Heippa taas! Tämän päivän kysymys: Saanko mä nukkua koko päivän? B)
...Hitto vie... Vetästiin ukon kanssa melkein 12 tunnin yöunet ja sit menin hetkeks vaan kuulostelemaan paapun liikkeitä sänkyyn ja nukahdin uudestaan...
Joten joo. Ei ihan tullut enää virkeämpi olo. :xmas:
Kiitoksia kaikille
liikevastauksista. Tosiaan, papukin rullas vaikka kuinka paljon silloin ennen 30. viikkoa. No jaa, ja vielä vähän sen ylikin. Uudenvuodenpäivänä se veti vielä kunnon rallit, mut sen koommin on tapahtunut selkeää rauhoittumista. Liikkuu toki yhä, mutta tahti ja liikkeiden voimakkuus on muuttunut. Kaippa hän kertoo kasvaneensa.
Itse asiassa mua on alkanut huolettaa, että kasvaa liikaa... Kun äitillä on lievästi sanonut maistunut ruoka viime aikoina. :ashamed: Noh, huomenna se synnytystapajuttu ja eikös ne siellä tuon taas kerran ultraa ja tarkista samalla?
Meilläkin on paljon käytettyä
vauvantarviketta. Sain tosi paljon kaikkea lainaan papun serkulta, mutta sitten kävi niin, että papu paljastui tytöksi, joten äitille iski prinsessavaihe. Serkku on poika, joten äiti tahtoi vähän vaaleanpunaista sinisen tilalle.. B) Muuten kyllä suosin niin paljon kuin on järkevää tuota lainailua. Toisaalta osan tavaroiden kohdalla ajattelen niin, et jos meillekin tulee useampi, ne menee sitten kuitenkin meilläkin vielä käyttöön, joten olen surutta ostanut uutta. En tosin ole vielä ostanut mitään lähellekään täydellä hinnalla, tartun koukkuun, jos saan reilulla alella. :xmas:
Kaikille
oireiden tuijottelijoille: Mä tiiän -- ihan oikeasti tiiän -- että ne lämmittäis paljon mieltä siinä alkumetreillä. Tiedän, että meinasin itsekin niitä jäädä tuijottamaan. Mutta ihan oikeasti oireet
ei takaa mitään ja vaikka niitä olisikin, kaikki voi silti olla pielessä. Ja yhtälailla, vaikka niitä ei olekaan,
KAIKKI VOI JA TODENNÄKÖISESTI ONKIN SILTI IHAN KUNNOSSA.
Tein itsekin sen virheen, että vertasin tämän raskauden alkua ja edellisen raskauden alkua keskenään. Noh, mulla kävi just niin päin, että tm-raskaudessa oireita oli ja ne jatkui tasaisina huomattavasti pidempään kuin tässä. Tm:n aikaan mulla oli edelleen oireita yhtäjaksoisesti kaavintaan asti, johonkin 9. viikolle asti ne myös oli vaan voimistuvassa suunnassa laskun sijaan. Tässä raskaudessa mulla tuli ihan alkuun ennen plussaa jo oireita (lähinnä repäisykipuja, jotka tunnistin helposti, kun edellisestä oli vasta niin vähän aikaa), jotka loppui kuitenkin kuin seinään ja sit menin monen monta viikkoa TÄYSIN oireettomasti. Noh, tm oli tm, tämä menee nyt viikolla 34. =) . Joten no stress ennen kuin siihen on oikeasti aihetta. :hug:
EM mulla alkoi noi suppailut jo hyvissä ajoin ja muistan, et joskus 19. viikolla, kun niistä yhdeltä synnytysten erikoislääkäriltä kysyin (jouduin silloin jäämään niiden takia sairauslomalle), se sanoi, että niitä saa tulla ja ne saa olla kipeitäkin. Ne vaan ei saa muuttua säännöllisiksi. Semmoinen säännöllisyys, josta kantsii jo kysäistä neuvolasta/synnäriltä (mikä vain onkaan auki) on esim. 10 minuutin välein tulevat, vaikka olisivatkin vain harkkasuppareita. Eli siis ei niinkään se, onko harkkoja vai kipeitä, vaan se, tulevatko säännöllisinä. Tuo pari illalla on mun kokemuksella aivan normaalia (ja aika vähäistä ). :xmas: Papukin veti muuten ennen noita yöralleja. Yhteen aikaan sen lemppari oli kolmesta kuuteen jumppatreeni.. :xmas:
Mut joh, jospa tästä menis sinne suihkun puolelle ja koittais saada vaikka päivävaatteita päälle...
T. Laiskimus konimus kaakkimus ja papuvauveli 33+1