***Keskenmenon jälkeen plussanneet toukokuussa***

marleenalle suuret onnittelut pienen tyttösen syntymän johdosta :heart: :flower: synnytyskertomusta odotellaan kunhan ehdit =)

kaikille oikein ihanaa ja aurinkoista viikonloppua, me lähdetään huomenna mummulaan, että palailen teidän kuulumisten pariin sit maanantaina =) :wave:

eliisa ja pikkuruinen 30+1

Semmonen muistutus,et multa saa sit salasanan tonne kerhoon,jos haluaa...Oon pyrkiny muistamaan vauvaantuneita yv:llä,mut jos joku ei oo sitä saanu,ni kannattaa huikata!Etenki ku nyt näyttää niin monella olevan laskettuki lähellä tai ylitettynä!

Meille ei kuulu sen kummempaa,ku poika ryömii ja yrittää nousta jo seisomaanki,huonolla menestyksellä vielä...karhukäynti asennossa osaa jo vaihtaa suuntaa.Eli silmät sais olla selässäki ja hyvin muuten osaavat jo pojat saada taistelunki aikaseks!

Voikaahan paksusti ja suppareita niitä kaipaaville! :hug:

ONNITTELUT Repalle pojasta ja Marleenalle tytöstä!!! :heart: :heart: :heart:

Täytyy vihdoinkin kirjoittaa tänne omista uutisista. Heinäkuun tuplamammoihin kun olen vain kirjoitellut.
Eli minä jouduin rv 31+1 osastolle raskausmyrkytyksen takia ja vajaan viikon ehdin siellä maata ennen kuin synnytys jouduttiin käynnistämään. RV 32+0 aloitettiin Cytotecilla kohdunsuun pehmittäminen ja tässä piti mennä useampi päivä ennen kuin synnytys kunnolla alkaisi. Olisihan se pienillekin parempi mitä pitempään saisivat olla mahassa. Mun kroppa päätti kuitenkin toisin ja vauvat syntyivät samana iltana eli 13.5.

A-tyttö syntyi alakautta klo 22.25 ja painoa oli 1650g, pituus 42,9 cm ja pään ympärys 30,1 cm. B-tyttö syntyi klo 22.45 hätäsectiolla. Painoa oli 1640g, pituus 41,2 cm ja pään ympärys 29,5 cm. Yhteensä synnytys kesti 4 h 46 min. Ja aikaa cytotecin laitosta 12 h. Aika nopeaa toimintaa, varsinkin kun tässä kaikessa piti todellakin mennä useita päiviä. Oma olo alkaa olla hyvä, pari ensimmäistä päivää olivat kamalia. Mutta ei mikään ihmekään, kun sain samalla kokea sekä alatiesynnytyksen eppareineen, että sektion, enkä saanut edes vauvoja vierihoitoon.
Nyt vauvat ovat keskolassa ja kotiin pääsevät toivottavasti juhannukseen mennessä.

Tässä muutama kuva pienistä. Mittasuhdetta antaa kirjavat puvut, jotka ovat kokoa 40 ja keskosvaatteita, eli normaalia vauvanvaatetta kapeampia.

1 vrk:n iässä keskoskaapissa

B-tyttö ikää 10 vrk

Meidän isot tytöt, ikää jo 2 vko 1 vrk

Monilla alkaa olla käsillä viimeiset viikot. Voikaa hyvin ja ottakaa kaikki irti siitä ajasta, jolloin vauvat ovat vielä mahassa. Ihmeellistä kyllä, sitä mahaa tulee OIKEASTI ikävä, kun siitä joutuu yllättäen luopumaan. (Vaikka sairaalassa maatessa vannoin etten ikinä enää halua olla raskaana ;) )
Onnea plussanneille ja hyviä ultrauutisia saaneille!!!

