*** Keskenmenon jälkeen plussanneet syyskuussa***

Sukulaiset osaa olla aika jänniä, tosiaan ja niiden neuvot ja mielipiteet.... huh huh!

Mun miehen puolella sukua on paljon keskenmenoja. Melkein voisi sanoa, että kukaan ei ole onnistunut ekalla. Mun suvun puolelta taas kukaan ei ole myöntänyt tai tullut kertomaan.

Muutenkin välillä vihastuttaa se häpeän pelko, mikä on vielä tänä päivänäkin havaittavissa meidän vanhempien sukupolvessa. Mun äiti sanoi km:n jälkeen, että ei tätä tarvitse sitten kaikille mainostaa (!!!). Ja appiukko sanoi nyt kun plussattiin, että ei siitä kuulu onnitella (eikä sitten myöskään iloita, kun "mitä tahansa voi sattua"). Totta toinen puoli, mutta me ollaan onneksi jo vanhempiamme parempia jakamaan iloja ja suruja, ja se tekee elämästä aina helpompaa mun mielestä.

Kiitos kaikille onnitteluista :heart:

NullPoints - Itse olen laskenut että h-hetki olisi 15.8. Eka neuvola on kuitenkin vasta reilun viikon päästä ja sitten kuulen tarkemmin. Ikä 32v. Yksi km 04/07 ja tämä on nyt toka raskaus. Sairaala tulisi olemaan K-HKS.
 
niinuska... aika uskomatonta musta toi salailun tarve. :/ Mut meidän vanhemmat on ihan samanlaisia. :LOL: Niillä ei vaan oo mitään sanottavaa asiaan. Minä päätin että kerron raskaudesta heti kun plussa tulee ja niin tein. Ja perhana jos ei muka saa onnitella!!!! :eek: Maailman ihanin asia! Ei se vauva siitä kuole jos onnittelee... eikä myöskään siitä jos ostaa heti vauvanvaatteita tai vaunut.

Sori paasaus.. :ashamed: :LOL: mä en vaan jaksa tuota taikauskoa. Jos joku on mennäkseen pieleen niin ei se asian panttailu siihen mitään auta. Sen olen valitettavasti kyllä huomannut. :|

 
Niinuskalle onnittelut plussasta!!

Nirtsun puolesta edelleen peukut ja varpaat pystyssä, jospa tosiaan olisikin vielä varhaisemmassa vaiheessa kuin kuvittelit.

Katherine: Juuri eilen luin netistä, että kyllä töistä pitäisi saada saikkua, jos on parvorokkoa liikenteessä ja työskentelee lasten kanssa. Samaten, jos on työpaikalla, jossa parilla aikuisella on kyseinen tartunta havaittu. Itsekin ehdin eilen pelästymään, että työkaverilla olisi se, mutta onneksi kyse olikin vain vaarattomasta rokosta.

MyAngelsislla alkaa olemaan jo tosi jännät ajat.. :)

Nimra: Ei kyllä mun mielestä vielä kilon laihtumisesta kannata huolestua tahi vetää mitään erityisiä päätelmiä. Kyllä itsellänikin ihan normaalioloissa kilon verran (vähän enemmänkin) voi paino hyppiä riippuen siitä, miten on syönyt, juonut, käynyt vessassa jne.

NP:n gallup: Ei meidän suvussa mitenkään hirveästi tiedossani olevia km:ia ole. On kyllä yhdet (ei ihan lähisuvussa) sisarukset, joista toinen ei ole onnistunut saamaan lapsia varmaan parinkymmenen vuoden yrityksestä huolimatta ja toinen sai kaksi 14 vuoden yrityksellä. Mutta ei heilläkään kyllä km:iä tietääkseni ole ollut. Äidilläni on ollut ilmeisesti yksi km, vaikkei sitä siihen aikaan mitenkään virallisesti ollut todettu.
Mutta ei kyllä mun vanhemmillani ole minkäänlaista häpeää tms. näistä meidän ongelmista havaittavissa. He eivät ole halunneet puhua näistä asioista muille sen takia, että saisimme miehen kanssa itse päättää, ketkä tietävät tapahtumista ja minkä verran. Mutta luvan kanssa ovat kyllä kertoneet. Muutenkin he ovat mukana eläneet kanssamme kaikki nämä kolme raskautta ihan täysillä. Toivovat, jännittävät, tukevat, auttavat ja tekevät kaikkensa, minkä voivat. Ja jaksavat tästäkin plussauutisesta iloita ihan yhtä paljon kuin aiemmista.
 
