*** Keskenmenon jälkeen plussanneet syyskuussa***

Kurkkimassa.

MyAngels vaikuttaa kadonneen jonnekin. Olisikohan pikkuinen jo maailmassa ja äidin kainalossa. Jännittää ihan...

ElinaMaria:lle jaksamista Toivottavasti on ihan vaaratonta vuotoa, olen kuullut, että kuukautisten aikaan voi tulla pientä vuotoa. Ultrassa ainakin saisi selvyyden, mä oon kans köynyt molemmissa raskauksissa yksityisellä alkuun, kun neuvola ei edes huoli meillä ennen rv 10.

Nirtsu: Kovasti pidän peukkuja, että oli vielä liian aikaista, kun viimeksi ultrattiin. Mulla kävi oikeastaan samalla tavoin, että menin yksityiselle ultraan rv 6+jotain, kun mulla oli voimakasta nivuskipua monena päivänä ja pelkäsin kohdunulkoista raskautta. Olin ihan rikki käynnin jälkeen, kun lääkäri vaan totes, et ei tästä kyllä voi vielä mitään sanoa. Sanoi, että sikiöpussi ja mahdollisesti ruskuaispussi näkyy, mutta ei alkiota. ELI kyseessa olisi joko tuulimuna tai sitten raskaus olisi alkanut myöhemmin ja olisi vasta 5 viikkoa. Olin kuitenkin tehnyt raskaustestin jo kaksi viikkoa aikaisemmin ja tiesin, ettei raskaus ole voinut alkaa myöhemmin. Hintaa käynnistä kertyi 120 euroa ja ilta meni kotona itkiessä. Ohjeeksi annettiin tulla uudelleen ultraan 2 viikon kuluttua. Ne kaksi viikkoa tuntuivat uskomattoman pitkiltä. Jostain kumman syystä menin eri lääkärille ja lääkäriasemalla seuraavan kerran ja siellä näkyi reilun 8 viikon ikäinen alkio ja vahva sydämen syke. Np-ultrassa pikkuinen vastasi jo viikkoa suurempaa, joten tällainen kokemus minulla.

Kovasti pidän sulle peukkuja, että vaavi vaan leikki kuurupiiloa teidän kanssa ja kaikki on hyvin.

Tänne ei kuulu erityisempää, laskettu aika lähestyy, mutta mitään tuntemuksia ei ole. Vatsan kovettumisia on välillä, mutta ei mitään kivuliaita supistuksia. Viikonloppuna siivottiin ja saunottiin. Oltiin lisäksi kaverin häissä ja tehtiin pitkiä kävelylenkkejä.

Sairaalakassin ajattelin pakata tänään ja laittaa vaavin vaatteet valmiiksi kantokoppaan.
 
Nimra
Sitä vielä, että anteeksi, kun tänne tulee purettua tuota omaa oloaan :ashamed: on vain niin huono olla :'( ... mies tulee onneksi kohta työstä :heart: saa ottaa syliin ja lohduttaa :ashamed: mutta ihanaa, kun tietää että saa tukea. Joo, mä yritän täällä nyt pärjäillä ja anteeksi vielä kerran mun purkautuminen...

Aloin äsken ajatella, että eihän omaa oloa saa teidän päälle kaataa!!! ja halusin anteeksi pyytää kaikilta. Useinhan sitä muutkin on kipeitä eivätkä "valita" ollenkaan.. ;) Mites mä ees aloitin tällaisen ?? :eek: Hui, kun sitä yleensä on niin positiivinen kaikesta ja yleensä en valita kuin vasta sitten, kun mennään ensiapuun pää kainalossa :LOL:

Eiköhän se tästä :D Toivon ainakin!
 
nimra :hug:

sitähän varten täällä ollaan. Aina kun on surkea olo niin tänne voi tulla purkamaan oli sitten mikä asia mielessä tahansa! ja usein kun saa vastauksia tai kommentteja muilta se oma huoli alkaa pienetä... ainakin minulle kävi niin. :ashamed: että jos asian pitää aina vaan itsensä sisällä se kasvaa suureksi isoksi möröksi ja monesti pahemmaksi kuin onkaan. :)

Kiitos juuliai :hug: kyllä mulla nyt on hyvä mieli jo... meen huomenna kinuamaan siltä omalääkäriltä lähetteen varhaisutraan joten eiköhän se tästä...
 
Hei!
Paljo on tekstiä tullut, kirjoittelen myöhemmin lisää, mut Nimralle nyt vaan muutama sana.
Hyvä et sokrut ovat ainakin hyvin. ;) Yksi juttu listasta siis pois.... :ashamed:
Siitä sun kaverista vaan et jos se on ollut raskaana, niin sillä on sit ollut helppo raskaus. Ei sellainen osaa konkreettisesti tajuta millaista on se olo, kun kropassa alkaa kaikki menee päin p-tä. Tuskin sinä huvin vuoksi valitat. Sulla on km alla, joten joka ikinen sellainen ihminen on VAAN iloinen et ON raskaana. En minä ainakaan turhasta valita, iloitsen vaan et oon raskaana. Mutta jos on paha olla, niin kai sitä silloin voin asiasta sanoa. Ja täällä tajutaan.
Mulla oli eka raskaus tosi rankka ja ajattelin et ei koskaan uudelleen... Oli rankkaa fyysisesti ja se sit otti otteen henkisestä tilasta. Nyt on todellakin helppo raskaus. Jos en olisi tuota raskasta raskautta tai keskenmenoja kokenut, tuskin osaisin arvostaa miten "helppoa" tää nyt on.
Voimia sinne taas! Saat purkaa sydäntäsi ainakin mun puolesta. :heart:

NullPoints ja Tirri 25+4
 
Heips!! Todella reippaita mamuskoja täällä kun tekstiä tullut sivukaupalla parissa päivässä, hyvä vaan niin :D

Nirtsu: kyllä varmasti jo seuraavassa ultrassa sitten näkyy, mulla oli just jotain 7+5 kun oltiin varhaisultrassa. Uskoa vaan peliin!! Tulehan sit kipinkapin kertomaan kuulumiset!! Eikä todellakaan mitään anteekspyyntöjä!!! Se että asioista puhuu, auttaa jaksamaan :hug:

Tuttiritarille onnittelut tytöstä :heart: Hienoa että terve vauva olisi tulossa, varmasti on nyt helpottunut mieli :hug:

Katherinesta ja Snowballista oli kiva kuulla pitkästä aikaa :wave:

EM: hienoa, että meet pyytää lähetettä, saat itsekin varmuutta sitten ultrasta :hug: Tulehan kertomaan että miten meni!

Eliisa: Thänks :D perässä tullaan sit! Toivottavasti ennemmin kuin myöhemmin :LOL: Onnittelut myös naimisiin menon johdosta sekä Enni tyttären hyvin sujuneista kastejuhlasta :heart:

Nimralle lähetän virtuaalihalin ja ison sellaisen :hug: Joskus olo voi olla aivan järkyttävän kaamea tuossa keskiraskaudessa. Jännä vaan ettei lääkäri ole asiaan puuttunut millään muotoa :eek: Nuo siun näköhäiriöt ja kivut kuulostaa kyllä yllättävän tutulta kaveriltani migreeniltä. Oiskohan siitä kyse? Tai onko sulla koskaan ollut aikaisemmin?

