***Keskenmenon jälkeen plussanneet joulukuu***

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja buam
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
heips, täällä kävin kurkkaamassa masuasukkia ja siellä se oli pienen etsimisen jälkeen :heart:
sydänääniä etsittiin jonkin tovin , koska oli vielä kovin pieni :o viikkoja nyt siis vasta kasassa tasan 6 , halusin silti sinne mennä koska ensi viikko ollaan lomalla lapissa , näin kyllä itsekin että siellä sydän sykki, mutta viimeksi keskenmenneessä viikkoja oli varhaisultrassa lääkärin mukaan 6+4 ja silloin oli jo jotain nestekertymää mikä johti sitten siihen keskenmenoon ja sikiö oli silloin viikkoa pienempi, nyt laskut täsmäsi ja nyt sintillä oli kokoa huimat 3,5 milliä, joten oli vaikea löytää, lääkäri sanoi että lähde vaan ihan rauhassa lomalle hyvillä mielin :o onneksi mulla aina sama erikoislääkäri, niin luottamus on oikeanlainen :heart:

sanokaa mulle nyt että voin olla huoletta, mutta menen varmaan uudelleen parin viikon päästä oman mielenrauhan vuoksi, eikä lääkäri laskuttanut taas ollenkaan ultrasta :D

ihanaa viikonloppua kaikille odottajille :heart:

Huisi Hienoa, että siellä on masulainen matkassa. :heart: Kyllä sä nyt voit ainakin hetkeksi hengähtää helpotuksesta, toivottavasti pidemmäksikin aikaa. :) Kokemuksesta tiedän, että ei se aina niin helppoa ole.

Mulla varmaan repee kohta häpyluu, kivut on sen mukaiset. |O Noh, töissä saa onneksi istua riittämiin, liikkeelle lähtö tekee vaan tiukkaa. Meikä päätti aloittaa äippäloman jo maaliskuun ensimmäinen päivä, pari viikkoa varhennettuna. Jospa onnistuu. :)

Pirteää perjantaita kaikille! :wave:

Rv22+2

Ihanaa Huisi :heart: :heart: :heart: mukavia ultrakuulumisia :) :xmas:

Heräsin aamulla. siis Heräsin :o
ei aamutokkuraa/koomaa... ensin ajattelin "jipii", seuraava ajatus olikin, että onkohan masussa kaikki hyvin... :/ voi rähmä. noh, rinnat on viel kipeät. just nyt masussa ei tunnu mitään. toivottavasti kohta jatkuisi tuttu jomotus.... huolestuttavaa, mutta toivottavasti jomotusoireet palaa pian mun seurakseni. eipä se kahden viivan näkemisen autuus kauaa kestänyt kun alkaa tämä murehtiminen, onko kaikki hyvin... huoh.

noh täytyy hörppiä aamukahvetta, käväistä pesulla ja sitten kävellä reippaasti postittelemaan joulupakettia :)

:wave: Sinimarja+Ipana 4+6 (jee huomenna poksuu ekan kerran!!!)

Huisi Hienoa, hyvistä ultrakuulumisista. Mäkin haluun, mutta katsoo nyt...

Sinimarja Onko se jomotus sitten pakko olla olla koko ajan? Ei mulla ainakaan. Tosin en ehkä tunnistaisi niitä tämän kuvotusolon alta...

).( Soittelin eilen neuvolaan, eka aika olisi 11.1.. Pikkasen ehkä ahdistaa, edellisen laskettu aika kun oli 12.1. No ei auta, onneksi tuli edes plussattua ennen sitä. Olo ei ole kyllä täällä mikään häävi, koko ajan kuvottaa, ja tissit on todella kipeät. Mahaan ei enää koske. Väsymys on melkoinen, onneksi tässä ollaan jo tavallaan joululomalla. Tavallaan siksi, että pitäisi mun silti tehdä jotain gradun eteen....

Ja mennään nyt sitten neuvolan viikkojen mukaan, eli 6+0 poks! Tuleehan noi viikot tosta laskemaan, mutta aluksi on kiva olla "vähän pidemmällä". :)

zanz, jaa-a, ei kai...? mä vaan pelkään oireitten katoamista, kun se tietää huonoa :(

mä luulen että olen oikeesti pitemmällä ku 4+6, kun mun kierto on ollu 25/26/27 yleensä, mut laskin nyt neuvolan tyylillä kp28 mukaan. kylläpä se sitten joskus ultrassa selviää, jos sinne asti pääsee ja löytyy jotain (kamala kun oon negatiivinen) pitäis vaan nauttii olostaan, mut pelot vaan nostelee päätään :( :headwall: kun osais vaan asennoitua huolettomasti, mut kun ei osaa :headwall:

