*** Keskenmenon jälkeen plussanneet syyskuussa***

voi kun niin pelkäsin ja jännitin, mutta turhaan :heart: meidän pikkuisella oli kaikki oikein hienosti. siellä se potki ja nyrkkeili kovaa vauhtia niin ettei lääkäri saanut heti kunnon pää-perä mittaa otettua, mutta lopulta kaveri väsähti ja kävi lepäämään :heart:

mittaa huikeat 58mm ja niskaturvotus 1mm. nenäluut näkyi, mikä on vielä hyvä asia tuon pienen niskaturvotuksen lisäksi. molemmat aivopuoliskot oikeanlaiset ja selkäranka ja mahalaukkukin bongattiin :heart:

on se ihan käsittämätöntä kuinka nuin pieni jo liikkuu ja vipeltää niin kamalasti. mies oli ihan tohkeissaan koko ajan kyseli "mikä tuo on" niinkuin pikkulapsi :LOL: ihana kokemus kaikenkaikkiaan :heart:

la:ta ei muuteta. sen mukaan nyt 12+5, ekan ultran mukaan 12+1 ja tämänpäiväisen 12+3. mutta nyt kun on menty kriittisen rajan yli kunnialla niin taidan siirtyä vaan tohon yhteen la:han niin ei ihan sekasin mene :D mulle voi vaihtaa la. 3.4 :heart:

JJ-t ja mussu 12+5 :heart:
 
Kiva kuulla, et muilla on ollu hyviä ultrakuulumisia! :) Huomenaamulla se olis itselläkin. Ja toivottavasti olis kans itellä sit hyviä kuulumisia sieltä!
Kiitos kaikille, jotka vastasitte siihen mun oireiden vähenemiseen! Ja huomennahan se selviää onko kaikki hyvin. Kyllä siellä varmaan se sydämen syke pitäis ainakin näkyä, jos kaikki on kunnossa.

Nirtsu ja pikkuruinen 7+5
 
kiitokset onnitteluista :D

nirtsu ja snowball tsempit teillekkin ultraan :saint: kaikki menee varmasti hyvin, tulkaahan sitten kertomaan kuulumisia :heart:

hommasin tänään sitten kotidopplerin, pääsee kuunteleen pikkusta aina kun huvittaa :heart:

JJ-t ja mussu 12+5
 
Mie oon kans tuota doppleria miettiny mut sit mietin, et meniskö siinä sit kummiski ne rahat hukkaan.. Ku mie en hirmusen semmone hermoilijatyyppi oo, ni tulisko niitä sit loppupeleistä hirmusti kuunneltua. Täytyy viel harkita =)
 
joo kyllä mäkin vähän mietin että mitä mä sillä teen, mutta hommattu on :D en mä enää niinkään panikoi kun on viikot jo niin pitkällä ja kaikki loistavasti. ennemminkin sen takia kiva kuunnella että saa hieman kosketusta pikkuiseen ennen syntymää. ja varsinkin nyt kun alkaa pahoinvointi helpottamaan, mutta potkuja ei tunnu.

mulla on muuten istukka edessä, niin sanoivat että voi mennä kauemmin kun yleensä että tuntee liikkeet :(
 
Täälläpäs on tullut paljon hyviä uutisia!!!

Onnea Nimralle hyvistä arvoista!!!
Ehkä tuo lepäily auttoi asiaan???
Oli miten oli nuo arvot ovat loistavia!!!
MyAngelsille kans onnea hienoista tuloksista! Toivotaan et koirakin parantuisi.
Ja et käsi pysyis kunnossa!
JJ-t Siellä se pienokainen kasvaa sullakin! Toi on niin uskomatonta mennä ekaan ultraan ja nähdä siellä elämää. Ennen sitä on tosi vaikeeta ajatella olevansa raskaana vaikka olisikin raskaana oleva olo...
Vaihdoin sit sun LA:n, joten nyt ollaan ajan tasalla. Tuo doppleri voi olla hyvä kun liikkeitäkään kuulu. Mut sit jos joskus ei saakkaan ääniä kuulumaan syystä tai toisesta se voi aiheuttaa paniikkia... Mulla ei sitä koskaan ollut. En vaan saanu aikaiseksi sen ostoa...

