~Keskenmenon jälkeen plussanneet!! Tammikuu~*~

SusSoo
Luminia :wave: Minä en henk.koht. usko sitten näihin käsikopelolla tehtyihin vauvan "mittauksiin". Mulle neuvolatäti sanoi neljä päivää ennen synnytystä, että iso vauva varmasti tulossa! Oli ihan tosissaan ja arveli vauvan olevan jo reilusti yli 3kg, muistaakseni lähemmäs 3,5kg... Ja kappas, vauva syntyi pari viikkoa ennen aikaansa, ja neljä päivää siis tästä "painoarviosta"... ja painoi huimat 2800g. Eli semmoinen jättiläinen. Sf-mitta kulki koko raskauden ajan hämäykseksi yläkäyrän yläpuolella, joten siitä kai tämä tätikin sitten teki johtopäätöksiä siihen arvioonsa. Sinuna siis en ottaisi asiasta turhaa stressiä! =)

(.) Hyvin tämä jännittävä 13+4 raskauspäiväkin tästä on mennyt. Vähän on välillä ollut haikea mieli vuoden takaisen keskenmenon vuoksi. Mutta pääasiassa olen tosi onnellinen, että nyt tuntuu kaikki olevan hyvin. Anoppi just äsken kysyi, että koska ne kriittiset viikot on ohi... Vastasin siihen, että mun tapauksessa ei koskaan :ashamed: Anoppi ihaili mun pulleaa vatsanseutua. Ja kyllä mä itsekin olen siihen tyytyväinen, vaikka tuntuu jo tässä vaiheessa olevan melkoinen :eek:

Sussoo ja Suloinen 13+4
 
Onnea Millukka, lisäilen listaan! :wave: Paljon vaaviliimaa mukaan! :heart: :hug: :flower:

Tavaroiden ostosta: Itse ostan/hankin (eli lahjoituksina otan vastaan) paljon käytettynä tavaraa sekä vaippojakin osan. Vaipat tosin alkavat enempi ja enempi tuntumaan järkevältä ostaa uusina/anoppi tekee koska haluan kestoja käyttää sitten sisaruksillakin. Tämän vuoksi myös vaunut on oltava uutena. Ei siis ehdoton juttu sinänsä olisi ollut, mutta mu mielestä on parempi ostaa kerralla kunnon vaunut kuin kitkutella kirppareiden huonoilla vuoden ja vaihtaa aina uuden lapsen tullen. Toki kirppariltakin/käytettynä voi saada tosi hyväkin laatuisia, mutta alesta kun ostaa, niin eipä se mahottomia maksa uutenakaan. Se kuitenkin maksaa itsensä takaisin sillä, että kans kestää kauan ja on käytössä monella lapsella. Vaatteet sit hommaankin kaikki käytettynä. Ok, pari bodya ostettu uutena mut ne oliki isyyspakkausta varten :D
 
Meillä tänään Toivon LA.
Kuopus miettii kuolemaa tällä hetkellä kovasti. Ja millasta on taivaassa? Onko siellä kauppoja ja vietetäänkö siellä synttäreitä jne...
Just heräsin ja pitäis mennä ruokakuppaan ja siivota jajajaja vaikka mitä. Mutta kun ei jaksais :ashamed:
 
Pikaiset äippäpoli uutiset eiliseltä :wave:

Elikkäs eilen oli ultra kun ne sitä istukan toimintaa ja vauvan kokoa tahtovat tarkkailla. No ei oo istukassa mitään hätää, sen verran hienosti vauva kasvaa ja remuaa =) Tällä hetkellä painoarvio 2,9 - 3,0 kg, joten sellanen 4 kg olis taas tulossa jos laskettuun asti mennään. Kohdunkaulan tilanne on uussynnyttäjälle ihan normi, kahdelle sormelle auki ja ja hitunen jäljellä.
Eilinen sisätutukimus aiheutti sen verran rankan verenvuodon, kun mulla on se värkki niin takana että joutuu oikein runnomaan, että jouduin jäämään käyrälle vähäks aikaa. Onneks ei mitään ihmeellistä siinä käyrässä ollu ja pääsin kotiin.

