~Keskenmenon jälkeen plussanneet!! Tammikuu~*~

Voi Mymmyryy! Kyllä tässä menee sanattomaksi. Eipä olisi teille suonut taas tätä. Kyllä elämä voi olla välillä niiiiiiin epäreilua. Toivon totisesti, että vielä tiesi vie takaisin tänne ja tulet silloin täällä loppuun asti olemaan! :hug: :hug: Kovasti voimia huomiselle.

Luminia
 
Yö meni huonosti, mahaa ja selkää juili ja oksetti koko ajan.
Unta takana on reilu tunti, mä näytän frankesteinin morsiammelta :eek: . Päätäkin särkee ihan kiitettävästi. Onnea mulle! (no ehkä töihin menosta ei olis tullutkaan mitään...)
Mä olisin halunnut mennä töihin tänään, kotona on liikaa aikaa pohtia asioita. Mutta, jos noi juilinnat ei lopu, niin ei olis pystynytkään mennä.
Toki täytyy tänään hoitaa käytännön asioita, siivota ja käydä kaupassa. (siteitä täytyy muistaa ostaa kottikärryllinen, eli kaikki täällä suunnalla olijat ja eläjät, hakekaa siteitä ennen mua, jos meinaatte niitä saada ;)) Jos ei ensi viikolla jaksa hoitaa näitä asioita. Pitää pestä pari koneellista pyykkiä. Jajajajaja vaikka mitä.
Mä oon ollut aina hyvinkin tekijä surun keskellä. Mä oon aina esim hinkannut kylppärien saumat hammasharjalla. Siis joka km:n jälkeen. Se on tänään siis edessä, kun en eilen jaksanut.
 
Tunteiden vuoristorataa!
Olen todella pahoillani MeaMimosa ja Mymmyryy, voimia teille!

Pienistä sydäntenmurskaajista jättionnittelut Daizz ja Toive, ihanaa vauva-arkea teille.

Ihania neuvolakuulumisiakin oli monilla, voi kun saisikoin jo sydänääniä kuunnella! No, sitä on nyt odotettava, mulla taaksepäinkallisyunut kohtu, joten ihan heti ei varmastikaan mitään kuulu. Tähän napaan kuuluu kuitenkin kaiken pahoinvoinnin ja megalomaanisen väsymyksen keskelle hyvää. Kävin ex tempore eilen ultrassa ja näin pienen sydämen sykkeen! Eli so far, so good. Kantapään kautta olen oppinut, etteti tämä vielä mitään takaa, mutta raskaana kuitenkin kunnes toisin todistetaan.

Kerttu
 
Kylläpä alkoi aamu apeissa tunnelmissa tuon Mymmyryyn uutisen luettuani.

Kiitokset Toiveelle synnytyskertomuksestasi ja ihanasta kuvasta. Mielettömän söpöinen vauveli! :heart:

( . ) Eilen oli kokoarvio äitiyspolilla. Kokenut lääkäri teki arvion kolmeen kertaan, ja lopputulos oli 3750g!!! :eek: :eek: :eek: Kohdunsuu oli vielä tiukasti kiinni, mitään ei siis ole tapahtunut tuolla alakerrassa ja sanoi että voipi mennä monta viikkoa vielä kun on tullakseen.. :headwall: Eli tulossa on reippaasti yli nelikiloinen. Teki kyllä synnytystapa-arvionkin, eli kokeili lantion mitat ja häntäluun joustavuuden (pepun kautta, yöks.. :x ) ja sanoi että mahtuu kyllä tulemaan.. Mutta eipä rauhoittanut mieltä yhtään. Antoi sitten ihan "psykologisista syistä" ajan laskettuun aikaan, katsotaan koko. Lääkäri totesi, että heille nämä nelosella alkavat, lähellä vitostakin olevat vauvat ovat ihan tavallista, joten turha odotella, että seuraavalla kerrallakaan puhutaan mistään käynnistämisestä.. :( Eli eipä tässä nyt kauhean rauhallisesti jaksa ajatella sitä synnytystä, miten sellaisen ison köllikän saa ikinä puserrettua ulos? :/ Toivottavasti tuolla alakerrassa alkaa pian tapahtua jotain, ettei nyt ainakaan neljää viikkoa ehtisi masussa kasvaa!