Onneksi olkoon tosi paljon!!!

snowball Toivottavasti sun uä meni hyvin.

Ja Nirtsulle toivon kans hyviä uutisia huomiseksi! :wave:
(.) Viikot menee nopsaan. Tajusin just et mun ultra ym on jo ens viikolla. Sit alkaa olemaan mun vuoro jännätä... :ashamed: Viimeks olin siis kunnon tutkimuksissa rv14 ja ens viikolla tulee olemaan rv 27 (!!!). Eli aika pitkä aika on tuossa.
Onneks neuvolassa on kaikki ollut hyvin ja liikkeet tuntuu. Muuten tulisi hulluksi.

Muuten on tunnelmat vieläkin eilisessä. Kuten arvasinkin Suomen tilannetta ruodittiin aivan kunnolla lehdissä. Korvat punaisena luin niitä.

Mieskin tuli kotiin matkaltaan. Neiti oli aivan haltioissaan.
Ja minä.


NullPoints ja Tirri 25+6
 
heippa

onpas päivä taas hurahtanut vauhdilla ohi!

Täällä vaan masu kasvaa.. on oikeesti omasta mielestä jo järkyttävän iso :ashamed: käytiin tänään vaate ostoksilla ja mukaan tarttui pari tunika mallista paitaa.. aamulla kun taas kiskoin paidan helmaa alaspäin niin ajattelin että jotain tarttis kohta hommata :whistle:

rva PikkuMyy:
Täällä pidetään peukkuja! itsellä keskenmenneessä raskaudessa nuo viiltävät kivut tuntui noin viikkoa ennen menkkoja.. tavaroita lautteliun hyllylle kun ensimmäisen kerran vihlas.. ja jotenkin tiesin silloin heti että mitä se on ;)

Nirtsu:
jep kyllä ne oireet voi välistä hävitä.. itse joskus jo sanoinkin että olo helpottaa mut seuraavana päivänä jo sai taas yökätä..

JJt: Onnea hienoista ultrakuulumisista!

jees mut nyt kohti sänkyä miehen kainaloon.. vielä kolme päivää töitä.. sitten alan taas opetella koko päiväiseen kotiäidin rooliin :D
Oikeastaan nyt ei enää hirveesti harmita vaikkei työt jatkunut.. saan nauttia poitsun seurasta koko päiväisesti ennen kuin sitten pikkukakkonen syntyy ja arki varmastikkin hiukan muuttuu.

danjuska ja toukka 13+4
 
Huomenta!

Ekaksi onnittelut ultrakuulumisista JJ-t:lle!

Kuinkas Snowballin ultrareissu meni? Samoin Nirtsulle tsempit tämän aamun ultraan, tulehan sinäkin kertomaan kuinka sujui. On noi ultrat vaan niin jänniä paikkoja.


Mukavaa kuulla, että ElinaMarialla kaikki hyvin!


MyAngelsin hiljaiselon syynä ei siis ollutkaan vauvanhakureissu
Ajatella, muutamia päiviä niin teillä on sitten nyytti sylissä. Tuosta sektiosta muuten. Minä jouduin hätäsektioon juuri sen takia kun ennen aikojaan perätilassa ollut vauveli potkaisi lapsivedet virtaamaan (tai lorisemaan..
) mutta kaiken kaikkiaan siitä jäi tosi hyvä kuva. Jotenkin kaikki sujui niin rauhallisesti ja "tehokkaasti", eikä hätäisyydestä ollut tietoakaan, vaikka kiireellisenä tuo sektio tehtiinkin. Tottakai tilanteet ovat erilaisia ja jos vauva on hätää kärsimässä niin touhu on varmaankin erilaista.

