Keskustelua PCO:sta. Ent.PCOnaiset ja Vauvakuume

Mulla näiden kahden luomukierron aikana on tullu kierron puolivälissä ihan selviä ovisoireita.
Limat, kivut yms.
Tahtois mennä gynelle mutta kun en saa millään varatuksi aikaa :ashamed:
Kyl sinne sit menee kun on aika varattuna :D
Se lääkäri ois mies jolle menisin, tiedän et se suostuu määräämään Clomifenia jos sille on tarvetta.
 
moikka, täällä alkaa kait olla loppukiertoa kun niin repii alavatsaa että täti kurvaa viikon sisään. Tosta oviksesta kun ootte puhunu ja testien tekemisestä niin vaikka o-testi näyttäs plussaa niin se ei siltikään takaa että munasolu irtoaa. :( surullista mutta totta. Mulla on aikalailla joka kierrossa vahvat plussat mutta siltikään mitään ei tapahdu. JA lekuri sanoi että sinänsä pco-laiselle nuo ovistestit saattaa olla vaan rahojen menoa. Mutta silti sitä on koitettava....eikai sitä opi ikinä.. :headwall: ja se on oikeesti hassua että vaikka alkukierrossa mulla ei näytä toista viivaa niin sitten kp10 alkaa haalea olla ja siitä (erikierroissa tietty) on yleensä ollu kp14-19 välillä se pari päivää kun on kaks vahvaa viivaa näyttäny ja sit se haalenee taas. JA nyt sit loppukiertoon taas viivat vahvistuu. Niinku tänäänki testasin piruuttani ja 2 viivaahan siinä möllötti. Eli tuntuu että sais kyllä nuo tikut heittää mäkeen :(

Vilinäiti haje ihmeessä clomit jos sun lääkäri ne suostuu määräämään. Mulle ei suostunu ennenkun saan painoa alas ja multahan ei kilo karise sitten millään..:( vaikka kuinka lenkkeilen ja vahdin syömistäni niin ei... Masennuin jo kun mietin että en kai mä sit sitä toista lastakaan tule saamaan kun ei tuo paino putoa.:( että tälläsissä tunnelmissa täällä...
 
tinjamin > Mulla ei ole paino pudonnut yhtään (ei kyllä noussutkaan) vaikka olen syönyt metuja toista kuukautta. Vika on kyllä ruokavaliossa vaikka kovasti koitan tsempata. Olen jotenkin lipsunut herkkuihin, kun on niin toivoton olo tämän painon jumittamisen kanssa. Ruokahalunkin kanssa on ongelmia ja metut tekevät pahaa oloa, joten vaikea on syödä säännöllisesti. Muuten kyllä ruokavalio on suunnilleen kunnossa, mutta niistä herkuista pitäisi malttaa pysyä erossa. Sovittiinkin nyt miehen kanssa, että hänkin välttää syömästä karkkia ja sipsejä kotona ettei minulle tulisi houkutusta sortua. Reissuhommissa kun on, niin siellä voi sitten herkutella niillä epäterveellisillä ja yhdessä nautitaan sitten kasviksia dipaten ja marjoja mutustaen. Onneksi pidämme sellaisista molemmat. :)
 
Jesh, aurinko paistaa! Miten se piristääkin!

moumou: juu, olen itsekin kovin iloinen kiloklubin löydettyäni - päivittäin siellä syömiset tulee kirjattua ja seurattua kehitystä. Myös reseptien anti on todella mainio!

sane: todellakin, plussatuulia saa tulla! =) Ja hyvä, että oikaisitkin hieman asiaa, nimittäin Allista. En tunne enkä tiedä Allista sen enempää kuin sen, mitä mainoksen olen nähnyt ja lääkärini sanoi. Hänen kirjoittaessaan reseptillä saatavaa (xenical) lääkettä sanoi sivulauseena sen olevan allin kanssa samantyylinen. Ja niin itsekin ajatuksen mielsin hänen kertoessaan lääkkeen käytöstä ja tehosta. Todellakin on totta jotta kaikki lääkkeet voivat estää tai aiheuttaa toisissa lääkeaineissa odottamattomia/ muita sivuoireita ja tulisi olla tietoinen sitten vieläpä noista vaikka osa kuuluukin käsikauppalääkkeisiin. Tämä käyttämäni xenical on siis metujen ja terojen kanssa määrätty samanaikaiseen käyttöön tosin, otan hormoonin ja metut samaan aikaan ja xenicalin vain lämpimän aterian yhteydessä. Tuolloin se vähiten ainakaan aiheuttaisi hallaan toisille lääkkeille. Ketä tämä xenical kiinnostaa, voi kertoa asiasta lisää, siitä myös on netissä tietoa. Mutta muutoin ei sen suurempaa "mainospuhetta" siitä, koska olen ehdottomasti sen luonnollisen laihduttamisen kannalla!! Liikuntaa ja terveellistä ruokaa! eiks je! :)