Vauva on todella syvällä jo lantion kuopassa ja pyörittää itteään (lääkärin sanoin) kuin breakdancea vetäis ku pyörii päällään ihan ympyrää :LOL:

Mä sain taas jostain keuhkoputken ja poskiontelon tulehduksen, ja nyt pitäis saada ittensä kuntoon, että jaksaa synnyttää jos vaikka lähtö tulee piankin, kun sitä ei voi koskaan tietää... joten palailen tästä sängyn pohjalle. :wave:

mymmyryylle voimia tähän päivään, oli mullekin vaikea meidän Onnin laskettu aika. En nyt muista joko onnittelun hienoista ultrakuulumisista, mutta varmuuden vuoksi uudestaan.

toiveen uutisia ei vielä näy, tai sitten mä oon todella kipee :D

Orchid ja hikotteleva breakdance -tyyppi 36+3 :D :heart:
 
AAM
Millukka :hug: :flower: :)

mymmyryy :hug: kuopus on teillä sitten pohtinut tosiaan rankanlaisesti juttuja.. :| huh kuinkakohan tuollaisiin sitten osaa vastata kun esim omien vanhempien aika koittaa. selitellä sitten siinä.. *kynttilän sytytys*

Sussoo suunta on vain etiäpäin horisontaalisesti :) :hug:
 
Millukka : Onnittelut :flower: Ja tervetuloa mukaan tänne puolelle jännäilemään!

Minä ole täällä vain päivästä toiseen koittanut mennä, hieman raskain mielin edelleen. Onneksi aika on mennyt nopsaan, kun töitä on ollut, mutta vielä on monta yötä tiistaihin. En tiedä oikein odotanko sitä vai en, kun pelottaa ne huonot uutiset :'(


Nyt en kerkee enempää kirjottelemaan, mutta tsemppiä niille, joilla h-hetki lähenee:) Kerätkää voimia ja parannelkaa itsenne kuntoon ennen sitä:) Muille muuten vain tseppiä masun kasvatukseen :)

Ainiin ja ihanaa ja mahdollisimman rentouttavaa viikonloppua kaikille!


MeaMimosa ja pienen pieni papunen 6+4 :heart:
 
Huomenta! Jopas nukutti näin viikonlopun kunniaksi :D

Tauskille tervetulotoivotukset lomailun parista!

Uusista/käytetyistä tavaroista oli puhetta. Vaunujen suhteen meillä kävi tosi mäihä, bongailin huutiksesta tiettyjä vaunuja ja sitten löytyikin juuri kun samalle suunnalle oli muutenkin asiaa. Eli tänne maalle kaipailin kunnon maastopelejä =) ja aivan ihanat olivat nuo käytetytkin. http://www.vaunuaitta.fi/tuotteet/lastenvaunut/gesslein/swing-fi/swingfinvariduelli/ Ja niissä oli vielä yli vuoden takuutakin jäljellä. Uuden veroiset ja halvalla. Myöskin vaatteita olen ostanut lähestulkoon ainoastaan käytettynä, huutiksesta ja kirpparilta. Huutiksesta kyllä löytyy tosi halvalla ja hyvää. Pinnasänky, vanna, potta jne. löytyi vielä mummolan varastosta. Uutena olen oikeastaan ostanut vain sellaisen pienen hoitotason ja rintapumpun (eilen). Jotenkin tuo rintapumppu oli sellainen, ettei kauheasti käytettyä halunnut.. Kyllähän tuo käytettyjen ostaminen vie enemmän aikaa ja on tosiaan helpompi suunnitella uusien ostamista kuten EM sanoi. Mutta huomattavasti halvemmalla pääsee, kun käytettyä hommaa.

