***Keskenmenon jälkeen plussanneet joulukuu***

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja buam
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Huomenta.. MUKAVAA PAKKASPÄIVÄÄ KAIKILLE! =)

Nyt on sitten neuvolassa ja lääkärissä käyty.. kaikki oli kunnossa.. onneks. :)
Lähete pelkopolille lähti.

Hb oli 106 (rautakuuri jatkuu)
verenpaine 126/60
sf 24 (kolmeviikkoa sitten oli 20 )
ja painoa oli tullut 1,7kg viimekerrasta.. huoh.. onneks on vaa tullut lähtöpainosta 3kg kun alussa tippui vähän yli 2kg pois.. se kyl ihmetyttää että miten ei oo noussut enempää kun oon kuitenkin ollu vaa kotona.. en kauheesti liikkunut siis.. :D
Muita tietoja en nyt muista..

Mä niin olisin halunnut tietää paljonko tää pieni täällä masussa nyt painaa mutta enpä sit saanut tietää..

Seuraava neuvola kerta on sit rv30 eli tammikuunpuolella..

tiitu ja nella rv25+5

tiitu Siinä Vau-kirjassahan on arvio vauvan painosta eri viikoilla. Kurkkaa sieltä. :)

On kyllä mahdottoman kaunis päivä. Meillä on vielä töissä upea merimaisema (vai mikä merenlahti onkaan), aurinko paistaa tuolta mereltä päin. :heart:

rv22+0

Tiitu onko teillä neuvolassa ultra? Se painoarviohan pystytään tekemään vaan ultralla vielä noilla viikoilla, vissiin vasta ennen synnytystä aletaan käsikopelolla arvioimaan. Mulla oli neuvola viikko sitten ja sielä lääkäri ei edes oikeen osannu sanoa miten päin vauva on..Tosiaan niitä arvioita minkä painonen on milläkin viikolla löytyy netistä vau.fi, libero.fi ja tekayllakin on aika paljon tietoa. Hienoa että neuvolassa oli kaikki kunnossa :)

onnea meritähti ja sukkaparin kuulumisia odotellen =)

täällä ei mitään ihmeellistä. odotellen et olis helmikuun alku ja np-ultra. tai edes tammikuun alku ja mahdollisuus maksaa itsensä varhaisultraan. tai edes rv8 et vois soitella neuvolaan :p
tuntuu että päivät mateleeeeeee :D
synttärit oli eilen. NYH mä oon 30 eiä enää 29 :/

:xmas: Sinimarja ja Ipana 4+4

Onnea Meritähdelle :flower:

Sinimarja samoja fiiliksiä täällä. Tosin voishan sinne neuvolaan jo soittaa, mutta en ole vielä "kerennyt". Neuvolan terkkari käski soitella iloisemmissa merkeissä, kun mitä silloin km:n jälkeen sain sönkättyä. No nyt olisi iloisempia uutisia, ainakin hetkeksi..Kauhea pessimisti nostaa päätään... :(

Empuu Justhan sä plussasit ja olet nyt jo yli puolivälin, huh kuinka toi aika meneekään nopeaa. :) Tosiaan on ihana päivä. :)

).( Miten tässä saisi uskoteltua itselle, että ihan oikeasti tällä kertaa asiat voi mennä hyvinkin? :headwall: Ei auta, ei murehtiminen. Onneksi tuli kunnon talvi ja pääsee hiihtämään, se ei koske mihinkään. Tai lähinnä nuo tooosi kipeät rinnat on ongelmana, estäen vähänkin kovemman liikunnan. Eli onhan noita oireita, kipeät rinnat ja turvonnut maha, mutta silti...

Heippa :wave:

Hienoa todeta työpäivän päätteeks, että on olemassa selkäänpuukottajia. Häkellyin niin, ett vasta jälkeen päin tuli mieleen mitä ois voinu sanoo yms, mutt en ala asiaa perästä päin kaivelemaan. Jos ei uskonu minua yhdellä kertaa niin oma on häpeensä. Niin että mikä juttu toi on? Mulle tuli meidän tiiminvetäjä tänään narisemaan, että oon puhunu paskaa selän takana. Ja sano vielä kuka on sanonu jne. Hienosti noi jutut vaan paisuu! Sanoin etten ole puhunu, ainoastaan se ettei tieto kule minulle asti mikä on täysin totta! Mutt ei minun napaa kutkuta jos ei usko minua vaan näitä saatanan juorukelloja ja selkäänpuukottajia. Pitää näemmä alkaa miettimään mitä puhuu ja kelle puhuu. Eipä ois tästä puukottajastakaa uskonu miten kaksnaamanen ihminen voi olla! Että vituttaa! Anteeks kamalasti kiroileminen, mutta ottaa vaa niin päähän! :ashamed: :ashamed:

Millenia Laitoin vaan miten minulla testit näytti tuulimunassa ja onnistuneessa. En ole olettanutkaan että tuulimunassa ois aina jotenki huonommat viivat :)

Onnittelut poksuista ja hyvistä neuvolakuulumisista :flower: :flower:

Sinimarja Mullakin mateli tän raskauden alussa viikot. Päätin nimittäin, että vasta varhaisultran jälkeen soitan neuvolaan ja niin teinkin. Vaan et uskokaan kui päivät meni hitaasti sinne 7-8 viikoille kunnes pääs ultraan ja toteamaan, ett kaikki oli hyvin. Tsemppiä siis odotteluun, kyllä ne päivät kuluu :hug:

Jaa-a, tänne ei varmaankaan sen ihmeempiä. Pitäs kai kehitellä jotain järkevää tekemistä ettei mene ilta ihan sohvalla makoiluks. Tietty jos inspiraation sais niin akvaarion vois siivota. Lukekaa: Pitäs siivota :D Kukahan sen siivoo sit ku on maha nii iso ettei pysty muuta ku veden vaihtamaan? Meillä ei toi ukkeli tee muuta ku ruokkii kalat enkä muuta ole odottanukkaa tekevän.

Kivoja talvisia pakkaskelejä teille.

JääKyynel ja Tuittu

zanz Ajattele, niin se aika menee. :D "Kohta" olet itse samassa vaiheessa. =) Itestäni nämäkin viikot tuntuu vielä kamalan pieniltä, milloinkohan sitä on tyytyväinen. Varmaan sitten, kun on jo synnärillä.

Jääkyynel Ärsyttävää tuollainen. :kieh: Kivasti vaikuttaa työilmapiiriin, kokemusta on entisessä työkohteessa. Voi sitä paskanpuhumisen määrää... Toivottavasti asia selviää. :hug:

kiitos Empuu =) =) =)

zanz juu vaikeaa se on odottaa varmistusta jostain ultrasta... tänään itkin kun kuvittelin mielessäni uutta np-ultraa vai nt-ultraksiko sitä nyt sanotaan, ja uutta toisintoa viime helmikuusta : juu ei täältä mitään löydy, tyhjä on....
nyt täytyy vaan lujasti toivoa, että me kaikki tällä kertaa saadaan se nyytti syliin asti !!! b :) d :hug:

kiitti tsempityksistä jääkyynel =) :flower:

mikä noista on se minkä mun pitää valita ja liittää profiilikuvaukseen??? oon yrittäny kokeilla mut ei onnistu :( kiitos jos joku kerkee neuvoa. lilypie sivusto kyseessä

For Websites: HTML . Image URL . Blogger . Friendster . hi5 . MSN . MySpace
Email Signatures: AOL . Entourage . Gmail . Hotmail . HTML . Incredimail . Mac Mail . Mozilla, Thunderbird . Outlook . Yahoo! . Webmail . Windows Mail
Forum signatures: HTML . Ezboard . PseudoHTML, UBBCode and BB Code
Desktop Widgets: HTML file . Apple Dashboard . Windows Active Desktop

heips kukkuu!!! täällä poksutaan poks poks rv 6 :laugh: vielä on piiiiitkä matka , ja perjantaina menen jo varhaisultraan ihan vaan varmistamaan että joku siellä on , olihan siellä viimeksikin ja syke myös, mutta kesken meni viikoilla 8+5 :'( nyt on ihan jalata maassa olo ja en anna sen etukäteen masentaa , oireita on aikamoiset liitoskivut ja vatsa on todellA pinkeä ja iso, väsymys ja aaltoileva ällö olo yms. mutta tää mahan kasvaminen eli turpoaminen on kyllä äärimmäsien vaikea peittää niin töissä kuin salilla :heart: näin viime yönä unta että kaksi sikiötä löytyi, hui :D

jännittää :heart:

Lueskelen huomenna sit paremmin teidän jutut, nyt pitää rientää grayn anatomian kimppuun, mut rakenne uä on käyty, siellä kaikki ok
Ja mun vaistot ei pettäneet, tyttöä odotellaan ja kaikki rakenteet vastasi viikkoja.

sori copy-postaus... :ashamed:

Huoh.. kunpa jo pääsisi synnärille. Paikat vihloo ja jomottaa. Käveleminen on täyttä tuskaa, jatkuvasti supistelee.. mutta mun tuurilla märisen täällä vielä uutena-vuotena :ashamed:

buamille onnittelut hyvistä uä-kuulumisista ja tyttölupauksesta! :D :flower:

Kypsähtänyt Vernis ja Baby-J rv 38+6 :heart:

Tässä vielä masukuvaa tältä päivältä :D

Alkuperäinen kirjoittaja Sinimarja:
mikä noista on se minkä mun pitää valita ja liittää profiilikuvaukseen??? oon yrittäny kokeilla mut ei onnistu :( kiitos jos joku kerkee neuvoa. lilypie sivusto kyseessä

For Websites: HTML . Image URL . Blogger . Friendster . hi5 . MSN . MySpace
Email Signatures: AOL . Entourage . Gmail . Hotmail . HTML . Incredimail . Mac Mail . Mozilla, Thunderbird . Outlook . Yahoo! . Webmail . Windows Mail
Forum signatures: HTML . Ezboard . PseudoHTML, UBBCode and BB Code
Desktop Widgets: HTML file . Apple Dashboard . Windows Active Desktop

Nämä foorumit on tuota BBCodea.

Olen taas nukkunut "päikkärit" yhdeksään asti illalla ja sitten vielä pikkutorkut siinä 23-01 ja nyt valvonut yötä sitten... Ei sinällään, tykkään kyllä "omasta ajasta", saa tehdä rauhassa kun tyttö nukkuu. Olisi vaan niin mukava saada järkevä rytmi, mutta ei taida onnistua kun niin moni asia vaikeuttaa unia.

Muutaman tunnin päästä neuvola, vähänhän tuo jänskättää. Mies kyllä ehti kehumaan että "NYT on kyllä tuo maha kasvanut" ;) mutta en tiedä onko se nyt kuitenkaan mikään merkki siitä että vauva siellä voisi hyvin ja kasvaa. Tulen kommentoimaan neuvolatuloksia sitten.

Huomenta Tyttäret :flower:

Täällä TOSIAAN alkoi seesteinen keskivaihe. Äkillinen runsas verenvuoto pysäytti tämän mamman |O Illan ihmettelin kotona ja odottelin supistuksia, joita ei sitten tullut ja seuraavana päivänä menin lääkäriin, joka totesi SuperHeppulin sydämen takovan hienosti :heart: Kohdunsuulta löydettiiin hematooma :'( jota ny seurataan, verenvuoto on vähentynyt, ja ajan kanssa hematooma toivottavasti kuivuu ja arpeutuu pois. Asialle ei voi mitään. Minun täytyy vain levätä ja välttää ponnistuksia ja raatamista... Voi vieraille näin joulun aikaan tarjota kahvin sijaan imuria :D Säikähdyksestä ollaan selvitty joten kuten, ja kiitos jälleen kerran netin, josta voi ammentaa tietoa ja jakaa tätä hämmennystä....

Onko kenelläkään muulla kokemusta hematoomasta? Ja vain omaa napaa :ashamed:
Oliivitar ja Heppuli 13+6

oliivitar :hug: Onneksi pieni voi hyvin, se on pääasia. Hematoomasta ei ole mitään tietoa kyllä jakaa, mutta josko jollain muulla oisi.