Morjens!
Täytyy käydä välillä kertomassa kuulumisia, vaikkei mitään selvyyttä mihinkään suuntaan olekaan. Väsymystä edelleen (tosi paljon), rinnat kipeät (ei ehkä niin paljon kuin alussa), välillä on pahoinvointia, mieli herkkä, maha tosi turvoksissa välillä...
Vuotoa tuli silloin perjantaina ja eilen (pientä ruskeaa tuhruvuotoa, yhteensä n. teelusikallinen). Eilen illalla ei tullut enää mitään, eikä ole tullut tänäänkään. Tuli kyllä vaan mieleen, et voiko tää nyt olla sellanen keskeytynyt keskenmeno. Vai minkälainen se oikein on?
No edelleen se pieni toivo vielä on olemassa ja maanantaina soitan neuvolaan ja varaan ajan.
 
Nimra
Hei Nirtsu itse olen kokenut tuollaisen keskeytyneen keskenmenon ja meillä se "sujui" seuraavasti... eli tein raskaustestin suunnilleen viikoille 5... ja se näytti vahvaa viivaa. Oireita oli erittäin kipeät rinnat, kamala väsymys :( Noh, sitten ensimmäisen kerran kävimme neuvolassa rv 7-8 ja samalla saimme ajan varhaisultraan tai siihen missä varmistetaan raskaus..

Ultra oli muistaakseni niin, että siellä olisi pitänyt näkyä alkio joka olisi ollut noin rv12.., mutta ennen ultraa oireet väheni aikalailla radikaalisti ja ne eivät palanneet takaisin edes "lievinä".. väsymys ja rintojen arkuus oli poissa aivan yhtäkkiä kun oli tullutkin.. ihmettelin itse, mutta en pitänyt vielä ihan viimeisenä niittinä niitä..vaan valoin pientä toivoa.

Menin sitten ultraan ja siellä tuli "totuus" ilmi.. alkion kehitys oli pysähtynyt jo viikoille 6 :'( eli olin kantanut häntä kuolleena sisälläni jo monia viikkoja.., mutta lääkäri sanoi kohdun olleen suurentunut, joten vielä jaksoivat "elätellä".. itse tiesin tilanteen, eihän voi olla tuollaista heittoa ja alkio olla ilman sykettä... :'( joten odottelin km:noa toisin kuin lääkärit.

Sitten ei mennyt kuin muutamia päiviä niin minulla alkoi pienen pieniä veriviiruja tulla ja sitten kävelylenkillä oli tullut jo ihan pikkuhousunsuojaan asti hiukan verta..tiesin mistä oli kyse ja kerroin miehelle...emme vaan voineet tehdä mitään - odotimme.

Sitten seuraavana aamuna se alkoi, silloin tuli jo ihan kunnolla verta ja olin todella kipeä!! :( Menin vielä sinä päivänä töihin ja voin kertoa, että oli/on varmasti ollut hankalin päiväni tähän mennessä... Antaa pikkuisen mennä ensimmäiselle matkalleen, mutta siis tämän kerroin siksi, että tuo ei välttämättä kyllä kuulosta km:lta...

Minulla oireet kuitenkin hävisi aivan kokonaan ja vuoto alkoi melkein heti pienestä tuhrusta suureen veriseen vuotoon (menkat) ja kivut tuli heti (eräänlaisiksi synnytyspoltoiksi sanoivat neuvolassa) ja vuoto oli tosiaan veristä. Tuo rusehtava tuhruhan on yleensä juuri sitä vanhaa ja voi olla merkki tosiaan vaan siitä, että olet varhaisemmassa vaiheessa :)

Minulla on tässä(kin) raskaudessa ollut vuotoja aina melkein tuonne rv 13 asti ja se on ollut sitä (rusehtavaa) tuhrua ja sit myös ihan vähänpunaista...paperiin pyyhkäistäessä, mutta vielä menee hyvin ja viikkoja on jo 30+0 :D

Joten uskon, että tuo on harmitonta =) Ja todellakin toivon sitä sydämeni pohjasta, että raskautesi etenee hyvin ja saatte oman nyytin syliinne :heart: Toivottavasti tämä antoi edes jonkunlaista toivoa... :ashamed: ? Minulla kun tuo "kokemus" alkoi kuitenkin erilailla..ja eteni erilailla.

