~Keskenmenon jälkeen plussanneet!! Tammikuu~*~

Nimra
leinikki toivotaan nyt että kaikki olisi kunnossa... osaatko sanoa tuosta meidän neidin kakasta, kun tuo korvike tekee siitä sellaista sinappista, että onko normaalia ? Mietityttää,e ttä jos se ei sitten käy.

Huomenna tosiaan pääsen apteekkiin ja taitaapa täällä olla tänäänkin apteekki auki keskustassa, joten voisinpa mennä sinne! :wave: ja ostaa samalla noita sanomiasi maitohappojuttuja =) Harmittaa vain, jos nyt menee ihan ketulleen...mutta ein halunnut raukkaa huudattaa enää ja mitään tippoja ei olla annettu nyt, että testattiin tuo huuto mist johtuu... ja ei helpottanut tippojen pois jättö :( joten siksi uskaltauduin ostamaan tuota soijakorviketta..

millukka Kyllä siellä kaikki on ihan hyvin! Ei minullakaan mitään suurempia oireita alussa ollut... , mutta loppukohden paheni sitten :x

 
No se kakka kuulostaa aika normaalista "soija kakalta", joten ei huolta. Se limaisuus siinä kakassa on yleensä sen allergian merkki. Ryynimäinen koostumus on hyvä merkki :) Ette vielä ainakaan ole tehnyt mitään korjaamatonta, se on eri asia jos Anni kerkeisi allergisoitumaan sille soijalle. Tuo sopivan korvikkeen hakeminen on yleensä aika haastavaa, enkä voi luvata että Almironkaan sopisi. Tuossa vaiheessa kun ei voi tietää allergian vakavuutta. Jotkut ovat vain allergisia maidolle ja toiset ovat melkein kaikelle niinkuin meidän poika mutta tämä alku on aika arkaa aikaa kun ei tiedetä vielä missä mennään. Me jouduttiin valvomaan melkein 1.5v meidän pojan allergioiden kanssa kun hälle ei sopinut yhtään mikään. Ja me ollaan ravattu kaikki mahdolliset lääkärit läpi että ollaan päästy eteenpäin asiassa. Meidän pojalle auttoi vasta Antioksidantti klinikan lääkärin hoito ohjeet ja nyt pojalla on jo huiput 11 ruoka aineta listalla kun hän täyttää pian 2 v. Me teimme myös paljon aluksi virheitä tuossa hoidossa ja siitä olemme saaneet kärsiä ja myös poika kaiksita eniten :headwall: :headwall: Siksi kannattaa olla todella tarkka tässä alkuvaiheessa. En missään nimessä halua että kukaan muu joutuu käymään sen allergia helvetin läpi mitä me jouduttiin :'( :'(

Tule tuonne "Allergiset kullannuput" pinoon. Minäkin kirjoittelen siellä aina joskus. Sieltä saat tukea ja neuvoja, kunnon vertais tukea :)
 
Heippa taas! Tämän päivän kysymys: Saanko mä nukkua koko päivän? B) :D

...Hitto vie... Vetästiin ukon kanssa melkein 12 tunnin yöunet ja sit menin hetkeks vaan kuulostelemaan paapun liikkeitä sänkyyn ja nukahdin uudestaan... :whistle: Joten joo. Ei ihan tullut enää virkeämpi olo. :xmas:

Kiitoksia kaikille liikevastauksista. Tosiaan, papukin rullas vaikka kuinka paljon silloin ennen 30. viikkoa. No jaa, ja vielä vähän sen ylikin. Uudenvuodenpäivänä se veti vielä kunnon rallit, mut sen koommin on tapahtunut selkeää rauhoittumista. Liikkuu toki yhä, mutta tahti ja liikkeiden voimakkuus on muuttunut. Kaippa hän kertoo kasvaneensa. :D Itse asiassa mua on alkanut huolettaa, että kasvaa liikaa... Kun äitillä on lievästi sanonut maistunut ruoka viime aikoina. :ashamed: Noh, huomenna se synnytystapajuttu ja eikös ne siellä tuon taas kerran ultraa ja tarkista samalla? :)

Meilläkin on paljon käytettyä vauvantarviketta. Sain tosi paljon kaikkea lainaan papun serkulta, mutta sitten kävi niin, että papu paljastui tytöksi, joten äitille iski prinsessavaihe. Serkku on poika, joten äiti tahtoi vähän vaaleanpunaista sinisen tilalle.. B) Muuten kyllä suosin niin paljon kuin on järkevää tuota lainailua. Toisaalta osan tavaroiden kohdalla ajattelen niin, et jos meillekin tulee useampi, ne menee sitten kuitenkin meilläkin vielä käyttöön, joten olen surutta ostanut uutta. En tosin ole vielä ostanut mitään lähellekään täydellä hinnalla, tartun koukkuun, jos saan reilulla alella. :xmas:

Kaikille oireiden tuijottelijoille: Mä tiiän -- ihan oikeasti tiiän -- että ne lämmittäis paljon mieltä siinä alkumetreillä. Tiedän, että meinasin itsekin niitä jäädä tuijottamaan. Mutta ihan oikeasti oireet ei takaa mitään ja vaikka niitä olisikin, kaikki voi silti olla pielessä. Ja yhtälailla, vaikka niitä ei olekaan, KAIKKI VOI JA TODENNÄKÖISESTI ONKIN SILTI IHAN KUNNOSSA. :) Tein itsekin sen virheen, että vertasin tämän raskauden alkua ja edellisen raskauden alkua keskenään. Noh, mulla kävi just niin päin, että tm-raskaudessa oireita oli ja ne jatkui tasaisina huomattavasti pidempään kuin tässä. Tm:n aikaan mulla oli edelleen oireita yhtäjaksoisesti kaavintaan asti, johonkin 9. viikolle asti ne myös oli vaan voimistuvassa suunnassa laskun sijaan. Tässä raskaudessa mulla tuli ihan alkuun ennen plussaa jo oireita (lähinnä repäisykipuja, jotka tunnistin helposti, kun edellisestä oli vasta niin vähän aikaa), jotka loppui kuitenkin kuin seinään ja sit menin monen monta viikkoa TÄYSIN oireettomasti. Noh, tm oli tm, tämä menee nyt viikolla 34. =) . Joten no stress ennen kuin siihen on oikeasti aihetta. :hug:

EM mulla alkoi noi suppailut jo hyvissä ajoin ja muistan, et joskus 19. viikolla, kun niistä yhdeltä synnytysten erikoislääkäriltä kysyin (jouduin silloin jäämään niiden takia sairauslomalle), se sanoi, että niitä saa tulla ja ne saa olla kipeitäkin. Ne vaan ei saa muuttua säännöllisiksi. Semmoinen säännöllisyys, josta kantsii jo kysäistä neuvolasta/synnäriltä (mikä vain onkaan auki) on esim. 10 minuutin välein tulevat, vaikka olisivatkin vain harkkasuppareita. Eli siis ei niinkään se, onko harkkoja vai kipeitä, vaan se, tulevatko säännöllisinä. Tuo pari illalla on mun kokemuksella aivan normaalia (ja aika vähäistä ). :xmas: Papukin veti muuten ennen noita yöralleja. Yhteen aikaan sen lemppari oli kolmesta kuuteen jumppatreeni.. :xmas:

Mut joh, jospa tästä menis sinne suihkun puolelle ja koittais saada vaikka päivävaatteita päälle... :whistle:


T. Laiskimus konimus kaakkimus ja papuvauveli 33+1
 
heip

väsynyttä sunnuntaita!

ite jatkoin unia kun mies ja poika heräs aamulla.. toivot sitten 9.30 mullw aamupalan sänkyyn :heart: oon ollu ihan puhki eilisen ja tämä pv vielä pahempi.. väsyttää vaan ja olo ihan turta.. mitään ei jaksais tehä ja huono olo päälle..

Millukalle ja Rosaruusulle tervetulotoivotukset!! :flower: :hug:

Nimra: Joo noissa kannattaa kyllä kääntyä ammattilaisten puoleen.. meillä alkoi pojan iho kukkia kun oli 2kk vanha.. syyksi sitten todettiin pitkän etsinnän jälkeen maitoallergia.. myöhemmin myös selvisi vehnä, kananmuna ja ruis.. tosin eivätpä osanneet/uskoneet meitä neuvolassa kun oltiin sitä mieltä että pojalla ei kaikki ole hyvin.. yksityiselle piti mennä ja sitä kautta saatiin helpotusta..
meillä poika joi tuota almiron peptiä... ja niistäkin kannattaa hakea sitten resepti lääkäriltä kun niistähän saa haettua kelalta korvausta. mut meidän piti ainakin ensin testata sopiiko ko. tuote vauvalle, enne kun saatiin siihen resepti ja korvaukset.
mutta tuo on kyllä hirveetä taistelua noitten allergioiden kanssa.. jatkuasti saa miettiä ja stressata. Itse olin ihan pihalla ja olen varmaan edelleen jos toinen vauva regoi samalla tavalla.. nyt vaan tietää mistä helpotusta ja vastauksia etsiä..
meillä poika onneksi nyt kaikki ruokainen.. alkoi helpottaa kun täytti 2v.. ja saatiin vähitellen maito ja ym. käyttöön.. tai no sanotaanko tuota sitten yliherkkyydeksi vai allergiaksi kun sai lopulta nuokin ruoka-aineet käyttöön mitä ei silloin sietänyt.
Jaksuja kuitenkin kovasti lähettelen, :hug:

Missä Toive :D

danjuska ja vilma 29+1
 
Nimra Vauvavakuutus ois ollu siittä kyl hyvä, et sais kaikki noi vastikkeet sit korvauksina takaisin ja pääsis aina kunnon yksityiselle lääkärille. Kunnan lääkärit tuppaa oleen vähän semmosia, etteivät usko.

