***Keskenmenon jälkeen plussanneet toukokuussa***

Kivaa viikonlopun alkua kaikille teille murusille!!! :wave: Huaaah, kun en pysy perässä enää ollenkaan näissä kommentoinneissa, mutta ootte kaikki yhtä ihanaisia mammuskoja :heart: :hug: =)

Yhdessäoloajasta oli puhetta, me "alettiin olla" :D 11 vuotta sitten (yhteen muutettiin n. 2 kk:n seurustelun jälkeen), 10 v sitten mentiin kihloihin, esikko tuli kohta 7 v sitten, naimisissa on oltu pian 6 v (18.5 :heart: ), kuopus täyttää kohta 4. Että tällainen historia :heart: Eipä meilläkään paljon aikailtu, kun jo yhteen muutettiin, kun se vaan oli niin selvää :heart:


Puella hirmuisesti onnea ihanasta pikku prinssistä - sehän tuli sitten nopsaan kun eka antoi ootella itseään! =) :flower:

Myangels rauhoittelu-säteitä sulle - uutiset on hyviä, usko pois ystäväni! :hug: Tule sitten kertomaan heti kun joudat! :wave:

Gatsu toivottavasti kaveri nyt tajuais heittää sen kuperkeikan ettei tarvitse mitään kommervenkkejä ruveta yrittämään! ;) Mulla neuvolassa viimeksi terkka ei ollut ihan varma aennosta, kyllä se RT merkkasi, mutta vähän jäi takaraivoon epävarma fiilis... Toisaalta kyllä oletan että on RT kun mun mielestä vahvemmat muksinnat kylkiluihin kun alakertaan...

Äitee teilläkin alkaa olla jo ihan hyvät viikot =) Nyt vaan koitat lepuuttaa että kasvaisivat vielä massun suojissa joitakin viikkoja :heart:

Miikkis onnea ihanista ultrakuulumisista :heart:

Ruispala jospa se sitten tulee rytinällä kun lähtee tulemaan ;) Eihän sulla vielä hätää, malta vielä pari viikkoa :heart:

EevaRouva olinkin miettinyt mitä sulle kuuluu :hug: Voimia sulle loppuodotukseen :hug: :heart:

Repa etköhän sä ole seuraavana vuorossa kuitenkin ;)

Täällä on neuvolassa käyty maanantaina, kaikki ok. Edellisessä neuvolassa vauvan pää oli muka tosi alhaalla ja nyt se oli sitten melko ylhäällä ja heilui aika lailla, että ei mitään merkkejä lähestyvästä synnytyksestä sillä saralla... Niin ja tosiaan täti ei ollut ihan satavarma että kumminko päin pieni siellä mötkyili (kovasti lähti karkuun), että toivottavasti ei nyt ole mennyt väärin päin kiepsahtamaan :kieh: Ensi viikolle pitäisi tulla aika äitipolille, mutta ei ole kuulunut :headwall: Tosi hyvä suunnitella näitä kyytiasioita yms kun ei tiedä milloin sinne pitää olla menossa ja saanko miehen mukaan vai millä mun sinne pitäisi hinautua (kuitenkin päälle 50 km matkaa) :headwall: Argh! No, toivotaan että tänään posti toisi...

Nyt mulla on useamman päivän supistellut iltaisin aika lailla :/ Ei satu eikä mitään, mutta kovettelee masua ihan sohvalla lojuessakin aika usein ja sitä paineen tunnetta on välillä supparin yhteydessä. Olispa tosiaan kiva kuulla kohdunkaulan tilanne! Vaikke supparit kipeiltä tunnukaan, niin voihan ne silti tehdä jotain... Mulla vähän kauhistuttaa, kun miehellä on leirikoulu kun mulla viikkoja 37+ :eek: (niin siis on ope eikä kuudesluokkalainen :LOL: olipas tosi laadukas vitsi :LOL: :headwall: ) Nukun muutenkin huonosti yksin ja sitten olis pari yötä ja tuossa vaiheessa jos vielä sitten supistelee, niin voi apua!!!!! :snotty: Mies onkin sitä mieltä että pitäisi hätyytellä tää ulos ennen sitä :xmas: Musta vaan tuntuu ettei tällä ole mitään kiirettä tulla, jos kerran vielä ylhäällä huitelee... ja jos sitä oikeen hätyyttelis, niin tottahan se tulis just silloin kun ei pitäis :whistle:

Kaikille oikein ihanaa äitienpäivää ja muutenkin mukavaa viikonloppua!!! :wave:

stoppis 35+4
 
AE olen tuolta muualta lukenut, että osastolla otetaan sokerikäyrää eli mittaillaan päivässä sen tuhat kertaa ne sokerit ja katotaan miten ne käyttäytyy. En tiedä onko sulla kyse tuosta, mutta jos olet ihan osastolle "sisään" menossa, niin voisi kuvitella. Minähän olen kotona mittaillut arvoja ja neuvolatätin mielestä ne on olleet hyvät, vaikka pari arvoa onkin mennyt vähän yli. Saapi nähdä mitä ne siellä äitipolilla sanoo, mutta neuvolatätistä sai vähän sellaisen kuvan että ei tarvi olla huolissaan eikä tästä tule mitään lisätoimenpiteitä - toivotaan niin. Ja toivottavasti ei sullakaan mitään isompaa häikkää tule sokereista! :hug:

Mahan kutinasta oli myös juttua - mulla kanssa kutiaa maha, mutta oon huomannut, että se johtuu siitä, kun vaatteet on niin piukasti vatsaa vasten - eli että kun päivän jälkeen riisuu, niin pitää vähän rapsutella - jos olisin maha paljaana, niin ei tuntuis missään :LOL: Arpia ei ole tullut, kuten ei tullut edellisistäkään, vaikka maha on muhkee etupallo :) Pitäiskin laittaa kuva, kun joskus saisi aikaiseksi :D

pari juttua lisäten
stoppis
 
pah! Tulihan se aika sinne äitipolille, niin vasta 19.5 :headwall: Silloin tasan rv 37. Olisin tosissaan jo halunnut aikaisemmin tietää tuon kohdunkaulan tilanteen, kun se on viimeksi tsekattu rv 28 ja tosiaan supistelee ihan kiitettävästi... noh, ei auta kun ootella, eihän se tietty pitkä aika ole, mutta...

Äitee mä luulen että sulla on kerta kaikkiaan niin iso masu ja sisukset niin ahtaalla jo, että tuo pahoinvointi tulee sit siitä :( Mulla on ruokahalu kanssa ollut edellisissä loppuviikkoina kateissa, mutta ei varsin pahoinvointia ole ollut. Nytkin on paino noussut vähän huonosti viime viikkoina, joten kai se vaan on ettei mahdu syömään ihan entiseen malliin. (kun mulla ei tuo massu ole laskeutunut vaan kellottaa tuossa kylkiluissa ahistamassa)

stoppis taas
 
No niin kertomusta pukkaa, mikäli ehdin ennenkuin poika herää:

Äippäpolille menin maanantaiaamuna ja sieltä käyrien ja tarkastuksen jälkeen sain jäädä osastolle käynnisteltäväksi. Ensimmäisen puolikkaan cytotecin sain klo 14.00. Sillä ei suuriakaan vaikutuksia ollut, tavallisia kivuttomia suppareita vain sai aikaan. Illalla n.19.30 sain sitten toisen annoksen, mikä ei myöskään tuntunut saavan mitään aikaiseksi. Sovittiin että aamulla jatketaan ja kävin suihkussa ja istuin sängylle katselemaan telkkaa ja valmistautumaan Suomi - Norja jääkiekko-otteluun. Kaivoin suklaat esille ja neljännen palan jälkeen klo 22.30 tuntui ensimmäinen oikea supistus. Niitä alkoikin tulla heti n. 3 min välein ja kun yökkö kävi esittäytymässä 22.50 sanoin että tää on sitten menoa. Vähän ajan päästä käytiin tarkastaan tilanne ja kanava oli kokonaan hävinnyt ja kaksi senttiä auki. Kerroin että aiemmat synnytykset olleet aika nopeita ja niinpä mentiin saman tein tyhjennykselle. Siellä jo alkoi olla aika kipeä olo, ja kun sitten piti mennä vielä käyrille niin meinasin että joskohan onnistuu, mutta hoitaja sanoi että otetaan nyt kuitenkin jonkin matkaa. Siinä sitten makailin aika voimakkaissa suoistuksissa ja jossain välissä soitin miehellekin että alkaa tulla. Meiltä kun kuitenkin matkaan menee n. 40 min. No sitten hoitsu tuli ottamaan käyriltä ja katsoi naamaan ja sanoi että taidetaankin mennä pyörätuolilla, mihin minä että joo ja aloin nouseen sängyltä. Samalla iski supistus ja seisoin sen ajan puuskuttaen ja kahteen sänkyyn nojaillen. Hoitaja hakikin tuolin sitten viereen ja sitten mentiin juoksujalkaa synnärille. Päästiin saliin ja istuin sängyn laidalle kun kätilö sain raportin ja palasi huoneeseen. Pyysi nousemaan sängylle ja tarkasti tilanteen 8 senttiä auki. Seuraavalla supistuksella alkoi jo työnnättää ja kätilö alkoi kaikessa rauhassa laittelemaan paikkoja kuntoon ja oli vielä lähdössä rannekkeita hakemaan kun minä sanoin että älä kuule enää mene minnekään, tämä tulee nyt. Veteli kaikessa rauhassa hanskoja käteen ja sanoi, että saat sitten pikkuhiljaa alkaa ponnistelemaan. No minähän tein työtä käskettyä ja vasta sitten tuli kätilöönkin liikettä. Oli varmaan lapsen pää jo ulkona kun sai hanskat käteen! Olis varmaan tullut yhdellä työnnöllä koko lapsi, mutta napanuora oli kahteen kertaan kaulan ympärillä, niin piti välillä vähän pidättää. Onneksi oli nuorassa pituutta niin ei haitannut vaikka olikin kiertynyt. N.15min syntymän jälkeen ehti isäkin paikalle. No pesemään kuitenkin vaikkei ehtinytkään syntymään eikä leikkaamaan napanuoraa. Kokonaisuudessaan synnytys kesti 1h32min, josta ponnistusvaihe 1min. Pieni repeämä tuli johon kaksi tikkiä, mutta muuten kaikki kunnossa. Synnytyksen jälkeen mulle vaan iski tajuton ylävatsakipu. Luultavasti johtuen rajusta synnytyksestä ilmeisesti jotkin lihakset spasmasi. Jouduin jopa oksentamaan kun kipu oli niin kova. Tämän takia tutustelu vauvan kanssa salissa jäi aika vähäiseksi. Sain kipulääkettä ja yön aikana kipu laukesikin. Ensimmäisen yön vauva kuitenkin vietti hoitajien kanssa. Mutta nyt ollaan kotona ja kaikki hyvin! On se niin ihmeellinen!

Jaksuja kaikille!

Puella ja Kompiainen 4pv
 
Niin ja lisään vielä että jälkeisiä tutkiessaan kätilö kysyi, että onko sulla ollut vuotoja raskauden aikana. Istukassa oli kuulemma yhdessä reunassa ihan selvä kovettuma. Nyt sitten selvisi syy niihin alkuviikkojen vuoteluihinkin. Nehän kesti useamman viikon rv10 tietämillä. Silloin ei syytä löytynyt, mutta istukkahan siellä on vuodellut. Onneksi kuitenkin kävi loppujen lopuksi hyvin!
 
puelllalle hirmuisesti onnea!!!! :heart: oikein mukavaa kotielämää teille sinne :heart:

stoppis toiv. sun miehes leiri ei oo kamalan kaukana... paljon hyviä vointeja!! :saint:

tohon puellan kertomukseen vielä..niin mietin kans samaa kun nyt alkuraskaudes vuotelee...että voihan se olla istukkakin joka vuotaa, toivottavasti kuitenkin saisin PUELLABN tapaan nauttia koko raskauden ja synnyttää talvella elävän vauvan... :snotty: :ashamed:

tänäänkin tullu taas suoraan sanottuna paskan ruskeeta vuotoa...(sori) että ei kuulemma tulehduksia tms..mutta ei lääkäri osannu tarkkaan sanoa (ei siis yhtään) mistä tule/johtuu..kuulun vaan niihin 10prossaan jotka vuotaa alussa, voi että oon kyllä välillä niin peloissani..... :(
mutta kipuja tms. ei oo..täytyy pitää toivoa ja uskoa yllä ja katella useasti ultrakuvaa ;)

nyt lähen napuriin kahville! (tai mehulle siis)

mukavaa viikonlopun alkua mammat :wave:

katherine ja kultanen 6+6
 
Moi!

