~Keskenmenon jälkeen plussanneet!! Tammikuu~*~

Heippa pitkästä aikaa! :wave:

En vaan ole saanut aikaiseksi kirjoitella... jotenkin kun siitä ekasta ultrasta tuli vähän epämääräinen tulos, niin teki mieli jättäytyä taka-alalle. Lukenut olen kyllä palstaa joka päivä! Mutta maanantaina käytiin taas ultrassa ja nyt oli kaikki ihan just niinkuin pitääkin! Ihanaa! Kaikki se epämääräinen höttö, mitä viimeksi näkyi aika paljonkin, oli hävinnyt! Vaavin koko vastasi ihan just oikeaa ja kun vähän aikaa olimme ihailleet näkymää, niin vaavi jopa alkoi liikkua! Se oli kyllä aika hellyyttävää... ihan kuin olisi halunut moikata meitä vanhempia..

Mutta nyt vähän helpotti... seuraavaksi sitten np-ultra 20.1. Silloin viimeksi kosahti, joten jännitän tuota kyllä aika paljon.... mutta juuri nyt on hyvä olo kaiken suhteen.

Sini, rv 9+1 :heart:
 
Hienoa Sini! :D Onnea hyvistä uutisista! :flower:

Mä jännäilen kun kaveri lähti tänään synnyttämään aamulla. Siis käynnistykseen... :p Ei oo viel mitään kuulunu, jokohan siellä on nyytti sylissä.. oih! :heart:

Neuvolakuulumiset: (kopsin toisesta pinosta )

22+1
Paino 62,5 kg (rv 8 paino 57 kg)
RR 110/75
Hb: ei mitattu
Pissa ok
syke: 140
liikkeet: ++
Sf: 17 cm

Musta on hassua että meillä ei mitata sitä hemppaa joka kerta... mut eipä mulla mitään tuntemuksia ookkaan et se olis alhaalla. :/ kai ne mittais jos mä sanoisin jotain.. hmm. Noh, perhevalmennusta meillä on (muistin kysyä ) ja kolme kertaa siis maaliskuussa. :) Saatiin Kelan paprut ja vietiinkin saman tien, äitiysloma alkaa siis mulla 3.4. :D Jei! Eipä siellä muuta, Dodoliina ujosteli dobbleria ja heti kun saatiin syke lähelle niin karkasi. :)

EM ja Dodoliina 22+1
 
EM ei katsota meilläkään, jos on edellisellä kerralla ollu vielä reippaasti koholla. Käsittääkseni ihan yleinen toimintatapa siis. Mulla oli alunperin 153, nyt vähän ennen joulua se oli vielä 128. Tässä välissä on katsottu kerran ...eikä näitä kahta viimeistäkään olisi katsottu, jos en olisi pyytänyt. Mut pyynnöstä katsovat heti kyllä. ...mua oli väsyttänyt (ja väsyttää yhä :D ) sen verran, et ajattelin tarkistuttaa. Tosin terkka sanoi, et tuo 128 voi mulla jo väsyttää, koska on niin paljon matalampi kuin mun normaali arvo.

(.) Tänään sai taas menemään hyvin rahaa. Eihän papu voi syntyä, jos meillä ei ole kameraa ja toki tyttönen tarvitsi vielä vähän lisää vaatteita ja... :snotty: Kotiinkin piti löytää jotain uutta, kun joulukoristeiden jäljiltä tuntuu niin tyhjältä. Mutta pitänee alkaa tästä töihin... Ois hyvä saadakin sitä rahaa vielä jostain. =)

Äitiyslomaa odotellessa (iiiihan kohta.. :whistle: ),

Kärppä ja papunen 32+4
 
Kaa
Meilläkään ei mitata hemoglobiinia joka kerta, ellei itse niin halua. Itselläni on mitattu kahdesti koko raskauden aikana... Ja eipä ole ollut tarve kyllä muuten mitatakaan. Viimeisin arvo oli 128.

