***Keskenmenon jälkeen plussanneet maalis- ja huhtikuussa***

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Gatsu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Huomenta!

Ihana aurinkoinen aamu. Niin se kesä lähenee. =)

malttamaton sulla oli hurjan kuuloinen synnytys, mutta loppu hyvin kaikki hyvin. :heart:

ElinaMaria Itse testailin vasta noin viikko kuukautisten poisjäännistä ja silloin se viiva oli vahva. Kannattaa varmaan pysyä poissa noista keskenmeno/tuulimuna/kemiallinen raskaus -sivuilta. :hug: :heart: Ollaan nyt toiveikkaita. Noita menkkamaisia kipuja ja tuhruvuotoa kesti mulla melkein viikolle 10 asti.

(.) On se erikoista, että yöllä herään kaikenmaailman kipuihin, mutta päivät menee ongelmitta (mitä nyt välillä supistelee). Viime yönä särki lonkkia ja repi reisilihasta oikein olan takaa. Potkut tuntuu nyt kylkiluissa, joten jokohan poikkiasento kävi asukkaalle ahtaaksi. :D

*muoks* Hyvää vappua kaikille! :flower:

Jemima 27+3

Suloinen tuo Ninnin Lina! Näyttää jotenkin jo niiiin isolta!

Hauskaa vappua tulin vain teille kaikille toivottamaan. Tänne ei kuulu mitään uutta, eli toukokuun puolelle mennään! |O

Puella ja Kompiainen 41+1

Ninni kyllä on ihana peikkotyttö! :heart:

Voi kun tuollaisen saisi pian omaan kainaloonsa! =)

Kiitos Amira ja Jemima ja Katherine :ashamed: :)

Kyllähän tässä selvästi raskaana ollaan, sen verran noi mielialat heittelee. Mä oon ihan kummallinen! :o Eilen aamupäivä meni paniikissa, kuuden aikaan mä rauhotuin mut sit aloin kiukuttelemaan. Sanoin siipallekkin että anteeksi, en tiiä miks oon niin vihanen. :laugh: vaik tiiänhän mä! :laugh:

Päätin jättää testailut nyt vähäksi aikaa, mulla on yks testi kaapissa ja käytän sen vaikka sunnuntain kunniaksi sitten. Ei mulla oo mitään epäilyjä sen suhteen että olisin raskaana. Välillä vaan alkaa pelottamaan tosi paljon.

Katherine ja Jive: sovitaan että nämä meidän pienet pysyy matkassa loppuun saakka!:heart:

Nyt koitan nauttia tästä fiiliksestä!
Eipä tarvii huomenna olla krapulassa piknikillä... :D

HAUSKAA VAPPUA!
k015.gif

Huomenta ja vappuja kaikille!!!

ElinaMaria,sulla on niin aikaset viikot vielä,että hyvinkin voi näyttää haaleeta viivaa testi vielä'...varsinkin laimeesta pissistä. Luulen kyllä että kaikki on ihan hyvin,uskotaan siihen :hug:

Ninnin Lina on tosiaan jotenkin vanhemman näköinen,kasvoiltaan yms. aivan ihana kyllä :heart: :heart:

Katherine,miehellä luurit höröllä ja toinen jalka osastolla :laugh: Kaikki muut on menossa jo pää kolmantena sairaalaan...mies kyselee,kun vähän vihlasee että pitäskö lähtä näytille :D Saas nähä kuinka monta kertaa kerkee menemään hermo äippään,siskoon ja appivanhempiin,kun eka kysymys on että onko oireita ja kun sanom että ei,niin mielenkiinto loppuu siihen :laugh:

Eilen auttelin miestä autonpesussa, ja oli niin turkasen kuuma vaikka rannikolla asustetaankin... Tänään lupasin paistella munkkeja,kunhan miekkonen koululta kerkiää...
Sitä ennen on neuvola ja saas nähdä saavatko vielä kutvosen kupolia liikutettua =)

Tuun kertoon neuvola uutiset sitten,ekaa kertaa iltapäivä aika,ei kiva...tykkäisin mennä heti aamusta :/

Repa ja Kutvonen 38+1

Heippa muruset! :wave:

Mä en näköjään nyt pääse mitenkään sellaiseen rytmiin, että kerkeisin kommentoida kunnollisesti :( Kuopus ja paikkojen laittelu pitää kiireisenä. Viimeiset remppaamiset tuntuu kestävän aina vaan pitempään ja pitempään, kun ne ei ole niitä pakollisia juttuja... Ja puolet meidän kamoista on edelleen jossain väliaikaisvarastossa :ashamed: Pitäis vähän meidän molempien nohevoitua tässä kodin laitossa, että ei tarttis sitten vauvan kanssa olla enää laittamassa mitään!!!!!