Ensiksi suuret onnittelut Puella! :flower: :flower:

Sitten omaa napaa: tänän kun oli töihin lähdössä, huomasin vessassa käydessäni, että valkovuodon seassa oli verta... Sydän hyppäsi kurkkuun ja olin ihan varma, että keskenmenoa tämä taas tarkoittaa. Varsinkin kun rupesin tunnustelemaan tissejäni ja ne eivät tuntuneet oikeastaan yhtään aroilta (mikä on siis ollut melkein ainut kunnon raskausoire tässä). Paniikissa soitin Kättärille ja pääsin sinne ultrattavaksi sitten. Ja huh helpotusta, sikiö (tai siis alkio) löytyi ja sydän sykki :heart: :heart: Kooltaan se vastasi 7+3, kun viikko sitten oli 6+4, eli kai ihan ok. Että semmosta. Saa nähdä kuinka monta kertaa tässä vielä ehtii saada hermoromahduksen ennen joulukuuta... jos nyt sinne asti ikinä päästään.

En nyt jaksa kirjoittaa muuta, vieläkin on ihan surkea olo. Vaikka kai kaikki nyt kuitenkin on hyvin.
 
Voi luoja miten olen onnellinen ja helpottunut!!



Erikoislääkäri ultrasi ensin sisäkautta istukkaa ja sanoi sen nousseen 4cm kohdunsuun edestä sivuun, ja hematoomakin näytti kuivuneen



Sitten hän alkoi ultrata rakenteita

Ensin katsoi sydäntä, sitten muita rakenteita, sitten taas sydäntä... Niin pitkä ja tuskallinen 15 minuuttinen siinä hiljaisuudessa meni, kunnes lääkäri sanoi, että "Nyt on paljon parempia uutisia kuin vuosi sitten!"



Lääkäri oli siis sama joka vuosi sitten ultrasi poikamme sydämen. Minä purskahdin valtavaan itkuun hyvät uutiset kuultuani

Eikä miehenikään ollut kovin helppo tunteitaan peitellä

Todellisia onnen kyyneleitä!



Koko yön ja aamun olin niin jännittänyt että oksetti ja maha supisteli harjoitussupistuksia, niin kovasti pelkäsin että saamme taas huonoja uutisia



Lääkäri sanoi että kaikki rakenteet näyttävät hyvältä, ja ultrasipa hän lopuksi vauvan peuhaamista iloksemme!

Hänen kasvojaan (nieli juuri lapsivettä ), pieniä sormia ja varpaitaan

Jalkapohjan pituudeksi, eli kengänkooksi hän mittasi 2,1cm!
Miten suloista!!



Vauva vastasi viikkoja kooltaan, ja oli melkoinen möngertäjä siellä

Taisi hän hoksata isin ja äidin katselevan, kun niin reteesti levitti jalkansa ja antoi kuvata haaraväliään



Olen niin älyttömän onnellinen!!!

Sairasloma jatkuu nyt edelleen, ja rakenneultra aika on tasan kuukauden kuluttua



Migreeninhän se pukkasi nyt sitten kun jännitys laukesi, joten menen huilimaan

Ja kirjoittelen huomenna lisää



Puellalle tuhannesti onnea poikavauvasta!!!!