taidan lähtee shoppailemaan, sehän aina piristää :D

:wave: Sinimarja

sinimarja älä sitten huolestu jos ja kun oireet katoavat mulla ei oo tissit ollu kipeenä sitten rv 10 jalkeen eikä oikeen mitään muitakaan oireita.. jos en päivittäin tuntis liikkeitä eikä ois lonkat kipeenä nii oloo ois sellai ku tuntuis ettei oliskaan raskaana.. toi alku on aina kamalaa kun on niin negatiivinen kun ei uskalla ajatella ettei sitten pettyisi pahasti.. mut eipä se olo taoda koskaan oikeen helpottaa.. joka pelon tilalle tulee uus pelko :( hmm.. tulihan kannustava teksti :laugh:

mutta joo neuvolakuulumisia:
pissa puhdas
turvotus +
paino +768
rr 123/82
sf 23 nätisti käyrillä oikeen kehu se lääkäri :D
sykkeet 130 näinköhän meille sit se tyttö tulee kun se lääkäri silloin veikkas sitä 60% "varmuudella"
kohdunsuu kiinteä ja kiinni ja kaulaa 3cm viimeks oli 4cm
ja sillä hetkellä mönkerö oli raivotarjonnassa :)

sain nyt vihdoin sen äitiyspakkaus ja äippäraha hakemuksen ja sairaalan esitieto lomakkeen.. hitto mä en tajuu yhtään sitä äippäsysteemi hakemusta |O

nanakuu ja mönkerö 25+5

Kirpeää iltapäivää :wave:

Täällä alkoi nyt joululoma!! :xmas: :xmas: Uudenvuoden jälkeen paluu töihin.

Onnittelut positiivisista ja hyvistä ultrauutisita Huisi :flower:

Niin ja onnittelut myös posuville ja hyvistä neuvola kuulumisista :flower:

|.) Tuittu on ollu tänään hiljasempi ja minusta myös eilen illalla. Aina huoli nostaa päätään, kun ei koko aika oo johki monottamassa, mutt kai se normaalia on ettei myllerrä koko aikaa. Eihä mekää koko aikaa olla menossa :)

Omaan napaan ei sen ihmeempiä kuuluile. Pitää lähtee kauppaan ostaan pesuainetta, ett saa puunata tänään kylppärin ja saunan nii ei tartte huomenna sitä tehä. Kun muutettiin avokin äiti pesi saunan ja kai kylppärin ja vähä alko ärsyttää ku melkei koko saunan pesuaineen käytti, vaikka siinä pullossa on annosteluohje ja pesuainetta oli vielä vaikka kui jälellä. Ett laitto iha takuulla liikaa mikä ei oo hyväks puupinnoille :kieh: :kieh: Minua muutenki ärsyttää jos joku muu tulee ja tekee jonku asian täysin eri tavalla ku mitä ite oon tottunu ja hutiloiden! Ja sitä toi edellä mainittu just tekee vaikka sanoo tekeväsä kunnolla. Jos minä siivoon tarkasti nii sillon kans siivotaan tarkasti ja varsinkin muton yhteydessä, vaikka edellinen ois siivonnu! Taas vaa valitusta :ashamed:

JääKyynel ja Tuittu

Meille syntyi pitkänkaavan mukaan tyttö 16.12 klo 13:21 3388g ja 50cm.

Maanantaina 14pv kävin äiti pkl:lla vähnetyneiden likkeiden takia. Tällön katottiin ultralla, että vauva voi hyvin paino arvioksi saatiin 3900g vettä runsaasti ja istukka kalkkinen. Kohdunsuu 2cm auki ja kanavaa 3cm jäljellä

15pv aamulla klo 5 hulahti lapsivesi; soittelin synnärille käskivät odotella suppareita.. soitin uudestaan klo 10 käskivät iltaan mennesä tulla, jos supparit ei ala aikasemmin. Soitin lapsenlikan ja mentiin kuitenki jo klo13, ku en uskaltanu olla enään kotona. Tilanne kohdunsuulla hiukkasen edennyt. Supisteli pitkin päivää todella epäsäännöllisesti eikä mitenkään kivuliaasti. Mut kuitenki silleen inhottavasti etten saanut nukahettua. Päivän odottelin synnärillä tarkkailuhuoneessa (mies lähti tekeen jouluostoksis ja sit kotiin). Siirsivät mut osastolle yöksi. Kohdunsulla ei ollu juuri muutosta tapahtunut.. lähinnä kanava lyhtentynyt.

