Keskustelua PCO:sta. Ent.PCOnaiset ja Vauvakuume

MOI

Itsellä metut 500mg annoksella 1 +2. Yleensä aina metut depot tbl. Todella harvoin näkee sairaalassakaan muuta kuin depot muotosta.
Alkuun mulla oli sivuvaikutuksia, mut meni ajan kans ohi ja nyt ei sivuvaikutuksia, mut tunne että eivät muutenkaan tehoa, paino kun ei ole tippunut uudelleen aloituksen myötä.

Yleensä oraalisia diabeteslääkkeitä ei suosita raskauden aikana. Metformiinista on tehty tutkimuksia ja saatu monenlaista tulosta ja osa lääkäreistä sitä mieltä, että vielä ei ole tarpeeksi tutkittu raskauden aikaista metujen syömistä. Joidenkin tutkimusten mukaan parantavat raskauden jatkumis mahdollisuuksia. Eli varmasti tulevaisuudessa tulee lisää tutkimuksia ja tietoa asiasta.

Olen tässä kierrossa syönyt clomeja molemmat tabletit kerralla ja pakko myöntää, haittavaikutuksetkin voimakkaammat.
Kun söin ekan kerran clomeja, oli kivut ihan valtavat, koko ajan oksetti ja muutenkin sairas olo. Follikkeli kasvo hyvin

Kahdella viimesimmällä kierrolla ei oikeestaan mitään tuntemuksia clomeista, mut ei myöskään tuloksia.
Nyt taas ihan hirveet tuskat, oksettaa, päätä särkee, koko ajan nälkä. Eli todennäköisesti jotain tapahtuu. Töissä olo vaan hankalaa kun maha kramppaa koko ajan ja saakutinmoiset kivut, ei pysty oikeen oleen missään asennossa. No pain, no game?

Itse en ole kauheemmin lueskellut laihduttamisesta muusta kuin insuliiniresistenssin kautta. Eikä tuo laihduttaminen tunnu sujuvankaan!!!!! Ja motivaatio jossain todella syvällä. Jotenkin koko toukokuu mennyt alavireisenä oloon.

Tsemppiä taas kaikille
 
Hei. Pikaisesti kommentoin töistä. Oli sit ihan selkeä ovis eilen, eli kroppa tuntuu toimivan.

Parisuhde taas ei toimi ollenkaan. Mies ollut puhumatta koko viikon, suuttui mulle kun olin väsynyt maanantaina työpäivän jälkeen. Kilahti oikeen kunnolla, vaikka itse nousi päikkäreiltä ja minä olin töiden jälkeen just saanut tehtyä ruokaa, tiskattua ja syötyä... en olis "vaan saanut istua" sohvalla ku herra heräs. Se on nyt ottanut sormuksenkin pois sormesta ja jättänyt sen vessaan peilin eteen. Parasta olis jos oikeasti erottais. Ei tää meno muutu, vaikka välillä siltä näyttääkin.

Eli bye bye avioliitto ja vauvakuume näiltä osin.
 
Voi kurjuus moumou :( Toivottavasti saatte asiat kuntoon!!
Oma napa osastoa het...Ilmeisesti ovuloin tässäkin kuussa =) ens tiistaina nostetaan metujen annosta..katotaan mitä kroppa siihen sanoo... :whistle: Kauniita kesäisiä päiviä kaikille :flower:
 
moumou :hug:
Meillä vähän samanlainen meno täällä,siksi varmaan menkatkin myöhässä 3 viikkoa.Miehellä joku ihme kärttykuukausi :/
Onhan meillä ollut ongelmia jo pari vuotta mutta välillä menee tosi hyvin.Vauvakuume on mutta täytyy miehen kans jutella asioita läpi.Erota ei haluta.
 
Sitä kun on taas onnensa huipulla, niin eikös pistetä matalaksi.
Ihanan eufforisesta olosta olen nauttinut viikon verran. Clomeista kipuja ja tunne et kyl ne nyt tehoaa, kun ei liikkeellekään pääse. Suhde kunnossa ja omakoti unelma toteutuu pikku hiljaa.
Tänään sitten ultrassa todettiin, et vasemmassa munasarjassa ei mitään toimintaa edelleenkään. Oikea munasarja täynnä liian pieniä follikkeleita. Johto follikkelista ei tietookaan. Kyl meinas itku tulla. Lääkärin mukaan on todennäköistä, että en ovuloi tässäkään kuussa. Limakalvon paksuus oli ainoa joka oli hyvin.