Vernalis ihana masu :heart:

Buam onnea hyvin muodostuneesta tytöstä :D :flower:

MLL :heart: 27+1

oliivitar Onneksi säikähdyksestä huolimatta kaikki on hyvin. =)

Itse kävin neuvolassa. Painoa tullut melkein 5kg kuukaudessa (ja alusta laskien, putosi tuossa välissä pari kiloa) |O Terkka ei motkottanut tuosta, sanoi että on ok, mutta itseäni hirvittää. Herkut maistuu aivan liian hyvin, pitää alkaa rajoittamaan. Vauvan liikkeet oli ++ ja syke 150. :heart: Pissa puhdas, verenpaine ok. Lisärautaa saan alkaa popsimaan. Kelan lappusia pitäisi alkaa täyttelemään. :D

Päivänjatkot! :wave:

rv22+1

sukkis oih, jokohan siellä on nytti sylissä? :heart: Tsemppiä ja voimia!

buam :hug:

MLL No jo on kumma, etät sieltä neuvolasta ei osata/viittitä auttaa. Sehän olis niiden tehtävä :headwall:

Millenia sääkin meet jo noin hyvillä viikoilla, kyllä se aika vain kiitää :hug:

sokruli Kiva kuulla :) Pikkuiselle vielä tarrasukkia matkaan!

tiitu sulla kyllä ihailtavasti painon nousu pysyny maltillisissa lukemissa =)

sinimarja Voi muistan alussa tuon päivien ja viikkojen matelemisen. Itestä tuntu, että aika matelee sinne rv 9 asti, mut siitä se sitten lähti etenemään, ku 10 poksahti rikki. Nyt taas rv 14-16 tuntu menevän hitaasti. Onnittelut synttäreiden johdosta! :flower: Se on sama kumpaa nimitystä ultrasta käyttää, joko nt(niskaturvotus) tai np (niskapoimu) :)

Jääkyynel Kyllä ihmiset osaa sitten olla julmia ja ilkeitä :hug: Anna purkautua vain kikki raivo, tuollanen ottaa nimittäin aivan törkeesti päästä ja itelle tulee paha olo, kun tietää asian oikean laidan.

Huisi poksuonnittelut! :D Määki kävin varhaisultrassa, utta silti sen jälkeen pelotti. Olin np-ultrassakin ihan kauhusta kankeana. en oikein vieläkään osaa kunnolla iloita, jotenkin tuntuu, että tätä pitää vielä varuilta oudommilta tyypeiltä salata.. :ashamed:

Oliivitar Hui, onneksi vauvalla on kuitenkin kaikki hyvin :hug:

buamille onnittelut hienoista rakennu uä kuulumisista ja tyttölupauksesta :heart:

Voi että tänä aamuna oli ihana käydä koiran kanssa kävelyllä, vaikka mittari näytti -24 astetta pakkasta :) Tarpeeks vain vaatetta päälle, niin äkkiä tuli käveltyä n. 40min, nautin suunnattomasti. Ihanaa, jouluun enää viikko :D :xmas:

Alisa & hippu 17+2

kohta ois neuvola+lääkäri.. ihana yllätys oli kun postin hain ja sielä oli kirjekuori josta paljastui siskon itsetekemä joulukortti :heart: me ei tänäkään vuonna raaskittu lähettää kenellekkään kortteja.. :(

kiitos Millenia, ikävä kyllä mä en silti saa tikkeriä näkyviin :'( jos mä klikkaan mun profiilin tietoja, siel se näkyy se tikkeri, mut en saa sitä näitten kirjoitusteni loppuun esille :ashamed:

kiitos Alisa84 =)

tasainen masujomotus on tallella, samoin tissikipu. eilen oli enemmältikin masujomotuksia ja selkäkipuja, melkein jo huolestuin, mut aattelin et jos kunnon kouristuksia ja kramppeja ei tunnu, niin eiköhän se kuulu asiaan...
väsymys on ihan kamalaa! aamulla nukuin pommiin, esikko jäi viemättä eskariin, sit olin pirtee kaks tuntia ja nyt mua alkaa taas väsyttämään....mä en kestä. tai kestän mitä vaan, jos vaan saan tällä kertaa sen nyytin!!! kunhan pääsee joskus miljoonan vuoden päästä ultraan ja näkis mitä sieltä löytyy :heart:

Sinimarja ja Ipana 4+5

Sinimarja: olet tainnut nyt käsittää tuon idean väärin :) Luulet että se tulee automaattisesti "signaturena" kun olet laittanut tuon linkin profiiliin? Toimii kyllä sivustoilla joissa on se allekirjoitus mahdollisuus mutta täällä ei ole. Siis ihan vanhanaikaisesti me linkataan se erikseen jokaisen kirjoituksen loppuun :) Eli otat sen tekstinpätkän ylös vaan johonkin ja copypaste aina viestisi loppuun.

