~Keskenmenon jälkeen plussanneet!! Tammikuu~*~

Ai vitsi miten kivat vaunut, Kleopatra! Mä olen kanssa musta-valko -fani, ei tule meidän lapsille iloisen värisiä vaatteita, hih :LOL:

mymmikselle tsemppiä ultraan!

Danjuska, toivottavasti Tirri paino alkaa nousemaan ja hieno kuulla, ettei leikkaushaava vaivaa. Ihana talvi ulkona, vaikkakin pirun kylmä....

Missäköhän toive luuraa, äkkiä jo palstalle! ;)
 
AAM
Ihana lukea Tirrin ja NP:n kuulumisia.. toivottavasti lima-yrjö (kauhu) episodit takanapäin lopullisesti ja normiarki jatkuisi :heart: :hug:

Tuttiritari siellä malttamattomana :) :D no kyllä oisin minäkin :LOL: "eräpäivät" mennyt jo ja pakettia ei ala kuulua ulos.. :D katsellaan sitten kuinkas kärpäset housuissa minä pyörin sitten..

Toiveella on vaava hanskassa jo varmasti :heart: kovin minäkin odottelen kokemuksia häneltä..

Katherinelle täältä lämpimät onnentoivotukset myös :wave: :heart: :hug:

Kleopatralle sulla on vähän ihanat vaunut :heart:
muuten: kuis se asuntohommeli on lutviintunut saitko kovisteltua niitä ko asioissa tai siinä lainajudeemassa ? tsemppejä !! :) :hug:

Luminialle Ollut raikkaita lenkkejä, voi kun itsekin jaksaisi työpäivän jälkeen raahautua (kuvaa parhaiten). Tänään taidan lähteä kun ukkokin lähtee parturiin käymään niin pojan kanssa kärryttelemään vähän :)

). ) tänään rohmuttu töissä mustikkarahkaa jota eilen tuli väsättyä.. siis söin lounaalla jo viimeisiä rippeitä siitä eilisestä rahkasta :ashamed: :LOL: kauhia ahmatti musta on tullut. Ihme jos huhtikuussa syntyvä lapsi on sitten joku viiskiloinen :xmas: mustikkarahkaani syytän.. :whistle:
Työkaveritkin jo on huomanneet massukan pyöristyneen nätisti ja tätskät hymyilee kun käytävällä tulee vastaan. Ja joko sä kohta jäät pois on yleisin eka kysymys :D ei se kai vielä niiiin iso tuo maagero ole.. :whistle:

AM & hippunen 26+3 :heart:
 
Heippis!
Meinasin kääntyä sairaalan ovelta pois ja mennä shoppailemaan anttilaan. Mutta mies pakotti sisälle.
Ultrassa siis käyty ja sieltä löytyi pieni-iso nöppönen, jonka sydän väpätti kovasti. Laiska kaveri, ei viittinyt pahemmin liikkua. Kätilö vähän "kiusasi", niin käänsi vaan kylkeä, heilautti jalkaa ja jatkoi unia. Kätilöltä vielä varmistin, ettei laiskuus ole huono merkki, ettei tarvi ensi yötä valvoa ja miettiä, että onko huono ennusmerkki :ashamed: .
Kaikki löytyi mitä piti ja turvotus oli normi 1,2mm.
Viikkoja vastasi täysin (tai oli päivän vanhempi), eli la 22.7.09
Viikkoja siis 12+1 Hetken taas tyytyväinen Mymmis (mutta paniikkiviikot kohta menossa, koska Toivo kuoli 15+5).

*muoks* koskakohan sitä uskaltais kertoa läheisille, että tällästä täällä on taas ilmassa?! Lapsille ei vielä kerrota, koska kuopus otti viimeiksikin niin raskaasti ton km:n niin hetki vielä odotellaan.
 
SusSoo
Mymmyryy =) ihanaa että ultrakuulumiset oli hyviä! Mä vollotin koko ajan siellä polilla ennen tuota samaa ultrausta, kun jännitin niin hirveesti. Teille on siis tulossa rauhallinen kaveri, meillä kun taas oli asukkina semmoinen melskaaja ettei pysähtynyt ollenkaan... ja ultraajalla oli vaikeuksia saada mittoja kun ei kaveri rauhoittunu ollenkaan.
Mulla huomenna "piinapäivä"... viime tammikuinen keskenmeno oli just 13+4.