NP: Kyllä se energiapiikki pukkaa sit taas läpi joku toinen kerta, mulla se oli vasta 35 viikon tienoilla :LOL:

Tosissaan toivotaan että Pikkujätti ja MyAngels voi hyvin, jospa siellä tosissaan ollaan laitoksella kun lääkäri sitä kohdunsuuntilannettakin mietti ;)

( . ) Ei uutta ei |O |O Itsellä alkaa olemaan aika kärsimätön olo jo ja toivon todella että vaavi päättäisi syntyä piakoin!! Paitti torstaina kun mies on reissussa :LOL:

Harkkasuppareita on taas päivät pitkät ollut ja viime yönä taisi olla ihan oikeitakin, ainakin luulen niin :/ Heräsin menkkajomotukseen, joka tuntui myös alaselässä ja masu oli pinkeänä. Näitä toistui muutaman kerran yön aikana ja heräsin joka kerta siihen... Ei mitenkään älykipeitä mutta tuntuvia silti :saint:

Kaikki alkaa olemaan kotona kunnossa vauvaa varten, kehtoonkin reunapehmusteet sain ommeltua ja vaatteet ja lakanat ym. on pesty ja silitetty ja viikattu kaappiin odottelemaan. Sairaalakassinkin sain pakattua ja nyt vaan odotellaan lähtömerkkiä... Mutta hyvä jos ennen joulua suostuu syntymään :LOL: :LOL: :LOL:

palataan taas :wave:

T. Miikkis ja masukki 38+0 (2 viikkoa laskettuun aikaan enää )
 
Nimra: Kiinnostais vielä tietää (sit kun jaksat vastata), et paljonko ne sun verenpaineet on? Ja elä ota paineita siitä, et tänne omasta pahasta olosta kerrot. Kaikki sen varmasti ymmärtää ja on sun tukena. Ja, eikös se ole hyvä että voi jonnekin omaa pahaa oloaan purkaa. :hug:
Mua on ainakin auttanut tosi paljon, kun on tänne omia huoliaan saanu purkaa! Kiitos vaan kaikille, jotka on vastanneet ja antaneet tukea!
 

En ole päässyt koneelle, kun tuo meiän modeemi (vai mikä se nyt oli?
) mosahti rikki, joten nettipimentoa on ollut

Mokkulan turvin tänne nyt pääsin
niin ei tarvi olla koneelle kiukussa



Pamu-murunen siellä mietti olenko saanut huilittua. Kiitos huolenpidosta

Oon jonkin verran huilinut,
mutta täytyy tunnustaa että oon kyllä paljon siivoillut ja järjestellyt vauvan vaatteita + tavaroita valmiiksi

Keittiön remonttikin tässä on vielä vaiheessa, joten kaappien tyhjäystä ja kohta täyttöä on taas luvassa


Tuosta kääntöyrityksestä, mulle lääkäri sanoi että ihan varmasti ottaa kipeää, koska raskaana olevan vatsalihaksia ei luonto ole tarkoittanut runneltavaksi. Ja vatsiksethan sinne alimmaiseksi just jäivät kun se pikkujätin päätä ja peppua nosti ylös

Aika ilkeätä kipua kyllä oli,
no just sellaista kuin vatsalihaksia painettaisiin kasaan väkisin



NullPoints-murunenkin siellä murehti meikäläistä

Kiitos huolenpidosta

Ai, sielläpäin ei edes yritetä kääntää pikkuista.
Ei se kyllä hääppöinen kokemus ollut, mutta mutta...onneksi on takanapäin

Ylilääkäri kertoi kääntämisestä todella tyhjentävästi ennen yrittämistä. Luotettiin häneen täysillä, muuten emme olisi siihen suostuneetkaan. Täällä edellytyksenä perätilasynnyttämiseen on että lantio pitää olla riittävän leveä, vauva alle 4kg ja synnyttäjän pitää olla uudelleen synnyttäjä. Meille ylilääkäri kuitenkin sanoi kääntöyritysten jälkeen että ymmärtää täysin päätöksemme ja halumme sectiosta, ettei lähde edes ehdottamaan muuta kun tietää miten 2 muuta raskauttamme on päättynyt.
Mukava herra, kaikinpuolin



Miikkis: Edelleen jaksan ihmetellä miten pystyt tekemään niin pitkiä kävelylenkkejä käymättä välillä vessassa?

Mä käyn vessassa,
sitten lähdetään koirien kanssa kävelylle niin menee noin 3 minuttia kun mulla on ihan järkyttävä vessahätä

Vai onko se sitten niin että kun tää on väärinpäin, niin se saa niin mojovasti potkittua pissarakkoani...?

Hyvä että annoit palautetta siitä törkeästä lääkäristä! Toivottavasti sana kulkeutuu hälle asti



ElinaMaria: Toivottavasti vuoto on jotain harmitonta!!

Mun keskenmenneessä raskaudessa vuoto alkoi ruskeana, mutta muuttui tosi nopsaa kirkkaaksi vereksi ja alamaha,- ja selkäkivut alkoivat melko pian. Pidän peukkuja että kaikki on hyvin!!



Tuttiritari2: Onnittelut ihanista 4D-ultrauutisista!!

Mä kävin 4D:ssä rv 24+3 ja painoarvio oli 700g. Silloin Bruno veikkasi että la:na painaisi 3700g-3800g, mutta pikkuinen on hidastanut tahtiaan kun nyt veikattiin että jos annettaisiin mennä ja tämä suostuisi menemään la:n asti,
niin painoarvio olisi 3400g



Nirtsu: En tahdo pelotella
mutta mulla tässä raskaudessa näkyi syke rv 6+5. Toivon ja uskon kovasti että seuraavalla kerralla saat nähdä pikkuisesi sykkeen



Eliisa80: Kiitos ystävä tsempeistä

Tervetuloa rouvakerhoon!

Ihana nimi teidän prinsessalla



Nimra: Sun täytyy hakea saikkua sitten lisää jos siltä näyttää. Kyllä oma kroppa kertoo mihin se noilla viikoilla taipuu ja mihin ei. Ymmärrän että ketuttaa kun ei voi tehdä mitä haluaa ja mennä miten haluaa

Siihen on vain taivuttava ja ajateltava oman pienen parasta, vaikka kuinka on tottunut menemään pää kolmantena jalkana

Ite oon joutunut olemaan saikulla melkeimpä koko raskausajan, mutta mitä vain kunhan vauva voi hyvin. Välillä kävin töissä kokeilemassa, mutta empä oikein pystynyt olemaan. Ensin taistelin vuotojen kanssa ja sain pelätä repeytyneen istukan irtoamista

Saikun ja nostelukiellon jälkeen kun vuodot rauhottuivat niin sitten alkoikin supistelut nostojen yhteydessä, joten taas sain saikkua lisää

Nyt oon ollut heinäkuun alusta asti kotona. 5 koiraa haluaisi paljon lenkkiä ja kaipaankin pitkiä kävelylenkkejä niiden kanssa, mutta niitä en ole pystynyt harrastamaan ikuisuuksiin juuri näiden raskauden tuomien ongelmien vuoksi.