Kaa rv 30+1
 
Kaa
Ja ihan sivukommenttina täytyy sanoa, että Kärppiksen raskauden seuraaminen on ollut tapana jo ihan alusta lähtien. Oltiin samoissa pinoissa tuolla haaveilijoiden puolella ja olet jotenkin jäänyt mieleen. Ja raskaudetkin menevät aikalailla samoilla viikoilla, kahden viikon erolla vain. =)
 
Kaa: Aa mulla on oma stalkkeri. :D ...ei haittaa mittään, eiköhän meistä jokainen seuraile jotakin tarkempaan, jos on sattunut yhtäläisyyksiä matkan varrelle. Kiva tietää, että mustakin on joku kiinnostunut. :LOL: Itse oon seurannut Kimalluksen (ei tosin kirjoittele tässä pinkassa) vaiheita tarkempaan, sillä meillä on hänen kanssaan ollu hyvin samanmoinen raskaus monilta osin. Välillä tuntunut, että vähän liiankin kanssa (jos toinen vuotaa, toinen heti perään..) :xmas:

Ei taida tuosta töiden tekemisestä taas tulla oikein mittään. Surffaan netissä ja uusin kaksplus tuli (+ Halensin kuvasto. ...mitäköhän kokoa sitä olis tuossa keväällä... :whistle: )
 
Onnittelut Sini74, ihanaa että höttö oli hävinnyt ja kaikki oli hyvin :heart:

Ja MeaMimosa: ymmärrän, että oot ihan hermona, mäkin ollut ihan rikki. Yritä pitää nuppi kasassa tiistaihin asti, sillä it ain't over until it's over. Ei saa luovuttaa pikkuisen puolesta! :hug:

Mullakin oli tänään se kauan odotettu ja hermoja raastava ultra. Kaikki oli hermoilusta huolimatta niin kuin pitikin ja sieltä kohdusta löytyi pienen pieni toukka ja toukan sydän :heart: Pituutta oli 10,8 mm, joka vastaa viikkoja 7+2 (menkoista laskettuna 6+6 ja sen kanssa mennään jatkossakin) Mulla tuli kyynel silmään, kun kattelin ruutua, tosi noloa :saint: Mut tää on nyt kolmas raskaus ja eka kerta kun kohdusta löytyi jotain elävää. Ihana tunne =)

Lymypiilo 6+6
 
AAM
ihania uutisia Lymiksellä ja Sinillä :heart:

täällä kans ilmoittautuu megastalker :p :xmas: kärpän ja samoihin aikoihin kuumeilleiden asiat tietysti kiinnostaa, onhan teitä aika kasa.. ja sit on toi oma huhtikuisten pino =) .. käyn useaan vaklaamassa noita maaliskuisiakin ja täällähän tietysti sama poppoo kyllä kans heiluu :D joten :wave: joten sorry vaan.. nuusku nuusku :xmas:

Mealle haleja :hug: ei liikaa stressiä mutta aina vähän varpaillaan saa olla..

AM & hippunen 26+2

laitetaan tännekin dagens picture :)

 
Sini ja Lymypiilo onnittelut hyvistä ultrakuulumisista :heart:

toiveen uutisia kävin kurkkaamassa, mutta taitaa olla Miniä hakemassa =)

Ei kerkee nyt muuta, tänään kävin synnytyssuunnittelussa vaikka ei sitä pahemmin pysty suunnittelemaan =) tuun päivittämään tietoja perjantaina kun on äippäpoli käynti. Nyt täytyy tehdä vauhdilla ohjaajan toivomat muutokset opinnäytetyöhön, perjantaina pitäis palauttaa kun rupee nää raskausviikot niin kulumaan, ettei jää sitten oppari käsiin kun vauva syntyy :ashamed:

Orchid ja hikottelija 36+0 RIKS RAKS POKS :heart: :heart:
 
Tää täällä on p*t housussa. Nukkut oon 2tuntia koko yönä ja sydän on hakannut miljoonaa. Arvatkaas mikä on iltapäivällä? No just SE ultra. Voisiko sen vielä perua?
Mymmis paniikissa rientää väsyneenä töihin :wave:
 
Huomenta!

