~Keskenmenon jälkeen plussanneet!! Tammikuu~*~

SusSoo tuossa vaiheessahan ne saattaakin kadota ihan kokonaan. Ei niitä oireita kannata liikaa tutkailla kun ei ne mitään kerro! :hug: :hug: Mulla kun loppui pahoinvointi niin pitkään aikaan ei tuntunut edes olevan raskaana, mut sit tunsinkin jo ekat liikkeet aika pian. Mut hyvä et sulla on huomenna neuvola niin pääsette kuuntelemaan sydänääniä. Kerrot huoles sille terkalle niin se ei luovuta ja kaivaa ne sydänäänet sieltä. Varmasti kaikki on ihan kunnossa!! :hug: :hug:

Kärppis hienoja uutisia sulla ä-polilta! :D :heart: En muista että joko kiitin vastauksesta noihin suppareihin liittyen joten kiitos. :)

kiva kuulla iltsu-natsustakin. :)

Meillä on perhe- ja synnytysvalmennusta 3 kertaa 1½ tuntia. sit on erikseen sairaalaan tutustuminen.

HUI kun siellä on pääkallokeli! :eek: olkaa varovaisia kun kävelette, meinasin muksahtaa kumoon kun on ihan peilikirkasta jäätä jossain... Onneksi on nastat alla. Siis kengissä. :D

EM ja Dodoliina 22+6 :heart:
 
SusSoo tossa vaiheessa ne oireet väheneekin ja voi loppua :hug: . Mä kyllä tiedän sun tunteet, panikoidaan yhdessä :whistle: . Mä panikoin seuraavat monta viikkoa, joten aikaa paniikille on... Ja keksitään aina uusia juttuja, jolle panikoida :saint: .
kärppiksellä oli hyviä uutisia :heart: .
(.) Eipä kummempaa, viime yön nukuin aikas hyvin. Vähän päätä jomottaa, mutta ei pahasti vielä...
Meillä oli silloin esikoisen aikana 3kertaa 1,5h synntysvalmennusta ja Jorviin sai mennä tutustumaan tietyillä viikoilla (en enää muista tarkkaan, mutta meillä oli viikkoja jo silloin 38), meinas mennä valmennukset ja tutustumiset ohi, kun esikoinen syntyi 39+
 
Nimra
Kiitokset kaikille jotka osallistuitte allergia ja vakuutus keskusteluun, onhan se hankalaa tosiaan toimia ja ilmaista mielipiteitä, mutta onhan se hyvä että niitä löytyy ja kaikille on tilaa :wave: Kiitos vain palautteesta ja hyvä asiahan se vakuutus on (en sitä kiellä ) ja hienoa, jos kaikki sen halunneet ovat sen myös ottaneet :hug:

Hei, kävin tänään ihan vaan tavis neuvolassa ja puhuin siellä tästä asiasta ja Anni kun on 5 vko (nyt ) niin teimme suunnitelman, joskaan en tiedä onko se hyvä, mutta suostuin siihen kuitennkin...

Eli annamme edelleen normaalia korviketta (Nan ) ja samalla aloitan idoformin kuurimaisena ja menemme tämän 10 päivän kuurin ja katsomme tilannetta (kun tyttö söi neuvolassa NAnia ja sairaalassa ollessaan eikä itkenyt ollenkaan ) jos ei parane niin käymme aloitamme ennen lääkärillä käyntiä tuon Almiron Peptin ja silloin jos lääkäri on samaa mieltä kuin minä niin pääsemme tutkimuksiin :D Mä nyt luotan tähän :snotty: En tiedä teenkö väärin, mutta... kun ei tuo tyttö tosiaan aina itke :whistle:

Tuollaisia kuulumisia tänne :p Tyttö onkin tänään ollut kiltti :snotty:

Kysymys taas jo lapsia omaaville :wave:

Onko teidän lapsenne niskat/pää/yläselkä hikoillut paljon/voimakkaasti ? Anni hikoilee välillä aivan sairaasti ja mietityttää että onko normaalia ?!?

