Keskustelua PCO:sta. Ent.PCOnaiset ja Vauvakuume

:wave: Heip!

Peppi: sain metut maaliskuun lopussa ja aloitin syömään vikapv eli ts. huhtikuusta asti olen myös yrittänyt tarkastella syömisiäni. Lääkärin kehoituksesta huolimatta en ole liittynyt mihinkään laihdutuskerhoon (ryhmäpaineen alle) vaan omin nokkineni olen yrittänyt nyt alkuun päästä. Ja juuri sillä ajatuksella, että kokeilen omineni etten tuhlaa rahojani enempää kuin tarvis. Vaikka mulla ja varmasti toimisi paremmin jokin ryhmässä pudotettava -menetelmä. Huhtikuusta tähän päivään on siis n. 2,5kk ja jos neljään kuukauteen saisin sen -10kg on tavoitteeni. Sitten urakkaa ei jää jäljelle kuin tähän kokonaistavoitteeseen toiset -10kg, mutta se lopun pudotukselle olen armahtanut aikaa 10kk eli jos kilo per kuukausi siitä...Luulen ainakin, että se hidastuu :whistle:

Kuituja olen lisännyt ja viimeimmäksi nyt hiuksia ja ihoa ajatellen ostin niitä jättihelokki -kapseleita (joista täällä keskuteltiin aiemmin). Katsotaan miten toimivat ja onhan niissä ainakin popsimista, 400 kapselia :kieh:
 
Moi

Täällä ollaan ihan vauhkona. Rakkausloma tuli hyvin hyödynnettyä ja nyt odottavan aika on piiiitkää!!!!!! :kieh: :kieh: :kieh:

koko ajan tunnustelee oireita, rinnatkin alkaa jo oleen kipeet kun puristelen koko ajan, onko ne kovemmat vai ei. Viimeksikun niistä tuli aikas turpeet.
Väsymystäkin jonkin verran, mut todennäköisesti työstä johtuvaa, mut tää pää kääntää senkin kaikeksi mahdolliseksi.
Tää on ihan kamalaa aikaa... ja tätä on vielä 12 päivää kestettävä!
 
Sissos...vedin sitten eilen aamulla metukan tyhjään vatsaan ja kärsin koko armaan päivän tuskaisesta pahoinvoinnista...Viimeksi kun menin nappaamaan sen pilsun tyhjään vatsaan, olo sentään helpottui kun söin jotain :| Onko muilla ollu vastaavaa? Jospa jatkossa taas muistais.. :x *Burb*
 
Alkuperäinen kirjoittaja Kahlan:
Sissos...vedin sitten eilen aamulla metukan tyhjään vatsaan ja kärsin koko armaan päivän tuskaisesta pahoinvoinnista...Viimeksi kun menin nappaamaan sen pilsun tyhjään vatsaan, olo sentään helpottui kun söin jotain :| Onko muilla ollu vastaavaa? Jospa jatkossa taas muistais.. :x *Burb*
Minä otan aina metut tyhjään vatsaan ja syön vasta sen jälkeen. Pahoinvointia eikä vatsaoireita tule vaikka aamuannos on kaksi tablettia. Syön kyllä ihan kunnolla. Pelkkä hedelmä tai pieni kulho jogurttia ei yksin riitä.
 
:wave: PTT: mulla ne on määrätty kahteen asiaan, sekä hoitamaan PCO:ta ja diabeteksen hoitoon. Ei ne laihdutuslääkkeitä ole, mutta suurimmalla osalla PCO:a ja etenkins iis diabeetikoita se auttaa myös osaltaa painonhallinnassa. Jos googletat metformiini, niin saat lisätietoa lääkkeestä. Mutta itsellä on lisäksi käytössä ihan oikea laihdutuslääke, joka on sitten nimeltään Xenical. Olen ymmärtänyt ettei sitä toiset lääkärit määrää, mutta en tiedä syytä. Kuitenkin syön sitä säännöllisen epäsäännöllisesti. Syynä parempi ruokavalio, jota noudatan nykyisin. Sitä ei näet kannata ottaa jos popsii porkkanaa, salaattia tmsv. koska tekee vain ripulia ja rasvakakkaa. Toki rasvakakkaa tulee kyllä jostakin liikarasvaisestakin, joka on hyvä sillä jääpähän sitten ne rasvaisemmat murkinat vähemmälle kun muutaman kerran juoksee vessaan suuressa hädässä.

