~Keskenmenon jälkeen plussanneet!! Tammikuu~*~

AAM
kleo sanoivatko sulle terkkulassa ko alkukäynnillä kävit että sun tää toka odotukses on sit melkein samankaltainen ko ensiodottajalla kun on ykkösestä niin kauan ??
mietin ko sulla on tuota aikaa ykkösestä tosiaan on niin sanoivatko että kohtu tyyliin on palautunut ja kroppa entisiin "ennen lapsia" olotiloihin ja "ei muista" ekaa raskautta ? siks ois niinko eka odotus.. sanoinkohan sanotuksi "järkevästi" mitä tarkoitin :D :xmas: ;) ??
Koulukaverilleni joka sai tyttären 9 vuoden jälkeen ekasta lapsestaan niin sanoivat eka käynnillä nauvolassa että turha sit odottaa mtn erikoista poikkeusta, että synnytysaika puoliintuis tai mtn muuta vastaavaa mitä uudelleensynnyttäjälle sanotaan.

hani :hug: voi muru.. eikä mitkään kikkakuutoset oo tepsinyt :( ? tassuttelut vaan ?

pitikin ahneuksissaan syödä tommoi ihana mansikkahillolla varustettu laskiaispulla ja nyt närästää :kieh:

Am & hippunen 29+4 :heart:
 
AAM
Alkuperäinen kirjoittaja dada:
Onkohan muilla alkuraskaudessa jomottanut alaselkä ihan syyttä suotta?
Kaamea kipu alaselälle tuli tänään töissä..teen siis pääosin seisoma- sekä nostelutyötä.
Masuun ei kyllä satu, eikä vuotoakaan ole joten tuskin se ainakaan pahinta on mut... :eek: :ashamed: :D :headwall:
noita jomotuksiahan voi tulla tyyliin kun menkat ois alkamassa normikierron mukaan.. :snotty: jos kroppa muistelee mutta hyvinkin voivat johtua myös työstäsi.. :whistle: jos oot nostanut väärin tai rasittunut muuten. Apuna yritä varovasti venytellä esim lämpimän suihkun jälkeen tai pyydä miestä hieromaan ja lämmittämään ? :) :p
 
Nimra
Moikka Murut :wave: :wave:

Moniko täällä vielä muistaa meikäläistä ? :LOL: (aina täällä... :whistle: ) no ei nyt sentään. Viimeaikoina on ollut tosiaan koneella oltua..tai kone päällä ja mä muualla touhuamassa, mutta sen verran pystyn touhuamaan, että LUEN edes teidän juttuja, mutta kommentointi yhdellä kädellä on niin hankalaa, että EN ole siihen ruvennut, kun sais koko yön muuten kirjoitella... eikä olisi sittenkään valmista :ashamed:

Monella alkaa täällä vain ne viimoiset päivät olla lähellä ja vielä usemalla ne on hyvää vauhtia menossa kohti loppua ja uuden alkua :heart: Ihanaa, kun tulee lisää vauvoja :p On ne vaan NIIN ihania :D Eihän siitä mihinkään pääse :LOL: vaikka äitiä ja isää joskus valvottaakin... :headwall:

Luminia Ihan kamalan paljon täältä sylin ja sydämen täydeltä ONNEA
Ei muuta kuin Oikein Ihanaa ja Antoisaa Vauva-arkea
Kerhon puolelle sitten vaan :wave:

Mä en valitettavasti muista enkä ehdi kommentoida teidän juttuja yksitellen, mutta...halusin käydä kuitenkin teitä tervehtimässä ja tsemppaamassa eteenpäin :p

Kaikille sairaana oleville ja muutenkin tukea tarvitseville täältä suuren suuri
ja oikein kovasti jaksamista eteenpäin.

Kaikille ilon ja onnen hetkiä saaneille ja kokeneille lähtee sitten tällaiset toivotukset
Kohtahan te kaikki olette jo tuolla kerhon puolella :saint:

kleolle piti laittaa onnittelut myös erikseen uudesta kodista ja oikein rattoisia, ihania hetkiä sinne.