 
SusSoo
Kiitos lohdutuksen sanoista... =) Yritän nyt selvitä tämän tunteen kanssa huomisen työpäivän ajan sinne neuvolaan asti. Vaikeeta kyllä on!
Mulla kun ei koskaan ennemmin olisi nämä oireet noin vain hävinneet ilman sitä huonoa uutista. Toivotaan, että nyt olisi kyseessä poikkeus ja en kärsisikään tällä kertaa kaikista surkeuksista koko raskausaikaa.
Mukamas liikkeitä/kuplintaa tunsin viime viikolla alavatsalla ja nyt en niitäkään. Vatsakin tuntuu mukamas pienemmältä. Ääh... tämä alkaa tuntua jo ihan hysteeriseltä :headwall: Sori vaan... nyt on vähän huono päivä.
Toivottavasti saan huomenna ilmoitella, että mun päänuppi on vaan menny sekaisin ja kaikki vatsanseutuvilla hyvin :D :saint: Jos kaikki on hyvin, niin pyydän kyllä päästä käymään neuvolassa useammin kuin kerran kuussa. Alkaa nuo keskenmenot tosissaan kummittelemaan mielessä mitä pitemmälle tässä mennään...
-S & S- :xmas:
 
Nimra
ElinaMaria niin mustakin, kyllä mä taas toisaalta haluan luottaa meidän normaaliin terveyshuoltoon :D Katsotaan miten käy :whistle: Syötin tytölle 120 ml korviketta ja uudet tipat niin tyytyväisenä tuhisee sohvalla :heart: Sillä mikään allergia ole :LOL: No ei vaine... ei parane vannoa, mutta ihanaa kun on nätisti =)

mymmyryy Joo, en mäkään ymmärrä, että mihin tämä aika oikein menee...ja tuntuu kyllä että nuo lapset kasvaa ja sitten niiiiiin nopeesti, että kyllä tässä esikoisen kanssa (kaikkine "ongelmineen" ) saa tosiaankin olla aikaslailla valpas ettei mene mitkään kehitysvaiheet ym äidiltä ja isältä ohi :eek: Eipä tällaistakaan vielä odotusaikaan osannut ollenkaan ajatella :x Kaikkeen EI vaan ymmärrä :headwall:

Toi hikoileminen on kyllä jännä juttu :snotty: Anni tuntuu välillä todella kuumalta ja tosiaan pää ihan hikinen ja niska :whistle: Mä jo mietin kaikkia sydänjuttuja, vaikka ei tuolla pitäis mitään ongemia kyllä olla, kun on monasti tutkittu (tässä lähiaikoina )
 
Nimra
Sussoo Sinulle piti vielä mainita, että mulla saattoi oireet hävitä aina viikon, kahdenkin ajaksi ja sit tuli takaisin vieläkin vahvempana :headwall: :headwall: Joten EI huolta EIKÄ murhetta :hug: Se on tosiaan ihan normaalia :wave:
 
Nimra
Sitä piti vielä sanomani, että missä on Toive ? Toivottavasti heillä on jo nyytti :heart: (ja varmasti onkin ) ja toivottavasti kaikki on mennyt hyvin :wave: Tulehan ilmoittelemaan tänne meille - Mä ainakin jo kovasti kaipailen :D
 
heips.. jokohan kävin täällä tänään.. oon ihan sekasi päivissä :eek: :ashamed:

Nimra: Et sinä mitään sotaa täällä aiheuta =) Minusta ainakin kiva kun herättää joku asia keskustelua ja siitä pystytään sovussa keskustelemaan =)
Hienoa että olette saaneet suunnitelman minkä mukaan edetä. Toivottavasti ei mitään allergiaa ole. Mitä tuo idoform tarkalleen ottaen on..?? itse kun en ole kuullut tuon nimisistä tipoista?? Ihan vaan mielenkiinnosta ja uteliaisuudestani taas kyselen :D

Sussoo: Kaikki varmasti hyvin!! Onneks sulla huomenna neuvola niin saat taas hetken mielenrauhan :D ;) :hug: Mutta tiedän kyllä mitä on hermoilla koko ajan ja pelätä pahinta. :hug: myös mymmyryylle!

Olo ei kovin hyvä.. mut virkumpi kun eilen..
keli kamalan liukas!!

ja oih ja voih! löysin kirpparilta tänään tosi suloisen nallehatun vauvalle :D :heart: Tilasin eilen ellokselta haalarin ja sopii siihen kuin nakutettu :)

nyt pojan kans suihkuun..

danjuska ja vilma 29+2
 
Nimra
Danjuska Ne on melkeinpä samoja tippoja kuin Relat, mutta ne annetaan erilailla eli kuuriluontoisasti. Tuossa purkissa on muistaakseni 10 päivän kuuri... Siinä oli (näin ainakin neuvolassa sanoivat) niin enemmän noita bakteereita (vaimikskäniitänytsanoisi :saint: ) kuin Reloissa ja täytyy myöntää, että ei Anni ainakaan noista itseensä ottanut :heart: toisin kuin Reloista... :kieh:

 
Nimra
Mun täytyy kyllä myöntää, että nyt mä en tajua.. :eek: Annilla ei siis ole kuumetta, mutta tuo tyttö tuntuu musta ihan polttavalta, mutta taas miehelle on ihan normaalilämpöinen.... =) Mies on myös kuumaverinen...jotenkin tuntuu vaan oudolta (ton hikoilun kanssa, mut ei sitä kyllä ole koko aikaa, hikoilua siis :snotty:
 
Hyvä että Annin massu ei ainakaan vielä ole kipeäksi tullut =)
Tuosta hikoilusta..
Meillä poika jo pienenä isäänsä tullut ja kans kuumaverinen.. helposti hikoavaa sorttia. Mulla oli aluks opetteleminen etten pue pikkuiselle liikaa vaatetta.. tuntui että kaikki muut pukeevat vauvansa puolta lämpimämmin kuin minä silloin mutta yksilöitähän ne vauvatkin on. Meillä mies kulkee talvetkin tuulipuvulla.. jos pakkasta päälle 15 niin sitten ottaa vasta toppatakin käyttöön.. ja harvoin sillä on pitkähihainen päällä.
Mutta jos huolettaa niin ota puheeksi seuraavalla neuvola käynnillä.
Toivotaan että siellä päästään itkuttomampaan olo tilaan tuon ruokailun suhteen =)
 
Nimra
Danjuska AI, teilläkin on kuumaverinen mies :D Joo, ei tuota isäntää kyllä kylmäksi saa :LOL: :LOL: Ei sitten niin millään :snotty: Mä aina sanon että tyttö tuntuu kuumalta ja hikoilee niin mies sanoo, että ihan normaalihan tuo on ;)

Kyllä mä isännän ja mun väliin laitan sängyssäkin peittoa, että pylly ei pala, kun syliin ottaa nukkumaan :D Se on oikeasti NIIN kuuma :eek:

Joo, mulla on täällä sormet ja varpaat ristissä, että ei alkaisi enää se itku ja lörinä tuolla masussa.., mutta kauhee flunssa on pienellä :headwall: Ihan kauheesti rohisee :x Noh, jospa menis ohi keittosuolatipoilla, nenä-fridalla ja höyryhengittelyllä suihkun avulla :saint:

On se kyllä jännä, että nyt kun syö korviketta niin ei tahdo nukkua ollenkaan.. hymyää, "inisee" (mutta ei siis särkyä ) ja jotenkin vaan on... :ashamed: EI tahdo vaan uni tulla, mutta sitten jos antaa Almironia niin nukkuu ruokailun jälkeen - Toivottavasti saadaan se yöunille :wave: Ettei tarviis taas viereen ottaa, kun tahtoisin opettaa nukkumaan omassa sängyssä :attn:
 
AAM
Nimralle ja pikku-Annille parempia vointeja ja toivottavasti löytyy sopiva korvike mikä-se-lieneekään :) *aika se vaan juoksee* totta..

Sussoo hermoillut :D toivotaan että ihan vaaratonta oireiden häviämistä mutta kun on käynyt mitä käynyt niin ymmärrän kyllä huolesi.. koetathan muru rentoutua kuitenkin ja uskoa pikkaseen :) :heart:

kärpällä oli ihania ultrakuulumisia. Mainiota !

kuumaverisiä löytyy meilläkin molemmat ukot !! :wave:
ukko nukkuu ilman rihmankiertämää läpi vuoden minä pyjamassa aina ! en osaa edes nukkua ilman.. :whistle: :/ juuri se peittokin kun meillä on vielä yhteinen :D :headwall: välillä ko ukon kannikat ko on niiiiiiiiiiiiiiiiiiiin ällöhiksaset.. :x *yes i do love him*
pojalla sentäs pahin hikoilu jää pieneen niin ettei sentäs laikuilla ole tyynyt joka aamu pyjama märkänä vaavana lie hikoillut enempi mut niin noi poikkeusetta aina hiksaa ko lämmöneritys ei oo sama. samahan se on et saunaa alle kolmekuista ei saa viiä sen takia ko eivät "osaa" hikoilla tai miten se meni.. meillä oli aina sitterissa siinä ulkopuolella ko me käytiin niin että oven läpi näki :) toinen siellä kiikkasi pyyhkeessä sillä aikaa :D