Sussoo ja Suloinen 13+3
 
SusSoo mä valvoin viime yön ja sydän hakkas miljoonaa... Töissä meni onneksi kiireisesti, etten ehtinyt asiaa miettimään. Menomatka sairaalaan oltiin ihan hiljaa, kun ei ollut mitään sanottavaa, kun jännitti niin, ettei pöksyissä meinannut pysyä...
Kätilökin varmaan ihmetteli, kun oltiin koko ultraus aika hiljaa, enkä oikein uskaltanut näyttää tunteita mihinkään suuntaan. Sanoi kyllä lukeneensa mun paperit, että km:ja ihan kiitettävästi takana ja oli aivan ihana. Toivotteli vielä parempaa jatkoa ja hyviä vointeja :saint: .
Mutta onneksi on reissu takana ja toistaiseksi kaikki hyvin. Nyt särkee päätä ihan hirveesti, kun jännitys laukesi.
 
Mymmis IHANAA onnea kovasti!!! :heart: Mä TIESIN että kaikki on hienosti!!! ;)

AM mulla kävi sama juttu mansikkarahkan kanssa... :D :D :LOL: Viimisiä jäljellä jääkaapissa eilisestä. SIIS SÖIN YKSIN KAIKEN! :eek:

KAttokaas mitä tein. :D Eiks oo hieno vaikka itse sanonkin....



EM ja Dodoliina 22+2
 
SusSoo
Mymmyryy :wave: Siellä meidän polikäynnillä purskahdin ekan kerran itkuun kun mentiin verenpaineen mittaukseen. Sanoin, että kyllä nyt on ihan turha mitata kun mua niin hirveesti jännittää ja sen vuoksi paineet on ihan mitä sattuu ja syke korkea. Niin tämä täti viisaana kysyi... "ai verenpaineenmittausko jännittää?" Hei haloo!!! Mies sitten fiksusti sanoi, että ei kun se ultraus. Sitten vasta tämä täti katsoi mun papereita ja hieman tuhahti noille mun keskenmenoille. Onneksi kätilö, joka ultrasi, oli tosi ihana. Sama kätilö, joka oli mukana meidän nuorimmaisen synnytyksessä. Kyllä mekin oltiin silloin menomatka autossa ihan hiljaa... Kotimatkalla olikin sitten jo iloinen mieli.
 
NP hui!! Onneksi sit kummiskin Tirril oli kaikki hyvin eikä ollu mitää hengenvaaraa!

Tuttiritari Toivotaan, et pääset pian tositoimiin!!

Hemuli08 siis kans jakautunut! Ihanaa!! :heart: Tosin tuntuu jotenki välillä turhalta pävitellä listaa kun ei itse tulla listalle ilmoittamaan.. :ashamed: Mut ehk heki tulevat sit kertoilemaan kuulumisia jossai vaihees.. :)Ettei aina tarvihe toisista pinoista päivityksiä etsiä.. :|

mymmis Onnea ultrakuulumisista!! Hienoa! :hug::heart:

EM Tuli kyl tosi hieno tuost mobilesta =)


Me ostettii tänää vaunut!!!! http://www.vaunuaitta.fi/tuotteet/lastenvaunut/brio/briokombi/ Täsmälleen tuollaiset!! :heart::heart:Mie oon niin iloinen nyt, et ei mittää rajaa! Ensi kahteltiin, et 399 ois edellisvuoden (eli 2008) väri ja ainoana jälel oli keltainen. Liian räikee ja erottuva meidä makuun.. Mut sit mietittii, et viihtiikö väristä maksaa satkun enempi. Mut meillähän isovanhemmat eli mu anoppi o luvannu maksaa (ja iha siis välttämättä haluavat ) ja sanoi, et väri ol hälle ainaki tärkeä ni ei se saa vaikuttaa ostopäätökseen se hinta. Eli sitten päädyttiin noihin ajattomiin ruskeisiin. Tuli kyllä iha mielettömän hyvä mieli! Ny on kunnon yhdistelmät, mitä itse kyllä jo aina kahtelinkin. Heittoaisallisena ostettiin, eli tuolla compact rungolla! Myös brion oma hoitolaukku ostettii ku saatiin 31?:lla ku samaa syssyyn hankittiin Suositushinta sille kai on 69?. Ny on sekin asia hoidossa!