:Ikionnellinen
MyAngels ja niiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiin rakas rv 18+0
 
ihania , ihania uutsia taas monella!! oli pakko tulla äkkiä onnittelemaan..

puella onnea ihanasta pikku prinssistä! :heart: ja

my angels oli saanut hyviä uutisia ultrassa, ihanaa kuulla.. te jos joku ansaitsette tuon onnen :heart: nyt positiivinen mieli ja iloista odotusta sinulle!!
palaan kommentoimaan paremmin ja kertomaan kuulumisia huomenna.. hyvää perjantaita kaikki mammat :D

marleena 83 ja vinski 36+0
 
MyAngels: Ai kun ihanaa :heart: :heart: :heart: Oon niin onnellinen sun puolesta kun pikkuisella nyt kaikki hyvin,ootte niiiin ansainneet hyvät uutiset. Nyt vaan leppoisaa odotusta =)

Äitee: Jessus tota sun mahaa,mitähän se on loppuvaiheessa :LOL: Mutta pitäähän kahdella kullannupulla kunnon pesä olla :heart: Mulla on kans joskus noita pahoinvointikohtauksia,luulen että vauva painaa johonkin sisuskaluun....

Puella:Kiva kun kirjotit synnytyskertomuksen,niitä on mukava lukee näin h-hetkeä odotellessa =) Onnea vielä kerran :heart:

Katharine,mullakin tuli tota paskanruskeaa vuotoo alussa,mutta ei sille syytä löytynyt....

Aili,kiva että ultrassa kaikki hyvin ja pääsit moikkaamaan pikkuista :heart:

Stoppis: Toivottavasti se miehes leirikoulu ei nyt satu synnytyksen kanssa päällekkäin =)

Täällä käytiin neuvolassa tänään ja kaikki oli hyvin. Paino luojalle kiitos tippunut reilut 300g viikko,kun viimeks tuli kilo lissää... Kovasti taas päätä tunnusteli ja oli sen tuolta alhaalta löytävinään,mutta kun sitten lähettiin kauppaan,soitti täti perään,että jospa kävisitte kuitenkin polilla tarkistamassa että se varmasti on pää mikä alhaalla on :eek: Sanoi kyl,että ihan vaan varmuudeksi. No mikäpä siinä sitten,olin kyllä varma että pikkunen oli pää alaspäin kun tunnen jalat ylhäällä ja niinhän se olikin,pää vaan on niin kertakaikkisen alhaalla,että sitä on vaikee enää käsillä tuntee. No kirppuhan on tästä innostuneena polkenut taas äitiään oikeen urakalla,niin et nahka paukkuu :D
Kovasti taas sanoivat että kun se lähtö tulee,niin se on menoo...eli povaavat pikaista synnytystä,ans kattoo =)

Ok-talosta tehtiin tarjous! Tosin sillä ehdolla että saadaan myytyä oma. Heti tuli tarjous takasin ja huomenna annetaan puolestaan vastatarjous...tinkii,tinkii :D

Repa ja kutvonen rv 39+3
 
huh huh kylläpä veti jännäks tuo peli! :whistle:

MyAngels, ihanan mahtavan hyviä uutisia teillä, ONNEA niistä ja nyt vaan nautitte odotuksesta miehen kanssa koko sielusta!!

Aili, aikas hienoa kuitenkin kun pääsit samantein ultraan ja kaikki hyvin. Koita levätä.

Äitee, pisti munkin silmään, että nyt oot jo päässyt yli rv 30, vielä kun hetken jaksatte olla kasassa ni hyvä tulee! Tsemppi masun kantoon.

Peulla, synnytystarinoita on tosiaan aina kiva lukea, kiitos kun kirjoitit. Onnea vielä pikkumiehestä koko teidän perheelle!

jees, tällä suunnalla ei mitään ihmeempää, viikonloppua! kivaa.
palaillaan taas!

:wave: Pamuk ja Toivo rv 11+4
 
Ihan ekaksi Puellalle :heart: :melliset onnittelut pienestä pojasta!!!

Sit kaikille ultrassa hyviä uutisia saaneille :hug: ja onnittelut, erityisesti MyAngels, Katherine ja muut vanhat tutut.

Eevarouvalle :hug: ja kovasti jaksamisia loppuraskauteen ja muutenkin kun on sua koeteltu! Kiva lukea sunkin kuulumisia!

Ruispala
jaksamisia sullekin loppuraskauteen, tiedän et aika voi sitten madella loppuaikana!

