***Keskenmenon jälkeen plussanneet joulukuu***

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja buam
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Meritähti onnea miloittain ja tonnittain :flower: :heart: Vähän on herkässä näin aamutuimaan, mutta pakko on nieleskellä liikutusta :D

Nanakuu minäki oon alkanu laskemaan viikkoja laskettuunaikaan, enkä enää mihinkään tiettyyn etappiin :) (siis kun ensin oli 12vk, puoliväli jne..) Ihanaa kun mieskin on päättäny jotain ostaa vauvalle, vaikka onhan toi 80 cm vähän iso ekan vuoden :D Saa nähdä ostaako meillä mitään vauvalle jouluksi, kovasti on kyllä miettiny mitä hommaisi..

Mulla taas yön särki, vihloi ja nipisteli mahaa. Ärsyttää!! |O En tiiä enää kelle tästä valittaisi ees kun neuvolanlääkärin mielestä kaikki johtuu vaan aina liitoksista..Voiko se olla näin jatkuvaa ja inhottavaa :ashamed:

MLL :heart: aktiivipallo 26+5

Meritähti onnea tuhannesti!!! :heart:

Laittelin tiedot listaan JA :attn: mikäli marraskuisia vielä on poksumatta (mitä epäilen), niin ilmoittakaa tietonne minulle, poistin nimittäin etusivulta jo marraskuiset, koska uskon että jokainen heistä on saanut nyytin kainaloonsa.

Toivottavasti kukaan ei loukkaannu siit. :ashamed:

Tää menee lääkäriin tunnin päästä, onneksi pääsen tälläkertaa tutulle työkaveri-lääkärille, ni jos se ymmärtäis hiukka paremmin tuolla töissä tuota menoa ja miettis mun kanssa ratkaisun tähän, koska on inhottavaa hakea joka viikoksi saikkua lisää ja lisää, kun on kirjotettu vain viikko kerrallaan.

Vernalis mun mieskin innostu tooosi paljon, ku kerroin et täällä palstalla mis oon, ni yhdellä perheellä on dreeverin ja beaglen risteytys. On se varmaan söpö :D
Laita kuvaa mulle :D
Eiku, mietin, et millä tavalla näkyy mikäkin, esim beaglen vai dreeverin näkönen?
Me jatketaan sitä beagle-tytön etsintää. NYt lopullisesti päätettiin, että ei me oteta tästä pentueesta sitä. Vaikkakin tekis mieli, mut ei. Odotellaan vain, kyl se oma beagle-tyttökin sieltä vastaan tulee.
Mä oon sen virheen tehny näiden tyttöjen kanssa, että oon ottanu heti ensimmäisestä pentueesta mikä vastaan tullut, mutta nyt näistä asioista jo jotain ymmärtääkin :D

Mut nyt pitää mennä laittaan autoa käyntiin. JA poika haluu alkaa kattoo Niko lentäjänpoikaa.

buam 20+5

No niin, lääkärissä käyty.

Tää alotti sitten äippäloman, sairaslomaillen sinne äippäloman alkuun asti.
Ja mitenkähän muuten, tässä vaiheessahan vauvalla vielä on tilaa paljon liikkua?
Nimittäin meidän myy onpi asettautunu perätilaan tuonne. Mut niin kyllä oon liikkeistäkin ajatellu. Toivotaan ettei kovin tykkää noin päin siellä majailla vaan kääntyy sit oikein päin...

Mut nyt ootteleen et ruoka valmistuu uunista ja pääsee syömään =)

Tässä pari kuvaa meidän otuksesta, aika huonoja, mutta mulla ei ole läppiksellä muita näköjään..
Eli tässä meidän vanha Sulo-herra pian 10v:

buamille tsemppiä saikulle. Kyllä siellä vielä hyvin kerkeää kääntyä, niin se meidänkin jästipää kääntyi rv 32.. :heart:

Noista kuvista nyt ei hirveästi näy, mutta Sulo on sellainen pitkänmallinen kuten dreeverit ja sillä on sellainen sapelimallinen häntä. Korvat on myös paljon lyhyemmät kun beaglellä. Että enemmän siinä dreeverin näköä on. Mutta kuono on enemmän beagleltä :D

Vernis ja Baby-J rv 38+4
:heart:

sokruli Toivotaan, että tuo haamu lähtee vahistumaan :heart:

Oliivitar Niin se aika vain menee, vaikka ei aina siltä tunnu :D

Meritähti Oiiiiii :heart: Jättisuuret onnittelut pienen prinsessan johdosta!! :flower: :heart: :hug:

nanakuu poksuonnittelut! Oho, sun mies taitaa sitten olla tosi fani :D

buam No olipas hyvä, että sait saikkua sitten ihan loppuun asti, ettei tarvi joka viikko käydä kinuamassa lisää :hug: Eiköhän se teidän intti vielä käänny monet kerrat ympäri, joten älä huoli. Moni vauvahan on ihan viime tingassakin vielä pyörähtänyt raivotarjontaan. :)

vernis ihana koirakamu teillä!! :heart: Meidän karvaturri makaa tällä hetkellä tuossa tietskapöydän alla :D

Tänä aamuna lenkki tehty ihan mukavassa pakkasessa, -20°. Eipä tuo koiran menoa haitannu yhtään, illalla ei ois millään tullu lenkiltä sisälle, piti väkisin raahata narun perässä kotiin :laugh: omaan napaan ei ihmeempiä.. Joka päivä niitä potkuja odottelen, mutta jos joskus niitä tunnen, niin se tunne häviää heti saman tien, ku alan kuulostella, että onko ne oikeesti töytäsyjä. No eiköhän ne tässä viikkojen mittaa.. joululahjaks ois kiva saada sellanen kunnon sarjatuli :xmas: :D

buam Hyvä, että sun ei tarvii nyt lääkärissä rampata joka viikko. rentouttavaa varhaisäippälomaa. ;)

Meillä mies tunsi eilen ekaa kertaa vauvan liikkeet mahan päältä. :heart: Minusta ne tuntui oikein mojovilta potkuilta, mutta mies tunsi vain jotain pientä liikettä. :D

rv21+5

Meritähdelle miljoonasti onnea :flower: !

Vernalis Uskomattoman hurmaava hauvaherra teillä!!!

Mulla alkoi tänään joululomatyöt. Saa nähdä, miten jaksan 4 viikkoa olla. Vaikutti onneksi aika rauhalliselta paikalta ja pystyy aika paljon istumaan. Maanantaina taas kontrolliultraan. Toivottavasti ei kundi liikaa kasva, vaikka ei sokerit ihan priimaa olekaan.

meritähti: Onnea vauvasta!!

Kävin synnärillä käyrillä vauvan vähentyneiden liikkeiden takia. Sieltä ohjasivat naisten pkl ultraan (oli lääkäri halunu vielä ultrata). Käyrässä ja ultrassa kaikki OK. Käyrän aikaan vauva liikuskelikin mukavasti. Ultrassakin näin et vauva liikkuu, mut en tuntenu liikkeitä (lääkäri ihmetteli et miten en tunne). Istukka kalkkinen ja lapsivettä ihan mukavasti (oli esikon syntyessä vähissä. Paino arvio 3800g tosin lääkäri meinas, et hänen mielestä on pienempi.. mut puntarihan sen sit näyttää. Kohunsuu niukin naukin 2sormelle auki, pehmeä ja kanavaa 3cm jäljellä, et ei ole nuo mun supparit saaneet oikeestaan mitään aikaseks. Kävi muuten TOSI kippeetä tuo sisätutkimus ja sen jälkeen onki supistellu epäsäännöllisesti ja ihan tuntuvasti. Jospa se tästä. Sovittiin sit et menen Pe aamuna suoraan osastolle, et jospa alkasivat käynnisteleen.. meinas ensin et vasta maanantaina, mut lupas kuitenki tulla jo Pe (ku sanoin etten jaksa maanantaihin asti + ens viikolla mies ei pääse synnärille mukaan, ku ei ole navetaan lomittajaa).

sukkis ja viimenen poks 41+0

huomenta :D
Meinasin et pitää tulla aamulla sanoon, et supparit sit loppu ku menin nukkuun.. niinhän ne loppu mut 5 aikaan lorahti lapsiveet ja siitä lähtiin on sit aina vähän lorahtanu, tosin isommin ei vielä suppaile (ei ainakaan säännöllisesti), et kotona ootellaan. Aattelin tässä vähän kuulostella ja sit soitella synnärille.. nyt jänskättää!
auuuts.. ja supistaa :D
Meijän murun syntymäpäivä taitaa olla tänään :heart:
sukkis 41+1

Sukkapari mene hyvällä onnella ja pusaa huolella :D Tuu sitte kertomaan kuin meni, jahka ehdit :heart:

Täälä taas valvottu kipuilu yö takana, tänään kyl taidan soittaa neuvolaan..jotainhan tähän on pakko keksiä, miehän kuolen ennen maaliskuuta väsymykseen ja vitutukseen :D

