***Keskenmenon jälkeen plussanneet toukokuussa***

tiistaita mamitsut :D

me oltiinkin tänää näytillä äippäpolilla lääkärissä.
paikat olivat kiinni, ja vaikka vinski olikin laskeutunut lisää taas ei vieläkää kiinnittynyt.
kohdunkaulaakin jäljellä vielä n. 1.5.-2cm ..joten kyllä täällä kärvistellään vielä sillo 16.6 kun on menny 10pvä yliaikaseksi. onneksi täällä ne käynnistävät sitten heti. nyt vaan odotellaan :)

painoarviotahan me sinne mentiin hakemaan, jota siis ollaan seurailtu tässä..
arvioksi saatiin n. 3.5kg ja syntymäpainoarvioksi sanoi lääkäri sellasta 4.0-4.2kg.. joten isohko lapsi muttei mikää maanpuolikas. eikös muutenkin lapsi ole iso jos mene paino yli 4.5kg??!! jotain lääkri selitti et jos me nyt vaatimalla vaaditana käynnistysta ennemmin laskettua ni se onnistuu muttei hän näe mitään syytä asialle..joten luotan siihen lekuriin. työkseen se sitä kuitenkin tekee enkä halua riskeerata yhtään mitään turhan takia!

marleena83 ja vinski 36+3

 
Pitkästä aikaa kirjoittelemassa, muiden kuulumisia olen käynyt aika ajoin lueskelemassa. Alkuviikkojen jälkeen aika on mennyt niin nopeasti työn touhussa ja muissa puuhissa, joten netin käyttö on jäänyt vähemmälle.

Repalla jännät paikat, kun laskettu aika saavutettu!

Moni muukin on jo tosi pitkällä... jänniä aikoja monilla.

Äitee Kovasti tsemppiä! Kyllä kaksosraskaus on niin paljon raskaampi. Toivottavasti pikkuiset saavat nyt vielä kasvaa ja tulevat vasta viikkojen kuluttua maailmaan. Kärsivällisyyttä ja jaksamista sulle, kun joudut lähes vuodelepoon. Pian pikkuihmeet putkahtavat maailmaan... :)

MyAngels Hyvä, että kaikki on mennyt hyvin. Kyllä äitienpäivä sai varmaan mietteliääksi ja kaipaamaan menetettyä pikkuista. Etkös sinäkin ole pian paremmalla puoliskolla eli yli 20 viikon?

AE Lepäile rauhassa. Kylläpä pelottavaa kun noin kivuliaita supistuksia jo tullut. No, nyt ei tarvitse murehtia työasioita vaan keskityt vaan omaan ja vauvan hyvinvointiin.

Meillä oli eilen rakenneultra ja nyt alkaa raskaus tuntua entistä paremmalta ja olo olla aika luottavainen. Kaikki oli kunnossa, vaavi oli hyvin kasvanut vastasi jopa viikkoa ja kahta päivää laskettua aikaa enemmän. Laskettua aikaa ei kuitenkaan muutettu. Painoa oli 380 g eli pikkuinen vielä. Liikkeitä olen tuntenut runsaan 3 viikkoa ja se on ollut aika järisyttävää, että pikkuinen ihmisen alku sisällä möyrii. Toive meille suotavasta esikoisesta alkaa kasvaa. Vointi on ollut koko ajan hyvä, ihan viime aikoina on ollut nivusissa viiltäviä kipuja ja vatsassa ajoittain kovettumista. Täytyisi vaan ymmärtää hieman hellittää tahtia. Äiti on paisunut mahasta koko ajan enemmän ja painoa on tullut jo lähes 8 kg. Saa nähdä jos 20 kg menee rikki. Neuvolakäyntejä on ollut vasta kaksi, mutta toistaiseksi mitään pahaa ei ole sanottu.

Olivia ja pikkuinen rv 20+3
 
|O Huomenta siskot!

Meitsi on tääl kärvistelly about tunnin verran. Heräsin kolmelta vessaan "oudon olon takia", niin paperiin tulikin kirkasta verta. Ei ny kaatamalla, mutta jokaisella vedolla sitä vähän tulee. Supistuksia on ollu eilen useita, Prisma-reissulla jouduin taas roikkumaan kärryjen päällä ja puuskuttelemaan. Joitain peräkkäisiä, kipeitä ja suht pitkiä tuli vielä sängys juuri ennen nukahtamista. Mies tuolla vielä autuaan tietämättömänä nukkuu ;) , en henno vielä herättää... Mä silittelin äsken pyykit (yösähkö kun on halvempaa :D ) ja söin ite vähä Fitness-muroja aamupalaks. Soitin varmuudeks synnärille ja sieltä käskivät ottaa rauhaksiin, mutta tulla nyt aamun aikana näytille. Kaivoivat jo mun paperit esille.