vilinäiti: olen kuullut samaa. Ja itsellä on lienee samoiten käynyt sillä tikutin uhmapäissäni menkkoja ehkäisyn jälkeen alkavaksi ja ihmettelin kun plussaa näyttää ovistestit monesti, ei aivan joka kerta, mutta monesti. No, en siihen asiaan palannut lääkörin vastaantolla, kysyäkseni siitä vaan sitten kun aloitan tikutuksen, katson onko yhä plussia liikenteessä. Mutta nämä aiemmat testaamani plussat ovat voineet tulla joko peräkkäisinä testikertoina tai viikon välillä ja kaikkea siltä väliltä. Että PCO:ta saa kai syyttää :ashamed:

Te, joilla painoa on jo lähtenyt, kertokaa missä ajassa painonne on laskenut? Paljon lähti aluksi ja lähtikö tasaisesti, jouduitteko tarkkailemaan syömistänne jossakin vaiheessa entistäkin enemmän tai lisäämään liikuntaa entisestään jne. ??
 
ei taas mahdu samaan kertaan kirjoittaa näitä :kieh: mutta siis metuista ja pahastaolosta niin kyllä mullakin on välillä todella etova ja joskus jopa kuvittelen saaneeni jonkin pöpön jotta oksennan. Mutta metuista se johtuu ja tulee useimmiten herkkujen jälkeen. Tänään oli luvanvarainen (sallin herkkupäivät siis) päivä käydä mäkkärissä ja kun tässä koneella kirjoitin tulosta kiloklubiin niin välityn pahanolon tunne ja vessaan lähtö. Tosin, mä en ole ollenkaan varma johtuuko tuo edotus ja pahaolo yksinomaan metuista kun nuo "laihdutuslääkkeet" eli ne xenicalit tekevät sitä myös. Mutta uskon tietäväni jokatpauksessa mistä huonovointisuudesta täällä puhutaan... :whistle:
 
Mulla eron myötä lähti parissa kolmessa kuukaudessa 20kg ja ovat joka ikinen kilo pysyneet poissa. Erosta kohta vuosi.
Enpä oikeastaan jättäny kuin iltaherkuttelut väliin.

Tuon laihtumisen jälkeen aloitin e-pillerit, joita ehdin syödä 6kk. Tuon jälkeen sit tosiaan tullu kahdet luomumenkat kierroilla 30 ja 28 päivää :)

Mä en varsinaisesti laihduttanu mut suru sai syömään vähemmän. Sitä mukaa kun laihtui niin ei tehny mieli enää mässäillä.
Nyt kun on tuo uusi rakkaus niin herkutkin maistuis mut itsekuria vaan pitää olla.
Oon vieläkin todella ylipainoinen, 170cm ja 104kg :ashamed:
 
Iltaa

neunu;
ei ihan puolta vuotta metuja ja - 10kg. nyt 4kk metuja -1kg, mut ei ole noussutkaan paino. Jotenkin nyt oman itsekurin puutteesta paino ei laske. Metut oli tauolla raskauteni aikana.

Kiloklubia en jaksa täytellä, mut ongelmana juuri herkut ja liikunnan vähyys.
Olen itse kanssa miettinyt Allia, mut sitten en ole kuitenkaan itse uskoltanut aloittaa, kun muutakin lääkitystä. Kaverini kokeili ja ei laihtunut sen avulla ollenkaan.

Itse otan metut ruuan yhteydessä. vähentää sivuvaikutuksia ja metujen tarkoitus mahdollistuu paremmin. Alkuun oli oireita, nykyään ei mitään.
Kun lääkäri määrännyt lääkkeen, niin kyllä hän tietää mitä on määrännyt ja sulla neunu järkevästi ajoitettu otto ajankohdat mielestäni. Tsemppiä painon pudotukseen.