) .) poika jatkaa kipeenä olemista, helkkari ko koko päivän oli kuumeeton mutta kappas iltasella kasin aikaan napps kuume 38 ja yli :kieh: lupasin jo puolittain että joo huomenna tuun töihin mutta kissan *piiiiiiip* enpä tulekaan.. no ukko sanoi että hänkin tulossa kipeeks että jos se menee lekuriin niin jääköön se pojan knassa kotio sitten ja minä meen ke töihin.. mä en tahdo kans ! sain jo siitä joulun 5viikon kipuilusta tarpeeksi (ja varmaan pomokin ja työkaverit :whistle: ) toisaalta jos on olen oikeassa mitä luulen että oli niin olen itsekkin jo tartunnan saanut, sen verran on kurkku NUMB ja nieleskellä saa että ei hyvä heilu.. mullekaan.. no toivotaan ettei oo sitä rs-virusta mistä joku varoitteli |O

AM & hippunen 27 :heart:
 
Sussoo Toivottavasti kaikki oli hyvin. Mullakin iski paniikki aina kun oli vähänkin helpompi päivä pahoinvoinnin ja muiden oireiden suhteen. Panikointi alkoi oikeastaan helpottamaan vasta kun liikkeitä alkoi tuntumaan. Toki silloinkin oli jo hätä jos ei ollut iltaan mennessä mitään liikkeitä tuntunut. Nyt muksauttelee jo ihan tasaisesti pitkin päivää... :heart:

Kuumaverinen meillä taas olen minä. Ukko ennemmin valittaa että on liian kylmä. Pitkät kalsarit otan käyttöön yleensä kun pakkasta alkaa olla yli -15, siihen saakka menee farkuilla tai kangashousuilla. Voihan se olla opittu tapakin, että pukeutuu kevyemmin.
:whistle:

(.) Ei mitään ihmeitä, peikko myllää kovasti masussa. Eilen jopa mieskin tunsi liikkeet kädellä. Se aina aikaisemmin väitti ettei tuntenut mitään, mutta nyt sitten senkin paksunahkainen koura tunsi jotain. Eilen olin sopivasti sohvalla samaan aikaan telkkaria katsomassa kun kaveri muksautteli oikein kunnolla, niin johan huomasi. Minä kun olen töissä 8-16 ja mies tekee kolmivuorotyötä, niin sitä ei aina satuta kotiin samaan aikaan, että toinenkin pääsisi liikkeitä kuulostelemaan. :heart:

Nyt takaisin työn ääreen, mukavaa päivää kaikille B)

-snowball ja peikko 23+1
 
Oliko myös muuten MeaMimosalla tänään ultra?

SusSoo kyllä mulla ainakin jo noilla viikoilla oireet hävis, no kohtahan saat varmistuksen :hug:

mymmyryylläkin varmasti alkaa jo kohta helpottamaan, tai sit ei sekin taitaa olla henk.kohtasta. Kävin eilen kampaajalla joka oli viikolla 21 niin hällä oli vieläkin pahoinvointi päällänsä :|

voi hittolainen AM yritä nyt olla sairastumatta! Helpommin sanottu kun tehty... :( mut kovasti jaksuja, olethan tuota saanut sairastella jo tarpeeks.

Allergioista oli keskusteltu ja vakuutuksesta, mä en tiedä ensimmäisistä mitään mutta todella loistavaa kun asia on saanut jonkinlaisen ratkaisun neuvolassa Nimra! Vakuutuksia minäkin rupesin vasta miettimään teidän keskustelujen jälkeen ja nyt taitaa jäädä meidän perheellä ottamatta ennen syntymää kun Pohjolassa pitää ottaa 3 kk enne LA:ta ja se meni rikki viimeviikon ke :D ja jossakin paikoissa oli se 28. rvn loppuun mennessä, no se meni rikki tänään... vai tarkottaakohan se vasta et vielä ois viikko aikaa hmm??? :D

Ja D-vitamiineista puheen ollen syötteko te itse niitä? Mä syön, raudan jätin oma-aloitteisesti pois, ei sopinu mun vatsalle, kukaan osais ehdottaa jotain parempaa merkkiä? nyt söin Obsidania.

Munkin mies on ihan hemmetin kuumaverinen :D Nukkuu myös vaatetta ja melkein peitotta ja silti on kuuma kun minä palelen :) ja aina sillä on kuuma...