Saa nähdä mitä sieltä löytyy. Kypsyykö kohdunkaula vaan vai onko jotain tuloksellisempaa...

-A- 37+1
 
Huomenta!

Amiralle onnea matkaan...jokohan se pikkuinen sieltä olis tulolla :heart:

Kaikille kiitos tsempityksestä,toivotaan että tää itellään lähtis....
Neuvolaan kohtapuoleen marssin...
Nää on varmaan nyt tälläsiä "koossa ollaan" ilmotuksia,nää mun jutut,mutta jotenkin ei muuta irtoo...

Repa ja kutvis rv 40+1
 
Katherinelle voimia ärripurrin kanssa!
Ne on vain ne hormonit

Mä olin vähän väliä maailman onnellisin

ja sitten yhtäkkiä taas kuin persuuksiin ammuttu karhu
ihan alkuraskaudessa. Sitten kun pahoinvointi alkoi, ei voimat riittänyt enää hermostumaan.



Äitee2: Hienoa että pääsit vielä kotiin yhtenä kappaleena!
Nyt vain huilailet tosissaan




AE: Lepäilehän sinäkin siellä!
Hyvää sairaslomaa




Repa: Jännittää niin sun lähtö!!
Toivon että se tapahtuisi pian!

Onnittelut talokaupoista!
Eikös ole ihana muuttaa omakotitaloon




Ruispalalle voimia sinnittelyyn!!




Mymmyryy: Hyvä että pääset varhaisultraan

Mulla aika mateli rv 10 asti, sitten alkoikin yli 3viikon kestävä verivuoto ja sen loputtua hoksasin että oho, viikkoja onkin jo melkein 14 täynnä!!

Siitä eteenpäin viikot ovat menneet tosi nopsaa




Pamu: Nautihan yksinolostasi

Voih, kun mua murehduttaa ja surkuttaa se ystäväsi tilanne... Tiedän mitä he läpikäyvät...




Juuliai:Joo äitienpäivä oli kyllä todella paljon raskaampi kuin olin osannut kuvitellakkaan...

Mulla on nyt 19.raskausviikko menossa, että hyvällä mallilla on, mutta rajapyykkinä pidän rakenneultraa, ja sitä myötä rv 23 on se raja että jos sen ylitän niin... En osaa edes jatkaa lausetta, koska en ole edes osannut kuvitella että saisin ylittää tuon rv 23...

Vuosi sitten rakenneultra oli se jossa maailma romahti, ja tällä kertaa se tehdään mulle vasta rv 22+3 jotta sydämen rakenne
(+ muutkin rakenteet) nähdään parhaiten. Enkelini syntyi rv 23, joten sen takia tuo viikko on sellainen etappi että hui, tulee ihan kylmät väreet!


Minkähänlaista se olisi elämä yli rv 23... Uutta ja mahtavaa!! Se osaan sanoa


Wautsi!! Onnittelut mahtavista rakenneultrauutisista!!

Täälläkin on tuota vihlomista nivusissa ja mahan kovettumista. Eikös liikkeet olekin ihania?




Amiralle onnea matkaan!!!




Mutta mihin on kadonnut Miikkis??!?!

Ei näy, ei...




ON: Sairaslomaa on tällä tietoa vielä 2 viikkoa. Lääkäri sanoi että kun kohtu kasvaa niin istukka tod.näköisesti siirtyy koko ajan sivumpaan kohdunsuun edestä, joten tätä myöten sitten pitäisi kipujenkin lakata. Turvallista on odottaa että on rv 20 täyttynyt. Nyt sitten saan oman voinnin mukaan kokeilla nostella esim. kauppakasseja, jotta paikat vähän tottuisivat nosteluun, ettei tule valtavana shokkina kropalle alkaa yhtäkkiä nostelemaan painavia mummeleita


Sitten jos tämä aika menee vuotelematta niin saan mennä töihin.
No eilen nostelin ruokapusseja kevyimmästä päästä, ja polttava kipu oli vasemmalla puolen 3h:n ajan.
Maha kovettui useasti ja tuli ikäviä pistoksia jolloin pääsi kyllä ihan perisuomalainen kirosana!