Malttis hurjat onnittelut prinsessasta, olihan tosiaan aika hurjaa luettavaa tuo synnytys!!! Onneksi loppu hyvin kaikki hyvin!!!!

Uusiakin tänne oli kevään kunniaksi tullut, onnea teille kaikille! :flower: :hug: :heart: ElinaMaria olen tosi onnellinen teidän puolesta, meillä oli myös keskeytys (viime heinäkuussa) :'( Yhtään vähättelemättä keskenmenon kokeneita, niin kyllä se vaan se keskeyttämispäätös on ihan hirveää tehdä, vaikka tietääkin, että lapsi kuolisi joka tapauksessa :'( Onnea teille kovasti matkaan, tällä kertaa kaikki menee hyvin! :hug:

AE mullahan oli sama homma sokerirasituksessa ja olin siitä tosi maissa :( Sitten piristyin, kun kotimittauksissa arvot pysyi hyvinä - kunnes nyt ne on menneet pari kertaa yli (aterianjälkeinen arvo) ja taas kävin ihan murheen alhossa. Mutta ei kai sitä muuta voi kun nyt hyväksyä asian :( Pjaska homma mutta ei voi mitään. Ruokavalio mulla on kyllä hyvä, joten en tajua miksi on pari kertaa mennyt yli (ei onneksi pakljoa, mutta kuitenkin). Tarkoittaakohan tää nyt kohta jotain insuliineja vai mitä hittoo? Muissa pinoissa on puhuttu sokeriseurannasta osastolla - sellainenkohan tässä nyt sitten on edessä? Plääh. Neuvola maanantaina, eiköhän se selvinne, mutta kummasti alkoi tuntua piiiiitkältä tämä loppuaika jos tässä joutuu jatkuvasti stressaamaan sokereita :( Kunpa käynnistäisivät muutaman viikon päästä... :snotty:

Puella etkös sä ollut "pakkolevossakin" jossain vaiheessa, vai muistelenko väärin? Just tyypillistä,e ttä sitä makoilee viikkotolkulla saikulla ja sitten kun olisi jo lupa tulla, niin lapsihan ei synny millään... No toivottavasti pian pääset tositoimiin! :hug:

Repa ja Amira meinaavat sitten olla seuraavia, vai? Nyt mullakin alkaa tosiaan toiveet olla ettei mentäis ihan sinne loppuviikoille... No tilannetta mennään kai äippäpolille katselemaan rv 36, oliskin kiva tietää mikä on kohdunsuun tilanne, kun sukkapuikkoa on vähän ollut niillä main ja supistaessa tuntuu painetta alakerrassa (mutta muuten supparit ei tunnu "miltään")... Ja tietty lapsen koko - onkohan se nyt sitten kasvanut jättiläiseksi, jos ne sokerit kerran viiraa :/

Äh, välipala on myöhässä :headwall:

stoppis 34+2?

Hei. Anteeksi omanapaisuus, luin kyllä kuulumisianne, mutta olo on niin turta etten kykene keskittymään kommentoimiseen. Eilinen oli ihan kauhea päivä.

Aamu oli ihan tavallinen, tuntemukset ja oireet normaalit, eli kuvotus ja yöllä pari kertaa pissalle jne. Istuttelin olohuoneessa siemeniä taimipurkkeihin, ja kyykistyessä tuli yhtäkkiä outo kipu alavatsaan. Menin vessaan, kesti kauan ennen kuin tuli ihan pieni pissaliraus. Pyyhkäisin, ja paperissa kirkasta verta. Huusin mun miehen vessaan, sitten alkoikin pyörryttämään. Menin makaamaan vessan lattialle, silmissä mustui. Sitten tunsin, että nyt tulee voimalla, pääsin pytylle takaisin niin, että osa verestä putosi lattialle. Verta hulahti niin paljon ja sellaisella voimalla, että sitä oli pytyn reunatkin täynnä (anteeksi yksityiskohtainen kuvailu). Ihan kuin joku pussi olisi puhjennut, ja kaikki syöksynyt kerralla pois.

Pelästyin tietenkin ihan kauheasti, itkin hysteerisesti, ja koska paperissa näkyi pieniä palasia, olin 100% varma että nyt tuli pois. Sitten kauhea kipu sekä vatsassa että alaselässä. Sain sen verran itkultani aikaiseksi, että soitin neuvolaan, josta neuvoivat lähtemään suoraan sairaalaan. Äitiyspolille siis mentiin, ja odotushuoneessa makasin sängyllä ja vollotin.

