Keskustelua PCO:sta. Ent.PCOnaiset ja Vauvakuume

ON: elikkäs mulla oli tänään aamulla siellä gynenpolilla se aika... Noh tämä lääkäri onneksi tiesi jostakin jotain :LOL: Mulle määrättiin aukiolotutkimus kunhan kierto käynnistyy. Ukko simppatestiin. Metut annostuksella 750mg, 1vko 1tabl iltaisin, 2vko 1 iltaisin ja 1 aamuisin ja 3 vko 1 aamulla 2illalla. Femoston määrättiin kierron aloitukseen. Kunhan aukiolo/simppatesti on tehty aloitetaan clomit. Limis ei ollut kasvanat siitä 3kk takaisesta yhtään mutta 1 johto follikkeli löytyi.. jostä ei tietty ole mitään tehoa kun ei ole kiertoa. Ja määräys lapsettomuuspolin asiakkaaksi. PCOS:N diagnoosi varmistui sitten lopullisesti...
 
pitkästä aikaa MOI kaikille ja tervetuloa uusille :)

Mun on ollu niin turha kirjotella kun menkkoja ei oo kuulunu eikä näkynyt ja nyt se ihme sitten kävi että ne tänään alkovat :D :D :D alotin viikko sitten nutrilett kuurin ja paino tippunut jo 3 kiloa. En tiiä johtuuko ne menkat siitä vai siitä että olihan kierto jo aika pitkällä... Mut ilonen olen että menkat tulee ja paino tippuu :)

Ihanaa kesänkynnystä kaikille :)
 
heippa kaikille! mä olen lukenut tuosta pco:sta ja luulen että mulla se on...naamani kukkii, olen ylipainoinen,ja mulla on myös liiallinen karvankasvu :/

nyt syön tällä hetkellä terolut tabletteja,koska kuukautiseni on tosi epäsäännölliset,eli syön puol vuotta noita,kävin juuri vähän aika sit gynellä ja teki tarkastuksen,mutta ei ultrausta,ja sillähän se pco kait? selviäisikin, jos sitä on..varma en siis ole,mutta oireet viittaa siihen
 
Hei PieniTytönTylleröinen! Oireet uhkaavasti kuulostaa pco-tyyppisiltä, mutta kannattaa vielä ultrauksen kanssa käydä tarkistuttamassa tilanne...
Oma napaa...Täällä taas kassellaan et miten paljon kierto heittääpi...ovis tapahtu tässäkin kierrossa, joten tärpin minimaallista mahdollisuutta voip olla..
Ai niin ja minun veri+isännän spemukokeitten tulokset tulivat ja meillä kaikki ok!
Testosteronia eritän kuulemma hivenen liikaa, mutta muuten lekuri vaikutti hirveen positiiviselta
=) Jos raskaus ei ole syksyyn mennessä alkanut--> panokset kovenee :D
Kattellaan kummottos käy!!
 
No niin, nyt on sitten gynellä käyty ja taas on metujen syönti aloitettu, toivottavasti toimivat yhtä hyvin kuin viimeksi :)
Vatsavaivoja en tosin toivoisi, viimeksi oli aikamoista, mutta meneväthän ne tietty ohi aikanaan.

Sinulle PieniTytönTylleröinen suosittelen tosiaan minäkin, että käyt ultrassa, siellä se asia selviää varmemmin.
 
neunu tuo femo on HRT eli jonnin verran vahvempaa kamaa kuin tero... Ei siinä ovis kerrenny tikutteleen kun vuoto tupsahtu 4 pv lääkkeen aloittamisen jälkeen kehiin... nyt pitäis tänään soittaa sinne oysiin ja varata aika siihen aukiolotutkimukseen... jonka jälkeen aloitetaan clomit jos torvet on ok... ja se ettei mulle viime "kierrosta" ollut edes mahdollista raskautua kun niin pitkä kierto takana eikä limis kasvanut ollenkaan.

Kp 4/44?
 
hei kaikille! mä soitin aamusta nyt terveysasemalle ja varasin lääkärin ja kysyin onko mahollista päästä ultraukseen terveyskeskuksen lääkärin kautta...ja sain onneksi ajan jo tälle päivälle!

hetken päästä nostin lattialta jtn.ja aaapuvaa mun selässä alaselässä vihlas ja kunnolla,onneks se aika mä haluun kaikki maholliset testit ja kuvaukset,mulla toi selkä reistaillu jo useemman vuoden.
 