SatuKa ja pienet tytöt 2 vko 4 pv

Voii miten ihania uutisia täällä on tapahtunut :heart: :heart:
Onnea Vauvautuneille, Repalle ja Marleena ja Satuka!!
Ihania kuvia Satuka, jänskää lukea ja nähdä kuvina suunnillen saman kokoisista vauvoista, kun mitä itsellä on kohta vielä masun sisäpuolella :heart:

Mahtavaa...

mulla vähemmän mahtavaa, lääkäri konsultoi mua puhelimessa tän ihottuman takia, siis näkemättä. Maksa-arvot oli kunnossa vaikka kutina on sietämätöntä. eilen menin apteekkiin ostamaan sitten jotain voidetta joka auttaa kutinaan, kun lääkäri sanoi ettei oikein osaa sanoa mitä voidetta kannattais ostaa, ja sanoi että kyllä ne siellä apteekissa osaa neuvoa.
Ostin sitten sellaista jotain uutta kutinaan.vähän helpottaa, tosi vähän mutta kuitenkin. Lääkäri oli sitä mieltä että tämä mun ihottuma on ihan siitepölyallergiaa iholla.
Ja sitä kestää niin pitkään kuin vauva päättää pysyä sisätiloissa, eli jippii, hyvällä tuurilla vielä 12vkoa :LOL:
Tällaisia kuulumisia täältä suunnalta.
Ai niin, tyttökin pääsi toiselle luokalle, ei siis jääny luokalleen, ja oli Tosi hyvä Tokari :D

lähdetään tästä mummilaan, maalle, saa nähä meneekö oireet pahemmaksi...mutta ihana päästä pois täältä kaupungista...
ja saa itsekin hieman hengähtää...miehen kans ollaan kuin tulisilla hiilillä oltu melekeen koko aamupäivä...tympii... :kieh:

Mutta tällaisiin tunnelmiin AE ja Mussukka 30+2

moikka!

marleena voi että... onnea ihan mahottoman paljon!! :flower: :hug: pieni prinsessa teillä nyt, on ihme teille syntynyt...hän lämmittää äitiä ja isää, tuo niin paljon rikkautta lisää. Onnea!!

satukalla suloset mussukat... sinnekin onnea paljon!!! :heart:

kysymys oireiden häviämisestä nyt on piru merrassa omassa mielessä (taas) kun olo niin hyvä!! onko teillä hävinneet oireet/vähentyneet ??!! ja onko kaikki ollut hyvin?? tämä nyt todella piinaa minua..luin juuri jostain että oireiden häviäminen voi olla keskenmenon merkki... ja mulla ei mitään, korkeintaan ihan hieman arat rinnat jos niitä puristelee, mutta ei kai sekään.

pelko valtaa mielen...viikko pitäs jaksaa nt-ultraan...en tiedä mitä teen ja mitenkestän jos menehtynyt... tässä alussa pitäs olla ultria hitto soikoon vähän useammin!!! onpa kiva jos menehtynt jo viikolla esim 7 ja saa tietää vasta viikolla 11-12...
voiko sikiön kuoleman tuntea/tietää mitenkään??
apua, mielessä pyörii vaan pelkoja... mahaa eilen vihlasi jonkin kerran, mutta muuten ei ole kipua eikä vuotoa.

Appivanhemmatkin saivat tietää eilen... oisin halunnu oottaa ultraan, mutta appiukko kysy että "millo syntyy??" olin häh?? se sano kun ei kahvi maistu, no joo ne oli arvanneet jo viikkoja sitten...no vastasin et joulukuussa, jos kaikki hyvin menee. tai onhan se tammikuukin mahollinen.
huoh...anteeksi tämä marinakonsertti.. pelko perseessä kai seur. viikko täytyy mennä...no tunnehan se on sekin, että joo.

Mukavaa launtaita kaikille ja kivoja juhlia jos jollakulla on sellaset menossa!!! :flower:

katherine ja kultanen 10+0

Täällähän on hiljaista, kaikki on nauttimassa aurinkoisista keleistä =) Itekin tässä oottelen että tuo isompikin sais lautasen tyhjäksi, niin päästäis ulos B) Vaikka on se auringossa istuminen aika tukalaa jo tässä vaiheessa jos liian pitkään on...

Tinii tuossa vaiheessa just ajattelee kaikkea, mutta eipä mene sullakaan montaa viikkoa, kun vauvan eloonjääminen olisi jo hyvin todennäköistä, jos syntyisi :hug: Mutta hyvä jos supparit rauhoittuvat, niin ei tarvi niin stressata!