Neuvolassa kaikki oli hyvin. Pissa oli puhdas, paine hyvä, kilo tullut painoa ja sydänäänet löytyi 150-155 :heart: . Nyt voi rentoutua joulua viettämään ja varmaan enemmän viihdyn täälläkin ja seurailen ja kommentoin teidän juttuja. Jotenkin olen yksinäni halunnut vaan mietiskellä - tai pikemminkin olla mietiskelemättä - onko se siellä elossa vai ei.

Hienoa että oliivitar selvisi pelkällä säikähdyksellä. Hematoomahan vaikuttaa vähän ikävältä, mutta ei ole loppujen lopuksi hirveän vaarallinen. Varmasti kova helpotus runsaan verenvuodon jälkeen. Itsellä ei ole ollut mutta mitä olen lukenut niin joillakin vuotaa pois ja sillä sipuli, joillakin kertyy uusi ja taas vuotaa pois kertyy uusi... ja joutuvat olemaan sitten tarkkailussa ja vaipoissa melkein koko raskauden... Mutta luulenpa että kuka tahansa meistä valitsee kuitenkin sen hematooman eikä sitä pahempaa vaihtoehtoa.

Syömään ja päikkäreille. Tänään pitää alkaa leipomaan jo lauantaille kun vietetään työtn 2v. juhlia. Täyttää jo huomenna mutta noin pienen saa helposti odottamaan päivän kun ei se oikein edes ymmärrä koko juttua :p

Pikaisesti vaan Poksumaan! :) Toivottavasti tämä mamma poksahtaisi jo ennen la:ta, olisi ihan kivaa päästää jouluksi oman pienen kanssa kotiin :heart: Selkäkipu vaivaa inhottavasti kun on tuolla mahalla aika paljon kokoa. Kauratyyny on ollut mun paras kaveri jo monta päivää..

oliivittarelle
tsemppiä!! Hurjalta kuulostaa kyllä tuollainen verenvuoto yhtäkkiä :o Yhdellä ystävälläni oli sama juttu ja lopulta kaikki meni kuitenkin hyvin ja terve vauva syntyi ajallaan. Nyt vaan lepäilet, se on tärkeintä. Hetken se hematooma siellä vuoteli ja vuoto sitten hiipui lopulta. :hug:

Nyt alan tekemään jäälyhtyjä esikoisen kanssa :heart: Pari on jo valmiina :D

Vernis ja Baby-J rv 39+0 POKS!! Uskomatonta että muka enää viikko la:han :o :D :xmas: :xmas: :xmas:

Alisa84 mulla on muutenkin vähän ylipainoa..niin kuulemma hyvä että ei oo noussut.. kaipa se pieni siellä kasvaa kuitenkin normaalisti:)

MLL kuulin että olis mutta eipä ne sitä käytä.. että en sit tiiä.. toivon että ne vois ultraa vaik siel pelkopolilla sit mut.. toivottavasti se onnistuis.. kun oltiin 4d ultrassa sillon rv21+0 ja lääkäri sanoi että hyvin siro vauva on.. niiin siksi mietin nyt onko pieni kasvanut tarpeeksi. <3

lunta sataa,, mä ajatteliin llähteä ulos vähän kävelee.. :)

tiitu ja nella rv25+6

Huih ku on menny aikaa viime kirjoittelusta.. :whistle:

Oon ollu sairaslomalla tuon iskiaksen takia nyt viikon verran ja nyt muutamana päivänä ollu kyl muutaki jomottelua ja kolottelua.. :/
Tänäänki vissiin tullu touhuttua liikaa ku selkää särkee ja lantioo kolottaa.. :( auts!

Ihanat paukkupakkaset ollu! Mä oikein nautin ku lumi narisee kunnolla kengän alla ja hengitys höyryää :) Ihana odotella Joulua.

Tänään siivoilin ja laittelin kahteen ikkunaan joulutähdet ja vaihdoin keittiöön joululiinan pöytään. Huomenna ajattelin tehdä aamupalaksi riisipuuroa ja jos laittais vielä yöksi jäälyhdyt jäätymään ku sain niin hyvän vinkin eräältä nettitutulta ;)

Masukki möyryää pitkin päivää säännöllisesti. Eipä tarvi huolehtia etteikö siellä ois kaikki kunnossa.

Yhteistyössä