Sulla PTT ei ole ollut siis ultraa lääkärin vastaanotolla? Saat sen yksityiselläkin helposti, edullisimmillaan maksat n. 50 euroa tai korjatkaa jos joku saanut edullisemmin. Tietysti siihen tulee sitten mahdollisia lisiä vastaanottokäyntimaksujen lisäksi. Mutta kyllä jos haluaa varmuuden ja palvelua niin suosittelen yksityistä. Muut jotka asioineet julkisella, voivat sen puolesta puhua =)

Metujen popsimisesta tyhjään napaan, en ole ihan tyhjään napaan tottunut ottamaan mitään joten en tiedä tuleeko siitä pahaaoloa. Mutta joskus iltasin kun nuukailen juomisen kanssa (en halua öisin rampata vessassa tai aamulla herätä vessahätään) niin otan ehkäpä pelkän juotavan jugurtin kera tabeltin ja jollen ole syönyt illalla niin olen havainnut pientä etovaisuutta. Mutta hyvin pientä ja saan korjattua sen nopeasti sillä jugurtilla tai vastaavalla.
 
Neunu: joo mä en ole viälä edes käynyt ultrassa varmistamassa että onko kaikki ok, tai onko mulla toi pco, taudin oireet viittaa kaikki muhun! mulla on vakkari yksityinen gyne kellä käyn,jos on jtn.ongelmia, ja luulen että hinta haitari olis kyllä 70-80? luokkaa...toi ultraus siis.

ja mulla noissa sokeri arvoissa ei ainakaan ollut mitn.hämminkiä,kun ne multa otettiin.

huomenna kuulen veriarvot,maksan,munuaisten ja kilpparin toiminnoista,kävin nuo otattamassa kans.

mut juu,aikaa varailen heti ultraan kun kukkaro antaa myöden :LOL:
 
Moikka! Sopiiko tulla vielä mukaan keskusteluun? Täällä yksi 23-vuotias pco:lainen.

Elikkä jotain PCO:hon viittaavaa lääkäri havaitsi jo kun olin 15v. Jouduin aloittamaan 14-vuotiaana epilepsialääkityksen ja osaava lääkäri määräsi minulle merkkiä, jota ei nuorille tytöille saisi määrätä, koska aiheuttaa pco:ta. Kun siis aloitin tämän lääkkeen kuukautiseni loppuivat kuin seinään ja paino alkoi nousemaan vaikken elämäntapoja muuttanut. Muutaman kuukauden päästä menin sitten gynelle tutkimuksiin ja mitäs sieltä löytyikään. :( Silloin lääkäri määräsi minulle Diane novat joilla pco hävisi.

2009 aloimme mieheni kanssa haaveilemaan perheenlisäyksestä. Lopetin pillerit kesäkuussa 09 ja tulinkin heti raskaaksi. Raskaus osoittautui kuitenkin 10 viikolla ultrassa tuulimunaksi... Suru ja pettymys oli suuri. Toivoin raskautuvani pian uudelleen, mutta kun tyhjennyksen jälkeen ei ensimmäisiäkään kuukautisia kuulunut 90 päivään kipitin lääkärille ja PCO:han se sieltä taas löytyi.

Sain hieman myöhemmin lääkkeeksi metuja, joita olen nyt jokusen kuukauden syönyt. Painon pudotukseen ne on kyllä mukavasti auttanu. :) Kuukautiset on tänä vuonna ollut kahdet. Toiset maaliskuussa luonnostaan ja toiset nyt juuri meneillään terojen avulla.
Nyt kp5 ja sain terojen kaveriksi clomit. Oikeaa munasarjaa särkee ja jomottaa. Onkohan ollenkaan normaalia tuo särky? Pelottaa että mitähän siellä oikein tapahtuu :ashamed:

Joo mutta siis tämmönen tapaus olen minä. Mukavaa lukea muidenkin kokemuksia tästä melko yleisestä, mutta niin kurjasta vaivasta.
 