Ultrassa täydeksi yllätykseksi löytyikin elävä sikiö, jonka syke näkyi. Piti vastata 9+1, mutta olikin 8+4 (lääkäri sanoi, että sen ei tarvitse tarkoittaa mitään, ultrassa saattaa kuulemma heittää nuo päivät ja koko). Päättivät sitten kuitenkin ottaa mut osastolle, koska kivut olivat niin voimakkaat. Päivän myötä kivut siirtyivät vatsasta alemmas, en siis kyennyt istumaan enkä oikein kunnolla kävelemään, ja pissaaminen vasta sattuikin, vaivalloistakin.

Vuoto niukkeni ja yön aikana kivutkin lientyivät (eilen siis sain koko päivän kipulääkkeitä). Yö ja aamu meni jännittäessä, että vieläkö pieni sydän sykkii.

Sykkihän se, kun tänään aamupäivällä ultrattiin. Mä en kunnolla nähnyt ruutua, mutta lääkäri sanoi sikiön liikkuvankin hiukan. Sanoi, että jos olisi nyt menossa kesken, olisi syke paljon hitaampi kuin siis oli. Pääsin kotiin, mutta tiukat määräykset lepäämisestä ja yhdyntäkiellosta sain. Tiistaiksi varattuna yths:lle ultra, se toimii samalla kontrollina. Riski siis on yhä olemassa, mutta toistaiseksi kaikki hyvin.

Tosi ristiriitaiset fiilikset. Sairaalassa vietetyn yön jälkeen tuntuu kuin eilisestä aamusta olisi neljä päivää aikaa. Ehdin jo ihan oikeasti itkeä menetystä, olin ihan varma ja todella koin sen surun ja pettymyksen. Sitten heräsi uusi toivo, ja taas yön jännitin ja pelkäsin. Ja huokaisin aamulla helpotuksesta, ja nyt taas pelkään, odotan seuraavaa ultraa.

Mietin tämän reissun tarkoitusta, enkä keksinyt mitään. Ei mua tarvitse muistuttaa siitä, että mikään ei ole itsestäänselvyys, ja asioita pitää arvostaa. Siitä on jo muistutettu.

Meidän vauva sai tällä reissulla työnimen. Hänestä tuli Toivo. Lueskelin tänään aamulla sairaalassa tekstiviestejä eilisillalta, itse lähettämiäni, ja mun mieheltä, äidiltä, siskolta ja kolmelta lähimmältä ystävältä saamiani. Kaikissa viesteissä esiintyi toivo, toivominen, toivotus. Kaikki toivoivat, että asiat menisivät hyvin, että jaksaisin, että pieni sydän sykkisi. Mä laitoin sitten mun miehelle viestin, että onko meillä Toivo? Johon hän vastasi "Meillä on Toivo ja Toivo elää."

Pikkutiikeri ja Toivo 8+5 - 9+2 :heart: :heart: :heart: :heart: :heart:

B) hui kun te ootte taas kirjoittaneet vaikka kuinka ja paljon, pieni romaanin alku olis luettavana, mutt kun ei taaskaan kerkiä!! =)

Pikkutiikeri, meillä on täällä kaima, minunkin masussa asustaa Toivo! :wave: tsemppiä teille sinne oikein läjäpäin!

MyAngels, juu tosiaan neuvolassa kävin eilen eka kertaa tässä raskaudessa. kaikki hyvin. mikä hauskinta sain np ultra-ajan jo ens tiistaille!!

munkkeja muksujen kanssa paisteltu ja syöty :p
Aurinkoista Wappua koko jengille!

Pamuk ja Toivo rv 10+3

stoppis Jep, tammikuussa olin kolme viikkoa saikulla ja pakkolevossa, kun oli paikat pehmeät ja aukikin oli sentin verran. Mutta niin vain tässä vieläkin ollaan! Muut lapset syntyneet 38+6 - 40+1, siksikin tuntuu tosi oudolta odottaa näin pitkään. Mutta kai se on niin että kun tämä on viimeinen niin "nautitaan" sitten koko rahan edestä.

Pikkutiikeri hurja kokemus! Nyt ei kun lepoa ja uskoa ja toivoa! :heart:

Pikkutiikeri,no hui!!!! :o Onneks pikkuinen löytyi elävienkirjoista :heart: :heart: Eikö mitään syytä keksineet vuodolle?