Sussoo, en minäkään noihin käsikopelo-painoarvioihin oikein usko, kun edellisenkin kerran neuvolalääkärin antama veikkaus meni ihan pieleen (pari päivää sen jälkeen oli ultra ja vauva olikin paaaljon isompi). Ja eihän nuo ultra-arviotkaan varmoja ole, vaan voivat heittää runsaastikin suuntaan tai toiseen. Siksi vaan alkoi taas mietityttämään, kun sillä 4D-ultran painoarvion mukaisella käyrällä meille olisi tulossa n.4500g kokoinen vauveli.. :eek: Joten ei hirmusti rauhoittanut tuo eilinen neuvolatädin kommentti, ettei mahassa ole ainakaan pieni vauva.. Mutta täytyy odotella sinne äitipolin koko+synnytystapa-arvioon.

Millukka, tervetuloa ja paaaaaljon tarrasukkia pienelle :flower:

Mymmyryylle voimia tähän päivään! :hug:

Orchidille myös voimia, sinne taudin keskelle!

Kai sitä olisi kauppaan raahauduttava..
Mukavaa viikonloppua!

Luminia ja neitokainen rv37+1
 
Lauantaita kaikille!

Eilen siis kävi th visiitillä ja "Tirrin" paino oli noussut 200g neljässä päivässä. :D Eli nyt ollaan suunnilleen alku painossa. Tästä se siis nyt lähtee... Oon tosi iloinen! =)

Juu voitte vaan arvata todellakin et kun se lima-juttu iski minkälainen paniikki mul oli... Tai siis kun se tapahtui, niin tietty toimin vaan automaattisesti, mut sit iski tosiaankin sellainen olo et voi v... ei tää voi näin loppua... ei saa todellakaan... Te varmasti kaikki tiedätte aivan tasan tarkkaan mitä tarkoitan. :ashamed:

Mymmyryy jaksuja sinne tän päivän yli ja paljon onnee hienoista ultra kuulumisista!

Täällä taisikin olla puhetta siitä " kuka kyttää ketäkin" ja minä kyttään Mymmyryy sua! :ashamed: Olin silloin alkuraskaudessani, kun sulle noita km:ja sateli. Sydäntä kivisti kauheesti kun sua taas vietiin....... Sen takii tällä kertaa oonkin tarkkaillut sun menoo ja toivonut niin paljon, et tällä kertaa tuloksena on nyyti. :heart:

Kärppä kyseli vauvan nukkumisesta. Tirri nukkui raskausaikana paljon aamuisin ja päivisin. Illalla sit oli enemmän menoo. Tirri ei ollut koskaan kauheen vilkas vatsassa, verrattuna esikoiseen. Samoin on nyt kun Tirri on ulkona. Rauhallinen tapaus on ja nukkuu aamut tosi hyvin. Illalla sit vilkastuu ja syö paljon. Eli sama rytmi on vieläkin kuin oli raskaus aikana. ;)

NP ja "Tirri" 2 viikkoo ja 3pvää
 
Millukka tervetuloa! :heart:

mymmis toivottavasti päivä on mennyt hyvin. muistan että LA oli paha päivä... meillä se oli vielä juhannus. Siihen kun liitetään alkoholia vielä niin jossain vaiheessa tuli kyllä sellaiset itkutilitykset että huh... :whistle: jaksuja loppupäivään!! :hug:

Mä kyttään niin monia... :p ;) te ootte kaikki mun seurannassa... :LOL: No on jotku enemmän.


Kyssäri koskien harkkasuppareita: niitä vissiin kuuluukin tulla mut kuinka usein on normaalia? Jos joka ilta tulee yks tai kaks niin onks se viel ihan normaali määrä? Kun ei oo hajuu...
Vitsit viime yönä siinä 1 aikaan kun mentiin nukkumaan (vähän venähti) niin vauva potki ja melskas niin että välillä teki oikein pahaa!!! :eek: siinä mä sit yritin vähän silitellä masua että rauhottuis toinen ja lopettihan se sitten. vähän ajan päästä.