Amira nauttikaa vauva-arjesta nyt täysin siemauksin :) Perässä tullaan, ennemmin tai myöhemmin ;)

Onnea vielä uudestaan Satuka pienistä prinsessoista :flower: :flower: :heart: :heart: Kyllä he on niin pikkuisia :heart: Varmasti on tyttöjä ikävä, kun ovat siellä keskolassa, mutta kyllä he pian kasvavat ja pääsevät teidän kanssa kotiin =) Pumppailetko heille maitoa? Mun siskon tyttöhän syntyi samoilla viikoilla ja kaverin kaksostytöt myös :) Hyvin meni heillä kaikilla ja niin varmasti teilläkin! :wave:

AE hyvä jos edes pientä helpotusta on voiteesta :hug: Toivottavasti menisi ohi pian... varmasti inhottavaa :/ Koita olla raapimatta :hug:

katherine eiköhän me tässä pinossa olla kaikki huolestuttu oireista ja niiden puutteesta ainakin jossain vaiheessa :wave: ;) Se olohan voi niin vaihdella, että voi olla monta päivääkin ilman oireita ja sitten taas yhtäkkiä tulee puun takaa... Se kun olis niin kiva kun olis sellainen lamppu-systeemi tuossa masussa: vihreä valo, kaikki kunnossa - punainen, jotain hätänä... :LOL: Mutta vakavasti puhuen, eikös juuri noilla viikoilla osalla helpota jo oireet? Ite en enää ihan muista, miten meni, kun mun oireet oli muutenkin vähän vähänlaisia... Joka tapauksessa et ole huolinesi yksin, kaikki me on käyty se läpi :hug: Ja kaikki on ihan varmaan kunnossa! :hug:

Täällä ei mitään uutta, odotellaan...

stoppis 38+5

ae kiitos hyvästä huomiosta! määkin tajusin sun ansiosta tiirailla satuka:n ihania pikkuisia sillä silmällä, että hitsinpimpula, hehän ovat vain muutaman viikon vanhempia kuin minun mahavauvani :heart: ja sit tulikin melkein tippa linssiin, kun herkistelin :)
miehellekin näytin satukan prinsessoja ja hän tuumi siihen, että meidänkin vauva näyttää sitten jo ihan vauvalta =) tähän asti kun mielikuva on molemmilla ollut siitä viimeisestä rakenneultrasta viikkojen ja viikkojen takaa, ja ultrahan on jotenkin, hm, viitteellinen kuva vaan, vaikka pikkuinen siinä oikeasti näkösällä onkin. mutta nyt ehkä molemmilla on jo silmissä ajatus enemmänkin vauvasta :)
en osaa itse yhtään kuvitella, miltä meidän pikkuinen sitten näyttää, kun hän syntyy. siis jotenkin en yhtään. varmaan hän on pieni ja suloinen, mutta jotenkin en osaa visualisoida sitä tilannetta. sitä on jotenkin niin keskittynyt nyt vain tähän odottamiseen ja yleisolostaan "huolehtimiseen". mutta ei siis siinä mitään kummaa - kaikki aikanaan :)

hyvvee yötä tai huomenta kaikille :) äiteelle jännää huomista ja katherinelle mukavia ajatuksia epäilyjen sijaan!

irtis 29+3

Kohta nukkumaan, mut pikaseen vielä kathrinelle.. Mulla tässä raskaudessa oireet väheni huomattavasti just tuolloin 10+ viikoilla. Keskenmenneessä raskaudessa oli sama juttu viikoilla 8+, joten olin ihan varma, et kesken tääkin menee ja ehdin jo yhden illan itkeäkin kunnolla :ashamed:
Oireet (arat rinnat, etova olo) ei tulleet missään vaiheessa takaisin ja nyt mennään joka tapauksessa jo viikoilla 29 :)

huomenta.... |O

en tiedä mitä teen tähän aikaan hereillä...en vain saa enää unta kun yhtäkkiä heräsin ja tätä on aina välillä... väsymyksen sijaan sitä herää keskellä yötä ja tuntee itsensä virkeäksi kuin västäräkki ... no mies tulee yövuorosta puoli 6, jos sit menis takas peiton alle.

