*** Keskenmenon jälkeen plussanneet syyskuussa***

Nimra
Nirtsu Joo, en mäkään tosiaan uskoisi noihin "aataminaikaisiin" vehkeisiin, kun niillä ei tosiaan saa sitä 100 % varmuutta :) jos täälläkin on just sellainen, että "hyvä kun tarjonnan pystyy varmistamaan" :LOL: katsoppas sitten sellaisella laitteella alku ultra niin saanen kyllä epäillä todellakin sen luotettavuutta... :whistle:

Toivotaan nyt, että kaikki olis hyvin, kun kohtukin on kasvanut :heart:
 
Nimra
Siis Apua :headwall:

Mua särkee... voi kiesus... ei tullut kyllä viime yönä, eikä monena muunakaan yönä nukuttua juurikaan 20 min pidempiä jaksoja, vaikka kuinka olen yrittänyt laittaa tyynyä ym... apua missä vaan vois auttaa, mutta EI, ei minkäälaista apua :'( Mä olen niin väsynyt ja ahdistunut, kun en vaan jaksa... nukkumisen jälkeen tekis mieli mennä nukkumaan, mutta vauva kun potkii ja potkii ja nyrkkeilee niin kovin ettei siitä oikein tahdo tulla missään vaiheessa päivää yhtään mitään :( Onko jollain tähän oikeasti nyt jotain todella hyvää keinoa :p ?

Mieskin jo hermoustuu, kun näkee etten saa unta ja on paha olla... :ashamed: Yrittää toki auttaa ja eilenkin hieroi mahaa, että viiltävä, polttava kipu loppuisi ja loppuiha se...MUTTA sitten alkoi taas vauva riekkumaan :eek: (luonnollista, kun "leikkii sen kanssa...) Olen vaan aivan neuvoton, kun untakin pitäisi saada :whistle:

Paha olokin on aivan jotain järkyttävää... mikään ei maistu... kaikki haisee pahalle ja oksettaa... :x Kyllä tämä olo taas koettelee.. kunhan tulisi piakkoin vielä parempi olo =)

Mukavaa päivää kaikille :hug:

Nimra + HyppyVeikka 30+2 (ultra 30+5)
 
(.) Omaa napaa ensin ja luen sitten teidän kirjoituksia:) Kävin neuvolassa ja sydänäänet löytyivät:) Olin niin helpottunut etten jaksanut miettiä neuvolantädin tökeröä käytöstä. Se sitten jaksaa pistää hermoon ja syvälle. Kävin siellä NP ultrassa jossa määritettiin laskettu aika, Minulla oli ennen tätä raskautta se kolmas keskenmeno ja sen jälkeen ei tullut menkkoja. No fiksu täti totesi ettei sulla sitten ollutkaan keskenmenoa vaan menkat kesäkuussa, kun laskettuaika täsmää menkoista laskettavaan aikaan. Siinä sitten piti selitellä että kyllä se oli raskaustesti ihan positiivinen toukokuussa ja että aina keskenmenojen jälkeen alkaa menkat normaalin kierron mukaan. Eli neljä viikkoa alkaneen keskenmenon jälkeen. Tämän nyt tietää jo kun kolme keskenmenoa ollut niin lyhyellä ajalla. Se oli niin innoissaan kun sai laittaa minut äitiyspolille sokeriseurantaan. Aivan hykerteli siinä. Mutta onneksi oli nuo sydänäänet kuuluneet niin ei ehtinyt stressikäyrä kohota kuin vasta nyt:)

Anteeksi tämä vuodatus mutta on ihan pakko saada jonkinlainen mielipide täältä kun mietityttää että otanko liian herkästi nuo terkkarin kommentit. Yritin toki olla todella ystävällinen ja iloinen. Kun ei se käsitä minun mielialoja ja sitä pelkoa että joku voi olla hullusti.
 
Voi Nirtsu kun sua koetellaan... Ei se auta kuin seurata tilannetta vaikka odottavan aika on äärimmäisen pitkä. Paljon voimia sinulle!

Nimra: Aika ihme ettei oteta sinun oloa paljon vakavammin ja tutkita mikä on. Kuulostaa todella kamalalta ja voimia vievältä sinun olosi. Kunpa jonkinlainen helpotus löytyisi sinulle. Muutenkin kannattaa yrittää välttää tuollaista kaveria, joka saa sinulle pahan mielen. Osa ihmisitä muutenkin vähättelee tupakan vaikutusta lapseen, mutta he sitten polttavatkin odotusaikana. Siinä mielessä on omakohtaisia kokemuksia, että lopetin ennenkuin tulin raskaaksi, sorruin keskenmenojen jälkeen ja taas tsemppasin itseäni. Mutta niin paljon todella haluan hyvää tälle lapselle, etten tupakalla häntä myrkytä, vaikka en voi kieltää että erittäin vaikeaa oli lopettaa ja on vieläkin. Kun on muitakin haittavaikutuksia kuin ennenaikaisuus. Kun miettii vauva parkaa joka joutuu kokemaan vaikka vieroitusoireet heti synnyttyään. Mulla on sama asia, että vaikka mummi kuinka haluaisi taas ostaa vauvalle kaikkea, niin en osaa ottaa vastaan tarjottua apua.