Mä muistan ku äit vei mut terveyskeskukseen ku oli mahakipuja. Lääkäri vähätteli ja oli, et no juot vaan kunnolla, kyllä se siitä. Äit tivas et voi hyvinkin olla umpisuoli. Sit lääkäri sano et no jos ny sit otetaan tulehuskokeet (suunnillee sun mielenrauhas saavuttamiseks). No, tulehuskoe olikin 50 ja silloista aikaa se oli kai hyvinkin paljon. Tiiä sit. Mut ainaki se sit kiirehti ja lähetti miut heti keskussairaalaan leikattavaks. Eli kannattaa pysyä lujana ja sit mennä yksityiselle jos ei apua kunnalliselta puolelta saa. Mut omin päin ei kannata tehdä.. Itsekään en olis tuota tienny, et soijaa ei pidä antaa (tosin senkin varmaan joskus kuulleena, mutten enää muistanu). Mut aina se kannattaa pätevälle erikoislääkärille laps viedä jos tuntuu, et kaikki ei oo kohallaan ja epäilee just vaikka maitoallergiaa. Tsemppiä ja toivottavasti se uus korvike sit sopii! :hug: :heart:
 
Niin meillä on myös vauvavakuutus, luojan kiitos! Mutta meillä se ei korvaa vastikkeita. Mutta silti on se jo paljon eteenpäin kun se korvaa lääkärikäynnit. Ollaan kyllä oltu rahallisesti tosi tiukilla tuon allergian kanssa monet kerrat :(
Joten suosittelen kyllä lämpimästi kaikille ottamaan sen vakuutuksen. Nykyään melkein joka kolmas vauva on allerginen :( Ja auttaahan se myös kaikissa korvatulehduskierteissä ym. muissa lastensairauksissa. Ei tartte jonotella arvauskeskuksissa kipeän lapsen kanssa..
 
Meillä ei oo kokemusta allergioista, kun vaan omalta kohaltani. Joten en osaa ottaa kantaa teidän allergiakeskusteluun.

Hysteerikko-Hulda ilmoittautuu :attn: . Kuuntelin äsken sydänääniä ja siellä se pienen etsimisen ja rusikoinnin jälkeen taas pompotti :heart: . Meinasi tuskan hiki nousta ottaan, kun ei ekaks löytynyt (kokeilin samasta paikasta, kun kuului viimeiksi) ja arvatkaas ne kuuluikin nyt ihan toiselta puolelta kuin viimeiksi ja hieman ylempää. Että kai se vähän siellä liikkuukin, vaikka ultrassa oli niin paikoillaan.
Että tällästä, nyt on maha vähän kipee, kun piti doppleria painaa kunnolla, kun mun suolista otti häiriöääniä :ashamed: . Se on se antibiootti :whistle: :whistle:
 
Nimra
Leinikki Me käytiin ostamassa sitä toista maitoa mistä puhuit ja otimme ensin sitä Almiron Peptiä ja nyt yksi annos jo annettu ja ei tullut mitään suuria masuvaivoja :D Ainakaan vielä... :whistle: Mutta toi hinta!!!! :eek: |O |O Siis saahan siitä sitten reseptin kanssa alennuksen, MUTTA ennen sitä niin maksaa 46 ? 800g paketti... Huh huh! Kysyin sen toisenkin jauheen hintaa ja se oli sitten 62 ? 400g :headwall: |O |O Tuolla 800g paketilla pärjää sellaisen 8-10 päivää, joten hintaa sillä kyllä on :ashamed: Ostin myös noita mainitsemiasi maitohappojuttuja ja annan niitä sitten, kun varmistan että tuo maito käy Annille...

Tuosta vauvavakuutuksesta niin ei me tosiaan edes mietitty sitä... On kai se hyvä olla, mutta me ei vaan tosiaan koettu sitä tarvitsevamme ja menemme siis ihan tavallisesti eteenpäin. No, kai se on jokaisella niin oma mielipide aina kaikkeen :snotty:

Johan me ollaan Annin kanssa oltu kerran tk:ssa odotettiin reilu tunti :D ja sit siellä päivystyksessä keskussairaalassa ja siellä odotettiin ehkä 30 min.., mutta ei kuitenkaan ollut vielä hermoja raastavaa ja hyvin se odotus meni...ja jos tosiaan on hätä niin ei ne odotuta ja jos haluan "parempaa palvelua" rahalla niin menen sit yksityiselle, mutta kyllä me ukon kanssa halutaan pärjätä normaalilla perusterveydenhuollolla, VAIKKA tuolla vakuutuksella saakin noita rahoja takas, mut jotenkin... me ei osata ajatella rahaa :ashamed: :/

