tosi tyytyväinen oon ollu hoitoon kyllä. Se vieraileva hoitaja josta rosetta taisi mainita oli kyllätosi nuiva :( Ja mullakin oli kerran lääkärinä se antti Perheentupa, se dosentti. Isokin guru vissiin kun vilkasette netistä. Polin omat hoitajat on parhaita :) Ja kaikki kolme lekuria on mullakin olu, naislääkäreiden tyylistä ehkä eniten tykkään.

Olis ihan kiva kuulla tosiaan miten ootte saanu käydä purkamassa tuntoja kun mulla tuntui viikko sitten vielä niin pahalta etten selviä. Nyt se on jo helpottanut, mutta eiköhän se tuska sieltä palaa vielä.Nyt siis syksyä odotellaan ja niitä PASeja. Mullakin tyhjä syli on niin kipeä että olen valmis mihin vain, vaikka nämä menetykset tekeekin niin kamalan kipeää.

Tämmönen hiljainen joensuulainen täällä.. Ihan mahtavaa oli kyllä löytää teidät. Itse ainakin kaipaisin niin paljon vertaistukea, että jos täällä päin olisi jotain simpukan pitämiä ryhmiä, niin osallistuisin, mutta kun ei ole. Tätä kaikkia voi ymmärtää vain sellainen ihminen joka on sen itse kokenut.

Lugeista: niin ne on ne apuaineet mitkä valuu pois, siitä ei tarvii huolehtia.
Rosetta, :hug: sinne, sinullakin on ollu rankat ajat, ja taidat olla tosiaan tältä osalta vain odottamassa syksyä. kuten minäkin.

Mammuliinokselle tsemppiä!
Soja, onnea huomiseen PAS sylillinen!

:wave: kaikille, toivottavasti mahdun mukaan?
 
aurinko :wave: tervetuloa! pitkä historia teilläkin takana, mutta toivottavasti syksyn PAS:it tuottaa sit tulosta! Onko siulle muuten tuosta liikunnasta mitään sanottu?

Kiitos kaikille tsempanneille :flower: ootte aivan ihania! Oma vointi ollu tosi vaihteleva, viikonloppuna nukuin hyvin ja eilen olikin iloinen mieli. Mutta viime yö oli ihan kauhee... :( no, sattui sitten olemaan onneksi just tänään se sovittu kontrolli työterveyslääkärillä.... siinä sit istuin ja yksin puhelin parikymmentä minuuttia että jaksanko vai enkö jaksa ja mistä tiijän millon en jaksa.... pyysin sairaslomaa sen siirtopäivän (keskiviikko) ja sen lupas kirjottaa... ja mie vaan jatkoin puhelua... no, sit lääkäri antoi sen sairasloma lapun ja sanoi, että jospa nyt lepäisit tämän viikon. Kiitos siitä hänelle, on kyllä oikeesti tarpeen, mutta kun ei sitä saa oikeen sanottua, että nyt en enää jaksa... kun eihän tää työn vika ole jne.... no, huomen kyl meen vielä töihin, sellanen isompi kokous missä pakko olla, ja toisaalta se täysin rutiinipäivästä poikkeavaa, sen jaksan. Ja muutenkin aion kyllä tästä selvitä, mut nyt tarviin aikaa itseni kanssa...

Nautitaan mimmit auringosta!

Soja B)
 
aurin-ko Tervetuloa palstailemaan!
Musta myös tämä palsta on aivan mahtava myös sen takia kun kaikki ollaan "naapureita" keskenämme.

Mitäs olisitte mieltä jos antaisimme kasvot meidän nimimerkeille? Ymmärrän kyllä jos joku haluaa pysyä "tuntemattomana". Olisi vain niin helpoa jutella keskenään kun samalta paikkakunnaltakin kun olemme.

Tänään on kyllä aivan mahtava sää ollut! Pihalla tullut oltua ja käsiteltyä kalusteet kesäkuntoon.

soja:Mulla myös oli hankalaa itselleni myöntää se etten enään jaksakkaan.. ja ei johtunut työstä vaan yksinkertaisesti tästä tilanteesta. Onhan tämä välillä yhtä vuoristorataa. aurin-ko kyseli missä tuntoja voi purkaa. Itse soitin Päivi.L ja kävin siellä keskustelemassa josta suoraan marssin työpaikkaläärille joka sitten kirjoittikin pari viikkoa sairaslomaa ja myös masennusläkkeitä. Marjatta.A laittoi lähetteen psykologille josta ei ollut kyllä mulle apua. Päivin kanssa keskustelu auttoi ja huiliminen kotona.