Minä myös ostan suurimman osan käytettynä. Tosin kun on jo kaksi lasta niin on jotain tullut säästettyäkin. Tosin kun ne on niin "isoja" lapsia jo (12v ja 8v) niin ei nyt kaikki ole säästössä. Josko sitä jo uskaltautuisi kirpparille tekemään löytöjä:) Tosin taidan vielä odottaa rakenneultran, jospa sen jälkeen sitten.
 
Moikkuli kaikille!!


Te muruset olitte täällä niin jo huhuilleet, kiitos siitä!!

Olette kyllä niin uskomattoman ihania ihmisiä jokainen, että älkää kuvitelkokaan että jättäisin teidät pikkujätin synnyttyä

Ehjänä täällä vielä ollaan
Eilen oli kontrollikäynti äippäpolilla, siitä lisää omassa navassa...



Suuret tervetulotoivotukset Niinuskalle!!

Onnea plussasta,
ja kaikkea hyvää Sinun ja pikkuisesi taipaleelle!!!

Ketjua lukiessasi varmasti huomaat että täällä on huikeita tarinoita, jolloin kaikki on mennyt hyvin



Daizz: Kiva kuulla susta!

Oon sua miettinytkin että missä olet ja miten voit



NullPointsin Galluppiin vastaan että tietääkseni olen suvussani ainut km:n kokenut... Siksipä se niin yllärinä tulikin silloin 6kk esikoisen kuoleman jälkeen...



Nimralle onnittelut rv 30+0 ylittymisestä!!!
Se on mahtava tunne!!

Maidon tulosta oli puhetta... Täällä se alkoi rv 28 ja jatkuu edelleen...
Yöt on "pahimpia" kun paita on melkeinpä ihan märkä...



Miraclen pelkoon sanon samaa kuin muutkin että listeria ja salmonella on tosi harvinaisia... Ite olen muutaman kerran syönyt tässä raskaudessa pihvin mediumina, ja vasta jälkeenpäin hoksannut, että hupsista!

Kaikki on kuitenkin mennyt hyvin

Toki tuon listerian oireet on aika hämäävät, eikös se ole flunssa? Sitä kun on aina joka paikassa liikkeellä... Mutta jos nuha iskee ihan lähiaikoina niin käy listeriatestissä



Miikkiskin se siellä on limatulppaa irroitellut!
Hienoa hienoa!!



Toive81: Kiva kuulla myös susta!

Onneksi pian pääset miehesi luo, ja toivotaan että kelan kanssa asiat selviää

Mäkin tein miehelleni isyyspakkauksen!

Tein sitä tosi pitkän aikaa, ja annoin sen elokuussa hänelle synttärilahjaksi. Mies oli yhtä hymyä!!

Mies sanoikin että se oli paras lahja ikinä, koska siinä oli kaikki tarpeellista (noh, melkein kaikki
) että ne olisi pitänyt joka tapauksessa ostaa



Juuliai: Kiitos kauniista sanoistasi!

Mäkin jännään täällä, että milloin sulle tulee lähtö



Nirtsu: Voi että... Kumpa siellä masussasi pieni olisi!

Mitä jos menisit yksityiselle parempaan ultraan? Ainahan noilla viikoilla ultra pitäisi tehdä alakautta että saataisiin paras näkymä...


Oma napa: Oikeastaan joka toinen yö menee valvoessa suppareiden kanssa. Sunnuntaina suppaili jo 5min. välein tunnin ajan, ja maanantai aamuna 10 min. välein tunnin ajan, mutta kun kestin kivut niin en ottanut synnärille yhteyttä.

Eilen oli sitten se konrollikäynti äippäpolilla. Tehtiin sisätutkimus, ja lääkäri sanoi että edistystä on tapahtunut viime kerrasta (viimeksi tehtiin 17.9.) että paikat on auenneet ja kypsyneet enemmän, että "HYVIN SUURI TODENNÄKÖISYYS ON ETTÄ VAUVA HALUAA MAAILMAAN JO ENNEN PERJANTAITA"

Perätilassa pieni edelleen on kun ultrattiin, ja tuskin enää itse kääntyy kun lapsivesi on roimasti vähentynyt

En sitten tiiä onko sitä tiputellut pois, en ole kyllä huomannut...