Luminia ja "pikku"neiti rv 37+6 :heart:
 
AAM
Luminia älä liikaa stressiä ota nyt kuitenkaan tuosta kokoarviosta..
Naisten toosat antaa yllättävän hyvin periksi.. :) (4050gr) oli oma jäpikkä ja sieltä se soljui ulos.. ja se lapsiveden määräkin voi olla enempi mitä antaa ymmärtää ja vauva sit pienempi :hug: oli kokenut lekuri tai ei, noi painoarviot voi mennä välillä päin prinkkalaakin. Älä liikaa stressa itseäsi tuolla vaikka lekuri olisikin tosiaan kokenut ..

AM & hippunen 27+3 :heart:
 
Eilen tuli pikkuisen illalla vuotoa, vaaleanpunaista.. no, en kamalan huolissani ole tuosta, koska esikoisestakin tuli juurikin näillä viikoilla myös vuotoa. En kuitenkaan tuon jälkeen voinut olla kokeilematta doppleria, jos vaikka sillä jotakin kuuluisikin ja kuuluihan sillä! Ihana jumputus. Tosin ei ollut niin nopea syke kuin odotin, mutta selvä syke kuitenkin. Ilmeisesti liikkuvainenkin, sillä dopplerin piti olla ihan just oikealla kohdalla tai siitä ei kuulunut mitään, ja välillä äänet katosivat ja sitten piti taas etsiskellä uudelleen lähettyviltä.

Aamulla tuli rusehtavaa vuotoa, ei nyt onneksi paljoa, mutta kuitenkin. Inhottavaa ja ärsyttävää, vaikka jaksankin uskoa ainakin vielä sen olevan aivan vaaratonta. Saisi tuo silti loppua välittömästi.

Pää on ollut taas kipeänä.. oikeastaan viimeiset kolme viikkoa on ollut niin, että pää on lähes koko ajan kipeä. Välillä saattaa olla parikin päivää ilman kipua, mutta sitten se taas tulee. :-(

Mutta meni ihan valitukseksi tämä viesti... pöh.

Sini, rv 10+2
 
Hiljaseks vielä vetää mymmyryyn tilanne. Kuulostat kuitenkin todella positiiviselta ja vahvalta ihmiseltä. Paljon voimia perjantaihin ja eteenpäin :hug:

Toiveella ihana Mini :heart: pitkä oli teilläkin synnytys, kiva kun jaksoit kirjoittaa noin tarkasti =) Kaikkea hyvää jatkossa, ja käyhän aina välillä tännekin kuulumisia kirjottelemassa :wave: eipä tässä tosin kovin kauaa ku itekin toivottavasti pääsee kerhon puolelle =)

Daizz mikä ihana peikkotyttö :heart:

kertulle onnittelut hyvistä ultra kuulumista :hug:

Luminia huh mikä painoarvio :eek: tosin joo voi heittää ihan hirveesti pienikin mittausvirhe, mutta ei mikään pieni teilläkään ole tulossa. Mullahan oli 36+2 painoarvio 2,9 - 3,0 kg mutta silti 4-kilosta veikkaili syntyväks :) me sitten nostetaan tota keskiarvo painoa tuolla listassa :D nyt sitten jännätään kumpi lähtee ekaks :whistle: :wave:

sini hyvä, että et stressaa vuodosta, se on pääasia. Kaikki on varmasti hyvin, onko sulla tutkittu istukan paikkaa vielä? Mulla nyt raskaudessa vuoti rv11 ja rv14 aikasta rajustikin ja syynä oli etisistukka :|

ON Neuvola kuulumiset tältä aamulta, viiden viikon tauon jälkeen...

rv 37+1
paino: +840g (yhteensä tullu 18,5 kg :whistle:
turvotus: -
RR: 110/72
hb: 125 (täsmälleen sama ku ensimmäisellä neuvola reissulla)
sf: 34 pikkasta alle yläkäyrän
vettä normisti
tarjonta: RT, hyvin alhaalla mutta pää vielä heiluu
syke: 140+
Liikkeet: ++

Kuvankin vois viikon poksumisten kunniaks laittaa eiliseltä =) löytyy sitten profiilista :wave:

Vielä neuvolan täti sano, että ei nyt ainakaan viikkoon synny. Ihan hyvä jos sais tämän flunssan ja hiivan taltutettua ennen synnytystä. Jotenkin hassua ku ei mulla oo enää yhtään kiire saada sitä tuolta masun suojista ulos, senkun köllii vaikka yliaikaa =)

Nyt oon saanu jopa unipussit ja kestovaipat pestyä vauvalle valmiiks. Sitteri etittiin kanssa eilen, ja huomattiin että on tuolla varastossa olleessaan ilmeisesti ollu painuksissa kun runko on ihan mutkalla. Saas nähdä toimiiko ollenkaan, vai pitääkö tässä vielä lähteä ostamaan uus sitteri. Vaunut kanssa kasasin valmiiks, tosin ensin pitää ettii jostain käyttöohje ku en muista miten ton kopan sai kiinni tohon :whistle: :ashamed:

Vauvan rytmistä mun on pitäny kirjottaa... ku ainahan sanotaan, että vauva nukkuu ku äiti liikkuu ja on hereillä ku äiti huilii. Meiän masukki on sitten ihan toistamaata. Kun mä lähden liikkeelle niin hän rupee melskaamaan ja kun mä meen nukkumaan niin pienen näytöksen jälkeen hänkin nukahtaa. Tästä on tietenkin etua, että mä saan nukuttua vieläkin yöt yhdellä pissareissulla =) mutta liikkeellä olo onkin sitten todella hankalaa ku toinen veivaa itteään ihan minne sattuu koko ajan :eek:

Orchid ja hikottelija 37+1 :heart:
 
Orchid, ihan vain näin ohimennen kun pisti toi profiilin teksti silmään kun kuvaa katoin :) niin siellä lukee et kuva on viikoilta 31+1 :flower: Vai olinko liian hätänen, kerkesitkö ees päivittää?
 
Alkuperäinen kirjoittaja Uuna:
Orchid, ihan vain näin ohimennen kun pisti toi profiilin teksti silmään kun kuvaa katoin :) niin siellä lukee et kuva on viikoilta 31+1 :flower: Vai olinko liian hätänen, kerkesitkö ees päivittää?
Teknisiä ongelmia :ashamed: kamerasta loppu akku :)
Eli ei oo vielä uutta kuvaa siellä...
 
moikat

Orchid: Komee massu mutta niin timmin näköinen =)

Sini: jospa vuoto tosiaan harmitonta! Mutta uskon kyllä että kypsyttää kun koko ajan vuotelee.. :hug:

Luminia: No sielläpäs on ihan hyvän kokoinen kaveri painoarvion perusteella.. Mutta niin kuin moni jo sanonut niin elä liikaa stressaa.. pienikin mittausvirhe saa ison muutoksen koossa..
itsellä muistaakseni viikolla 40+1 arvioitiin pojan kooksi 3800g.. syntyi viikoilla 41+1 ja painoi 4250g.. ja ihan hyvät fiilikset jäi synnytyksestä.. ponnistusvaihe ei kauaa kestänyt ja kovin montaa tikkäkään ei tarvinnut laittaa.

Mymmyryy
on kovasti mielessä :hug:

viime yö meni taas vähillä unilla.. illasta en sanut unta, vesssa reissuja varmaan kymmenen ja ennen neljää heräsin taas ja sen jälkeen en pystynyt nukkumaan... kun mies lähti töihin niin aloin lukea kirjaa ja kerkesin sitten seiskan jälkeen ottaa tunnin torkut ennen kuin poika heräs.. että päätä meinaa vähän jyystää |O
aamusta kävin verikokeissa ja huomenna ois se sokerirasitus sitten..
 
