***Keskenmenon jälkeen plussanneet toukokuussa***

:hug: Kaikille sitä tarvitseville!!! Ja loppu porukalle paljon vauvaliimaa tai supistuksia tapauksesta riippuen!!!

Meni tosiaanki kylmiks noi kelit.Tosi inhottavaa...

Nyt ku aattelee ni on toi aika menny tosi nopeesti,meillä jätkä lähti jo ryömimään,mallaa jo ite istumaan rupeemista lattialla kuten myös konttaamista.Ainut vaan et ei toi järki oo vielä mukana noissa hommissa.Jätkällä on älytön kiirus!!!

Pulttis ja muut vauvaantuneet,TERVETULOA TONNE KERHON PUOLELLE KERTOMAAN KUULUMISIA!Saatas seki vähä aktiivisemmaks!

-Vimpula ja riiviöt-
 
jihuu!!! sain lähetteen omalääkäriltä ultraan kunnalliselle ja pääsin heti!! kokenut mieslääkäri löysi sikiöpussin, sikiökaiut ja ...sydämen sykkeen!!! :heart: oon niin onnellinen :heart: :saint: =) :attn: B) :p :xmas: ;)

voi tätä helpotusta...tulen kommentoimaan pian muitakin, nyt miehelle kertomaan kun kotiin tuli!!
katherine ja kultanen 6+2
 
Katherine onnea onnea onnea onnea onnea :flower: :flower: :flower: :flower: . Voin varmaan aikas hyvin kuvitella sun fiilikset, kun itsellä oli tuo sama tilanne 4 vk sitten. Ihan paniikissa sinne ultraan menin varmana tuulimunasta, ja ruudulla näkyikin pieni valkoinen pallo joka kokonaisuudessaan sykki -maailman paras tunne! Ihanaa kuulla sinulta tuollaisia uutisia!

pikkutikru ja pikkutoivo :heart:
 
Onnea Katherine! :flower:

Pikkutiikeri, asun Helsingissä. Entäs sä? Tuo yths on kyllä aivan loistava juttu, ultrakäynti maksoi 4,5 euroa, kun yksityisellä se on melkein 100 euroa. Ihan mahtava juttu.

Itsellä on tänään ollut vähän alakuloinen olo. En tiedä miksi. Arveluttaa vaan se alkion vähän pienempi koko. Vaikka järki sanoo, ettei sitä kannata murehtia. :headwall: Ultran jälkeen oli tosiaan vähän aikaa iloinen ja rauhallinen olo, mutta nyt se alkaa taas haihtua. Hohhoijaa...
 
Mä olen nyt koko ajan langoilla, mutta väsäilen tässä samalla oppimispäiväkirjaa, jonka deadline on tänään, enkä millään jaksais keskittyä. Saan kirjoitettua, kun annan itselleni luvan kurkkailla välillä tänne, ja aina tulee jotain kommentoitavaa! =)

Aili olen Turusta, ja jep, sama 4,5?, aivan mahtavaa! Ja vielä kun tämä pelko ja pessimismi otetaan tosissaan, ja niitä aikoja saa. Tuosta pelostasi alkion pienen koon suhteen, mulla kävi kans niin, että luulin meneväni ultraan viikolla 7+ jotain, mutta viikkoja olikin 6+ olisko ollut 3 tai 4. Alkio oli ihan pieni, syke näkyi, ja sen hetken olin tosi onnellinen. Sitten parin päivän päästä aloin miettimään, että jos se ei kasvakaan. Mun laskettu aika ei edelleenkään täsmää kuukautisiin, ja nyt edellisessä 9+ ultrassa viikkoja olikin taas vähemmän. Eli ihan samaa hiljaa itsekseni panikoin, miksi on pienempi, miksi ei viikot täsmää, miksi ei kasva nopeammin ja onko kaikki sittenkään kunnossa. No, mulla on huomenna ultra, joten eiköhän taas jotain selvinne, mutta kauheeta tällanen jännittäminen.

Oon käynyt lueskelemassa marras- ja joulukuisten pinoja, harvakseltaan jotain kommentoinutkin joskus, niin olen huomannut että kauhean moni siellä on ihan luottavainen, ja odottelee rauhassa viikon 12 tai 13 ultraa, eikä panikoi mitään. En mäkään panikoinut edellisellä kerralla, ja nyt mietin että lääkkeelliseen tyhjennykseen en enää suostu, kaavinta oli paljon helpompi jne.

Onneks mun mies on hiukan optimistisempi, ja kyllä mäkin yritän. Jotenkin vaan ehkä ajattelen, että kauheinta oli viimeksi se täydellinen yllätys, putosin niin kovaa ja korkealta, kun vaikka tiedostin km:n mahdollisuuden, niin oikeasti en kuvitellut sen itselleni tapahtuvan.

