*** Keskenmenon jälkeen plussanneet syyskuussa***

kiitos miracle ja NP ja vauvahaaveissa... Ei oo vuotoa tullut nyt lisää ollenkaan ja ei edelleenkään kipuja. Alavatsa tuntuu vähän 'omituiselta' mutta saatan kuvitellakin... :ashamed: paniikissa kaikki kivut ja olot on aina niin paljon isompia kuin muuten. Kuuma suihku rauhoitti mieltä ja nyt odottelen vaan.

Kiitos murut. :hug: koitan odotella ihan rauhassa. Vielä ei ainakaan mitään hälyyttävää... tämä on vaan niin pitkän ja vaikean matkan takana että menetys tuntuisi ihan kamalalta... :ashamed:
 
ElinaMaria Hyvä et ei oo ollu selkäkipuja, se ja tuhru voi olla merkki km:sta. Eli tuo on hyvä asia. Nyt positiivista mieltä mukaan!!!! Pidän peukkui kovasti ylhäällä. Sua ei täältä haluta kadottaa pois!!!! Tosi paljon haleja sinne!!!! :hug:
Vauvahaaveissa on sama kuin Katherine??? Ajattelin vaan et listasta puutut, mut taidatkin olla toisella nimellä siellä... :eek:

NP "hiukan pihalla"
 
ElinaMaria, eikös sulla olisikin kohta toisten kuukautisten aika? Silloin voi hyvinkin tulla vähän verta. Mulla valitettavasti rusehtava vuoto oli merkki keskeytyneestä keskenmenosta, MUTTA multa oli jo oireet kadonneet paria viikkoa aiemmin, joten osasin arvata oikein syyn vuotoon. Oireet ovat mun mielestä ihan kelpo mittari - jos olo on muuten ihan sama, ei kuulosta siltä, että raskaushormoni olisi laskussa. Limakalvot voi ärtyä vaikka vaan pitkästä pyöräilylenkistä!

Jokos tuli MyAngelsille lähtö, kun ei mitään kuulu? :) Jännää...

Omia kuulumisia: kävimme 4d-ultrassa, ja tyttöhän sen varmasti on! Ja mikä parasta, aortta näytti koko matkalta ihan normaalilta, eli esikoisen aortan ahtauma ei näyttäisi toteutuvan tämän toisen lapsen kohdalla. Kaikki näytti oikein normaalilta. Painoa oli tytöllä rv 24+1 665g, ja lääkäri veikkasi tuota tahtia lasketun ajan syntymäpainoksi 3500g. Vähän sirompi kuin esikoinen (poika), joka painoi syntyessään rv38+6 jo 3700g. Olisi ollut laskettuun aikaan mennessä varmaan jo nelikiloinen...

Nyt sitten lajittelen syrjään kaikkein poikamaisimpia vaatteita, ja laitan myyntiin. Suurimman osan kyllä pidän käytössä, koska esikoisellakin oli paljon niitä unisex-värisiä vaatteita. Mutta en oikein osaisi pistää tytölle päälle sellaisia bodeja, missä lukee esim. "little boy" ;)

Tuttiritari 24+2
 
Iltoja kaikille!
En ole vähään aikaan kirjoitellut mitään tänne, mutta nyt on pakko koska olen aika huolissani. Kävin viikoilla 6+5 neuvolassa, koska oli sellaisia kipuja mahassa, että halusin varmistua jollakin lailla että kaikki on hyvin. No neuvolan täti kyllä sanoi, että varautuisin siihen, että siellä ei vielä mitään kovin ihmeellistä näy. No eihän siellä juuri mitään näkynytkään. Suurentunut kohtu ja jonkinlainen "möykky" kohdussa. Mutta myöhemmin kotona aloin sitten miettiä, että eikö tuossa vaiheessa olisi pitänyt jo sydämen sykkeenkin näkyä... :eek: Seuraava (siis se varsinainen) neuvola-aika on ensi viikon torstaina. Mukava odotella sinne asti. Ja pelko on perseessä, että mitä jos ei siinäkään näy mitään!
No ei auta kuin odottaa....