Voimia!
Ajattele että se on vauvallesi parasta!

Ja ajattele, että onneksi asiat eivät ole niin pahasti että vuodelepoon määrättäisiin

Ja jos niinkin kävisi, niin asiat olisivat vielä hyvin jos saisi kotona maata - näitä kun on niin paljon että otetaan sairaalaan sisälle makaamaan

Kyllä muakin ahdisti kovasti kun en pystynyt tekemään paljoakaan, enkä saanut nostaa yli 3kg:n tavaroita, mutta kun ajattelin miten pahasti asiat voisivat olla,
niin kyllä sitä kummasti taas jaksoi!

Kun menet nukkumaan, mene vasemmalle kyljelle laita yksi tyyny polvien väliin, yksi masun alle ja yksi selän taa. Se voisi vähän jeesata oloa

Vasemmalla kyljellä ollessa on vauvalla parhaat oltavat, ja siinä asennossa tulee painetta vähiten virtsarakolle, joten ei tarvi nousta ihan niin tiuhaan vessaankaan



Luminia-kultakin oli mua kaivannut, sekä Juuliai-murunen

Kiitos huhuiluista
(Mä oon hempeellä tuulella kun muruttelen teitä kaikkia!
)
Luminia, me tiietään kumpi pikkujätti on



Snowball: Tsemppiä ultraan!!



Repalle kiitos tsempeistä!

Toivottavasti tavataan kerhon puolella, että sinne asti pääsen tällä kertaa




ON: Nyt on olo rauhoittunut tuon kääntöjupakan jälkeen. Tosi paljon supisteli niin kipeesti kuin kivuttomastikin ja vatsalihakset oli tuusannuuskana

Oikeesti nauraminen sattui, ja jokainen asennon vaihto - yllättävän paljon sitä tällainen pömppämahakin vain käyttää noita piilossa olevia vatsiksia liikkuessaan


Täällä kipeitä suppareita tulee yön aikana noin 4 kipaletta, ja saman verran päivällä. Jokseenkin stressaava tilanne, että täytyy henkisesti varautua sectioon, mutta sitten kuitenkin voi olla niinkin että sectioaamuna ultrataan ja pikkujätti onkin kääntynyt oikeinpäin

No siinä tapauksessa sitten kotiudutaankin ehjänä ja aletaankin odottelemaan normaalia synnytystä. Pää on vähän sekava tästä kaikesta

Tuntuu niin hassulta että jos tämä pysyy istuma-asennossa, 11vrk:n kuluttua pikkujätti onkin meiän kainalossa!

Toki mukana on pelko, että jos pieni potkaiseekin kalvot puhki, niin sitten tulee kiire sairaalaan

Hätäsectioon en tahtoisi, vaan suunniteltuun


Mulle ei oo vieläkään tullut tuota Miikkiksen kärsimää levottomuutta ja malttamattomuutta - mun mielestä tämä odotus on mennyt ihan liian nopsaa


Kävin tänään lääkärissä tästä oikeasta kädestäni, kun se on ollut jo 2 viikkoa puutunut. Välillä puutuneita on vain keskisormi ja nimetön, ja välillä koko käsi kyynärpäästä alaspäin

Sitä särkee ja paleltaa sisältäpäin,
mikä tuntuu tosi inhottavalta...

Normaalia kuulemma loppuraskaudessa, mutta voi pahimmassa tapauksessa olla että tunto palaa käteen ja sormiin vasta 6kk:n kuluttua synnytyksestä

Levossa vain pitää pitää. On tämä kirjoittaminenkin vähän hankalaa kun ei voi käyttää keskisormea eikä nimetöntä ollenkaan


Nyt syömään, ruokahalut on valtavat

ja makeanhimo vielä valtavampi (edelleen
)


-MyAngels ja istuva itsepäinen pikkujätti rv 37+3
(ultra rv 37+5)-
 
Nimra
Kiitos rakkaat ystävät =)

Iso hali teille kaikille!!!!!!!!!!!!!!! Kyllä te vaan olette niin ihania, kun otatte oikeasti osaa :)

Joku kyseli, että onko mulla migreeniä niin siihen vastaan, että minulla on migreeni, mutta oireeni siihen kyllä tunnistan ja näissä ei kyllä ole sellaista...tai on, mutta tulee erilailla ja juuri yhtyy tiettyihin oireisiin - Voisinhan kuitenkin varmistaa sen, ettei migreenin oireet muutu esim raskauden aikana! Kiitos siis vinkistä :heart:

Mulla on nuo paineet olleet siellä lähellä 140/80 :( kävin itse katsomassa noita paine rajoja ja ne on 140/90 joten ei ne ihan vielä "rikki" mene.., mutta mun normaalit paineet on 120/65 joten tuo kyllä jo kohisee päässä ja saa olon siis todella huonoksi :(

Täytyykin hommata niitä liuskoja mistä kanssa joku mainitsi - Kiitos taas vinkistä!

Joo, kyllä tässä levätty ollaan... eikä mitään muuta :( kaupassa käytiin juuri, kun veli käytti ja täytyy myöntää, että onneksi oli mies mukana kaupassa... Meinas taju mennä Prisman kassajonossa :'( Onneksi mies sai pidettyä pystyssä!!! Nyt takaisin lepoon!

Nimra + "Vipeltäjä" 29+2

Kyllä se on totta, että asiat voisi olla huonomminkin, mutta onneksi ei ainakaan vielä ole!!! Kamalaa se olisi, jos se olisi oikeasti vieläkin huonommin :( Voimia vaan heille joilla on vieläkin enemmän vaivoja!!! Olen vain niin ihmeellinen ihminen, että kaipaan sitä touhua ja olemista ja menemistä :D Rakastan sitä, että saa tehdä ja touhuta, mutta ymmärrän sen, että raskaus saattaa aiheuttaa tällaisia aikoja, että ei ole muuta mahdollisuutta kuin olla ja LEVÄTÄ :LOL: Helpommin sanottu kuin tehty :whistle:

Onneksi tosiaan tuo vauva välillä muistuttaa, että ei passaa liikaa jaksaa ja touhuta :) Hänkin haluaa levätä välillä :ashamed:

Ihanaa illan jatkoa kaikille :hug: Pitäkää huoli itsestänne =) ja puolisoistanne :p
 
kiitos MyAngels... kaikki peukut tarvitaan. :ashamed: Ei mulla ole kyllä minkäänlaisia km viittaavia oireita... raskausoireet on edelleen kaikki tallella voimakkaana ja olo on raskaanaoleva. Enemmän pelkään sitä KU:ta, vaikka se on prosentuaalisesti hyvin epätodennäköinen. No toisaalta, niin oli se edellisen raskauden potterin oireyhtymäkin... :ashamed:

Olo on kuitenkin aika hyvä ja luottavainen. Tänään ei mitään vuotoja, lauantaina tuli yhden kerran pyyhkiessä ja sunnuntaiaamuna yhden kerran. Kipua ei ole... odotellaan nyt tuota nukkumaanmenohetkeä joka eilenillalla oli se inhottava paikka kun alkoi sattumaan. :x No huomenna menen hakemaan omalääkäriltä sen lähetteen ultraan. pakko oman mielenrauhan takia varmistaa että kaikki on hyvin...

pahoittelen omanapaisuutta... ei oikein riitä energiaa kuin omalle huolelle juuri nyt. :ashamed:
 
Paljon juttua on päivän aikaan tullut. Oli niin poikki töissä huonosti nukutun yön jälkeen. Ei uni vaan tullut pissareissun seurauksena.