Helou tytöt pitkästä aikaa!!

Olen kyllä käynyt täällä lukemassa, mutta en millään ole jaksanut kommentoida mitään ku oma elämäntilanne on mitä on. Vuoristorataa mennään. Oltiin jo eroamassa ja mies hommasi jo oman kämpänkin, mutta ei sitten olosuhteiden pakosta voitukaan sillä hetkellä erota. Se on pitkä juttu ja vaatis hirveen sepustuksen, mutta siis minulla on ulkomaalainen mies ja paperisodasta olisi viisumikäsittelyjen takia tullut helvetillinen ja päätettiin odottaa kunnes viisumiasia saadaan pois alta. No, elämä on ollut suhteellisen rauhallista kuitenkin ja ollaan vältytty pahimmilta tappeluilta ja jossain vaiheessa tuntui jopa ihan siltä että mitäs me eroamaan. Suojaamatonta seksiäkin harrastettiin pari kertaa.

Nyt kuitenkin taas ollut muutaman päivän riitaputki päällä ja väsymys on ihan kauhea. Mä en millään jaksa enää. No nyt sitten epäilen olevani raskaana. Miten voi elämä heittää näin??? Tällä hetkellä on kp 31 ja tein päivällä haamutestin ja pissallakin olen juossut tavallista enemmän. Huomenna teen aamupissasta uuden testin. Vauva on enemmän kuin tervetullut ja erittäin toivottu ja minä lupaan ja vannon olevani hyvä äiti vaikka sitten yksin olisinkin.

Vaikuttaa siis siltä, että minun kroppa on alkanut toimimaan niinkun pitäiskin. Olen tässä kevään aikana saanut painoa 11 kg metujen avulla alas...vaikka sain jo tosin ennen niiden aloittamista painoa putoamaan myös. Ylipainoa on vieläkin ihan hirveesti ja laihista on pakko jatkaa edelleen, mutta oviksen olen viime kuukausina bongannut joka kuussa ja tasan 14 päivää sen jälkeen on menkat alkaneet. Katotaan nyt sit onko kyytiläinen tarttunut matkaan.

Jännä juttu muutes ku kävin tässä ihotautilääkärillä ihan muusta syystä ja sit samalla näytin sellasia paukamia joita mulle tulee joskus kainaloon ja reisiin ja joskus tuohon vyötärön kohdalle, niin hän kysyi että tuleeko ne yleensä kuukautisten yhteydessä, johon minä sanoin että joo. Sen jälkeen hän kertoi että nämä usein ovat hormonaalisia ja liittyvät esimerkiksi pco:hon....enkä ollut vielä sillon ehtinyt sanoa mitään koko pco:sta. Eli sieltä tuli vahvistusta vielä diagnoosiin, vaikka kai ne rakkulat itsessään jo sen kertoi, mut silti. Aika moni sellanen selittämätön juttu on alkanut aukeemaan tuon diagnoosin myötä.

Sane Paljon paljon peukkuja, että teillä olisi rakkausloma tehnyt tehtävänsä ja pieni ois päässyt mukaan matkaan.

neunu Toivottavasti se ferrari sieltä kaartais pihaan!!

Tervetuloa kaikille uusille, joita on tässä minun poissaollessani tullut mukaan ja anteeksi vielä muille, etten ole jaksanut kirjoitella ja kommentoida piiiitkään aikaan.
 
Heippa! Yolobo, tervetuloa joukkoomme!

moumou: siellähän sä olet! Hiljaista täällä ollut muutenkin. Mutta sulla kyllä on jännittävät paikat josko raskaantumista ilmoilla, kaikesta huolimatta. Peukut pystyssä!

sane: joko, joko? Malttamattomana odottelen josko olisi uutukaisia?