Mutta päivä kerrallaan...




:MyAngels ja niin rakas rv 18+5
 
TZAU MAMMAT :wave:

oottepa taas ollut kamalanihanan ahkeria :LOL: Katsotaan muistaako mun lahopää puoliakaan enää :snotty:

Puella: Sylin täydeltä onnea pienestä pojan pallerosta :heart: Pääsitte tekin vihdoin aloittamaan vauvantuoksuisen arjen :hug:

MyAngels: HUH!!! Onneksi ultrassa kaikki hyvin, et usko miten jännityksellä olen tätä tietoa odottanut täällä.. KOhtahan teillä rakenneultrakin, niin pääsette taas pikkuista kurkistamaan. Neuvolakäyntisi mukaan meillä paineet, hemppa ja vaavin syke aika samoissa :D Miten saikun tilanne? Laitan yv:tä tulemaan vielä...

EevaRouvalle kovasti voimia loppuraskauteen :hug:

PamuK: Mukava huomata, että jakselet jo paremmin. Se riittää että hän tietää että välität ja olet olemassa häntä varten :heart:

Eliisa: joko kävit ultrassa? Tulehan kipinkapin kertomaan miten masukki jaksaa...

Äitee2: Kylläpä säikäytit meidät. Pääasia että supistukset helpottavat ja jakselet paremmin. Hienosti on tuplat jaksaneet ja malttavat vielä hetken masussasi jaksaa :hug:

Arska muistaa sitten kanssa syödä!! ;) Ei onneks toi piikittely pahaa tee, pääasia että tilannettasi seurataan ja saat siihen apua. Koita jaksaa murunen :heart:

irtis: Toivottavasti olosi on jo helpottanut, mistähän moinen oksennushetki? Ettei vaan ole sitä vattatautia jota on paaaaljon liikenteessä? Siinä kuuluu kuvaan yllättävät oksennushetket ja ylävatsan krampit...

repa: IIIK!! Miten sulla voi olla jo la ohi?? Mä en käsitä mihin tää aika menee?? :headwall: Koita sinnitellä siellä, ei muru masussa enää montaa päivää ole ;) Ja onnea uudesta talosta, pääsette kerralla muuttamaan yksiöstä isompaan :flower:

juuliai: Hienoa ja onnea hyvistä rakenneultra kuulumisista :) Siellä se pikkuinen ottaa ja kasvaa vaan ;) Nyt aletaan tosissaan nauttimaan raskaudestamme eix vaan ;)

( . ) Kamalan turvonnut olo, painoa ei onneks ole tullut kun pari kiloa lisää mutta kaamee pallo mulla masun kohdalla. Yritän tänään saada profiiliin masukuvan.
:attn: Auttakee, miten saan sen näkyviin suoraan tänne palstalle?? :attn:
Mä olen henkisesti tosi väsynyt, töissä on niin paska olo, että meen tänään lääkäriin ja katsotaan mitä tehdään. Toi mun esinainen on yx piru ihmisen ruumiissa ja oikeesti, se ei kohtele muita niinku mua :headwall: Eilenkin oli tyhmä ja ymmärtämätön... :ashamed: Koko illan mietin vaan työjuttuja ja itkin kun en enää vaan jaksa häntä. Tätä onnyt jatkunut vuoden ja mun stressi taso taas näyttää punaista.. En tiiä mitä tehdä :ashamed: Työsopimus loppuu kesäkuun lopussa, mutten jaksa sinne asti :(
Muuten fyysisesti jaksellaan ok, kovasti kaveri masussa pyörii ja hyörii... Potkut tunnen päivittäin ja muutenkin hänen möyrimisen. MILTÄ MUUTEN SUPISTUKSET TUNTUU?? Pari päivää ollut sellaista jännää masun "kovetusta" tai miten sen sanois... Lisäx alapää tuntuu ihan oudolle :ashamed:
Anteex tää mun oma valivali-osio... Henkisesti oon vaan niin loppu :xmas:

*muoks* MyAngels, täällähän mie.. taustalla seuraillut.. oot niin ihana kun kaipailet :heart:
 
Heips taas... nyt ei pysty kommentoimaan kun suututtaa niin paljon..

mulla siis ollu jo kk verran vasemman puoleisessa lonkassa aika ajoin kipua niin ettei pystyny kunnolla kävelemään ja ainut helpotus oli mennä kyljelteen sängylle..