Onnellinen SS & mytty 26+6 (Iha pian poksahtaa 27+0!!!)
 
Huomenia

SusSoolle jaksuja tälle päivälle, pian se on jo ohi!

Mymmyryyllä oli ihania ultrakuulumisia! Onnea! Se on niin ihana fiilis, kun omin silmin näkee pienen ruudulla ja kaikki on kunnossa! Ihan pikkiriikkisen olen kateellinen, kun itsellä vielä niin kovin monta viikkoa tuohon etappiin.

AM ja EM, rahkaa! Musta tuntuu, että tässä orastavassa pahoinvoinnissani jogurtin lisäksi rahka on ainoa kelvollinen syötävä ja vieläpä ihan herkkua. Sitä siis menee, mansikkaisena ja mustikkaisena ja puolukkaisena.

SuukkoSuulle onnittelut vaunuista, hienot valitsitte.

Kovasti eilen mietin tänne kirjoittaessani, että mitä tietoja siihen etusivun pinoon oikein tulee, tärkeän unohdin, eli LA on 4.9.

Kerttu ja kulta tänään 6+0
 
AAM
Sussoo ja mymmyryy :heart: :hug: :)

EM toi o upia !! B) ei oo joka beebellä tommoisia sänkysen yläpuolella..

). ) täällä taas... ällö meganärästys vaivana, tuntuu ettei mtn voi syyä ja renniet äh niitä jaksa vetää jatkuvasti... eilen join sitä piimää niin pysyi poissa mutta tilalla oli sitten vatsassa ilmaa.. molempi huonompi ? :/ :x

Am & hippunen 26+4 :heart:
 
Hyiiiiii yöh, mulla on kurkku kipeä. :kieh: Ei tahdo, ottakaa se pois. :| ...jännään, että onko tulossa ihan vain flunssa vai peräti se pelätty enterorokko. Tuota jälkimmäistä on ollu nyt tuttavapiirissä enemmän kuin tarpeeksi ja kuulemma niillä muillakin se on alkanu kurkkukivulla. On vielä niin hassusti kipeä kurkku, vain vasenta puolta "pistää", kun nielee. :xmas:

Mutta pikaiseen piti tulla moikkaamaan, ois mukavan paljon hommaa tänään edessä. Allusmammalle piti sanomani, et jos tuntuu, ettei tuosta Renniestä ole oikein apua, käy suosiolla omalääkärilläsi/nlalääkärillä pyytämässä resepti toiseen närästyslääkkeeseen. Tuo Rennie on kuulemma kaikista lievintä, mutta raskauden aikana voi käyttää muutakin, mut ne on reseptillä. ...ei kantsi turhaa antaa närästää ja ärsyttää sitä ruokatorvea. :) Mulla närästi yhteen väliin niin paljon, et mulle tarjottiin tuota reseptiä, mut en sit koskaan hakenut niitä, kun yhtäkkiä se närästys vaan helpottikin. Rennietäkään en ole joutunut syömään tämän raskauden aikana kuin vasta yhden semmoisen kaikista pienimmän paketin (oisin kyllä itse asiassa tarvinnu enemmänkin silloin pahimpaan aikaan, mutta ongelma on siinä, ettei tämä akka tajunnut kipuaan alkuun närästykseksi... :xmas: ).

Tirrin ja NP:n kokemukset vaikutti todella pelottavilta, toivottavasti ei toistu ja pikkuinen voi jo hyvin. :hug:

Mymmyryylle onnea ultrakuulumisista! :D

Kleopatra kysyitkö sen rikosilmoitusjutun paikkaansapitävyyttä? Auttaisko semmoinen?

...mut nyt suihkuun ja vauhdilla matkaan.