Kaikille uusille teretuloa :flower: :wave:

Eillen otettu viimeinen tero ja menkkoja odotellessa. Odottavan aika on piiiitkää.

Simppatesteistä. mun mies ei edes pahemmin ajatellut asiaa ja huumorimielellä meni. Kyseli vaan et onko huoneessa leffoja ja lehtia ja ihan nauruksi pistettiin asia. Mies oli sitä mieltä, että oli ihan kova kokemus :LOL: voisi mennä uudestaankin. Totes et ensi kerralla taitaa viipyä pidempään ja katsoa jopa lefffaa.
pidättäytymistä oli viisi päivää ja heti aamusta meni. itse oli varannut ajan. Kotona naureskeltiin, et meet sitten ruokatunnilla vähän omaan koppiin hommiin.

Eli avoimesti puhua ja ei liian painostavalla meiningillä. Tosin musta tuntuu et toi mun mies oikein tajuu missä oli ja mihin on menossa. Ja me kyllä on annettu huumorin kukan kukkia räväkästikin.


Miehen toiveesta ei nyt sit inseminaatiota vielä vaan perinteisesti yritetään seuraavasta kierrosta ja sitten syksyllä inssiin jos ei nyt tärppää. En haluu painostaa liikaa. Oli eillen illan töissä ja mies näköjään lukenut lapsettomuus kirjaseni.
Puhun miehelleni aina pikkusen kerrallaan ja usein, et kykenee putki aivoillaan sisäistään tän kaiken.

aurinkoista kesää ja plussa tuulia kaikille
 
neunusöin sen yhden tero satsin ja soitin sille lääkärille joka ne mulle määräs "et milloin sen tyhjennyksen piti alkaa?" kun terojen lopettamisesta oli menny se viikko. Se sanoi että laittaa mulle saman tein lähetteen gynelle ja käski syödä vielä viimekuun loppuun yhet 10 pv vaikkei tyhjennystä ollutkaan tullu...

Simppatestistä... noh... eihän tuo ukko nyt onnellinen asiasta ole... pikemminkin sitä ujostuttaa pirusti mennä sinne... Mä vain ainoastaan ilmoitin sille että nyt olis tämmöinen edessä ja passaakos tämä aika? ei sillä ollut juuri kommentoitavaa asiaan. Ukkokin on lukenu kaikki lippuset,lappuset ja kirjaset mitä mulla on lapsettomuudesta niin kai sillä on jonkin asteen tajuaminen mitä tämä meinaa eikä siksi vänkää... Kauhuissaan tuntuu vaan olevaan asioiden menosta... Alun alkaenhan hän luuli että se lapsi ei tarvi kuin tehdä, vaikka yritin sanoa ettei se aina välttämättä niin helppoa ole :(
 
joo käyty on sitten TERVEYSKESKUKSEN LÄÄKÄRILLÄ ja ihan paskan turha reissu, ei oo tarpeex kriteerejä ottaa ultraa, ja sano että se on ihan sama ottaako vai ei, kerta hoito on sama, eli jos olisi pco niin ylipainoo pois eli painonpudotusta, ja sit puhu jostain minipillereistä joilla sais liikakarvoituksen ja aknen ehkä kuosiin?

kuinka tärkeä tuo ultraus siis on? että eihän se pco siis mikään kuoleman vakava ole? että kuinka tärkeää on mennä sinne ultraan? juu yksityisen kautta sitten menen....

että semmonen lääkäri...
 
Ei se mikään kuoleman vakava hommeli ole, täällähän minäkin vielä porskuttelen vaikka pco-mammasti olen ;) Oman mielenrauhasi takia sitä ultraa on sinulle varmaan täällä palstalla suositeltu =) Aika kummallinen reaktio lekurilta kyllä :| Onko teillä suunnitelmissa "vauvapuuhiin" ryhtyminen vai oletko muuten vain huolissasi tuosta pco:sta?
Jos vauva ei vielä ole ajankohtainen, niin määrätyt ehkäisy valmisteet tavallaan "hoitavat" pco:ta ja sen takia lekuri nuita minipillereitä sinulle on varmasti suositellutkin.
 
siis no joo saa tulla jos on tullakseen,mutta mitenkään väkisin ei yritetä..et nyt on aika kuiva seksitön kausi meneillään :/ mut joo kyllä mä aattelin ihan kunnon gynelle mennä ultraukseen,koska mulla toi selkäkin on niin perhanan kipeä ja se säteilee välillä tohon alavatsallekin...tie lie mitä sit.
 
