***Keskenmenon jälkeen plussanneet toukokuussa***

Kiitokset Repalle ja pikkutiikerille vastauksista. Tää on kamalaa tää epätietoisuus. Km:t on saanut musta ihan kamalan itsensä ja tuntemustensa tutkijan :ashamed: :ashamed: . Ei vuotoa edelleenkään, kipuja on. Mieitin tossa aiemmin voisiko osa kivuista johtua myös suolesta. Mullakun toi suolen toiminta on vilkastunut hyvinkin runsaasti.. :whistle: . Ja tulee liukkaasti :LOL: :LOL: .
 
huomenta, mukavaa alkavaa viikkoa!


oma olo ihan ok, Äitienpäivä oli ihana :heart:
nyt en saa mitään tehtyä kun mietin yhtä ystävää jolta sain huonoja uutisia...
Pamuk ja Toivo rv 12+0

*muoks* otin tuon aiemman viestini pois....tuli vaan semmonen olo....
palaillaan...
 
mymmyryy onnea paljon plussasta ja tervetuloa tänne jakamaan iloja ja huolia =)
noi kivut kuulostaa ihan normaaleilta, mullakin oli alussa pahojakin kipuiluja ja oli myöhemminkin, välillä liikkuminenkin oli vaikeeta, uskoisin ja toivoisin että kaikki on hyvin :hug:

pikkutikru samat sanat sulle =) se kasvu vaan on niin hurjaa nyt

myangels :hug:

äitee no ei kyl munkaan mielestä oo hyvä enää sun lähtee noin pitkälle ajeleen autolla, se auton tärinäkin voi lisätä supistuksia, on se kumma ettei kaikki tajua näitä itsestäänselviä juttuja..
mietin tässä muuten ihan samaa kun sinä vähän aikaa sitten että miten toi esikoinen voi olla niin iso jo että menee eskariin syksyllä, justhan se vasta synty =) varoituksen sana siis kaikille esikoista odottavalle, aika menee aivan liian nopeesti kun vauva syntyy, koitetaan muistaa nauttia joka hetkestä =)

pamu jospa vaan antaisit ystäväs tietää että oot lähellä ja valms tukemaan ja kuuntelemaan kun hän haluaa puhua tai vaan olla hiljaa siis että vaan oot läsnä, toivotaan että kaikki olis kuitenkin hyvin ystävälläs

katherine mikäs vointi, onko vuodot helpottanu?

oltiin tosiaan viikonloppu mummulassa ja sieltä suoraan mummilaan ja kyllä oli eilen huono olo kun tuli syötyä liikaa kakkua ym herkkuja ja koko ajan on vähän ahdistunut olo kun pieni on niin ylhäällä ettei oikeen ruokaakaan mahdu, mutta ihanaa kuitenkin ja potkuttelee koko ajan ympäriinsä :heart: keskiviikkona on lääkäri ja ultra että näkee missä asennossa siellä ollaan, kyl se edelleen vaan jännittää sinne mennä ei siitä eroon pääse...
mutta tuun sit keskiviikkona viimestään kertoon kuulumisia, tänään täytyy illalla mennä eskarin vanhempainiltaan..

hauskaa päivää kaikille :wave:

eliisa ja pikkuruinen 27+4
 
Äitee Ei kyllä oo hyvä lähtee ajelemaan. Mulla ainakin supistukset pahimmillaan, kun autoa ajelen. Jotenkin se asento ärsyttää kohtua. Toivotaan tosiaan, että pikkuiset pysyy kaksiossaan vielä muutamia viikkoja.

(.) Täällä ollaan sitten kanssa sairaslomalla. Supistukset yltyneet niin, että terkka laittoi vuodelepoon pariksi päiväksi, jonka jälkeen katsotaan kohdunkaulan tilanne. Poikittain pikku-ukko mahassa edelleen, 6 viikkoa aikaa kääntyä. Muuten kaikki mallikkaasti.

Jemima 29+1
 
Hauskaa uuden viikon alkua kaikille =)

Mun piti tulla nyt vähän koneelle rauhottumaan, kun ottaa aivoon tuo neiti-täytän-kohta-4-vee :headwall: Semmonen tenkkapoo taas uloslähtemisen kanssa että |O Että ei sitten mennä kun kökötetään sisällä :kieh: Ja hän kun niin tykkää ulkoilusta, mutta kun pitää vaan olla tuollainen jästipää...