Jaksamisia kaikille tasapuolisesti! Voikaa hyvin! :hug:

Nirtsu ja pikkuruinen 7+1
 
Nirtsu Mun käsittääkseni noilla päivillä on vaikeeta nähdä koneella sen sydämen sykkeet. Eiks se näy vasta rv7 jälkeen??? Joku korjaa vaan mua jos oon väärässä tosta...
Sit jos ovulaatio ei ookkaan sattunut just siihen "oikeeseen" kohtaan ja onkin ollut myöhemmin, sekin vaikuttaa...
En oo noilla viikoilla koskaan ollut ultrassa, joten en tiedä aivan tarkkaan. Tuon oon kuitenkin jostain kuullut... joten totta tai ei en mene vannomaan.
Sinnekin siis voimia! :hug:
Ymmärrän et pelottaa. Nuo ekat viikot sinne rv12 oli mullakin täyttä tuskaa ja pelkoilua. |O
Toivon sunkin puolesta et kaikki on ok.
NP
 
tervehdys kaikille tutuille ja uusillekkin =)

tulin antamaan myangelsille ja miikkikselle lopputsempitykset :hug: :hug: viimeisiin päiviin, jännittävää ja hyvin se menee =)
myangelsilla jo päiväkin tiedossa, ellei teidän itsepäinen pikkujätti päätä tulla ennen sitä =)
mutta onnea matkaan molemmille kun lähtö tulee
ja sit kipinkapin kerhon puolelle että saadaan sinnekkin lisää porukkaa :D no ei vaan ihan omaan tahtiin tuutte

meillä menee oikein hyvin, ollaan saatu jo ihan hyvä rytmi, neiti nukkuu kahdet pitkät ulkounet ja yöunet, muut ajat on hereillä ja seurustelee, iltasin on vähän kärttysempi, yöllä herää 1-3 kertaa, nuha vähän vaivaa koko porukkaa mutta muuten kaikki hyvin

rouviinnuinkin tuossa pari viikkoa sitten, ihan vaan salaa ja hiljaisesti =)
onnea muuten danjuska ja miraclekin =)

juu ja ristiäiset oli viikko sitten ja kaikki sujui tosi hyvin vaikka sainkin ittelleni kauheen stressin aikaseks....
mutta hyvää jatkoa kaikille, käyn jatkossakin teitä vakoilemassa =)

irtis ja arska mars kerhoon kans :D

elinamaria mulla tuli alussa kans rusehtavaa vuotoo muutama päivä mut kaikki silti hyvin, toivotaan että sullakin :hug:

eliisa ja enni 7 viikkoa :heart:
 
Nimra
Heipsan vaan kaikille :D

Kiva, että Miikkiksellä oli kaikki kunnossa neuvolassa - Harmi vain, että ei tuohon lääkäriin sit sen enempää puututtu, mutta puuttuuko ne yleensäkään ? :( En tiedä, mutta inhoittavaa, kun tulee eteen tuollaisia :kieh:

Ihanaa, että ElinaMarialla ei ole tullut nyt lisää vuotoja ja ei ole kipuja ollut - Hieno homma!!! Täällä uskotaan, että kaikki on ihan kunnossa :) Mullahan tuli itsellä vuotoja...ruskeaa, ihan kirkasta verta niin pitkälle raskautta..Muistaakseni ihan viikoille rv13 ja vielä mennään yhtä matkaa vauvan kanssa :p

Onnittelut Tuttiritari2 hyvistä ultrakuulumisista ja ONNEA tulevasta tytöstä :heart:

Kiitos kommenteistasi Vauvahaaveissa Kyllä se niin on, että ne pienet asiat arjessa ovat voimavara jaksaa päivissä, sillä harvoin se lottovoitto tulee jokapäivä ovelle koputtelemaan...tai tapahtuu jotain muuta yhtä suurta ja mullistavaa :whistle:

Voi Nirtsu Älä vielä huolestu!!Mut ultrattiin (tässä raskaudessa) ensimmäisen kerran viikolla 6+ (jotain) ja ensin siellä ei nähty siis yhtään mitään :eek: ja sitten parin päivän päästä nähtiin alkio ja syke :heart: ja kaikki oli oikeilla paikoillaan :D Alakautta tehtiin molemmat ultrat ja äitiyspolin lääkäreitä molemmat ultraajat :) Joten odottele ihan rauhassa ja kuten NullPoints sanoi niin eihän sitä tarkkaa aikaa tiedä aina :D Peukut on täällä pystyssä ja luotan siihen, että KAIKKI ON KUNNOSSA :wave:

Täällä ollaan nyt kyllä mieli niin MAASSA, että ei tosikaan... Mä olen käynyt siis torstaina lääkärissä ja siellä ja kotona mitatessa verenpaineet koholla.. joten ei annattu toiseen vaivaan edes tulehduskipulääkettä :( Noh, täällä on siis verenpaineet ja leposyke pilvissä (ainakin mulle) mutta edelleen virtsanäyte ok.. Saan myös älyttömiä oksetus-kohtauksia ja kaikenmaailman näköhäiriöitä, joten tuo lääkärikään ei ollut kovin "mielissään" :( En ole kyennyt juuri mihinkään koko viikonloppuna..näiden oireiden takia ja pelkkä kävely jo vessaan, makkariin, keittiöön...ym on yhtä hel**** ja pelkkiä kipuja täynnä :/ Vatsaa vihloo, viiltää, tulee suonenvetoja (mahaan!!+kylkiin) ja sit sitä kohdunsuulla tuntuvaa kipua.. Olen aivan väsynyt, silmät ei pysy auki ja muutenkin tuntuu, että tuo vauva saa mut liikkeillään vieläkin kipeämmäksi :eek: Jokainen liike tuntuu jotenkin "viiltävältä" :$ ja yleensä kävely onkin tehtävä niin, että pidän mahasta kiinni, jotta pystyn edes kävellä.

En tiedä onko kellään muulla näin "hankalaa", mutta voihan hyvänen aika, että tätä aikaa kuluu vielä 2 kuukautta...Miten minä jaksan, kun sairausloman jälkeen on vielä kuukausi raksalla työtä ja enää en pääse edes kyyristymään eteenpäin...!! ilman, että ei tulis kipuja.. Mies yrittään auttaa, mutta itseään ärsyttää, kun ei kykene mihinkään ja pihalla olis niin kaunis ruska :D haluaisin kuvaamaan :heart: ja kävelemään miehen kanssa!!

Anteeksi nyt tää "vuodatus", mutta jotenkin tunnen itseni täysin avuttomaksi ja kykenemättömäksi yhtään mihinkään :( Olen mä kyllä täällä hiljalleen laittanut vauvan sängyn ja vaatteet ym tuonne omille paikoilleen ja hiljalleen saa sit paneutua siihen "pelkkään" odottamiseen :LOL: No enpä usko, että on pelkkää odottelua varsinkin jos nämä kivut häipyy ja muut oireet :) Mä kyllä nuohoan tän kämpän katosta lattiaan :whistle:

Ihanaa viikonalkua kaikille!!!!!!!!!!! Paljon jaksuja :heart:

Nimra + Piikittelijä 29+1 (ultra 29+4)
 
Nimra älä ressiä ota siitä vaikket jaksaiskaan mitään tehdä. Ny vaa kuuntelet omaa oloas ja sen mukaan meet :hug: Varmasti mieskin ymmärtää kuinka vaikeaa on, eikä ole varmaan moksiskaan jos et ny mitään pysty tekemäänkään. Ja varmasti saat sit saikkuakin uudelleen jos tilanne sellainen on, kyl sä jaksat!! Sit saat ihanan nyytin palkinnoksi ponnisteluistasi :heart: :heart:
 
Nimra
Kunpa mä jokin päivä oppisinkin olla tekemättä mitään... :LOL: Pahoin pelkään, että en opi tuota jaloa taitoa ikinä... Mua kun ärsyttää aivan suunnattomasti kaikki saikut ja tekemättömät työt ym... kotonakaan en ole siivonnut viikkoon ja mulle se on jotain AIVAN JÄRKKYÄ :( kuten aiemmin mainitsin niin olen siis siivousfriikki ja aiemmin ennen nykyistä miestä tein "suursiivouksen" päivittäin :eek: Joten olen kyl antanut periksikin, mutta olen erittäin harmistunut kun ei pysty mihinkään !!!!!!!!! Siis minulle tämä on erittäin vaikeaa, kun olen menevä ja liikkuivainen ihminen ja juuri tällaiset hetket saavat minut "apeaksi", vaikka olenkin siis elämänämyönteinen :heart: Tiedänhän minä, että "palkinto" on mitä ihanin =) mutta haluaisin vain kyetä edes normaaliin elämään... mutta jo pystyssä pysyminen suihkussa on jotain sellaista mistä en suoriudu :/ kun ei pysy pystyssä niin ei pysy...