Iskiaksesta: olette täällä puhuneet... Mullahan ko. vaiva oli melkien koko raskauden ajan, mutta äityi niin pahaksi jossain rv 20 tienoilla, että olin pitkiä pätkiä sairauslomalla, kun en kyennyt raksalla työtäni tekemään ja sittenhän jäin iskiaksen ja rasituksen aiheuttamien supistusten takia ennen aikaiselle lomalle reilu kk ennen äitiyslomaa, joten elän tunteissanne mukana ja muistan sen kivun KUIN eilisen :x :x Kovasti voimia


Liikeseurannasta ja liikkeistä: sen verran omaa lusikkaani soppaan työnnän, että mulle sanoivat täällä Jyväskylän keskussairaalassa, että jos tuntee muutaman kovemman potkun päivässä niin EI tarvitse liikelaskentaa tehdä, joten itse luotin tuon kuultuani hyvinkin suuresti sanottuun, mutta ymmärrän kuitenkin sen, että etinen istukka on asiassa erilainen, mutta toivon kuitenkin tämän jonkunverran asiaa helpottavan :wave:

Mitähän muuta täällä olikaan puhuttu :eek: Mä en tosissaan muista :headwall: :headwall: kun mä hoitelen nykysellään tuota tyttöä aika paljon itsekseen, kun isännällä on noita omia juttuja/töitä sen verran paljon, että ei juurikaan ehdi olla missään.. milloinkaan, paitsi silloin kun katseeni ja ääneni on todella aneleva :LOL: Ei vaines, mutta tosi asiassa niin isäntä herää (menee klo 22 viimeistään nukkumaan ) klo 05:30 ja menee töihin ja sieltä tulee noin klo 17 (työmatkat polkupyörällä ) ja hoitaa sen jälkeen tuota tenttiin lukemista ja samalla tekee yliopiston päättötyön osiota ja siihenkin menee aikaa, kun opettaja on Saksassa ja kommunikointi siis netin kautta ennen kuin lähtee Saksaan (itse ) kesällä muutamaksi kuukaudeksi B) niin olen sitten pääasiassa viikonpäivät yksin hoitamassa Annia ja viikonloppuna mies yrittää auttaa minkä pystyy, että ehdin edes asunnon pitää puhtaana ja hoitaa muita kotiasioita (laskun maksut, pyykki, kaupassa käynti ) vaikka teen tietenkin noita kaikkia pitkin viikkoa, MUTTA suurimman raivauksen ja ostot teen viikonloppuna ja sekin "haittaa" viikolla touhuamista, kun käyn Annin kanssa välillä mummolassa ja kahviloissa ja tapaamassa ystäviä etten ihan kokonaan tule mökkihöperöksi ja näen myös aikuista seuraa, ettei oma puhe ole pelkkää vauvakieltä :LOL: :LOL:

Nyt on teillekin pakko hehkuttaa!! Se exän aloittama velkasaneeraus on peruttu (ainakin toistaiseksi ) ja sain viime kuussa ensimmäisen erän (230? ) ulosoton kautta :p Summa on "pieni", mutta alku ainakin!!

Täällä on laitettu asuntoa ja ihmisiä oikein kunnolla kuntoon sitten nimiäisiin, jotka ovat 7.2 olen raivannut melkein kaikki kaapit ja ostanut uusia vaatteita, käyttänyt isännän parturissa + uusia vaatteita hällekin ja huomenna aamulla menen itse parturiin ja saan leikkauksen ja värin IHANAA
ja sitä porukkaa on sitten muuten tulossa ja mietinkin tässä eilen, että tulikohan oltua ihan täysissä sielun ja ruumiin voimissa, kun kutsuttiin tosiaan sitä porukkaa :eek: :eek: :eek: ja asunto on VAAN 62 m2 :LOL: :headwall: Nooh... tuleepa ainakin testattua kuinka moni viihtyy varttia kauempaa, kun happi loppuu :whistle: Laitoin kyllä kutsuihin, että: "Asuntomme on pieni, joten sopu tilaa antaa" :D josko hiukka auttaisi ?!?

Yksi kysymys teille. Meillä kun ei ole astiastoa mistä voisi kaikille riittää kuppeja niin käykä sellainen, että ostaisin jotkut nätit "kertakäyttö" astiat ? Onko se kamala "loukkaus" vieraita kohtaan ? Mutta en taas omakohtaisesti tunne, että astiat olis ongelma, koska nämä on VAPAAmuotoiset juhlat missä juhlitaan Annia eikä astioita :snotty: ja kun ei mitkään "viralliset" ristiäisetkään ole niin olenko julma, jos teen noin ?