Myangels onnea ihanista uutisista, näinhän me sovittiin, että kaikki on kunnossa :hug:

Jemina otahan rauhallisesti :hug: Kyllä saisi vielä tovin pysyä masun turvissa pikku-kaveri!

Jive- toi alku on niin raastavaa sen epätietoisuuden kanssa :hug: Mutta niin se aika vaan kuluu ja pelotkin jossain vaiheessa hälvenee, pitäisi vaan yrittää jaksaa odottaa sitä aikaa... tsemppiä :hug:

pikkutiikeri ja mymmyryy eiköhän kaikki ole kunnossa :hug: Mutta kyllähän se pistää miettimään ja sitä kyttää niitä tuntemuksia ihan toisella tavalla kun on huono kokemus alla :(

Äitee juu en tajua sun äitiäs... :headwall: Munkin mielestä autossa istuminen jotenkin provosoi supistuksia ja kun sulla on niitä ihan tarpeeksi muutenkin ja pitäisi pienet saada pysymään sisällä vielä joitakin viikkoja... ei joillakin oikein säteile... Minähän en lähtenyt Ikeaankaan miehen kanssa siinä rv 28 vai miten se oli (täältä suuntaansa n 4h) ja mulla sentään vaan yksi masukas eikä varsinaisia ongelmia (muuta kun pääkopassa oli vielä siinä vaiheessa pelot :LOL: )... Mutta toivottavasti siis nuo sun tuntemukset ei nyt vie tilannetta vielä eteenpäin - koita ottaa rauhallisesti :hug:

PamuK itse en vastannut puhelimeen enkä halunnut puhua kelleen huonojen uutisten jälkeen, sähköpostilla sitten kävin parin ystävän kanssa asiaa läpi. Mutta sehän riippuu henkilöstä miten asiaa haluaa käsitellä... Toisaalta jos ystäväsi on ilmoittanut laittavansa s-postia, niin ehkä hänkään ei heti halua puhua puhelimessa, mene ja tiedä. Teet vaan hälle tiettäväksi, että olet olemassa häntä varten, halusipa hän käsitellä asiaa miten vaan. :hug:

Repa ei se enää kovin kauaa kestä :D Jospa hän onkin täsmällinen ja tulee huomenna!!! ;)

Mitäs muuta... Täällä pyörähti uusi viikko taas alkuun =) Hui, alkaa tosissaan viikot vähetä :eek: Nyt on ne (kivuttomat) supparit taas vähentyneet ja samoin myös se paineentunne, joten ei taida lähtö olla vielä muutamaan viikkoon tulossa ;) Eilen kopeloitiin miehen kanssa jääkiekkoa seuratessa tuota mahaa ja tyyppi kyllä mylläsi ihan mahottomasti ja oli kyllä ihan poikittain, joten ei se pää tosiaan ainakaan enää ole missään alhaalla, jos se nyt siellä oikeasti jossain vaiheessa käväisi! Torstaina on taas neuvola ja sitten se äippäpoli viikon päästä maanantaina. Eipä tässä kai muuta...

stoppis 36+0
 
Pamu: Mä ehin lukea just äsken sun viestin, ennenkö poistit sen.

Kun ite laitoin joillekkin ystäville rakenneultran jälkeen viestiä, että huonoja uutisia tuli ja jatkotutkimuksiin ollaan menossa (eli lapsivesipunktioon ja jäimme odottamaan kiireellistä kutsua Hesaan ultrattavaksi) niin jos joku laittoi viestin jossa pahoitteli, ja kysyi mitä ultrassa selvisi, kuitenkin sanoen ettei ole pakko kertoa jos ei pysty eikä jaksa, niin se tuntui ihan hyvältä. Se shokki on aivan valtava kun odotat lasta, hän on kohdussasi, olette yhtä, ja yhtäkkiä ulkopuolinen ihminen sanoo että kaikki ei ole hyvin


Kerro hänelle viestillä että haluaisit jutella hänen kanssaan, että säikähdit kovasti hänen uutisiaan. Uskon vakaasti että ystäväsi on vain iloinen sinun huolehtimisestasi ja haluaakin avautua sulle. Toivon näin. Mutta jos hän ei halua vielä puhua asiasta, sekin on normaalia.