T. Kärppä ja papunen 32+6
 
Vielä hän kysyy teiltäkin: :D Kopattu suoraan ketjusta toiseen, kun ei tuolla toisella puolella herättänyt riittävästi mielenkiintoa. :xmas:

Piti tulla ihan mielenkiinnosta kysymään, että ootteko koskaan huomannu, mikä on teidän vielä mahassa asustelevan vauvan unijakso liikkeiden välillä?

Tuossa ukkosen kanssa vaan just juteltiin, kun meidän vauva ei kyllä tunnu kuulleen mistään 20-40 minsan unijaksoista, mikä neuvolan paperissa lukee, et sen "pitäis" olla, vaan helpolla vetelee useamman tunnin, ettei liikkeitä tunnu. :xmas:

Lähtee kyllä käyntiin, kun meen makoilemaan ja sen vaaditun 10 liikettä saan 30 minuuttiin (ja useimmiten reippaasti ylikin). Joten sinänsä kai tuolla on kaikki kunnossa, mutta onko meilllä vaan joku unisempi yksilö tulossa, vai pitääkö teillä tuo 20-40 minsaa liikkeiden välissä aina paikkaansa? (toki papuskakin välillä lepäilee vaan tuon ajan, mut väittäisin, että suurimman osan ajasta on yli tuon.)

Tämmöisiä.. =) niin ja menossa rv 33 -- tai no melkein 34, huomenna poksahtaa taas viikot. :D
 
Vitsi teidän rahkajuttuja :p Alkoi eilen tekemään ihan kauheasti rahkaa mieli ja pakko oli kaupasta tänään ostaa ja tehdä --nyt on sitten vedetty mansikka-banaanirahkaa ihan äklötykseen saakka :D

Onnittelut Mymmyryylle hienoista ultrakuulumisista.

Kärppis, en ole huomannut tuollaisia 20-40min unijaksoja, vaan ennemminkin vauva on hiljainen esim.aamupäivästä ja melskaus alkaa tuossa yhdentoista maissa. Eli sellaisia pidempiä taukoja, kun on vähemmän liikkeitä. Ja jos itse on menossa, niin sitten ei liikkeitä niin huomaa.

(.) Neuvolassa käyty.. Harmittaa, kun se aika äippäpolille ei vieläkään ole tullut. :kieh: Tuo vauvan koko on kaikkein isoin juttu, mikä tällä hetkellä mietityttää. Saisivat jo antaa ajan, ettei mene ihan sinne lasketun ajan lähelle. Olen siinä vaiheessa jo hermoraunio. :x Vauva oli massussa pää lähtökuopissa, eli on vihdoin laskeutunut. Sitä kai ne eiliset karsean kovat menkkajuilinnat meinasivat. On niitä ollut kyllä joka päivä, mutta ei noin kovia ja koko päivää. Painoa oli tullut viikossa 700g.. Täti tuumasi, että onhan tässä vielä näitä pyhiä ollut.. =) RR oli 114/72 ja sf 34. Syke 150-160 (niin kuin lähes joka kerta), liikkeet ++. Ja sitten se kokoarvio.. Käsikopelolla arvioi vauvan nyt 3,3kg kokoiseksi! Tuumi, että isolta tuntuu.. Johan rauhoitti.. :eek: Täti vaan virkkoi että jospa ei enää montaa viikkoa viihtyisi mahassa. No, eipä tarvitsisi ei. Jos menee yli lasketun ajan, niin minkähän kokoinen lie onkaan.. :eek: :eek:

Ei kai tässä auta kuin lähteä pyykkivuoren kimppuun. Ei ole kyllä käynyt äitiyslomalla aika pitkäksi, hyvä kun ehtii kaikki jutut tekemään mitä pitäisi, hirmusti ollut ohjelmaa. Tietty vauhtikin on varmaan hiukka hitaampi :D

Mukavaa alkavaa viikonloppua!

Luminia ja neitokainen rv37 (POKS!)
 