no, viikonloppuna kipu meni niin pahaksi että kun sänkyyn pääsin niin en pystynytkään liikkumaan koska kipu oli niin kova..no yhdessä asennossa siinä makasin niin kauan kunnes paikat rupes puutumaan ja oli pakko kääntää kylkeä...

kyyneleet valuen hirvee kipu päällä yritin kääntyä ja siihen meni varmaan noin puol tuntii että pystyin kääntymään ja ukko siinä sitten kyseli että voiko hää auttaa jotenki mutta eipä siitä nyt paljoo ollu apuu ...

muutamat yöt on tullu nyt valvottua näiden kipujen takia ja rupes pelottaa synnytys et mitäs jos siellä tulee lonkka näin kipeeks tai vielä kipeemmäks...millä hitolla mä mitään ponnistan ku pelkkä sentin liikautus jalkaa ni tuskan hiki päällä...

wiivi84 & pittuveitta rv 35
 
terveppä terve =)
itsekkäästi heti omat asiat ensin :D eli neuvolassa käyty
hb oli jopa 139! mut eipä oo nyt kauheesti väsyttänytkään
verenpaine 120/73
painoo oli tullu 350 g/viikko eli yhteensä kiloja on tullu 5,2
pienen painoarvio oli 1200 g, eli ihan vastas viikkoja
ja kohdunsuun tilanne ihan normaali
ultran mukaan kaikki oli oikein hyvin ja kaikki näytti normaalilta, reisiluun pituus oli ilmeisesti vähän pidempi kun piti, mut lääkäri sano vaan että pitkäkoipinen kaveri tulossa :D niin juu ja pää alaspäin siellä oli, hyvä juttu
lääkäri katto samalla ton tytön käden kun se tippu eilen keinusta kätensä päälle, laitto sit lähetteen röntgeniin että saadaan iltapäivällä mennä vielä uudestaan terveyskeskukseen, toivottavasti ei oo murtunu, mutta kovin on kipeen olonen :|

amira otti sit varaslähdön =) no ei vaiskaan hurjasti onnea matkaan, ollaankohan siellä jo tositoimissa

repalle jaksamisia :hug:

juuliai onnea hyvistä ultrakuulumisista =)

wiivi :hug: toivottavasti kivut helpottaa pian

miikkis jaksamisia työrintamalla :hug: juu supistukset tuntuu just sellaselta mahan kovettumiselta ja alapäässäkin voi tuntua =) mut ne on ihan normaaleja tossa vaiheessa kun vaavi kasvaa, paitsi jos kokoajan tuntuu

stoppis juu en mäkään oo mitään vaatteita ym oo kattellu, joskus kesällä sitten, mut nyt vaan on ostettu noi suurimmat tarvittavat, paitsi tietty ne vaippatarpeet, ja niitä jo tekiskin mieli hankkia ja ommella, mutta ihan rauha vaan ehtiihän ne =)

mymmyryy hyvä että sait ultra-ajan ja onnea yökötyksestä :D

marleena hyvä että kaikki oli kunnossa ja ihan normaalinmitoissahan pikkunen on =)

ruispalallekkin tsemppiä loppumetreille :hug:

noin mahdoinko muistaa kaikki, nyt täytys lähtee miettimään jotain syötävää koko poppoolle, päätä vaan särkee nii ettei huvittais, kai se räkätauti tuli mullekkin, mutta :wave:

eliisa ja pikkuruinen 27+6
 
Moooii!
Terkkuja synnäriltä
.
Kuten arvelinkin, pääsin takas kotiin kasvamaan. Oltiin puol kasin aikaan sisällä, tutkittiin ja otettiin puolisen tuntia KTG-käyrää. Kohdunsuultahan se vuoto ja menkkajomotus tuli, eli ei istukkavuotovaaraa, vaan THE synnytys se sieltä tekee tuloaan! Lääkäri katsoi vauvan sydänkäyrän olevan ok
ja supistuksia rekisteröityi myös useita. Olivat sitä mieltä (kuten minäkin), että nyt saadaan mennä vielä takas kotiin, mutta ihan lähiaikoina voidaan tulla sit "jäädäksemme". Olipa kätilö jopa niin toiveikas, ettei mun maanantainen neuvola-aika enää toteutuis
.