Ikäväkyllä minun hoitaja puoleni tulee usein esiin tääl keskusteluissa ja välillä itsestä tuntuu et liian hanakasti laitan ohjeistusta. Mut tääl on onneksi suhtauduttu todella hyvin kaikkiin kommenteihin, kiitos, tarkoitukseni on kuitenkin hyvä. Tää palsta on nykyään ainoa paikka missä vai avautua tunteistaan niin, että ymmärretään ja puhutaan samaa kieltä. Ystäväpiirissä ei muita PCO;aisia ja huomaa et heille ajoittain hepreaa puheeni, mutta ovat kyllä hengessä mukana, mikäpääasia kuitenkin.

Soittivat tänään gynenpolilta ja peruivat maanantain tutkimukset. progestiini muka niin hyvä, että ei tarvi kontrolloida nyt kasvaako munasoluja, kun TAYSin aika niin lähellä. Mielestäni progestiini ei ollut kovin korkea päälle 30 vai 40, en löydä lappua mihin laitoin ylös.
Mut näillä mennään ja fiilis edelleen hyvä.

Raksa hommiin yritetään laittaa vauhtia ja tuntuu ihan mahdottoman raskaalta suunnittelu vaihe, varsinkin kun haluis jo päästä tekeen muutakin kun paperin pyöritystä.

Kaikille voimia painon kanssa kamppailuun ja plussa tuulia joka tikkuun mikä eteen tulee
 
Oho, tännehän oli tullut tekstiä oikeen olan takaa. HYVÄ nii oli iltalukemista! =)

Noista ovistikuista minun osaltani sen verran, että yritin joskus syksyllä tikuttaa...ja siis sillonhan en tiennyt että minulla on pco ja en saanut kertaakaan tikkuun kahta viivaa, en edes haamua :eek: Olin sillon tosi ihmeissäni että mites nyt näin ku kuitenkin olin bongaavinani oviksen lähes joka kuukausi ja ajattelin että tunnistan kyllä oireet. Enkä nyt ihan väärässä voinut ollakaan kun kerran tulin raskaaksikin. Ajattelin sit vaan ettei ne tikut mun kohdalla toimi.

No nyt ku todettiin tuo pco niin en sit aio edes vilkasta ovis-tikkuja... luotan mielummin omiin tuntemuksiini. Nyt esim sen keskenmenon jälkeen en saanut selkeitä oireita ku vasta nyt tällä viikolla ekan kerran. Tai oli mulla sillon viimekierrossa kans ihan loppuvaiheessa limailua, mut se oli varmaan jotain muuta, eikä ollut muunlaisia oireita. Nyt oli selkeät limailut, pientä nippailua JA HALUT KASVO taas :LOL: En nyt vaan oo varma että hyödynnettiinkö me tämä ovis kunnolla, ku vaikka yleensä pupuillaan melko säännöllisesti, mut nyt jäi ma ja ti välistä ja ne ois varmaan olleet ne tärkeimmät päivät.

sane sehän on just hyvä ku sulta tulee asiantuntevaa ohjeistusta!! Mulle ainakin on ollut tosi iso apu sun ohjeista, joten kiitos tosi paljon siitä! :heart:

Metuista minullakin on nyt ollut vähän paha olo ja varsinkin nyt ku nostin sen annostuksen kolmeen tablettiin päivässä niin huomaan että tulee pientä yökötystä. Kiloklubia ku nyt olen täytellyt niin oon huomannut että muuten oon syönyt suhteellisen oikein tähänkin asti, mutta kasviksien määrää jouduin lisäämään vielä entisestään, VAIKKA luulin että syön paljon hedelmiä ja vihanneksia :D

Herkut jätin jo tammikuussa ku olin raskaana ku ajattelin, että se ois ollut vauvalle hyvä ja sen jälkeen en ookaan sit alottanut herkuttelua uudestaan paitsi joitain harvoja herkkupäiviä lukuunottamatta. Ja onhan mulla paino tippunut herranjestas, ettei mun pitäis valittaa. Metut aloitin siis tuossa maaliskuun alussa joskus ja puolet tiputetuista kiloista tippui jo ennen sitä ja n. puolet sit niiden aloituksen jälkeen.