Ite olin niin järkyttynyt että halusin puhua ystävieni kanssa asiasta heti, ja se tuki on ihan älyttömän tärkeää. Mutta todellakin sulkeutuminen ja kuoreen vetäytyminenkin on normaalia, mulla se tuli vain vähän myöhemmin...

En sinuna soittaisi suoraan hänelle, koska shokkivaihe kestää niin pitkään että hän voi ymmärtää väärin jos suoraan soitat. Koska sen voi ymmärtää myös tungetteluna. Laita vaikka viesti jossa kysyt voitko soittaa, ja että haluaisit auttaa ja kuunnella häntä


Toivottavasti tästä oli edes jotain apua
 
Äitee: Et todellakaan lähde noin pitkää matkaa ajamaan autolla, se jos jokin käynnistäisi synnytyksen


Jemima ottaa siellä rauhallisesti jotta supistelut lakkaisi


Stoppis: Sullakin alkaa h-hetki lähenemään, ja Eliisallakin on viikkoja jo tosi mukavasti kasassa



ON: Neuvolakuulumisia tässä. Viikottainen painonnousu +700g, eli yhteisnousu reilun kuukauden aikana 2,9kg. On hiukkasen ruokahalut lisääntyneet

Nyt alkaa paino olla se mitä se on ollut normaalisti (pääsi laskemaan keskenmenon jälkeen liika alas). RR oli 125/71 ja hb 128. Hb oli viimeksi 120, joten kannattaa jatkaa herkuttelua kun oli noin hyvin lukema noussut

Sf-mitta 17cm ja sykkeet 145-155. Pissa puhdas.

Seuraava neuvolakäynti onkin mulle tosi tärkeä, koska sitten ollaan siinä asiassa edellä verrattuna enkelin odotukseen. Pieni mutta todella merkittävä asia


Mulla on tänään neuvolalääkärikäynti, hän päättää miten pitkään olen sairaslomalla. Keskussairaalasta eivät kirjoittaneet saikkua (ei ole siellä tapana kirjoittaa pitkää sairaslomaa) ja käskivät ottaa yhteyttä sen asian takia omaan neuvolalääkäriin. Nyt on ultrattu 8 kertaa, ehkäpä tänään ultrataan 9.kerran

Ei se mua kyllä haittaa, mukava nähdä taas pikkuinen!
 
Kiitos tuhannesti kaikille jotka huojensivat mieltäni vastauksillaan! Välillä tulee oikein tyhmä olo, hävettää tällainen jatkuva epävarmuus ja kysely, mutta onneksi olette kaikki niin superihania ja ymmärtäväisiä. Oikeasti on nyt paljon helpompi taas olla, kun kuuli että muillakin tällaista ja kuulostaa normaalilta. Kiitos!! =) =) =)

Repa koeta jaksaa, joka tapauksessa kyse ei voi olla enää kauhean pitkästä ajasta. Voihan se sitten tulla ihan tosi nopeastikin, vaikka nyt ei olisikaan mitään tuntemuksia. Olen ihan varma, että muutamien päivien kuluessa ihmetellään täällä, kun susta ei oo hetkeen kuulunut mitään... ;)

MyAngels, on ihan normaalia että vetää herkäksi. Kuten joskus aiemminkin sanoin, ei se Enkelipojan kaipaaminen ja rakastaminen ole mitenkään pois uudelta elämältä, joka vatsassasi kasvaa. Ja tietenkin äitienpäivänä erityisesti herää muistoja. Kyllä itsekin, vaikka nyt olen täysin keskittynyt tähän raskauteen, välillä mietin että loppusuoralla oltaisiin, heinäkuussa saisin oman pienen ihmeen syliini jos niin olisi tarkoitettu. :hug:

Äitee no huh huh, aikamoisen kuuloista taas. Kyllä sä itse kuitenkin tiedät parhaiten, mitkä sun rajat on, mihin pystyt ja mihin et. Ja vaikka pystyisitkin, niin mikä sitten on ihan turhaa riskin ottamista tuossa vaiheessa. Viisi tuntia istumista ei kuulosta kovin mukavalta... Mikäs se olikaan se viikkomäärä, johon tähtäät? Ts. koska olisi jo ihan turvallista sun synnyttää? Eihän kaksoset useinkaan täysiaikaiseksi mene, vai olenko oikein ymmärtänyt? Koetahan jaksella vielä tovi! =)

mymmyryy, sellaista piti vielä sanomani, että mulla kans vilkastui suolen toiminta entisestään, mutta alkoi kyllä tulla välillä ilmaa vatsaan myös, ja tuossa alkuviikoilla huomasin että välillä ne kovat kivut, jotka tuntuivat olevan alavatsalla, ihan oikeasti helpottivat kun sai hiukan päästettyä ilmaa pihalle :LOL: . Eli voi sellainenkin aiheuttaa kipua, itselläni paikoitellen kovaakin.

Pamu en nyt yhtään tiedä mistä on kyse, mutta voimia sinulle itsellesi ja myös ystävällesi. Empaattisuus vie yllättävän paljon voimavaroja. :hug:

Eliisa, lohdullista kuulla että vielä noillakin viikoilla jännittää ultraa, tuntee itsensä pikkuisen vähemmän vainoharhaiseksi. Tai toisaalta ei ole lohduttavaa... siinä mielessä, että kun ensimmäisen kerran tulin raskaaksi, nautin ihan oikeasti täysin rinnoin ihan joka hetkestä, nyt nauttimista on välillä 30, välillä 50 prosenttia, pelkoa välillä 70, välillä 50 prosenttia. Jep, mutta tulehan sitten kertomaan ultrakuulumisia!

Jemima ota rauhallisesti nyt, ja toivotaan että pieni kääntyy!

Stoppis kyllä säkin seuraavien joukossa olet, pian voidaan alkaa jännittämään!!

Pikkutiikeri ja Toivo 11+0 :heart: :heart: :heart: :heart: :heart:
 
moikka,
nyt tiedän ystäväni tilanteesta lisää, kiitos kaikille, en sit onneks soittanut, sovittiin, että hän ite soittaa kun on seuraavan ultra takana ja tietoa lisää.
kyllä vetää mielen matalaksi ja pelottaa niin hänen puolestaan.

Äitee, toivottavasti saat osastolla apua ja lepoa, olis niin hyvä jos pikkuiset vielä jaksaisivat mausssa. Hengessä mukana.

 
heloups!

pikkutiikerin vaivat kuulostaa kovin tutulta ja normaalilta... :hug: ja täälläkin yks joka miettii tuhannen asiaa aina ja huolehtii..liikaa :snotty:
no, onneks niin. ja kyllähän raskaus herkäksi vetää ja kuuluu asiaan, just ite ärhentelin miehelle asiasta jos toisesta, suutuin oikein kun hän ei mun mielestä ota tulevaa lasta sen asiaan kuuluvalla hartaudella, eli kotonaolosta oli puhetta, sanoin että ainakin kaks vuotta, ja hän heti nalkuttamaan lainasta ym. vaikka siitä saa vapaata jonkin aikaa.. ei vaan tajua ettei tuota pienen lapsuus aikaa mikään raha kata tai korvaa... inhottavaa, oon oikein vihanen :kieh:

ja sitten äiteelle toivon tsemppiä ja rauhaa lapsosille pysyä masussa vielä! :hug:

pamu k niin kuin joku fiksu sanoikin, voimia sinullekin tukea ystävääsi!! :hug:

no joo..mua kiusaa joku ihme ärripurri, oon kärttynen ja mies ottaa nyt aivoon 6-0 koko ajan..että palailen paremmalla tuulella!! :wave:

katherine ja kultanen 7+2
 
Kiitokset vielä kaikille jotka vastasivat hysteerikon kysymykseen :flower:
Äitee toivottavasti pienet vielä viihtyisivät jonkun aikaa masussa.
Pamuk voimia ystävällesi ja sinulle. Ole korvana ja halina silloin kun hän sitä tarvitsee. Voi olla myös väärä hälytys :hug: .
 
hello ystäväiset!