Jep, olen nyt kuitenkin yrittänyt ihan tietoiseti alkaa uskomaan ja luottamaan, että Toivo pysyy matkassa vuoden loppuun saakka. Sen avulla varmaan pääsee edellisen lasketun ajan ohi, joka on heinäkuun lopulla. Tästä tuli nyt aika omanapainen tunteenpurkaus, ja kauhean pessimistinenkin, pahoitteluni siitä. Aurinko kuitenkin paistaa ja olo on turvonnut, niistä asioista olen iloinen ja kiitollinen. Nyt taas oppimispvkirjan pariin...

tikru ja toivo
 
ElinaMaria, Tinkatar voimia menetyksen keskelle, toivonkipinöitä ja ilonpilkahduksia soisin teille paljon!! :hug:

Katherine, onnea mahtavista uutisista, onneks pääsist heti ultraan! mahtavaa & upeeta!! =)

Viestejä on tullut paljon, kun tänne koneellekin joskus kerkiää ei silti ehdi hirmuisesti kommentoida... :ashamed: mutta pinomme on ihan paras!
Vappu oli ja meni, viikonloppukin mukavasti säiden suosiessa. Pahaolo kausi taitaa tosiaan olla ohi, ainakin paljon helpompaa on olla.

Huomenna sitten ne np-ultra kuulumiset...hui kun jännittää!

Gatsu, meillä poika istui koko odotusajan pyllynsä päällä eikä hievahtanut. Ulkokäännöksessä kääntyi kun kerran väännettiin, mutta kun lääkäri päästi iri poitsu pomppas takas. Perätilaa koitin synnyttää NKL:lla kahden kandin, yhden lääkärin ja kätilön mukana ollessa...mutta poika oli itepäinen ja veti jalan alas kun olin 6cm auki. Eli silloin tuli sektiopäätös kun ekana oli tullu ulos kantapää!
Olen kyllä kuullut monta ihan ok alatiesynnytystarinaa perätilasta ja monta vauvaa on kääntynyt ihan vasta tyyliin synnytyssalissa...you never know...
Pikkusisko sitten teki mulle kans temput, pelkäs kait olevansa veikkaansa "huonompi" ja ihan omatoimisesti kierähti raivotarjonnasta perätilaan rv 36+!! Ja sitä molskahdusta ei sit voinu olla huomaamatta :eek:
Neuvolasta sain lähinnä vanhan kansan viisauksia kulkea kontallaan ja koittaa antaa vauvalle paljon tilaa myös nostamalla konttausasennossa oma peppu mahdollisimman ylös jos se vaikka huomais sit kääntyä...meillä ei auttanut mikään.
Aikaahan on joten älä huoli.

Tässäpä nyt näitä.
Palaillaan siis huomenissa.
Pamuk ja Toivo rv 11+0

*muoks*
-->pikkutiikeri, onkin sitten nämä masukaimat molemmat huomenna ultran alla, tsemppiä sinne teidän suuntaan!!!
mihin aikaan menet? mulla aika on puolenpäivän aikaan ja koneelle tuun ku vaan kerkiän. kyllä vaan jännittää! enkä ite ole kauheen hyvä niissä verikokeidenotossakaan... :( inhaa mutta minkäs teet, toivottavasti uutiset ovat hyviä.
 
katherine onnea ihanista ultranäkymistä :heart: ihanaa

pamulle onnea huomiseen ultraan =)

miikkis mulla tuntu liikkeet päälleppäin noin 17-18 viikolla, mutta sekin tuntuu olevan hyvin yksilöllistä ja riippuu tietty vauvan asennostakin

pikkutiikerillekkin onnea huomiseen ultraan ja tosiaan luotetaan siihen että toivo siellä kasvaa hyvin =)

pikkunen pyörähteli yöllä kauheesti, ei tullu paljon nukuttua kun poika valvotti taas välillä, niin tuli tunnusteltua liikkeitä monta tuntia yöllä, ilmeisesti vaihto ihan kunnolla asentoa, toivottavasti meni pää alaspäin, ainakin liikkeet tuntuu nyt ylempänä no mutta mahtuuhan se vielä pyörimään =)
tänään tuli kutsu tytön eskarin vanhempainiltaan, alkaa siis syksyllä mutta nyt on joku tutustuminen, alkaa muuten mukavasti 12 elokuuta eskari, saa nähdä ehtiikö tää syntyä ennen sitä vai miten, no ehkäpä tuo mies saa kuskailla ekat päivät :D voi olla ettei ihan heti päästä joka päivä yheksäks koululle =)
mutta nyt lättytaikinan tekoon :wave:

eliisa ja pikkuruinen 26+4
 
Onnea Katherine :hug: tulee niin elävästi mieleen oma varhaisultra ja se tunne mitä ei kyllä pysty sanoin kuvailemaan...meilläkään ei mies päässy mukaan sinne ja mulla on vieläkin se tekstari puhelimessa minkä lähetin hänelle sen jälkeen :heart:

Kiitos Pamu k perätilakokemuksien jakamisesta =) mä oon kans miettiny jo sen verran että mikäli tämä poitsu ei itse käänny niin sitten sektio kutsukoon. Mulla on istukka ylhäällä edessä ja lueskelin näiltä sivuilta kääntämisjuttuja missä joku mainitsi että se olis pahin mahdollinen paikka kääntämistä ajatellen?? Toivon hartaasti että tämä vauveli pyörähtäis vielä ympäri joten täytyy sitten tästä lähin vaikka alkaa konttailemaan ympäri kämppää :D kaikki keinot käyttöön ;)

Taidan palata huomenna kommentoimaan lisää, nyt meen kyttää weedsiä ja odotan et jospa se odotettu kuperkeikka tapahtuis tuolla masussa :p
 
Huomenia neitoset!