MyAngels on sitten tyylikkäänä sektioon
Onhan tuo itsensä hemmottelu paikallaan. Ja kun tietää, että se itsensä ajattelu ei ole kohta ajankohtaista, kun on se pieni huomion keskipiste maailmassa. Se on muuten jännä juttu, että kun esim. pitäisi vaatteita etsiä itselle, niin jotenkin sitä löytää itsensä pian sieltä lastenvaateosastolta ja matkaan tarttuu vaan lastenvaatteita


Varasin minäkin kampaajalle ajan. Olen niin kyllästynyt tähän päähän (tai jos edes tukalle tekisivät jotain
) Olen sanonut miekkoselle, että rakennekynsistä en luovu ennen kuin h-hetki lähestyy.. Ihan miesparan käsivartta säästääkseni synnytyssalissa..
No ei vaan, ehkä se pyllynpesu on helpompaa lyhyillä kynsillä..

Orchidilla on tosi liikkuvainen vauveli! Jännää, miten paljon tuossa liikkeiden tuntemisessakin on eroa, vaikka suht samoilla viikoilla mennään. Minulla liikkeet on alkaneet nyt tuntua tosi hyvin, ja melkoinen möyrintä siellä onkin käynnissä ja joka suunnassa. Nyt tuntuu paremmin tuonne alaspäin ja ylöspäin suuntautuvat potkut, "sisäsuuntaan" ja sellaiset isot muljahdukset.. Mutta kipeitä ne ei ole tai että unia häiritsisi. Olen kyllä tosi sikeäuninen. Ja jospa se pikkuepeli nukkuisi yöllä.. No jos on isosiskoihinsa tullut, niin turha toivo..

RvaPikkumyylle kovasti peukkuja!
Joko saa onnitella? Huomennako testaat uudelleen?

Tällaista tähän aamuun, nyt kaffelle..

Ihanaista torstaipäivää,
Luminia 21+6
 
Kyllä siinä meinasi itku tulla molemmilta, kun lääkäri sanoi, että "kyllä siellä kotona ollaan" :heart: Sikiö vastasi viikkoja 7+3 ja syke löytyi. :D Täällä mennään pää pilvissä, mutta ennen kun on maagiset 12 vkoa täynnä en varmaan uskalla huokaista helpotuksesta...

Tsemppiä Nirtsulle ultraan.

Täälläkin pidetään kovasti peukkuja RvaPikkumyylle

Kiva kuulla, että ElinaMarialla on kaikki hyvin :heart:
 
Huomenta!
Kymmeneltä on se ultra. Kävin joku aika sitten vessassa ja verta tuli paperiin.. Ei nyt mitenkään paljon, mut tuli kuitenkin. Oon ihan paniikissa, et näkyykö siellä ultrassa mitään vai alkoko mulla nyt sitten se keskenmeno! :( Tiedän, et vuoto ei välttämättä tarkota mitään, mutta pelottaa se silti...
 
Danjuska. Tuossa vaiheessa alkoi mullakin tulla vaikeuksia vaatekaapin kanssa.
Isompia puseroita joutui ostaa... Sit se toinen et kun housut alkaa ahdistaa ja mammahousut tippuu vielä päältä on kiva vaihe... Isommat tavalliset housut ostin, mut ne taisi mahtua vaan 2 viikkoa.

ElinaMaria
Hyvä homma! Toivotaan et noi viikot huristaa sullakin nyt nopsaan ja menis tuo pahin aika ohi... :wave:
Luminialla potkitaan kovasti kans.
Mulla ovat noi liikkeet muuttuneet taas. Muutama viikko sitten tuli tosi kovia potkuja ja kaikki tonne alas. Nyt on ollut hiljaisempaa ja vieläkin tuntuu et tonne alas monotellaan kun monotellaan. Eli päivisin on hiljaista. Yöllä unen läpi möyrintä tuntuu. Eli melkoinen yökyöpeli tää taitaa olla. :| Jospa se muuttais käyttäytymisensä ennen kuin ulos tulee: 14 viikkoa on sillä aikaa opetella se. :xmas:
snowball itse menin rv11 kipujen saattamana ultraan (selvisi munuaistulehdus). Olin niin varma et siellä ei eloa ole ja et km tulee... :x Menkoista laskettuna olin raskaana vasta rv9 tossa vaiheessa. Kuitenkin itkua jo tuhrustelin valmiiksi. Siellä kun sit selvisi ja näkyi et pienokainen siellä oli ja kaikki oli hyvin (ja et olin jo rv11) itkin aivan kuin niagara.... Ne luulivat varmasti ensin et en oo onnellinen. :LOL: Olin aivan onnesta sekaisin.... Eli se voi olla tosi dramaattista. Km jälkeen mulla ainakin oli itsetunto ja toivo tuon asian kanssa potkittu maan rakoon... :headwall: Kuulemma km mahdollisuus on pienehkö tuon ultran jälkeen (varhaisultra), eli nauti nyt raskaudestasi!
:heart:
Nirtsulle pidän peukut pystyssä!!! Toivotaan et tuo verenvuoto oli harmitonta!!! Kylläpäs sulla on stressavaa... :(
Haleja sinne kovasti!!! :hug:

NullPoints ja Tirri 26+0 (poks)
 
Mitra Miten joku laite voi olla käyttämätön ja se kuitenkin auttoi sinua alkuraskaudessa???????? :eek: Onpas ihme laite jooo......... :x
Muutenkin en usko et tämä paikka on oikea tavaroiden myyntiin.
Keskustelu palsta tää ainakin on mun mielestä eikä tavaroiden myynti palsta.
Eiköhän ihmiset täällä osaa niin hyvin tietokoneitaan käyttää et osaavat löytää myyntipalstat erikseen, koska ne ovat tännekin osanneet. :kieh:
 
Neuvolassa on sitten käyty. Sydämen sykettä ei näkynyt, eikä kohtu ollu kasvanu viikon aikana yhtään. Verenvuoto kyllä tyssäs kuin seinään, mutta eiköhän tämä raskaus ollu sit tässä, vaikka sitä kuinka tyhmänä ihmisenä ajattelee, et jos kuitenkin.. Mutta kyllähän se järki sanoo, et keskenhän se on menossa :'( .
Paljon tsemppiä teille kaikille muille odotusaikaan! Toivottavasti saatte jokainen pienet nyytit syliin! =)
 
Nyt vaan pika pikka neuvolakuulumiset tältä aamulta... töistä oikein viiti muuten kirjotella :ashamed:

Uusi täti oli oikein mukava savolainen nuori tyttö =) en tiiä onko vakitäti saikulla vai mitä en tullu kysyneeks.

RV 21+2
Paino: +530g/vko nyt yhteensä +7,5 kg :eek:
Turvotus: -
RR: 120/71
HB: 126 mitä ihmettelen kovasti kun väsyttää niin kokonaisvaltaisesti |O
SF-mitta: 20cm :whistle: ei sanonu mitään
Vettä normisti
Tarjonta: viisto rt (tarkka täti :D )
Sydän +150
Liikkeet: ++

Suonenvetoihin suosittele banaania ja siitä johtuvaan kova vatsaan levolacia, no mä mutustan mieluummin luumuja :D
Viime yönä taas pikku Rumpali piti äiteetä oikein urakalla hereillä, aamu kolmesta ei paljon oo unta saanu ku toinen vetää sellasta ravia masussa, onhan se kiva kun tunteet liikkeet mutta että 24h pitää mennä ku höyryveturi :p Neukkatäti kehotti silittelemään masua hellästi ja puhua samalla vauvalle josko rauhottuis, voi ukko tykätä ku rupeen keskellä yötä höpöttämään masulle :LOL: iltaisin kyllä höpöttelen vauvalle ja silittelen masua mutta yöllä tahtois vaan nukkua |O
No en valita ku toinen voi hyvin...

Nirtsulle tsemppiä ultraan, toivottavasti kaikki on hyvin :hug:

Viikonloppuna tulee taas vuosi täyteetn =) ukko on keksinyt jotain yllätystä mitä ei suostu paljastamaan vaikka kuinka utelen. Pikkumies on lähdössä mummolaan 2 yöks ja mun täytyy varmistaa että kaapista löytyy sopiva uikkari =) ;)

Orchid ja pikku Rumpali 21+1 :heart: neuvolan mukaan 21+2 ultran mukaan 21+4 :D
 
Nitsulle :hug: multakin.