EM ja Dodoliina 22+4 :heart:
 
SusSoo
Mymmyryylle :hug: ja jaksamisia tälle päivää. Pianhan tämä päivä on ohi ja ei ole muuta kuin hyvä aihe (siellä masussa) taas katsoa elämässä eteenpäin :heart:

terkuin yliyliyliväsynyt Sussoo ja Suloinen 13+5

PS. Vähänkö on nyt huono omatunto :ashamed: ...mies tiskaa astioita keittiössä ja minä tässä koneella (mukamas väsyneenä ) :whistle: :ashamed: :saint:
 
Hei,

Täytyy todeta tuohon lapsen kokoon, että minulla on raskausajan diabetes ja sen takia käyn tuolla äitipolilla seurannassa. Neuvolantäti mittasi viikolla 28 sf mitan ja se huiteli reilusti kaikkien käyrien yläpuolella. Ja hän oli ihan paniikissa. Totesi että nyt tulee suuri lapsi ja olisi määrännyt tutkimuksiin mutta kun olen seurannassa ja piti vain kaksi viikkoa odottaa seuraavaa käyntiä siellä, niin totesi neuvolantäti että sinne asti nyt vain pitää odottaa.

Sitten tuli äitipoliaika ja mitta oli mitattu oikein mutta lääkäri totesi että vauva on niin ylhäällä että mahan alaosaan jää paljon tilaa, jolloin tuo mitta näyttää vain tosi isolta. Ultrassa sitten koko vastasi viikkoja ja päinvastoin oli kyse pienestä lapsesta, ei isosta eikä mistään sokerivauvasta.

Lääkäri totesikin että kun vauva laskeutuu niin tuo sf mittakin sitten taas pienenee. Enpä jaksa enää hermoilla noiden mittojen kanssa vaikka tuo kahden viikon odottelu olikin itkun sekaista kun ajattelin että nyt tulee kyllä jättiläisvauva.

Lotta ja rv 31+3
 
Nimra
Iltoja pitkästä aikaa kaikille

Mä en oikeasti tajua mihin tämä kaikki aika menee, kun ei täällä tosiaan ihan enään niin ehdi käydä katselemassa, kuin ennen Annia :eek: Tai noh...taitaa tuo typy olla syy poissaolooni :heart: mutta nyt siis asiaan!

s-anttu En mä kyllä ole saanut tuollaista dvd:tä :whistle: Yksi saatiin miehen kanssa, kun Anni oli jo syntynyt ja käsitteli vauva-arkea ja oli kestoltaan 16 min ja todella todella tylsä... siis vauva-arki ON IHANAA, mutta tuo dvd oli tehty ihan ennätys tylsäksi, mutta katsottiin siitä huolimatta :D

kleopatra Mukavasti sinullakin massu pyöristynyt ;) Toivottavasti olet saanut nyt asiat hiukan järjestykseen
Kovasti voimia sinulle! Huh, toivottavasti nyt ei tarvitsisi sun verta ottaa vastaan tuon raudan takia - Onnea rakenneultraan!

Danjuska Kiva, että teillä on ollut mukavia päiviä, vaikka onkin pakkasta ja omia vaivoja sinulla... Ei tosiaan kannata ihan täysin laakereillaan levätä, jos ei niin kipeä ole.. Meillä on nyt käytössä siis NUK-tuttipullo ja sillä mennään ja hienosti onnistuu! Se on sellainen mikä on muodoltaa lähellä rintaa.. Meillä oli kokeilussa myös Ainu (ihan tavis tutilla) ja sit Ainu Mam pohjaventtiilillä. Ainu tuttipulloilla Anni sai liikaa ilmaa vatsaansa ja huuto oli sit myös sen mukainen, kun röyhtäisy ei aina onnistunut :/ Toivotaan, että tukisukista on hyötyä!