Täälläkin ollaan reissusta palattu :wave: . Ihan parhaat ihmisethän sairastaa lomareissulla ja niinhän meidän perhekin päätti sitten tehdä. Tyttö oli viikon verran kuumeessa ja flunssassa ja itse päätin sitten kans flunssan :snotty: hankkia vikaksi viikoksi :headwall: . Pojat meillä kyllä oli tapansa mukaan terveinä kuten aina. Eilen sit kävinkin heti neuvolassa ja siellähän kaik olikin niinku pitääkin. Hemppakin oli vähän noussu kun rautaa oon nyt kolmisen viikkoa napsinut, aikasemmin 112 ja nyt 114. Toivottavasti saan sen nousemaan taas tonne 120 tienoille. Yllätys ei myöskään ollut suuri kun painoa oli tullut lisää 2,5 kg :ashamed: , jouluna tuntu suklaa maistuvan.....Sain ne maksa kokeiden tuloksetkin ja ne oli kuulemma vähän tavallista matalammatkin kuin yleensä, joten ihon kutina ei sit johdu ainakaan siitä. Nyt sitten neuvola käynnit onkin joka toinen viikko....kyllä on aika menny siivillä....

Luminia: Onnea hyvistä neuvola kuulumisista. Toivottavasti neitokainen ei nyt ihan mahdottomasti päätä kasvaa vikoilla viikoilla.

Kärppänä heinälatoon: Ei se tämä asukkikaan koko ajan liikuskele. Saattaa kans mahassa olla useamman tunnin hiljasta ja välillä oikeen pitää pelästyäkin kun ei ole aikoihin mitään tuntunut. Selin makuulle kun menee niin sit rupee kans tapahtumaan tai sit jos kummastakin sivusta painaa mahaa kasaan niin täräyttää kyllä takaisin. En kyllä muista et muissakaan raskauksissa mulla olis puolen tunnin välein hytkytty mahassa...jaa-a ehkä meillä on ne uneliaat yksilöt mitkä sit synnyttyään jaksaa meitä valvottaa hereillä olollaan.... :D

NP:
Vielä kerran ihan mielettömästi onnea pienestä pojasta :heart: . Ihana lukea miten teillä on ruvennut siellä sujumaan, vaikkakaan toi lima juttu ei kuulostanutkaan kauhean kivalta.

Kleopatra ja SuukkoSuulle: Ihanat vaunut olitte kumpikin hankkineet. Täällä meinataan pärjätä tytön vanhoilla yhdistelmillä. Hoitolaukun kyllä ajattelin hankkia uuden.

[/u]
Mymmyryy: Ihanaa että oli hyvät ultrakuulumiset teilläkin.

Oi miten olis ihanaa kuullaa jo Toiveen
kuulumisia. Sillä on jo varmasti ihana pieni nyytti sylissä :heart: .

Ja nyt mamuskat loppu se rahkoista puhuminen :p , täällä on muutenkin kertynyt liikaa joulukiloja niistä suklaista....hmmmm mansikka-banaanirahka olis kyllä taivaallista :p . Ei kyllä se on nyt lähdettävä taas hommiin ja karkotettava ne rahkat ajatuksista. Palaillaan...

Tauski ja Nuppu rv29 (POKS!)
 
Moi kaikille taas pitkästä aikaa :wave:

Neuvolassa kävin keskiviikkona, muuten kaikki ok, hemppa vaan edelleen laskussa (nyt 111), mutta EI rautaa vieläkään kun se raja on 110. En kyllä ymmärrä... Peikkoliini liikkuu vilkkaasti ja sykkeet oli 140. Suunnilleen siinä ne ovat olleetkin koko ajan. Ei mullakaan välttämättä tunnu liikkeitä moneen tuntiin ja sitten kun käy makuulleen niin tyyppi aloittaa rallin. Ensi viikolla pitäisi mennä sokerirasitukseenkin... great...