Vielä ei aloiteta pistoksia, mutta kontrolloidaan tilanne uudestaan perjantaina ja pohditaan lääkitystä sillon uudestaan.
nyt nostettiin metformiini annos 1g x 2.

Lääkäri ajat 40 min myöhässä taas kerran. Odotusaulaan asti kuulu kun yksi nainen huusi tuskissaan. Tehtiinkö tutkimusta vai kerättiinko munasoluja. No joka tapauksessa pakokauhu iski, kuinka pitkälle olen oikeasti valmis menemään?
Mies vaan makaa lattialla ja ei oikein ymmärrä kun yritän puhua, hää vaan paaluttaa taloa. no jos perjantaina raahais taas mukaansa, et sekin ymmärtäis mitä mä koen läpi.

Voimis taas kaikille
 
voimia moumou :hug:

ON: Täällä ei tapahdu mitään. Odotellaan sieltä polilta sitä konsultaatiopyynnön vastausta. Aloitin uudestaan toisen terokuurin vaikkei tätejä tullutkaan... näin ne meinasivat että pitäis tehdä... kp34 Lääkäri ei taaskaan osannut mitään muuta tehdä kuin sanoa ettei hän tiedä/uskalla... TOivon totisesti että se aika tulis mulle pian sinne polille...
 
Niuku; Kyl toi on omituista touhua. Mä olisin jo hakeutunut muualle hoitoon, mun kärsivällisyys ei ole noin pitkää.
Toivotaan et saat ajan polille pian.
Ihan oikein teit, kun terot aloitit. On edes kierto johon sit helppo aloittaa hoitoja. Voimia
 
Hei,

Kerron nyt pitkästi omasta tilanteestani kun oon ihan hukassa ja aattelin että ehkä joku on ollut samassa tilanteessa mun kanssa.. :ashamed:

Oon 32v ja lasta ollaan puolison kanssa yritetty 5/09 lähtien. Edeltävästi olin "napsinut" merciloneja 10v (!) ajan. Koskaan gynellä käydessäni mussa ei ole ollut mitään vikaa - ultrissakaan, joskaan vasenta munasarjaa ei ole löydetty, mutta mulle on aina vakuuteltu että "kyllä se siellä on". Pillerit lopetettuani kuukautisia ei kuulunutkaan ja sain gyneltä 7/09 Terolut kuurin, joka toimi. Sitten olikin taas ihan hiljasta 11/09 saakka, jolloin söin laatallisen Divinaa. Sekään ei saanut omaa hormonitoimintaa käyntiin, joten saatiin lähete keskussairaalaan. 2/10 mulla todettiin PCO ja toimimaton vasen munasaraja :'( Yritettiin tehdä munatorvien aukiolotutkimus, mutta siinä ei saatu selkoa tilanteeseen, puoleen eikä toiseen :headwall: Mut laitettiin 6kk pituiseen laparoskopia jonoon. Koska kuitenkin olin niin kärsimätön (lääkärin ilmaus) hoitojen suhteen sain Clomit ja lähetteen seurantaultraan 4/10.

Pitkin vuotta olin tikutellut ovista ilman oireita, ja negoja ne oli kaikki. Alotin nyt Terot kp. 15 aukiolotutkimuksen jälkeen kuten neuvotiin ja söin niitä 10pv. (kuten määräys oli). Kp. 21 mulle ilmaantuikin ihan selkeet ovisoireet ja myös testiin sain plussan ekaa kertaa ikinä :heart: Nyt on kp. 30 ja menkat 4pv. myöhässä... Mitä mun pitäis ajatella?

-kannattako vielä testata?
-milloin kannattais testata?
-jos on PCO voiko ovisplussiin edes luottaa?
-eli turhaanko olen innostunut vielä/ylipäätänsä? Clomeja en ole voinut aloittaa...
 