Kauheen haikee olo tulee kun lukee teiän raskausjuttuja, ihan kun omasta raskaudesta ois jo kauanki aikaa :'( Ja vielä haikeempi olo tulee kun ajattelen et meiän lapsiluku on ehkä tässä, ainakaan ihan heti ei olla mitään pikkunelosta tekemässä, jos koskaan :ashamed:
Täällä meiän Lina-neiti kasvaa, keskiviikkona oltiin neuvolassa, pituutta oli jo 57,5 cm ja painoakin 5030g. Ja ikää "jo" 6 viikkoa. Hän on alkanut kovasti hymyileen ja saa mulle melkeen onnenkyynelet silmiin ihanalla, valloittavalla hymyllään ja katseellaan. Itku meinaa mulle tulla jos ajattelen et jos mulla ei oiskaan sillon ollu sitä tuulimunaa vaan ihan normaali raskaus ni meillä ei olis häntä!!! Mihinkään en häntä vaihtais :heart: :heart: ! Tällasia täällä ajattelen!

Mut ihanaa jatkoa kaikille, tulen taas kurkkimaan ja kertoon omia kuulumisia!
Kesä tulee hurjaa vauhtia, nauttikaamme siitä!

:heart: :Ninni ja Lina 6 viikkoa 1 pvä
 
puella vauhdikkaan kuulonen synnytys teillä, onnea vielä pojasta ja ihanaa vauvantuoksuista arkea teille =)

myangels :heart: onnea ihanista uutisista, kyllä tuli tippa linssiin täälläkin, nyt vaan nauttimaan pienen kasvusta :heart: :heart:

lähdettiinkin mummulaan viikonlopuks että tulin vaan pikasesti kattoon teidän kuulumiset, kirjottelen kotoa sitten paremmin, mutta ihanaa äitienpäivää kaikille mammoille :heart: :hug:
nautitaan auringosta taas pari päivää :wave:

eliisa ja pikkuruinen 27+2
 
Huh, täällähän oli sivukaupalla tekstiä sitten viime kerran. Kivaa, että olette olleet ahkeria. =)

Puella Onnittelut pikku prinssistä! Melkoinen vauhti ollut pojalla tulla ulos. :flower:

Myangels Onnea hyvistä ultrauutisista! :hug:

Äiteen viestin tuosta polin kohtelusta luin vasta nyt. Ihan kammottavaa. Onneksi valitus lähtenyt eteenpäin.

Amira Hienoa, että vuodelepo on ohi. Millä raskausviikolla sulla alkoi nuo supistukset? Ja olivatko säännöllisiä/kipeitä?

Ruispalat Täältäkin saat nämä supistukset ilomielin. Ja Repalle kanssa.

Yhdessäolosta 6 vuotta yhteistä taivalta takana, 5 asuttu yhdessä.

(.) Edelleen supistuksia, supistuksia... :( Viime viikon olin töissä, mutta saa nähdä mitä sanovat maanantaina neuvolassa. Saisi tuo pikku-ukko pysyä mahassa kyllä vielä sinne heinäkuulle. Lisäksi olisi työmatka tuloillaan. Pelottaa lähteä yksin reissuun, jos jotain sitten tapahtuisikin. Mutta odotellaan nyt lääkärin mielipidettä.

Mukavat viikonloput kaikille! Jemima 28+6
 
Onnittelu kaikille hyvistä ultrakuulumisista :flower: !

Mitä tälle pelolle keskenmenosta voi tehdä? Mulla siis takana 1 tm-raskaus vuonna 2002. Nyt tulin helposti raskaaksi (tm-raskaus tuli vasta, kun oltiin yli vuosi ilman ehkäisyä ex-miehen kanssa), josta olin iloinen tietysti. Torstaina nähtiin 6,6 mm mittainen alkio, jonka sydän sykki - siis tuulimuna on suljettu nyt pois. SILTI pelkään. Me ollaan todella onnellisia ja kiitollisia tästä pienestä ihmisenalusta ja niin myös läheiset ihmiset, joille ollaan jo kerrottu. Seuraava ultra on vasta n. 1-1,5 kk päästä, miten jaksan sinne asti? Pelkään niin paljon, että tämä otetaan minulta pois:(.