Sitten mun neuvolakuulumisia,tiivistettynä: Paska neuvola :kieh:

ja pidempänä versiona tässä:
Olin tykkänään unohtanut että oma terkka lomalla ja siellä mua vastassa oli opiskelija ja vanhempi terkka valvomassa.
Ekaks se punnitsi mut ja painoa tullut kilo :o :o Viime viikosta..ikinä noussut noin paljoo,eikä mulla ees ihmeemmin turvotuksia,enkä mitään oo herkutellutkaan :o No en tiiä paljon osuutta asiaan sillä,että normisti mulla aamuneuvola ja nyt oli iltapäivä ja olin kerennyt syömään just yms... No tää harjoittelija toitotti et nyt on sitten 15 kiloa tullut lähtöpainoon ja tuijotti mua. Sanoin et niinpä näkyy,niin se toistui saman ja jatko tuijottamista,en sitten tiiä mitä ois pitänyt kommentoida...kauhistella? |O

Sit alko se tunnusteluleikki kun kokeilivat vauvan päätä,harkka löys sen mukamas mut ei osannut sanoo liikkuuko ja se vanhempi täti sitten tuli kokeileen,niin ei saanut otetta päästä,meinas että on jo niin alhaalla ettei siihen pääse käsiks. Ne ropelsi varmaan vartin ja rupes jo epäilyttämään,että olikohan se nyt ihan terveellistä pikkuiselle :/

No sitten tää harjoittelija koitti ettiä sydänääniä ja etti niitä ihan väärästä paikasta vaikka just oli tunnustellut vauvan asentoa,opastin sen sit oikeeseen kohtaan,niin jopa rupes paukkumaan,kävi yli 170 reilusti noi sykkeet,pikkuinen oli ihan vauhkona. Siinä keskenään sitten pohtivat että olikohan normaalia ja tulivat siihen tulokseen että oli :headwall:

Sf mitatessa tää harkka pyys että suoristan jalat,vaikka ne kuuluu olla koukussa,no en suoristanut ;) Sitten se arpo satavuotta sitä mittaa ja päätti että on sama kuin viimeks |O

Verenpaineetkin otti jotenkin huolimattomasti,ekan ja toisen mittauksen välissä oli varmaan puolituntia,ja siinä välissä piti toimittaa muuta. No korkeaksihan ne jäi,mut ei onneks hälyttävästi ja kotona oli kuitenkin ihan normit lukemat.
Koko aikana toi vanhempi tätsy ei tarkistanut tän harjoittelijan tekemisiä,vaikka se selkeesti haparoi otteissaan,vaikka oli olevinaan niin osaava :kieh:
Pissa sentään puhdas ja hemppa 128.

Jäi melkoinen vitutus,kun tuntu ettei jäänyt mitään varmaa kouraan :(

Ja sitäkin terkka nyt sano,että nopeasti voi tulla kun tulee. ja kuulemma täälläpäin on nyt ollut paljon syöksysynnytyksiä ja yks tullut jopa kotio,et ei saa jäädä aikailemaan...

Äkkiä simaa naamariin että ketutus laantuis :D

Pamu toivotaan, että kaimat selviytyvät ja kaikki menee molemmilla hyvin!

Repa, mun siskolla tuli painoa reippaasti yli 20 kg ja kaikki lähti pois. Toisilla kertyy enemmän, toisilla vähemmän, ja mitä sitten? Jos kaikki kunnossa, niin mitä sua alkaa moittimaan. Ehkä tahtoi vaan päteä? Anna mennä toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos.

Sain sairaalasta sellaisen sairaskertomuspaperin, jossa todetaan seuraavia asioita: 29.4. Us. terveet, emättimen limakalvoilla on veristä vuotoa, mutta ei aktiivia vuotoa ex utero. Palpoiden aristaa selvästi kohtua. Kohdun sisällä ei hematoomaan sopivaa, mutta kohdun kaulakanavassa pienempi hematoomaan sopiva löydös. Ei nestettä vapaassa vatsaontelossa.

30.4. Poliklinikalla todettu intrauteriininen graviditeetti (kohdunsis. raskaus?), yksi elävä sikiö. jonkin verran hematoomaa kervikaali-kanavassa. Uä:ssä nähty elävä sikiö, jonka syke normaalitaajuinen alkuraskauteen sopien. Istukan alla etuseinämäsä pieni hematooma-alueeksi sopiva löydös. Emättimessä tumma verinen vuoto niukkana.