Tuulensuoja, tervetuloa :flower:
Itse olisin jo testannut, mutta minä olenkin kärsimätön. :LOL: PCO plussa voi olla mikätahansa plussa, on tullut huomattua täs viimeaikoina, mut voi se olla todellinenkin. Elimistömme kun toimii kuin mikäkin tuulimylly.

Ennen clomien aloitusta pitää olla varma, et ei ole raskaana. voithan soittaa neuvolaan ja pyytää ihan Hcg verikokeen, se ainakin on luotettava. Kun selvität tilannettasi, varmasti kirjoittavat lähetteeen, jos et jaksa odottaa vielä.

itselläni alkaa menkan n 2 vrk sen jälkeen kun olen terot syönyt, mut täällä palstallakin henkilöitä joilla näin ei mene.

Voimia sinulle ja pidetään peukut pystyssä :hug:
 
Hei kaikki!

Tervetuloa uudet!

Tuulensuoja: minäkin varmaan oisin jo testannut. Jos menkat on neljä päivää myöhässä niin ihan luotettavaa on testata. Mutta jos ovulaatiotesti on ollut plussa kp 21 ja ovulaatiohan tapahtuu yleensä vasta sen jälkeen, suunnilleen seuraavana päivänä, niin siitä katsoen ajattelisin, että vielä voi olla liian aikaista testata, koska ovulaatiosta on kulunut alle kymmenen päivää. Luteaalivaihe kai normaalisti n. 14 päivää, joten muutaman päivän päästä viimeistään olisi ainakin mahdollista saada testiin plussa. Tärppionnea ja plussatuulia puhaltelen :whistle:

sane: heip, itsekin juuri seurantaultrasta kotiuteena, voin yhtyä tunteisiisi, että pettynyt olo on, kun ei clomien tuplauskaan ole kohentanut tilannetta. Vasen munasarja tosin ekan kerran vähän osoittaa elonmerkkejä, mutta follit siis pieniä ja johtofollit (kummassakin munasarjassa) luultavasti niin pieniä ettei ovulaatiota tule tässä kierrossa. Ainoa hyvä juttu oli limakalvo ja sen vuoksi clomienkin annostusta tullaan vielä ensi kiertoon nostamaan, eli kolme tablettia per päivä pitäisi napsia (kp 3-7). Millanen annostus sulla clomeissa olikaan?

Ai niin ja uuteen seurantaultraan sain ajan ensi viikolle niin tarkistetaan jaksaako pikkuruiset follit kasvaa enää... Ja aukiolitutkimus oisi kesäkuussa edessä ja parin viikon kuluttua miehellä sperma-analyysi. Eli eteenpäin mennään...

Aurinkoisia päiviä kaikille PCO-naisille! B)
 
tuulensuoja tervetuloa joukkoon :D

ON:ON: Soitin juuri sinne gynenpolille kun ei ollut vieläkään tullut vastausta sinne tkhon siitä konsultaatio pyynnöstä vaikka piti tulla jo viime viikolla.. ja arvatkaapas mitä... MÄÄ SAIN AJAN ENS VIIKON KESKIVIIKOKSI SINNE!! Jee!! Jospa nyt sitä uskaltais alkaan toivomaan jo jotain... Kuulemma eivät olleet lähettäneet vastausta kun olivat määränneet mulle niin pikaisesti sen ajan. :D Nyt sitten jännitän ens viikkoon asti.. Saas nähdä kuinka mun hermot kestää :D :saint:

sane sehän siinä nyt onki kun ei oikeaa kiertoa ole ollenkaan. Viime terokuurin jälkeen ei tullut tyhjennystä... ja sitä enenkään ei mitään... kp:t huitelit pitkästi päälle 200.... :(
 
Niuku; ONNEE pikasesta ajasta, eiköhän ne asiat nyt ala rullaamaan vauhdilla :hug:

Mulla oli vuosi 2007 ilman yhtiäkään kuukautisia, mut sillon en syönyt teroja. Eli sulla varmasti todella kova ahdistus, kun lääkitys ei pure. Jotenkin tuntuu, et annostus pielessä tai jotain, mut nyt onneksi saat vastauksia ja tutkimuksia. Voimia sinulle paljon.
 