Miikkis kiitos kun jaoit kotidoppler-kokemuksesi! Alan kyllä kallistua sen ostoon. Laittakaa vaan muutkin vielä mielipiteitänne, jos sellaisia asiasta on! :attn:

Pamu k mulla on ultra 13.20, kylläpäs taas jännittää. Onnea sinullekin, ja tullaan iltapäivällä molemmat kertomaan kuulumisia.

Eliisa80, kyllä odotan ihan valtavasti että saan tuntea pienen liikkeet vatsassani! Kuulostaa niin ihanalta.

Gatsu, toivotaan kuperkeikkaa!!! =)

Aurinkoista päivää kaikille!

Pikkutiikeri ja Toivo 10+1 :heart: :heart: :heart: :heart: :heart:
 
Huomenta!

Terkkuja lääkärineuvolasta.
Painoa +185g/vko (yht. vajaat 7kg)
RR 98/66
Hb 130
SF 31 - huh, noussut sentään pikkasen. Pelkäsin jo, ettei vauva enää kasvakaan :/
Lapsivettä normaalisti, rt - kiinnittynyt ja sykkkeet 140-150.
Kohdunsuu pehmentynyt, auki ja pituutta jäljellä enää puolet, eli 1,5 cm. Lantio kuulemma "ok" isommallekin vauvalle. Vauvan painoarvio tällä hetkellä n. 3 kg.
Lääkäri meinas, ettei kaveri ihan siihen paikkaan synny, mutta on valmis kunhan se päivä koittaa. Nyt sain luvan nautiskella loppuraskaudesta - eli :D jiihaa! Vuodelepopakko on ohi!!! :wave:

Gatsulle kuperkeikkaa toivotellen - ja muillekin mukavaa päivää ja hyviä ultrakuulumisia jne..

-A- 36+0
 
Katharine: Ihania ultrakuulumisia :heart:

Miikkis,meillä tuns mies ekan potkun mahan läpi jouluaattona,eli puolessa välissä raskautta. Minä tunsin hiukan aimmin. Mutta aika satunnaisesti silloin vielä päällepäin mitään tuntu.
Aurinkoa en oo vältellyt ja väriä oon saanut jo minäkin =) Nythän siellä sit onkin viileempi...

Äitee,hyvä että kaikki oli ok ja sait palautetta annettua =)

Täällä jatkuu sama meininki,ok-talo kuumetta ja vauvaa ei näy :D Neuvolakin vasta perjantaina...
Nyt täytyy kiirehtiä,kun meillä on pankissa senssit kohtapuoleen B)

Repa ja kutvonen rv 39
 
Heippa siskot!

Ja anteeksi, etten anna juuri koskaan kuulua itsestäni...Mutta kasassa ollaan, ainakin fyysisesti, henkinen puoli heilahtelee aika lailla sekä raskauden, että tän parisuhdehärdellin vuoksi. Mutta masussa jaksellaan ilmeisen hyvin. Viikkoja huomenna 34+0. Kai. Vähän saattaa välillä heittää laskelmat..Muttei ainakaan vähempää kai ole kun laskettu aika 1,5kk:n päästä?

Vauva on arvioitu melko isoksi. Viikon 28 neuvolalääkärissä ultran mukaan silloin jo 1600g kun keskimäärin noilla viikoilla n. kilon. Esikoinen oli reilu 4kg syntyessään, että kaippa tämä samoihin mittoihin tähtää. Viimeksi pari viikkoa sitten neuvolassa kylläkin täti sanoi, että ei hänen käsiin mitenkään jättiläiseltä tunnu ja sf oli myös ihan keskikäyrillä kun esikoisesta meni aina taivaissa. Painoa ei le tullut juuri mitään. Ekasta neuvolasta n. 5kg, mutta sen jälkeen putosi muutaman kilon niin siitä alhaisimmasta painosta tullut 8kg. Ihan jees. Ekasta kun tuli 20kg ja tähän mennessä oli tullut jo melkein 15kg. Oon kyllä syönyt hyvin ja mässäillytkin urakalla, mutta uskoakseni tää kuukausien stressi ja suru perheestä on kuluttanut myös kaloreita vauvan lisäksi.