Normaalin alarajoissa sitä kuulemma on. Viimeksi sitä oli runsaasti, ja nyt merkattiin neuvolakorttiin että niukasti. Kyllähän sen toki kuuluukin vähentyä loppuaikana...

Lääkäri sanoi että heti kun alkaa säännöllisesti supistelemaan, niin täytyy lähteä sairaalaan. Moneen kertaan sanoi että hyvin paljon mahdollista että saavutaan sinne ennen perjantaita, joten nyt mua vasta jänskyttääkin!


Nyt sitten vain toivotaan että yöaikaan ei tulisi lähtöä, koska silloin ei kuulemma mies pääse leikkaussaliin ollenkaan...

Mä niin tahtoisin hänet tuekseni siihen...

Ja hän itsekin tahtoisi olla vierelläni


Saatiin kirjalliset ohjeet sectiopäivää varten, ja nyt sitten vain odotellaan


Naurettiin miehen ja lääkärin kanssa, että meidän pikkujätti on erittäin "vieraskoria" kun mulle tuli kipee supistus just ennen käyrillle menoa, ja 15min. käyrällä olon aikana ei tullut yhtäkäään supparia, ei edes kivutonta. Sitten kun tulin pois käyriltä, niin taas tuli kipeä supistus


Eipä tänne ihmeitä, oikea käsi on edelleenkin tunnoton, joten tämä kirjoitus on melkoisen hidasta


Nyt syömään ja sitten neuvolaan! Mikä onkin muuten viimeinen neuvolakäynti!



:MyAngels ja pikkujätti rv 38+4
(ultra rv 38+6)
 

Kylläpä ootte kirjoitelleet paljon muutaman päivän aikana!!! Ajattelin, että nopsasti luen ketjun tässä ruokiksella, mutta enhän mä ehtinyt kun vaan pintapuolisesti selata.

Toive81 Isyyspakkaus kuulostaa ihanalta ajatukselta! Täytyypä alkaa miettimään minkälaiset tavarat sopisivat meidän innokkaalle isukille :)

ElinaMaria Yhdyn täysin toisten ajatuksiin siitä, että saa ja pitääkin olla reilusti avoin. Monilla tosiaan sen ekan raskauden huuma on niin valtava, että unohtuu realistiset riskit. Niitten pienien prosenttien suuruuden ymmärtää vasta sitten, kun epäonni sattuu omalle kohdalle. Miikkis on niin oikeessa siitä, että tämä on todella ihana pino olla :heart:

Nirtsu Mä sanoisin myös, että yksityiselle vaan jos teiltäpäin sellainen löytyy. Ne näkee tilanteen helposti ja samalla myös pikkuisen koon. Onko sulla lähellä sairaalaa, missä olisi naistentautien poli? Sinne kannattaa yrittää kanssa, vaikka voi joutua odottaan, enkä osaa varmasti sanoa ottavatko vastaan, kun vuotoa ei ole. Kyllä koettelee hermoja tuollainen epätietoisuus :heart: Jaksan silti puolestasi uskoa, että kaikki on hyvin!

MyAngels Kiitos lämpimistä onnentoivotuksista :hug: Kyllä se kohta poksahtaa ja saat nyytin vihdoin syliin! Mainio tarina pikkuisen vieraskoreudesta; Niinhän monet sanovat, että voivat aistia jo vauvan luonteen masunkin läpi :)

(.) Tänä aamuna on meillä nähty onnen kyyneleitä. Varhaisultrassa näkyi pieni mytty ja syke ja täti sanoi kaiken näyttävän hyvältä. Kokoa oli 10,2 mm ja koko vastasi viikkoja 7+4 eli aikalailla niin kuin olen laskenutkin. Tästä on hyvä jatkaa eteenpäin.



 
Nimra ootteko te käyny tutkimassa että mistä kivut johtuu? :hug: Vai onks ne vaan suppareita?

Lotta tsempityksiä tupakan lopettamiseen!! Tai siis jaksuja!! tiiän mitä käyt läpi... itekin oon vuos sitten lopettanu. :hug: muta mahtava homma että oot lopettanu. :)

MyAngels mä NIIN jännään sun puolesta!!! :eek: :D Siis mä en voi uskoa että teillä on jo kohta oma vauva sylissä!!! :heart: :heart: Toivottavasti saisit miehen mukaan sinne leikkaussaliin. :hug:

Kiitos niinuska :hug: ja ONNEA sykkeestä! :D :heart: Minäkin pääsen katsomaan sitä torstaiaamuna....

EM rv 8+0 (POKS)

Hei... mehän poksutaan mirkun kanssa samana päivänä. :)
 
Niinpä Miracle, mä olen niiiiiiiin huono pitämään kirjaa omista kierroistani (tai mistään muustakaan) josta surkea esimerkki on se, että en tarkalleen muista milloin viimeiset kk alkoivat. Voitko uskoa :headwall:
Toisaalta tämä kirjaamattomuus on myös seuraus pienestä luovuttamisesta ja hälläväliä-ajattelusta, kun en halunnut uhrata raskautumiseen enää niin paljon energiaa kuin olen neljän vuoden aikana laittanut. Ja se toimi!!