Kotiin päästyämme nappasin Panadolia jomotukseen ja nukuin yön univelkoja pois. Just heräsin ja ahmin tääl rusinapakettia
miettien, jos lähtis siitepölyjä uhmaten tonne ulos vähän käveleskelemään ja hakemaa suppareihin puhtia. Toivottavasti ne nyt sit ennustuksineen ovat oikees - muuten tääl on ens vkolla joku erittäin oloonsa tympääntynyt mamma :LOL: .

-A-
 
Amira OMG!!! Sähän meinasit aikaseen tehdä lähdöt! :eek: Hui, teillä on kohta vauva kotona!!!! Nyt saa jännätä millon tulee teillä lähtö aikuisten oikeesti =) Ei voi muuta sanoa kun VAU! Puhuttiinko siellä mitään minkä kokoinen kaveri olisi tulossa? Tai että miten on paikat jo auki? Vitsi miten rupes jänskään :D

stoppis joka ei ole ihan hetkeen perässä tulossa 36+2
 
terppa!

Amira, koitaha hetki vielä malttaa ja sitten kovasti voimia loppuponnistukseen! :whistle:

Miikkis, juu oma olo on oikeastaan jo ihan hyvä, lähes normaali. Olen taas innostunut lenkkeilemään, siihenkin tuli taukoa kun mitään ylimäärästä en vaan kyenny tekeen huonoltaololta. Nyt vaan en saa mielestä sitä ystävääni...kuten MyAngels, hänelle rakenneultrakäynti oli täys shokki!!
Odotan koko ajan uusia uutisia joita tänään pitäis saada...pelkään pahinta ja toivon parasta, ei kai tässä muutakaan voi... :'(

hui kun ulkona on viima, äsken tuli jopa rakeita hetken...kukat on nostettu sisälle ettei ne palellu ja illalla/yöllä pitäis kait jaksaa kattoa sitä suomipoikien peliä...mutt se tulee kyll niin myöhään ett saas nähä jaksanko valvoa.

palaillaan...
 
Moi Stoppis ja muut!

Juu-u. Vähän mä täs oon iteki häkellyksis
mutta uskottava kai se on kun ammattilaiset noin sanoo.

Kokoarviota kyselit. Viime vkol lääkärineuvolas lekuri arvioi 3kg. Eilen äitiysneuvolas (uudehko) kätilö arvioi 3,5kg. Tänään synnärillä (vanha = kokenut) kätilö kopeloi vatsaa ja tuumas, että siinä 3kg. Kuulemma "pitkä ja hoikka vauva kuten äitinsä"
. Kohdunkaulaa oli vielä jonkin verran jäljellä, mutta auki se kuulemma oli. Olin niin väsy sen valvomisen jälkeen, et meinasin nukahtaa siihen sängylle kun KTG:tä ottivat. Olis pitäny varmaan kysellä tarkemmin...

Pikkaasen meinaa rimakauhu iskee.. Voiskohan Repa lähtee ensin - vai mentäiskö käsikynkkää?!
. Oikeesti, mä en tiedä miten päin täällä olisin
.

-A-
 
mymmyryy hyvä että pääset ultraan, se rauhoittaa aina vähäksi aikaa =)

marleena vinski onkin jo hyvissä mitoissa :) Mutta eiköhän lääkäri tosiaan osaa kattoa lantion sillä tavalla, että jos hänen mielestä mahtuu hyvin, niin silloin mahtuu.

juuliai onnea hyvistä ultra-kuulumisista =) :flower:

Repa tulehan päivittämään neuvola-kuulumiset :wave:

Myangels inhottavia kipuja sulla :( älä nyt liikaa kuitenkaan nostele ettei vain ala taas vuotamaan! :hug:

Miikkis onpa inhottava tilanne töissä :( Tulehan kertomaan saitteko ratkaisua lääkärin kanssa :wave: Tsemppiä sulle! Supparit on just tuollasta mahan kovettumista :) Voi myös tuntua kiristystä mahalla ja alapäässä painetta. Ja sitten kun on tosi kyseessä niin johan alkaa tuntua... ;)

wiivi kuulostaapa inholta kivulta :( Toivon mukaan loppuu synnytykseen nuo kipuilut :hug: Ja uskon kyllä että synnytyksessä et tuota lonkan kipua huomaa... :hug:

Eliisa kivoja nla-kuulumisia :) Toivottavasti typyn käsi ei ole kuin vähän venähtänyt tms ja paranee pian!!

