~Keskenmenon jälkeen plussanneet!! Tammikuu~*~

Mymmyryyn ja Sussoon kuulumisia aina välillä tällä käyn kurkkimassa ja olen ihan hengessä mukana. Ihanaa että kummalakin kaikki sujuu mallikkaasti, mua niin jännittää teidän puolesta. Haleja ja tsemppejä teille kovasti!

Toiveella alkaa olla homma jo käynnissä!! Minä sanoisin että vuorokauden kuluessa käynnisttyy uudelleen aika varmasti koska vuotoakin jo on! Mulla kävi esikoisesta ihan samanlailla paripäivää ennen synnytystä. Kävimme näytilläkin sairaalassa, mutta laittoivat sitten kotiin kypsytelemään. Sitten n. vuorokausi siitä eteenpäin homma käynnisty oikein rytinällä ja supistukset olivat oikein megakipeitä alusta alkaen. Ihan normaalia on :) Mutta voit soitella sinne synnärille ja kysyä mitä mieltä ovat koska teillä on pitkä matka. Onnea synnytykseen kovasti!!

Onnittelut myöskin NP:lle vauvelista!! :flower: :flower:

Terveisin toipuva Leinikki :wave: :wave: Jolla jo onneksi vähän parempi mieli..
 
AAM
PikkuAnnille pikaisia paranemisia ja jaksuja äiskäliinille :D ..
Toiveella taitaa homma olla käynnissä... :whistle: ainakin näyttänyt lähteneen hyvään vauhtiin tosin se saattaa välillä näyttää hyytymisen merkkejä mutta niin mullakin oli se tiistaipäivä semmoi että nojoo jotai jomotusta ei niin kipiää kuitenkaan että viitti lähteä liikkelle ihan sairaalaan asti :| :/ noo kyllä ne sit kun piti lähteä oli jo semmoi ukolle että NYT älä puhu mtn, täytyy keskittyä hengittämiseen :LOL: sitte kässäs että on tää niinko nyt jo tulossa.. mut kipukynnys on NIIIIIIN erilainen ihmisillä.. :) TSEMPPEJÄ !!

Mymmyryylle toipuja oksuilutautiin hyi :x inhoan sitä, sais koko oksentelu olla lailla kielletty...

Kärppis kohtahän sä JO kahrennut.. ja vaava alkaakin hiljentämään tahtia katsos kun se tila siellä alakotelossa alkaa olla rajoitettu ja se kasvuvauhti vie viikko viikolta enempi tilaa :) :hug: ota lungisti.. huomasin itse että makeaa kun söi niin se herätti aina tai kahvi.. jos vaan voi juua ettei närä iske laattaa.. :xmas: ilmoile jos o apuja :heart:

Terkkuja kaikille :wave: mä olen nyt tämmöi ykspuolinen :whistle: :)

Ai EM:n pötkötsydeemi oli siisti ! =) *kade*

NP:lle vaavantuoksuista arkea siellä :heart: no herra on niin pieni vielä että rytmi voi hyvinkin olla epäsäännöllinen mutta kivahan se olis ;) .. heh

Orchid ja Luminia, Daizz ja Tuttiritari.... teiltä seuraavaksi tuloksia ;) :p

AM & hippunen 26 poks
 
Allusmamma liekö sitten siitä kiinni, et oon viime päivät yrittäny vähentää tuota sokeria, kun pääs jouluna vähän käsistä... Jos siis papu ei jaksa liikkua, kun sokeriannos ei ole enää niin iso. :D

No ei... Kyllä mä itse asiassa koitin juoda tuoremehua yms. mut en huomannu vaikutusta. Viime yö närästi niiiiiiiiiiiiin mukavasti, että en edes kuvittele juovani kahvia nyt. Ja kyllä tuo liikkuu, se vaan on vaimeampaa taas. Siis ei edes eka kerta kun näin käy (keskimäärin tämä on kestänyt 3 päivää kerrallaan :xmas: ), mutta silti mä jaksan tästä joka kerran huolestua.. :ashamed:

Veikaan itse vahvasti sitä asentoa syyksi. Mulla on ens maanantaina se synnytystapa-arviointi + synnytysvalmennus ...millään ei kehtais tälläkin viikolla Taysiin juosta... :snotty:

Toiveelle peukut pystyssä, että kohta on nyytti kainalossa. :)
 
AAM
Kärppis sanos muuta itse kunkin täällä pitäisi hillitä tuota makeansyöntiä (itsestäni siis puhun :D).. saahan sitä olla hermona.. tietäen historiat :whistle: :hug:
ei oo kauaa enää meilläkään ko tiäkkö kun miettii lähemmin vastahan sitä plussas :xmas: :eek:
TAAS mä taivastelen :D :LOL:
 
Tervetuloa kerttu! :heart: :hug: :flower: Onnea plussasta! Kerro täydentävät tiedot, ni saahaan sut listalle kunnolla :)

Kärppis voi sua :D Kyllä se siellä ihan ok varmasti on, jos sul istukka etuseinämäs ni et vaa tunne niitä. Ja voiha olla et se möyrii vaan. Eihä sitä aina jaksa jumppailla kunnolla :D Miekii tänää neuvolas ku olin, ni sanoin et liikkeet tuntuu vahvasti, mut tosi harvoin. Sit ko täti kuunteli ni sano et sehä möyriää ja potkii täällä ku mikäkin! Ja sit kysy kerran, et tunsitko noita liikkeitä.. Olin et en. Ja se, et no ei sit ihmekään jos et tunne usein liikkeitä, mut täällä se kyllä kovin aktiivisena on :heart: Pieni siis lähti aina karkuunki ku yritettii kuunnella sydänääniä :D Ja kuulema tosi paljon möyrys käden alla ku terkka koitti.

Toive, oi joi!! Jännät paikat siis! Paljon avaavia ja synnytystä eteenpäin vieviä supistuksia sinne päin!! :hug:

mymmyryylle paranemisia!!:hug:

Paranemisia myös Nimran tyttöselle! :hug::heart:

Mitäs muuta mun piti.. Nii neuvolakuulumiset ny ainaski =):

Vko 26+3
RR 133/88 oma syke 83, pienen syke alimmillaan 158
Sf-mitta 25cm
Hb 115, sain lisärautaa
Pissa ok
Paino 69,6kg, +600g/vko, yht. 2,9kg!
Liikkeet ++

Eka pisti liikkeisiin +, mut ko sydänääniä kuunneltiin ni liikku niin paljon et lisäs toisen plussan viereen =) Eli kaikki hyvin ja painonnousukin pysyny vähäisenä!
 
Kiitos ihanaiset!

Soitin sinne synnärille ja sieltä luvattiin, että mun "oma" kätilö soittaa takaisin kuhan ehtii. Säännöllisyys on siis kadonnut täysin ja välillä tulee napakka supistus mikä tuntuu alamassussa. Sen jälkeen iskee kova pisuhätä ja sitten kipu iskee pöntöllä ja hetkeen en pääse mihinkään :D Rusehtavaa tiputtelua tullut, muttei hälyyttävästi. Melkein jo arvaankin ettei ne pyydä mua sinne näytille kun supistukset näin orpoja, mutta jännää, että ne kestivät niin monta tuntia säännöllisinä yöllä :whistle: Harmittaa kun tää kielimuuri on vähän esteenä normaalille keskustelulle synnärin kanssa, mutta englantia koitan heille vääntää. Iskee vaan totaalinen tukos suuhun kun pitäis jotain sanoa, vaikka päässä lauseet ovat niin hienosti jo harjoiteltuna :D Mutta ehkä tästä vuorokauden kuluessa päästään astiassa etipäin. Kiitos tsempeistä ja toivotaan, että tulen pian kertomaan vauvauutisia :heart: Olette olleet korvaamattomia tässä odotuksessa! ISO :hug: KAIKILLE!!!
 
toiveen uutisia piti käydä katsomassa =)