Joten neuvolassakin arvailin, et "ihan varmasti oli 8. tai 9.8". Ja sitten se gyne ei löytänyt kiekkoa :LOL: Joten toudellakin 7+4 on aika venyvä aikakäsite!!!
 
Ööööö :D Joo en nii mittään ymmärtänä kyl tuosta :D Mul oli helppo kuva ko siihe suoraa tul se 7w1d ja ultraajakin (erikoislääkäri) viel sanoi millä vkoilla ollaan. Mut se muutenkii ultras nii nopeesti ja tyyliin: joutuin ny, on kiire ja haluun rahat tästä. :D Eli se ultra kävi sillai jotai puoles minuutis.. Et kyl mie ootan tota np-ultraa jos näkis sen pienen siel vähä kauemmi :p
 
niinuska ja miracle: joissakin ultrissa (vanhemmissa) ei ole sitä automaattista "ajanlaskua". Mullakin ekassa ultrassa katottiin vain mitta ja sit lääkäri arvioi erillisen taulukon sekä mun antamien tietojen mukaan, et arvioitu päivä voi hyvin pitää paikkaansa. Toka ultra antoi sitten mitankin, joka oli päivän vähemmän kuin tuo eka arvio. Mutta kolmas ultra, kaikista tarkin näistä eli nt korjasi tilanteen taas tuohon ekaan arvioon eli se päivä oli kurottu umpeen. ...jotta juu... kunhan on suunnilleen oikein siinä alussa, se ei niin tarkkaa ole, onko se päivän parin heitolla suuntaan tai toiseen. :D

(.) neuvolassa taas käyty. Kaikki ok. Semmoista ajattelin teiltäkin kysellä, että millä sykkeellä teillä ollaan näillä viikoilla menty (about, mulla nyt 18+3) ja onko teillä vielä sukupuoliveikkauksia.. :whistle: Papusen sydän sykki 154 tahtiin. Eihän tuo syke mikään varma tapa ole mitään ennustaa, mutta kunhan mietin. :D Rakenneultra varmaan sitten 10 päivän päästä kertoo enemmän. Ehkä. :D

Jahans ja taas alkoi monotus. Mutta en valita. B)
 
Iltaa,

onnea kaikki POKSujat!

ElinaMarialle, täältäkin oikeen kunnon onnenpotkut työnsaantiin :whistle:

niinuskalle onnittelut sykkeestä! wow!

Nirtsu, juu yksityiselle mars mars...jo tosiaan tuon mielenrauhan takia.
Mulla tuli ovis km jälkeen ihan niin ku se km-vuoto olis ollut menkat...eli nkahden viikon päästä oli ihan selkee ovis. Jonka Gyne sit vielä sattui varmistamaan kun siellä olin, hienosti näkyi ultrassa rakkulat.

Kärppis, eikös sitä sanota ett pojilla ois matalammat sykkeet kuin tytöiilä, näin muistelen...että tuo vaikuttais sit tytölle! (no nää nyt on näitä, uskoo ken tahtoo)
mulla tänään semmosta sykettä 130 ja poikaa veikattiin rakenneultrassa.

Omaa napaa,
eli neuvolassa kaikki ok, HB on nyt noussut kahden viikon tehokuurin ansiosta!! :D
ja sen kyllä olossa huomaa, se oli viimeks vain 105 ja nyt noussut lähtölukemaan 132! Jee!
vinkkinä muille joilla matala HB:
lääkäri suositteli Obsidan rautaa, 2 x vrk, joskus voi ottaa kolmannenkin
(jos vatsa kestää)
ja illalla 3 h maitotuotteiden jälkeen yötä vasten koska imeytyminen on niin hidasta, vissiin tapahtuu vasta ohutsuolessa...
Mulla ainakin auttoi! Ah olo on niin erilainen ku tossa taannoin nukahdin pystyyn...ja olin ihan tajuttoman väsynyt.
Ja nyt voi viel sit ottaa sen yhden tabletin jos haluaa.

SF mitta 30cm! =) eli massu kasvaa kyllä muutenkin kuin silmissä. ;)

vauveli kääntynyt ja on raivotarjonnassa.
paineet 111/70.
painoa n +200g/ vko, ei ihan vielä +10 kg ole rikki!

Laittoi lähetteen syntapa-arvioon jota odotan postin tuovan sairaalasta kotiin.
semmoista.

palaillaan taas...
Miikkiksen ja MyAngelsin jännittäminen vaan jatkuu ja kasvaa!
Siis onko se virallinen, annettu sektiopäivä tämän viikon pe?! HUI! Ihanaa!
 