PTT: hyvä jos sokerit ja muut kunnossa!

Ei täällä mitään ferraria ole näkynyt eikä edes sellainen "tunnettakaan", enää. Jälleen pettymys. Moon niin vihainen kyllä. Ja turhautunut entisestään. Eikä yhtään lohduta se, että tuttavamme ilmoitti hänen ja miehensä yrittävänsä neljättä lasta (vanhin viisi vuotias)...että hyvä vaan kun toiset kykenee ja saa mahdollisuuksia. Eikä säätellyt iloaan kertoa neljännen haaveesta, mihin en osaa ottaa mitään kantaa etten vain tirskahda itkuun. Oon muutenkin ollut väärässä seurassa sillä työkaveri esitteli pömppömahaansa. Kyllä juippii. Olan takaa.

Joo ja -10kg ei tahdo mennä rikki ei sitten millään! Voi itku. Lopetan syömisen kohta. Oon niin turhautunut siihenkin. Joo no en ole liikkunutkaan kahteen viimeiseen viikkoon juuri nimeksi asti joten turha se on muualta syyllistä etsiä.

No. Kp 2 ja ei mitään. Ei eloa alakakerrassa ei mitään. Se terolut*2/pv ei tehonnut. Elokuun poliaikaan on pitkä aika odottaa. Ja pahoin pelkään ettei mitään ole tapahtumassa ennen sitä. Joten, hanskat tiskiin vaan :|
 

Minä plussasin ihan oikeasti tänään :heart: :heart: :heart:

Ihan uskomatonta. En kuitenkaan uskalla olla liian iloinen sen tammikuun keskenmenon takia. Ja tilannehan nyt on mikä on, mutta eiköhän kaikki kuitenkin suttaannu jotenkin. Minä nyt kuitenkin roikun täällä vielä jonkun aikaa, vaikkakin jo tuonne maaliskuisiinkin ilmottauduin, mutta kun jotenkin pelottaa että jos se nyt sit tämäkin menee kesken.

PTT: hyvä juttu että arvot kunnossa, tosi hieno juttu!! Mulla oli kans sama homma, että missään ei ollut mitään vikaa, ainoastaan monirakkulaiset munasarjat oli ongelmana (ja ylipaino ja iho-ongelmat tietty).

neunu: tsemppiä miljoonasti. Ootkos kokeillut jättää perunoita, pastoja ym. pois. Mulla nimittäin "humpsahti" sit pari kiloa pois ku olin jumahtanut siihen -9kg ja sit ku vähensin hiilareita niin lähti samantein meneen helpommin alas. Nyt onkin sit ollut taukoilua laihdutuksessa n. 3 viikkoa ja tällä viikolla piti alkaa uudella innolla. Samassa oon saanut pysymään tämä ajan. Nyt ei taida uskaltaa laihduttaa, mutta tarkkana pitää kai ruokavalion kanssa olla silti.
 
moumou PALJON ONNEA!!! :flower: :flower: :hug: ja hyvin kaikki menee, asiat yleensä tuppaa järjestyyn.

Mulle tulee niitä paukamia (paiseita melkeimpä) takapuolen menkkojen lähestyessä. Ei joka kierrossa, mut aikas usein.
Joskus isoja paukamia reisissä, kainalossa ja kasvoissa, mut roaccuttanin syönnin jälkeen ne on hävinnyt kokonaan. takapuoli vaan enään vaivaa.

neunu :hug: mut eiköhän sulle vielä ferrari viikot saada. Onneksi sulla on se aika tulossa elokuussa, jos muistan oikein. Vaikka uskon et harmittaa ihan toden teolla.

Kahlan Olen itsekin ottanut metuja tyhjään mahaan, ja mulla ei mitään oireita, teho kyl jää huonommaksi.