Kätilö tarjos unilääkettä, mut en halunnu ottaa (kätilö ei ymmärtäny et miks en ota). supisteli kippeemmästi. Puolelta öin alko tulla välistä tosi kippeitäkin suppareita, välit 5-12min. Klo 1 kävin sanoon kätilölle, et nyt olen niin kippee et haluan jotain apua.. käski mennä makuulle ja yrittää torkkua supistusten välissä (toi kaurapussit jne). No köllöttelin ja välistä kait torkahinki, mut puol 3 kävin sanoon et oon TODELLA kippee ja steppasin ympäri käytäviä.
Kätilö katto tilanteen ja 3cm auki kanava lyhtenynyt. Siirryttiin saliin ´klo 3:30 ja soitin miehelle et lähtee tulemaan.

Klo 6 edelleen supisteli epäsäännöllisesti, mut kippeesti, ilokaasu ei enään riittäny. Ja päätettiin kätilön kans et pyydetään epiduraali, et saan nukuttua.. lääkäri vähän ihmetteli et miks puudutus, vaik torkahetelin aina supistusten välissä (tuli 5-15min väein). Kätilö sano lääkärille, et tämä äiti on ollu niin kauan kippeenä, et sen pitää päästä nyt nukkuun ja levähtään. (luojan kiitos). Nukuin kuin tukki 1.5h. Ja kohdunsuullakin tapahtui edistystä, tosin epiduraali-piuha oli jäänyt patjaan kiinni ja irtosi..

Puudutteen jälkeen supparit jälleen laimenivat.. ja välit pitenivät. Mietittiin, et jos ei puoleenpäivään mennessä ala tapahtua jotain, ni soitetaan lääkärille ja kysytään lupa tippaan. klo 11 kätilö anto jotain nenäsumutetta.. sillä sillä supparit heti voimistu ja väli lynehi 2min. Roikuin ilokaasussa.. uudet suihkeet sain klo 11:45 kun jälleen supparit uhkas laimeta.. sit olin jo niin kippe et meimasin menettää kontrollin (supparit tuli yhä epäsäännöllisesti 5-10min välein.

klo 12 Kohdun suu oli 7cm auki ja kanava hävinnyt, Lääkäri paikalle ja sain spiaalin (usean piston jälkeen), mut taivas aukeni ja kivut helpotti. samalla sain kolmannen ab-tipan. ja pääsin käveleen.
klo 13 sanoin kätilölle et alkaa jännästi tuntuun reisissä painetta ja vauva valahti alaspäin. Vauva laskeutunut hollille ja kanava täysin auki.. kävin viel pesulla ja eiku ponnistaan. Ponnistus vaihe kesti 5min ja ihana mutrusuu syntyi. Vauvalla oli napanuora kaulan ja vartalon ympäri (et siks oli varmaan ollu vähä liikkeinen ajoittain) ja menetti pisteitä jäntevyydestä ja väristä. Yhä on kasvoissa sinisyyttä (verenpurkaumaa).

Kaikenpuolin synnytyksestä jäi kuitenkin hyvä mieli, koska kätilöt oli lostavia (kuuntelivat) ja puudutteet meni nappiin! Pitkä se kuitenkin oli, kun kesti melkein 15h + se aika mikä oli vesien menosta suppareitten alkuun.. et en olis nuilla suppareilla kyllä tienny et millon ois pitäny lähteä..

Sukkapari huisisti onnea tytöstä! Aika koettelemus sulla on ollu, mutta hienosti selvisit :)

Kanelalle onnittelut uudelle kymmenelle siirtymisestä, perässä tullaan :D

MLL :heart: pojukka 27+3

sukkaparille onnittelut!!! :flower: :flower: Kiva että kaikki meni hyvin vaikkakin hitaamman puoleisesti :)

Täällä olisi kummalista jomottelua meneillään. Nivuset ihan tulessa ja maha ihan sekaisin. Supistelee myös jatkuvasti muttei säännöllisesti.. mutta kauratyynyjen kanssa olo vielä menettelee. Mahtaakohan yöllä tulla lähtö synnärille :whistle: vai onkohan toiveajattelua..

Vernis ja Baby-J rv 39+2 :heart:

Sukkaparille paljon onnea!!!

Vernis, lupaavalta kuulostaa. Jospa lähtö tulisi lähitunteina.