Kovasti siis voimia ja :hug: Toivotaan nyt vaan parasta B)
 
Nimra
Jos laittais tuota omaa oloakin.. Vauva edelleen hiljainen...tää on jo kolmas päivä, kun vaan olla möllöttää ja väliin tunkee jonkun pienen käännöksen tai muljahduksen.. Ilolla otan joka potkun mikä vaan tulee, että tiedän pienen olevan "paikalla" ja menossa mukana :LOL: Käväsin tuossa äsken suihkussa ja .... ja en tiedä miten satuinkaan rintojani tarkkailla niin hiukan puristamalla niistä tulee sellaista kirkasta nestettä ... kuhan ei alkaisi tuo "tuotanto" kovin aikaisin :) Onhan siinäkin varmasti oma vaivansa ja "harminsa" ? :/

olen ollut väsynyt ja pitkien unienkin jälkeen tuntuu, että voisi mennä uudelleen nukkumaan ja ottaa toiset yöunet :LOL: kuhan nyt pysyis aina tämän päivän hereillä :ashamed: On sitä tekemistä kuitenkin =)

Eilen saatiin ystävältä tosiaan vaunut ( yhdistelmä ) ja voi, että miten ne on IHANAT =) Ihan ollaan täällä onnen kukkuloilla ja osteltu jo ihan tosissaan tavaraa vauvalle..., mutta sitten aina tippuu tuonne "pessimistin" puolelle..ja miettii, että tarviikohan noitakaan koskaan :eek: Miten sitä oppis jo ajattelemaan, että kyllä se VAUVA SIELTÄ TULEE IHAN OIKEASTI ;) Ärsyttää vaan tämä oma olo..., kun tuo pi*** epävarmuus vaan EI HÄVIÄ :'( ja mies se jaksaa uskoa valaa päivästä toiseen :heart: iltaisin kun oon hermoillut tunteja (päivän aikana) niin vauva alkaa mukiloimisen..olin missä asennossa vaan nukkumassa niin isäntä tokasee: Tais alkaa taas rumba ja sinä se vaan murehdit :LOL: Niin :ashamed:

Täällä olen miestä käyttänyt parturissa ja laitoin sille värin päähän niin nyt on kommee, vaikka on se sitä aina ollut :heart: Tosin on niin eriväriset hiukset kun normisti, että pitää opetella tunnistamaan, että kuka se täällä kotona oikein liikkuu :LOL:

Yhtenä päivänä pysähdyin ihan peilin eteen...katselin ja tuumasin, että siellä se isän ja äidin kultamuru kasvaa :p Niin huh huh, enpä ollutkaan huomannut, että mahaani on tullut aikalailla suuri määrä raskausarpia.. :) Piti ihan miehellekin mahanahkaa venyttää ja sanoa, että oletko sä huomannut ollenkaan.. ??!?!? :LOL: Näitähän on ihan kamalasti.. Mies vaan tuumasi, että onhan niitä ollut jo monta viikkoa.. eli näin mä tätä raskautta uskallan seurata..ehkä kerran kuussa :'(

Mahaa ei kyllä enää pysty piilottaan :LOL: Eikä kohta ole enää vaatteita mitä laittaa päälle.., kun tuntuu, että kaikki näyttää aivan kaameilta :whistle: :whistle: housuja pitäis hommata, kun ei ole enää kuin 2 housut mitkä päälle mahtuu.. paitoja on onneksi useampi, mutta "kiristää" kyllä =)

Mulla olis taas niin paljon asiaa, mutta ei kehtaa kaikkea samaan syssyyn laittaa :ashamed: Kirjoittelen sitten uudelleen taas jokunen päivä :)

Nimra + KultsiMuru 30+0 MAHTAVAA =)
 


NP koitahan jaksa niiten töitten kanssa, toivottavasti ei usein tarvi ottaa töitä kotiin, muista huiliakin! Viikonloppua tarvitaan siihenkin.
Meilläkin pari huonosti nukuttua yötä kun tolla tytöllä on edelleen aika paljon kuumetta niin huhuilee isiä ja äiti vuorotellen...*haukotus* ja me kun ei olla siihen sitten ollenkaan totuttu kun lapset onnellisesti nukkuvat aina hyvin. No tarviihan toista ny sit hoitaa ja helliä kun kerran on noin kipeenä...toivotaan että helpottaa. Kuumetta on mutta ei enää niin paljon.

daizz, kiva oli kuulla susta! :wave: Niin ne viikot vaan vierii.