Heissan kaikille

ensiksi mymmyryylle ja meamimosalle suurensuuret pahoittelut :hug: :hug: ei näitä asioita voi ymmärtää :'( jaksamista tuleviin päiviin

sitten taas toive ja daizz onnittelut pienistä tyttösistä :heart: :heart: laitoin teille ja pamulle salasanan yv:llä että nähdään kerhon puolella kunhan ehditte sinne kirjautua =)
ilmottakaa jos joku on vielä ilman salasanaa niin joku meistä laittaa yv:tä

kaikille hyvää jatkoa ja onnea odotuksiinne =)

meillä sujuu kaikki hyvin enni kasvaa kohisten ja oppi viikko sitten kääntymäänkin, kohta jo juoksee, aika menee niin kauhian nopeasti.... mutta siis kaikki hyvin ja ihanaa on =)

:wave: eliisa ja enni 5 ja puoli kk
 
Mitenkä mä oon viimeksi unohtanut kirjoittaa Daizzille onnittelut. :snotty: Jälkikäteen tulee, mutta: ONNEA! :flower: :flower: :flower: B) :D ...sun raskaudesta on meillä juteltu enemmänkin ....varsinkin viime kesän tienoilla, kun itsekin vuotelin verta eikä olla varmoja, oliko näitäkin kaksi. Ihanaa, että sulla on ihmelapsi vihdoin täällä! :D

Sinille voimia vuotojen kanssa. Ruskeat ja niukat vuodot on harmittomia (ja kuten on osoitettu, myös punainen hyytymineen voi olla sinänsä harmitonta :xmas: ), mutta hermoja raastavia nekin. Toivotaan, että loppuvat pian ja pääset rentoutumaan kunnolla. :hug:

Kerttu toivotaan, et pääset pian kuuntelemaan sykettä. :) Ei se kohdun taaksepäinolo sitä välttämättä estä. Mäkin olin varautunut silloin siihen, et ei kuulu pitkään aikaan, mutta suhteellisen ajoissa kuului, vaikka taaksepäin kallellaan olevan kohdun lisäksi mulla on istukka etuseinämässä. :)

Mymmyryylle vielä iso :hug:

(.) Meillä oli neuvola tänään, kaikki ok. B) Painoa olis voinu tulla vähemmän, mut neuvolakorttiin piirtyi turvotuksen kohdalle +, joten sitä syytän ainakin osittain. :xmas: Verenpaine oli onneksi laskussa, joten terkka meinas, et tokkopa on ainakaan raskausmyrkytystä, mut pissaa ei saatu tänään tarkistettua, joten huomiseen menee sen osalta vähän epävarmuudessa. Tämä rakko alkaa olla tosi ärsyttävä: mulla on lähes koko ajan sellainen olo, et pakko päästä vessaan, jumalaton hätä ja kun menen, mitä tulee? Pienen pieni liraus. :kieh: Noh, sama juttu tänään, kun piti näyte antaa ja eihän se mihkään sitten riittänyt. :snotty:

Äippärahapäätöskin tuli VIHDOIN. Onneksi vielä ihan oikeanlainen (olen tyytyväinen :D ...jos nyt aleneviin tuloihin voi sinänsä olla tyytyväinen :whistle: ), joten ei tarttee alkaa sen kanssa onneksi enää taistella. Vaan toisaalta jopa mä lähetinkin niille selvitystä selvityksen perään. :xmas:

Mutta nyt sinne päikkäreille, jotka lupasin papulle jo pari tuntia sitten. Jumituin vain nettisurffailemaan neidin huoneeseen mattoa ...ja sit tarttui vähän liikaakin kaikkea muuta siihen ostoskoriin sen maton seuraksi.. :snotty: Kiva tuhlata ekat äippärahat ennen kuin ne on edes tulleet! :LOL:

T. Kärppä ja papuska 33+5
 
Orchid ihana massu! :D ihan ku AM sano: boiiiing. :LOL: HIENO!

Daizz onnea kovasti tytöstä! Ja Toive kiitos kertomuksesta!! :heart:

Sini varmaan ihan harmitonta tuo pieni vuotelu. toivotaan ainakin!!! :hug: :hug:

Luminia kyllä niitä isompiakin varmaan on puserrettu ulos... varmasti kaikki menee ihan hyvin. Ja voihan olla että painoarvio heittää. ..