Pamu k: Eipä ole täällä yksityistä. Niin ja ei olis kyllä tällä hetkellä varaakaan mennä. Jos ovis lasketaan km:sta, niin ei mulla ole kyllä sit enää mitään toivoa, et tuolla kohdussa olis mitään elävää! Eiköhän tää ole tuulimuna. Ja pientä vaalean ruskeaa vuotoa on tullut taas tänään, vaikka ei se välttis km:a tarkoita, mut ei mun km:sta laskettuna voi olla kyllä sit tosiaankaan mitään.
 
Voi ihanaa MyAngels, teillä on ihan kohta h-hetki edessä! Tässä syksyn edetessä sitä on kummasti ruvennut muistelemaan omia 30+ -viikkoja esikoista odottaessa, kun raskausviikotkin kulkevat yhden viikon heitolla ihan samoissa kuin silloin kaksi vuotta sitten (esikoisen la oli 30.12., nyt on 8.1.) :) Nyt sitten viimeisetkin hommat valmiiksi kotona, ja tee paljon ruokaa pakkaseen!

Mulla on mahassa oikein aktiivinen pikkuinen tyttö, mutta tuo istukka hillitsee kummasti pahimpia monotuksia. Ihan hurjaa, kun välillä tunnen möyrintää, muttei kuitenkaan tunnu potkuja eikä lyöntejä. Esikoista odottaessa kaikki tuntui niin terävänä, kun oli istukka takana.

Ei oikein pää toimi - esikoinen heräsi klo 05, joten äippää väsyttää jo...

Tuttiritari 25+5
 
Nirtsu,
voi harmi...ja nyt sit joudut oottamaan vielä ens viikon maanantaihin ultraa (?) jos siis oikein ymmärsin aiemmasta viestistäsi... :hug:
kurja tilanne.
epätietoisuushan se kalvavaa on ja todella turhauttavaa.

tuosta kierrosta, sehän voi sulla olla ihan mitä vaan! tuo oli vaan mun kierron tarinaa, eikä varmasti ole kaikilla noin, sehän on kans juuri todella yksilöllistä.

toivotaan, toivotaan, :hug:
 
Nopeesti kirjoittelen... Eli tulee aika omanapaista tekstiä tekstiä nyt... :ashamed:
Nirtsulla on harmillinen tilanne ja Onnea Lotalle tuloksista... Muillekin jos en lukenu kauheen tarkkaan. Haleja ja tsemppiä!
Täällä on ollu tällainen päivä: :headwall: :headwall: :headwall: :headwall: :headwall: :headwall: Siis mulla oli se sairaalatarkastus ja olipas niin P:stä.
Eli ei ollu ees ultraa, vasta kuulemma 6vkon päästä. :'( Sit muutenkin oli niin nopeeta toimintaa et sai ihan kynimällä saada minkäänlaista tietoa....
Otettiin veret. Sit katselin mun kansiosta miten ne sokrut oli viimeks. Hyvin ne siis oli paitsi se toinen arvo pikkasen koholla. :headwall: Oli kuulemma ihan niiden raja-arvojen alapuolella. Eli siis Nimra paljos se toinen arvo saa olla??? Mulla oli se siis 9.4.
Sit menin sitä lekuria tapaamaan... Se oli siis toinen tyyppi kuin viimeks... :headwall:
Ja sit sillä oli mukana harjoittelija. Se niin aurinkoisesti sanoi et "nythän sinä aiot synnyttää alakautta". Mä olin vaan et häh??? :eek: Viimeks ku se toinen lekuri suositteli sektiota.... |O Mä sanoin sille et se toinen SANOI ET EI KANNATA... Se vaan oli et katsotaan.. sit joskus viikoilla 34 tai 35..... Eli sit vasta tulee suoraa vastausta (jos silloinkaan...). Jotenkin vaan vähätteli mun viimeksi olleita ongelmia. Mä kun EN halua et se menee niin kuin meni viimeks et oon niin kauheen puhki et osaan vaan itkee ja nukkuu................... :x
Kuitenkin näin sit siitä kansiosta et sektio merkinnän se oli laittanut... :x
Sit otti verenpaineen (en tajunnu kysyy kun olin niin kettuuntunu sen asenteesta).
Sit mittailivat sen sf mitan ja se oli 26, eli normaali. Ja sit kuunneltiin Tirrin sydäntä. Se lekuri oli et "hei sun vauva liikkuu", johon mä olin et "tiedän".... :headwall:
Eli sellainen reissu oli mulla.
Toinen sokerirasitus on pian. 2 vkon päästä neuvolavisiitti ja sit marraskuun puolessa välissä uusi sairaala tapaaminen.
Ainut asia on et olen onnellinen et sanoin jotain takaisi. Viimeks kun ekakertalaisena menin kuin pieni karitsa lahtuulle.
Niin ja alapää synnytyksestä. Viimeks sitä yritettiin eikä onnistunut. En koskaan sanonu sanaakaan sektio... V et sen lekurin asenne sai mut raivoon.... |O Se edellinen kun oli toista maata: jutteli, sanoi molemmat puolet, sanoi miltä hänestä tuntuu ja kysyi miltä musta tuntuu............. Tuo oli toisenlainen tapaus. :headwall:
Laitan uuden pinon sit myöhemmin.
Nyt meen rentoutumaan hetkeksi.............