Mymmyryylle onnea matkaan! Tulehan sitten pikapikaa kertomaan ultrakuulumiset, jookos?

Sini ja Lymypiilo olivat saaneet ihania uutisia, onnea!

Kleopatra, mukavan näköiset vaunut. Onhan niitä vauvan varusteita pikkuhiljaa hyvä jo hankkia. Ja kun/jos näistä alennusmyynneistäkin sattuu löytymään hyviä tarjouksia.. Mitenkäs asuntoasiat etenevät?

Kovasti odottelen, milloin Toiveen uutisia kuullaan. Toivottavasti kaikki on mennyt hyvin.
Huomasin tuolta toisesta pinosta, että Katherinekin on jakaantunut. Onnea hänelle!!

AM:lla ihana massu! Hienoa, että sinäkin olet jo noin pitkällä.. Minulla on vähän vaikeuksia pysytellä ihmisten raskausviikkojen perässä, aika tuntuu menevän niiiiiin nopsaan. Sitten aina hämmästelen, että joko noin monta vkoa.. Vastahan tässä itsekin oli ihan alkumetreillä. Ja muistaa hyvin sen hermoja raastavan jännityksen ja epävarmuuden. Joten tsemppiä myös MeaMimosalle mietteisiisi! :hug:

Orchidilla on lopputyö hyvässä vaiheessa, tsemppiä loppurutistukseen. Minulla jäi aikoinaan kesken, kun lapset syntyivät 6vkoa etuajassa. Tein gradun sitten loppuun samana keväänä.. En kyllä muista siitä ajasta yhtään mitään, ilmeisesti tuli se gradukin jossain hormoonipöhnässä tehtyä mutta eipä hääppönen tullutkaan :LOL: Taisi sitä mennä vähän ylikierroksilla.. Joka tapauksessa se on ihana tunne, kun sen saa pois käsistään.

(.) Täällä liitokset paukkaa edellispäivien lenkkeilyjen ansiosta.. Kivaa oli nousta aamulla sängystä.. :eek: Ei ole ennen näin vaivanneetkaan. Mutta aion joka tapauksessa tänäänkin ulkoilemaan lähteä, kunhan pakkanen laskee tuolta -18:sta jonnekin inhimillisempään.. Menkkamaisia kipuja on ollut joka päivä, varsinkin illalla/yöllä, joten jospa tuolla alakerrassa jo jotain kypsymistä tapahtuisi.. Huomenna neuvola. Täällä ei ole enää lääkäriä loppuraskaudessa, joten laitan toivoni sinne sairaalan kokoarviokäyntiin (jonne toivottavasti tulee aika pian) niin saisi jotain suuntia tietää..

Luminia ja neitokainen rv 36+6 :heart:
 
Kiitokset kaikille tervetulotoivotuksista!

Vaikka tottavieköön elämä tuntuu tällä hetkellä olevan hiuskarvan varassa ja epävarmuus vaivaa mieltä, teistä ja kirjoituksistanne olen saanut uskoa tulevaan. Kiitos siitäkin. Meillä on piitkä historia tässä "lapsenteossa", vuoden 2000 maaliskuusta asti. Yhden pojan olemme maailmaan saaneet.
Listaan voisi minun kohdalleni laittaa synnäriksi TYKS ja siis 2. tulossa.
Yritän vielä hiukan tarkemmin lueskella juttujanne, jotta voin hiukan paremmin juttujanne kommentoida. Tasapuolisesti hali kaikille!