sane juu mullahan oli tosiaan tuon 3 vuotta se implanon kapseli ehkäisynä ja otettiin nyt viime syksynä se pois. Kiertoa ei ollut koko tuona 3 vuonna eikä se myöskään palautunut kapselin poiston jälkeen vaikkakin sen piti normaalisti palautua... Nyt oon syöny jo yhen putken (10pv) teroja ja tyhjennystä ei tullut. Soitin sille yksityiselle lääkärille joka ne määräs ettei kierto käynnistynyt.Käski syödä nyt kuun loppu puolella uudestaan tuon 10 pv ja odotella sinne polille aikaa joka tosiaan nyt vihdoin tuli :D tai siis eihän siinä loppujenlopuksi ja onneksi mennyt kuin reilut 3 viikkoa... tosiaan kierot huiteli tuon 200pv pahemmalla puolella ja tkssa lääkäri ei "uskaltanu" määrätä/tehä mitään... Mun arvostus siitä sitten kasvoi taas suuriin lukemiin julkista terveydenhuoltoa kohtaan... odotellaan minkälaista settiä tuolta oysista nyt tulee. Uskon ainakin että hieman enemmän osaavat siellä...
 
tuota, tuota...JOS teillä ovat vaikuttaneet ruokahaluun ja painoon alentavasti metformiinit, niin koska tämä kyseinen vaikutus on ilmiintynyt? Oletteko siis kuukauden, pari niitä napsineet vai?...Kyselee hän...tällä hetkellä tuntuvat vaan turvottavan...*Ahdisssstus* :p
 
Alkuperäinen kirjoittaja Kahlan:
tuota, tuota...JOS teillä ovat vaikuttaneet ruokahaluun ja painoon alentavasti metformiinit, niin koska tämä kyseinen vaikutus on ilmiintynyt? Oletteko siis kuukauden, pari niitä napsineet vai?...Kyselee hän...tällä hetkellä tuntuvat vaan turvottavan...*Ahdisssstus* :p
En nyt muista tarkistamatta minkä aikaa olen lääkkeitä käyttänyt, (Olisikohan jostain maaliskuulta) mutta toivottua vaikutusta niillä ei ole ollut. Ruokahalua ei kylläkään aina ole ja välillä se on jopa ongelma, mutta painoa se ei saa laskemaan. 2-3 kiloa on nyt vähän ajan sisällä noussut paino, joten ajattelin nostaa annoksen viimein määrättyyn neljään per päivä ja katsoa mitä keho siihen sanoo. Olokaan kun ei ole juurikaan parantunut.
 
Venähti työt pitkäksi ja ei uneta joten tulin kommentoimaan ja vilkuttelemaan muille tänne! :wave:

moumou: voihan :hug: mä en kyllä osaa sanoa mitään. Hiljaseksi tekee.

ralliperuna: kaipa ukkoloillakin on "ukkojenvaivat" :kieh:

niuku: tulet sitten heti raportoimaan tänne jos jotain uutta tulee sillä samassa veneessä edelleenkin sun kanssa. Mulla on toinen 10pv liuska ja syönnin alla ja nyt laskennallisesti kp 18. Ei ferrarin ferraria. Ei siis tiputtelusta tietoakaan. Mutta FINNEJÄ on sitäkin enemmän. Niitä on nyt TAAS terojen aikaan ilmaantunut kuin tyhjästä. Selässä, olkapäässä ja muutama nuoruusnäppy jopa naamassa. Olen pulassa! Toivoisin siis jo tero kymppipäivien riittävän.

Musta tuntuu, että mä syön ne terot loppuun, siis kaikki mitä sain reseptimääräyksellä ja sitten menen ja itksen sille yksityiselle gynelle etteivät ne tehoa jos eivät tehoa - ja johon uskonkin etteivät tehoa sillä johan ne olisivat kaiketi auttaneet saamaan sen feikkivuodon aikaan jos niikseen olisi.Tosi turhauttavaa.

kahlan: voi kai ne turvottaakin. Miten sulle määrättiin ne, iltasin ja aamuisinko? otatko aina samaan aikaan? entä ruuan kanssa vai ilman?