NullPoints ja Tirri 26+5
 
Nimra
ElinaMaria Olen kertonut itse, mieheni kanssa terveydenhoitajalle (neuvolassa) ja gynelle/erikoislääkärille (neuvolassa), mutta kun ei kohdun suulla ainakaan viimeksi (ennen näitä nykyisiä ISOJA kipuja ollut tapahtunut mitään niin eivät pidä muina "kipuina" kun normaaleina raskauksiin kuuluvina... :eek: EI ottanut kummatkaan asioita vakavana ja hyvä ettei nauranut mulle, että etkö sinä nyt tyttö hyvä ymmärrä, että raskaana ollessa näitä tällaisia tulee... ja menee... :$ Noh, enpä jaksa enää asiasta väitellä heidän kanssaan, mutta olen niin väsynyt ja rikki jo näiden kipujen kanssa, että jos nämä ei oikeasti lopu tai helpota niin kyselen sitten vaikka äippäpolilta, että MITÄ NÄMÄ OVAT ? Sillä mä en tiedä millaisia on ennakoivat,-kivuttomat,- ja kivuliaat supistukset, vaikka kaikki aina sanoo, että kyllä SÄ sit TIEDÄT, KUN niitä TULEE... Mitä JOS EI TIEDÄ ??? :ashamed: Mua on nyt viikonajan polttanut ja vetänyt kumpaakin kylkeä niin, että en pysty istumaan, seisomaan...tai kävelemään.. max 15 min liikkeellä ja sit on STOPin aika :/ Yöllä EI ole kahta puhetta siitä, että VOISI NUKKUA 15 min pidempään YHTEENkyytiin... :'( EN ymmärrä enää... Mulla on kävelykin jo aian tuskaista.. :headwall: Tuntuu, että vauva työntää itsensä tuolta haaroista alas, vaikka väkisin... kun liikun kävellen.. :eek: Ja sit voi keisus niitä monotuksia ja nyrkkeilyjä!!! Niistä EI jaksa enää EDES VALITTAA, kun ovat jotain aivan KAMALAA - EI tunnu yhtään hyvälle.. ja sit jos istun/kävelen niin jos katsahdan massua niin ei mene kuin hetki niin näkee aivan selvästi kuinka vauvan pää tai pylly tunkeutuu niin ulos navan kohdalta kuin vaan on mahdollista :D Mahassa on siis selkeä "pallo" kun sitä katsoo ja aivan KOVA :x Kunpa vaan jaksaisin näiden kipujen kanssa...

Niinuska Onnea kovasti ultran johdosta :heart: !!! Hienoa, että kaikki oli hyvin :hug:

Kärppä Ihana juttu, että sinullakin oli neuvolassa kaikki hyvin :heart: Hieno homma!

Nirtsu Mä edelleen täällä mieheni kanssa toivottelen sulle :hug: kera ONNEA ja kaikki sormet ja varpaat EDELLEEN pystyssä eikä ihan heti laske :wave: Toivotaan edelleen sydämemme pohjasta parasta =)

Joo, käytiin tuossa illalla auttamassa pihan haravoinnissa äitini äitiä ja voin sanoa, että kyllä oli niin VAIKEAA olla seisaallaan... (2 h) ja samalla lakaista/haravoida, että voi PER** :'( Ei tuo iskias ole muuttunut ainakaan yhtään paremmaksi ja jalka oli "jäisen tuntuinen" heti 30 min jälkeen.. ja sit alkoikin normaalit kivut jalassa :( mutta reippaasti yritin olla pystyssä loppuun asti, mutta oli RASKASTA ja nyt pelottaakin, että miten voin olla vielä 4 vko RAKSALLA ??? :eek:

Nimra + Hiljainen masukki 30+2 (ultra 30+5)
 
Nimra!! Sinuna kyllä vaatisin jotain tutkimuksia tai selityksiä asialle... eihän tuosta mitään tule jos koko ajan sattuu ja et pysty lainkaan nukkumaan!! :hug: Soitahan itsellesi huomenna aika.... kyllä ne sinut ottaa kun sanot että sattuu ja että oot huolissasi!!