Tammikuussa painoin siis n. 7 kg enemmän kuin nyt, mut mä en vaan ollut huomannut tätä muutosta ku aina vaan viikosta tai päivästä toiseen vertasin tulosta edelliseen viikkoon/päivään, eikähän se nyt viikossa niin paljoa muutu, edes kiloakaan... Mut yhdet lempparifarkuista on jo poistettu käytöstä ku ne lörpsöttää takapuolesta niin kovasti ja tippuu päältä :LOL: Painoa on silti vielä n. 30 kg ylimäärästä, joten...tehtävää riittää... :snotty: Niiin mut siis, tämä "kehitys" siis positiivista vaikka onkin hidasta ja valaa uskoa itseen ja toivottavasti vähän muihinkin. =)
 
Terppanen! Eka gyne käynti meni hienosti, toinen munasarja kuulemma hiukan rauhallisemman näköinen ja johtofollikkeli kypsymässä :) eli ovis taitaapi tässä kierrossa tapahtua!!Isäntä sai purnukkaisen ja näyte täytyy viedä tämän kuun loppuun mennessä..
Meitsillä edessä verikokeet ja niitten tulosten perusteella saan alkaa napsia, saamaani "metusalem" reseptiä :D Paino on taas laskusuhdanteessa, joten hyvä päivä kaiken kaikkiaan...Niin ja laihdutus on auttanut sen verran, että hoidot voidaan siis oikean oikeasti polkaista virallisesti käyntiin!! :heart:
Mielenkiinnolla seuraillaan mitä tuleman pitää! =)
 
Hyvää ilta ystäväiseni!

Tulipa tässä mieleen muutama kysymys... onko kenelläkään muulla kadonneet seksihalut metujen myötä? Mua ku ei oikeestaan kiinnostais just ollenkaan touhailla miehen kanssa ja ne halut katos oikeestaan ku seinään. Ainoastaan nyt oviksen aikoihin oli himoja, mut muuten ei. Oikeen ärsyttää välillä ku mies tulee tisseihin kiinni. Enkä siis aikasemmin ollut tällanen. En sit tiedä onko noilla metuilla asiaan osuutta vai onkohan se keskenmeno jotenkin myös vaikuttanut...esim alitajuisesti.

Kahlan Onnea oviksen bongailuun!!! Ja onpa kiva kuulla että gyne-käynti sujui niinkun pitikin. Mites tuo käytännössä tuo purnukan täyttö tapahtuu? Tai siis, hehe, kyl mä tiedän miten siihen purnukkaan sitä tavaraa saadaan... mut siis kuinka pian "varastotyhjennyksen" jälkeen se pitää kiikuttaa sinne tutkittavaks? Ja tuota... kuinka pitkään pitää ensin varastoida tuotetta, jotta se olis kelpo tavaraa. Siis, tarkoitan että jos yleensä lähes joka päivä tyhjentää varastot niin pitääkö pitää taukoa ennenku alkaa purnukkaa täyttelemään?
 
moumou; Uskon että haluttomuutesi johtuu enemmän keskenmenosta kuin metuista. Keskenmenon jälkeinen hormoonimyllerrys kestää kauan, mut kyl siitä ohi menee ja alkaa toivoon, et mies käy kimppuun jos ei ole itse ehtinyt. Itsellä oli keskenmenon jälkeen ihan samoja viiliksiä. Välillä ärsytti, et oli edes samassa huoneessa ja puhu mulle. Sit lopulta rupes tuleen villejä unia, mut ei niissä kumppani ollut mieheni vaan joku muu. Mulla kesti tosi kauan mielessäni käsitellä km ja mun hormooni toiminta palautu vasta lääkkeillä 4 kk jälkeen. Voimia.


Meillä mies ei saanut purnukkaa täyttää kotona, kun piti olla tunnin sisällä tutkittavana. No meil tuota välimatkaa jonkin verran sinne laboratorioon. meil oli pidättäytymistä 5 päivää, eli pikkasen piti pantata ennen näytteen ottoa. Ajattelin et, hänelle ihan kamala kokemus. Mutta hänestä oli kivaa päästä näkeen, millanen se näytteenotto paikka on. :LOL: viihty kuulemma hyvin ja vois mennä uudestaankin.