Kerttu
 
Toiveen uutisia odotellen. :heart:
(.) Täällä voidaan kivasti. "Tirri" nukkui viime yönä kivasti, joten oon nyt itsekin paljon pirteempi. Jännäilen huomista, et olisiko vaavi saanut ollenkaan painoo sit syntymän. Poika syö kyllä hyvin, joten jospa sitä painoo olis nyt tullut.... :p

Uusille paljon onnea matkaan.
Mymmyryylle :hug: Pidän peukut pystyssä.
Muille :wave: (outoo on olla täältä pois.... :headwall: )

NP ja Tirri 2vkoo + 1 pvä
 
heips

Sinin ja Lymypiilon
hyviä uutisia oli mukava lukea :D :flower:

MeaMimosa:
Älä vielä ole täältä lähdössä jos mitään oireita km:n ei ole, :hug: eiköhän siellä kaikki ole hyvin.. toivottavasti. Itselläkin alkoi kunnon raskausoireet vasta joskus rv7+

Onnittelut nyyttinsä saaneille!
:flower:

Täälläkin Toiveen kuulumisia jo kovasti odotellaan :D

NP: hienoa että olet virkumpi =) Tulehhan sitten kertomaan Tirrin neuvolakuulumiset.. vai onko teillä kotikäynti??
Meillä pojan aikaan eka tarkastus tehtiin kotona, mut en vaan enää muista minkä ikäinen poju silloin oli.

Mymmyryy tulee sitten kuulumiset kertomaan heti :) bd

Luminiallakin
jo noin paljon viikkoja :D

Täällä onneksi viime yö vähän paremmin nukuttu.. vauva kyllä todella vilkas edelleen.
tuossa silitin vauvan lakanoita (minkä esikoiselta sain aikaseks ;) ) niin tuli taas se outo pakottava kipu ja pinon tunne alapäähän :/ no, 20pv ois lääkärineuvola jossa selviää onko muutoksia tapahtunut..

danjuska ja vilma 28+5
 
Täällä 40+0 kasassa, muttei vielä vauvaa kuulu... Toive taisi saada omansa jo syliin, ihanaa! Mullekin on jo pari viikkoa lupailtu, että "ihan kohta syntyy". Näköjään aika pitkään voi vauva roikkua hyvin alhaalla masussa ja kestää eriasteiset supistelut ilman, että mitään konkreettista tapahtuu. No, kahden viikon päästä viimeistään syntyy, eihän tässä muuta kannata ajatella ;)

Tuttiritari & eräpäivän saavuttanut tyttö
 
Danjuska Eka koti visiitti oli kun "Tirri" oli 6pvää vanha. Kaikki hyvin, paitsi et paino oli laskenut 3220g:sta 2900g:an. Terkka sanoi et on normaalia imetetyillä lapsilla + edellisenä iltana oli ollut lima-episodi. Tirri yrjös kaiken pihalle (maitoo, limaa ja mustaa verta), luulin et kuolee mun käsiin kun silmät seiso päässä ja oli kankee kuin tanko. :'( Terkka sanoi et Tirrin mahaan (&muihin kanaviin) on jääny limaa ja se aiheutti ton oksennuksen. Sanoi et ei pitäis oksentaa uudelleen.
Sit se terkka kävi uudelleen maanantaina (Tirri 12 pvää vanha) ja paino ei ollut noussut ollenkaan.
Sen takia se tulee taas huomenna käymään, et jospa se paino nyt alkais nousta...
Luojan kiitos oksuja ei oo tullut ja maitoo tulee ihan riittävästi, joten peukut on pystyssä.

Toinen juttu oli sit et menin juomaan kivennäisvettä ja se aiheutti karmeet ilmavaivat Tirrille, eli joudun nyt tarkkailemaan erityisen huolellisesti ruokavaliota kans....

Muuten en valita ollenkaan. Haava on parantunut hienosti. Ei voi uskoo et olin leikkauksessa vasta 2vkoo sitten. Uskomatonta. Nyt vaan ulos kävelee rattaiden kans, niin kunto nousee muutenkin... =)

Tulipas nyt juttuu. :ashamed:
 

Yhteistyössä