Onnea hyvistä neuvolakuulumisista Pamulle ja Kärppikselle!! :wave:

Nirtsu :hug: sinun tilanteesi kyllä surettaa kovin. :( Toivottavasti saat pian selvyyden asiaan.

NullPoints sunkin pitää varmaan laittaa kova kovaa vastaan siellä neuvolassa. :/ Eihän tuo ole kivaa ollenkaan!! Mut pääasia on että saat yhteisen sävelen sen lekurin kanssa... sanot vaan että STOP. otetaas alusta ja ihan rauhassa - mitä tehdään.

(.) V-Ä-S-Y-T-T-Ä-Ä. oksettaa edelleenkin... :x koko ajan pitää syödä!! :eek: Mä varmaan lihon ku pullataikina tän syöpöttelyn takia!!! :headwall: nojaa... parempi se on että syön ku etten pystyis syömään. :) tänään taas tuli pelkoajatuksia ettei kaikki mene hyvin ja että jotain pahaa tapahtuu kuitenkin... :/ Tulis äkkiä torstai niin näkis sen pienen sydämen sykkeen. :) Tai mä TOIVON että mä näen sen sykkeen... niin paljon taas täällä palstalla keskenmenoja, tuulimunia ja muuta... ei pitäis lueskella niitä koko ajan. :ashamed:
 
Heippa vaan, viikonloppu lekoisasti vietetty
enemmän ON -osiossa... kauheesti on taas juttua tullut muutaman päivän aikana, ahkeria ootte taas olleet.

Kyllä jänniittää täälläkin MyAngelsin puolesta koska tulee lähtö, kyllä on niin ihanaa, että teillä jo perjantaina viimeistään on vauva kainalossa
toivottavasti nyt ei päätä yöllä syntyä, että mies pääsee tsemppaamaan mukaan, peukut pystyssä että päivällä syntyy hän


katherine mukava kuulla sinustakin :wave: tuosta parvosta en osaa sanoa mitään, mutta toivottavasti et nyt sitä saa

Miikkiksellä ihan komia masu
vai on sielläkin limatulppaa havaittu. Ei oo enää kauaa ku teilläkin vauva tuhisee kotona


Nirtsulle paljon tsemppiä, että kaikki oliskin vielä ok. Jos tärppi onkin vaan käyny myöhemmin, ja noilla vatsanpäältä otettavilla ultrilla ei kyllä noilla viikoilla vielä pysty sanomaan juuta eikä jaata


Tinkatar onnittelut hyvistä ultrakuulumisista :heart: kyllä ne vuodot aina säikäyttää, toivottavasti nyt on rauhoittunut


niinuska tervetuloa mukaan :wave: ja onnittelut plussasta ja hienoista ultrakuulumisista :heart:

Nimra kyseli hyppykiikusta, mielipiteitä on varmaan monta, mutta mä tykkäsin esikoisen kanssa siitä. Oli aikamoinen sylitakiainen ja siinä sai äidin kädet olla vapaana pitkiä aikoja kun poika tykkäs pomppia siinä itekseen

Katoin tota esikoisen aikasta äitiys korttia, ja mä oon viikoilla 30-32 laihtunut 400g/viikko ja uudestaan 35-36 500g/viikko eikä koskaan oo mitään siitä sanottu


daizz pikkasen ehdinkin jo sinua kaipailemaan, mukava kuulla että kaikki hyvin :wave:

NP gallup: eihän mulla oikeestaan keskenmeno ollut kun oli keskeytys, mutta mun äidillä on rv20 kuollut vauva masuun ja mun serkulla (äidin puolelta) rv24 tullut kohtuun reikä... joten ei hyvät kokemukset suvun puolelta
sitten mun toisella serkulla (äidin puolelta) meinas vauva kuolla synnytyksessä ku huomasivat ihan h-hetkellä että napanuora vuotaa verta :eek:

toive mukava kuulla sinustakin :wave: toivottavasti saatte Kelan kanssa asiat hoitoon, se kyllä osaa olla niin raivostuttava laitos
duunin takia joskus joutuu aina sinne olemaan yhteydessä ja ei kyllä koskaan saa kahdelta eri ihmiseltä samaa vastausta

Onneks pääset kohta miehen luokse, se kaukokaipuu on niin raastavaa

Isyyspakkaus on mullakin tekeillä, esikoisen odotuksessa tein oikein ison pakkauksen ja annoin sen synttärilahjaks
ite sain samaan aikaan äippäpakkauksen. Nyt taidan tyytyä vähän vähempään, tällä hetkellä oon ostanu sukat jossa lukee "Vaipanvaihdon maailmanmestari" ja siinä kiinni sukupuolen mukaiset pikkutöppöset
aikaahan mulla tässä vielä on...