Sanoisin, että muutaman päivän sisällä viimeistään pääset tosi toimiin. Mulla esikoisen kanssa alko 40+1 ihan samalla tavalla. Suppareita tuli monen tunnin ajan vajaan 10 minuutin välein, mutta sitä täydellistä säännöllisyyttä ei löytynyt, nukahdin jossain vaiheessa ja supparit katos saman tien. 40+2 sama homma ja taas unella supparit pois. 40+3 rupes iltapäivällä olemaan jo tosi napakoita supistuksia monen tunnin ajan... illalla katosivat kunnes yöllä rupes olemaan toosi kipeita ja välikin enää 5 minuuttia. Synnärille mentiin kun ei enää kotona kärsinyt olemaan edes kuuman suihkun ja kaurapussin kanssa. Matkalla supparit tuli jo 4 minsan välein ja synnärillä ku oltiin olin 5 senttii auki =)

Voisin sanoa, että kun et enää pysty oikeesti olemaan kotona niin sitten on lähtö edessä. Mullakin ne kolme päivää meni suppareiden kanssa, mutta kyllä sen jotenkin ties että ei näissä vielä ole sitä voimaa. Kun oikeet supparit alkaa tiedät kyllä :D vois sanoa että jostain pitää pitää kiinni :p

Jaksuja, kyllä se Mini kohta sylissä tuhisee :heart:

 
AAM
Orchid suht samoin mulla just ko sullakin.. kärvistelyä se ma illasta ti aamuyöhön 7-15 min vuoroväli tiuhoimmillaan ja laantui niin etteitullut taas mtn tyyliin tunteihin ja sit sitä jatkut toista vuorokautta. Nukkuminen oli katkonaista aina kun pystyi niin nukuin.. ati iltana lkoi menee ahistuksen puolelle jo korkeakipukynnyksen omaavallakin aamuyöstä oli lähtö.. samoi 5 cm oli auki sairaalaan tullessa.

Toive kui pitkä teil o saikkulaan siinä ? ja missäs maassa sä ny sit asuitkaan :D ? emmä mtn muista.. ? :)
 
Olen nyt asunnoton niin soitin soskuun et tarviin pian asunnon että poika pääsee viikonlopuiks mun luo (8v) ja et pääsen vauvalle kotii rakentamaan niin arvatkees mitä?!

Nooh koko soskun johtaja sanoi että en saa, johon minä että yövyn sitten rappukäytävissä niin siihen sanoi että niinkait se on tehtävä.. aiempi asunto oli kaupungin ja aviomies hajoitti sen palasiksi suuttuessaan niin minun nimissähän se oli.. Siksi eivät anna asuntoa kun velkaa kolme tonnia sinne..

Luulin että sossu ois viimenen oljenkorsi mutta ei.. Hurjaa! :eek: No mutta en luovuta, etin asuntoa nyt yksityisiltä.. vaikka täällä onkin harvassa asunnot ku pikku kylä.. Ja kukaan vuokraa raskaana olevalle yksinäiselle naisellle..
 
AAM
Kleo voi tsiisus !:hug: ! on sullä kyllä siinä piece of S*** paikallinen sossu..
eikä mikään muu kirkko tai vastaava diakonia taho pysty auttamaan ? ja sulla ei niitä tuttuja puolituttuja ole ketkä pystyis tollei auttamaan.. edes etsinnässä ? :( voi kun on paha mieli sun puolesta.
 
SusSoo
Kauheeta kun te ootte ollu tänään aktiviisia :kieh: ei pysy enää perässä mistä puhutaan. Täytyy lopettaa työnteko, jotta tietää missä mennään :D

Leinikki :wave: moi sulle ja mukavaa että olet odotuksessa "mukana" :heart:

Mymmyryy :) Kiva, että sulla ja vauvalla on kaikki hyvin.

Kleopatralle isot halit täältä! Mulle tuli mieleen myös tuo seurakunta, jonne ainakin itse ottaisin yhteyttä tilanteessasi. Äkkiä ajatellen sieltä voisi saada jotakin apua.