Rehellisyyden nimissä olen aina ollut, et ei ovis nippailu ja voi kauheesti tuntea jos niitä ei oikein kuuntele kehossaan. Ja liman eritys on ihan oma lukunsa. Tämä siksi, että itse en tunne kehossa nippailuja tai limoja vaik kuinka tunnustelen ja kuuntelen kehoani, niin tuntunut oudolta et muut tuntee.
No eillen töissä vihlas niin perkuleesti toisen munasarjan kohdalta ja kohtukin krampaili ihan selkeesti. Olin ihan et voi V nyt alkaa menkan, mut kamalasti etuajassa. no ei alkanut ja tuntemukset meni ohi. Sitten mulla iski tajuntaan. Munasolunkasvukipuja?! Siis ovis aika pitäs olla maanantain tietämillä. Olin ihan et voi jumankauta, kyl niitä tuntemuksia vaan on. Sitten vasta aukenikin, enhän minä mitään ole voinut tunteakaan, koska en ole aiemmin ovuloinutkaan tai jos olen niin todella harvoin. Nyt nousi lippu taas aavistuksen korkeemmalle.
 
Ahdistaa kun tämä paino ei suostu millään laskemaan. Ei mulla ylipainoa nyt valtavasti ole, mutta pelkään että tämä kuitenkin estäisi oviksen vaikka clomeja syönkin. Pitää ottaa tämä paino puheeksi kunhan seuraavan kerran olen gynen kanssa puheissa, eli seuraavan clomikierron ja miehen tutkimuksen jälkeen. Jospa siihen saisi jotain apua, kun haluaisin kuitenkin painoa jonkin verran pudottaa. Ilmeisesti pco:n takia se ei lähde laskemaan vaikka kuinka yrittäisi.


Menkkatuntemuksia on nyt ollut pari päivää, ne kai sieltä taas tulee. Harmittaa.


Onko teillä muilla pcolaisilla, joilla ylipainoa, pelkkä ruokavalio ja liikunta tehonnut? Entä onko ylipaino estänyt oviksen? Kiitos vastauksista :flower:
 
moumou Tunnin sisällä näyte pitäisi kuljettaa laboratorioon...Mulle lekuri sanoi kahden tunnin sisällä, mut luulen et meki kaasutellaan suoraan näytteen annon jälkeen labralle =)
3 pvää oli suositus, että siemeniä "muhitettais" ennen näytteen ottoa, eli ei petihommeleita sinä aikana..
Oma napa-osastoa sen verran et ovis tikussa vahvat viivat :heart:
Ihanaa et tää keho toimii etes joskus!! :D
 
Ok! No onneks meilläkään ei ole pitkä matka labralle, jos joskus joudutaan purnukoita käyttämään. Saa nyt nähdä.

Mulla oli nyt viikossa mennyt paino alas tasan kilon, jippiiii! Edistystä!! Hiljaa hyvää tulee, tuo kiloklubi on kyllä mulle tosi hyvä juttu. =)

Mä olin eilen kovasti ärrinpurrin, aivan ku vähän ennen menkkoja yleensä oon ja tänään vatsaa juilii ihan ku menkat ois alkamassa ja nyt on vasta kp 23. Oviksen bongasin viikko sitten niin eihän menkkojen vielä pitäis alkaa ku vasta viikon päästä :ashamed: Palautuukohan tää kroppa normikiertoihin olleskaan...
 
Sori heti alkuunsa omanapainen selonteko.

Eli kp 22 menossa, dpo 6. Lauantaina pitäis menkkojen alkaa, torstaina alkanee tuhruttelee.

On kyllä ollut niiiiin omituinen kierto. Alkukierrosta ovistesteissä plussaa, sitten taas piikki kp 15-16, sitten ei mitään. Ei yhtään kolotusta, ei yhtään mitään-- paitsi himo kuorittuun kylmään kurkkuun ja tomaattitonnikalaan.. Kummastakaan en kamalasti välitä noin niin kuin yleensä. Ei kiukkuilua, ei mittään, paitsi tunne, että mulle on tulossa pissatulehdus, ollut jo viime viikosta, mutta ei mitään edistystä siinäkään.

Ei ole tissit kipeenä, lämmöt 36.6, hirveesti energiaa-- eilen pakkasin muuttolaatikoita-- ens viikollla muutto.

Nälkä on koko ajan, kurkkuja ja tonnikalaa kuluu ja eilen 2 (!) juustohampurilaista, se liha oli niiiiin hyvää.. :D Tällä menolla kohta puristaa kaikki vaatteet.