Esikoisella on tulevana vkonloppuna synttärit, 2v tulee täyteen, jihaa! Tämä viikko menee siivotessa ja leipoessa, vieraita tulossa lähes 40. :eek: Joo, isot suvut ja paljon ystäviä. Lastenkutsuja ei edes pidetä, 2 tuttavaperhettä tästä läheltä on kutsuttu. Loput sukua ja kummeja meidän aikuisten ystäviä :D

Vauvaa varten alkaa olla kaikki kunnossa. Vaatteet silitetty ja viikattu uuden lipaston laatikoihin. Pinnasänky odottamassa, uudinverho pitäisi vielä asentaa. Tuttipullot, tutit, rätit, rintapumppu, rasvat ja talkit on valmiina.

Miksei uudelleensynnyttäjille tule mitään vauvapostia? Muistan, että 2v sitten tuosta esikoisesta tuli jatkuvasti kaikkea mainosta ja alekuponkia ja pikkulahjaa postitse kotiin jo raskausaikana...Tylsää!!! |O
 
EevaRouva :hug: kiva kuulla Sinusta! Oon oikeesti usein miettinyt, miten siellä pärjäillään...? Odotusaikasi ei varmasti ole ollut niitä helpoimpia, mutta kuulumiset ainakin masun ja esikoisen suhteen olivat kovin positiivista luettavaa. Onnea raskautesi loppusuoralle - ja elämääsi muutenkin :heart: .

Mä oon kans miettiny tuota ihan samaa noiden vauvapostien suhteen. Ei kerrassaan mitään ole tullut!!? Silloin 5-6 v sitten ensisynnyttäjänä sitä oli kai kaikkien markkinointitutkimusten mukaan helppoa riistaa innostumaan ties mistä kirjakerhoista :LOL: .

Aah kun mä olen nauttinut tästä karanteenin päättymisestä. Käytiin esikoisen kans pyörä-/kävelylenkillä lähi-Siwas (Rommi-rusinajäätelöö hakemas :p heh) ja leivottiin vadelmapiirakka tarhan tädeille. Neidil ei enää montaa hoitopäivää ole ennen kesäloman alkamista. Tädit olivat mielissään muistamisesta ja kiittelivät sitä, ettei kaikki herkut ja lahjat kasaannu nyt sinne toukokuun viimeselle viikolle. (Oli mul tietty oma lehmä ojassa sen suhteen, että voipi olla etten mä siihen aikaan kuusta olis jaksanu/ehtiny mitään kiitosmuistamisia enää kehittääkään...) Parempi siis ajoissa, kuin ei milloinkaan.

Äh. Pitäiskö sitä tehdä jotain ruokaakin perheelle... No ehkä noi toiset arvostais jotain jauhelihakastiketta - ite voisin syödä taas vaan paketin rusinoita ja jädee päälle :p :ashamed: .

-A-
 
no niin kaikki hyvin!
siellä pikkuinen vastasi juurikin viikkoja ja päiviä, hirmuinen vauhti päällä hän sätki ja potki oikein mallikkaasti! =)
kaikki virtaukset, sykkeet ja pituudet ok, samoin turvotus jota oli vain se 0,8.
veriseulaankin osallistuin, josta tulokset tulevat parin viikon päästä, eivät kuulemma ilmoita mitään jos ovat normaalit. Sain ajan jo rakenneultraankin heinäkuun alkuun.

jee! ihanaa oli hänet siellä nähdä, jäi hyvä mieli ja kävin ostamassa itselleni köynnöskukan. Kätilö joka ultrasi oli myös aivan ihana. Lähipiirille nyt siis vauvan masussa olosta tiedotettiin kans. Jään odottamaan heiltä kommentteja :D

Pamuk ja Toivo rv 11+2

Gatsu, toivotaan tosiaan mahavolttia sinne teille! Ja uudestaan en kyllä tuohon ulkokäännökseen ite lähtis sen kerran kokeneena.
 
Hei, hyviä ultrakuulumisia täältäkin! Vaikka taas jännitin sydän hakaten ja kämmenet hiessä, niin nyt on ihan superhyvä mieli. Ja viime viikolla sairaalassa, kun vauva olikin pienempi kuin piti olla, niin nyt oli kirinyt kiinni ja mennyt parilla päivällä ylikin, vastasi 10+3. oli siis 34,4mm pää-peppu.

Nukkui sikeästi, ja lääkäri päätti herättää sen tökkimällä mua mahaan, niin heti alkoi heilutella jalkoja ja käsiä, ja sormetkin erottuivat jo, ja minusta tuli maailman onnellisin!!!

Jonkun sortin veriläiskä siellä vielä näkyi, mutta nyt olen taas hetkeksi rauhottunut. Onnea myös Pamuk ja kaima hyvistä ultrakuulumisista, eihän heillä ole kuin viikko ikäeroa! Meillä niskapoimu-ultra kahden viikon päästä.