ElinaMaria Hyvä et ei oo enempää vuotoja tullut. Mulla silloin kun oli se TM vauhti vaan kiihtyi... :eek: Eli toivottavasti tuo on nyt hyvä merkki.

Miracle Ihanaa et sulla on nyt ollut kans vuodotonta ja muutenkin oireetonta tuo sun meno. Mulla on kaikki raskaudet olleet pahoinvoinnittomia. :whistle: Sullakin viikot paukkuu ja pian olet pahimpien viikkojen ohi. Hyvin olet tuon ottanut. Minä olin hermoraunio.

Danjuskalle Toivon energia tuulia. Toivottavasti pian helpottaa tuo väsy.

Repa Toivotaan et Kasperin masukivut helpottaa pian. Ihanaa et arki sujuu muuten hyvin. :heart:
Juuliai Sulla on h-hetki varmasti pian! ;) Minä pakkailin varmasti sen laukun sata kertaa. :LOL: Niitä tavaroita katselin aina, vaihdoin toisiin, ihailin taas ja pakkasin jälleen. Minusta se oli tosi jännittävää.

Nimralle haleja taas.

Miikkis on kans valmiina lähtöön. Teitä onkin monta nyt.
Niin toivon et tuota energiaa riittäis. Olis vielä paljon tehtävää. Saa mies sit auttaa jos musta ei oo mihinkään. ;) Sulla taitaa paikat pehmetä ja suppareita tulla siis paljon. Olisko niillä lääkkeillä osuutta asiaan...

Samoin MyAngelsillä Paikat pehmenee. Mulla potkitaan tonne alas taas. Tirri oli vissiin toisin päin n päivän
ja nyt monotellaan taas alhaalla. Pyörii kun väkkyrä.

Toivottavasti sun käsi paranee pian. Hmmm 6kk jopa??? En oo tollasesta ennen kuullut...

Niin olin huolissani... :ashamed: Varmasti monelle tuli jo mieleen et Pikkujättiä olit lähteny jo hakemaan...

(.) Jalka taas taipuu onneks. Taisin tehdä liikaa juttuja yhteen menoon. Rauhallisempaan tahtiin täytyy ottaa.


NullPoints ja Tirri 25+4
 
No viikko meni ilman konetta ja kyllä ootte tekstiä saanu aikaseks... melkein heti sen jälkeen viime viikolla ku kirjottelin niin näyttö otti ja lopetti työsuhteensa
no olihan tuolla jo ikää... Nyt sitten hyvä kirjotella pränikälle näytölle


Saikkuahan se lääkäri viime viikolla määräs, näytti niin angiinaiselta kurkku, mutta ei sitten kuitenkaan kummatkin testit ihan negaa näytti. Ihan kiva ettei ollu mitään, mutta kurkku on edelleen ihan arka, mitään muita oireita ei oo flunssaan viittaavaa. Nyt pitäis tehdä opparia opintovapaalla niin kylläpä taas kone osaa temppuilla, ensin ei löytyny koko näppistä ja sitten rupee virustorjunnasta tulemaan virusviestejä, hulluks tässä kerkee tulla ennenku saa mitään paperille


Helmitaustailijalle onnittelut hyvistä ultrakuulumisista :heart:

Miikkis vyöhyketerapiaa mäkin olen kokeillut niska-hartia kipuihin ja ensimmäinen kerta sattu ihan törkeesti, mutta seuraavat kerrat teki olon vaan kevyeks että
jospa se sullakin seuraava kerta olis mukavampi. Kylläpä on sulla lähellä laskettu aika, kohta vauva kainalossa ihanaa


Nimra kuulostat kyllä oikein ihan täyden kympin kaverilta, jaksat auttaa ja ymmärtää todella paljon ihmisiä. Voi kun sun laisia olis enemmän. Mä menetin parhaan ystäväni keskeytyksen myötä, en tiiä mikä tuli mutta yhteydenpidon lopetti. Joulun tienoilla otti uudestaan yhteyttä ja nyt ollaan muutama kerta kirjoteltu reilun puolen vuoden aikana. Onneks on myös sinunlaisia kavereita olemassa, jotka jaksaa tukea ja ymmärtää vaikeinakin aikoina. Sun ystäväs on todella onnekkaita

Inhottavan kuulosia nuo sinun vaivas, toivottavasti nyt helpottais :hug:



MyAngels onpa ollut kääntöyritys, teillä on itsepäinen pikkujätti tulossa
onneks nyt ei kuitenkaan synnytys käynnistynyt tuosta rehkimisestä. On se varmaan jännä tunne tietää koska saa vauvan syliin
meikä kerkes esikoista odotella pitkään ku koko ajan neuvolasta sanovat, että paikat sen verran valmiit että saattaa tulla koska vaan, ekan kerran sanovat 7.11. noin ja jätkä synty 26.1.
ei ollu kiire ei :D Nyt vaan rauhassa nää viimeset "vapaat" viikot muista levätä kunnolla ei turhia rehkimisiä
:D

NP autossa vielä istuisin ton matkan ku se taittuis vajaaseen puoleen tuntiin
mutta kun pitää jurruttaa noilla julkisilla niin matka-aika piiiiiteeeeneeee hurjasti
meiän autossa on niin lokosta istua ja käytössä vielä mammavyö niin mikäs siinä :D
Sen verran ottaa kropan päälle, että eilen sovittiin pomon kanssa että käytän nyt nää kaks seuraavaa viikkoo omien rästihommien tekoon, ettei jää sitten muille
mulla vaan on sellanen tutina, että kauaa en siellä nenääni enää näytä. Meilläkin kiireet kyllä kestäis tonne ens kuun loppuun, sitten vähän helpottais mutta...
Mulla on kanssa toi koulu kesken ja se pitäis vielä yrittää ennen joulua saada päätökseen, mä oon vaan niin kauhee hyvä tässä "teen sen huomenna" -jutussa :ashamed:
Tsemppiä ja jaksuja sulle töihin ja alkaviin opiskeluihin


Irtikselle ja Jaakolle :wave: kiva kun kävit kirjottelemassa :)

ElinaMaria toivottavasti nyt kaikki on hyvin vuodoista ja kivuista huolimati, näin uskon


Tuttiritari onnittelut ultrakuulumisista ja tytön tyllerön tiedosta :heart: on se jännä tietää kumpi tulee...