Täällähän on uutisia niin monenmoista...Puellalle ihania vauvantuoksuisia onnitteluja :heart:
Myangels oli saanu ihania ultrakuulumisia...Äiteellä on jännittävät paikat, toivotaan että pienet jaksaa vielä sinnitellä sisätiloissa jonkin aikaa :heart:
Katherine sulla on oikeus noihin fiiliksiin...mie en itse ota lapsia tänne silloin kun tuun uuden kanssa sairaalasta, onhan ne omat bakteerit omassa perheessä, ei niitä halua silti muualta tuoda vauvaan...tai tartuttaa..
Sinä päätät ketä päästät vauvan lähelle ja milloin.
sehän on ihan suositus että äiti sais rauhoittua synnytyksen jälkeen kaikessa rauhassa, vaikka sen kaks viikkoo jos siltä tuntuu, tutustua vauvaan ja sitten vasta miettiä niitä "vieraita". toiset haluaa heti talon täyteen väkeä (onneksi mie en oo sellainen)

Juups...tänään olin siellä osastolla,siellä käytiin läpi ruokavaliota ja kuinka paljon ja mitä mun pitäis syödä. Kätilöllä ei ollut huomauttamista mun ruokavaliosta, kun en muutenkaan syö paljon sokeria, pitää vaan enemmän syödä (ei siis sokeria tms. :LOL: )
Nyt pitää siis saada 1800kcal-2000kcal per ateria...hui :eek:
varmaan tätä nykyä oon syöny max. 1500kcal...
no opetti se kätilö mut käyttämään sitä verensokerimittaria, jonka sain muuten omaksi...nyt siis kax kertaa viikossa mittailen sillä joka aterian jälkeen + aamun paastoarvon...piikittämään siis joudun sormenpäitäni :(
no sieltä menin äitiyspolille lääkärin tarkastukseen ja mulla oli lauantai-iltana TOSI kipeitä suppareita , niin kipeitä että itku tuli enkä voinu liikkua yhtään. ja ne jatkui la-su yön...sunnuntaina onneksi rauhoittui, mutta siitä jäi vähän paineen tuntua...no kerroin tuon sitten sille lääkärille, ja sehän teki sisätutkimuksen, ja viikko sitten tutkittu tilanne oli MUUTTUNUT...eli viikko sitten kanavaa jäljellä vielä reilut 3cm ja kohdun suu täysin kiinni ja napakka, nyt sitten oli kanavaa 2,5cm korkeintaan ja sormelle auki...lääkäri kirjoitti sairaslomaa nyt sitten sinne äitiyslomaan asti..
Vauva oli virkeä ja painoi jo huimat 1281g, lapsivettä normaalisti.
mitähän muuta sitä oli...en oikein muista kaikkee, taitaa muutenkin olla aika sekomainen teksti... :LOL: on vähän tuolla päässä tuota tavaraa enemmän kuin oli eilen... :LOL:

pitää muistella sitä myöhemmin sitten lisää...
Pitäis muuten tehä veroilmoituskin, kun torstaina on sen jättöpäiväkin jo, onneksi tuli tämä LOMA :D

Ajatuksin AE ja Jässikkä 27+4

ps...kauhia ilima ulkona...tänä aamuna satoi täällä lunta :eek:
 
hip :wave:

sainpi eilen rajun oksennuskohtauksen, söin sellasta, mikä ei sitten sopinutkaan mulle, ja päädyin taksilla kotiin sairastamaan tunnin "tehokkaan" työskentelyn jälkeen. oon tänään vielä "hyllyllä", ei tässä enää ihminen jaksa sankaroida, sitten viel kiltisti 8 aamua töitä.

ennen pahoinvointia ehdin kyllä käydä neuvolalääkärissä ihan hyvävointisena :D kaikki oli hyvin, vain hempat eivät olleet nousseet kuin 115 (kk sitten 110), joten rauta-aika jatkuu. sf-mitta oli 25 eli aika hyvin vauva on kasvanut, vai mitä, vaikka ite oon ollu huolissani, kun oma painoni on kasvanu säästeliäästi. käyn vielä tänään labrassa varmuustestailemassa verta, kun vereni on miinusmerkkinen, niitä vasta-aineita kahtelevat.