Ihanaa, ihanaa =)

Pikkutiikeri ja liikkuva Toivo jonka sormet erottuu 10+1 :heart: :heart: :heart: :heart: :heart:
 
neuvola kuulumisia..

vinskillä kaikki hyvin :)

pissa puhdas, paineet ok. painoa tullu melkee 4 kiloa lisää puolessatoista viikossa :/ (edelleenkää neukkatäti ei kiukutellut asiasta) totesivat osittain myös painonnousun johtuvan turvotuksesta jota mulla ilmestynyt ihan kiitettävästi.

syke 145, likkeet ++ ja sf-mitta 32. ainut että sain huomiseksi aamuksi labraan lähetteen verikokeille maksaarvoja antamaan mahakutinan vuoksi.. no parempi katsoa kuin katua.
sehän on kuitenkin vain yksi verikoe.

viikon päästä onkin sitten lääkäri ja ylimääränen ultra koska painoarviota seurataan sen suuruuden vuoksi, hiukan jo jännittää :p

marleena83 ja vinski 35+4
 
Jeee, hienoja ultrakuulumisia täällä :heart: Onnea Pamu k ja Tikru :heart:

Amira oli neuvolassa käynyt ja onnea lepopakon päättymisestä :flower: nyt sitten jännätään et kuinka vauhdilla siellä teilläkin alkaa tapahtumaan ;)

Marleenallakin alkaa jo maali häämöttää, kovasti tsemppiä sinnekkin! Toivottavasti kutina olis vaan jotain harmitonta :)

Niin ja pikkutikru kyseli dopplerin hankinnasta...itse en sitä sit tullu hankkineeks mutta edelleenkin mietin että olishan se kiva kuunnella välillä murun touhuja täällä kotona vaikka nuo touhut jo hyvin tuntuukin ja näkyy päällepäin :D . Kyllä mäki sen puolesta liputtaisin että se olis hyvä hankinta!

Miikkis, meillä mies tunsi joskus rv25 paikkeilla ekat potkut ja sen kyllä tais kuulla koko katu kun isukki huusi innoissaan että NYT MÄ TUNSIN :D sen jälkeen tais alkaa hänellekkin valkeneen että kyllä siellä ihan oikea vauveli on :heart:

EevaRouva, iloiset synttäritoivotukset pienelle sankarille :xmas: ja tsemppiä myös teidän loppusuoralle =)

Äitee pisti galluppia...Meillä tulee juhannuksena 4v. täyteen ja sitä kosintaa odotellaan edelleen ;) . Ollaan miehen kanssa samasta kaveripiiristä ja molemmat seurusteltiin tahoillamme, sit edelliset suhteet loppu ja jotenkin se rakkaus roihahti :heart: ja roihuaa edelleen! Vielä kun tämä onni täydentyy heinäkuussa :heart: .

(.) Kiitos kaikille kuperkeikka tsempittäjille =) Tänään tuntu kyllä aikamoinen muljaus alavatsassa ja ajattelinkin jo että joko nyt? tais kuitenkin vaan peppu vaihtaa puolta kun potkut tuntuu edelleen semmosina kumahduksina jossain tuolla alhaalla/selän puolella. Kovasti siellä on tänään touhuttu että mahtaisko poitsu alkaa kyllästymään istuma-asentoon :whistle: .
Eilen kävin aamulla tekemässä salitreenin, illalla lenkkeilin ja aamulla lenkkeilin lisää niin johan alkaa lonkat oleen jäykkää tavaraa :eek: yöllä oli aika inhottavat säryt mutta vielä kun eteenpäin pääsee niin mennään :)
"Heräsin" tänään että pitäs varmaan alkaa tekemään jotain hankintalistaa vauvantavaroista kun eipä tätä aikaa enää niin hirmuja ole, vielä kun täytyy tehdä muuttokin ja hankkia sisustusvehkeitä + siivota ja laittaa kaikki paikalleen niin pääsee pian kiire yllättämään!

Gatsu ja Elvis rv30
 
neuvolassa käyty ja kerrankin oikein mukava käynti kun vastassa olikin tuuraaja täti.

rv 33+6
paino +500g/viikko (yht. 4kiloa )
RR 121/68
pissa OK
Hemppa vaan 104
Sf 32cm
lapsiveden määrä Normaali
raivotarjonassa
syke vaihteli 140-150 välillä

mutta siis rupeen olee ihan valmis synnyttämään...millään ei jaksais enään tätä masua kantaa...
joka kohtaa painaa ja kolottaa ja nyt uutena vaivana tullu välillä tuntuva kipu munasarjojen kohalla...yöllä kun kääntää kylkee saattaa sattuu kovastikkin ja välillä ihan vaikka jos suoristaa jalan aivan suoraksi... ja edellisellä neukka reissulla kun neukka kokeili missä vaavin pää on niin sattui kun hää pikkasenki paino ja totes vaan että taitaa olla hiukka arat, eikä muuta...

viime viikon ukko oli reissuhommissa ekaa kertaa ja aika meni aikas nopsaa kun olin osan ajasta äipän luona..