kerttu Tervetuloa ja onnea plussasta ja erittäin kovasti tarrasukkia pienelle matkaan :wave: Täällä on ihana jutella ja ystävät ovat tärkeitä juuri tässä matkassa. Toivotaan, että matka sujuu loppuun asti hyvin :saint: Tuosta järjissä selviämisestä.. :snotty: Mä olin kyllä melkein jokaisessa asiassa (ainakin vähän ) huolissani, vaikka kaikki olikin kunnossa...mutta kyllä ne menetykset aina muistuu mieleen ja mentävä päivä kerrallaan ja annettava itselle aikaa ja ajatella asioita, mutta omakohtaisella kokemuksella niin ei kannata liikaa murehtia :D Helpommin sanottu kuin tehty, mutta yritä B)

ElinaMaria Hieno mato/imetystyyny ja mobile :heart: Hienot oli sulla arvot ja kaikki ollut neuvolassa! Eikö olekin ihanaa tietää milloin alkaa loma :D Kiva, että saitte kaikki paprut niin pääsee hakeen äp-pakkauksen ja rahapäätökset!

Kärppis Tuosta vauvan liikkumisesta.. Mä siis kävin kerran vai kaksi kehnon liikkumisen takia polilla ultrassa ja niissä aina kaikki hyvin ja mulle aina sanottiin, että vilkas on ja tekee hengitysharjoituksia niin kuin kuuluu, joten EI huolta. Mulla nuo liikkeet oli siis tosiaan sellaisia, että varmaan joka toinen...tai kolmas päivä olin (vähintään ) sitä mieltä, että vauva ei ole enää hengissä.. :ashamed: Mulla ei ollut mitään järkevää aikaa noissa liikkeissä, mutta iltaisin tahtoi vauva enemmän heiluskella. Mä en muuten (melkein ikinä ) saanut tuota liikelaskennan määrää ja sanoin myös polilla siitä ja mulle sanottiin, että jos vauva muutaman kunnon mojovan potkun antaa päivässä niin se riittää ja sen jälkeen sit "rauhoituin" (en siis vahtinut ihan minuutilleen vauvan liikkeitä :LOL: ) Joo ja tuo sokerin vähentäminen vaikuttaa ainakin mulla TOSI paljon siihen miten Anni masussa liikku. Kiav, että rahaakin on palanut... niin, vakuutan että vauvan syntymän jälkeen sitä vielä meneekin :whistle: Ei meillä tosiaan ollut mitään rytmejä, saattoi mennä monta tuntiakin ettei mitään kuulunut..eikä näkynyt..liikkeitä siis, oli vaan masussa rauhallinen.

mymmyryy Ihanaa, että saat käydä neuvolassa joka viikko. Se on ihan hyvä ja mukava se on sykkeen ääni kuulla :heart: Kiva, että olet saanut osteltuakin tavaroita :D Shoppailu piristää :p Kiva, että siivoukset on onnistuneet, toivottavasti hamppikipu on jo poissa!!! IHANAA!!!!!!!! MAHTAVAT ULTRAKUULUMISET :heart:

leinikki Kiva kuulla sinustakin ja ihanaa, että mieli on jo vähän parempi :hug:

AM Kiitos vaan tsempeistä :wave: Niitä kyllä tarvitaan :whistle: !!!