JJ-t, sulla oli niitä hyviä kuulumisia kans, en muistanut viimeks kommentoida vaiks piti =) muistan Sinut niin hyvin kuumepuolelta, yhdessä etipäin! Hienoa eikös!

Oma massu todellakin on mustakin napakka, ah kun välillä vattanahkaa kiristää...arpia ei ole tullut, ei varmaan tule kun ei oo tullu aiemminkaan, hope so.
mutta kun kiristää niin kiristää kyllä hermoihin asti...välillä päivät menee tosi jees ja välillä tuntuu ett koko päivä on yhtä hampaiden kiristystä. :| Suonikohjut on edelleen ne mun pahin "ongelma". kiskoo ja kipuilevat todella kun sille päälle sattuvat.
No eihän tässä enää kauaa näitä pikkuvaivoja...ens viikolla on kuulkaa naiset LOKAKUU! Asukki on vilkas akrobaatti edelleen! :)

Tämmöisiä fiiliksiä täällä.
Galluppiin en osaa sanoa mitään...

Pamuk ja kolmonen
 
Apuva.. mua pelottaa. Syötii tuossa kanaa (suikaleita ja kermaa) ja sit huomasin ku ei maistunu et se ois iha hitusen pienesti jääny raa'aksi. Siis ei sillai raa'aks mut sillai hitusen, et täysin läpikypsiä ei tainnu olla. Ja ny minnuu sit pelottaa :'(
 
miracle elähän nyt hermostu. :hug: salmonellahan se on riskinä raa'asta kanasta jos nyt siinä kyseisessä kanassa juuri sattuu sitä olemaan... jos siis salmonella sattuisi tulemaan niin ajoissa kun sen menee hoitamaan niin mitään hätää ei ole. :hug:
 
EM oliko se että maha menee sekaisin jos on salmonellaa? Sittenkö vain sairaalaan päivystykseen vai kuinka? Toivon vaa nii kovin, ettei mitää tulis... pelottaa nii kovasti vauvan vuoksi :ashamed: Ja sit ärsyttää, ku en sen tarkemmin kahtona, et onko varmasti läpi kypsää vaikka yleensä oon aina tarkastanu :'(

miracle & mytty 11+4
 
jos menee maha sekasin niin mee sitten päivystykseen. :hug: Mutta siltikin sekä salmonella että listeria on harvinaisia... vaikka vähän raakaa olisikin ollut niin se ei tarkota että se bakteeri olis siinä lihassa majaillut. Se voi olla et jos jotain on niin se tulee huomenna pahana olona ja ripulina. Kaikki on varmasti ihan hyvin! :hug: ja tosiaan heti jos huomaat jotain niin menet päivystykseen - ajoissa kun hoidetaan niin ei pitäisi olla mitään hätää. :)

Vahinkoja sattuu itse kullekin. Viime raskaudessa mä söin pihvin hyvällä omallatunnolla mediumina, eli puolikypsänä ja tajusin vasta sen jälkeen että ai hemmetti ei olis saanu. Ja se ei aiheuttanu mitään.
 
Nimra: Toi sun kirjotus antoi kyllä kieltämättä mulle vähän lisää toivoa. Mut tietty voihan se olla niinkin, et alkaa vielä vuotamaan kunnolla. Siis, et olis kuollu sinne kohtuun mutta ei vaan ole vielä alkanut tulemaan itsestään pois. Mutta toivoa elättelen ainakin siihen asti, kunnes alkaa kunnon vuoto tai kipuja. Niin tai sit pääsis sinne uuteen ultraan ja siellä joko viedään se viimeinenkin toivo tai sit siellä näkyis se sydämen syke jne.
Ei voi kuin odottaa ja tää epätietoisuus on kyllä tosi raastavaa!
Mies tossa aamulla sanoi, et jos väsymyksen määrästä jotain vois päätellä, niin sanois et raskaana oon edelleen.
:D
 
Nirtsu: mulla edellinen raskaus oli keskeytynyt km. Ihan minimaalisesti tuli tuhruvuotoa noin rv 6+1 ja kävimme päivystyksessä tarkistamassa tilanteen rv 6+2. Silloin kaikki oli vielä ok ja sykekin löytyi. Varmuuden varoiksi kävimme vielä yksityisellä rv 7+4, vaikka mitään vuotoa ei enää tullutkaan. Ilmeni, että sikiö/alkio oli kuollut ilmeisesti päivä, pari ensimmäisen käynnin jälkeen. Kohtu tyhjennettiin lääkkeellisesti rv 8+2.
Raskausoireet multa hävisivät vasta noin rv 8+0, eli siinä vaiheessa, kun itsekin jo tiesin km:n tulleen.