Oma napa: edelleen tuhottoman väsynyt. Työpäivän jaksoin olla hereillä (töitä vaan 5h). Nyt sitten yritän pinnistellä hereillä yöuniin asti, mutta voi olla aika toivotonta. Onneksi huomenna on pyhäpäivä ja saa taas nukkua vaikka koko päivän... Jotenkin mun elämä pyörii nyt vaan tämän nukkumisen ympärillä :eek: Kiitos kaikille tsempityksistä. Kyllä tämä tästä!

Sussoo ja Suloinen 13+0 (ultran mukaan) :heart:
 
Allusmamma:En ole täällä paljastanut väliaikaista maatani, mutta varmaan tuolla kerhon puolella sitten =) Meillä on tästä reilu tunnin ajomatka sairaalaan. Nyt kun tuli vielä lunta maahan (ihanaa!) niin tekee kelistä vähän epävarmemman niin voi mennä vähän kauemminkin.

Soittivat synnäriltä ja kuten arvasinkin ja kuten tekin osasitte jo sanoa niin käskivät odottaa. Tiputtelu kuullostaa normaalilta ja äsken jälleen sain pyyhkiä limatulppaa kera niiden veriviirujen =) Eli niitä oikeita kipeitä ja vieläkin säännöllisempiä odotellessa :D
 
Eipä täällä vapaita asuntoja oo.. sen verran pieni paikka et kyllä tietäisin jos olisi.. Laitoin paikallislehteen ilmoituksen et kaksioo tai kolmioo etin mutta saas nähä kun keskiviikkona lehti ilmestyy..

Täällä kylässä seurakunta ei muuten voi auttaa ku ruokapaketteja antamalla, mutta mitäpä mä jauhoilla tekisin ja näkkäreillä?! Asuntoja seurakunnalla ei valitettavasti täällä oo..

Toivon mukaan siittä ilmoituksesta nappais.. näkyi olevan yksi asunto opkk:lla täällä mutta siellä tarkastetaan luottotiedot ja vakuus oli 900e eli ei mitään saumaa..

Onkohan tuo sossun toiminta ihan laillista? Moraalisesti ainakin arveluttavaa..
 
SusSoo
Kleopatra :wave: Mä myös vähän ajattelin, että ei tuo sossun toiminta ihan asiallista ainakaan ole ollut. Eihän ketään voi kadulle heittää, sinä vielä raskaanakin. Sossupomonko kanssa juttelit? Mikähän olisi sitten seuraavaksi korkea taho, johon ottaa yhteyttä ja valittaa... kunnan/kaupunginjohtaja?
Paljon voimia sulle :hug: :hug:
Sussoo
 
kleopatra etkö sie sanonukaa, et saat tukiasunnon? Mie ku luulin, et se ol sillä selvä. Ja kyllähän ny jokainen raskaana olevalle yksinäiselle naiselle vuokraa, miksei vuokrais? Sit pahempi juttu jos sun luottotiedot on menneet.. Sillo tuskin saakaan vuokra-asuntoa. Mut muutoin siis kyllä. Eihä raskaana oleva yksinäinen oo sen ihmeempi vuokralainen kuha maksaa vuokrasa ja kulunsa.
 
AAM
Alkuperäinen kirjoittaja kleopatra84:
Eipä täällä vapaita asuntoja oo.. sen verran pieni paikka et kyllä tietäisin jos olisi.. Laitoin paikallislehteen ilmoituksen et kaksioo tai kolmioo etin mutta saas nähä kun keskiviikkona lehti ilmestyy..
Toivon mukaan siittä ilmoituksesta nappais.. näkyi olevan yksi asunto opkk:lla täällä mutta siellä tarkastetaan luottotiedot ja vakuus oli 900e eli ei mitään saumaa..
Onkohan tuo sossun toiminta ihan laillista? Moraalisesti ainakin arveluttavaa..
Sussoo olet oikeassa.. ei muutakun yhteyttä jonnekin kaupungin taholle ? eihän noi voi toimia, herranjee on niitä muitakin alkoholisoituneita ja narkkareita joille kämppä järjestyy silmänräpäyksessä mutta sitten ei henkisessä/väkivaltaisessa suhteessa asuneelle naiselle löydy asuntoa ??