Pettynyt omaan ruhoonsa :ashamed: Sieltä ne menkat taas pukkaa...ainaki ihan inasen sellaasta ruskeaa vuotoa :( No toisaalta jos jotain hyvää tästä haetaan, ni kierto ei ollu mikään sika pitkä..typerä, toimimaton, surkea kroppa!!! *UGH!!* Olen taas narinani narissut!! :xmas:
 
I'm back >:)

Mitään uutta pco:n suhteen mulla ei kyllä ole kerrottavaa, mutta elokuussa uusin tuumin sitten gynelle ja saa kyllä luvan ultrata :)

Painoa lähtenyt yhteensä se -15kg (siitä siis kun viime syksynä pco löydös tehtiin).
Nyt oon myös jättänyt tupakan pois (toinen vuorokausi menossa, ei mitään vierotuslääkkeitä eikä pahempia vierotusoireitakaan - vielä ) :LOL:

Hirvmuinen vauvakuume on taas iskenyt.
Elämä kyllä mullistanut aika vauhdilla tän vuoden aikana :)

Tarkoitus on ensin oppia luomaan kontaktia miehen edellisen liiton lapseen ja myöhemmin aloittaa yritys ilman ehkäisyä. Nyt muuten vaan treenataan jatkuvasti :D

Tänne siis kuuluu hyvää :)

Kesän jatkoja teillekin, tulin vaan ilmoittamaan että elossa ollaan, vakoilen edelleen ja pco:laisena kuumeilen :hug:
 
Pitkästä aikaa täällä!

En tiiä mihin muuallekaan ihmetellä tätä menoa.

Te, joilla on Terolutit käytössä, aiheuttaako se teille pahoinvointia?

Minä siis marssin viimein yksityiselle kun sain tarpeekseni tk:n pompottelusta, ja siellä varmistui tuoPCO diagnoosi, ja sen lisäksi keltarauhasen vajaatoiminta, johon nuo Terolutit sitten sain. Minulla siis alkaa tuhruvuoto jo muutamaa päivää ennen varsinaisia menkkoja, ja luteaalivaihe jää lyhyeksi.

Nyt oon tän kierron syöny niitä, ja loppupäivistä alkoi olla hienoisia kuvotuksen tuntemuksia välillä. Erikoisinta on, etten nyt enää ole syöyt niitä kahteen päivään, mutta silti tänään yökitytti ihan kunnolla. Oli pakko mennä syömään, mutta heti kun sain syötyä ja erehdyin laittamaan astiat koneeseen, tuli oksennus suuhun samantien siitä hajusta. Sellaista ei ole tapahtunut kuin viimeksi esikoista odottaessa.

Mutta mutta.. En oikein tiedä mitä ajatella.

Tässä kierrossa sain tosi hienon ovisplussan tikkuun kierron 15 päivä, limat, ja nippailut tuli just oppikirjan mukaisesti. Ja ehdittiin hyödyntää sitä oviksen molemmin puolin useana päivänä. Mutta sitten odotamaani kiinnittymisvuotoa ei tullutkaan.

Ja vasta 10 päivän kuluttua oviksesta alkoi tuhruvuoto, heti seuraavana päivänä siitä, kun otin viimeisen Terolutin. Tuhrua on nyt tullut eilen ja tänään, ihan tosi vähän, mutta kuitenkin niin että sen näkee. Välillä tulee menkkakramppeja, mutta enimmäkseen ei tunnu miltään.

Sitten, eilen minulla oli jotenkin tosi lämmin olo, ja tänään alkoi palella. Ruumiinlämpö oli eilen mitattuna 37,1 C, joka on minulle tosi korkea, kun tavallisesti se on 36,1C. Eikä se ole vieläkään laskenut. Eikä silti ole kuumeinen olo.

Eli siis, nyt on kp26, viimeinen Tero otettu 2 päivää sitten, vuotaa tuhrua, lämmöt koholla ja pahoinvointia.

Johtuuko kaikki vaan noista Teroluteista? Niin haluaisin toivoa muuta, mutta en uskalla. Eikait sitä raskaana voi olla kun kerran vuotaa. Ja kiinnittymisvuodoksi tuo on aivan liian kaukana oviksesta ja liian pitkäkestoista.

En ota tästä mitään selvää. Kaipa se on vaan ne hormonipillerit jotka sotkee pakkaa.
 