Lääkäri puhui jostain istukan reunan vuotamisesta, mutta en edelleenkään oikein ymmärrä. Verimäärä oli niin valtava, ja tuli niin syöksyllä, että mistä sellainen määrä voi tulla? Mikä tuo hematooma oikeastaan on, ja mistä se johtuu, ja onko se vaarallinen, voiko uusiutua, meneekö pois?

Edellisessä viestissäni aivan unohdin tohkeissani toivottaa teille kaikille hauskaa vappua! Meidän vappu taitaa mennä kotisohvalla lepäillessä, onneksi kuitenkin vielä raskaana!
:heart:

pikkutiikeri,
mulle Gyne sanoi että just istukan reunavuoto voi olla sellaista, että luulee keskenmenoks. en edes muista mistä toi juttu mun kohdalla sai alkunsa (kun siitä ei ollut kyse vaan ihan km), mutta kuitenkin näin totesi. Eli istukka jotenkin ns. paremmin kiinnittyy, porautuu kiinni kohdunseinämään ja siitä voi vuotaa runsaasti. tämmöstä se jutteli mulle. on vaaratonta. jos siis sitä on.
voimia kuitenkin vielä ! ja kivaa löhöilyvappua teille!

iloista, levollista vappua kaikille!! :attn:

pikkutiikeri: teidän TOIVO on kyllä sisukas kaveri ja ihan taatusti pitää kiinni kaikin tavoin paikastaan :saint: kamala tarina sulla...pelästyin ja huojennuin yhtämittaa lukiessani sitä.. ei voi kun hattua nostaa Toivolle ja sinulle! Ja kivan viestinkin miehes laittoi sulle :heart: ihan tajutonta..että mitä ihmettä oikein sulle tapahtui...vaikka nyt sanoitkin jostain istukan reunan vuodosta..ja niin paljon verta?! huh, onneks selvisit nyt pahanpäiväisellä ja aivan liian hirveällä, mutta kuitenkin säikähdyksellä!! :hug: onnittelut siitä että Toivo elää :saint:

repavoi v...u!
pitäs joo olla varmaan suvaitsevainen ym. mutta mä en yhtään suvaitsevainen (sattuneesta syystä) harjoittelijoita kohtaan!!! oon ihan vihanen sun puolesta tollasille törpöille joita neuvolassa kohtasit! Toikin, että just kattonut asennon ja sit ei etsi oikeasta kohdasta sydänääniä... argh! joku uivelompi vois pelästyä ! Onneks sä olit fiksu ja neuvoit sitä :laugh:
oisit kysyny että eikös teidän pitäisi neuvoa minua eikä minun teitä neiti harjoittelija? :laugh:
joo, sorry..oon vaan kokemattomien hoitajien suhteen hyvin lyhytpinnainen, koska meillä luultavasti oisi 4kk mötkylä ilman turhaa lähetettä tutkimuksiin.. joo no taasko mun katkeruus paistaa täällä..ymh, hävettää :ashamed:

ninnillä luttana vauveli!! :heart: ;)

mun olo on suurin osin oikein hyvä jos kahta asiaa ei lasketa: vatsan vääntöä (sellasta ylävatsan "närästystä/polttelua" ) ja sitten pinnan tiukkuutta... hermo pinnassa koko aika.
mutta nyt toivotankin hermotonta, rauhallista, iloista, hauskaa, levollista, menevää, mitä kullekin, vappua!! :wave: sima ja munkit on mun tän vapun aseet :p

jaa niin se vielä etä meidän pino on kyllä hyvä!! kyllä tuolla odottajissa on aika omanapasta meninkiä vaan!
terkuin katheirne ja kultanen 5+4

Pikkutiikeri: Tulin antamaan sulle ison ja lohduttavan, voimaa ja TOIVOA antavan halin
d050.gif

Kyyneleet tuli silmiini, kun tekstiäsi luin - se oli osaksi kuin omasta tietokoneestani sen olisin kirjoittanut
a025.gif

Oon itekkin sitä niin monen monta kertaa miettinyt mikä hi**n tarkoitus kaikella on. Hypätäkseni toviksi omaan napaan, ensin jouduimme keskeyttämään esikoisen odotuksen rv 23, ja kun pahin tuska ja suru vähäsen helpotti,
tulin raskaaksi mikä meni kesken rv 6
a010.gif

Nyt kun odotan tätä vauvaa, oon saanut niin tuhottoman monta kertaa säikähtää veristä vuotoa ja kipuja
g010.gif