Ja noista ovistikuista. Mä en enää osta niitä IKINÄ koska ne plussattaa joka toisella, lienee tuo PCO joka sen feikkaa. Sensijaan voin r.testejä tehdä, mutta niihinkin usko mennyt kun kerta toisen jälkeen sama kuvottava yksi viiva vain.

Moon niin VIHANEN taas tästä PCO:sta. Ja hillottomuudesta ja ovuloimattomuudesta. Kaikesta. Turhauttaa. :headwall: :headwall: :headwall:
 
Mia-Ria
Minä oon uusi täällä vauvakuume palstalla ja piti nyt sitten rohkaista mieli ja alkaa avaamaan omaakin mieltä tässä ketjussa... :)
Taustoja ensin vähän: Esikoinen on muutaman vuoden vanha ja toisen lapsen yrittäminen on ollut ajankohtaista meille jo jonkin aikaa mutta sitten tulikin mutkia matkaan.
Ihmettelin kun kierto alkoi viime joulukuussa venya ja venyä vaan... Sama jatkui huhtikuulle asti. Kp70 oli menossa tuolloin ja takana liuta negatiivisia raskaustestejä. No sanomattakin selvä että soitin sitte yksityiselle gynelle ja pääsin ultraan aika pian. Todettiin ultrassa vasemman munasarjan olevan todella rakkulainen ja oikeanpuoleinen sarja täysin normaali. Rakkulaisuus sinänsä oli jo kova shokki mutta lisäksi löytyi hematooma rakkulaisen munasarjan "takaa" ja läpimitaltaan noin 2cm kokoinen.
Gyne sitten selitti mulle pääpiirteittäin pco:sta ja siihen liittyvistä hoidoista ja mahdollisesta tulevasta raskaudesta ja sen mahiksista. No mä en ollu koskaan kuullutkaan moisesta! :ashamed: Mulla ei ole mitään pco:hon liittyviä muita "oireita". Ei ole liikakarvoitusta, ei ylipainoa jne. Ja mulla ultrattiin munasarjat ennen esikoisen odotusta ja silloin kaikki oli normaalia. Kaikki muutokset tapahtuneet ihan kahden vuoden sisällä :/

Sain aluksi nyt clomit ja terot käyttöön. Vieläkin vaan googletan ja luen ja luen muiden kokemuksia.... Vauvakuume on todella kova. Huoh.
Hematoomalle ei tehdä mitään nyt tässä vaiheessa. Lääkärin mielestä voin hyvinkin tulla raskaaksi ja jos hyvin käy niin hematooma imeytyy elimistöön itsestään. Jos ei niin tee niin leikataan vasta mahdollisen vauvan tulon jälkeen. Joskus niitä leikataan sektioiden yhteydessä pois. No, tuo tuntuu erittäin kaukaiselta ajatukselta!!

Onko ketjussa muita joilla ei ole mitään tyypillisiä oireita Pco:hon liittyen?

Musta tuntuu että oon niin yksin tän asian kanssa, vaikka taitaa olla todella yleinen. kenellekään ei oikeen viitti puhua tästä, ei oo sellasta ystävää joka kuuntelis mun munasarjojen elämästä :LOL:
 
tervehys

omaan napaan taas kerran. Kontrolli uä:ssä käyty ja nyt näky enään yksi 6 mm follikkeli. Tyly tuomio, ei munasolukasvua, ei ovulaatiota. clomit tehottomia.

Huomenna alkaa terolud 10 vrk ja kp 5 menopur- injektiot ja n viikolla 24 ensimmäinen inseminaatio, jos munasolu lähtee kasvaan.

Mieli on ihan paskana. Täytyy nyt jutella miehen kanssa rehellisesti, missä mennään ja mihin asti ollaan valmiita menemään. Tuntuu et se tekee niin kun mie sanon. Olis kiva tietää enemmän mitä hänenkin pääkopassa liikkuu.
On ollut todella rankat ajat tänä keväänä ja koko ajan päässä pyörii ajatus et la olis ollu 27.6, nyt siihen aikaan onkin inseminaatio. Et voi elämä tuntua nyt raskaalta.
Onneksi TAYSissa napakasti hoidetaan. Vielä saadaan miettiä sitäkin, et jos halutaan ensikierto mennä normi yrityksellä. suosittivat et tehtäs heti vaan inseminaatio, kun mahdollisuudet sitten paljon paremmat.
Nyt sitten pelko siitäkin, et jos raskautuu, niin meneekö kesken. Liikaa pelkoja kannettavaksi yhdelle ihmiselle
 
sane voima :hug:
ON: kävin tänään hakeen verikokeiden tuloksia tksta.... mun TSH arvo oli noussu siitä mitä se oli ennen annostuksen nostoa... samoin kuin T4... mä alan olla himpunverran ihmeissään... Onneksi ens viikolla pääsen sinne OYSiin jos ne vois sieltä samalla katsoa sitä...