Uusille tervetuloa, kyl tähän sakkiin mahtuu aina :flower: :wave:

ON;
Ostin ekaa kertaa sen herkän raskaustestin ja huomenna ajattelin yrittää. Virallisesti vasta 2.7 on raskaustestipäivä, sillon saan myös hyytymistutkimusten tulokset.
Mitään oireita ei kyllä oikestaan ole. Mielialan radikaalit vaihtelut laita hormoonihoitojen piikkiin. Mut olis se plussa niin ihana asia!!

Nyt auringista nauttimaan kaikki =)
 
moumou: ONNEA, ONNEA! Sitä tarvitset! :flower: Kumpa kaikki sujuisi hyvin! =)

sane: oo, jänskät paikat! Toivotaan sulle parasta! :flower:

niuku: saatko syödä toisenkin kerran sen 2 teroa/pv? Mulle lääkäri puhelimessa sanoi viime viikolla, että yhden kerran vain 2*pv kokeilulla ja en takertunut siihen asiaan sitten mitenään. Lienee, olin liian varma jotta se sitten tehoaisi viimein. Mutta olishan se pitänyt tajuta ettei alakerta herää siitäkään. Tosiaan kun yhdestä kerrasta eli kesäkuun popsinnasta oli kyse niin en tiedä uskaltaako sitä toista 2*pv annosta ottaa ens kuussa...vai pitäisiköhän sitä soitella taas lääkärille. Sen se sanoi ettei muuta aleta tekemään ennen elokuuta kun pääsen hormonipolille tutkimuksiin, että saavat siellä sitten uudelleen ultrata jne.

Olen sulkeutunut neljän seinän sisään, väsymykseltäni nukkunut ja nyt kohta kauppa-asiointia pakko jaksaa lähteä suorittamaan. Harmi, hyvä ja kaunis päivä mennyt sivusuun... :|
 
No nyt sitä piinapäivät vasta alkoikin.
Aamulla tein predictor erittäin herkän testin ja siinä haalean haalea haamuviiva, juuri ja juuri erotti ja ilmesty testin viimemetreillä.
Samasta pissasta tein huvin vuoksi clinikin halpistestin ja heti pärähti aikas tumma viiva.
ELi mitä pitäs tulkita???? ei uskolla!

no sitten pohdin, et olisko kuitenkit pregnyl piikin jäänteitä. pistosta jo 13 päivää, joidenkin lähteiden mukaan ei pitäs enään näkyä. Uskallanko toivoa, et nyt ihme olisi tullut???

Tänään apteekkiin hakeen kasa uusia erilaisia testejä perjantaita varten ja raskaus oireita kuulostellessa. vieläkään ei mitään tuntemuksia. On tää hermoja raastavaa aikaa!!!!
 
Voi sane, oikein kovasti onnea! Ihanaa!

Meillä clomifen-hoito ei näytä tuovan tulosta joten yksityiselle siirrymme hoitoon elokuussa. Tässäkin kierrossa kyllä ovulaatio tapahtunut, mutta tuskinpa tärppää. Mulle ei vielä tehty sitä aukiolotutkimusta, kun yths:llä jotenkin tyrivät senkin aikatauluttamisen... No, oon aika varma, että jotain vikaa musta lisää vielä löydetään. Ehkäpä se vauhdittaa tehokkaampien hoitojen aloittamista... Onneksi on kesä ja elämä on muutoin varsin ihanaa!
 
Sane: voi miten voi olla noin! Joo, ei auta kuin jatkaa kuulostelua ja tikuttelua =) Kuitenkin, itse olisin aika toivorikas :hug:

Kirsikka09: kauan sulla on clomeja käytetty? tai akaun olit kunnallisella "hoidettavana"?
Olen näet itse siinä pisteessä, että elokuussa eka aika varsinaisesti naikkarille, hormonipolille. Katson miten homma toimii ja siirryn sitten yksityiselle jos tuntuu siltä. Olemme itseksemme yritelleet/ odotelleet ehkäisyn jälkkeen menkkoja alkavaksi n. 1,5 vuotta ja nyt n. 3kk syönyt teroja ja metuja. Elokuussa tosiaan aika naikkarille, yksityisen gynen lähetteellä. Mietin vain yhä, olisiko allut fiksuinta heti alusta asti olla yksityisen "hoidettavana" vai katsottava tuo julkinen puoli...

