***Keskenmenon jälkeen plussanneet joulukuu***

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja buam
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alisa84 muistatko oliko se viiva yhtä vahva kuin kontrolliviiva?'

Muoks. Gyne sanoi et rv 5+3-5+4 voi jo syke näkyä. Laitteet tosin ko. paikassa aika surkeat mut lääkäri on kokenut. Sitten sellainen hyvä puoli että tiedän ovulaatioajankohdan aika tarkasti (tikutin sen) joten ultrausajankohtana rv on todella sen 6+0 tai ainakin 5+6. Mulla on toinen aika varattuna rv 7+2 mutta kun en vaan jaksa odottaa sitä ajankohtaa ja joulunpyhät ym. tulee siihen väliin niin en muita aikoja saanut =)

erka Tervetuloa joukkoon :flower:

Vernalis :hug: Toivottavasti pian helpottas!

|.) Täällä on nyt joulusiivous tehty. Sauna + kylppäri puunattu ja muu kämppä pölyjen pyykimistä myöten kunnossa. Enää joulukoristeet, jotka aattelin laittaa kyllä huomenna jo. Joulukuusi (ensimmäinen oikea kuusi omassakodissa) otetaan huomenna sulamaan takkahuoneeseen ja tiistaina saanki koristella sen :D Yleensä oon tottunu siihen (pienestä pitäen kotona kotona), että se otetaan sisälle aatonaattona ja koristellaan aattoaamuna, mutt nyt poikkeus, ett ehtii omassa kodissa nähdä sitä. Niin ja tää oma koti onmeillä ollu siis vasta tästä syksystä lähtien, vuokralla ollaan tähän asti asuttu. Oho, nyt pompin vähän sivuraiteille :ashamed: :ashamed:

Tuittu on ollu nyt taas vähän aktiivisempi. Nyt on hissuksiin, mutt aamulla mylläs ja eilen illalla. Tosin reppana sai eilen kärsiä tupakansavusta ja kovasta musiikista, kun oltiin avokin tallipoppoon "pikkujouluissa" ja siellä polttivat tupakkaa sisällä :( Onneks ei oo muuten altistunu tolle tupakansavulle.

Mutt nyt täytyy valmistautua jouluostoksille. Yhtää joululahjaa ei olla ostettu ja tänään aateltiin sit kaikki ostaa. Toivottavasti ei mee hermot, kun väkee varmasti riittää!

Mukavaa neljättä adventtia ja joulunalusaikaa kaikille! :heart: :xmas:

JääKyynel ja Tuittu

morjens =)

tervehdys erka

Sorruin tuossa muutama päivä sitten testailemaan vielä r.testeillä kun niitä kaapissa lojui vaikka plussatesti oli jo selvä. Kyseessä oli pregstick (s-kaupasta). Huomasin että Sinimarja kirjoitteli täällä ihan samaa asiaa eli ihmetteli miksi viivat eivät vahvistuneet. Mulla sama homma eli ko. testi ei anna kirkuvan punaista tulosta ja huolestuin tiätty :attn: Oletko Sinimarja vielä testaillut ko. testillä?

joo mä testailin eka niillä liuskoilla negaa 23 ja 24/25-28
sit hain herkän testin apteekista, aika hyvä plussa sillä, vaikka haalea . sit jatkoin joka-aamuista tikkuun pissimistä pregent stickeillä(liuskoja), vaan haamuja. sit vaihdoin testiä cittarin pregcheck testiin, sillä tuli aika hyvät plussat parin päivän välein en nyt muista mikä kp, oisko ollu 28/25-28 ja 30/25-28. en oo varma, pitäis tarkistaa omista kirjoituksistaan... noh sen jälkeen en oo kokeillu, tiedä sitten, tekis mieli kyl hakee nyt pregent stick ja kiusallaan pissiä siihen että tuleeko siihen jo lopulta kunnon viiva.... jos ei tulis vahvoja viivoja, niin taas huolestun turhaan eli jätän välistä ehkäpä kuitenkin...

Mietin että hcg-testissä olis mielenkiintoista käydä mutta eivät taida helpolla sellaista kunnallisella puolella tehdä. Oletko Sinimarja sinä käynyt sellaisessa? TAi joku muu?
en oo käyny varhaisultrassa enkä veritestissä. viime raskaudessa olis tehny mieli käydä varhaisultrassa, mutta kun olin just lomautettu, rahatilanne ei antanu myöten, kun piti 3kk ootella liiton rahoja... ei sitten maltettu kuitenkaan yrittämistä tm:n jälkeen unohtaa, vaikka rahatilanne ei ole hehkeä. kun niitä lapsia ei tunnu ihan heti tulevan sillon ku tahtoo ja ikääkin kertyy.