neunu mä tulen kyllä pika pikaa kertoon tänne heti kun jotai kuuluu.
 
No jos on muillakin mieli maassa niin on täälläkin. Yhä sitä edelliskerran vuodatusta riittäisi, mutta antaapa nyt olla. Kuitenkin tänään kävin ihan jonkin muun asian tiimoilta verikokeissa ja mitä, mulla on paksua verta. Nyt ohoi, tietääkö kukaan onko sillä yhteyttä raskaaksi tulon kanssa? Tiedän perhetutun jolla on mennyt kesken raskaus paksun veren takia....Että pitäiskö tässä jo aspiriiniä nappasta suuhunsa toiveikkaana?? :whistle:

Mia-Ria: tervetuloa :wave: Luulisin, että aika monella on "oireettomana" tehty PCO löydös. Ainakin mitä seuraillut täällä ihmisten juttuja ja muualta "opiskelleena" niin harvoilla kuitenkaan on niitä tyypillisiä oireita kuten hirsutismiä, aknea/ atooppista ihoa/ muita iho ongelmia jne. Itsellä on talvisin huonompi iho, ohut ja kuiva, mutta se johtunee ilmastostamme. Lomilla lämpimässä keskellä talvea voi silmin pistävänä nähdä auringonvalon avun ja sen miten kosteailmasto vastaan kuiva on iholla parempi. Uskaltaisin melkein 'väittää', että suurimmalla osalla on "oireeton" PCO eli samaan kastiin kaiketi lukeudut.

En halua osallistua siihen tutkimuskeen johon lääkäri minua ehdotti sillä se olisi ollut todella täysin lääkkeettön. En halua metuista luopua sillä mulla en auttavat painonhallinnassa ja jos olen vuosi kauden taistellut kilojani vastaan niin miksi en söisi lääkkeitä jotka auttavat. Liikun nykyisin enemmän ja luulen, että oma liikunta auttaa vaikka varmasti jokin ryhmäkuri menetelmäkin toimisi hyvin jollei paremmin. NKL:n lääkäri tiedusteli halukkuutta varata aika sitten normi ensikäynnille ja lienee se tehtävä, koska jonoja on ja jollen väärin kuullut jonon pituudesta niin se menisi ensi syksyyn!!! Voi jumpe sanon minä. Onko teillä muualla suomessa asuvilla minkälaisia jonotusaikoja?

 
neunu Monilla on keskenmenoja paksun verenvuoksi ja saavatkin siksi ns. minihepariini (klexane / fragmin) pistoksia koko raskauden ajan.

Mini ASA vaikuttaa verihiutaleiden yhteentarttumiseen, eli voisi ehkä olla hyötyäkin syödä ( en tiedä asiasta sen enempää, eli en paras mahdollinen neuvoja). Vahvuus maksimissaan 100mg, isommat annokset lisää haittavaikutuksia (verenvuotoja), mutta ei hoidon tehoa. Mutta kannattaa kysyä ensin lääkäriltä joka asiasta tietää jotain. ASAa ei suositella raskauden aikana

Tääl Tampereen suunnalla kans muutaman kuukauden jonot. Mun lähete TAYSiin lähti joulu- tammikuussa ja huhtikuun loppuun sain sillon ajan.
Kesäaikaan paljon sulkuja, jotka pidentää jonotus aikaa. Kiireettömissä tapauksissa lähete pitää käsitellä 3 kk sisällä, eli tulla tieto et on käsittelyssä, ei vältämättä aikaa. Odottavan aika on aina pitkää!!!