Tänne ei uutta, huomenna menen kampaajalle piristymään ja neuvolaan sen perään. Lauantaina vietetään mun ja typyn yhteisiä syntsiä (30 ja 4, sopii miettiä miten päin, hekoheko) :D

stoppis lähtee nyt välkkäpalalle :wave:
 
Ooh, bongasin tuolta että Satukan kaksostytöt syntyivät viime yönä rv 32, n. 1700 g molemmat, hengittävät itse :heart: Suurensuuret onnittelut siihen suuntaan, vaikka Satuka ei ehkä ihan heti olekaan täällä juttelemassa!!!! :flower: :flower: :heart: :heart: :hug: :hug:
 
Amira hyvän kokoinenhan vauveli sitten jo on :heart: joten ei kun vaan tositoimiin =) Ite kyllä tarviin tässä vielä pari viikkoa, että tajuan että meille on oikeesti VAUVA tulossa!!!! :eek:

Pamuk ystävälläsi on raastava tilanne, voimia sinullekin :hug:

stoppis täällä nyt jatkuvaan kun tenavat on mummolassa ja mies rakentaa tytölle lahjaksi hiekkalaatikkoa :xmas:
 
tervehdys!

amira täällä jännätään sun puolesta... ei enää kauaa..koita jaksaa...ihan ihan pian on oikea pikkuinen sylissänne :hug: :heart:
pamuk peukut pystyyn ystävän puolesta! :whistle: millaisia uutisia hän sai, jos saa kysyä?

kävin eilen neuvolassa ja tulihan se tunne että nyt "on oikeasti raskaana" noiden nivaskojen saattelemana kun tuli kotiin ja tietenkin se tunne tuli siellä v. ultrassa jossa se sydän sykki...nytkin siitä puhuessa suu väkisinkin kääntyy hymyyn :saint: se on sellainen refleksi!! ;)
tämä samainen täti joka oli "hieman" asiaton puhelimessa, oli nyt oikein miellyttävä (ehkä oman asenteen takia) pienenä miinuksena se omista lapsista ja lapsenlapsista puhuminen vartin ajan kun itseä väsytti ja oisi vaan halunnun "hoitaa tän kuvion" ja päästä kotiin nukkuun..mutta annettakoon se hälle anteeksi =)

nyt on ollut ihana huomata että vuoto on täysin valkoista! eli valkovuotoa!! jee!! :saint:
olo on turpea ja neuvolan vaaka näytti 62, 6kg josta olin hieman harmistunut ja yllättynyt...siis en muuten mutta mulla paino ennen raskautta ollut jonkin verran alle 60 aina ja nyt aika turinalla tullu sitten noin..viikko 8 käynnissä vastA :ashamed: mutta en ota paineita, oli myös iltapäivä ja vaatteet päällä että se luettakoon minulle ;)

joo me ollaan lähössä syömään ja leffaan nyt, vähän piristämään omaa suhdetta!! ja se sopii, taas on kaamee nälkä! :eek: ;)

heippa, katherine jA KULTANEN 7+4
 
neuvola uutisia: ei tällä mikään kiire ole ulos. varataan nyt muutama aika LA.n jälkeekin. :kieh: jotain hyvää, ei harmittanu painon nousukaan niin paljon ku yleensä.

amira onnea kovasti matkaan, joka on jo kovin lähellä (ihan kade :D )

satuka onnea :heart: :heart:

ei muuta, ostin leivoksen lohdutukseksi. tässä on vielä todennäköisesti melkein nelisen viikkoa vauvaan...kolmannen kerran....*pyytelee anteeks, kärsimättömyyttää, ystävät ympärillä synnyttelee ja ois halunnu kerrankin olla se joka synnyttää ilman sanoja "no vihdoinkin" :ashamed: *

ruispala ja ikuisesti masussa terminaator3 38+3
painoarvio 4kg
 
satukalle suurensuuret onnittelut pikkuruisista tytöistä :heart: :heart:

amira onnea kovasti matkaan sitten kun lähdet ja pian varmaan =)

ruispalalle edelleen paljon tsemppiä =)

kyllä se käsi oli ikävä kyllä murtunu :| huomenna vasta saadaan kipsi siihen kun kipsauksen osaaja oli jo lähtenyt kotiin, mutta mietittiin kyllä että onneks meni nyt jos oli mennäkseen eikä keskellä kesää kun ois jääny uimiset ym muut reissaukset aika vähiin, no onneks nuo lapset paranee yleensä nopeesti..
kävin äsken koirien kanssa lenkillä ja oli muuten sellasta hissuttelua että, kauhee alamahakipu alko, inhottavaa, eipä sitä kauheesti enää vauhdikkaita lenkkejä jaksa
mutta nyt täytyy kohta kattella jotain iltapalaa tuolle pikkumiehelle ennekun simahtaa istualleen sohvalle
 