kiitos teille jotka vastailitte oire-pohdintoihin te olette niin ihana tuki ja turva kyllä!! :hug:
täytyy uskoa että oireet vähenee täs vaiheessa ihan muutenkin eikä tarkota mitään, mutta helpotus tulee tietysti vasta ultran jälkeen jos on tullakseen. :whistle:

mun todella hyvä ystävä muuttaa tänään toiselle puolelle Suomea ja ikävä on jo nyt pirusti... :( ei enää lenkkejä eikä kahvihetkiä joka viikko... se on mulle jotenkin iso menetys, hän on niin paljon antanut mun elämään, mennään kyllä lomalla käymään siellä, mutta koen tän nyt aika volyymilla, tuntuu että jään osittain tyhjän päälle, vaikka on muitakin tosi hyviä ystäviä mutta hänen kokoisensa aukko ei ole paikattavissa..no kylläpä menee herkistelyksi..ehkäpä tämä sitten aikanaan tuntuu taas rikkaudelta kun on kyläpaikka hieman kauempana :whistle:

äiteelle peukut pystyssä, kivasti sun lääkäri on jutellut!!

no näköjään porukka on poiskoneelta ja nauttimassa kesästään, niin kuin mäkin nyt aion tehdä ja hakea pullan ja lasin maitoa!! yösyömingit rulettaa :saint:

hyvää sunnuntain aamua kaikille, linnut jo puissa liverteleepi.. =)

katherine ja kultanen 10+1

SatuKa voi miten ihania pikku neitejä teillä on. Tuli vain sellainen olo, että voi kun tämä raskaus itselläkin menisi hyvin ja tuolta masusta saisi joskus loppu vuodesta pikku ihmisen syliin.

Noista oireista oli puhetta. Minä olen huomannut, että välillä onpäiviä jolloin oireet ovat vähäisiä ja sitten taas on niitä päiviä jolloin on koko ajan huono olo. Rintojen arkuus ei vain katoa ja niin se taisi olla silloin 8 v sittenkin kun odotin esikoista. Minulla mies on enemmän huolissaan noista oireiden puuttumisesta, kun taas minä itse. Välillä tuntuu, että kumpikohan meistä on raskaana :LOL: . Ihanaahan se on, että mies huolehtii ja on kiinnostunut raskaudesta.

Miten teillä muilla on tullut masut näkyviin? Esikoista odotellessa masu tuli näkyviin vasta ihan viimeisten viikkojen aikana vaikka olenkin kooltani pieni. Jotenkin vain odottaa jo malttamattomana, että masu tulisi edes hiukan aikaisemmin ja saisi ostaa edes yhdet äippähousut :) .

Hyvää sunnuntai päivää kaikille.

Sunnuntaita kaikille :wave: Hööh... nyt mä olen täällä ihan yssiksein loppusuoralaisista, kun muut on jo jakautuneet... Ruispalakin varmaan kohta jo pääsee kotiin kertoilemaan miten meni :heart:

Äitee olipas sulla mukava käynti polilla :) monesti kuulee ihan päinvastaisia juttuja, onneksi sulla oli kivat tyypit vastassa =) Aikamoinen lukkari sulla kyllä on! :eek: Kiva että pojat kasvaa "yhtä matkaa" ja tasaisesti :) Toivottavasti on kiva yllätys luvassa :heart:

Mulla on nyt jotenkin vähän vetämätön olo, haukottaa ja laiskottaa... taidetaan jättää siivoilu huomiselle, kun vissiin sataa - jos olis vaikka vähän viileämpää sitten. Viime yönä taas tuli sitä limaa niin että housut ihan litsislätsis... Eilen saunassa supisteli tiuhaan mutta kivuttoamasti. Ei sen kummempia - ei kai ole tulossa edelleenkään :LOL: Äiti aina laulelee sille että 'tule tule jo...' Hällä ois kiire saada laps maailmaan ennen kun he lähtee Saksan reissuun (12. pvä) :LOL: Ens viikko kävisi kyllä ihan hyvin tuohon synnyttämiseen ;) Kun vaan tajuais tuo tyyppikin sen :LOL:

stoppis 38+6 (huomenna taas uusi viikko!!! :eek: )

Tuplaten onnea Satuka :flower: :heart:

Hemuli tervetuloa mukavaan porukkaan ja onnea odotukseesi :heart:

Päivitin em. listaan mutta edelleen kuulutan uutta jatkajaa pinolle? Miikkis tai MyAngels vieläkö kiinnostaa ottaa homma? Ja muutkin halukkaat, kesäkuun pinoa vaan pystyyn...ja jos tarvii apuja niin mieluusti annan =)

minä tässä moi.
ne suistukset loppui sit siihen hehkutukseen. :kieh: oli niin suuri, etten jaksanu kirjoittaa kuulumisia.
tänään supistukset ollu 20min välein aamusta asti ja nyt viimeiset 2h 10-5min välein ja kipeetä tekee. odottelen tässä puol tuntia ja soitan anopin paikalle ja tiedättekö tytöt, se lähtö on tänään käsillä.aika vaan on epäselvä.
anteeksi että vaan minä, mutta jännittää
:wave:

Ruispala mä kun jo tosiaan odottelin synnytyskertomusta, höh :hug: Nyt kuitenkin vaikuttaa siltä että lähtö tulee oikeasti, jännää :D Oikein paljon onnea matkaan ja tsemppiä teille koitokseen!!! =) Ihanaa, teillä on kohta vauva :heart: :hug:

stoppis *joka juoksi tänään pyöräilevän tytön perässä eikä tuntunut missään... tsiisus, kunto vaan paranee mitä pitemmälle mennään, ei vissiin ole kaveri tulossa ulos ei...*

Repalle ja Marleenalle ihan tuhannesti onnea :hug: :flower: :heart: !!!

SatuKa aivan ihanat tytöt teillä :heart: :heart:

Katherinelle :hug: täältä kanssa positiivisia ajatuksia!

Ruispala tsemppiä tulevaan, taidatkin olla jo tositoimissa :)

Stoppis ei oo sullakaan enää montaa päivää jäljellä, nauti viimeisistä hetkistä masun kanssa, niitäkin hetkiä tulee kyllä ikävä :ashamed:

Kaikille uusille plussanneille paljon onnea, hienossa joukossa ootte palstailemassa!
Ja vanhoille tutuille ihanaa loppuodotusta! Käyn aina välillä teitä kurkkimassa :)

Profiilissa Lina viikko sitten, käykääpä kattoos neidin tukka, sitä meinaan löytyy :LOL:

:heart: :Ninni ja Lina 9,5 vkoa

Uusi viikko taas korkattu, huomenta kaikille :wave:

Ninni kyllä hän on niin suloinen pakkaus :heart: Ja herttinen tuota tukan määrää :eek: Näyttää paljon isommalta lapselta, kun on noin paljon hiuksia! Meidän lapsuikaisilla ei ole ollut noin paljon varmaan edes 2-vuotiaana :LOL:

Joo kyllä huomaa että ei ole noita (aktiivisempia tämän pinon jäseniä) loppusuoralaisia tällä hetkellä muita, kun joka toinen viesti alkaa olla meikäläisen... :whistle: :ashamed: Eikä mullakaan kyllä ole mitään "tiedotettavaa"... Viime yönä tuli tiheään kivuttomia suppareita, joita innoissani kyttäsin, kunnes tajusin käydä pissillä ja siihen loppui ne :LOL: Eli johtuivat täydestä rakosta :LOL: Tää on kyllä jotenkin aika hupaisaa, kun sitä kyttää koko ajan jotain merkkejä, että joko lähestyisi synnytys :xmas: No, tänään Siivoan ja josko sen jälkeen saisi tuota miekkosta toiseen ässään houkuteltua ;) Tänne on ukkostakin luvattu - eikös sitä sanota että ukkonen saattaa käynnistää synnytyksen :LOL:

Ei mulla oikeesti mikään kiire tässä ole, kun ole on mitä mainioin, mutta kyllä tuo äitin kiire saada tämä syntymään jotenkin tarttuu... Kieltämättä olisi kivempi, että lapsia vahtimaan hälytettävä olis minun äiti kuin anoppi, koska anoppi on vähän vanhempaa sukupolvea ja sen kännykkänsä kanssa vähän käsi ja vaikeasti tavoitettava! Olispa kiva kun ei sais lapsenvahtia kiinni kun lähtö tulisi... Noh, porukoitten reissuun on vielä yli viikko, joten ehtiihän sitä... toivon mukaan ;)

stoppis 39+0 *aika hienot lukemat :D *

Yhteistyössä