ON;
Täällä keskustelu jatkuu ja mies ei tunnu ainakaan nyt halukkaalta IVF hoitoihin, inseminaation vielä hyväksyy. Pohtii, et onko tällä jonkin tarkoitus, että meidän ei kuulu saada lapsia. Itsekin sitä ajoittain pohtii. Mies haluaisi vielä kokeilla normaalilla tavalla, siis yhdynnöillä ja mulla hormoonit päällä. Tarvii keskustella asiasta lääkärin kanssa, kun seuraava aika ensikuussa. Mies pohtii myös et tarviiko vuosi kausia olla hoidoissa, ei näköjään ole mennyt ihan kaikki jakeluun mitä olen paasannut.
 
Testasimpa tänään ja negaahan se näytti :| , vielä en kuitenkaan lannistu.. nythän on mahd. tärpistä vasta 13. pv., ja ainakin siinä Cb:n testissä minkä tein suositus ois testata aikasintaan pv. 19 jos ei oo kierrosta tietoa...
Jep, oon niin hajalla tästä tikkuun pissimisestä... Perjantaihin saakka oon päättäny oottaa uuden testin kanssa. Saa nähä onnistuuko... Mulla on ihan "raskaana" olo (ihan ku tietäisin :ashamed: ), mutta toisaalta oon ihan saletti että mun seuraava etappi on laposkopia sitte joskus...

Tsemppiä kanssa sisarille! :heart:
 
Ajattelin ilmoittautua mukaan keskusteluun!

Oma tarinani:
lapsitoive vuodesta 2005 lähtien, ylipainoa on, aknea, karvankasvua, epäsään. menkat ollu aina tai niitä ei oo tullu ollenkaan...
Yksityisella gynellä kävin vuoden 2005 toukokuussa, laittoi lähetteen NKL:n hormoonipolille, johon aika lokakuussa 2005.

No sitten tutkittiin ja odoteltiin ja katseltiin, välillä oli tero-kuureja, joiden avulla menkat tuli, mut ei muuten. Painoa kehotettin pudottamaan, mutta vaikka kuinka sitä yritin, ei juurikaan mitään lähtenyt. Tätä samaa rumbaa jatkui sitten vuoden 2007 keväälle, jolloin vihdoin ja viimein määrättiin metut. Paino lähti samantien putoamaan ja menkatkin alkoivat muutaman kuukauden metujen syönnin jälkeen tulla ainakin jossain määrin säännöllisemmin (kierto n. 50 vrk)

Metuja syötyäni siis vuoden 2007 keväästä vuoden 2008 elokuulle, tein raskaustestin, joka näytti plussaa, tästä syntyi poika 4/09.

Nyt siis olisi toinen lapsi haaveissa ja aika varattu ylipainoisten naisten hoitoon erikoistuneelle gynelle (eikös joku täällä käynyt vastaavalla mehiläisessä, lieköhän sama lääkäri kyseessä?). Toivon, että saisin metut, jotta tämä laihdutus lähtisi kunnolla käyntiin ja saisi jälleen menkat tulemaan.

Mulla siis imetyksen loppumisen jälkeen ei tullut menkkoja ja olinkin jo varma,että eihän niitä taaskaan tule ilman apua, mutta viime viikolla suureksi iloksi menkat tulivat itsestään =)
Nyt sitten vaan lääkärireissua oottamaan ja kuulemaan mitä siellä sanotaan ja mika on munasarjojen tilanne tällä hetkellä.

 
Teretulemast etkä :wave:

No mää napailen taas...
Hirvee jännitys päällä siitä keskiviikosta. Toiveet on ihan kohtuuttoman kovia ja hirvittää että joudun taas pettymään... Nyt on hirveä suolaisen ja makean himo päällä... Mies tuumas tuossa toispäivänä että mulla on rinnat turvoksissa ja empä ollut itse sitä edes huomannut.... Mahan pohjaa kipristelee jännityksestä. Pitää yrittää kääntää ajatukset johonkin muuhun muttei onnistu... Niin ja tein ovis ja raskaus testin tuossa eilen aamulla.. rt nega ja oviksessa pelkkä kontrolliviiva... että näin meillä... Tulis jo se keskiviikko!!! (niin ja tilipv ;D)
 

Yhteistyössä