Ja munkin mielestä myynti-ilmoitukset myyntipuolelle tai sit edes omaan ketjuunsa (paitsi et palstan säännöt kieltää nykyisin tuon jälkimmäisen = myynnin muualla kuin kirppispuolella). Tulee niin paljon tekstiä ketjuihin muutenkin, et... B)

Mutta sinänsä, mitä tuohon toppleriin tulee, niin meilläkin semmoinen nykyisin on, kiitos ukon. Se hommasi meille semmoisen edellisen vuotoepisodin jälkeen. Ollaan sillä nyt ihan rahan edestä kuunneltu papusta aina välillä ja täytyy sanoa, et vaikka mulle se ei alkuun niin ehkä in-juttu ollutkaan (älkää käsittäkö väärin, tahdon mäkin papua kuunnella =) ), niin ukolle se on myös erittäin hyvä. Siis sekin pääsee kuulemaan ja tuntemaan tätä raskautta ihan erilailla kuin muuten. :)
 
nirtsulle pahoittelut :'( elämä on joskus niin epäreilua!! :kieh:



snowball onnittelut sinulle hyvistä ultrakuulumisista! itse olin samassa tilanteessa kun sinä kävin ultrassa 7+0 ja nyt eilen uudestaan 12+5 ja kaikki hyvin! pitkä se aika oli täynnä huolta ja murhetta, mutta nyt on huokaistu! tsemppiä sulle piinailuun viikolle 12 saakka :saint:

elinamaria hienoa että on asiat hyvin :heart:

rouva pikkumyy onko siis haamuilemassa?? :eek: en ole huomannutkaan :ashamed: hurjasti onnea ja tsemppiä että pikkuinen jatkaisi matkaansa loppuun saakka :heart:

nullpoints mäkin sitä mietin että mitä jos jostain syystä ne ei kuulukaan joskus, niin varmasti iskee paniikki :eek: no katsotaan nyt koska sitä ekaa kertaa edes käyttää...


omassa navassa ei mitään erikoista..vatsa tuntuu tulevan vaan enemmän ja enemmän esille, ehkä johtuu siitäkin että annan luvan olla raskaana ja muiden siitä tietää
:D

JJ-t ja mussu 12+6
 
Nopeesti vaan ettei potkut tuu...
Nirtsu Kylläpäs tuo on ikävää! :'( Tule kuitenkin ilmoittelemaan miten menee.
Jos jätän noi sun tiedot tonne ja otetaan pois sit kun on kaikki toivo todellakin kadonnut.... En mielelläni noita pois ota :( , ennen kuin tosiaankin on pakko.... :ashamed:
Eli ilmoittele miltä näyttää....
Tosi pahoillani olen sinun puolesta. :( Kurjaa todellakin. :hug:
 
Nirtsu... Olen niin pahoillani

Voimia hirmuisesti!!

Tosi paha mieli puolestasi...



Onnittelut JJ-t:lle ja Snowballille hyvistä ultrauutisista!!



Luminia: Kiitos tuosta kokemuksesta minkä jaoit kanssani

Mä kyllä vähän pelkään että tämä voi tehdä saman jutun ja potkaista kalvot puhki...

Nooh, kun nyt vielä viikon pysyisi masussa!




Orchid oli saanut hyviä neuvolakuulumisia, hyvä hyvä!

Voi mitähän miekkosesi on sulle keksinyt?



Mitäs Miikkikselle ja muruselle kuuluu?



Omaan napaan ei ihmeitä
Kovasti pikkujätti joraa - masu heiluu puolelta toiselle

Eilen supisteli koko päivän tosi lujasti muttei kuitenkaan säännöllisesti. Viime yö meni nukkuessa ja vain pari supparia tuli. Voipi olla että viikonpäästä tähän aikaan
jänskyttää melkoisesti!!!



:MyAngels ja pikkujätti rv 37+6 (ultra rv 38+1)

 

Yhteistyössä