mutta nyt kun olen kotona olen jo aivan rikki kun ukko ei oo kotona vaikka vasta eilen aamulla lähti....ja perjantaihin pitäis jaksaa odotella toista....en oikein osaa ees nukkua yksin.

ja pojalla kamala ikävä isiä, ja eilen sanoi mulle että isi ei taida tulla enää ollenkaa kotii ja rupes itkemään...siinä sitten selittelin että kyllä isi tulee , ni toiselle tuli huoli että missä isi nukkuu kun se ei ottanu sänkyä eikä peittoa mukaan :D

Huomenna pitäis tehä oikein kunnon siivousurakka....mutta kun ei millään jaksais mut kai se on pakko ku appiukko tulee huomenna hakemaan jotain työkaluja...inspiraatio vaan puuttuu kokonaan ja kun toi kumartelu ei oo enää mitään helppoa ja kun sen muutaman kerran tekee alkaa supistelemaan.

Hyviä öitä!!

wiivi84 & pittuveitta 33+6 ( kohta 34 :D )
 
äitee2 mulla ei kutinaa ole tosiaan muualla esiintynyt kuin tossa alamahassa.. siihen maksajuttuihin kuuluis kutina ympäri kroppaa (esim. käsissä ja jalkapohjissa,jne) neukkatäti laittoin mut nyt varmuuden vuoksi sinne kokeisiin ja hyvä niin :) totesi kyllä kun kuunneltiin sydänääniä ja mitattiin sfmittaa ja kattoi tota mun massua et aika pahasti on revenny raskausarpien takia ja siitä syystä tod.näk. kutisee... mutta parempi katsoa kuin katua.

gatsu kiitos, täällä tosiaa aletaan olemaan loppusuoralla ja kyllähän tuo tuleva synnytys alkaa olemaan päällimmäisenä mielessä 24/7 :D ihanaa saada pian oma nyytti syliin.. :heart:

marleena83 ja vinksi 35+5
 
Heippistä :flower:

Oon ollu vähän taustalla täällä ja sairaslomalla edelleen paineiden takia, jotka onneksi ovat kuitenkin jo tasoittuneete hyviksi! Kiitos kaikille kovasti huolenpidosta :heart:

Neuvolassa oltiin reilu viikko sitten rv 21+6 sieltä vähän tuliaisia:

Painoa tullut 430g/vko (yhteensä 4,3kg) :headwall:
RR 133/84
pissa puhdas
hb 141 (noussut mullakin itsekseen)
sf-mitta 22cm
syke 135 +
Liikkeet +

Miksi ne aina jaksavat valittaa painosta... Itse olen ihan tyytyväinen kun kaikki paino on kyllä tullu tisseihin ja massuun, mitään ylimäärästä löllyä ei oo tullu!

Tässä kuvatus maanantailta eli 22+5



Pikkutikru
Oli mietiskellyt dopplerin hankkimista ja täällä se oli ainakin alkuraskauden huolien pelastus! Nyt en ole sillä pariin viikkoon oikeen ollenkaan kuunnellut kun tyyppi on potkinut niin hienosti, mutta vieläkin se on tuossa käden ulottuvilla jos vaikka liikkeet hiljenee pidemmäks hetkeks ni saa sitten itelleen turvallisemman olon :)

Äitee2 oli kysellyt yhteisen polun pituutta ja meillä tulee syksyllä vasta kaksi vuotta täyteen! Kihloissa on oltu jo reilu vuosi ja yhteen muutettiin pari viikkoa tapaamisen jälkeen. Naimisiin ois näillä näkymin tarkoitus kesällä 2009. Täällä on siis ollut nopeeta toimintaa, ykkönen oli tulossa jo parin kuukauden seurustelun jälkeen mutta se pieni nyyttimmehän sitten jäi matkan varrelle :(

Kauheesti oli muutenkin tekstiää tullut mutta anteeksi kun tuli taas niin omanapaista!
Jaksuja ja kasvuja massukoille, synnytystä odottaville kauhiasti tsemppiä matkaan :heart:


Tini+Pingu rv 23+0 (POKS!)

 
Hellou!!!

Pikkutiikerille ja Pamuk:lle onnittelut ihanista ultrauutisista :heart:

Yhdessäoloa miehen kanssa nelisen vuotta, naimisiinmenosta tulee heinäkuussa täyteen 2 vuotta :heart: Mekin aluks hengailtiin kavreina kunnes rakkaus sitten leimahti =)

Tinii: No jos ne sun painosta huomauttele,niin ne olis sit varmaan pyörtynyt meikän vaaka lukemista |O En voi käsittää myöskään mikä mussa niin painaa...ylimääräistä ei juuri oo tullut kuin mahaan ja tisseihin. Eikä tota turvotustakaan nyt ihan kauheesti oo...syön mahottoman tarkasti jne... mutta painoa vaan pukkaa. Ikinä ei oo ollu tätä onklemmaa :/

Täällä sama meno jatkuu olon suhteen. Ehkä enempi jomottelua,mut johtunee ihan siitä et viimepäivät oon ollut niin kovasti liikenteessä... Ajatuksetkin on saanut ihan kivasti muualle kun ollaan tosiaan asuntoja käyty kattelemassa... paitti et tulevat isovanhemmat on niin tulisilla hiilillä etteivät malta odottaa pikkuisen syntymää :D

Tänään ja huomenna mies on koululla tekemässä lopputyötä,joten menee vähän rauhallisemmin nää pari päivää....