Mä vietin 7 rattoisaa tuntia keskustan jouluruuhkassa, nyt vähän sattuu selkään ja jalkoihin, mutta muuten meni yllättävän hyvin. Löytyi ihan kivat vaatteetkin aatoksi, vähän muuta kuin normaali t-paita, villatakki ja suorat housut.

sukkikselle onnea :heart:
vernis josko se ois nyt sun vuoro :) onnea matkaan :heart:

tänne ei ihmeempiä.. koti iltaa oon yksin viettäny kun mies oli päivän laskettelemassa ekaa kertaa 10vuoteen :D ja nyt se lähti tonne paikalliseen kattomaan francinen keikkaa.. haikein mielin lähti kun mä en lähteny mukaan.. on se niin hassu.. :heart: mulla on ollut tänään sellai päivä että oon vaan niin täynnä rakkautta että sitä riittäis koko maailmalle :laugh:

kohta vaihtuu vuorokausi ja sit poksuis jo 26+0 kyllä se aika menee nopeasti..
yllättävän helposti saatiin hätäkaste nimet päätettyä ja ne kyllä muutenkin annettais lapselle..
ja jee me taidettiin löytää meille vaunut :heart: kunhan vain en sais päähän että en haluakkaan niitä :ashamed:

onnea sukkapari :flower: :heart:

jeps, esikon synnytys kesti 20 tuntia... :) pitkä on ollu sullakin synnytys, paljon onnea tytöstä :heart: :heart: :heart:

(.) mua harmittaa kun hajuaisti palasi normaaliin, en ookaan enää niin herkkä hajuille ja lämpökin laski alas. tosin kokeilin nyt illalla pitkästä aikaa ja eihän yks kerta mitään sano, mut....
juu nanakuu mä olen ihan kauhean negatiivinen, kun yritän valmistaa itseäni, et mitäs jos ei nyt vaan onnistukaan.
toisaalta mun iho alkaa näyttämään mukamas hehkeämmältä. onneks on joulu, niin ei kerkee koko ajan miettii oireita, että onko niitä vai ei. toivon kovasti et menis kaikki ok. ainakin olen seesteisempi nyt. olen aika lyhytpinnainen tyyppi, mut eipä mies saanu mua eilen suuttumaan, vaikka yritti saada riitaa aikaan, sillä on joulustressi päällä :/ yleensä mua ei tartte paljoo houkuttaa niin räjähdän :ashamed:

täytyy nyt vaan aatella et oon raskaana kunnes toisin todistetaan ja yrittää nauttia tästä :) B)
otin äsken b-vitamiinia kun muistin et kaapissa oli sitä vuodentakasta, kun ostin sitä tuulimunaa varten. tai vauvaksihan sitä silloin vielä luultiin. pitäs ostaaki kaikkia viheriää kaappiin, mut kun mua kiinnostaa vaan ne nakit, viinirypäleet ja kahvi. toooosi monipuolinen ruokavalio :ashamed:

:wave: Sinimarja 5+0 poks poks :D
oikeesti on kyl tunti jo eletty sunnuntain puolta,
joten 5+1 jeee!!!

Vernis sulla oli tuolla kyllä ihana masu :heart: Ei enää kauaa, että oma nyytti on kainalossa :heart:

tiitu kyllä se kasvaa. Se ottaa sen kaiken tarvittavan ravinnon susta ja ruuista mitä syöt, pitää kyllä puolensa :D :hug:

Kellis Ootko kokeillu tuohon iskiakseen pakaralihasten venyttelyä hieman eri tavoin? Saattais helpottaa.

Huisi Ihania uä kuulumisia, onneks olkoon! :hug: Mahtava juttu, nyt voit viettää joulun rauhaisin mielin :heart: :xmas:

Jääkyynel Ihanaa, kun joululoma alkoi. sulla se onkin mukavan mittanen :xmas: Eiköhän se vaavi tarvi välillä lepoa ja untakin siellä masussa eli varmasti ihan normaaleja nuo liikkumattomat "kaudet":)

sukkis Kiitos synnytyskertomuksesta! Sulla ihanan lyhyt ponnistusvaihe :) Onnea vielä koko perheelle! :xmas:

Vernikselle onnen potku persuksille, jos synnärille päin on matka käynyt :D Voimia synnytykseen!

Täällä oltu eilen tehokkaita, leivon pipareita, joulutorttuja, siivosin kylppärin ja saunan. Toissapäivänä pyyhin pölyt ja pesin vessan. Tänään on vuorossa imurointi ja lattioiden pesu, sit saakin siivous hetkeks aikaa jäädä. :whistle:

Me saatiin eilen aivan ihana joulukuusi. Tuolla se nyt odottelee meidän takapihalla, että pääsis komeilemaan meidän olkkariin :xmas:

Perjantaina liikkeitä taisin tuntea usemman kerran päivän aikana, mut nyt ollu taas hiljaista. Edelleenkin odottelen niiden voimistumista, että voin varmaksi sanoa.