:wave:

Omaa napaa heti: erikoisempia tuulahduksia tännekin. Ei menkkoja ei, mutta jotakin on alakerrassa meneillään. Viikon verran ruokahaluttomuutta, vain sitten kun alkaa jo heikottaa on tehnyt mieli laittaa jotakin suuhun. Pientä makeanhimoa, mistä luulin metujen avulla päässeeni eroon jo. No, eikä siinä kaikki. Tiedä olisiko sitten huonosti syötyäni tullut muutamana päivänä päänsärky siitä vai mistä, mutta vasta aspiriinillä saanut pois sen. Väsymystä ja sitten se omituisin eli alavatsan selkeä turvotus. Sitä painaa tai kivistää, miten sitä kuvailisi. No, nyt te varmaan jo mietitte samaa kuin itsekin, että raskaustestiä kokeilemaan varmuudeksi, mutta tilasin vasta tänään eli menee ensi viikon ti-ke kun saan vasta tikuttaa. Jollen ostaisi sitten kaupasta/ apteekista ennen sitä...Välillä rikkaalla mielikuvituksella sekä toivorikkaalla ajatuksellä kuvittelen jopa huonovointisuutta, mutta se taitaa olla vain silkkaa mielikuvituksen tunnetta. Mulla ei ole teroja popsinnassa kuin vasta...hetkinen...reilun viikon päästä, että en tiedä kyllä mitä ajatella. Niiden aikana kyllä alhaalla jotain elämää tapahtuu, samantuntuisia tuntemuksia, mutta kuitenkaan ei menkkoja, ei tuhruakaan. Niitä menkkoja ei yhä ole näkynyt lainkaan siis!! (viimeisimmät menkat 2008 kesäkuu), (ehkäisyteho piikistä loppunut n. 2009 huhtikuu) eli reilu vuosi ilman tarkoituksenmukaisia menkkoja. Alkaa pinna kiristyä lopullisesti. Että kun venailen pääsyä NKL:lle niin odottavan aika pitkä! syksyyn on pitkä aika!

niuku: no kun mä sain sen terolut reseptin niin muistaakseni lääkäri totes et kaikki pitää kiltisti mun popsia eli koko reseptin terot ja jollei tehoa niin sitten vasta...toisaalta jos kysyisin onko tämä nyt kuitenkaan normaalia ettei mitään elämää kahdesta terosyönnistäkään...

Ja tässä alakulossa ja väsymyksessä on jäänyt painontarkkailut vähemmälle. Mutta viime viikolla tuli 2 kiloa takaisin ja ne pitäisi nyt hetimmiten saada pois takaisin. Vyötärönmitta silti pienentynyt tai vain ehkä ei turvota aina niin paljoa joten jos siihen edes uskominen niin kumpu on laskeentunut...

Nyt vain hämmästelen tämän viikkoista alavatsan pöhöä sekä tätä väsyä sekä päänsärkyä. Jos haiskahtaa tutulle jollekulle, kertokoon missä mennään

:D
 
ON: Eilen tuli käytyä siellä aukiolotutkimuksessa... hui hemmettin kun oli aivan järkyttävä kokemus... kylläkin täydet kympin annan lääkärille ja hoitsulle, aivan ihania persoonia kumpainenkin... Toista kertaa en kyllä tuohon hullutukseen suostu ilman nukutusta sattu se niin vietävästi! multa kippas tajun pois ja kyyneleet ja kylmä hiki vain virtas... ukko joutu kotia meno matkalla pysäyttään motarille kun tuli niin huono olo ja aloin yökkiä autosta ulos heti kun se oli pysähdyksissä... Hyvä homma oli kummiskin se että se saatiin tehtyä, kumpikin munatorvi oli auki. Vaikka toisesta löydettiin n. 5cm kysta, hyvälaatuinen... Eli se johto follikkeli oli sitten kasvanut kystaksi :( Ukkokin sai simppanäytteen eilen myös jätettyä. Ens viikolla saadaan tulokset tietää. Tän laatan tuota femostonia syön loppuun ja kp15-24 sitten taas teroja muttakin tuplasti suuremmalla annostuksella. Kesän ajan yritetään saada kiertoa tasoittumaan. Syksyllä on kontrolliuä sen kystan vuoksi jos ei ennen sitä ole puhjennut. Silloin myöskin aloitetaan clomi joka olis oikeesti pitänyt aloittaa jo nyt mutta sitä lykättiin sen kystan takia. Jospa tämä nyt tästä. Mut sitten on virallisesti otettu tuon lapsettomuuspolin asiakkaaksi :D sinänsä hyvä ettei enää tarvi taistella tkn kanssa!!!! Jo viikon aikana on tapahtunut enemmän kuin 9kk aikana tkssa... nyt sitten menossa 10 yrityskuukausi... KP 7/44?
 