SS Mä vaan olin/olen niin vakuuttunut siitä, että tytöllä on maitoallergia etten raaskinut enää huudattaa vaan toimin. No ei se tosiaan tuohon soijaan kuole.. :D vaikka sitä oiskin syöttänyt pidemmänkin ajan :saint: Näin mä uskon, sillä ei siinä purkissa muuten lukis että syntymästä alkaen ja ellei maito käy ta nuo leinikin mainitsemat korvikkeet niin pakkohan se on jotain ruokaa antaa :heart: ja meillä kyllä asettui heti =) Mut nyt annetaan Annille jo tuota Almiro Peptiä, joten eipä se soijaa kauaa maistellut :whistle:

Onhan se kuitenkin nykypäivänä sellainen asia, että kaikilla on tosiaan omat mielipiteet niin yksityisellä ihmisellä, neuvolatädillä kuin lääkärillä... ja tavallaan kaikkia uskoo niin johan siinä menee itsekin sekaisin ja sit liikaa tahtoo ihmiset antaa juuri niitä kirjasta luettuja "tarkkoja" ja "varmoja" ohjeita, vaikka lapset ovat aika yksilöitä, tietenkin nuo yleiset rajoitukset on ihan ok, vaikkakin eipä noitakaan asioita ole aina tiedetty, kun nykypäivänähän tiedostetaan asiat paremmin kuin vaikka 30 v sitten ;) Eikä se vauva tiedä, että onko se syntynyt luolaan vai kerrostaloon :LOL: No, mut tämä tästä :wave:

mymmyryy Kyllä siellä on varmasti kaikki loppuun asti ihan mallillaan :p Ja nuo äänethän voi tosiaan kuulua vähän milloin mistäkin...mulla niitä ei saatu aina ees kunnolla kuulumaan polin käyrillä, kun Anni veteli sellaisella rumballa :LOL: :LOL:

kysymys jo lapsettuneille Oletteko te oikeasti antaneet kaikkien lapsienne kohdalla noita kaikkia tippoja ?!? Siis tarkoitan nyt relat (mikä tahansa merkki ), Cuplaton (tai joku muu ) ja sit nuo D-vitamiinit.., kun musta vaan jotenkin tuntuu että tarviiko noita ees antaa ?! Mä en nyt anna mitään tällä hetkellä, kun lopetin taas noi kaikki tipat kun on tää maito episodi..tuli vaan mieleeen, että onko niistä oikeasti hyötyä ? Toki mä voin niitä annella, mut jotenkin vaan ihmettelen kuitenkin :whistle:
 
:wave: Todella mukavaa tämä sairastaminen, sängyn pohjalla kuumeessa makoillu koko viikonlopun. Keuhkot on hajoomis pisteessä jatkuvan yskimisen takia, ja pää kipee kun on niin räkänen olo :snotty: jos jotain positiivista täytyy löytää... onneks vauva on jo laskeutunut niin ettei paina keuhkoja - vois olla hengittäminen jonkin verran hankalampaa. Vauva tykkää kun äitee vaan makoilee, kauhee jytä päällä melkein koko ajan. Musiikkia sille soittelen ja puhulen sen minkä jaksan. TOIVOTTAVASTI ei ala synnytys meillä vielä moneen viikkoon, tässä kunnossa ei tulis kyllä mitään siitä touhusta :|

Piti oikeestaan vaan Nimralle vastata noista tipoista... D-tipat on tärkeet luuston kannalta, niitä pitäs antaa monta vuotta, en nyt muista kuinka monta, kun ei tuota D-vitamiinia luonnostaan Suomessa saa. Nuo muut Relat ja Cuplatonithan on vaan masuvaivoihin, ja jos niitä ei ole niin en tosiaan niitä antais.

Nyt mä jatkan sairastamista, käyn aina päivisin lukemassa mutta ei jaksa välttämättä mitään kommentoida... anteeks taas kauhee marmatus viesti :ashamed:

Sairastamiseen kyllästynyt Orchid ja pikkuinen melskaaja 36+4 :heart:
 
Eikös D -tippoja pidä antaa ainaki 2-3v ikään asti? Ja muutoinkin kyllä luin just aamupostista, että D -vitamiinia saadaan nykyisillä suosituksilla ihan liian vähän. Mut kyllä tuo D-vitamiini ainakin on ehdoton.

Ja toki kaikilla on omat mielipiteensä asioista ja omat toimintatapansa :) Ja omalle kohalleni vauvavakuutus tuntui luonnolliselta kun ajatteli kuinka suolaisen hintaisia ne korvikkeet ovat. Ja muutoinkin, jos tulee astma tms. pitkäaikaissairaus ni onhan se helpompi ku ei tarvitse rahastakin ressata sen pienen sairauden lisäksi. Mutta toki jokaisella oma mielipiteensä asiaan ja ihan yhtä hyviä muutkin =)
 
Nimralle vielä. Joo eihän teidän Anni siihen soijaan ois kuollu, mutta sille allergisoituminen olisi voinut viedä aika huonoksi tuon allergia tilanteen. Allergiset reaktiot kun yleensä pahentaa allergioita. Siksi vauvat yritetään saada nopeasti oireettomiksi että elimistön immunipuolustus pääsisi toipumaan ja allergiat paranisi.
Joo niinkuin sanoin tuossa että ollaan oltu rahallisesti aika tiukilla tuon allergian takia. Juuri noiden korvikkeiden takia. Meidän pojalle kun vain sopii se kallein niistä. Siksi teidän täytyy mennä nopeasti lääkärille joka voi tehdä maitoaltistuksen joka vaaditaan siihen että siitä saa kelan korvauksen. En muista enää Almironin hintaa korvauksen jälkeen mutta kyllä se hinta paljon tippui.