sullahan on erka hyvin oireita, kyllä sä tukevasti olet raskaana, usko pois! :D

nyt alkoi väsyttämään....heräsin puol 12 ettei tarttis kyl unettaa. eilinen jouluostoksien teko oli kyl uuvuttavaa...

hauskaa joulunodotusta ja masunkasvatusta
:xmas:
:wave: Sinimarja ja Ipana 5+1

POKS 26+0
mies lähti just hakee autoa ja samalla mun siskoa kun se tulee pitkäst aikaa meille yökyläilee :) ihana lumipyry tuolla ja näillä näkymin pitäis sataa aattoon asti.. pakkanen vaan laski hurjasti joten enää ei paljon jäälyhtyjä tehdä..

erka Joo, se viiva oli heti ekassa testissä lähes saman vahvunen ja toisena päivänä meni reilusti ohi.

nankuulle poksuonnittelut!! :heart:

Viimeiset siivoukset tehty, nyt koiran kanssa lenkille ja sit odotteleen kaveria kylään, että pääsee juomaan gögiä ja syömään torttuja&pipareita :p

Heips. Oon tosi vähän kirjotellu tänne viime aikoina, mutta tulin silti kertomaan vauva-uutiset:
Meille syntyi aivan ihana tyttönen 13.12. rv 39+0, 3070g, 50 cm, pipo 33 cm. :heart:

Synnytys meni yllättävän helposti, nopeesti ja täysin luomusti... (en ollu kyllä suunnitellu mitään luomusynnytystä... :whistle: )

Nyt on ihana joululahja sylissä, tsemppiä kaikille eri vaiheessa raskautta oleville, kyllä se odotus palkitaan!!! :hug:

onnellinen elisar ja pikku :xmas: 1 vk

elisar Onnittelut tytöstä :flower:

Onnittelut myös poksuville :flower:

Ostoksilla käyty. Pari lahjaa jäi uupumaan, mutt luulis nyt yhen kirjan ja pussilakanasetin löyvän jostain...toivottavasti.

Olipas pitkät kommentit :D Nyt meen sohvalle tai pikemminki kohta nukkuun, väsyttäski jo. Huomenna kampaajalle.

4 yötä jouluun... :xmas:

JääKyynel ja Tuittu 24+5

Heippa kaikille!

Saisinko liittyä tähän joukkoon kirjavaan?

Muutama tuttu täällä onkin tuolta toisesta pinosta, jossa itsekin olen jo parisen kertaa vieraillut.

Itsellä siis takana keskenmenot 02/01 ja 04/09 ja tuulimuna 08/09.

Nyt jos tämä raskaus menee onnellisesti loppuun saakka olisi meillä vauva tilauksessa 4.8.2010. Perjantaina kävin kontrolliultrassa kun pariviikkoa aiemmin ei siellä näkynyt juuri mitään. Olo oli aivan toivoton ja olin ihan varma, että saan ajan tyhjennykseen. Mutta mitä vielä siellä näkyi reilun sentin mittainen toukka jonka sydän löi kuulemma erittäin jämäkästi vastaten viikkoja 7+4 itse olen kuitenkin noita viikkoja nyt yrittänyt laskea ja saan 4.8. lasketunajan perusteella täksi päiväksi viikkoja 7+5. Mitäs mieltä muut ovat, kumpi laskee nyt oikein lääkäri vai minä?

Kohdusta löytyi myös kookas hematooma joka onkin viime viikon aiheuttanut vuotoja ja lääkäri varoitteli, että saattaa alkaa vuotamaan joskus ihan kunnolla. Nyt on sitten seksikielto np-ultraan asti jossa sitten kontrolloidaan tilanne. Toivon kovasti ettei tämä hematooma nyt sitten vaikeuta tämänkin raskauden jatkoa.

Ajattelimme pitää tämän salassa sinne np-ultraan asti jos vaan pystytään, ei tee mieli taas kerran joutua kertomaan toisenlaisia uutisia jos tämäkin menee vielä kesken.

pinpella Tervetuloa mukaan, onnittelut plussasta! :flower: Muistan kyllä sinut, hienoa että saadaan uusia odottajia tähän pinoon. Toivottavasti hematooma vuotaa ongelmitta pois, ja saatte pienokaisen sittten elokuussa. :)

Kolme päivää töitä ennen neljän päivän jouluvapaata. :xmas:

rv22+5

Huh huh...anoppi soitti äskettäin hermostuneenä että lähtee TAYSiin kun epäilevät umpisuolta. Jopa oli ajoitus. Sitten oli tiätty huolissaan kun oli luvannut poikiensa perheiden kinkut paistaa leivinuunissaan ja kaikki tekemättä...myös laatikot :whistle: . Yritän patistaa isännän kinkun paistoon anoppilaan. Laatikot saa kyllä kaupastakin.
Täällä rv4+6. Reilu viikko ultraan.