Tämän nöyrempi en enää osaa olla, joten kovasti mietin mikä tarkoitus tällä kaikella koettelemuksella on, miksei yksikään odotus voi mennä "ohjekirjan" mukaisesti? Enkö silloin muka osaisi arvostaa lahjaa - elävää lastani? En ymmärrä mitä hyötyä lyötyä lyödä on
d030.gif

Uskon että me kaikki lapsemme menettäneet vanhemmat olemme nöyrempiä ja kiitollisempia elämän edessä, mitä kukaan muu ikinä osaisi edes kuvitella
g025.gif

Ajatellaan pikkutiikeri että me kaikki olemme sen verran vahvoja ihmisiä - sen takia meille näitä vastoinkäymisiä annetaan, koska tiedetään että me selviämme niistä tavalla tai toisella
g020.gif

Ihana juttu että pikkuinen on pysynyt kyydissä mukana!!
a044.gif

Ollaan ikionnellisia hyvistä uutisistamme
a010.gif

Nyt pidetään sormet ja varpaat ristissä,
että Toivo jaksaa sinnitellä
d025.gif

Huilaile ja yritä ajatella positiivisesti
g030.gif

Iso voimahali pikkutikrulle!!
a060.gif

Minda: Oi, koiranpentu!
a015.gif
Minkä rotuinen? Onnea perheenlisäyksestä!
a075.gif

Amira: Vähän mä hekotin tolle sun "Mikähän latino tuo natiainen oikein kuvittelee olevansa" -lauseelle
k025.gif

ElinaMaria: Mä tein testin jossa testiviiva oli kontrolliviivaa vahvempi joskus rv 5+. Ja menkkakipua oli rv 6+0 asti. Kantsii tehä aina samanmerkkinen testi, ja aamupissasta,
niin ei tarvi murehtia
c085.gif

Vaikka eri merkkisissä testeissä olisi sama vahvuus, niin silti niissä on vaan eroja. Esim. mä testasin kahdella eri merkkisellä testillä yhtäaikaa (ihan huvikseni kun niitä jäi yli "varastosta"
a035.gif
) joissa molemmissa oli sama herkkyys, silti toiseen tuli hailakampi viiva. Siksipä suosittelen saman merkkisten testien testaamista niin säästyt säikähtämiseltä
a045.gif

Puellalle voimia!!
a055.gif

Repa: No justiin...Ei ihme että ketuttaa
e045.gif

Olisit sanonu suorat sanat!
s055.gif

Justiin kun tärkeä käynti, ja tietysti odottaa että saisi myös jotain tietoa sieltä, niin sitten käy noin
s040.gif

Hali!
h025.gif

Oma napaa: Ihana ilma pihalla!
s020.gif

Luin lehtiä ulkona, haravoin ja istutin kukkia
h074.gif

Tais vähän kärventyä käsivarret...
d025.gif

Koirat on ihan naatteja, kun kovasti touhusivat mun kanssa ulkona monta tuntia
a050.gif
ja nyt näköjään uni maittaa, nukkuvat makkarissa kasassa
b015.gif

Vauveli potkii masussa, ja nälkä on jotenkin lisääntynyt taas!
a050.gif
Joten ruoan laittoon...
d030.gif

Hyvää vointia kaikille,
ja hubaisaa vappua!!!
k015.gif

n015.gif
Vapputerveisin:
n050.gif
MyAngels ja niin rakas rv 16+5 (ultra 17+1)

Niin, ja Pikkutiikeri mähän oon saikulla just ton istukan reunan vuotamisen takia. Istukka siis revennyt kohdun seinästä, ja siihen repeämään on tullut hematooma eli verenpurkauma. Lepoa lepoa lepoa, ei yhdyntää, ei minkäänlaista nostelua, niin yleensä se hematooma kuivuu itellään pois. Mut määrättiin kolmen viikon yhtäjaksoisen vuotelun takia saikulle ja nostelukieltoon huhtikuun alussa, ja kontrolliultra on toukokuulla jolloin katsotaan onko hematooma kuivunut. Mulla tilannetta vaikeuttaa siis myös se, että istukka sijaitsee ihan kohdunsuun edessä, joten se on vaarallisimmassa paikkaa, mitä voi ollakkaan
a050.gif

Mutta siis lyhyesti sanottuna oon kohtalotoverisi
g045.gif

MyAngels, kiitos informaatiosta, ja hui, lääkäri sanoi tänään ultratessaan että istukka on kohdunsuun edessä. Apua, en tiennyt että se on jotenkin vaarallista, tai siis ei siitä erikseen maininnut. Kiitos, vertaistuki on varmasti parasta tukea!