Joskos menisi pakkailemaan. Tuo Islannin tilanne, kun pitää mut toistaseksi kotosalla. :(
 
Täällä alkaa usko meneen omaan kehoon. kp 15 menossa ja ovis-mittari ei ole liikkunut mihinkään päin. Olen tehnyt testejä viikon ajan ja muutaman per päivä ja minkäänlaista viivaa ei näy. Nyt harmittaa, että eivät ottaneet polilla verikokeita tai tehneet uä:tä. Olis varmempaa tietoa.

Ensiviikolla TAYSin aika, et sitten saa jotain vastauksia ja suunnitelmia.

Painokin täs tippu hyvin, mut nyt on taas mieliala sellanen, et kaikki sokeripitonen menee suusta alas. Tuntuu, et elämä tökkii taas pahasti
 
sane: voi, voi. :hug:

Mulla on ja kp15 muutama päivä sitten - terot lähti popsintaan. Aloitin itseasiassa muutamaa päivää aiemmin kuin lääkäri ohjeisti, mutta kun sekin oli vaan sellanen "heitto", että kun saa metut aloitettua ja sen jälkeen vajaan kuukauden kuluttua terot. Niinpä, aloitin ne nyt. Jotain elämää alakerrassa on sillä menkkamaisia kipuja siellä tuntuu, mässyttelyhimoakin ilmoilla, mutta mitään muuta ei sitten olekaan tuttuihin merkkeihin nähden....yhyy! :'(

Painonpudotuskin on uskoa horjuttanut. Kuukausi takana ja n. 2 kg tipahtanut. Luulin, että alku olisi "voimakkaampaa", eritoen kun olen liikkunutkin "enemmän" mitä lääkäri ohjeisti. Yhyy!

Oliko täällä terojen napsijoita muita, siis yhdistettynä metuihin?

Niin ja kiloklubilaiset, mistä te niitä kuituja revitte? Yritän parhaani mukaan saada kaiken kuidun irti päivittäiseen määrään ja tulos jää aina vajaaksi. Vasta muutamia kertoja "helpolla" saanut kuitumittarin vihreelle. Mullon pellavansiemeniä aamupuurossa aika usein, lisäksi kuitupitoista mehuakin ja ihan luonnollisella tavalla olen yrittänyt lisätä niiden saantia. Mutta se jää sen suosituksen alle, yhyy!

Se mistä tässä voi nyt enemmän iloita on ruokahalu, joka ei nyt teropäiviä lukuunottamatta ole kasvanut ja päinvastoin, hillinnyt vähän sitä himoa nameihin. Lisäksi kasviksia ja hedelmiä on tullut aiempaan elämäntyyliin nähden paljon enemmän joten eikö lie joskus tulosta ole luvassa.

Moonbride, olen ehkä huono vastaamaan kun olen vasta kuukauden ollut tietoinen PCO:stani ja saanut lääkityksen eli metuja...mutta sain lääkkeeksi painonhallintaan myös xenuja eli xenical nimistä laiharilääkettä...se pilkkoo rasvaa ja auttaa painonhallinnassa. Mutta kuuakuden metujen ja xenujen popsittuani, päivittäisellä liikunnalla ja enemmän terveellisellä ruokavaliolla ei ole näyttänyt olevan suurta vaikutusta - vasta pari kiloa poissa. Toki, hyvä sekin. En siis oletakkaan, että kaikki vaatimani 15kg olisi parissa kuukaudessa poissa. Mutta...miksi näin hidas alku. Usko horjuu. Ymmärrän siis huolen aiheen, jos tuntemuksesi ovat samat.

moumou: minä myös luulen haluttomuutesi johtuvan ennemminkin muusta kuin metuista. Eikös elimistön hormoonitasapaino juuri horju todella paljon keskenmenon johdosta ja miksipä se ei siis vaikuttaisi mielialaan ja haluihin? Kukapa sitä väkipakolla, mutta jahka se intohimon kipinä sieltä ennen pitkään heräilisi taasen? Muistaakseni synnyttäneet kaverini ovat joskus puhuneet synnytyksen jälkeisestä haluttomuudesta ja siihen ei liity mikään fyysinen este vaan ihan silkka mielen oikku, ei vain tee mieli, päinvastoin. Siinähän se h.tasapaino on myöskin mennyt sekaisin joten eikös keskenmeno "lukeudu" sitten vastaavanlaiseksi tekijäksi ihmiskehossa...(?) Jaksuja!
:hug:
 
neunu; Mulla on nyt 5 kk aikana tippunut n 3kg, tavote oli 15kg.
Kiloklubia en ole enään kauheesti täytellyt, mut mä syön paljon smoothieta jossa kans leseitä