elisar onnea tytöstä
vernalis: pääsikö lähteen.. toivottavast!! :hug: jos oot laitoksella lähetän sinulle sinne lämpimän ajatuksen ja kotiin myös jaksu halauksen!! :hug:

Alisa84 kiitos. Ite olin ihan ällikällä lyöty, ku luulin et kesti paljon pidempään.. mieheltä sit kysyin et oliko se tosiaan nuin lyhyt, meinas et ei se kyl kauan kestäny. Hyvä sen puoleenki et ku tytöllä oli se napanuora kaulanympärillä, ni ei tullu hapenpuutetta..

sukkis ja tonttu 5vrk

elisar Onnittelut prinsessan syntymän johdosta!

Uusille tervetuloa!

Omaa napaa: kävin tänään äitipolilla kontrollissa. Kanava oli onneksi säilynyt, vaikka ajoittain supistaakin ihan napakasti. Pikku kundi on nyt arvion mukaan 1 650 g ja kaikki hyvin, ei ole ainakaan vielä kerännyt läskiä vyötärölle mun sokereiden takia. Oli yllättäen kääntänyt itsensä pää alaspäin. Mietittiin, että jos alakautta on tarkoitus lähteä yrittämään synnytystä, niin käynnistys voisi keuhkoista riippuen olla jo, kun 37 viikkoa tulee täyteen eli helmikuun alulla.

Ääh, täällä edelleen.. supistukset katosi johonkin ihan kokonaan. Ei ole kunnolla pariin päivään suppaillut. :headwall: :headwall: Päätinkin etten ennen joulua synnytä ja sovin jo keskiviikollekin IdeaParkki reissun :D :D Katotaan millain käy..

Elisarille onnittelut tyttösen syntymästä! :flower: :flower: Voi kun itsekin jo pääsisi..

Tervetuloa myös uusille ja onnittelut plussista!! :flower: :flower:

Vernis ja Baby-J rv 39+4 :heart:

heti kärkeen omaa napaa.. :ashamed: Täällä tuli siivottua 2 päivää ihan kunnolla tätä huushollia ja se nyt sitten ilmeisesti kostautui.. :'( Yöllä supisteli jonkin verran, ei kipeesti. Aamulla tuntui kuin olis ollu vanne kiristämässä alaselkää ja alavatsaa :( sitte tilanne hieman rauhoittui. Töissä meni hyvin, mutta koko ajan oli mielessä nuo supistukset ja koko ajan jännitin, että millon niitä tulee lisää. Mahaa oon painellu koko päivän, jotta tietäisin onko maha kovana. Nyt sitten pelottaa, että jatkuuko tämä ja saako nuo jotakin aikaseks.. Huomenna varmasti soittoa neuvolaan ja kysyä, että mitä tehdään, jos nää jatkuu :'( Tosi kurja surullinen fiilis. Vielä ei tarvis paikkojen alkaa pehmeneen..

elisar Ihanaa! Onnea koko perheelle :flower: :flower: Ihanan joulutontun ootte saanu :heart:

pinpella Onnea kovasti! :heart: Toivottavasti kaikki menisi tällä kertaa loppuun asti hyvin :hug:

kanella hienoa kuulla, että sulla kontrollissa kaikki hyvin :hug:

Onko täällä muilla supistellu näin aikasin? :wave: Onko menneet ohi vai jääkö tästä nyt loppuraskauden pelko ja vaiva? :ashamed:

Alisa Mulla alkoi tulemaan harkkasuppareita about samoilla viikoilla kuin sä olet. :wave: Rasitus niitä aiheutti, olivat täysin kivuttomia eivätkä tietääkseni ole valmistaneet paikkoja. Neukkatäti sanoi, että edes harkkasuppareita ei mielellään saisi olla, sanoi myös että jos on todella tiheästi, niin pitää mennä näytille. Nyt nuo tuntuu jo vähentyneen. :) Tuli itsekin tunnusteltua mahaa vähän väliä, onko kovana vai ei...

Alisa. Nyt vaan lepoa ja juot vettä. Ja jos yltyy supistelemaan niin sitten vaan lämpimään suihkuun ja suihkuttelet mahaa. Mulla on aina alkanut supistelut tosi aikaisin ja silti paikat pysynyt ihan kunnossa. Mutta aina kannattaa lepäillä jos tuntuu masu painavalta. Ei kannata ihan hirveästi pelästyä, supistelu kiireisen päivän jälkeen on ihan normaalia.