Aurinkoista päivän jatkoa kaikille tasapuolisesti!!
 
hei, kiitos tervetulotoivotuksista jousi80 ja soja! :flower:

Jousi, mä salaa jo ajattelinkin että olis aivan mahtavaa tavata ihminen tai ihmisiä ihan livenä, jotka tietää mitä tää kaikki on. minäkin ymmärrän täysin, jos joku haluaa pysyä vain nimimerkkinä. Mutta ilmeisesti meitä olis kaksi, jousi80 ja minä, jotka saattas olla kiinnostuneita tapaamisesta tms.?
Soja, liikunta-asioista, niin tosiaan on tuosta maratonin juoksemisesta aikaa jo, enkä todellakan nykyisin liiku niin paljon, tosin just nyt kun taas kaikki meni mönkään niin oon kyllä "revitelly" ihan rauhassa :) Mut taukoja on ollu hoitojen aikana, kuten IVF:n ja jonkinsortin hyperin jälkeen, kuukausi niin että pääsin käymään kaupassa..peräti, ei siinä paljon urheiltu.. sekin vielä veti mieltä matalaksi, kun oli kokoajan kipuja ja piti vaan olla ajatustensa kanssa.. no mut se siitä. Sinunkin tarinaa kun luin, niin mietin, että mitä minä tässä oikein valitan, alkusoittoa vasta..Hienoa että saat pienen hengähdystauon, jaksamisellaan ei pidä leikkiä. Ja pyydä rohkeasti sairaslomaa kun sitä tarvitset. Hoitoalan ihmisenä tiiän, että ihmiset on paljon turhemmistakin syistä saikulla..

Jos yhtään piristää teitä niin teidän löytäminen on tehny tästä kesalomapäivästä erityisen kivan, se tunne että oon niin yksin tän asian kanssa, alkaa helpottaa. =) Toivottavasti saan tutustua teihin vielä paljon lisää. Koitetaan tukea toinen toistamme parhaan mukaan. Meissä on voimaa naiset, enemmän kuin me tiietäänkään!
 
joo, ei toi livenä tutustuminen ihan mahdottomalta kuullosta :)

kyllä muuten tosiaan helpottaa kun saa teidän kanssa jutella täällä. Mutta kyllä se Päivin tapaaminen 3 vkoa sitten auttoi asioita eteenpäin, ja nyt sit toisella lääkäri käynnillä jo suostuin sairaslomaa ottamaan. Oon tosiaan varannu ajan vielä mtt:eek:on, mut luulen, että lepo ja oleminen itseni kanssa on parasta lääkettä! ja muuten ei oo varsinkaan hoitoalalla olevana helppoa jäädä pois töistä... :headwall: mut nyt sen teen ja ai että tuntuu hyvältä!!
 
soja, joo :LOL: , mut mie tajusin tuon mtt:n peräti!
Mut vakavammin, se on tosiaan, me jaksetaan hoitaa ja kantaa huolta muista, mut sit se kun pitäis olla itse poissa.. se on vaikeeta. mulla on tietty niin vähän työaikaa vasta ja ikääkin, että että.. mut silti tiiän mistä puhutaan.

Tuntuu etten nyt tarviis mitään apua oikeastaan, pahin selvittiin, mut välillä loppui jo konstit, mä itkin niin monta päivää tätä kaikkea, että ei alkanu mun kesäloma hyvissä merkeissä.. onneks nyt jo vähän paremmin, ja tietty hyvä kun sai surra rauhassa, en olis kyllä töihin pystynytkään. no mut se siitä..huomenna lisää, kiitos jo tästä päivästä :flower:
 
soja nytten vain hyvällä omatunnolla on poissa töissä, aläkä mieti sitä mitä muut ajattelee. Itse sitä mietin ja en 100% pystynyt rentoutua saikulla. Se ei kenellekkään kuulu, niih ja piste.

Kannatan tapaamista ja katsotaan miten moni on samalla linjalla niin voidaan ottaa seuraava askel ja ruveta miettimään tapaamis paikkaa ja aikaa.

Kiitos teille että olette olemassa, tietenkään tätä tilanetta en kenellekkään toivo, mutta tämä paikka on mahtava tukiverkosto. :flower:
 
Soja: Nyt vaan lepäilet hyvällä omalla tunnolla ja nautit auringosta B)

Aurinko: Tervetuloa joukkoon mukaan :hug:

Minustakin ois mukava tavata livenä. Ois varmasti helpottavaa konkreettisesti tajuta ettei me olla ainut pariskunta, joka painii tämän ongelman kanssa. Mulla ei nimittäin livenä ole juuri yhtään lapsetonta ystävää. Päin vastoin kaikki tuntuvat lisääntyvän helposti ja monilla jo useampi lapsi, siinä porukassa tuntee itsensä välillä aika ulkopuoliseksi :( . Minun voi tosin olla aika hankala päästä tapaamiseen näin kesä aikaan, kun on niin paljon muuta ohjelmaa ja matkaakin 70km Joensuuhun, mutta yritän kyllä päästä jos tapaaminen järjestyy B) .
 

Yhteistyössä