EM mun mielestä on ihan hyvä välillä käydä noissa kuukausipinoissa kertomassa tosielämän juttuja, monella tuntuu olevan niin ruusuinen käsitys ja erittäin kovat mielipiteet ennen omakohtaista kokemusta asioista :/
Tsemppiä työnhakuun


Danjuskalle onnittelut sykkeestä :heart:

miraclelle tsempit huomiseen ultraan


Nimra täällä kanssa nukkuminen jo NYT on vaikeeta, ku toinen paukuttaa mennä läpi yön. Töissä on ihan kanttuvei ku yöllä saa nukuttua vaan lyhyitä pätkiä, mä todellakin toivon ettei mun seuraavat 18 viikkoa samanlaisia vaan rauhoittuis jossain välissä että sai nukuttua
sitä samaa toivon sinulle. Illalla ei kannata ainakaan mitään sokerista syödä/juoda siitä se vauva innostuu.

lotta onnittelut sydänäänistä :heart:

kärppis sykkeistä ei voi kyllä sanoa... esikoisen sykkeet aina viikolle 36 asti +150 ja sen jälkeen 120-135 eli alussa tytön ja lopussa pojan sykkeet ja poitsu tuolla tuhisee sängyssä


ON Oli tosiaan oikein hemmottelu viikonloppu, mies oli varannu pk-seudun ylpeydestä :LOL: Flamingosta kylpyläpaketin. Oli kyllä mukava kelliä lauantai iltana pari tuntia erilaisissa vesialtaissa ja saunoissa
Ilta tosin alko pikkasen reippaammin ku piti palohälytyksen takia ravata ensin rappuset alas 10. kerroksesta ja sitten samaa tietä takasin
sanoisin, että tällä vatsalla jo ihan kiitettävä suoritus
Siellä oli kyllä magee allas missä oli mineraalivettä ja musiikki kuulu veden alla, vauva sai ihan hirveen menokohtauksen siellä altaassa, en sitten millään pysynyt selälteen ku toinen veti vasemmalta oikeelle sellasta ravia
Suosittelen kyllä kaikille :D mutta ei liian pitkällä oleville, kyllä supisteli mullakin ihan mukavasti sitten illalla.
Sunnuntai menikin sitten mukavasti kotiaskareissa, en kyllä muista koska olisin niin perusteellisesti pessy kämpän. Keittiön seinätkin sai rätistä ku esikoinen vähän vauhdikkaasti syöny


Ei sais purnata tästä olotilasta, mutta kun ei jaksa kohta enää. Vauva on jo mielestäni liian aktiivinen, eilen oikein kuulostelin niin ei sen 10 minuuttia hiljasta hetkeä koko ajan monotteli tai möngerti tuolla yksiössään
mä en tosiaan tiedä liikkuuko se unissaa vai jaksaako tosiaan olla hereillä tollasia aikoja :eek: Viime yönä sentäs nukku, ja niin sain nukuttua minäkin... tosin ukko herätti keskellä yötä ku olin kiroillu oikein kuuluvasti ja vihasesti unissani
mutta sitä edellinen yö oli jotain ihan hirveetä menoa, toivottavasti oppii nukkumaan ennenku syntyy

Kävin hakemassa saikkua loppuviikon ku en jaksa töissä mitään tehdä ku koko ajan väsyttää ja jalkoihin sattuu
jospa sitä taas ens viikolla jaksais. Ajattelin kyllä ruveta syömään rautaa vaikka hb oli ihan ok viime viikolla, katotaan josko se auttaisi tähän
olotilaan.

No nyt täytyy mennä nukkumaan, jos sitä vaikka sais unen päästä kiinni |O

Orchid ja pikku Rumpali rv 22+0
 
Nimra
NullPoints Siis mulla oli rasituksessa raja-arvoina kun mitattiin verestä niin paasto 5,1 (1h) 10 ja (2h) 8,7 mmol/l

Olen ymmärtänyt, että nuo ovat raja-arvot, kun testi tehdään verestä ja kun kotona mittaan niin niiden pitää olla paasto 5,5 ruoan jälkeen (1,5h) 7,8 mmol/l, mutta nyt sain uudet ohjeet ja paasto oli muistaakseni sama, mutta ruoan jälkeen pitäis olla jo tunnin päästä 6,8 mmol/l mutta en sitten tiedä voiko nuo olla erilaisia rajoja muissa neuvoloissa.. jostain luin, että suomessa on ainoastaan näin tiukat tarkastukset ja raja-arvot :/ joten meitä tarkkaillaan siis tuossa asiassa eniten... toisaalta ihan hyvä, mutta toisaalta lisää vaan entisestään tätä stressiä ja huolta..., ku miettii, että menikö nyt yksi riisin jyvä liikaa vai ei :LOL:
 

Yhteistyössä