Olenkohan mie joku matti-myöhäinen, kun ei ole vielä vauvalle valmiina muuta kun tilkkupeitto ja villatakki :LOL: Pärjäähän sitä tietysti niilläkin :whistle: Tietysti vaunut, vannan, sitterin ja sängyn otan mielelläni vastaan käytettynä kun ne kerran on mahdollista saada. Vaatteita saan siskon perheeltä ja häneltä ostan yhdellä lapsella olleen (syntynyt 9/08) gracon kaukalon sillä jalustalla, joten kaipa ne perusasiat alkaa olla kunnossa. Mie voin taas olla pihi, tai suvaitsematon, tai ihan mitä vaan, mutta EI ole MITÄÄN järkeä ostaa kaikkea uutena kun kerran käytettynäkin saa hyvää tavaraa. Ihan turhaa tuhlausta, se lapsi ei sitä tiedä että onko hänellä nyt muutaman vuoden vanhat vaunut alla, vai onko ne kenties viimekauden väriä... Joskus sitä miettii, että onko ihmisten turhamaisuudella MITÄÄN rajaa... Siis taas tarkennukseksi, että mie en oo mikään viherpiipertäjä, mutta ainakin koitan harrastaa JÄRKEVÄÄ taloudenpitoa ja kulutusta, vaikka molemmat ihan työssäkäyviä ollaankin. Tulipas taas purkauduttua ja meni taas varmaan vähän aiheen sivusta... Hyvä päivä mulla taas :kieh: Ihanat hormoonit...

Mukavaa viikonloppua kaikille !

-snowball ja peikkoliini 22+4 :heart:
 
AAM
Kärppyli :hug: soot kyllä aina noitten inquiries kanssa :LOL: no mutta eipä auta naureskella :ashamed: :headwall: on sitä itsekin aina välillä huuli pyöreenä mitä ne neuvoloista sanoo..
oman beebe rullamisesta tuohan pyörii ko väkkärä päivisin ja pitää tietty taukoakin mutta ruokatauoilla ja iltapäivästä siinä 14-15 kieppeillä liksom NYT on virkeenä ja sit iltasella 20-22 aikaan kauhia rytinä vatsanseutuvilla-- :| *kupruilee*
mutta se että jaksaisi ja pystyisin huomiomaan niin tarkasti että jaksasin seurata 20-50 min onko siellä jotai kääntyilyä niin kyllä mun herpaantuminen on lähellä.. pääasia että liikkuu jotai ja jonkin verran :)
varsinainen kysymys : kuinka pitkä unijakso on apaut ? niin ei mtn havaintoa, vähän mitä sattuu :D mutta yöllä on tyyppi aika hiljainen en oo viime aikoina pahasti heräillyt sen liikkeisiin :) which is good, mamma saa unta riittävästi, riittää tuo esikoisen viereenkömpiminen joka yö siinä kolme jälkeen :whistle:
 
AAM
snowball en tiiä teitin neuvolakäytännöistä mutta meillä tuo raja muistaakseni meni rv 20 jlkn mielellään sais olla se 115 yli hemppa.. :| saathan sä sitä kait syödä ilmankin sen tätin lupaa lisärautaa? ellei mtn sairausjuttua oo esteenä ?
Mä olen ainakin hörppinyt tuota rautajuomaa silloi ko siltä o tuntunut, tuskin ummetusta pahempaa siitä seuraa :xmas:
 
moiks

Kärppis: Täällä taas tuntuu että vauva viuhtoo koko ajan :whistle:
no, kun olen liikkeessä niin ei niinkään meuhkaa mutta jos asetun yhteen kohti niin heti alkaa takominen.. oonkin miettinyt että missä ihmeen välissä tämä oikein nukkuu???!!
Poika oli minusta paljon rauhallisempi masussa.. toki samanlainen iltarumba oli silloinkin kun nukkumaan menin mutta ei sentään pitkin yötä ja päivää äitiä takonut..

Snowball: et mikään mattimyöhänen oo ;) itsellä kans kaikki ihan vaiheessa...
no vaunut on entiset, kaukalo hankittuna..vaatetta on vähän mutta niitäkin tarttis lisää. ja nekin vähäset on edelleen pesua odottamassa pusseissa..
lakanat oon saanu pestyä ja silitettyä.. muuten kaikki vielä tekemättä.
Tammikuun lopussa ajateltiin lähteä pikkusskon kans kirpparikierrokselle kattelee mitä kivaa löydettäs :D
Itse kaiketi myös sen verran nuuka etten kaikkea uutena raski ostaa.. mutta taas toisaalta en näe mitään järkeä esim. uusia vaunuja ostaa kun entisetkin ihan hyvin toimivat (vaikka kyllä uusien vaunujen perään kuolaankin :LOL: ) pinnasänky tod.näk. ostetaan kaverilta jne.. joitain uusia vaatteita tulee toki ostettua ja muuta tavaraa mutta vaatteetkin ostetaan suurimmassa määrin kirppareilta.. saa halvemmalla ja pienen vauvan vaatteet ei ole kerenneet edes kulumaan joten ihan hyväkuntoisiakin ovat.