Eliisa ja Enni :wave:

Kiva kuulla Repastakin, hui kun aika menee nopeesti =)

ON Kurkku on kipee eikä tunnu mikään auttavan, eilen tuli taas töissä puhuttua monta tuntia ku ruuneberi niin kyllä tänä aamuna meinannu pystyä hei hei sanomaan poitsulle ku tarhaan lähti
Selkään sattuu ku paljon istuu, toisaalta jalat on ihan hellinä jos seisomaan paljon joutuu, suonikohjut löytäneet taas tiensä ja suonenvedot alkaneet
tällastäkö taas on seuraavat 4kk :ashamed: Täytyy vaan yrittää taistella. Pikku Rumpalin potkut tekee välillä tosi kipeetä, ristiriitanen tilanne ku on niin ihanaa ku tuntee potkut kunnolla ja välillä vaan toivois ettei niin paljon riehuis tuolla mahassa
kamala hyrrä tuntuu olevan kun potkuja tuntuu joka puolella, toki osa on käsien nyrkkeilyä mutta kun potkut tuntuu minuutin sisällä oikeella ja vasemmalla puolella massua niin tuskin se sentään spagaattia harjottelee
Ison veljen puheesta saa ihan hirveet spurtit vauhtiin, tiiä sitten tunnistaako että tuo on enemmän mun ikäseni vai mikä lie, mutta ihan selvästi havaittavissa aktivoitumista ku esikko höpöttää masun luona

Yöllä sais kyllä nukkua enemmän, yhtenä yönä pisti puoltoista tuntia yhteenmenoon sellasta ravia, etten saanu ollenkaan unen päästä kiinni. Kyllä seuraava päivä menikin nuokkuessa
toivottavasti ei kerro mitään hänen tulevasta päivärytmistään


Torstaina neuvola, saa nähdä mitä näyttää vaaka ja paineet ja hemppa. Väsyttää niin hemmetisti joka päivä, että taitaa olla rautakuurin aika. Mun neuvolatäti sano viimeks, että on hyvä jos paineet ja hemppa laskee keskiraskaudessa... on kuulema vahva näyttö siitä ettei tule raskausmyrkytystä
no eka kerta kun tollasta kuulin.

Nyt hän jatkaa opparin tekoa
tiedossa myös
ja


Orchid ja erittäin aktiivinen pikku Rumpali rv 20+5
 
Heippa!

(.) Ei vuotoja, ei kipuja. kävin lääkärissä joka teki sisätutkimuksen ja emme ainakaan siinä huomanneet mitään kipuja eikä vuotoa lainkaan. =) Lääkärille kerroin meidän taustoja niin ymmärsi mun huolen ja laittoi lähetteen ultraan. Nyt sitten odotellaan kutsua sinne... laittoi kiirellisyydeksi 1-7 pvä. että ilmeisesti viikon sisällä pääsen sinne ultrattavaksi. :) Nyt on jo hyvä mieli ja taidan uskoa että kaikki on ihan hyvin tuolla masussa.... vähän nolottaa se panikointini mutta kai sitä on vähän hysteerinen tämän raskauden kanssa... :ashamed: Niin ja kiitos kaikille tsemppaajille!! Te ootte aivan mahtavia!! :heart:

NP koitahan ottaa ihan rauhallisesti!

ja samoin Nimra! Varmasti inhottaa vaan levätä koko ajan, mutta se kaikki on vauvan parhaaksi. :) Varmasti turhauttaa vaan makoilla koko ajan. :hug:

Miikkis kuulostaa ihanalta tuo kaikki kun laittaa valmiiksi vauvaa varten... =) eiköhän se lähtö sulla pian ole... :D

MyAngels saa ihan kohta nyytin syliinsä!! :eek: :D Aivan ihanaa!! :heart:

EM rv7 (POKS!)
 
Nimra
Ihanaista päivää rakkaat ystävät B)

Täällä ollaan nyt levätty kaksi päivää (lukuunottamatta ruokakauppa reissua) ja tänään sain itseni puristettua ylös sängystä jo klo 07:56 :D ja söin rauhassa aamiaisen ja sitten hiljalleen aloin touhuta....tosin en mitään ihmeellistä :|

Sitten tuossa aamun tarkkailin oloani ja tein netissä omaa "politiikka-tutkimusta", kun se pitää tehdä kuluttamatta perheen aikaa =) Se kun ei tuohon mieheen lähde yhtään :LOL: Sulkee kyllä korvansa, kun siitä puhun ja hyvähän se on olla jotain "täysin omaakin" tässä suhteessa tai elämässä yleensä ;)

Joo, no siinä tutkiessa ja sähköposteja kirjoittaessa huomasin, että HEI, Minua ei ole särkenyt nyt ihan niin pahasti :D Aloin enemmän ja enemmän tarkkailla niin vaivat edelleen löytyy, mutta ei todellakaan niin pahana kuin esim pari päivää sitten :x Jotenkin sain siitä aivan iskostettua itselleni voimia ja tein miehelle (tai parhaillaan uunissa...) niin lempiruokaa - Karjalanpaistia :p On varmasti ONNELLINEN, kun tulee kotiin missä tuoksuu tuore karjalanpaisti :whistle:

Ollaan menossa tänään käymään miehen kotona jonne tulee käymään hänen serkku. Mennään ihan sen(kin) takia, kun mies ei ole nähnyt serkkuaan nyt yli 3 vuoteen ja minä en vielä ikinä, joten saa sitten hekin muistella vanhoja :D ja näkee appiukko(kin) pyöristyneen mahani :eek: , vaikka on niitä kyllä elämänsä aikana itsekin maailmaan kuusi aikaiseksi saanut, joten näky on varmasti enemmän tuttu hänelle kuin minulle tai meille :whistle:

Ajattelin vielä, että jos ehdin ennen kuin lähdemme niin leivon apelle tiikerikakun matkaan :p On varmaan ihan mukava ylläri :heart: ja sit vois ( EHKÄ ) jos sokrut ok niin itse ottaa ihan pienoisen palan :ashamed:

Yksi asia mikä mua on alkanut "ärsyttää" niin on se, että kun tosiaan anoppini on kuollut muutamia kk ennen meidän tapaamista niin, jotenkin mua "suututtaa", kun hän ei näe ensimmäistä lapsenlastaan :'( Jota varmasti on toivonut jo ennen kuin olemme mieheni kanssa tavanneet, kun olihan hän aiemminkin naimisissa.. Jotenkin haluaisin "antaa" tämän lapsen hänelle, mutta en voi... Ehkä hän näkee vauvan sitten taivaasta ? :heart: ja katselee hänen ja meidän yhteisen taipaleen etenemistä. Mä kun olen sellainen "ihmisrakas" niin tippa tulee silmään, kun ajattelenkin... etten voi koskaan hänen kanssa vaihtaa ajatuksia ja osaamista vauva-arjesta :'( Siinäkin on oma viehätyksensä, vaikka ei kai anopitkaan aina pelkkiä :saint: ole ? :LOL: Olen vain harmistunut...