Njääh....
 
Kahlan ja kaikki muutkin, kyllä te vielä perässä tuutte!! Älkää menettäkö toivoa.

Ja tiedättekö, ku meillä pco:laisilla on kuitenkin näin vaikeaa tää raskaaksi tulo, niin me sit osataan ehkä arvostaakin tätä toisella tavalla. Minä oon ainakin jo luvannut itselleni että vaikka kuinka voisin huonosti tai kolottais jostain, en aio valittaa edes kertaakaan. Mulla on kavereita joilla on tärpännyt ekalla yrittämällä ja voi herrajestas sitä narinan määrää ja kuinka epämukavaa on ja kuinka nyt sattuu sinne ja tänne ja tonne. Sit ku on yrittänyt jo pitkän aikaa ja ollut masentunut kun ei onnistu ja ehkä jo luopunut toivostakin... niin onhan se suhtautuminen siihen plussaan ja raskauteen sillon toisenlaista.

neunu Onhan noissa yksityisissäkin omat ongelmansa, jos ei satu hyvää löytymään. Meillä täällä mun kotipaikkakunnalla tosin julkinen kusee aika pahasti ku ei oo tarpeeks gynekologeja ja nekin jotka löytyy, on ulkomaalasia eikä puhu kunnolla suomea ja niiden osaminenkin on ehkä vähän hakusessa. Ainakin keskenmenon jälkeen (ainut kerta ku kävin julkisella puolella) niin se yks lääkäri sanoi että ei suojaamatonta seksiä 3-4 kk, kun taas yksityinen sit sano että kun on pco nii on törkeötö että heti vaan yritystä kehiin, koska raskaus vähentää niitä rakkuloita ja on paremmat mahdollisuudet onnistua, että ei missään tapauksessa saa odottaa niin kauaa. Eli täällä se osaaminen on yksityisillä, mutta tää on pieni kaupunki jolla ei oo resursseja panostaa "naisten asioihin". Muuten oisin voinut hyvin mennä julkisellekin puolelle.
 
Täällä pienoinen ongelma. Tällä hetkellä kierto paukkuu 51/28-32. Eli melkoisen paljon on menkat myöhässä. olen tehnyt 3 raskaustestiä ja kaikki näyttää negatiivista ( apteekin testi, b-sure ja viimeisenä clerblue). Jätin pillerit kaksi kuukautta sitten pois.Ensimmäisen kuukauden jälkeen menkat tulivat normaalisti ja oli täysin normaalit. Mutta nyt niitä ei sitten ole tullut. viimeiset kuukautiset oli viime kuun puoli välissä. Alan jo tosissaan pelätä että minulla on jonkin sortin hormoonihäiriö, koska en jaksa enää uskoa että olisin raskaana kun negoja jo muutama tullut.

Muutamia outoja oireita on ollut. Kiertopäivä 32/32 olin mieheni lasten kanssa trampoliinilla ja tunsin että housuun lorahti jotain ja olin että okei nyt ne sitten alkoi, mutta ei.Menin vessaan ja se olikin ihan kirkasta vesimäistä valkovuotoa, tuollaista minulla ei koskaan ole ollut.Noh sen jälkeen sitten alkoikin normaalit menkka juilimiset ja jomotukset, ajattelin että nyt ne sitten alkaa. Tästä aikaa siis jo yli kaksi viikkoa ja "menkka" kivut vaan jatkuvat. Kaiken lisäks maha on ollu jo kuukauden täysin sekaisin ja ripulia on ollu koko ajan, ja tämän seurauksena muutama kilo on puonnut.Mikään ruoka ei maistu ja huono olo tulee jos syö. Maha on kipeä kun painaa. 2 viikkoa sitten oli lievää pahoinvointia ja ehkä hieman huimausta, mutta ne on menny ohi jo. Nyt sitten uusina oireina tullut kauheat lonkkakivut joita nyt sitten pelkään reuman aiheuttajaksi (minulla siis reuma on)Ja viilto kivut kyljissä jotka yltää myös rintakehälle. Toivoisin jo kovasti plussaa tai että ne menkat tulisi. Lääkäriin kai tästä on mentävä, täällä päin suomea vaan eivät hirmu mielellään lääkäriin vielä ota kun menkat on nuin vähän myöhässä. Onko kellään mahdollisesti samanlaista kokemusta..?