Repa ja "en synny ikinä" kutvonen rv 39+1 :heart:
 
tere
juu tuohon yhdessäoloon, tavattiin kesällä 2002 ja seuraavana kesänä päräytettiin kaikkien ylläriks naimisiin, vietettiin ihana häät seuraavana kesänä 2003 :heart:
ekana Hääpäivänä sai alkunsa esikkopoika (synt 2005) ja aika heti hänen syntymän jälkeen tytteli (synt 2006).
Nyt ootellaan sitä kokki kolmosta sekoittamaan perheemme sopan!! Tuntuu, että meidän lapsiluku on saavutettu kun tämä onnellisesti saadaan maailmaan. Kolmesta ollaan haaveiltu...

Tämä päivä on menny ihmetellessä omaaoloa, hermot piukassa ja jokseenkin huono olo...
mikä lie...
 



Matka meni hyvin
ja oli ihana olla miehen kanssa hetki irti arjesta

Syötiin hyvin
ja masuasukkia hemmoteltiin


Katherine ja Äitee kysyivät yhdessäolosta - eli 8 vuotta ollaan kokonaisuudessaan oltu yhdessä ja siitä tosiaan 6v. kihloissa ja kohta 3.v. naimisissa

Ollaan tunnettu kylläkin jo jotain 13-vuoden ajan, mutta rakkaus roihahti tuolloin 8.v. sitten



Kiitos kaikille onnitteluista
Täytyy vaihtaa tuohon etusivuun vuosi enemmän ikään...kolmenkympin kriisi lähenee...



Puellan uutisia täällä jännätään!!



Amira: Oon samaa mieltä noista Sloggin hipsteripöksyistä

Just ostin niitä kahdet laivalta



Äitee2: Voi järkky minkälaista kohtelua sait

Miehesi sanat liikuttivat myös minut täällä ruudun toisella puolella - ihana mies sulla ja ihana lastesi isä!

Niin, ja juhlavaatteesi kuulostavat oikein hyvältä!



Pikkutiikeri: Täällä myös yksi kotidopplerin omistaja!


Tässä on mun plussat ja miinukset laitteeesta:
Plussat -Saa kuunnella sydänäänet milloin ja missä tahtoo
-Pieni koko, eli helppo ottaa matkalle mukaan
-Sydänäänet saa myös nauhoitettua cd:lle, tai tietokoneelle, ja käsittääkseni ne voi myös äänittää sähköpostin liitteeksi


Miinukset: - Hinta oli korkea, mutta se ei haittaa enää sen jälkeen kun olet ekan kerran ääniä kuunnellut, sillä olet 7.taivaassa

- Itelläni joskus sydänäänet kuuluivat tosi huonosti, ja istukan ääni vain hyvin selvästi, koska istukka on kohdunsuun edessä - mutta sehän ei ole laitteen vika

- Geeliä kului aluksi paljon, kun ei tahtonut löytää ääniä, ja tosiaan tuo istukan ääni on samanlainen kuin sydänäänet, mutta huomattavasti hitaampi. Nykyään geeliä ei mene paljon mitään, kun äänet löytyvät heti


Mitäs vielä... No tosiaankin kannatan kyseisen laitteen ostamista

Uskon että jokainen keskenmenon tai muuten vauvansa menettänyt odottaja elää ultrasta ultraan, niinpä tuo doppleri helpottaa sitä jännitystä. Ite oon joskus kuunnellut tosi pitkäänkin vauvan sydänääniä, kuullakseni onko sydämen tahti tasainen... Enkelillä kun oli selviä rytmihäiriöitä


Aluksi sydänäänet kuuluivat ihan alamasusta, joko vasemmalta tai oikealta puolelta, siis melkein jo karvoitusalueelta. Nyt on viikon verran ollut, että äänet löytyvät ekalla yrittämällä keskeltä 2-3 sormenleveyttä navan alapuolelta, joten tuostakin huomaa vauvan kasvaneen


Sitä vielä, että jos haluat laskea ite vauvasi sykkeen, niin kannattaa laskea 15 sekunnin ajan, ja kertoa se neljällä. Näillä kun se lyö niin huimaa vauhtia, että jos minuutin meinaa laskea, niin sekaisin vetää

Ja kun tilaat laitteen, niin ota huomioon se kuinka nopeasti tarvitset sitä. He lähettävät ensimmäisenä niille jotka ovat maksaneet dopplerin ennakkoon tilausta tehdessään, ja seuraavaksi vasta lähettävät heille jotka ovat valinneet maksuksi postiennakon.