5dl mustikkaa
2 dl jugurttia
4 dl maitoa
0,5 dl leseitä
makeutusainetta

tai
3 dl puolukkaa
250g maitorahkaa
2 dl jugurttia
0,5dl leseitä
makeutusainetta

tehosekottimella kaikki vaan sekasin

Auttaa makeen nälkään. Saa kuituja ja proteiinia. mä tein omaresepti osioon ohjeen, niin siitä oli helppo lisätä. mulla oli ongelmana proteiinien saanti. Ruisleipä kannattaa kans ottaa joka aterialla. Ja lisää kasviksia, niis on kuituja. Kyl se paino vielä alkaa tippuun, alku vaan hidasta ja istten lähtee rytinällä
 
Heippahei pitkästä aikaa,

Täällä on toinen clomikierto meneillään, seurantaultrassa ei näkynyt kp 15 kuin 11,5mm rakkula ja aika surullisin fiiliksin olin, että ei clomit enää toimi, mutta eilen (kp21)ja tänään (kp22) vahvat ovisplussat, joten toivoa ilmeisesti on ovulaation suhteen tässäkin kierrossa... Myöhäinen ovulaatio todellakin enkä tiedä onko siinä yhtä hyviä mahiksia tulla raskaaksi, mutta yritystä ainakin on kovasti! Ensi kiertoon clomiannos tuplataan... Ja terot mulla hankittuna, jos vuoto ei alakaan, mutta mietin että vetäisisin terot joka tapauksessa ovulaation jälkeen vai tietääkö joku teistä, että siitä olisi haittaa?

Painonpudotuksesta ja kiloklubista: mä aloitin vuosi sitten kiloklubin täyttämisen ja nyt en enää juurikaan aktiivisesti käytä, kun paino putoaa muutenkin ja aika hyvin tiedän mitä ja miten paljon kannattaa syyä. Mä sain aina ne kuidut helposti "vihreeksi" ja tässä hieman esimerkkiä mistä päivän kuidut voisi tulla: aamulla syön ruispuuroa ja vähän vehnäleseitä sekaan sekä sokeritonta mehukeittoa (niissäkin on joissain enemmän kuitua), joka aterialla runsaasti kasviksia, ainakin sen puoli lautasellista, kasviksissakin on kuitua erityisesti varmaan tuoreissa juureksissa ym. eli lanttu/porkkanaraasteet ja kaalisalaatit hyviä ainakin, lisäksi runsaskuituista kunnon ruisleipää (esim. jälkiuunileipäviipaleet, joissa muistaakseni n. 15 % kuitua), jota 1-2 viipaletta päivässä (esim. lounaalla ja välipalaksi). ja tietty täysjyvänä riisit ja pastat (torinolla on musta aika hyvä proteiini/kuitu pasta), mutta niitä on vähempi hiilihydraattisen ruokavalion vuoksi syönyt aika pieniä määriä. Painoa mulla tippunut 11 kiloa, nyt pyrin pitämään painoa samana, mutta eipä olisi pahitteeksi sellanen 2-3 kilon tiputus tässä kevään ja kesän kynnyksellä. Itselläni annoskokojen pienentäminen ja kasvisten lisääminen on ollut helpoin tie painon pudotukseen...

Aurinkoista kevättä, ovis- ja plussatuulia! :whistle:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Kirsikka09:
mietin että vetäisisin terot joka tapauksessa ovulaation jälkeen vai tietääkö joku teistä, että siitä olisi haittaa?
Ei pitäisi olla mitään haittaa jos tosiaan aloitat terot vasta sitten kun ovulaatio on varmasti tapahtunut ja mennyt ohi.

 
Hlemmur: Kiitos vastauksesta! Sitten vaan, kun tietäisi, millon se ovis varmana on ohi...

Jos eilen ja tänään oli lh-huippu niin ovulaation voisi olettaa tapahtuvan huomenna tai lauantaina viimeistään... Eli oisko maanantai sitten turvallisin päivä aloitella teroluteja...
 