D-vitamiinit ovat ainoat mitä vauva tarvitsee tässä vaiheessa ja noita rela-tippoja en suosittele kenellekkään koska ne voi vain pahentaa masukipuja koska ovat öljypohjaisia. Maitohappobakteerit kuuluvat olla jauhemuodossa että ne ovat tehokkaita.

Mutta Nimra, tule juttelemaan tuonne allergia palstalle ettei tehdä tästä o-pinosta pelkkää allergia keskustelua :D :D

Vilkutuksia vain kaikille!!
 
AAM
vakuutus: meillä ei puolison kanssa ole mtn allergioita joten ei sit vauvavakuutukseen päädytty :whistle: tiedän korvaa paljon muutakin mutta esikoisen kanssa pärjättiin normi kahden kk jälkeen otettavalla.. eiköhän kakkosenkin kanssa.

D-vitamiini on meillä vain (siis suositellaan kaikille) , cuplatonta ei tarttittu ei ollut koliikkia ja relatippoja ei käytetä muutenkaan paitti nyt on tuolla jääkaapissa ko oli se nakkimakkara episodi (vatsa löysällä viikon hoidon jlkn) vaarinsa jäljiltä.. :kieh:
kaverin vauvalla oli koliikki alussa tai muuten huono toi ryöhtäytysjuttu niin cuplaton oli heille pelastus.. ei pidä ainakaan sen kanssa aikailla, aika lailla simppeli pelastuskeino jos epäilee koliikkia tai sit se pullonvaihto.

AM & hippunen 26+6
 
moiks vielä

Nimra: juu varmasti jokaisella omat mielipiteet asioista.. mutta tosiaan kannattaa käydä siellä altistuksessa että saatte sen almironin reseptille jos vaan sopii Annille... meilläkin teki aluks tiukka kun jouduttiin ekaks ostamaan ilman reseptiä sitä jauhetta...
Ja itekkin olen ymmärtänyt että nuo d-tipat on semmoiset mitä vauva tarvitsee.. ja siitäkin olen lukenut että liian vähän sitä nykyään saadaan.. meillä pojalla menee nyt sanasoli.. en tarkkaan muista millon nuo tipat lopetettiin.. onhan siitä jo aikaa kun toinen jo 3v =)

Orchidille
pikaista paranemista että olet sitten voimissasi kun h-hetki koittaa :D :flower: :hug:

nyt menen..
 
Nimra
Mä taida kohta saada sodan aikaan mielipiteilläni :x Anteeksi :ashamed: Mä vaan olen sellainen ihminen, että tiedän nuo kirjaopit kyllä, mutta olen oppinut ottamaan ihmiset yksilöinä ikään katsomatta ja tuo asioiden soveltaminen on minulle sellainen normaali juttu, mutta jätin siis kehoituksesta tuon soijan nyt pois... ;)
Nyt ollaan annettu kaksi annosta vai onkohan jo kolme :snotty: tuota Almironia ja ei ainakaan vielä ole ilmennyt mitään mahan huutamista :whistle: Kunhan ei nyt ees ala :D Kokeillaan nyt tätä vähän aikaa ja sit otan käyttöön sen probiootti maitohappobakteerin... kun ei tosiaan tuo rela käy ja tarvii sit vaihtaa vielä tuo d-tippakin :| Siis voi hu huh... kaikki saa sata kertaa vaihtaa :LOL: :LOL: nooh... onpahan tekemistä B)
Me ollaan äidin kanssa puhuttu niin paljon näistä vauvan syömisistä ja muista hoidoista, että tuntuu tosiaan aika oudolta välillä, että muuttuu nuo suositukset noinkin rankasti mutta taas ihmisen fysiologia pysyy samana :D Enköhän mä nyt sotkenut taas pakkaa ihan tarpeeksi :headwall: Hyvä kuitenkin, että kaikki on tehnyt ja tekee mielensä mukaan :p
Joo, kyllä mä tosiaan huomenna puhun tuolla neuvolassa lääkärille, että miten ja mistä mä pääsen tuohon altistukseen Annin kanssa =) Mennään ihan ilomielen, kun purkki maksaa tosiaan 46? ja sillä pärjää ehkä tällä vauhdilla muutamia päiviä :snotty:

SS Juu kaikki mielipiteet on yhtä oikeita ja sallittuja :wave:

Nyt unille :saint:
 
Moikka! B)

Auttakaahan kanssasisaret, kun mieltäni askarruttaa taas. Kuinka monta kertaa ja millä viikoilla Suomessa käydään synnytysvalmennuksessa? Entä milloin olette käyneet tutustumassa synnytyssairaalaan? Kuuluuvatko synnytysvalmennukseen Suomessa sekä "kuinka sinusta tulee hyvä vanhempi" -luennot ts. teoria että hengitysharjoitus-sessiot? Olen siis täällä ulkomailla ja autuaasti suomalaisten käytäntöjen tavoittamattomissa. Ja toki myös iloisesti pihalla, kuten tapoihini kuuluu :D

Tänään ovat pohdituttaneet myös varsin useat supparit, joista kaksi aika ahdistavia ja hieman kipeitäkin. Noooo, kattellaan :whistle:

Meilläkin on otettu syntymättömän lapsen vakuutus. Se onkin toistaiseksi ainoa hankinta, joka vauvalle on tehty eli taidan olla varsinainan Matti Myöhänen

Oxford 26+5
 
AAM
oxford olikohan nuo valmennukset kokonaista 4 kertaa ja sijoittui sinne viikoilla 28-34 hujakoille ? ja sit oli tutustuminen sinne synnytyssairaalaan siinä n. kuukautta ennen laskettua aikaa, ja soittamalla sinne niin sai varattua tutustumisajan / kierron osastolle (synnäri ja mammaosasto ainakin jorvissa kierrätti äkkiä). tosin siinä kierrolla oli jo muitakin mukana ettei ihan henk.koht ollut.
Hengitysharjoituksia meillä ei kauheesti ollut siellä valmennuksessa semmoi perus hengitystä harjoiteltiin vain, pitkään ja rauhallisesti.. se on oikeesti kyllä hyvä etukäteenkin jo sun harjoitella mulla auttoi niin sikana kun sit supparit oli oikein kovia vielä kotona niin keskittyä niihin kunnolla... nenän kautta sisään hitaasti ja pitkästi sit suun kautta ulos (just sillei huulien välistä hitaasti) :) tosi selkee :D :LOL:
Sun kannattaa kilauttaa sinne omalle ko äippäpolille ja kysyä että onhan siellä tutustumismahdollisuus ja noi valmennukset ettei mene ohi :) ? sieltäpä se selviää kaikki...

Ox säki oon noissa huhtikuisissa tuu huikkaan meitä välillä :wave:

AM & hippunen 27 räts poks :heart:
 
Uuh, nopeasti vaan.. meidän koko perhe sairastui vatsatautiin, ensin tyttö ke - to välisenä yönä, sitten minä ja mies la aamuna. Ei ollut mukavaa, ei ollenkaan. Nyt taas vähitellen elävien kirjoissa, luulisin...

Ja valitettavasti täälläkin päässä on runsaasti kokemusta allergioista, itseltäni, mutta myös tytöltä. Hänellehän testattiin aikoinaan läpi kaikki mahdolliset korvikkeet, vain Neocate sopi. Nyt hän on reilu 3½ -vuotias ja edelleenkin on vaikka mitä allergioita, mutta selvästi helpottamaan päin. Olisiko nyt n. 30 sopivaa ruoka-ainetta käytössä. Eriasia sitten on mitä suostuu niistä syömään, kovin kun on nirso neiti! :)

Sini, rv 9+6
 
Huomenta!
Täälläpäs on ollut vilkas allergiakeskustelu menossa =)
Työnnän vielä itsekin lusikkani soppaan ja totean, että mieluummin lääkärin kautta neuvoja kyselemään kuin netin.. Täältä löytyy mitä tahansa ja millaisia kokemuksia vain, monenlaista kokemusta ja suosittelijaa. En tietenkään meitä tarkoita :LOL:

Meillä on tytöillä ollut vakuutukset ennen syntymää. Ja oli kyllä onni, että oli, vaikka ei kummallakaan vanhemmalla ollut allergioita. Jäivät sairaalaan synnyttyään kahdeksi viikoksi, joten vakuutukset korvasivat niitä kuluja ja toiselle neidille tuli ensimmäinen korvatulehdus kahden kuukauden ikäisenä ja siitä se kierre sitten alkoi. Voin sanoa, että hulluksi olisin tullut, jos olisin joka kuussa ollut päivystyksessä kipuaan itkevän lapsen kanssa. Yksityiselle kun ajan sai saman tein. Lääkärissä kun piti ravata joka kuukausi 1-2krt joko jälkitarkastuksessa tai uuden tulehduksen takia. Tätä siihen saakka, kunnes korvat putkitettiin. Tulevalle vauvallekin vakuuus on otettu. Mutta jokaisen oma päätöshän se on.