Nojoo niille painaa puntarissa tietysti :kieh: sun nimissä tietty ukon tekemät vahingot mutta milles sinä niille nyt voit ? persees**kö neki rahat pitää repiä ? raivostuttavaa tommoi ihmisten asioiden vähäpätöisinä pitäminen.. perkele se sossun johtaja vois vähän katsoa peiliin.. :headwall:
 
Sussoo Tukiasunnon sosiaalityöntekijä lupasikin viime viikon lopulla mutta tänään soitti johtaja joka sanoi ettei työntekijä tiennyt veloistani kaupungille.. damn :kieh:

Toivottavasti keskiviikkona ilmoitukseeni vastaa joku vanhus joka vuokraa eikä katso luottotietoja tms.. Tai sitten on vaan vaihdettava paikkakuntaa ja anottava sieltä toisen kunnan soskusta asuntoa..
 
moi

oo, Toive kohta tosi toimissa.. ei aikaakaan kun lähdet jo Miniä hakemaan :D
Saat sairaala kassin jo oven viereen nostaa ;)
Ja ihan rohkeesti vaan soitto aina synnärille jos siltä tuntuu. neuvoovat sitten sieltä aina väliaika ohjeita.. ja kuitenkin ajoissa matkaan että ei kiirusta tule. Tsemppiä kovasti loppu rutistukseen! :hug:

Sussoolle jaksuja väsymykseen, :hug:

Kleopatrallapas
tosi kurja tilanne :| pakkohan se on kämppä saada.. tutulle ainakin järjestyi heti kun hiukan samanmoisessa tilanteessa oli.
ylempään tahoon vaan yhteyttä. tosi kurjaa kun joutuu ite syntipukiks jonkun toisen töppäilyistä ja tekemisistä, :hug:

ite kävin tukisukkahousut ostaa että loppuis nämä kivut.. en tosin vielä ole jalkaan vetänyt :whistle: tiedän jo etukäteen että ovat niiiiiin epämukavat kun olla ja voi :/
 
Täällä kaikki hyvin, väsyttää ja paleltaa vain! (Voisko joku kertoa milloin alkuraskaus on ohi? )

Toiveelle tsemppiä, ei tuosta enää pitkä matkaole maaliin :heart:

Kleopatra Kysy soskusta auttaako asiaa jos teet maksusuunnitelman siitä velasta? Olishan se niidenkin etu, että sä maksat sen pois, edes vähän kerrallaan. Eihän ne nyt voi ihmistä kadulle jättää. Ja tietääkö se pomo siellä oikeasti koko tilanteen?
Mun tekisi mieli tulla sanomaan muutama hyvin valittu ruma sana tollaiselle joka ei tarjoa edes vaihtoehtoa ihmiselle joka on hädässä :$ Ja kaikenlaiset hampuusit saa tukiasunnot ja sapuskat ja rahat mitä löytyy käytetään vaikkapa viinaan. Noin niin kuin nätisti sanottuna.
Mä voisin koota lynkkausporukan sinne sosiaalitoimistolle, annapa osoite :kieh:

Ja muuten :hug: kaikille ja erityismaininta vielä, että toivottavasti pikkuinen Anni parantuu pikaisesti!!

Unicco ja Taimi rv 9 ja öh jotain :D
 
kleo eikös ne sitten mene ulosottoon ne velat.. et mitäs se kuntaa liikuttaa. Ja varmasti on ainakin joku paikka mihin pääset asumaan. siis mä en oikein kyllä ymmärrä että ei muka mitään asuntoa löytyis?! Kurjaa... Mut nyt tarvitaan sulta taistelutahtoa. Iso tsemppi :hug:

EM ja Dodoliina 21+6 :heart:
 

Yhteistyössä