Kauhistus kun lenkille pitäs lähteä ja EM:n sanoja lainatakseni siellä on PÄÄKALLOKELI. Mut mullei oo nastoja alle :( Olkaa siis varovaisia mahojenne kanssa siellä pihalla leidit!!

PS. Nyt tytöt pistin sen painon nousun kuriin ja rupesin ahkeraan kävelemään/uimaan ja nyt en ookkaan 4 vkon aikana saanut kun ehkä muutaman 100g lisää painoa!

TERKUIN UUNA JA 28+0 PUKS POKS PAM
 
Uuna Mulle sanoi tuttu terkkari obsidanista, että vetää melkein kaikilla mahan löysälle ja uloste muuttuu mustaksi, mutta viikon sisällä tilanne helpottaa. Ei kannata siis lopettaa sitä muutaman päivän perusteella. Jos olet syönyt jo pitempään sitä, ja nyt vasta maha reagoi niin kannattaa varmaan soittaa neuvolaan niin osaavat sieltä suositella jotain muuta merkkiä.
 
Snowball, joo just tollasta on meikäläisellä. Oon syöny sitä jo about 3 kk ja koko ajan ollu mut nyt rupes kyllästyttää niin pahasti et lopetin. Mut viime neuvolassa mul oli hemppa jo 128 ni ei niin akuuttia hätää oo rautaa vissiin syödä, pitää kattoo sit ku en viikolla on neuvola ja kysästä sieltä! =) Kiitti sulle!
 
snowball ihanaa että mieskin tunsi muksaukset. :D

mymmis jee!!! kyllä se pian helpottaa!! :D

Danjuska tuli tuosta nallehatusta mieleen... laitampa sulle yhen ihanan nettisivulinkin... :p http://www.mielihuvitus.com/verkkokauppa/kauppa.php eikös ookkin sulkoisia?! Hehee.. tuolla on myös yks kantoliina jota oon harkinnu ostavani, jos en ite ompele. :)

(.) olin reipas ja varasin ajan hammaslääkäriin!!! IIK!!! Mun hampaissa on aina reikiä vaikka pesen ja syön purkkaa ja en napostele karkkia... :( toivottavasti ei oo nyt hirveesti... :p eilen nauratti ihan kamalasti kun makoilin sohvalla ja vauva veti hirveetä rallia masussa niin että koko maha heilui ja hytkyi!! :LOL: vitsit se oli hauskaa.. :D

EM ja Dodoliina 23+0 POKSIS! :heart:
 
heips

EM:
No onko vähän söpöjä :heart: :D Ihana se pieni punainen lohikäärme puku :D
Pitäisköön houkutella äiti kesällä ompelemaan syksyksi.. itellä kun peukalo keskellä kämmentä :whistle:

Uuna: täällä popsitaan d-vitamiinia päivittäin.

nyt sitten omaa napaa...
siis olen aivan järkyttävän väsynyt!! eilen iltapäivästä tosiaan alkoi alaselkää jomotella ja sitä vaan jatkua ja jatku.. illasta yltyi sitten ihan tajuttomaksi menkkamaiseksi kivuksi joka poltti selässä ja alavatsalla.. teki mieli ihan kiukutella kun otti hermoon se kipu.. illasta otin sitten särkylääkettä että sain unepäästä kiinni.. en ole kuin pari kertaa raskausden aikana lääkettä ottanut, enkä ihan vähään särkyyn.. yö meni kuitenkin pyöriessä ja vessassa juostessa. Vauva meuhkas koko yön.. ei kovin montaa tuntia unta tullut |O
Mies tuumi että maha ois tippunu.. ja tosiaan kun itekkin peilin eessä tiirailin niin näyttää siltä että se roikkuis minun navan alapuolella.. joten jospa kivut vaan siitä johtuneet.. tänään vähän parempi pv niiden kannalta, ainakin tähän asti.

no, meen valittamasta.. jos vaikka hetken huilais kun poikakin tais nukahtaa unilleen..

danjuska ja vilma 29+3
 
Meille syntyi suloinen tummatukkainen ja -silmäinen tyttö jo 7.1. ja vasta tänään päästiin kotiin. Mittaa tytöllä oli syntymähetkellä 51cm ja 3645g. Tempperamenttinen paketti, mutta kaiken arvoista!!!Synnytystarinaa joskus myöhemmin kunhan totutellaan arkeen

Onnellinen Toive81 ja Mini jo viikon :heart:
 

Yhteistyössä