maiku kuulostaa vähän siltä, että oisit raskaana :D

Mä söin kolme kuuria teroja, ja viimeisessä kierrossa bongasin oviksenkin joskus siiinä kp 14-15. Pari päivää terojen lopettamisen jälkeen tuli tuhruvuotoa pari aamua, ja sitten alkoi se paha olo. Mulla meni kuitenkin kp 30 asti, ennenkuin tuli virallinen plussa tehtyä, joten ei kun vaan kohta puoliin testiä kehiin ;)

niuku mä tulin oikeastaan vakoilemaan mitä sulle kuuluu, kun meillä oli vähän saman oloinen tilanne talvella. Täti myöhässä koko ajan yms. Mutta tosi hienoa, että sulla on saatu asiat hoitoon ja pääsit vihdoin osaavien lääkäreiden pakeille! Ja onnittelut tädistä!! ;)

neulainen 6+3
 
En ollutkaan raskaana. Tänään alkoi vuotaa ihan kunnolla. :'(
Lämmöt putosi aamulla 36,4 asteeseen. Pahoinvointi silti jatkuu, että se on siis Terojen vaikutusta eikä muuta.

Vuodon seassa oli peukalonpään kokoinen puolipallon muotoinen kiinteä klöntti, jossa oli kiinni jotain kirkasta kalvonriekaletta. Ihmetyttää mikä se oli, toivottavasti ei mikään istukan alku. :eek:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Maiku:
En ollutkaan raskaana. Tänään alkoi vuotaa ihan kunnolla. :'(
Lämmöt putosi aamulla 36,4 asteeseen. Pahoinvointi silti jatkuu, että se on siis Terojen vaikutusta eikä muuta.

Vuodon seassa oli peukalonpään kokoinen puolipallon muotoinen kiinteä klöntti, jossa oli kiinni jotain kirkasta kalvonriekaletta. Ihmetyttää mikä se oli, toivottavasti ei mikään istukan alku. :eek:
Kerrotko tarkemmin tuosta klöntistä? Itselläni on tullut vuodon mukana klöntti, jonka gyne on myöhemmin kuvailun perusteella vahvistanut alkioksi. Kehitys oli vaan tyssännyt tiettyyn vaiheeseen eikä pikkuinen alkanutkaan kehittyä kudosmollukasta ihmiseksi. Menkat olivat tavallista kivuliaammat, mutta muita oireita en muista olleen. En osannut odottaa silloin raskautta enkä tarkkaillut kehoani. Voi olla, että oireita olikin, mutta ne jäi huomaamatta.

Pahoittelut vuodosta ja pettymyksestä! Voimia! :hug:
 

Se oli sellainen tummanpunainen, jopa violettiin vivahtava kudokselta tuntuva ja hyytelömäisesti koskettaessa tutiseva pala. Se oli sileäpintainen, mutta siinä oli marmorikuviomaisesti sitä punavioletin väriä. Ylhäältäpäin katsottuna se oli ympyrän muotoinen, ja sivulta se oli puolipallo. Alapuoli siis tasaisen litteä, ja yläpuoli puolikaari. Sen pohjapuolen sivusta roikkui kiinni pieni n. 1m pitkä pala läpinäkyvää kalvoa, joka muistutti elmukelmua. Se ei irronut vaikka koskin siihen, tuntui sitkeältä. Muutenkin klöntti oli sillälailla tiivis, ettei se hajonnut vaikka pyörittelin sitä sormissa.
Joskus aiemmin vuodon seassa on ollut tummanpunaisia villalanganpätkän muotoisia kökköjä, mutta ne on kaikki aina hajonneet koskettaessa. Niitä veikkaan limakalvon verisuoniksi. Tuo klöntti oli ihan erilainen. Olen joskus preparoinut hiiriä, ja tuo muistutti lähinnä hiiren maksaa.

Se oli vaan niin iso, puoli senttiä korkea ja liki sentin halkaisijaltaan, että ihmettelen miten se voisi olla alkio, jos ovulaatiosta on vain 12 päivää. Jostain luin että sen ikäisen alkion pitäs olla unikonsiemenen kokoinen vasta.

Toivottavasti se ei ollut mikään syöpäkasvain! :$
 

Yhteistyössä