Ja kiitos kaikille muillekin, jotka lohduttelevat minua. Lohtua nyt tarvitsenkin, ja rohkaisevia sanoja, ja viikkojen juoksemista vauhdilla eteenpäin jotta tämä kauhea epävarmuus hellittää.

Katharine ja MyAngels: Joo,olis pitänyt varmaan sanoo nille tampioille että antakaa se mittanauha ja doppleri mulle,niin katon ite :laugh: Vaikka sillä hetkellä ei kyl kauheestio naurattanut...pitäs kyllä vähän kattoo noiden harjoittelijoiden perään.... :kieh:

Mut nyt tää lähtee munkin paistoon,Hyvää vappua kaikille :wave:

Pikkutiikerille lokoisaa vappua! Säikähdin minäkin täällä sun tekstiä lukiessa,mutta onneksi Toivo on kyydissä ja varmasti pitelee kovasti kiinni ettei Äipän tarvi stressata :heart:

Repa High five! Meillä oli tänään ultraus käynti ja neuvolatädin seurana HARJOITTELIJA :o tosin ihan mukavan oloinen tyttö.
Paistelehan munkit varovasti kuumaa rasvaa varoen =)

Puella, tsemppiä ja voimankeruuta tulevaan koitokseen =) Ei voi mennä enää kauaa...Jos vaikka kompiainen säästelee itseään varsinaiseksi vapunpäiväksi ;) peukut pystyssä että näin on ja sun nimen laitan seuraavaks tuonne synnyttäneiden listaan!

(.) Meillä siis oli toisiksviimenen ultra tänään lääkärillä ja jäbä siellä istua tönötti perätilassa :whistle: lääkäri sanokin että kolmisen viikkoa on aikaa pyörähtää ympäri jos on pyörähtääkseen...kaikki niksit käyttöön että vois vähän tuota pojua ohjailla ;)
Kymppikiloa on nyt sit tullu mittariin lähtöpainosta mutta neukkatäti harjottelijalle puhu siinä että huomaatkos kuinka hyvän tasaisesti on tullut kun tuo gatsu on niin kova urheileen...siitä jäi kyllä hyvä mieli! Hemppa oli suorastaan räjähtänyt nousuun kun obsidania menee 2kpl päivässä, mittari näytti 134. Verenpaineet oli ihan normaalit, tosin lukemat olis voinu olla vieläkin alhasemmat jos oisin hetken saanu hengittää ennen mittausta, harjottelija oli laitteen kanssa jo valmiina ennen kun ees istua kerkesin :p
Niin ja outoa oli että lääkäri ei antanut jäbän painoarvioo ollenkaan??sisätutkimuksen teki ja paikat on niin kiinni että meidän poitsua ei kukaan pääse ainakaan ulko-oven kautta yllättämään :D

Hurjan leppoisaa vappua kaikille! Lupaan tulla huomenna tekemään uuden pinon toukokuulle...me lähdetään nyt isukin kanssa katsomaan muiden ilottelua (tai minä katson ja muut pilettää)! ;)

huomenta mammat! ja hullun hauskaa vappua kaikille!

aattelin tulla tännekkin kirjottaa eilisiä tapahtumia.. meillä menikin vappu hiukan erilailla kuin suunniteltiin :| mulla oli koko päivän tullu sellasia kipeitä "sukkapuikko viiltoja" ja alamaha/ alaselkä polttoja.. monta viikko vaivannut rusehtava vuotelu alkoi taas eilen (johan se pois olikin melkee kaks viikkoa) ja vinskin liikkeitä en ollu kunnolla tuntenu edellisillan jälkeen. aloin sitten lopuksi todellakin hermostumaan :ashamed: koitin maata kyljelläni ja laskea liikkeitä jotka sitten jäi aika vaisuiksi. lopuksi soitin polille ja käskivät lähtee käyrille.

20 min. pitivät mua sydänkäyrällä ja supistuksia seurasivat.. kaikki oli onnneksi kunnossa :heart: lääkäri vielä kattoi ja ultrasi, siellä se meijän vinski porskutteli menemään ilman huolen häivää :D nyt vihdoin alkoi äitikin rauhottumaan :) katottiin sitten kaikki mahdolliset virtaukset, mitat,yms.. lääkäri kyseli oloani, haluasinko lähteä yöski kotiin vai olisko mulla huojentuneempi olla siellä (lähinnä kipujen takia..) mutta tottakai halusin mahdollisemman pian omaan sänkyyn ja unille. kivut jatkuivat yön mutta nyt aamulla onneksi ovat pois *koputtaa puuta etteivät enää palaa*.