Tuo epätietoisuudessa eläminen on tosi rankkaa, :hug: ja voimia.
 
Nirtsu mulla siis tuli km vkolla 7+5 (menkoista laskien 8+5 mut tikuttelin oviksen) ja vuoto alkoi itsekseen. Illalla vuoti vähäsen verta jota en säikähtäny ku aattelin, et josko tää ois sitä normaalia vaan. Mut sit seur. pvänä alko runsaantuun kunnolla ja alkio tulikin siteeseen sit samana pvänä. Mu raskaus oli ollu aika vähäoireinen muutoinkin. Nännit oli arat ja pingottuneet sekä repäsykipuja oli joskus. En juuri muista mitä kaikkee oireita oli, mut aika vähäisiä (just noi ja sit lämmönnousu yms). Sit jossai vaihees ne vähäisetkin oireet katos tyystin. Sit km tuli ehk noin vkon kahen päästä.

Nytkin on ollu vähäoireinen raskaus, oikeammin oireita ei oo ollu juuri mitään muuta ku mielialanvaihtelu. Siks mietityttää ajoittain, mut onneks ollu oireetonta sillo ultranki aikaan ja sillo näky pikkusen sydän lyövän ja siks uskallan toivoa parasta.

Voimia sulle epätietoisuuteen sekä tsemppiä! toivokaamme, että raskaus on vain varhaisemmas vaihees ku luulit!
:heart: :hug: :hug:
 
ElinaMaria ja Pamu Juu en aio paljoo töitä tehdä. Katselin tossa aamulla niitä hetkisen tai taisin tajuta mikä on homman nimi, joten en taida enempää niitä katsoa. Maanantaina aamuna sit tarkkana kuin porkkana pistän ne tietokoneelle ja sillä selvä.
Eilen vaan ei tosiaankaan ollut aivot vireessä....
G Noita tulee keskenmenoja monelle. Syitä ei voi tietää. Joskus vaan rupee miettii kun niitä tulee toisille enemmän kuin muille. Normaalein syy "jokin meni vaan kehityksessä pieleen" on tietty se normaalein, mut entäs kropan ph (esim sokeritasapaino ongelmista johtuvaa - sitä kun on suvussa...), suvussa menevä kohdun muoto jne... Eli tollasta ajattelin kans. Mielenkiinnosta siis et onko joillakin suvussa monta. Jotain voi tuosta oppiakin.
:D
ElinaMaria ja niinuska Ihmisillä on häpeä tosiaankin asioista. Kun joku rupeaa puhumaan, sit toisetkin. Mulla noi suvun keskenmenot selvisi vasta kun itse menin sen läpi. Lapsettomuus, keskenmenot jne ovat arkoja asioita. Mutta puhuminen auttaa ja helpottaa. Asioita aina voi oppia toisilta. Monet salailee asioitaan ja potee pahaa mieltä kauan. Se ei ainakaan ole hyväksi.
Meillä on kans sellainen tilanne et mun raskaus on "salaisuus". Mun mutsi on omienkin raskauttensa kanssa ollut sellainen ettei niitä ole mainostanut. Esikoisen kans se ei kertonut ku vasta lopussa muille (itse kerroin sille rv10). Keskenmenon kerroin kun menin 2vkoa tapahtuneesta- se ei tietty mun olleen raskaana (km rv12). Nyt kerroin raskaudesta rv11.
Helppo mun on silleen ollut sanomatta kun olen ulkomailla.
Ekan kerran olin sanomatta, kun tiesin et se järkyttyy (hänen nuorin saa lapsen...). Muutenkin olen aina halunnut odottaa sinne rv12 ultraan et kaikki olis ok. Sen jälkeen olen kaikille sanonut ja iloinnut. Sen takia se on outoo et jopa silloin ei oma mutsi iloitse.... :( Tuo sukupolvi vissiin on nähny ihan tarpeeksi, joten jopa iloisia asioita ei iloita?
Mulle silleen aivan sama jos se kertoo tai on kertomatta. Olisin kuitenkin toivonut onnitteluja. Niin kovasti kuitenkin ollaa tätä toivottu. Sanoin sit itse et luulis nyt olevan onnittelun paikka. Hän sanoi et se tuottaa huonoa onnea jos onnittelee ennen kuin vauva on syntynyt??? Et silleen....
Nimralle onnittelut rv30 puhki!!!