Katherine, kiva että verinen vuoto on loppunut! On varmasti helpompi keskittyä nauttimaan raskaudesta, kun huoli ei jatkuvasti muistuta olemassaolostaan. :hug:

Amira, varmaan jännät hetket käsillä... Oikein superpaljon tsemppiä sitten kun hetki on käsillä!

Eilen oli kiva päivä. Yks mun ystävä poikkes kylään, ei olla nähty moneen kuukauteen. Tiesi että ollaan yritetty lasta, mut ei tiennyt tammikuisista koettelemuksista. Nyt siis tuli kertomaan olevansa raskaana, oli jännittänyt etukäteen mulle kertomista tosi paljon. Onnittelin tietenkin ja kysyi, että kuinka pitkällä mennään, ja sitten sanoin että me ollaan sitten kolme viikkoa perässä! Ihan mahtava hetki, huojennus ja ilo, ja sitten yhteinen kokemusten jakaminen ja riemu. Asuu vielä suht lähellä, eli siis ei Helsingissä kuten muut lähimmät ystäväni, niin ihanaa sitten viettää aikaa yhdessä ja olla äitiyslomallakin samaan aikaan. Nyt kun vaan mekin vielä pinnistellään tässä muutama viikko eteenpäin, niin voin ehkä rauhoittua taas hiukan lisää. Ensi viikon torstain ultra on seuraava etappi.

Pikkutiikeri ja Toivo 11+2 :heart: :heart: :heart: :heart: :heart:
 
heip, ahkerat kirjailijat! :wave:

mää vaan nyt taas omat kuulumiset tähän tuuppaan, kun väsyttää, mutta mielessäni ootte kaikki :) amiraa erityisesti jännään!
jäin eilen loppuviikoksi työpaikkalääkärin määräämälle saikulle, maanantaina kattellaan jatkuuko väsymys ja hengästymiskohtaukset, ja lähettäiskö vaikka neuvolalääkäri lisätutkimuksiin tms. meinasin nimittäin oikeasti pyörtyä eilen 200 m kävelyn päälle, joten ei nyt ihan oo kunto kohillaan... en ainakaan työkykynen ole.
mut mää ja mies uskotaan vakaasti, että tää on tätä yleistä "oireyhtymää", ei hätiä, kunhan lepään ja otan hissuksiin kaiken :)

hienoa torstaita kaikille!

irtis 27+1
 
Huomenta!

Amira,huh huh,taidat keretä ennen minua... =)

Satukalle onnea,tulloo varmaan kertomaan synnytyksestä myöhemmin...

Miikkis,voimia työpaikalle :hug:

Pikkutiikerilläkin alkaa olemaan hyvät viikot :heart:

Neuvolassa kaikki mainiosti,neuvolatätikin ihmetteli kun karviainen näin hyvin viihtyy,mut minkäs teet...
Seuraava aika tiistaille ja polille kontrolliaika luultavasti ens viikon perjantaina sitten jos tää loinen ei tohdi äiteestä irtautua sitä ennen :D

Tänään meidän asunnossa eka näyttö,pitää kohta lähtee evakkoon... huomenna ok-talolla kuntotarkastus =)

Repa ja kutvis (tunnetaan myös nimellä takiainen ;) ) rv 40+2
 
Dodii.. toimiihan tää saitti taas! :D

Amiralle tsempitykset loppurutistukseen, enää muutama päivä siis jäljellä :heart:

repa:kyllä se sun vuoro on jo ihan just koht.. jaksamista!! Kiva että teillä on kuitenkin muutakin ajateltavaa talon muodossa ;)

katherine: Hienoa että jakselet paremmin!! Ja usko vaan että raskaana sitä ollaan. Kiva että siitä tädistä paljastui mukavakin puoli.. :) Helpompi käydä siellä sitten jatkossa!

irtis: ihan hyvä että sait saikkua, saat levättyä :hug: Parempi ottaa varmanpäälle ;)

Satulle onnea ihanista prinsessoista... Nälkäisenä jäämme odottamaan lisäinfoa :D

ruispala: maltti on valttis, tiiän, helpommin sanottu kuin tehty :ashamed: Toivctaan että kirppu tulisi la:n mennessä ulos :hug:

( . ) Masukuva laitettu profiiliin kun en osaa tänne sitä suoraan laittaa. Siinä kivassa 19+0 eli pari päivää sitten otettu.
Eilen sitten työterveydessä valitin lääkärilleni kaiken, mä pillitin kun mikäkin tyttö siellä :D hieman herkällä tuulella taisin olla :ashamed: Mutta nyt maanantaihin asti saikulla, se ihana tohtori sanoi että mennään päivä kerrallaan, ihan sen mukaan mitä itse tahdon ja miten jaksan, sanoi ettei mun tartte enää töihin mennä jos en jaksa/pysty! Eli katsellaan nyt viikko kerrallaan... Parempi kait näin, vaikka varmeen morkkiksen sain eilen että olen taas saikulla, että olen näin HEIKKO!! :(

Eilisen päivän aikana en tuntenut vauvan liikkeitä ollenkaan ja suppareita oli muutamia.. Tietty menneisyyden takia olin peloissani ja illalla kuuntelin dopplerilla niin siellä se sydän jumpsutti :heart: Ja kyllä sitten motus alkoi kun itse rauhoituin :D Eli ihmemaassa kaikki hyvin ;)

T. Miikkis ja mussukka 19+3
 
voi äiteelle jos vois lähettää lisävoimia! kun saisit apukädet nyt jostain! häntä pystyyn!

(.) joku bakteeritulehdus on kuulemma meikäläisellä pissakokeen perusteella, sen tulokset ja lääkitys tarkentuu huomenna. pitää jotain lääkkeitä syödä, (työpaikka)lääkäri sanoi, että raskauden aikana kaikki tulehdukset tulis hoitaa. oireita ei oo kyllä mitään, jollei tämä väsymys ole sitten sellainen.
 
hei onko muilla ollut ettei pääse kaksplussan sivuille?? minä en oo päässyt, oon nyt keksinyt et googlen kautta pääsee mutta muuten kone sanoo ettei löydä/ sivustolla ongelmia... huoh....

irtikselle toivotaan että ei kummempi tulehdus joka ei normihoidolla hoituis!!
miikkis älä ota mitään stressiä töistä!!! tietysti se on helppo sanoa, itse olen samanlainen, mutta oikeesti, tämä on nyt tärkeintä!! ja sinulla on oikeus ja velvollisuus lepoon kun vähänkin siltä tuntuu!!! ihan totta, usko. :hug:

pikkutiikeri noi on kivoja juttuja, että ystävä samaan aikaan mammalomalla sitten ja odotuksen voi jakaa.. ihana juttu! :heart: nyt itelläkin yks ihana ystävä saa samoihin aikoihin ja on kiva jakaa asioita. kyllä mua harmitti kun "kaikki" saaneet vauvoja ympärillä ja ite ei ollu raskaana... onneks nyt on toisin.

:attn: kysymys koska ootte alkaneet käyttää äitiys/isompia vaatteita???!!
ajattelin etten ainakaan ennen vikkoa 14, mutta pahalta näyttää...oon oikea tursas :|
joo...itestä se on kai kiinni....... :ashamed: väsyttää vaan niin saakelisti.

äitee eikö miehesi todellakaan voi olla poissa töistä hoitamassa lastanne tälläisessa tilanteessa? on kurjaa...ja kummaa....... paljon voimia sinulle!! :hug:

katherine joka yrittää lähteä kävelylle...
 
Auttakkee minnuu...
Minnuu pelottaa...
nyt ollu kaks semmosta päivää ettei oireita juurikaaan...'
Eilen ei oikeestaa muuta ku tissejä juili.Ja täänää kyl aamulla ku haukkasin tomaattia meinas yrjö lentää ku maistu jotenki ihmeelliselle.ja päivemmällä oli aika heikosti huono olo...Aikasemmi ollu ihan mukavia vihlontoja ja turvotusta mahassa...ja tuntemuksia...
ja oikeesti huono olo.
musta tuntuu et meijä maha o lopettanu kasvamisesa... :( ku ei oo yht äkkii juurikaa oireita.
Mitä ihmettä mä teen...
PELOTTAAA :( :ashamed: Neuvolaki ois vasta kehe vko pääs...siis se eka...

Hätääntyny DAizz ja sydänkäpynen 6+2
 

Yhteistyössä