Appi odotteleekin jo innolla uutta tulokasta ja ei pelkää otta hoitoon :D Onhan tuo kuuden oman kanssa maailman menot mennyt moneen kertaan niin sanoi heti uutisen kuultua, että vauvaa tänne vaan sitten hoitoon ;) Kyllä me täällä hoidetaan ja huolletaan :) Mukavahan se on, kun tietää toisen olevan erittäin toivottu ja rakastettu jo ennen syntymää.

Äitikin tuli tuolta Maltan reissulta ja oli esitellyt sitten serkulleni tuliaisia mitä oli kenellekin ostanut niin serkku sanoi, että Sä olet ostanut eniten tuliaisia ihmiselle ketä ei vielä olekaan :LOL: (hänellä itsellä 3 lasta) Laittoi vain niin naurattamaan, että vauvalle joka tosiaan ei vielä 2 kk ole täällä niin sille oli kassi tolkulla tavaraa :eek: Mukavahan se on kuitenkin, kun näkee se innon ja hellyyden ja kaiken mitä lapsi tuo tullessaan koko perheeseen ja sukuun :heart: Se vaan on itselle NIIN IHANA ASIA, että pienokainen on jokaiselle tärkeä ja niin RAKAS ja TOIVOTTU näiden menetysten ja muiden ikävien asioiden jälkeen. Ihanaa, kun kuulee niiltä (jopa itsellekin "tuntemattomammilta" ) sukulaisilta, että IHANAA, kun vihdoin saatte kaipaamanne ja ansaitsemanne lapsen, kyllä teistä tuleekin ihana perhe :ashamed: Voiko noin kauniille sanoille olla itkemättä ja osoittaa kiitollisuutta jokainen päivä ? Jopa kotipaikkani vanhat leikkikaverini (nyt jo muualla asuvat) ovat iloinneet ja laitelleen tavaroita ja vaatteita onnittelujen myötä meille... Siis miten ihania eleitä ihmisiltä!! Niitä niin harvoin saa valitettavasti itse kokea niin tuollainen tuntuu entistä ihanammalta ja tärkeämmältä.

Nyt taidan mennä takaisin tuonne lepäämään hiukkaiseksi aikaa, että jaksan sitten lähteä autoilemaan, kun mies tulee töistä...ja saan vielä sen kakun aherrettua :p

Ihanaa päivänjatkoa kaikille !!!!!!!!! :hug:

Nimra + Vili Vilperi taitaa vauva olla :LOL: 29+3
 
Heippa ihanaiset :wave: Ilmoittelen vaan pikaisesti, että hengissä ollaan ;) En vaan ole saanut aikaiseksi kirjoiteltua, vaikka välillä olenkin käynyt lukemassa kuulumisianne. Sokerirasitustesti tehtiin viime viikolla ja arvot olivat ok =) Nyt ainakin yksi huoli vähemmän... Muutenkin sujunut suhteellisen mukavasti, vaikka pistoshoito tulpan takia jatkuukin. Perjantaina on tarkistuskäynti äitipolilla, tänään kävin neuvolassa ja painoa oli tullut reilusti lisää :ashamed: Sydänäänet olivat hyvät, hb vieläkin hieman alhainen 116.

Oikein paljon tervetuloa ja onnea uusille plussista :heart: Muille kovasti tsemppiä raskauden vaivoihin ja erityisesti Miikkikselle, MyAngelsille ja juuliaille voimia loppurutistukseen!

Halauksin. surusydän ja ipana 27+5 (jo!!!!)
 
Hei kysyn neuvoa......Testasin siis tänä aamuna clearbluen testillä haalean plussan..mutta kun testasin babyplussan erittäin herkillä , sain vain viivan paikan, joten menkkojako nyt odotan...? http://vauvakuumeiset.suntuubi.com/?cat=5&img=94 , tässä kuva clearbluesta, babyplussasta en saanut otetua kuvaa.......

Ja kun jo ajattelin, että menkat alkaa muutaman pvn sisällä, kertokaahan..Onko niinsanotut vihlontakivut todella kovan tuntuisia, aivan kuin sähköiskun saisin kohdun oikealle puolelle??!! Onko vihlonnat juuri sellaisia hetkittäisiä rajuja tuntemuksia?? Jospa se pienen pieni ihmisen alku ilmoittelee nyt, täällä olen , älä huoli!! :heart: :saint:



Rva Pikkumyy :heart: :wave:

 
Nopeeta taas...
Rouva Pikkumyy Kyllä tuossa on selkee pystysuora viiva!!! Haalea se on, mut olisko sen takia, kun on noin alussa. Siis eihän sulla ees oo menkat vielä kunnolla myöhässä. Sen takia voi olla et toi toinen testi ei sitä vielä hoksannut.
Odottele tuo 4 päivää ja tee testi uudelleen. Mun veikkaus on et se vaan tummenee.
Minä oonkin odotellut milloin tuut takaisin. :heart:
Toivotaan parasta!!!!
 
Heips

No niin nyt on tukka taas lyhyempi ja väriä päässä! :D Kävin katsastamassa uudet putiikit ja liikkeet sekä yksin Aasialaisessa lounaalla, nam. Ihanaa ihan omaa aikaa.
Huomenna sitten vielä se hieroja niin eiköhän tässä taas jakseta hetki etiäpäin hyvillä mielin.

Nimra ja Nirtsu kyseli vissiin paineista, (?)
mulla on sit sitä toista ääripäätä 111/69... välillä huippaa ja päästä heittää, ei niin mukavaa, mutta vaaratonta.

Kiva oli lukea MyAngelsin kuulumiset! Siellä ollaan pirteällä mielellä, hyvä hyvä!

Rva Pikkumyy, hienoja uutisia, nyt vielä jännätään hetki ja toivotaan parasta!!!
:whistle: puhuria sinne suuntaan!

HipHei!
pamuk rv 31+
 
Kiitoksia,juu en vielä tulekkaan pinoon...mutta lähinnä sitä vihlasukipua kysyisin, onko sellaisia alkuraskaudessa??? Tänään tuli 2 kertaa vähän lujemmin..ja nyt illallamyös, mutta ei niin terävä;=) Vaikea selittää, mutta ehkä ymmärtänätte, mitä tarkoitan?;=)

Kivaa illanjatkoa kaikille.... :flower:

Katsotaan, miltä asiat näyttävät perjantaina;=)

Rva Pikkumyy :heart: :wave:

 
Iltoja!
Tuntuu siltä, et aina kun pääsee pelkäämästä yhtä asiaa, niin kohta saa pelätä taas toista. :( Huomasin vaan tässä, että mun raskausoireet on huimasti vähentyneet. Rinnat ei ole enää kuin vähän arat (aikaisemmin tosi kipeät), pahoinvointia ei ole ollenkaan (jokunen päivä sitten oli jonkun verran), mielialakaan ei ole enää mitenkään erityisen herkkä (kun jokin aika sitten itkin lähestulkoon jokaista mitätöntäkin asiaa), eikä ole mitään alavatsan nippailujakaan.
Ainoat oireet mitä on jäljellä on väsymys ja tosi pienet "menkkamaiset" tuntemukset alavatsassa. Mua alkaa oikeesti kohta pelottaa, et tässäkö se nyt sit oli ja kohta alkaa vuoto tai ultrassa ei näy sitä sydämen sykettä edelleenkään ja todetaan siinä sit...
Voikohan raskausoireet vähetä hetkellisesti?
Pitäis jaksaa ylihuomiseen vielä odottaa, niin olis se neuvola-aika.. On tää odotus piinaavaa!