Mä oon nykyään kuunnellut iltaisin sydänäänet, tai sitten aamuisin jos ei potkuja ole tullut siloin. Kyllä se vaan saa aina suupielet niin korviin asti niin mulla kuin miehelläkin, että!


Niin ja "Harjoitus tekee mestarin"- pätee tässäkin asiassa

Eli tietty ensin sitä tulee kuunneltua suurinpiirtein koko masun äänet kun niin innoissaan etsii pikkuisen jumpsutusta

Mutta pikkuhiljaa sitä oppii laittamaan dopplerin oikeaan kohtaan, mistä ei heti kuulu mitään, mutta kääntelemällä eri kohtia pyöreästä dopplerista masua vasten äänet löytyvätkin ihan yhtäkkiä


Jos en olisi keskenmenoa kokenut, että olisin menettänyt vain poikani, niin en olisi varmastikkaan ostanut doppleria, koska en ikinä olisi uskonut saavani keskenmenoa. Ja kun enkelinkin huonot uutiset saatiin vasta rakenneultrassa. Mutta nyt keskenmenon kokeneena tuo on kyllä erinomainen järjen säilyttäjä


Niin ja meillä kuunneltiin enkelin aikana sydänäänet neuvolassa vasta rv 17, ja nyt kuunnellaan ekan kerran vasta maanantain neuvolassa eli rv 19. Sen takia meillä ei kuunnella aiemmin, kun lääkärineuvola on rv 13, niin silloin ultrataan neuvolassa, joten eivät ala erikseen kuuntelemaan sydänääniä. Olihan tuossa neuvolan uudessa ultrassa sellainen hieno toiminta, että ruudun toiselle puolelle sai vauvan ja toiselle puolelle sydänkäyrän ja sydänäänet kuuluviin, mutta se oli niin pieni hetki kun lääkäri antoi sitä kuunnella.

Tuosta toisten huolettomuudesta, ite oon kans nyt välillä lukenut lokakuisten pinoa. En ole sinne kirjoittanut kertaakaan, mutta vähän välillä kurkkinut

Niin moni menee ultraan sen takia että näkevät vauvansa, eivätkä osaa pelätä huonoja uutisia ollenkaan. Mieleni tekisi kertoa kaikille oma kokemukseni enkelin aikaisesta rakenneultrasta, johon asti kaikki oli hyvin... kunnes sitten selvisi ettei pienelläni olisikaan elinmahdollisuuksia kohtuni ulkopuolella. Mutta olen niellyt asian, enkä viitsi pelotella toisia



Miikkis: Olikohan se viikko takaperin kun mieheni tunsi vauvan ekan potkun
Ja ite tunsin myös seuraavana päivänä. Enkelin aikana mieheni ja minä tunsimme kädellemme potkut joskus rv 16 aikaan, mutta istukka olikin silloin takaseinällä ja enkelimme oli melkoinen monottaja...
Arskaa saa ottaa
mutta kunhan huolehtii kunnon suojakertoimista ja lakki päähän

Iho palaa huomattavasti herkemmin raskausaikana



Katherine: Voi onnea tuhannesti ihanista ultrauutisista!!
Mahtavaa!

Siellä se pieni matkaa masussasi!!



Amira: Jee vuodelepopakko on ohi!!!

Onnittelut!!



Repalla alkaa olemaan h-hetki käsillä...jänskyttää!

Tiedätkös sä kumpi sieltä on tulossa?


Pamulle ja Pikkutiikerille onnittelut ihanista ultrauutisista!!



Marleena: Toivottavasti kutina on harmitonta! Kuten sanoitkin, niin parempi katsoa kuin katua, samat sanat Äiteellekkin



ON: Mulla on tuolla makkarissa meiän sängyssä kaksi toipilasta

Kotiuduttiin klinikalta, kun poistettiin molemmilta pennuilta kulmahampaita, kun uudet pukkas jo viereen eikä siis maitohampaat hoksanneet itellään lähteä. Reppanat eivät päästäneet mua silmistään kun kotiuduimme. Niitä itketti ja palelti ja väsytti ihan hulluna. Nukutin ne sitten sänkyyn niinkuin pienet vauvat, ja karkasin sieltä pois kun simahtivat.... Tuhina kuuluu makkarista...zzzzzzzz....


Tänään on vauveli ollut taas erittäin vilkkaalla päällä! Potkua tulee välillä tosi kovaakin


Perjantain ultra on mielessä yötä päivää... Pelottaa niin kovasti!!

Ei mua se istukan sijainti tai hematooma murehduta,
vaan se tuomio minkä tulemme saamaan pikkuisen sydämen kunnosta....



Mukavaa päivää kaikille,
menen taas hoivaamaan noita toipilaita...



:Hiljaa hyviä ultrauutisia toivova nöyrä MyAngels ja niin rakas rv 17+5 (ultra 18+1)
 

Yhteistyössä