miracle Harvoin tuota salmonellaa varmaankaan saa. Kyllä noita varmasti monelle tapahtuu et syö jotain raakaa vahingossa. Minä söin suolattua lohta vahingossa, jonka teko maasta ei ollut tietoo. Noissa suosituksissa ainakin täällä sanoo et toi suolattu kala ei oo suositeltua.... :( Sit oli se raaka kala jupakka mulla siellä Barceloonassa. En mene takaamaan kerkesinkö syömään jo sitä... :(
Tuskin olet saanut salmonellaa, mut tietty pidä silmällä varmuuden vuoksi asiaa!
niinuska Laitoin sut tonne listaan mukaan. Jos tulee jotain muutoksia esim LA, niin se on helposti muutettavissa. Eli ei oo ongelma. ;)
Nirtsu Mulla on jokaisessa raskaudessa ollut rv7-9 pahoinvointia ja sit se on loppunut siihen. Eli jopa mun TM kanssa mulla oli oireita ja ne katos. Samalla tavalla kuin tässäkin raskaudessa.
Yleensä sanotaan et oireet/ oireettomuus/ oireiden katoaminen, niillä ei oo mitään näyttöö km kanssa.
Siis vikat oireet katoaa kun vikat raskaushormoonit ovat kropasta kadonneet... Ja toinen puoli on se et normi raskaus voi olla oireeton. En tiedä rauhoittaako tuo nyt ketään, mut niin se vissiin on.
Mä en ainakaan osaa sanoa omista oireista juuta enkä jaata, koska ne olivat niin vähäiset... :ashamed:
(.) Olipas ihana mennä päiväunille.
Muutenkin kiva hommailla pieniä juttuja. Oltiin jopa puistossa esikoisen kanssa. Ihana päivä! :heart:

NullPoints ja Tirri 26+2
 
Sunnuntaita mamuskat :wave:

Tervetuloa mukaan joukkoomme niinuska Onnittelut koko perheelle plussasta ja tuhannesti vauvaliimaa masukille mukaan :heart:

Miracle: Tosissaan salmonella ja listeria on harvinaisia suomessa!! Ystäväni odotti vauvaa rv 30+ kun sai tietää että hänellä on salmonella. Oli ollut juhlissa ja siellä syönyt raakaa lihaa. Kuitenkin raskauden lopulla syntyi terve lapsi ja sekä äiti että nykyään 1v. ikäinen tyttö voivat hyvin. Eli ei mitään ongelmia tuo salmonella heille aiheuttanut. Jos kovasti pelkäät että jotain tuli, niin vie kakkanäyte labraan niin saat ainakin varmuuden, mutta olen ymmärtänyt että pitää todellakin olla raakaa että se saa :hug:

MyAngels: Mä oon täällä ainakin ihan täpinöissäni että ollaanko siellä pikkujätin hakureissulla, tosissaan et saa montaa päivää olla kirjoittelematta, tai täällä lähetellään jo onnitteluja ;)

Galluppiin... Meillä on suvussa jonkinasteista keskenmenoa tai sitten vaan huonoa tuuria.. :/ Ekaks tää mun PCO on periytynyt äidiltäni joka sai sen äidiltään jne.. Eli hankaloittaa jo sinäänsä raskaaksi tulemista (meillähän siis IVF lapsi tulossa). Sitten tiedän muutamia alkuraskauden keskenmenoja ja yhden ennenaikaisen synnytyksen, jonka tuloksena vauva ei selvinnyt, siitä tosin jo 20v. aikaa että ajat olivat silloin toiset. Mutta uskon että jollain tapaa verisidos on "osasyyllinen" tilanteeseemme ettei vauvaa tullut ja sit tuli nuo keskenmenot ja diagnoosi :/

Nimralle onnittelut maagisen 30+0 rikkomisesta :flower: Mullakin alkoi samoilla viikoilla tuotanto :LOL: Mulla se muuttui pian keltaisen sävyiseksi ternimaidoksi ja rauhoittui. Joillain meno jatkuu samana loppuun asti ;) Itsellä se helpotti ja sitten taas lisääntyi ja sit taas helpotti ja taas lisääntyi :LOL:
On myös normaalia että vauva liikkeet alkavat tuntua vähemmän, koska tila alkaa käydä pikkuhiljaa ahtaammaksi. Lisäksi vauvalla voi olla monien päivien mittaisia lepopäiviä masussa. Jos kovasti huolestuttaa, voit aloittaa liikeseurannan. Itse aloitin sen rv 33 tienoilla.