katherine ja pikkutiikeri tämän ja kuumeilevien km-ketjun parhaimmuus on se, että voipi kuulostella ja kysyä, miten muut ovat asiat kokeneet, ilman, että joku pitää hysteerisenä. ennen pitkää hermostus lakkaa, minäkin suhtaudun jo raskauteeni ihan "normaalina", mutta sit onki jo niin kiintynyt tyyppeihin, ettei tee mieli lähteä täältä, vaikka pois potkittais ;) ja kuitenkin, viel voi tulla omassakin raskaudessa tilanteita, jotka tuo eläimellisen pelon takaisin ja silloin uskon, että tämän ketjun odottajat ymmärtävät parhaiten, mitä päässään ehtii kelata... ja itekin otan tämän ketjun "hengitä syvään" jne. -vastaukset ihan eri tavalla vastaan, kuin sellasilta kirjoittajilta, joka ei ole kokenut keskenmenoa. niissä viesteissä on ihan eri tavalla syvyyttä kuin tuolla muualla, vaikka sanat olis ihan samat, ymmärrätte varmaan.

äitee uh, voi härregyyd, jos itse joutuisin jostain syystä tuohon pakkolepoon... kyllä kihelmöis ja olis vaikeeta! voimia sulle, äitee lepää = kaksoset kasvaa!

irtis, jolla on taas itseaiheutettuja suklaatahroja paidallaan ja kasvamassa työnimi entistä jumppahullumpi kansa 26+6
 
Huomenta!

No niin,se on nyt sitten se maaginen laskettu aika...ja kukaan ei oo tulossa ulos :p

Äiteelle tsemppiä lepoon,toivottavasti pikkuiset ei nyt olis liian innokkaita syntymään vielä =)

Pamuk :hug:

Katharine,toivottavasti saatte miehes kanssa yhteisen sävelen... :hug:

Mun on jotenkin vaikee keskittyä nyt mihinkään,joten jos joku jää kommentoimatta välistä,niin pahoittelen :ashamed: Luen kyllä kaikki kirjoitukset,mutta oma pää on nyt niin täynnä odotusta...
Asuntokaupoista sen verran että hyväksyivät meidän tarjouksen,joten kesällä ollaan onnellisia ok-talon omistajia B)

Repa ja kutvis rv40
 
repa uskomatonta, että sulla on viikot täys jo, aika on menny nopeasti. sä oot ollu mun aikataulu, ku sulla on just sen verran viikkoa enemmän, että perässä on ollu helppo pysyä. muistan ku mulla meni noi ekat ylis, miten aika pysähtyi. ja koko ajan joku soitti ja kyseli. ja jos ei jaksanu vastata niin luulivat heti, että sairaalassa ollaan. enää ei ole kauan (tiedän, ei lohduta ;) )

äitee voimia lepoon, ei ole mikään helpoin tehtävä ottaa rennosti ja makoilla. varmasti kaikkein vaikeinta. voimia

ae onneks se sokerimittaus tulee nopeasti rutiiniksi. ja yritä nauttia luvasta syödä-minulla kun se on aina niin kovasti tuomittu =)

oma napa:ei mitään uutta auringon alla, yli menee tämäkin mokoma. ei muuten, mutta tämä hikoilu. ikkunat on auki (mies ja lapset palelee) ovet on auki ja hetken istuminen saa aikaan järkyttävää hikoilua. äitiys vaatteet on hajoamassa tai jo hajonneet tai muuten olleet niin kauan päällä, että ihan puistattaa koko vaatteen näkeminenkin :D no enää maks 26 päivää ja sitten se pikkuinen tulee, vaikkei haluiskaan :)

ruispala+ terminaattor3 38+
 
aamupäivää!

repa pääsi kuin pääsikin laskettuun =) kyl sä ite vaan tiesit parhaiten, mutta koita jaksaa ja odottaa rauhassa, ihan varmasti vauva on pian sylissä, jännää.
Onnea uuden talon omistajille :flower: =) se

irtis koitahan toipua siellä, ei oo sullakaan paljon töitä ja sit koittaa loma =)

äitee hyvä että pääsit kotiin lepäileen ja voimia siihen makoiluun :D se on kyllä hermostuttavaa kun ei saa mitään tehdä, mutta onneks se on vaan väliaikasta :hug:

AE ottaa kans rauhallisesti, onneks sait nyt lomaa, toivottavasti se helpottaa tilannetta
:hug:

katherine toi ärsyyntyminen on ihan normaali olotila näin raskausaikana, mutta tosiaan toivottavasti saatte puhuttua asiasta miehes kanssa, ottakaa selvää kuinka paljon rahaa saisit ja muut sellaset faktat, noi miehet yleensä tykkää että on asiat selvästi mietitty, minä oon ollu nyt kuus vuotta kotona ( poikaa odottaessa olin kolme kuukautta töissä muuten siis kotona ) ja koko sen ajan on ollu asuntolaina joka suurenikin tossa välissä kun ostettiin omakotitalo ja ihan hyvin ollaan pärjätty,eihän sitä mihinkään erikoiseen riitä rahaa mutta ihan tavalliseen elämiseen hyvin ja mies on ihan tavallinen duunari että ei senkään tulot päätä huimaa =) mutta ollaan molemmat pidetty tärkeenä että lapset saa olla rauhassa kotona, mutta te teette teidän perheelle oikeet ratkasut kyllä =) ja ihan varmasti ne asiat järjestyy ja niitä ehtii miettiä sittenkin kun vauva on syntynyt

nyt alkaa olla ostettu tarvittavat tavarat, viikonloppuna löyty kirpparilta vaunuihin pehmee kantokoppa ja eilen ostin huutiksesta kaukalon, oma on jo senverran vanha ettei sitä uskalla enää käyttää, että tollaset suuremmat alkaa olla kasassa, nyt pitäis sit pikkuhiljaa alotella se vaippatehtailu =) ja tietty jossain vaiheessa kattellä noi vaatteet, että mitä on ja mitä tarvii vielä
mutta nyt täytys kohta alkaa makaronilaatikon tekoon, ulos ei viittitä nyt lähtee kun poika on senverran räkänen..

eliisa ja pikkuruinen 27+5
 
No niin. Uus yritys...
Sorget vaan, kun oon ollu monta päivää niin hiljainen. Oon kyl käyny teidän kuulumisia lukemassa, mutta kommentoimaan musta ei ole ollut. Lieneekö sitä ärripurria ollut liikentees täälläkin - ainakin allergiaoireet on olleet niin pahat :snotty: , että ajatuskaan ei meinaa kulkea.

Repan mahdollista lähtöö mä oon tääl jännittäny, mutta niin sä vaan sitkeesti pääsit eräpäivään asti. :hug: Onnea :flower: asuntokaupoista ja tsemppiä niihin kyselysoittoihin. (Kohta ne varmaan on täälläkin edessä ).

Myös Ruispala ja Stoppis aloittavat pian jännät viikot. Kukahan meistä lähtee ekana - Repan jälkeen ;) ...?

Äitee, onneks kaverit pysyttelee viel kaksiossaan! Malttia ja hermoja sulle lepäilyyn. Tiedän, että helppoa se ei ole.

(.) Neuvolas kävin äsken avautumassa. RR 100/55, SF-mitta 32,5 - eli kasvua viime viikosta +1,5cm. Paino laskenu -400g, vaikka turvotusta on niin että sormet meinaa aamuisin pamahtaa ja oon mielestäni syönykin aivan älyttömästi. Välillä jopa öisin vessa=varikkokäynnin yhteydessä. Kokonaispainonnousu nyt 6,3 kg. Ihan ok - kait - vaikka mä just kätilölle uikutin, että 'kasvaako toi vauva ny varmana tarpeeks jne...?' Raivotarjonnas kaveri on tiukasti (koko maha roikkuu about polvis) ja sykkeet oli 145. Hieman se on jumppaamistaan hiljentänyt nyt parina päivänä, joten sain ohjeen kaasutella neuvolaan tai synnärille, jos tuntuu että kaveri ihan kokonaan tonne muumioituu :/ .

Anteeks ny tää mun vaisuus.. Yritän tästä piristyä ja tsempata teitä muita jatkos enemmän...