Valmennuksista Oxford kyseli. Meillä ei ole ollenkaan valmennuksia. Tosi kökköä. Eikä tutustumista synnäriin. Joka on vielä kökömpää.. :( Eli tässä asiassa sitten valmentaudutaan kirja/nettitiedon avulla.. :) Neuvolan tädistä ei mitään saa irti. Eikä tuosta edellisestä raskaudesta muista enää mitään. Eikä kyllä apua olekaan, kun oli kaksosraskaus ja tiesi aika varmaksi sektion tulevan ja synnärikin oli eri.

AM:lle onnea viikkojen poksumisesta!

Missähän Toive tosissaan luurailee? Toivottavasti kaikki on mennyt hyvin!

Nyt aamulenkille.. Kerrankin kun on aamulla energiaa..

Mukavaa viikon alkua!

Luminia ja masussa vielä unia vetelevä neitokainen rv37+3
 
Synnytysvalmennuksesta Ei ole vielä sen tarkempaa tietoa, kun että meillä se alkaa ensi viikolla ja listassa taisi olla 5 tapaamista. Viimeinen oli käynti synnärillä ja muita aiheita en sitten muistakkaan kun ei ole sitä lappua töissä matkassa :whistle: . Onko muilla havaittavissa alkavaa dementiaa? Tuntuu ettei muista enää mitään :headwall:

Vakuutuksista Ajateltiin ottaa lähivakuutuksesta ennen syntymää, paperit itseasiassa olen jo saanut, pitäisi vaan postittaa ne takaisin ja maksaa varausmaksu.

Orchid ja Sini74 Voimia sairastamiseen ja taudin taltuttamiseen :hug:

(.) Olin sitten fiksuna luvannut lähteä koirakokeisiin tuomariksi. Eilen kävin reilut 4 tuntia metsässä lumihangessa rämpimässä ja voitte uskoa, että tämä mamma ei meinaa päästä enää kävelemään. Muutenkin viime viikolla alko liitoskipuja ilmaantua, mutta eilen illalla tuntui siltä, että "toosa" räjähtää :whistle: Sanoin kyllä kotona siipalle kokeen jälkeen, että en kyllä lähde enää metsään rämpimään tuomariksi enkä koiranohjaajaksi ennenkun olen peikon saanut pullautettua pihalle.

Nääntynyt ja raihnainen snowball ja peikko 23+0 *poks* :heart:
 
heipskeikkaa pitkästä aikaa :wave:

synnytysvalmennuksesta:
sehän tarjotaan esikoista odottavalle. meillä oli tämä tilanne vuonna 2003 ja saimme neuvolasta videon joka tehty vuonna nakki. siinä oli valmennuksemme :whistle:
ja sairaalassa kävimme tutustumassa. nopea kierros, paljon porukkaa ja paljon tietoa lue: liian nopea kierros ja liian nopea tahti sille tietomäärälle.

oma napa:
turvotus jotain ihan järkkyä; sukista jää kunnon montut jalkoihin, vihki-ja kihlasormus jouduttiin katkaisemaan että saatiin sormesta pois. verenpaine noussut kotimittauksilla, neuvolassa ollut ok ( kerran mitattu oireiden ilmaannuttua ). väsymys on aivan valtaisa, ei jaksaisi mitään tehdä ( ja se ei ole normaalia meikäläiselle ) ja tähän päälle kohta viikon kestänyt flunssa, ei hyvä. toksemia kokeissa kävin aamulla, iltapäivällä saa tulokset, mutta tuskin on, koska sama puoliso eikä ennenkään ollut. samalla otettiin sokerirasituskokeet. että sellaista tänne päin.
vauvalle ei hankittuna oikeastaan mitään vielä. vaatevarasto tarttis pistää uusiksi, kun on tyttövoittoinen tuo meidän valmiina oleva valikoima. sänky ja rattaat löytyy entuudestaan, mutta loput tavarat tarttis hankkia, mutta on tässä vielä aikaa.
meillä on tähän saakka otettu lapsille vauvavakuutus mutta olen todennut että terveyskeskus palvelut ovat niin hyvät että olen lapsivakuutukset perunut ja vaihtanut tapaturmavakuutuksiin. ja täten emme ota vauvavakuutusta nyt.

tulipas oma napainen teksti, sori!
iltsu ja beibe ( rv:stä ei tietoa tarttis luntata... ) :wave:
 
Maanantaita kaikille!