Jive rv 6+6
 
Tulin pikaisesti kiittämään teitä ihanaisia onnitteluista

Kiitos!!!
Olen niin onnellinen!!!


Migreeni on edelleen päällä, joten kirjoittelu jää lyhyeksi



Jivelle osaan sanoa omakohtaisista kokemuksista (rakenneultrasta selvisi esikoisen aikana niin vakava sydänvika ettei hänelle juuri annettu elinmahdollisuuksia kohtuni ulkopuolella, joten enkelipoikamme syntyi rv 23. Siitä vajaan 6kk:n kuluttua sain keskenmenon rv 6)
että vain uskomalla ja luottamalla siihen että vauvan tulette saamaan, sillä pääset eteenpäin


Menetyksiä kokeneena sitä elää vain ultrasta ultraan, mutta muista pitää positiivinen mieli ja asenne, sillä se on juuri se mitä vauvasi tarvitsee!!


Itselläni on keskenmenon pelko nyt melkein häipynyt, mutta tulevat ultrat pelottaa edelleen

Silti yritän olla iloinen ja luottavainen, koska ei ole mitään mitä voisin tehdä saadakseni tämän vauvan pitää. Miksi en siis iloitsisi nyt tästä ajasta

Elämä on arvoituksia täynnä, koskaan ei tiedä mitä tapahtuu, mutta yritetään pitää lippu korkealla!




:Migreenissä kierivä ikionnellinen
MyAngels ja niin rakas rv 18+1
 
Heipps...

Kiva kuulla Ninnistä ja Linasta :wave:

jive: Eipä sille pelolle oikein muuta voi kun yrittää ottaa päivä kerrallaan :| Tiedän kyllä tunteen kun itse pelkäsin kanssa yli puolen välin ja vasta sitten alkoi hetkittäin olemaan luottoa tulevaisuuden suhteen,varsinkin toi alku oli mulle ihan kammottavaa psyykkisesti :ashamed: Ja siis mulla spontaani km rv 6. Toivon kovasti että pystyt pian luottamaan siihen että saatte vauvan pitää :hug:

Täällä ei mitään edistystä,voin Jemina ottaa supparit sulta B) Mullahan oli kans noilla viikoilla,kun jäin saikullekkin,mut eipä vaan oo enää... toivottavasti sunkaan omat ei enteile vielä synnytystä...

Niin,että eipä tänne kummia,väsyttää... asuntoasioita pyöritellään,onneks on jotain mikä vie ajatuksia muualle.

Siitä puheenollen :attn: Onko kellään kokemuksia noista välitysfirmoista noin yleensä,mitä suosittelisitte/ette suosittelis :attn:

repa ja kutvis rv 39+4
 
Hei! Ihanaa äitienpäivää kaikille äideille ja tuleville äideille!

Puella onnea onnea! Vauvantuoksuisia kevätpäiviä!

MyAngels, mä jännitin sun ultrakuulumisia ihan kauheasti! Kävin jo perjantaina kurkkimassa, mutten ehtinyt kommentoimaan. Olen kyllä ihan vilpittömän onnellinen sun puolesta. Ansaitset kaiken sen huojennuksen ja onnen, jota nyt koet.

Jive, ei siihen pelkoon ole ratkaisua. Mulla alkaa rv 12, ja olen edelleen paniikissa. Tilanne suht sama kuin sulla, ekaa yritettiin vuosi ja tuulimunaksi todettiin rv 12. Nyt tulin raskaaksi ekojen kuukautisten jälkeen. Tässä olen ehtinyt jo yhden sairaalareissunkin tekemään. Kai sitä vaan pitää koettaa jaksaa päivä kerrallaan... helppo mun on sua neuvoa, ja lohduttaa ja kaikkea, mutta kun sitten en itse usko omia sanojani. Toivotaan, että yhdessä monta kuukautta kirjoitellaan tällä palstalla. :hug:

galluppia, ollaan oltu yhdessä syksyllä 10 vuotta. Kihloissa ollaan, ja kai ne häätkin joskus toteutuvat =)