Depis-räkis-väsy -A-
 
Heippa mamuskit :wave:

Onpas muuten kiva nähdä kumpaako seuraavaksi on tulossa, taitaa olla tytöt ja pojat tasatilanne tuollla syntyneissä =)

Repa se vaan sitten pääsi ihan loppuun saakka, vaikka lähteväksi veikattiin jo aikoja sitten =) Noh, kohta se sieltä putkahtaa sitten vauhdilla ;)

Äitee tosi kiva kuulla että supistuksen-estolääke on toiminut! Varmasti on vaikeaa "olla jouten" mutta koita vaan jaksaa :hug: Kuinka kauan tuo lääke "vaikuttaa" eli saako sitä sitten olla hakemassa lisää, vai mitenkähän toimii? No joka tapauksessa nyt vaan rennosti, niin pienet saa kasvaa vielä muutamia viikkoja! :hug:

AE ottaa nyt kanssa rennosti ettei paikat vielä enempää kypsy! Mulle kanssa terkka sanonut jo viikkotolkulla että pitäisi enemmän syödä, mutta ei kerta kaikkiaan mahu, on niin korkeella tuo masu :x Paino vähän huonosti noussut viime aikoina, mutta niinpä oli näköjään kuopuksestakin noussut rv 34 eteenpäin vaan 300g...

irtis parempaa vointia :hug:

Ruispala mulla on kanssa alkanut hiottamaan öisin, ei onneksi kuitenkaan ihan kamalaa vielä. Toivottavasti sulla rauhoittuu tuo hiotus! Mä vähän kauhulla odotan kesää ja imetystä, koska silloin hikoilee muutenkin ja meidän yläkerta on näköjään lämpimällä tosiaan "pikkasen" lämpöinen... :$

Eliisa sähän olet nohevana laittanut, mulla on vieläkin sänky kokoomatta ja vaunut mummolassa ja kaikki vauvalakanat etsimättä ja pesemättä, puhumattakaan vaipoista sun muista :ashamed: :$ Pitäisköhän vähitellen... kääk!

Amira voimia allergiapöhiksen kanssa :hug: Mullakin iski hirvee kohtaus kun oli niitä helteitä, mutta sitten on ollut parempi, kun on ollut viileää ja sateistakin välillä. Kumma kun yleensä ei ole allergiat vaivanneet raskaus eikä imetys-aikanakaan... noh kaipa nää voi olla niin erilaisia nää odotuksetkin. Mä voin ainakin veikata, että mä en ainakaan seuraavana ole lähdössä, ei ole merkkiäkään siihen suuntaan ;) Itse asiassa epäilen että tää menee käynnistettäväksi... mutta luultavasti ne nyt ei onneksi päästä kovin paljoa yli :whistle:

stoppis 36+1
 
Heippati hei!
Soitin tänään neuvolaan ja täti ehdotti itse heti varhaisultraa. Sain ajan ensi viikoksi. Mun taustalla sen saa kunnallisesti. Oisin kyllä mennyt jokatapauksessa ultraan ensi viikolla.
Mahakipu jatkuu edelleen. Viime yönä heräsin klo 03.00 ja voi että kun mua yökötti. Mutta päivällä ei yökötyksestä tietoakaan. Että tällästä.
Voi kun te kaikki ootte jo kamalan pitkällä teidän odotuksissanne, oon kade :ashamed: .
 

katherine, mulla otti kans mies aivoon silloin kun tuo pahaoloällötyskrapulaika oli pahimmillaan...ei tarvittu ku joku pieni poikki puoleinen sanan puolikas ni johan tämä ämmä räjähti! :$ välillä iteäkin harmitti mutta mun olo oli niin karsea rv 5-10 että oksat pois! Yksin kun pärjäs päivän jotenkin niin sit ois halunnu kaataa kaiken miehen päälle tämän tullessa kotiin ja hän taas ois halunnu edes hetken hengähtää omista töistään... sitä se on tämä perhe-elämä! no nyt jo taas elämä ja hymyt voittaa! =)

mymmyryy, ystäväni tilanne ei valitettavasti ole väärä hälytys, vaan nyt on kyllä ongelmia tiedossa...huomenna taas tilannette kartoitetaan lisää...

Repa, mulla esikko lähti syntymään itekseen rv 40+4! tsemppiä loppupäivien laskuun ja odotukseen!!

--> muoks
turhisjuttu, mutta on vaan pakko hehkuttaa kun kerta siltä tuntuu,
oon niin onnellinen, saan olla hetken, pari tuntia ihan YKSIN!
Isi tuli kotiin ja lähti uimahalliin meidän murujen kanssa :heart:
just sitä mitä kaipaan! taidan tehä sauvalenkin ja sit vaan nauttia hiljaisuudesta =)
 

Yhteistyössä