Nimra... pettynyt itseensä :ashamed:
 
Iltaa!
Tuttiritarille Paljon Onnea hienoista ultra kuulumisista. Loistavaa et vaavilla (prinsessalla) on kaikki hienosti!

Elisa Ihana nimi on teidän neidolla!!! Onnea paljon naimisiin menosta.
Ja tietysti kastajaisista. Kovasti on siellä siis tapahtunut! :wave: Minäkin hingun sinne kerhon puolelle, mut tässä on vielä matkaa siihen.... :headwall:
Nimra Kylläpäs sulla on surkee olo.
Kyllä sitä saikkua sun on otettava vaan jos ei kroppa kestä. Tuota odotan itsekin kauhulla milloin alkaa paikat pettämään. Sit on nauru kaukana.... :( Yritä olla olematta liian vaativa itseäsi kohtaan. Kun ei jaksa/voi, niin ei voi...
Miracle Mikä on olotila???
MyAngels Mitä sinne kuuluu. Ei oo kuulunut sit sen sairaalareissun jälkeen mitään. Hmmm...

(.) Mulla tuli siis eilen joku energia pistos. Sain tosi paljo juttui tehtyä. Aamulla oli sit jalka kipee kaiken riehumisen tuloksena. Ja selkääkin jomottaa. Hyvä mieli on nyt vaan, koska noi hommat ovat mieltä haitanneet jo kauan. Eikä isommalla mahalla mihinkään pysty, joten hyvä et nyt sain tehtyy...
Tirri taas potkii "tonne" alas. Se taitaa vaihtaa asentoaan koko ajan, koska potkut tuntu eilen ylhäällä. Aivan sama miten se siellä on, kunhan vaan on ja kasvaa...

Taas tuli lasti mummolta vauvanvaatteita pienelle... Paljon poikien juttuja. Siinä on sit mulla pohtiminen mitäs teen niiden kans jos onkin toinen typy luvassa...
Tarttee vielä ruveta laittaa taloa järjestykseen. Taitaa olla se energia piikki nyt menny ohi.... Blääh!


NullPoints ja Tirri 25+3
 
Nimra
Täällä on olo kyllä kuin maan matosella.... käytiin äsken miehen ja veljeni kanssa ilta ajalulla ja kaakaolla ja panineilla niin kotimatkalla se alkoi taas :kieh: Aivan älytön päänsärky (olihan siinä taukoa ainakin 15 min edelliseen...) ja sitten seuras perässä kaikki muut oireet!!! pahaolo, huimaus, verenpaineen nousu, leposyke (aivan pilvissä) jalkojen heikotus, käsien turpoaminen ja puristusvoiman heikentyminen... Täällä kotona ei kykene mihinkään :x Olen aivan NEUVOTON ja niin VÄSYNYT näihin kipuihin, kun jokaisessa asennossa sattuu ja mikään paikka ei näköjään tee hyvää :$

Toivottavasti keksii lääkäri ja neuvolatätit, että missä vika!!! Eihän tästä mitään tule...Tunnen siis itseni erittäin avuttomaksi ja OIKEASTI hel***** KIPEÄKSI :'( Edes vauvan liikkeet eivät tunnu "ihanilta", kun ne vaan tuo tuota kipua enenmmän ja enemmän esille :( Kovasti se isän ja äidin pikku rakas kyllä liikkuu... :heart: Tuntuu, että kahteen päivään ei ole taukoa ollut ei sitten minkäänlaista :eek:

Nuo kylki ja mahakivut ovat vain pahenneet ja mä olen kohta siitäkin neuvoton, kun ei ole asentoa missä nukkua... :( Mieskin välillä hermostuu, kun olemme kyljikkäin ja vauva potkii sitä selkään... :LOL: ja pakko, kun on välissä aina kylkeä kääntää... niin silloin tällöin osuu nuo potkut kipeästi sillekin :ashamed:

No mutta, ihanaa viikkoa kaikille =) Me mennään nyt nukkumaan :D

Kauniita unia, oman kullan kuvia, enkeleitä uniin....

Kipeä Nimra + Rummuttaja 29+2 (Ultra 29+5)

Kohtahan sitä mennään jo 30+ :eek: !!!! HUI :LOL: Sieltä se vaan lähenee ja lähenee....
 