yks asia mua pisti silmään kun ajamaan lähettii kotii ja rupesin kattoo mitä ne tuohon neuvolakorttiin kirjottelivat.. ultrauksen mukaan painoarvio oli siis 3,2kg :whistle:
ja meillä viikkoja se 35 perjantaina.. meille siis ilmeisestikkin tulossa ISO vauveli :) onneksi meillä on 13.5. ultrausaika varattuna vielä sinne polille jossa lääkäri kattoo sen ja tekee arvionsa, hiukan laittaa kyllä jännittämään :|

Anteeksi etten nyt kommentoi muita, lupaan tulla takasin tänää vielä ja viimestää huomenna, nyt tarvii kiiruhtaa lähimmälle ABC:lle hakee hiukan elintarviketta ja leipoo vappu piknikille kinkkumunakas rulla *snam*

marleena83 ja vinski 34+6

Nopeasti kommentoimassa ennen mökille menoa tähän vanhaan pinoon...

Hui kamala, kun säikähdin tuota pikkutiikerin viestiä, mutta onneksi kaikki päättyi hyvin. :hug: :heart:

Repa Mulla on ollut lähes joka neuvolakäynnillä pelkkä harjoittelija tai harjoittelija ja oma terkka. Itseasiassa kahden kesken olen oman terkkani tavannut vain kaksi kertaa. Yksi hajroittelija onnistui puhkaisemaan mun suonen verinäytteen oton yhteydessä. Ja mä kun muutenkin vähän kammoan noita neuloja... :kieh:

(.) Eilen oli tosi omituinen päivä, koska noita harjoitussuppareita tuli pitkin päivää ja melko tiheään välillä. Nyt saa kyllä jäädä kumartumiset sun muut, kun ne tuntuvat ärsyttävän ja aiheuttavan supistuksia.

Se on nyt sitten toukokuu! Koko ajan eteenpäin mennään. =) *Halit* kaikille. :hug:

Jemima 27+4

*muoks* marleena83 Onneksi teilläkin kaikki hyvin. :heart:

Vapunpäivää B)

my angels luin sunkin juttua taaksepäin.... miten kamalia asioita oletkaan joutunut läpi käymään.... mikä kaiken tarkoitus on? todella vaikeaa edes miettiä vastausta....olet ilmeisen vahva ja luja ihminen :hug:
mietin toisinaan juuri noita -mikä helv-tarkoitus-kaikella on-juttua, niin toisinaan tulee mieleen ettei niilä ehkä olekaan vaan sillä miten me niistä selvitään ym... ja täällä pinossa on huikeita selviytymistarinoita!

marleena vappu oli teillä aika jännittävä, onneksi menitte tsekkaamaan niin saitte mielenrauhan!!

upeeta kun on toukokuu...1.5! se tietää mulle virallisesti sitä, että viime kuussa ei tarvinnut tätitä tavata laisinkaan ja sen takia liput liehuu täällä!
Aamulla kuvottava (ja lihava) olo, ja viinirypäleet helpotti kummasti...
mietinkin kun tunnen itteni lihavaks löllökäks ja vikkoja siis hah, 5+5 :laugh: painoa ei kuitenkaan oo tullut lisää, mutta housut välillä puristaa ja on possu olo! ajattelin nyt vapun jälkeen -taas- unohtaa epäterveelliset ruoat...katotaan unohtaako ne minut :o

oikein mukavaa toukokuun alkua ja vapunpäivää kaikille!! :heart:

katehrine ja kultanen 5+5

Tulin pikaisesti kirjoittamaan neuvolakuulumiset. Keskiviikkona kävin neuvolalääkärissä.

RR 120/68
Hb 106
Pissa puhdas
painoa oli tullut edellisestä neuvolakäynnistä 1kg
sikiön syke 160
Liikkeet ++
Sf-mitta 29
Kohdunsuu oli vielä kiiinni ja pehmeä. Pituus oli n.2cm. Eli kanava oli jonkin verran jo lyhentynyt.

Taas laitettiin lähete äitipolille kokoarvioon. Aika pitäis tulla parin viikon päästä. neuvolalääkäri sanoi heti et ei tämäkään raskaus sinne laskettuun aikaan asti mene. Eli olen nyt sitten varautunut siihen et kesäkuun lopussa voi olla jo synnytyksen aika, jos yhtään menee samoin kuin edelliset raskaudet. Eli kuukautta ennen laskettua aikaa syntyy.

Mut nyt puutarhahommat kutsuu :wave:

Yhteistyössä