Alisa & Hippu 17+5

Moro! Oon lueskellut viime päivinä tätä ketjua kun tuntuu että täällä on yhtä "varovaisia" /huolehtivia ihmisiä kuin minä. =) Tarkoitan sitä että kun on kokenut keskenmenon niin on oppinut varovaiseksi ja kuulostelee itseään tarkemmin. Mietin että tämä pinon on ehkä tarkoitettu niille joilla on tuoreessa muistissa tuo km ja sen jälkeen raskautunut eli en tiedä huolitteko minut tänne. Eli mulla keskenmeno oli v. 2005 ja sen jälkeen oli kaksi onnistunutta raskautta joista tuloksena ihanat tytöt. Nyt kolmas raskaus (oikeastaan neljäs) alussa ja pelko takaraivossa.
Sorruin tuossa muutama päivä sitten testailemaan vielä r.testeillä kun niitä kaapissa lojui vaikka plussatesti oli jo selvä. Kyseessä oli pregstick (s-kaupasta). Huomasin että Sinimarja kirjoitteli täällä ihan samaa asiaa eli ihmetteli miksi viivat eivät vahvistuneet. Mulla sama homma eli ko. testi ei anna kirkuvan punaista tulosta ja huolestuin tiätty :attn: Oletko Sinimarja vielä testaillut ko. testillä? Mahtaakohan siihen testiin kukaan saada oikein kirkuvan punaista viivaa :whistle: . Aikaistin varhaisultraakin kun tää epätietoisuus kalvaa eli se olisi 29.12 vaikka rv silloin vasta 6+0. Mietin että hcg-testissä olis mielenkiintoista käydä mutta eivät taida helpolla sellaista kunnallisella puolella tehdä. Oletko Sinimarja sinä käynyt sellaisessa? TAi joku muu? Että harmittaa kun piti ruveta vielä testailemaan noilla halpistikuilla.
Mulla siis se keskenmeno v.2005 ilmeni varhaisultrasta silloin kun pahaa aavistamattomana sinne menin. Alkion kehitys oli tuolloin pysähtynyt pari viikkoa aiemmin ja gynekäynnin jälkeen se sitten alkoikin vuotaa ulos. Nyt mulla ei ole juuri mitään raskausoireita. Eli ei tissikipua josta monet puhuvat. Mulla ei kyllä ollut kuopuksestakaan tissikipua mutta esikoisesta oli. Lohduttelen itseäni kuitenkin sillä että mulla tulee edelleen pikkuisen maitoa vaikka lopetin imetyksen puolitoista vuotta sitten ja ehkä rinnat ovat jääneet sellaiseen tilaan et ei kipuja juuri tunnu. jokin aika sitten oli kyllä ällötysoloa vähän ja välillä on outoa makua suussa jos on pitempään ollut syömättä ja väsynyt eli iltasella pääasiassa. Mahassa kyllä tuntuu ajoittaittain erinäisiä lieviä tuntemuksia. Ja väsygttää ja iltaisin kauhee vilu (paitsi ei eilisiltana). HAjut tuntuvat tosi voimakkaasti nenään mutta kaikki ruooka maistuu erittäin hyvin (lue: liian hyvin :D ). Päätäkin välillä on särkenyt. Mutta tosiaan huolettaa onko kaikki hyvin.

erka Ei muutako mukaan vain! :wave: Onnittelut plussasta ja kovasti vauvaliimaa matkaan! :heart: Täällä yksi, joka on testaillut ekassa raskaudessa (joka meni kesken) prisman pregnenstickillä todella tummanpunaisen viivan, mulla viiva vielä vahvistui. Tein silloin ne 2 testiä.
Muista, että noin varhaisessa vaiheessa ultrassa ei välttämättä näy vielä mitään, joten ei kannata huolestua. Itse en enää ikinä suostu menemään ultraan ennen rv 7+0. 2 kertaa olen saanut kokea sen todella riistävän epätietoisuuden ja jännittämisen seuraavaan ultraan asti (joka tehty yl. 1 tai 2 viikon päästä tuosta).

Bläääääh.. täällä edelleen.. Nukuin yön kuin tukki ja ilman minkäänlaista supistusta. Mutta kun nousin sängystä ylös niin johan alkoi taas kamala nivuskipu, ihan kuin tulessa olisi :'( Kuinkahan kauan tätä vielä kestää.. No onneksi sentään nukuin yön hyvin, niin jaksaa kärvistellä :)

erkalle
tervetuloa ja onnittelut plussasta! :flower: :flower:

Vernis ja Baby-J rv 39+3 :heart:

Yhteistyössä