Nirtsu ja pikkuruinen (?) 7+4
 
Nirtsu mulla alkoi tämä raskaus tosi voimakkailla oireilla. Tiesin oireista olevani raskaana jo monta päivää ennen kuin tein ekan plussan. ...se plussa ei enää tosiaankaan ollut yllätys. :xmas:

Mutta sitten joskus rv 5+ tms. ne kaikki katosi kuin seinään ja ne oli kadoksissa ainakin viikon. Sittenkään en muista, et ois mitenkään rypäyksenä tullu takaisin, vaan tosi yksi kerrallaan ja hiljakseen. ...mutta kyllä ne sieltä palaili ja ihan kiitettävästi ehdin niistä silti vielä kärsiä. B)

Joten älä huoli. Raskausoireet on semmoisia, et niitä ei kannata jäädä tuijottamaan, koska ne ei kerro yhtään mistään. Joo, joskus se väheneminen voi osua yksiin keskenmenon kanssa, mut ei läheskään aina. Ja joskus ne runsaat oireet osuu yksiin taas onnistuneen raskauden kanssa ...mutta näinkään päin ei tilanne käy aina.

Eli ota ja nauti vaan. :hug:
 
Nirtsu

Mun täytyy raskausoireista sanoa sen verran, että sekä keskenmenneessä raskaudessa että tässä meneillään olevassa, olen ollut hyvin vähäoireinen. Ekassa raskaudessa mulla oli alkuun melko kovia menkkamaisia kipuja parin päivän ajan, vilutusta ja väsymystä oli runsaasti. Pahoinvointia mulla ei ole ollut tippaakaan kummassakaan raskaudessa. Keskenmenneessä raskaudessa en osannut edes pelätä oireettomuutta, kun niin vähän oireita oli alun alkaenkin.

Tässä raskaudessa mulla ei ollut plussatestin aikaan eikä myöhemminkään oikein mitään oireita, rv 6 ja 9 tuntui vihlontaa nivusessa, lisäksi rinnoissa oli pientä aristusta, arkuus vaihteli kuitenkin paljon päivien ja ihan vuorokauden ajan mukaan.

Ihan vaan rohkaisuna, että ei kaikilla ole edes kovin erityisia "raskausoireita". Muistan hyvin kyllä kuinka piinaavia noi viikot ovat. Tsemppiä ja jaksamista. Itse olen nyt loppuraskaudesta välillä ollut kovin huolestunut vauvan liikkeistä ja nyt toivon vaan kovasti, että älyäis tulla pian ulos äitiä ja isiä katsomaan. :hug:
 
Orchidille pikaista paranemista!
Ja toivotaan et jalat kestää kans. Sulla taitaa olla todellinen rumpali mukana, kun et saa ees nukuttua!
Ihanaa toisaalta on et isosta veljestään noin kovasti tykkää!!!
ElinaMaria Mahtavaa et on olo parempi!
Toivotaan et tuo säikäytys olisi tuossa!
Nimralla oli kans parempi päivä. Onnellinen olen sinunkin puolesta!!! :heart:
Hei sinullekin Surusydän! Nuo pistokset ovat varmasti inhottavia, mutta onneksi ne auttavat. Toivotaan et se jäisi sinunkin ainoaksi ongelmaksi ja et odotus jatkuu mukavana. =)
Pamulle onnea uudesta päästä! :LOL: Tekis munkin mieli, mut otan aina rauhallisesti raskauksien aikana, joten ehkä sit ens keväänä jotain erilaista tekisin.

Rouva Pikkumyy Mulla oli ainakin kaikenlaisia outoja tuntemuksia. Vihlaisuja jne jos nyt oikein muistan. Toivotaan et ne ovat hyviä enteitä! ;)
Nirtsu Mulla oli vaan kuvotusoireita vähän rv6-8, ei muuta. Sit nekin loppuivat kuin seinään. Ajattelin itsekin et noinko se taas meni, mut ei se niin ollut... Eli ei oo oireisiin katsomista kuten Kärppäkin sanoi.

(.) Mulla on ollut outo mieli koko päivän. Sit pääsi Suomikin taas maailman kartalle... :( Viimeks jouduin kans selittelemään miks ihmiset tekee tuollaista. Mistäs minä kaikkien ihmisten mieliä tiedän. Sanoin vaan et hulluja on joka maassa...
On vaan ilkeetä et hyvä maa pääsee uutisiin vaan huonojen asioiden takia. :( Nyt tuon asian puintia saa lukea lehdistä... Viimeks oli käsittelyssä masennukset, eristäytyneisyys, miesten puhumattomuus, alkoholi ongelmat jne. Rankkaa. Pahoittelut vaan niiden perheille, jotka menettivät rakkaansa tänään. Mun mielen veti tuo apeaksi... :ashamed:
Eipä ole muuta sanottavaa nyt, sen verran tuo juttu veti muut jutut aika mitättömiksi. :wave:

NullPoints ja Tirri 25+5
 
Nimra
Hei kaikille :wave:

En tiedä viitsiikö tässä juuri itse mitään "hehkutella" tuon eilisen takia...kun mieli on kyllä maassa tämän tapahtuman takia, mutta tietenkin se elämä jatkuu, vaikka se myös pysähtyy ja täysin väärällä tavalla.. ja niin monella :'( En vain jaksa ymmärtää tätä maata... ja sitä kuinka täällä tiettyjä asioita hoidetaan, mutta en voi omakohtaisesti auttaa muuten kuin olemalla tukena sitä tarvitseville ja olla tukena ja "oppaana" heille keitä ehkä "ahdistaa" ja tarvitsisivat apua... En tiedä, aamulla valui kyyneleet poskia pitkin.., kun kuuntelin piispan puhetta (ihan vain aamu tv:ssä puhelimen välistyksellä ), mutta se otti sydämestä!! Kuinka voisin antaa heille perheille tukea ja olla osana tuon "taakan" kantamassa. Ihmisiä toki koetellaan elämässä, mutta ei tuollaista osaa ajatella omalle kohdalle muuten kuin, että olisin täysin murtunut :( Tätä kirjoittaessakin itken...itken heidän kanssaan ja toivon niin kuin piispakin, että on surun aika ja jokaisella on oikeus huutaa, itkeä surunsa pois. Kovasti siis heille voimia!!!! Sydämestäni olen heidän kanssaan jokaisena hetkenä ja toivon elämään hyviä aikoja ja mahdottomasti voimia tähän asiaan.