Huomenta!
Viikonloppu takana ja koko työviikko edessä
Eipä tullut viikonloppunakaan löhöiltyä, vaikka oli koko viikonloppu kotona, vaan tottakai sitä sitten tuli rehkittyä kaikenlaista. Eilenkin joku ihme energiapurkaus, joka piti käyttää siivoamiseen.

Missähän tosiaan MyAngels luuraa? Onko kotona toipumassa vaiko jo Pikkujättiä hakemassa? Toivottavasti kaikki ookoo. Huhuu?
Teillä on Miikkiksen kanssa ne viikot jo käsillä että jos ei muutamaan päivään näy, niin heti "epäilykset" herää!

Mikäs ElinaMarian tilanne, vieläkö turhua on tullut? Kuten moni onkin jo lohdutellut, todennäköisesti on ihan harmitonta. Mutta varmasti säikäyttää!


Tuttiritari2:lle onnittelut mukavista ultrakuulumisista. Ja tytöstä
Kuinka moni teistä muista muuten tietääkään tulevan vauvan sukupuolen? Kauheasti itseä kyllä mietityttää, kumpi siellä möyrii..

Nirtsulle voimia lähettelen. :hug: Minä kävin varhaisultrassa rv6+6 ja siinä nähtiin sydämen syke ja vauva oli jotain 0,8mm kokoinen jos oikein muistan. Mutta täysin arpapeliä taitaa olla, näkyykö noin aikaisin ja milloin hedelmöitys on oikeasti tapahtunutkaan. Hyvä, jos teillä on neuvolassa mahdollisuus ultraukseen, niin ei tarvitse kauan olla epätietoisuudessa.

Eliisalle onnittelut rouviintumisesta
Täällä kanssa yksi, joka halajaa kerhon puolelle Voi, kun sinne vielä pääsisi


Nimralle kovasti myös voimia. :hug: Milloin olet menossa seuraavan kerran lääkäriin? Mihin saakka se sairaslomasi onkaan? Vaikeaa on varmasti antaa periksi sille, että kroppa ei kestä ja ei pysty kaikkeen siihen, mihin haluaisi, varsinkin jos on niin energinen ja puuhakas ihminen kuin sinä. Yritä olla murehtimatta töihin menoa, sillä jos ei töitä pysty tekemään niin saikkua on vain otettava lisää. Kauhean yksinkertaista antaa neuvoja, kun itse on suht kunnossa. Mietityttää itseäkin kaikki tulevat vaivat ja varsinkin kun töiden suhteen on niin rankka syksy edessä, ei passaisi olla poissa ollenkaan. Mutta jos on pakko, niin kai se on oltava. Ja ihan totta mitä Miracle sanoi, luvattu palkinto on mitä ihanin.

ON:aan ei mitään ihmettä, päivät vaan kuluvat.. Nyt menossa rv 21+3. Aina alkuviikossa havahdun siihen, miten viikot on menneet eteenpäin ihan itsestään sen alun tuskailun jälkeen. Varmaan johtuu siitä, kun viikonloppuisin tulee käytyä niin vähän koneella. Viikolla tuleekin istututtua ihan tarpeeksi.


Jep, nyt hommiin..
Mukavaa viikonalkua,

Luminia
 
:wave: kaikille taas pitkästä aikaa. Tuli tuossa pidettyä kesälomat pois ja reissattua, niin koneella istuminen jäi hetkeksi pois kuvioista. Miulla ois ultra ylihuomenna, vähän kyllä jännittää. Sillon pitäisi olla neuvolan mukaan 7+6, joten jotain kai pitäisi jo näkyä. Tosin kierrosta en ole ihan satavarma, mutta 7+3 uskoisin olevan vähintään. Pelottaa niin pirusti, että mitä löytyy, vai löytyykö mitään. Toisaalta oireita on ollut kuitenkin koko ajan, nyt ne eivät ole kadonneet mihinkään. Jos ei ole syönyt muutamaan tuntiin - oksettaa, kun syö jotain - oksettaa, housujen yläreuna puristaa - oksettaa, kun paistaa jauhelihaa - oksettaa, kun käy ruokakaupassa - oksettaa... Siinäpä se taisi tiivistettynä olla... Niin ja tietysti nuo maitorauhaset on niin pirun kipeät ja herkät. :whistle: Pari päivää pitäisi jaksaa ja sitten on jo paljon viisaampi.

Elina Maria Onko vuoto loppunut? Toivottavasti kaikki on hyvin :hug:

Nirtsu :hug: Uskon vakaasti, että seuraavassa ultrassa näkyy jo syke.