Sitten omaa napaa, huolta ja murhetta, tuen ja vastausten tarvetta. Eilen illalla ja tänäänkin nyt illemmalla on aika tavalla ollut tuntemuksia alavatsalla. Miten selittäisin millaisia... välillä hiukan vihlaisee, sitten ikään kuin kylmästi juilii, ja nipisteleekin. Ei mitenkään kouri, mutta tietenkin pelästynyt olen taas vallan kamalasti. Kyllä välillä siis ihan sattuukin, ei sellaista kivaa nippailua, joka vaan muistuttaa iloisesti että raskaana ollaan. Eli, vaikka kukaan ei nyt tietenkään voi mitään varmaksi sanoa, niin kyselisin teiltä, että onko normaalin kuuloista? Mä vihaan mun vilkasta mielikuvitustani tällä hetkellä, ja sitä että olen niin superherkkä tarkkailemaan kaikkia tuntemuksiani. Mitään vuotoa ei siis ole, ja tiistaina ultrassa kaikki oli hyvin, vastasi viikkoja jne. Mutta, millaisia siis ovat kohdun kasvukivut tässä vaiheessa? Tai muut kivut? Mää mistään mitään tiärä.

Pikkutiikeri ja sen pikkuToivo 10+6 :heart: :heart: :heart: :heart: :heart:
 
Haluaisin kysyä teiltä arvon leidit seuraavaa:
Onko muilla ollut alkuraskaudessa vatsakipuja? Ovatko olleet kohdun kasvusta johtuvia vai jotain muuta? Km:t kummitelevat takaraivossa edelleen...
Kiitos jo rtukäteen!
mymmyryy ja toivo 5+0
 
mymmyryy, mulla ainakin oli joskus 6-7 vk tienoilla aika koviakin vatsakipuja, kerran niinkin etten pystynyt kävelemään. Noihin aikoihin sikiö kasvaa millin päivässä ja kohtu vielä nopeammin, siitä kaiketi johtuvat kivut. Samaa kyselin silloin täällä, ja vastauksia sain. Tuossa hetki sitten kyselin taas kivuista, nyt hiukan erilaisista. Kyllä se niin on, että nuo ikävät kokemukset tekevät ihmisen tavattoman hysteeriseksi.

pikkutikru
 
Pikkutiikeri ja mymmyryy: Noi tuntemukset kuulostaa minusta ihan normaaleille. Mulla oli kivuliaampi alkuraskaus tämä onnitunut,kuin se keskenmennyt. Jos ei oteta lukuun niitä km kipuja,mutta sen kyllä sit taas huomas mistä siinä oli kyse,kun ei liikkua pystynyt yms.
Mutta siis uskon että teillä kaikki niinkuin pitääkin =)

Äippäpäivä meni kovassa paineentunteessa ja jomotellessa,ehti jo toivo herätä,mut kakat,nyt on olo taas vallan mainio |O
Laskettu huomenna,nla ke...Ja näin sitä taidetaan yli mennä kuitenkin kuin humpsista vaan....

Repa ja kutvis 39+6
 
Mymmyryylle ja Pikkutikrulle: Noista kivuista että ne kuuluu asiaan

Kyllähän ne huolestuttaa, mutta ite ajattelin että niin kauan kaikki on hyvin kunhan ei tule samanaikaista alamaha,- ja alaselkäkipua ja vuotoa vielä siihen (näin mulla alkoi keskenmeno)

Pikkuinen siellä vaan ilmoittaa teille olemassa olostaan


Eilinen päivä oli rankempi kuin osasin kuvitellakaan...

En päässyt siitä ajatuksesta eroon, että meillä pitäisi olla nyt 7kk:n ikäinen poikavauva


Veimme poikamme haudalle äitienpäiväkukan kun ei se pieni voinut tuoda mulle...



No joo, herkäksi taas vetää mielen.... Täytyy lähteä neuvolaan



Niin ja Mymmyryyllle tuhannesti onnea plussasta!!!!!



:MyAngels ja niin rakas neuvolaan lähdössä rv 18+3
 

Yhteistyössä