( . ) Kiitos kaikille masukuvan kommenteista, aika komea ryhävalas olen vai mitä? :LOL:
Aamulla kun lokoiltiin miehen kanssa vielä sängyssä niin sanoin että nyt tuli jotain pöksyihin. Nousin hädissäni ylös ja juoksin vessaan ja useita ruokalusikallisia limaa pöksyt ja reidet täys :LOL: Oli sellaista tummaa keltaista paksua, melkein maltomaista tuotetta :D Eli taisi tulla joko koko limatulppa tai sitten sen osa, mutta jee joka tapauksessa B) Nyt olen entistä malttamattomampi täällä että koska tulee lähtö :LOL:

T. Miikkis ja masukki 38+6
 
Elinamaria, olet ihan oikeassa. Mä luulen, että meidän vanhemmat todellisuudessa pelkäävät ikäviä asioita enemmän ja varsinkin sen surun käsittelemistä meidän kanssa. Totta sekin, että ovat joutuneet kokemaan elämässä enemmän vastoinkäymisiä kuin me vielä.

Miracle, älä huoli etukäteen :heart: Ja muista et maha voi mennä kuralle muustakin kuin salmonellasta tai listeriasta. Mä sain eilen tuoreita omppuja suoraan puusta ja kyllä tänä aamuna vatsa toimi :p Olin viikko sitten työmatkalla ja kaikki mikä eteen tuotiin maksettiin puolesta. Jouduin rikkomaan kaikkia ruokasääntöjä ever, ainakin jouduin maistamaan. Kyllähän se hieman mietitytti jälkeenpäin, että kuinka pikkuinen selvisi. Mutta niinkuin muut jo neuvoivat, jos maha pysyy normaalina niin kaikki on ok. Salmonella on onneksi todella harvinainen Suomessa. Oletko muuten käynyt jo varhaisultrassa? Ja jos, niin missä vaiheessa kävit?

Nirtsu Nyt vain jäitä hattuun :heart: Mullakin keskenmenosta ei voinut erehtyä, vuoto oli niin runsasta ja kivut kuin pieniä polttoja. Sulla on vielä hyvät mahdollisuudet et kaikki on hyvin :hug: Kärsivällisyyttä ja voimia!

Ihana lukea teidän pitkällä olevien tarinoita!! Tuleeko matkan varrella sellainenkin vaihe, jolloin ei ole näin äklö olo, milloin nainen "hehkuu" ??? Vaikea uskoa tässä olotilassa, mutta pidän toivoa yllä!

(.) 24/7 krapulaolo jatkuu... kaikki ällöttää, kamala nälkä, mutta mikään ei oikein tipu. Paitsi mandariinit ja omenat :)
 
Sunnuntaipäiviä kaikille!
Vuotoa ei ole tullut kahteen päivään ollenkaan. En ole sitten ihan varma onko hyvä vai huono asia. Kun ei siis tiedä onko siellä kohdussa elämää vai ei.
Huomenna varaan sen neuvolan tai oikeastaan vaadin päästä sinne heti ja myös ultraan. Mut jos ei siellä silloin mitään näy niin kyllä se toivo on aikalailla sitten mennyt. :(
Jännittää ja pelottaa kyllä ihan sikana! Kun sitä niin toivoo, että siellä olis vielä pikkuinen elossa, mut eipä siihen voi paljon itse vaikuttaa.
 
Miikkis: Mulla ainakin lähti eka synnytys käyntiin just silleen, et se limatulppa irtos. Tosin supistukset ei kunnolla alkanu vielä pitkään aikaan sen jälkeen, vaan silleen tosi pikkuhiljaa koveni. Mikä siellä on tilanne? Onko vielä mitään tuntemuksia?
 

Yhteistyössä