Anni on huimasti kehittynyt ja kasvanut ihan nätisti ja tiistaina onkin sitten ensimmäinen neuvolalääkäri :) saas nähdä...ja samalla on jälkitarkastus mulle...mä epäilen, että mulla on virtstietulehdus joka on menossa munuaisiin... :kieh: :kieh: mua SÄRKEEN NIIN PIRUSTI ja istumaan EI kohta kärsi, alkaa muistuttaa niin aikaa jolloin tuo oli vaivana 10 v!!! |O |O Täytyy puhua lääkärille.

Anni jo puhelee itsekseen ja menee nukkumaan sänkyyn klo 22 (viimeistään ) ja siellä vielä nauraa, puhuu ja jokeltelee itsekseen, mutta nukahtaa aikansa touhuttua ja nukkuu mukavasti aamuun asti klo 8 (noin ) joten yöt on tosi ihania. Päivällä ottaa yleensä yhdet tosi pitkät torkut ja sitten loppupäivä menee seurustelessa ja leikkiessä :heart: Kova on tosiaan kyllä tyttö touhuamaan :eek: kun sille päälle sattuu ja ihan uskomattoman kiinnostunut ympäristöstä :p

Anni on saanut mummon ihan hulluksi :eek: Äiti on ostanut (siis mun oma äiti ) Annille vaatteita vinon pinon ja sitten teki tässä viikolla vinon pinon vaatteita... :heart: Ihanaahan se on, että on uusia vaatteita niin tehtyjä kuin ostettuja, mutta mä en saa niitä kohta mahtumaan mihinkään :LOL: ja sitten soittelee melkein päivittäin, että mitä tarvii ja mä oon TAAS täällä alennusmyynnissä :headwall: :headwall: Noh, mummo ON mummo ;)

Nyt mä häippäsen höpisemästä.... Laitan teitille vaikka kuvan ristiäisistä :heart:

Suvi ja Anni 2kk (MIHIN SE 2 KK MENI ?!?!?!???! :eek: :eek: :whistle: )
 
AAM
Ihana kuulla Annin ja Nimran kuulumisia.. :) :wave: ainakin muistan.. :) :) :) raskaus-ajan dementia ei ole vahingoittanut pysyvästi vähäisiä harmaita aivosoluja lopullisesti :p (kai)...

laittaisin ainakin riippuen kuinka paljon vieraita tulikaan (esim yli 30) niin ihan selkeestikertikset !
A ) vähemmän tiskipyykkiä meillä oli vieraita just alle 30 ja HYI ostettiin semmoi halpiskahvikalusto jostai kodinanttilan massatuotanto lautasmuki myynnistä ko oli sitä kilohinnalla myytävää "mukaporsliinia".. no ihan nätit tuli kuite ostettua että niitä käyttää just moisis juhlis sit jatkossakin..
B ) jos oisin arvannut sit tiskaamisen siinä juhlien aikana toistuvan useasti niin !! :headwall: oisin jättänyt porsliinit kauppaan..
 
Ihan alkuun Merkulle kovasti voimia :hug:

Ja Luminialle onnea prinsessan syntymän johdosta :heart:

Nimra, kyllä minäkin muistan sinut ja Annin. Tekin siis asutte Keski-Suomessa (sairaalasta päätellen)?

Talvitakista valittelin viimeksi, kun ei mahdu kiinni kunnolla. Mulla oli sama takki jo silloin, kun tyttöä odotin (syntyi 04/06) ja meni loppuun asti kiinni. Onkohan se takki kutistunut vai mikä on kun nyt tekee tiukkaa??? Oli mulla ehkä vähän vähemmän näitä läskimakkaroita silloin mutta ei niiiiin paljoa vähempää kuitenkaan :whistle: :ashamed:

Mulla meni eilen hermot. Mies on ollut koko ajan menossa, työreissullasun muuta. Toissapäivän oli töiden jälkeen saunaillassa ja eilen makaili kotona. Sitten kun yritin että ois tehny jotain, niin kauhee valitus. Ja minä oon ollu täällä neljän seinän sisällä sairaitten lasten kanssa toista viikkoa (no, sen verran että reilu viikko sitten kävin kaupassa yksin ja joskus koiria pissattamassa) niin alkaa keittää. Ja sitten yksi tulee vaan ja makaa sohvalla eikä yritäkään mitään... :headwall: Kävi sentään lämmittämässä raksalla, kun ei kerta krapulainen ollut. Mutta silti. Ahdistus :headwall: :headwall:

Sori, ei ollut teille tarkoitus taas valittaa :ashamed:

HP ja Pikkuinen 20+2
 
Tasan vuosi sitten, 31.1.2008 synnytin pienen poikavauvan raskausviikolla 20. Pieni Potter-oireyhtymää sairastava poika ei olisi selvinnyt tässä maailmassa. :'( Surua en enää tunne, mutta olo on haikea. Muistelen haikeudella ensimmäistä raskauttani ja poikaa, jonka olisi pitänyt olla esikoisemme. Pöydästä tulee aina puuttumaan yksi lautanen, aina tulee olemaan yksi tyhjä tuoli...

Muistelen sitä tuskaa miltä tuntui kun olo oli täysin tyhjä, kohtu tyhjä ja maailmalta putosi pohja. Sitä tunnetta on vaikea sanoin kuvailla, mutta jokainen, joka on ollut raskaana ja on tuntenut lapsensa liikkeet kohdussaan voi kuvitella miltä se tuntuu kun se kaikki riistetään pois. Kesken kaiken.

Nyt on aika jättää mennyt taakse ja keskittyä tulevaan. Olen niin sanoinkuvaamattoman onnellinen pienestä ihmeestä joka kasvaa sisälläni! Samalla tunnen pelkoa ja kauhua.. pelkään että tämäkin lapsi viedään meiltä. Tiedän että pelkääminen ja murehtiminen on turhaa, mutta en sille mitään mahda.

Mutta uskon, että tämän kokemuksen ansiosta olen vahvempi ihminen, ehkä hiukan parempi äiti ja opin taas laittamaan asiat oikeaan tärkeysjärjestykseen. Tiedän mikä elämässä on oikeasti tärkeää.

Pikkuinen poikani, äiti ei unohda sinua.

***************************
Pidä lujasti kiinni unelmista,
sillä jos unelmat kuolevat,
elämä on siipirikko lintu
joka ei pysty lentämään.

-Langston Hughes-

************************
 
EM :hug: Mä itse olin n. 6 vuotta sitten synnyttämässä rv 13+ jotain..

Täällä potkitaan kovasti ja niitä harjoitussuppareita riittää..

Perkele.. mun poika oli erotettu koulusta yli viikko sitte ja perhekoti suvaitsi kertoa mulle vasta nyt.. Pojasta on kovaa vauhtia tulossa koulukiusaaja ja huonosta käytöksestä rankaisevat sillä ettei saa vanhempia tavata.. reilu peli.. :'(
 
Alkuperäinen kirjoittaja Allusmamma:
Orchid... mä just pelottelen sillä enterolla mikä meillä sairastettiin joulukuussa mulla ja pojalla muka flunssana..
eihän oo mtn rakkuloita tai nielemisvaikeusjuttuja ? yrjönheittoa tai nivelkipuja/selkä/hartiasärkyjä ? Toivotaan että on "pelkkä" influenssa.. :|
Me jo veikkailtiin että totisissa töissä oisit ollut :D
Joo on kyllä vaan "pelkkä" influenssa. Ei oo mitään noista edellä mainituista :) Selkä nyt tosin on kipee noista jatkuvista supisteluista, vielä olen pystynyt pitämään istumisella ja makaamisella vauvan sisällä :whistle: Mä oon varmaan oikeesti ainut, joka vielä näillä viikoilla yritää pitkittää synnytystä :p mutta tosiaan yskä on vielä niin karsee, ettei jaksa edes ajatella...

Nyt vaan saatiin tartutettua influenssa ukkiin, jonka piti hoitaa poitsua ku me ollaan laitoksella... meinas jo tulla ongelman poikanen, mutta onneks toisella ukilla on ymmärtäväinen pomo ja saa pitää talviloman kun vaan ilmottaa :D joskus asiat vaan näyttää järjestyvän =)

nimra Kiva kuulla sinustakin :wave:

No mutta nyt ei taas jaksa kirjottaa, palaillaan kun ollaan taas kunnossa saas sitten nähdä onko ukko ;) masussa vai sylissä

Orchid ja vilistäjä 39+3 :heart:
 

Yhteistyössä