Nimra Koita kestää, onneksi kaiken tuskan ja kivun jälkeen saa maailman parhaan palkinnon :heart:

Mukavaa päivää kaikille !

-Lumppari ja salamatkustaja 7+4 (kai?)
 
Heippa!

Ei enää tuhrua ollenkaan, mutta eilen illalla oli voimakkaita kipuja oikealla alavatsalla. :( kipu oli sellaista sykkivää ja viiltävää, kesti muutaman tunnin ja lakkasi sitten. Soitin neuvolaan ihan paniikissa että mitä jos on KU, mutta sieltä sanoi vain että jos kipu ei ole jatkuvaa niin tuskin on KU. Seuraa tilannetta ja kipuja ja jos tulee vielä uudestaan niin sitten päivystykseen. :kieh: Ärsyttää miksi ei ota vakavissaan mun huolta! :ashamed:

Täytyy varata yksityiseltä ultra-aika.

 
Huomenta!
Taas uusi viikko pyörähtää käyntiin ja keli on mitä mainioin!

Lumppari , kuulostaa tosi tutulle tuo oksettaa...kommentointi, mulla meni kestokrapulaan tässä raskauden alussa 5 vkoa! vkot 7-12 oli oikeesti aika kamalia henkisesti koska koko ajan oli NIIN huono olo...ja huumori oli todella hukassa.
Silti hyvä kun on oireita, varmasti kaikki on hyvin ja kyllä noilla viikoilla näkyy jo raskaus ja pikkuriikkisen syke! Tsemppiä!

ElinaMaria toivotaan, että sulla vuoto ja kivut ja kaikki siihen liittyvä hellittää.
Menisin varmasti itsekkin yksityiselle ultraan.
Ei muakaan oikeen neuvolasta osattu eikä voitu auttaa...päivystyksessä kävin kerran ite...turha reissu oli.
Yksityisellä saa inhimillistä kohtelua.
voimia.

Nimralle kans voimia kestää tekemättömyyttä ja jalan kanssa taistelua. Kroppasi viestii nyt levon tarpeesta, kuuntele sisintäsi ja huili hyvällä omallatunnolla. :hug:

Minä sain lastenhoitoapua omalta isältäni ja aattelin saada jotain aikaseksi, kaappien ja vaatteiden järjestelyä yms. Kivaa kun on seuraa.
Sää on mahtava, että jospa laittais töpinäks ja seurais sitten heitä tuonne ulos. Kampaaja on huomenna, ihanaa! Illalla olen menossa kaverin kanssa lenkille. Tässäpä näitä.

Missäs se MyAngles tosiaan luurailee? :wave:

Ja jospa vihdoin se kamera jo tulis!

palaillaapa taas,
B) Pamuk ja kolmonen rv 31+0! Jee! ja pOkSS!
 
Nimra Kauheaa tuollainen olo!!! :eek: Miten sun sokeriarvot on nyt??? Ihan vinkkinä vaan paniinit ja kaakao molemmat ei oo hyväks raskausdiabeteksen kanssa... :ashamed: Noita verenpaineita saa kans seurata. Kauheeta jos tulee myrkytys. Apteekista saa liuskoja et voi mitata proteiinia pissasta. Mulla se myrkytys alkoi korkeilla verenpaineilla ja sit alkoi sitä proteiinia ilmaantumaan. :headwall: Sen kanssa ei oo leikkimistä. Kaksi tuttuani on leikattu hätätilalla n rv31.... Eli jos se iskee, niin on vakavat hetket. Toivottavasti ei oo tuo ainakaan. Mene vaan tutkituttavaksi jälleen. Ei tuollaista raskaana oleminen saa olla ja pakko niiden on löytää mikä sua vaivaa...
Kyllä ei oo helppoa sulla. :(
ElinaMaria Mene vaan päivystykseen ja sano et verta on tullut ja kipuja on ollut. En minä ainakaan pystyis vaan odottelemaan. Jos onkin KU, niin sehän voi kasvaessaan puhkaista koko johtimen.... ELI mars tutkimuksiin ja älä peräänny vaikka eivät ota tuota tosissaan heti. Kummallista menoa kerrassaan.... Ihan vihaksi pistelee... :headwall:
Luminialle Hauskaa viikon alkua.