MLL :heart: 26+6

kiitos.. ehen mä vielä :D
Synnäriltä sanovat et ei kiirettä, koska ei supistele säännöllisesti.. mut meinasivat ettei saa jättää viimetippaan. Äsken soiteltiin lapsenlikalle et alkaa tulla tännepäin.. lähetään kun tulee tänne. Jos paikat ei ole lähteny aukeamaan, ni pyydän saaha jäähä osastolle, ku tuota matkaa on kuitenki tuo 50km

Sukkaparille paljon tsemppiä ja toivotaan että olet siellä jo tosi toimissa!! :heart:

Vernalis Aivan hurmaava Sulo :heart: Kasvoista tosiaan tuleekin enemmän dreeveri mieleen, pitkän mallisesta kuonosta liekö...Mutta ilmeetkin ihan samat kun meidän Veeralla. Beaglella on kuitenkin ehkä hieman pienenpi pää sun muut. Mut tosi ihana!!

MLL Täällä kohtalotoveri, valvottu juu on...Jakseluja :hug:

Mulla on selkä NIIIIIN jumissa. Johtuu kyllä tuosta sängystä, pitäis nukkua kovemmalla, mut sit taas lonkat ei kestä sitä.
Noh, kuhan se taas tästä vetreytyypi päivän aikana ni sitten on ihan hyvä olla. Mullahan ne päivät on suht ok, mut illalla ja öisinhän nää sit pahenee. Joka saa sit aikaan sen, että yöt menee valvoessa ja eikä mikään sit onnistu kun on niin väsyny. Kiukuttelee ja huutaa sit turhaan, mä hermostun välillä turhasta jopa koirille, mut saatika sitten pojalle....Se kait se tympeintä on, et tulee sit poitsulle huudettua ja suututtua "turhaan". Eli siis josain tosi tosi vähä pätöisestä jutusta. Sekin mulle eilen jo tuumasi et elä äiti aina huuda... :ashamed: :'(
Et siinä kyllä tuli sit itkukin jo..

Sitten jotenki eilen oli muutenkin herkillä kun miehen kanssa juteltiin tästä vauvasta ja vauvan tulosta. Sitä on jotenkin vaan omassa mielessäni ajatellu kaikkea ja sit kun mies tuumasikin että häntä sillain pelottaa se vauvan tulo. Et tunteeko hän samanlaista rakkautta sitä kohtaan ku esikoista.
Emmä tienny et miehetkin tollai aattelee....Kun tavallaan ite on miettiny samoja tuntemuksia.
Mut tietää et se rakkaus siellä on ja tulee...

Mut nyt meen herkistelemästä,

buam 20+6

Buam :hug: Täälä ollaan kanssa tosi herkkänä, väsyttää niin sitte vituttaa ja raivostuu helposti, mut sitte taas käy itkettämään oma ilkeys. Ei oo heleppoo :(

Taas oisi sitten yksi raivostuttava neuvolaan soitto takana. Sillä tätillä ei vaan oo mitään sanottavaa tähän mun olotilaan, pissanäytelähetteen laitto labraan kun pyysin. Luulisi että jos tällaset tuntemukset on niin tavanomaisia niin sillä oisi kertoa mulle jotain helpotuskeinoja ja jos ei oo kellään ennen ollu niin tutkisi, mutta ei, kuhan voivottelee |O Tiesinhän miä sen jo etukäteen, ettei oo mitään hyötyä sinne soittaa, mutta soitimpa kuitenki. Turhauttaa!! Jos ottaisi välipalaa ja koittaisi nukkua hetken, jos tästä vähän mieli piristyisi.

MLL ootko ajatellu et soittasit ihan vaik terveyskeskukseen sanot et neuvolassa eivät tee mitään kyllä joku varmasti sut tutkis..

täällä niin väsy päivä et nyt särkee oikeen päätä :( kylmäkin on joten laitoin saunan lämpiämään ja meen sinne rentoutumaan.. auttaa samalla se lämpö noihin kipeisiin lonkkiin.. yö meni taas miten meni...

sukkis toivottavasti kaikki menee hyvin ja saat sen maailman parhaimman joululahjan :)

kattelin tuol robinhoodis ja kärkkäisellä kun myyvät vaaleanpunaisia ja sinisiä joulupalloja missä lukee babys first christmas 2009 ja sit samanlaisia myös ilman tuota vuosilukua.. ne oli kyl aikast söpöjä..

nanakuu aattelin katella pari päivää jos tää tästä taas helpottaisi ja jos ei niin painelen päivystysaikaan polille, pääsee sitte gynelle vaikka ei ne varmaan hyvällä kato kun meen sinne vähän niinku neuvolan ohi. Lämpöpussi vähän helpotti oloa ja kohta kuumaan suihkuun, josko sitä ensi yönä sitte vaikka nukkuisikin.