Nyt siis omaan napaan, vaikka tuntuu niin merkityksettömältä :( Eli aamusella tuossa oli neuvolakäyntiä ja siellä meni seuraavasti:

Pissa: Puhdas
Hemoglobiini: 124
Verenpaine: 118/73 :D MAHTAVAA!!!!
Paino: Laskenut n 1 kg :( ?
Kohdunpohjan korkeus: 30 cm :ashamed:
Vauvan liikkeet: ++
Syke: 140-150


Kyselin ja puhuttiin paljon tästä mun olotilasta niin tuumasi vain, että EI ole näkyvissä mitään raskausmyrkytykseen viittaavaan ja saat olla huoletta :D Olin myös noita sokruja mittaillut ja siinä se niitä tuloksia tarkkaili niin sanoi, että kun ei yhtään ole yli tai lähellekään yli arvoja niin tiputamme mittauspäivää yhteen kertaan viikossa, mutta sama "kuuri" jatkuu raskauden loppuun, minkä jo kyllä tiesinkin :whistle:

Olimme maanantaina poissa eräästä neuvolan valmentautumisesta, kun en ololtani kyennyt sinne menemään niin voih, neuvolatäti sanoi, että ette sitten olleet siellä tapaamisessa ? Me kovasti odottelimme teitä sillä olette niin ihana ja suloinen pari :ashamed: Olin aivan äimänä... ME ??? !!?? Ihana ... :LOL: ? Noh, kaippa jokaisella on oikeus sanoa noin, jos välttämättä haluaa - Olihan se kiva kuulla...

Emme eilen sitten päässeetkään sinne appiukolle, mutta kaippa tänään menemme.. Eilinen jäi sen takia pois, kun mieheni serkku ei sitten tullutkaan :( Noh, mutta sainpa levätä vielä eilisen päivän ja illan =) Tosin, kävimme nuotiolla paistelemassa makkarat :p ja istuimme rannalla...aahh, kahdestaan tulen ja tähtien kanssa :heart: IHANAA!! ;) Kävimme myös samalla yhden ystäväni luona iltakahvilla ja sitten kotiin tutimaan ukon kainaloon :heart:

Ihana tuo ruska tuolla pihalla, kun nyt on "aikaa" sitä ihailla ja siitä nauttia... kyllä siinä mielellään silmiään lepuuttaa :) kaunis on Suomen luonto, siitä ei pääse yli eikä ympäri.

Mukavaa päivän jatkoa kaikille ja voimia :hug:

Minä painuskelen nyt tästä siivoilemaan...kuhan tuo leffa loppuu :p

Nimra + Möyrijä 29+4
 
NullPoints: Apeaksi vetää mielen täälläkin tuo kamala asia... Meiltä ei ole sinne paikkakunnalle montaakaan kymmentä kilometriä, ja samaa keskussairaalaa käytämme...

Tästä mun tassusta, tässä on tod.näk. rannekanavanoireyhtymä mikä on tosi yleistä loppuraskaudessa kun nestettä kerääntyy ja hermot jää pinteeseen



Orchid x2: Mukava kuulla susta

Teiän pikku-rumpali vaikuttaa todella vilkkaalta kaverilta

Pikaista paranemista sinne
ja toivottavasti vaivat vähän helpottavat



ElinaMaria: Tsot, tsot, älä ystävä rakas nolostu hysteerisyydestä ja säikähtämisestä

Se on aivan normaalia teidän taustaa ajatellen

Mulla alkoi verivuoto ja kovat kivut tässä raskaudessa rv 5+1 ja olin ihan paniikissa että tässäkö tämä nyt sitten taas oli...

Me päästiin kuitenkin silloin samantien keskussairaalan äippäpolille tarkistuttamaan että kohdussa on jotain. Toivottavasti ultra-aika tulee tosi nopsaa teille ja saatte sieltä hyviä uutisia!



Nimra: Anoppisi näkee lapsenlapsensa Taivaasta,
ihan varmasti

Ymmärrän ajatuksesi - itsekin ajattelen katkerana, ettei esikoisemme ikinä näe pikkusisarustaan, eikä tämä pieni isoveljeään... Varmasti paljon tulee kysymyksiä sitten kun pikkujätti on siinä iässä... Esikoisen haudalla käymme kuitenkin usein

Mutta luotan siihen että enkelimme on koko ajan seuranamme, näkymättömänä...

Ehkä hän hymyilee minulle tälläkin hetkellä...?



Surusydämen kuulumisia oli mukava lukea

Tuli mieleen että vaihtuuko nimimerkkisi vauvan synnyttyä? Silloin ei ole enää niin paljon surua sydämessä...



Rouva Pikkumyylle toivon lähipäivinä kunnon plussan pärähtämistä!!

Ja sitten vain mukaan tänne!

Mulla oli tosi aikaisessa vaiheessa juuri noita äkillisiä vihlaisuja

Toivon niin kovasti että pieni siellä ilmoittelee itsestään!



Pamu k oli siellä hemmotellut itseään, se on aivan oikein!

Minäkin kävin edellispäivänä jalkahoidossa värjäytin kulmat ja ripset, ja tänään ohjelmassa olisi kampaajalle meno

Nauroinkin miehelleni, että kylläpäs sitä nyt ehostetaan sectiota varten



Nirtsu: Oireiden häviäminen hetkellisesti on ihan normaalia, toki se säikäyttää ja pahasti

Pidän peukut pystyssä että kaikki olisi kuitenkin hyvin!



ON: Piti eilen kirjoittaa neuvolakuulumiset, mutta olin jotenkin ihan älyttömän väsynyt koko päivän

Ei supistellut päivän aikana kertaakaan, mutta sitten illalla tuli pari kipeetä supparia. Noh, viime yö menikin sitten tosi huonosti kun vähän väliä heräsin kipeään suppariin

Ekan kerran tosissaan tuli viime yönä mieleen että pitääkö tässä lähteä sairaalaan

Erittäin kipeitä suppareita tuli 7 kipaletta, ja kahdessa vikassa väli oli vain minuutin

Onneksi ne kuitenkin sitten rauhottuivat aamu 6 jälkeen ja sain torkahdettua vielä


Eilisessä neuvolassa tällaisia uutisia:

Rv 37+4
Turvotus +
Pissa puhdas
RR 118/70
Hb 121 (ei vielä määrätty rautaa)
Sf-mitta 33cm
Syke 135-145
Painonnousu viikossa +200g (nyt yhteensä 12,3kg)
Liikkeet ++
Ja tarjonta PT

Huisia ajatella, että ehdin enää kerran käymään neuvolassa ennen sectiota


Meiän vanhin koira on saanut elämänsä ensimmäisen flunssan, ja se on ihan reppana

Ei sillä onneksi muuta ole kuin että nenä turajaa ja vuotaa, mutta jotenkin väsynyt on koko papparainen

Täytyy sen oloa tässä nyt seurailla...

Nyt syömään ja sitten kampaajalle!



:MyAngels ja itsepäinen pikkujätti rv 37+5
(ultra rv 38+0)
 

Yhteistyössä