(.) puurostani löysin pienen pienen täin.... ei vaan riisihärön!!! Ja niitähän olikin sitten joka jauhopussukassa... toissapäivänä vielä samasta puuropaketista käytin että kuinkakohan monta ötökkää oon syöny? :LOL: No nyt onkin sitten tolutettu koko kaappi ja heitetty kaikki avatut pussukat pois... |O |O Ostettiin lasipurkkeja joissa tästä eteenpäin säilytetään kaikki meidän jauhot ja hiutaleet yms. :headwall: No, tulipahan ainakin siivottua se kaappi... :D :D

EM, ötökät ja Dodoliina 22+2 :heart:
 
SusSoo
Alkuperäinen kirjoittaja Allusmamma:
Alkuperäinen kirjoittaja Orchid x2:
Nyt siis on uus profiili kuva =) oli se 31+1 pikkasen pieni :whistle: :LOL:
oooh komia massuliini :ashamed: :D kunnon semmoi boooing
Ihana samaa mieltä =) Miten voikin olla noin timmissä kunnossa oleva booooing :D Mun maha on semmonen vetelä, laskoksilla oleva makkarankuori, joka vielä odottaa täydennystä... on siis vähän päässyt löysäksi tuo nahka vuoden aikana :whistle: :saint:
 
Ja vielä tämänkin pinon äideiltä pitää kysyä: :D

Mun vanhempainvapaa (vai mikä se on ...äippälomaa tarkoitan :D) loppuu tuon lapun mukaan 3.12. Jos päätän sen jälkeen jäädä jatkamaan vielä kotihoidon tuelle, niin maksetaanko se eka kotihoidon tuki jo tuolloin joulukuussa, vaikka mulla on merkattu joulukuusta noilta kolmelta päivältä vielä tuota vanhempainrahaa? Vai olisko joulukuun tulot vain ja ainoastaan ne, mitä tuosta kolmesta vanhempainrahapäivästä tulee? =)

Sattusko kellään olemaan kokemusta?
 
No nyt olis sitten siivottu.
Yksi koneellinen pyykkiä vielä tulossa ja sen jälkeen istun ja katton teho-osastoa. Ja syön iltapalan.
Huomisen kun saa menemään, niin sitten alkaa taas helpottamaan.
Ensi yönä ei tule, sen tiedän. Toivoisin vaan nopeaa toimintaa huomenna, eikä kaavintaan tarvitsisi mennä, nin pääsisi ajoissa kotiin.

Näin kaupassa yhden työkaverin ja rupesi heti aukomaan, että hait sitten LOMAA. Ja tulit sitten tänne kauppaan... Totesin vaan, että niinpä. Ja jatkoin matkaa. Ei oo siis lähin työkaveri, enkä hänelle halua asiaa kertoa. Muutamat lähimmät tietää ja piste. Huomenna leuat louskuu, mutta ihan sama. EVVK.
Kauniita unia :wave:
 
mymmyryy Halauksia kovin :hug: ja jaksamista kovasti huomiseen.
:'( Kovasti haluaisin jotain sanoa joka helpottaa ja tunnen itseni kehnoksi kun en mitään osaa sanoa.
Mutta :hug: olet ajatuksissani koeta kestää.

Unicco
 
Mymmyryylle jaksamista.

Kävin tänään rakenneultrassa. Ja kaikki oli hyvin! :heart: Olen onnellinen. Viikkoja tänään 20. Tai vaihtuko päivä jo... Sitten 20+1... Seuraavan kerran kolmen viikon päästä käynti äitiyspolilla, sitten ehkä neuvolan seurantaan, jos kaikki hyvin. Oli muuten ensimmäinen lääkärikäynti pitkään aikaan kun en itkenyt! Olen reipas. Hyvää yötä kaikille! :hug:
 
Mymmyryylle jaksuja tälle päivälle!

Kärppä kokemusta ei ole, mutta muistaakseni ed kiekalla selvittelin tuota asiaa, ja kyllä saat kodinhoidon tukea loppukuun. Minä täällä nyt sitten odottelen neuvolakäyntiä ja sydänäänia kuin kuuta nousevaa. Tosiasiahan on, että kesken menneessä raskaudessa sekä ekalla neuvolakäynnillä kuin lääkärineuvolassa elämä oli sisälläni jo sammunut, eli ei sykkeitä voinutkaan kuulua.

Olo on kuin jyrän alle jääneellä! Siitä huolimatta iloista perjantaita kaikille!
 

Yhteistyössä