Hei, ajattelin tulla kirjoittamaan vähän kuulumisia.. Huomenna neuvola lääkäri.. pelottaa vähän onko kohdun suulla tapahtunut muutosta.. toivottavasti ei.. (on siis ollu jonkin verran supisttuksia)
Saa nähä onko hb noussut yhtään kun oon niin huono ottamaan rautatabletteja tai oikeestaan ihan mitä vain.. huoh.. toivottabasti oli ees vähän noussut..

no joo tulenpa kirjottelemaan huomenna sit lääkäri kuulumiset.. :)

tiitu ja nella rv25+4

Meritähdelle tuhannesti onnea! Tulin tänne vielä vilkaisemaan ja sattui iloiset uutiset silmään.

Meillä on 2,5 kk vanha hymypoika täällä. 2 kk neuvolassa painoa jo 6055g ja 55,5 cm. Kiitos teille kaikille tästä vertaistuesta!

Barbapörrö ja Sisu :heart: 2,5 kk

Onneksi olkoon Meritähdelle tytöstä :flower:

Nyt jääpi kirjottelu....väsyttää ja on vähän huono oloki, mistähä lie tullu. Poksua pitää kuitenkin, uskomatonta että on jo näin pitkällä! Olenpa tosi aktiivinen tänne kirjottamaan, vaikka juttua kyllä riittäs :ashamed: :ashamed:

JääKyynel ja Tuittu

*POKS*

Meritähdelle onnittelut myös täältä.
Toivottavasti muutkin viimeisillään kärvistelevät pääsevät pian jo synnyttämään.
Sukkaparille tsemppiä synnytykseen!

MLL: jaksamisia :( Mahtaa olla inhottavaa. Minullakin alkoi esikoisen kanssa olemaan hurjasti liitoskipuja mutta se oli kuitenkin vasta rv30+ eikä nyt ihan jatkuvaa kuitenkaan ollut.

Väsyttää ihan täysillä, olen saanut nukuttua vain muutaman tunnin pätkiä. Vatsaa vääntää jatkuvasti niin unen saaminen on usein vaikeaa. Sitten on pakko kuitenkin käydä kaupassa, varata pyykkivuoroa ja välillä katsella tuon neidinkin perään, niin ei voi nukkua ihan miten sattuu. Aika usein myös nälkä herättänyt kesken unien. Jatkuvaa koomaa ei kyllä enää ole ollut, nyt vaan silmät ristissä harvinaisen katkonaisten unien takia.

Neuvola on torstaina ja vähän pelottaa. Toivottavasti ne sydänäänet sieltä kuuluu, alkaa olemaan tuosta ultrasta (9+6) jo aikaa ja vielä ei oikein voi tuntea liikkeitäkään tai mitään joka mieltä rauhoittaisi. Ensi vkl tytön 2v. synttärit ja sen jälkeen lähdetäänkin jo mummolaan asustamaan jouluksi. Saa nähdä ehtiikö tulla tylsää, ainakin kiva kun ei tarvi siivota ja kokata.

Jotkut puhuivat noista raskaustesteistä aiemmin. En usko, että tuulimunaa voi mitenkään testin haaleudesta katsoa. Esikoisessa testasin rv8+0 ja haalea viiva, toisessa (joka oli tuulimuna) 4+2 vahvin viiva, minkä olen ikinä saanut ja tässä uusimmassa rv3+4-4+1 kaikki aika haaleita viivoja, viimeisin kuitenkin jo hieman vahvempi kuin ensimmäinen. Mutta toki se viivan vahvistuminen voi huolta vähän lievittää.

Huomenna poksutaan taas, kirjoittelen sitten neuvolakuulumisia ennen kuin lähdetään reissuun.

Tiitulle tsemppiä neuvolaan! :hug:

Jääkyyneleelle onnea poksumisesta :flower: ja jaksuja oloon :hug:

Millenialle jaksamista väsymykseen ja myöskin tsemppiä neuvolaan :)

Sukkis painui sitten synnärille vissiin, toivottavasti sielä sujui hyvin =)

MLL POKS! :heart: 27+0

Yhteistyössä