Kiitos empuu ja vernalis :hug: :heart: Täällä jo melkein itkua tihrustan, ku koko ajan mietin tätä.. :( Joo, Tänään töissä onneks helppo päivä ja töiden jälkeen sit heti menin lepoon. Kaverikin sanoi, että pitää juoda paljon. Täytyy kokeilla myös tuota suihkua. Katellaan mihin nää menee.. Huoh! olihan tässä jo viikko ilman huolta.. :ashamed:

täällä ilmestyny uus vaiva nimittäin järkyttävä paineen tuntu häntäluussa.. en tiedä miten pitäs istuu kun ylös kun nousee nii tuntuu et perse repee :(
huomenna pitäis jouluostoksille lähteä..

hihii oon täs huomannu kun mun mies on alkanu aikuistumaan :) koko ikänsä hänen äitinsä on päällepäsmäröiny ja hoitanu kaikki hänen asiansa ja maksanu laskut (miehen omalta tililtä) mutta nyt tänään ihan ensimmäistä kertaa mies istahti koneelle ja maksoi ite laskut :) kerrankin joku aisa menny perille.. kun pitkän aikaa saarnasin sille et mitäs sit kun se päivä koittaa et lapsi haluu viikko rahaa niin vastaatko sä sille että "ootas vähän isi soittaa mummille ja kysyy onko varaa antaa ja paljon"

musta toi vaan on niin järkyttävän outoo kun ite oon aina omat asiani hoitanu ja mut on siihen kasvatettukkin niin ku varmaan suurinosa ihmisistä..

kivaa kun on päivälläkin ollut jotain tekemistä kun sisko tuli kyläilemään eilen ja nyt jää vielä toiseksikin yöksi =)

nanakuu 26+1

Alisa :hug: Mulla alkoi supistelut rv 16 ja niitä on sitten siitä lähtien ollutkin. Joskus rv 20 tienolla oli muutaman viikon tauko. Mulla supistelut tuntuu kovana paineena mahassa ja välillä selässäkin, nyt on kummasti alkanu tuntua päässäkin painetta. Välillä tuntuu, että kun on oikeen supistellu koko päivän niin illalla on jo kohtulihas jotenki niinku rasitus kipeä. Tästä huolimatta mulla oli neukkulääkärin mukaan 26+0 paikat kiinni, kiinteä ja kohdunkaula täysimittanen elikkäs 3cm. Näitä mun vaivoja on tutkittu silloin kun alkoi ja syytä ei löytynyt, eli kaipa tää sitten on suht normaalia. Parhaiten mulla auttaa kuuma suihku ja lämpöpussi (esim. sellanen jyvätäytteinen) ja sitte gynenpolilla sanoi, että jos on kipuja niin panadolia vaan 1g kolme kertaa päivässä, ei ole haittaa kun kuurina vetelee. Oonki siis syöny sitä kun kivut pahenee niin aina kolmen päivän kuurin ja levännyt, se on auttanu vähäksi aikaa. Viimeistään joulun jälkeen kannattaa mennä tarkistuttamaan että kaikki on kunnossa. Jos supistaa säännöllisesti (olikohan se yli 6 krt tunnissa) niin pitää mennä heti päivystykseen.

Nanakuulle onnittelut miehen itsenäistymisestä :D Miäkin oon huomannu pieniä kehitys askelia aina välillä (jo kolmekymppisessä) miehessäni tässä meidän avioliiton aikana, on se hauskaa kun saa toisen oivaltamaan jotain aikuisuuden peruselementtejä :)

Vernalikselle lahjoittaisin nämä mun supistelut jos kelpaa? Vai meinaatko olla jalat ristissä aaton ohi? =)

Miä oon täälä alkanu tajuumaan, että loppuraskaus häämöttäää??!?!! Seuraava neuvola on 1,5 vk päästä ja sitten alkaa kahen viikon välein käynnit. Vauvan tarjontaa aletaan seuraamaan ja kasvuntarkkailu ultraakin vähän lupailtiin aikasemmin vk 32, no sehän on kanssa ihan kohta! Vauva on kyllä selvästi kasvanut, nykyään tunnen usein jotain kovaa navan vieressä (ehkä polven?) ja siitä vähän ylemmäs, (ah kylkiluiden alla) tuntuu kauhea jyskytys. Alakertaan satelee myös aika mielenkiintoisia iskusarjoja ja eilen aamulla kun heräsin niin oli paikat aika hellinä. Toivoilen tässä että vauva tosiaan nyrkkeilee alas ja potkii ylös, koska mun tuntemusten mukaan on ollut näin päin jo jonkin aikaa niin jos on peppu alas päin niin enteileekö se perätilaa loppuun asti? Vastahan miä plussasin, ei mun tällasia vielä pitäisi joutua miettimään... :laugh:

MLL :heart: 27+6 (iiik..pari vk niin on uudet kymmenet kehissä..)

Yhteistyössä