Moikka! Jospa sitä tännekkin itsensä tuppais :wave:

Eli ikää on 25 vuotta,(mieheke 26) menkat alkoi 12 vuotiaana, olleet säännölliset, hyvinkin kivuliaat välissä, aloitin 14 vuotiaana pillerit (harmonette) ja tietty sen pillerikauden myöskin ollet säännölliset, kipuilu ei vähentynyt.Kierto silloin 28pv Pillereitä söin 20 vuotiaaksi jonka jälkeen siirryin nuvaringiin jota käytin pari vuotta(kierrot olleet koko ajan sen n.28pv joista menkat n. 3-4pv) kunnes minulle asennettiin implanon kapseli. Kapseli poistettiin 09/09 josta asti lasta ollaan yrittetty.Kapselin aikana ei tädit vierailleet.
Miehekkeen kanssa 8 yhteiselovuotta takana, kihloissa oltu vuosi-> häitä tanssitaan kunhan keretään ;D Kapselin poiston jälkeen kun laskee poistopvstä kierto ollut huikeat 208pv kunnes yksityisen kautta menin gynelle(Julkinen ei oikeen toimi. Eivät halunneet määrätä teroja koska yritän lasta.Miten kummassa näillä kplla mitään lasta olis saanu?) joka diagnosoi PCOSän,04/10. Lääkkeeksi määrättiin tero 10mg/pv, kp 15-24 myöskin terot 2 kierron ajan ja painon pudotus.. pituutta huikeat 164 ja painoa 78kg. Kolmessa vuodessa pudottanut -20kg. Oireita on omppuvartalo,ja viim vuoden aikana hienoinen karvoituksen lisääntyminen muttei suurimmissa määrin, aknea ei ole ollut ikinä. Kuvittelin tuon karvoituksen tulevan implanonista kuten lääkäri alkanaan sanoi että sitä voi tulla Painoa alkoi tulla minulle kun oli n.19 vuotias, sitä ennen olin n.55kg, Sitä tohtorit tutki ja hutki miksi paino nousee kunnes löysivät minulta 4vuotta sitten kilpparin vajaatoiminnan ja lääkityksen alettua painokin on tasaisesti alkonanut putoamaan, välillä on aina thyrióksiini annosta nostettu. Tällä hetkellä menee 5pv/75mikrog, 2pv/100mikrog.

Nyt olisi tarkoitus vetää teroilla 3 kiertoa ja odottaa jahka luomut tulis (jos tulee) Jos ei mitään tapahdu otetaan jytkymmät hormoonit kehiin, samalla ilmeisesti clomit.
Tänään 10 teropv ja nyt sitten odotellaan tyhjennystä. Ovistikutusta gyne käski alkaa käytteleen, mutten ole varma ovuloinko ollenkaan. Seuranta ultraan pitää myöskin jossain vaiheessa mennä.
keskenmenoja 1 taustalla vuonna -06 joka oli kohdunulkoinen. Ja esikoista tässä yritellään :heart:
 
Hellurei ja hellät tunteet :LOL:

Tuolle miehelle on iskeny hillitön vauvakuume, ja joo, kyllähän itselläkin toiveissa olisi se nyytti. Vauhti ei päätä huimaa, vaikka ei se vielä vauvan aika meidän suhteessa ole :xmas:

Tällä hetkellä nyt keskitytään enempi yhteen muuttoon jne, mutta kuka ties hyvinkin pian voi aloittaa taas yrityksen. Meno ei päätä huimaa kun sen vaan tietää että on se oikea :D

Ei mulla muuta!

Alotin tosiaan pillerit ja tuntuu siltä et karvankasvu villiinty ihan täysin. Muuten kyl kaikki on niinkuin "ennenkin", eli akne helpottunu, eikä painokaan nouse (pikemminkin laskee hitaasti mutta varmasti). Toi terien kanssa leikkiminen on vaan taas melkein jopa päivästä :ashamed: en tiedä voiko johtua pillereistä tai onkohan pco sitte pahentunu vai mitä hittoa??
Aikoinaan ku lähti se -5kg ni huomas eron ettei tosiaan päivittäin tarttenu sheivailla, mut nyt on palattu vanhaan vaikkei paino edes ole noussut =(
 

Yhteistyössä