Ja olen tässä pohtinut sitä hormoonihäiriön mahollisuutta. Ennen pillereitä minulla oli lievä acne joka nyt sitten tuli takaisin kun lopetin pillerit ja huomasin nyt sitten myös että karvankasvu on kiihtyny pillereitten lopettamisen jälkeen.Kainaloita ja sääriä saa olla sheivaamassa jatkuaan. En muista minkälaista se oli ennen pillereitä. Pillereitä olen syönyt n.3 vuotta. viisaita neuvoja tänne kiitos.Mietin tässä just että taidan tänään käydä hakemassa vielä testin ja sit kun se negaa luultavasti näyttää niin pitää varmaan sitten tuonne arvauskeskukseen varata aika tai pyytää labraan lähetettä..
 
Köyttäkää mut. Itku-potku-raivarit. Oon työn johdosta tosi kiukkuinen ja mikään ei huvita. Muutama päivä ollut tätä samansuuntaista kiukkua. Ja jos tästä jotain osaa päätellä niin voisi kuvitella menkkoja edeltävää aikaa, mutta kun ei ferraria ole tullut niin EI. Eikä ole nippailuja eikä mitään, mikä viittaisikaan sellaiseen. Olen vain lopen kyllästynyt tähän tilanteeseen. Marmatus, marmatus.

moumou: mullon peukut pystyssä yhä täällä, päivittelethän raskauttasi koskevia tietoja. Ja kiitos, vaikka nuo lohduttamasi asiat eivät nyt mene perille niin arvostan silti sitä. Se on taivaan totta, että sitä arvostaa itsekin sellaisia ihmisiä joiden tietää kulkeneen vaikeampaa polkua kohti raskautta. Ne nk. heti tärpänneet ja vaivoistaan valittavat saa munkin ihokarvat pystyyn ja ihon kananlihalle. Valitanhan itsekin, mutta jokainen meistä varmasti tietää ja arvostaa tämän PCO:n jälkeen raskautta ja omaa lastaan myöhemmin.

doda: onko mahdollisuutta käydä yleislääkärin vastaanotolla? Kyllä nekin osaavat jotain sanoa ensi hätään. Itse olen oppinut kantapään kautta, ei PIDÄ ODOTTAA! Toimi eli varaa aikaa niin saat mielenrauhan. Tietämättömyys ja odottaminen saa näissä asioissa naisen sekaisin. Lääkärille kantsii mainita kaikesta, jos arkailee ja "vähättelee" ei saa lääkäriä "hötkyilemään" eli tekemään mitään asian hyväksi. Itse kävin kahdella eri yksityisellä gynellä, gyne 1 ei tehnyt asioiden eteen mitään - käski vain pudottaa painoa vähintään 10% (PCO:ten yleinen ohje sairauden hoidossa) ja kun se ei riittänyt minulle, varasin ajan toiselle mukavalle (entuudestaan tuttu) gynelle (gyne 2), joka määräsi metut (PCO:n hoitoon sekä insuliini resistens. hoitoon) ja lisäksi terolutit vuotohäiriöön (ei kuukautisia ehkäisyruiskeen jälkeen eli yli vuoteen). Lisäksi lähete naikkarille lapsettomuustutkimuksiin jotenka, jollei osaa vaatia lääkäreiltä niin voi jäädä alku"lällyttelyksi" vain.



No jospa tätä tänäänkin purkaisi töissä vähän näitä raivarin oireita! :kieh:
 

Yhteistyössä