Nyt tulee pikaisesti vain virus-varoitus kaikille :attn: Ainakin meiltä Hämeestä aina Hesaan asti jyllää tosi äkäinen Rs-virus. Se on aikuisillakin nostanut 40 asteen kuumeen ja niin ärhäkän yskän, että on saanut oksettamaan. Meillä on lähipiirissä nyt useampi aikuinen, joista yksi raskaana oleva, parhaillaan 40 asteen kuumeessa. Sanovat ettei ole ikinä ollut näin kamalaa tautia. Toivotankin siis kaikille pöpö-vapaata viikkoa, varsinkin te joilla on jo pieniä lapsia :heart:
 
Kiitos paljon kaikille vastauksista synnytysvalmennus-kysymykseeni =) Marssin heti kun kerkeän terveyskeskukseen ja varaan ajat valmennuksiin sekä kysyn tutustumiskäynnistä. Täällä on ollut niin tylyjä terkkareita, ettei oo tosikaan. Niiltä ei ole paljon kyselty, tarkastukset menneet vaan halki-poikki-ja-pinoon -menetelmällä ja määrätty uusintaverikokeisiinkin ilman mitään selitystä. Käsittely on ihan sellaista, kuin raskaana olevat ois jotenkin tyhmiä.... Pöh, kaipaan omaa rakasta Suomen neuvolantätiäni :|

AM, kuulostaa hyvältä tuo jo kotona hengityksen harjoittelu! :D Yritän palautella vanhat jooga-oppini mieleen. Olen muutenkin venytellyt itseäni joka suuntaan, varsinkin lantiota ja lonkkia sekä yrittänyt olla mahdollisimman paljon kyykyssä - sen pitäisi venyttää juuri välilihaa ja tehdä muutenkin synnytyksestä mukavamman (kertoi joku joogaguru joskus mulle ja heti pistin korvan taakse ;) ) Tai ehkä toi mukavamman on vähän liian kivan kuuloinen sana!

Ja juu täytyy muistaa tulla huhtikuisiin tervehtimään! Mulla on täysi työ pysyä mukana tämän listan meiningeissä, joten siksi en ole paljoa muualle kirjoitellut, en oikein huhtikuisiinkaan. Usein kyllä käyn kurkkimassa miten siellä odotus sujuu. Varsinkin näistä suppareista olisi hyvä kuulla muidenkin samoilla viikoilla menevien kokemuksia, sillä mulle niitä tulee nyt monta kertaa päivässä. Eilen kaksi kipeää päivällä ja illalla vaikka kuinka monta kivutonta. Mutta siis tämä supisteluherkkyys on sukuvika, eikä ennenaikaisia synnytyksiä ole lähipiirissä silti ollut, joten siksi en ole vielä huolestunut. Vaikka viime yönä unessa pikkuinen syntyikin etuajassa.......

Allergioista on kovasti keskustelua. Meillä on koira, jonka toivon toimivan siedätyshoitona vauvalle muitakin allergioita vastaan. Olin tosin nuorena itse tosi allerginen/yliherkkä kaikelle muulle paitsi ruoka-aineille ja koirille (niitä asui silloinkin kotona). Allergiat ja yliherkkyydet ovat onneksi kadonneet täysin nyt kun olen aikuinen.

Pikaista paranemista kaikille sairastaville, nyt vaan kaikki voimajuomat ja vitamiinit käyttöön!

Oxford 26+5
 
Oxford meill oli neuvolan järjestäminä 4 perhevalmennusta, joiden aiheet oli parisuhde, vauvanhoito, imetys ja vanhemmuus. Noi oli jo ennen joulua ja nyt tällä viikolla mennään synnärille tutustumaan. :)

(.) Äippäpolikäynti takana. Kaikki ok, vauvakin liikkuu just niinkuin pitääkin (aktiivisesti), mä vaan en enää tunne niitä lähellekään kaikkia. :xmas: Kuulemma voi johtua tuosta etuseinämäistukasta sekä siitä, et vaikka lapsivettä onkin vielä normaalisti, sen vähentyessä liikkeitä ei välttämättä tunne niin kovina. Mut ultrasi ja pisti varulta vielä sykekäyrälle ja tosiaan: kaik ok. B) Alatiesynnytykseen ollaan näillä näkymin päätymässä (huh!), mut sen osalta mun tarttee käydä siellä + yhdellä erikoislääkärillä vielä pari kertaa tarkistuksissa. Vauva kasvaa keskikäyrällä, syntymäpainoksi veikattiin 3 600 g. =)

Sellaisia, nyt pienet päikkärit.. B)

T. Kärppä ja paputyttö (jep, edelleen tyttö kuulemma :D ) 33+2
 
SusSoo
Nyt se taas iski... siis ihan suunnaton epätoivo. Tai tämä tunne alkoi sunnuntaiaamuna herätessäni ja ei ota loppuakseen. Jotenkin mulla on liian normaali olotila. Voiko raskausoireet hävitä kuin tuhka tuuleen tuosta noin vaan? :eek: Tämä on niin epätodellinen olotila, että pelkään tosissani pahinta. Työkaverit yritti lohduttaa, että ei vielä kannata heittää kirvestä kaivoon... mutta kun mua alkoi pelottaa ihan hirveesti :/

Huomenna on neuvolakäynti, jospa siellä tulisi edes vähän viisaammaksi. Jos sydänääniä ei saada kuuluville, niin sitten mä joudun tosissani paniikkiin :ashamed:

terkuin Sekava Sussoo ja Suloinen 14+1 :heart:
 

Yhteistyössä