Liityn Tauskin sanoihin etät lopettakaa se herkuista puhuminen :LOL: ;) arvatkaa kenen on tehny eilisestä asti mieli rahkaa :whistle: :p
noh, tänään haetaan dipattavaa kaupasta (porkkanaa, rypäleitä ym.. ) ja pirtelö ainekset kun pojalle lupasin että vkl tehdään sitten pirtelöä. mut toi rahka ei jätä vaan rauhaan :whistle:

odottelen tässä että poika heräilis.. nukahti taas piiitkästä aikaa päikyille. huonosti mennyt yö ja parin tunnin ulkoilu vaatineet veronsa pikku mieheltä.. toki ihana kun ei enää yli pariakymmentä pakkasastetta että tarkenee muutakin ulkona käydä ja käydä kuin vain koirat lenkittää..

danjuska ja vilma 28+6
 
snowball no mulla ei muotiväreillä niinkään ole merkitystä mutta vaunut on musta tärkeät. varmaan tärkeimmät hankinnat mitä vauvalle tulee... Et mä haluan HYVÄT vaunut ja mielellään uutena. Muut voisin ostaakkin käytettynä mutta en jaksa kertakaikkiaan alkaa metsästämään pinnasänkyjä ja sitten miettiä että millä menen niitä katsomaan ilman autoa kun ollaan ja kun en IKINÄ osta sikaa säkissä... eli pakko nähdä ja tutkia tavara ennen kuin ostan. Että ymmärrän kyllä ja mielelläni ostan myös käytettyä mutta en jaksa nähdä sen eteen hirveästi ylimääräistä vaivaa. Meidän kun pitää sopia milloin saadaan auto käyttöön niin ei paljon inspiroi alkaa sumplimaan niitä ja sitten ajaa katsomaan turhaan jotain huonokuntoista juttua... kyllä mä haluan mun lapselle ensisijaisesti turvallisia ja puhtaita ja siistejä tavaroita. .... vaatteet kyllä enimmäkseen varmaan haetaan kirppareilta ja lelut. :) ... Tietysti sekin vaikuttaa kun meillä on esikoinen tulossa niin moni asia pitää hankkia ja tekee mieli ostaa kaikkia ihania juttuja... tulipas purkaus täältäkin. :D hih.

Niin ja jos nyt opin tässä niin aika paljon voisin ommella itse vaatteita ja lakanoita ja sellaista... :)

Kärppis en mä tiiä että miten liikkuu... silloin kun rauhotun niin liikkuu enemmän. Joinain päivinä on ihan hiljaa ja joskus meuhkaa koko ajan. Et en mä ainakaan oo mitään jaksoja viel huomannu.

Luminialla hienoja neuvolauutisia. :) Siellä ollaan jo lähtökuopissa niin sanotusti... :D Paljonkos tuossa vaiheessa sitä painoa sitten vauvalle vielä voi kertyä?

(.) tosiaan... täällä ompeluinto senkun jatkuu. :D :D Tänään alkoi uusi projekti: aktiivimatto (vaimikäsenyton) vauvalle. Teen sellaisen jossa se voi köllötellä ja sitten ompelen siihen kaikkea kivaa rapisevaa ja kilisevää ja hassun tuntuista hypisteltäväksi... katsotaan miten käy. :D

EM ja Dodoliina 22+3 :heart:
 
Neuvolassa tänään kävin.. Hemoglobiini oli 100.. Jotenka nyt alkoi rautakuuri.. Apua! Viime raskaudessa laski n. 80 ja verta joutui ottamaan.. kun ei rauta imeytynyt..

Sydänäänet kuului vahvasti ja rakenneultraan varattiin aika viikolle 19+5!!! Jännittää!
 

Yhteistyössä