SS Mukavaa, että neuvolassa kaikki kunnossa ja tosiaan tuo rautahan on helposti korjattavissa =)

Sussoo Kovasti jaksamista sen väsymyksen kanssa, kyllä se sitten jossain vaiheessa helpottaa..., mutta saattaa alkaa uudelleen :headwall:

Unicco En nyt tarkkaan tiedä tuosta alkuraskauden loppumisesta, mutta olisko rv 12 jälkeen ? :whistle: hyvä, että kaikki on siellä kunnossa :wave:

MeaMimosa EI saa vielä tosiaan heittää soppakauhaa nurkkaan. Eihän ne oireiden puuttumiset aina sitä tarkoita, että siellä ei olisi elämää. Kovasti sinne jaksuja :hug: Kyllä sä täällä pysyt!!

tuttiritari Toivotaan, että ei tarviis sunkaan kauaa odotella enää synnytystä :p Tsemppiä vaan h-hetkeen :wave:

oxford On varmasti ollut jännä fiilis saada kiinni vauvan kantapäästä.. mä en koskaan yrittänyt edes.. :ashamed: ehkä olisi kannattanut, siitäkin oisi sit kokemus ja varmasti ikimuistoinen :heart: Joo, ei kai niistä kivuttomista pitäis olla mitään huolta...

sophia Toivon kovasti, että selkäkipusi EI pahene, ne on niiiiin ärsyttäviä vaivoja |O Harmi, että elokuvissa alkoi juilinta :headwall: Onnea Onnea ensimmäisistä potkuista :heart:

Sini MAHTAVAA, että ultrassa kaikki kunnossa :hug: Ei muuta kuin nyt nauttimaan ja toivotaan onnea myös siihen np ultraan :wave:

Lymypiilo Onnea ihan kauheasti hienosta ultrakäynnistä :heart:

luminia Jaksamista niihin loppuajan vointeihin ja päiviin :p Toivotaan, että ei nyt ihan mikään jätti olisi... Nuo arviot kun tosiaan voi heittää ihan ....

tauski: harmi, että lomalla tuli sitten sairasteltua isommallakin porukalla :/ Se ei kyllä ole kivaa :headwall: Hyvä, että neuvolassa oli kaikki mallillaan.

snowball: Tsemit siihen sokrurasitukseen, toivottavasti ei ole mitään haittaa sokruista. Mä olen samanlainen, että mahdollisimman paljon käytettyä :D ja melkeinpä kaikki onkin :saint: sänky, kaukalo, rattaat, vaatteet joko käytettyjä, äitini tekemiä tai 'p-pakkauksen.. joten meillä ei tosiaan laitella kyllä suuria summia mihinkään.. vauva kun tosiaan pärjää B) eikä mulla/meillä kyllä rahaa olekaan laittaa monia monia satoja :snotty: eikä meistä ole tarpeellista :saint:

millukka: tervetuloa ja onnea onnea plussasta ja pienokaiselle kovasti tarrasukkia matkalle :wave:

orchid kiva, että kaikki meni polilla mukavasti ja suunnilleen samoissa mitoissa kun aiempikin niin ei tule mitään ylläreitä :D .... vai breikkaaja siellä onkin :LOL: hyvä, että ollaan siellä lähtökuopissa. Pikaista paranemista!!! :hug:

Täällä ollaan taas taisteltu tytön kanssa... :headwall: Kun mä olen ajatellut, että kaikki ei voi olla hyvin... kun yskä, nuha ja masukivut ei häviä.. :eek: Noh, mä muutaman päivän kuuntelin kauheaa huutoa ja itkua ja EI mikään auttanut.. Sit etsin netissä tietoutta ja menin sit omin päin apteekkiin ja ostin soijapohjaista korviketta (jauhetta) ja EI mitään vaivoja ,ihan normi kakka-kitinät :LOL: Siis, tytöllä on maitoallergia :/ Mut onneksi sain rauhoittumaan tuolla ostamallani maidolla! :heart: Ollut kyllä taas oma rauhallinen itsensä, tosin en tajua miten vasta nyt tuo massu noin vaivas...ettei aiemmin, mutta nyt siis kaikki reilassa... tuohon yskään ja nuhaan sit miehen kanssa keksittiin, että kun tytön olo aina helpottaa kun ei olla kotosalla niin saattaa olla kissalle allerginen ja kyselin samasta löytöeläintalosta, että ottavatko takaisin niin ottaa, mutta vienti maksaa 50 ? :headwall: Noh, pakko se on viedä, kun emme ole muutakaan paikkaa saaneet :/ Täällä muuten ihan ok, tosin aika menee täällä kotosalla touhutessa niin kiireesti, että ei kerkee enää sillai täällä pyöriä, mutta ajatuksissani olette KAIKKI :hug:

Suvi ja Anni 1 kk 6 päivää

Sitä vielä, että kivoja vaunuja olette hankkineet :D
 
Miulle neukkutäti sano aikaa sitten, ettei sitä 10 liikettä/pvä tarvitse täyteen tulla. Tulee vain tuntea oma vauvansa ja sen rytmi sekä liikkumisaktiivisuus. Sen perusteella sit voi huolestua jos ei liikkeitä tule. Tuon vuoks mie en sinällään oo ehtiny niist huolehtia vaikkei liikukaan ku iha aamul ja yöl vähä =)

Nimra kai sie lääkärin reseptin sille korvikkeelle kuitenkin hait (saaks niitä muute muutoin ees) et saisitte myös korvaukset niistä? Onks teil muute vauvavakuutusta?
 
Taustaillut olen jo pidemmän aikaa.. nyt vihdoin saan aikaiseksi jotain raapustelua. Olen 36-vuotias kolmen lapsen äitee. Poika 06/97, poika 02/99, tyttö 03/07 ja sitten meidän pieni enkelipoikamme, joka syntyi 05/08 viikoilla 28+3. Syytä vauvamme kouhtukuolemaan ei löytynyt.
Nyt olis uuden tulokkaan laskettuaika 15.7. Ultrassa ollaan käyty ja kaikki pitäis olla kunnossa. Pelottaa vaan ihan hirveesti, mutta ei auta ku parasta toivoa...
Tsemppiä kaikille :wave:
Rosaruusu ja Sohvi 13+4
 
nimra hammassärkyä ei enää olekuin ihan silloin tällöin vihlasee.
KIITOS KAIKILLE TSEMPITYKSISTÄ :flower: !
Rosaruusu :flower: tervetuloa! :hug: :hug: kokemestasi.
(.) Viime yönä ei uni tullut silmään, mistä lienee johtunut. ONKO MUILLA OLLUT ALKURASKAUDESSA UNIONGELMIA? Siis, että väsyttää, mutta uni ei tule? Se on raivostuttavaa. Yöllä on liikaa aikaa miettiä sitten kaikkia juttuja :ashamed: .
Mä olin eilen illalla tuntevani hennon pörähdyksen ja tänä aamuna kanssa. Voisko muka olla jo liikkeitä? Vaikka viikkoja vasta 12+4.
Oksu on hieman vähentynyt, enää ei joka hetki tarvi oksentaa, mutta etovaa oloa ja ällötystä on liikkeellä :x .Mulla on primperan resepti tohon oksetukseen, mutta en oo vielä sitä hakenut, koska mä oon hysteerikko tässäkin asiassa. Onko lääkkeitä tutkittu tarpeeksi raskausaikana?
Toiveeen uutisia täälläkin odottelen :heart: .
 
Nimra
SS Ei meillä ole mitään vauvavakuutuksia - EI vaan jostain syystä haluttu sitä hakea.... tiedä sitten miksi ei, mutta pärjätään ilmankin :whistle:
Saa niitä apteekista ilman reseptiäkin :D Mä en jaksa odottaa, että päästään lääkäriin ja sit vasta joskus tutkimuksiin :/ Mä siis olin oma-alotteinen ;) ja hain paketin mistä tulee 3,2 L ja sillä katsotaan nyt ja parempaan suuntaan varmaan menossa =) Saas nähdä! Joo, tiedän että lääkärinlausunnolla saa alennuksen niistä korvikkeista :D

Rosaruusu Tervetuloa joukkoon mukaan juttelemaan :wave: Ilkeä koettelumus on teilläkin ollut :'( Toivotaan, että nyt lopputuloksena on elävä terve vauva :heart:

 
Nimralle pikaiseen. Älä missään nimessä vain anna soija pohjaista korviketta noin pienelle vauvalle, sitä suositellaan vasta yli puolivuotiaille ja silloinkaan se harvoin sopii. Soijalle allergisoituu melkein yhtä helposti kuin maidollekin. Jos jotakin apteekin korviketta haluat vauvalle antaa niin Almiron Pepti tai Neocate.
Siksi kannattaa aina mennä allergologin pakeille ennenkuin tekee omia ratkaisuja. Allergioiden kanssa voi tehdä pahoja virheitä millä on pitkälliset vaikutukset. Ensiksi kannattaa hommata vauvalle kunnon maitohappobakteerit käyttöön, esim. Probiootti Baby.

Niin ja kannattaa käydä tuolla allergia palstalla lukemassa juttuja, siltä saa parempia neuvoja kuin mistään muualta.

Terveisin Leinikki jolla on vähän turhankin laajat kokemukset allergoiden hoidosta...
 
Nimra
leinikki meillä kun tosiaan vaivat häviää, kun annan tuota korviketta niin onko mun nyt alettava uudelleen huudattaan tyttöä ? :'( No, ei kai siinä muukaan auta...Purkissa kyllä mainitaan, että voidaan antaa syntymästä lähtien ravinnoksi :eek: Merkkinä on Nutrilon Soija....
 
Ei niinkään tarvitse tehdä. Käyt vaan nopeasti hakemassa purkin Almironia apteekista. Joo niinhän siinä purkissa kyllä sanotaan mutta lääkärit eivät määrää vauvoille sitä. Aina aloitetaan Almironista. Tyypillistä tuon soijan kanssa on se että ensin se sopii hyvin mutta parin viikon päästä palataan samaan jamaan mitä maidon kanssa. Ja se on huono juttu tulevaisuudessa jos allergisoituu soijalle kun sitä voisi sitten käyttää vuoden ikäisenä ruoan laitossa. Yleensä esim. Taysissakin kokeillaan/altistetaan soija 1v ja sitä ennen on käytetty Almironia ja Neocatea.

Allergiat ovat niin monimutkaisia juttuja että todellakin suosittelen menemään heti hyvälle allergologille. Niin silloin allergioiden hoito on hyvässä mallissa ja saat tietoa mitä tehdä.

Mutta tässä vaan yritän säästää teitä vielä kovemmilta huudoilta ja masukivuilta, allergioilla kun on tapana pahentua jos vauva oireilee jatkuvasti.

Ja ne maitohappobakteerit ovat kaiken a ja o allergioiden hoidoissa.

Tsemppiä teille sinne kovasti, ja kannattaa toisissaan mennä tuonne allergia palstalle, siellä saat paljon hyviä vinkkejä tulevaan.
 
Niin ja piti sanomani että voit kyllä antaa tuota soijaa siihen asti kun saat toisen korvikkeen kun sitä kerran olet alkanut antamaan, koska jos nyt alat antamaan jotain kaupan korviketta niin huuto ja vaivat ovat todennäköisesti vielä pahempia tällä kerralla, mutta älä siltikään hirveästi viivyttele asian kanssa, vaan heti huomenna kannattaa mennä apteekkiin.
 
kiitos kaikille tervetulotoivotuksista ja onniteluista :flower:

Ei tätä usko vieläkään ja pelottaa niin maan vietävästi koska oireita mulla ei ole lainkaan :( :( pahoinvoinnista ei tietoakaan, ehkä lievää väsymystä mutta sitä on ollut aina kun pikku lapsia talossa. :xmas: viikkoja kasassa 5 ja risat..... tää ei varmaan enteile hyvää :snotty: viimeksikään ei ollut oireen oiretta joten pelottaa niin maan vietävästi että tässä käy taas huonosti :'(
 

Yhteistyössä