Snowball Kivaa kun olet kans yhdessä kasassa ja onnea huomiseen!!!! :heart: Tules kertomaan sit uutiset. :wave:

Nyt on mentävä taas... :$

NullPoints ja Tirri 25+4
 
Juu toivottavasti ei oo Nimralla raskausmyrkytystä. Olikos se neuvola sitten milloin? Ja nuo NP:n kertomat liuskathan olis tosi hyviä! Kannattaa niitä hankkia niin ainakin saa myrkytyksen ajoissa hoitoon jos se sitä olis! :hug:

NP hyvät on olot täällä, kiitos kysymästä =) Onneks se mun pelko kesti vaan sen yhen aamun/pvän :heart: Ei jaksa ressata, kyllä se km tulee jos on tullakseen ilman mun pelkoakin. Ja mä en jotenki usko enää, et ois mittää huonoo tulossa ku sykekin löyty. Tosin ainaha sielt np-ultrastaki jotai voi löytyä.. Mut täysin oireettomana mennää edelleen. Hienoa, et sait energiaa tehdä hommat vaikka sitten kolotuksia tulikin! Se o ain ihana tunne ku o vaiks tehny suursiivouksen ja saa vaa levähtää =)

miracle & mytty 10+6
 
noniin...

soitin uudestaan neuvolaan ja kysyin että asia vaivaa kovasti että pääsenkö varhaisultraan niin sanoi että tarvitsen lääkärin lähetteen. meen huomenna mun omalle lääkärille ja saan sieltä lähetteen varhaisultraan. :ashamed:
Sit jos tulee viel tänään kipuja niin meen päivystykseen. :/

heti karisi huolet harteilta ja olo on rauhallisempi. vaikka voihan siellä tietysti joku olla vikanakin mutta nyt ei ole kipuja eikä vuotoja. Ne vuodot jäi niihin muutamaan ruskeaan tuhruun, mutta ne kivut enemmän säikäytti. :|

Nyt tää hengittää syvään ja lähtee kirjastoon.
PUUUUUUUUUUH. :whistle:

miracle mä uskon että siellä sulla on kaikki hyvin. :)
 
heippa

kotiin palattu porukoilta.

menikin viikonloppu ulkoilun merkeissä kun tinen poni kipeänä :/
mut poika oli mummossa kiinni kok ajan joten äiti sai aivan rauhasa tehdä muita hommia mikä olin ihan kivaa ja tuo vaihtelua =)

täällä olo ihan ok. la iltana kun ponin kans kävelin sinne tänne niin meni alamaha ihan tajuttoman kipeeksi.. mut onneks helpotti sitten pian. olo ok jos muistaa vaan syödä ja muutenkin energiaa ehkä hiukan ennemmän.. mut uupu kun tulee niin se on sitten armoton.

ElinaMaria:
juu eipä ne neuvolassa osaa oikein mitään tehdä.. itse menin päivystykseen kovien kipujenkautaa ja siellä katsoi päivystävä ja laittoi sitten labraan äityiyspolille ultrattavaksi heti sen jälkeen. toivotaan että kaikki olis hyvin, :hug:
itsellä ainakin koviakin kipuja kun kävelykin teki niin kauhean kipeää mut tähän asti kaikki ok.

Nimralle
jaksuja! Toivottavasti pääsisit tutkimuksiin ja selviäis mikä on.
Ja nyt et vaadi itseltäs mitään vaan opettelet hiukan löysempään elämään.. ota se vaikka harjoittelun kannalta ;) vauva kun maailmaan tulee niin muut hommat tehdään sitten kunhan aikaa jää.. vaikka itseä ärsytti silloin suunnattaomasti koiran karvat yms mutta vähitellöen opin olemaan stressaamatta.. ei ne kyllä minnekkään karkaa :LOL:
Ja jos tuntuu että sairasloman jälkeen et ole työkuntoinen niin haet vaan rauhassa lisää saikkua. aattelet itsesi ja vauvan parasta.

Tuttiritarille onnittelut tyttösestä joka siellä köllii! :D

Eliisa: Onnea avioitumisen johdosta!! :flower: Hienoa kun kerkesit kuulumisia käydä kirjottelee.

ihtee hiukan väsytäis ja tekis mieli kallistua sänkyyn kun poikakin nukkuu.. mut uunissa tulet ja pitäis kohta mennä pyykit laittamaan.

tämän päänsaryn kans menee kohta hermot.. ajattelin käydä varaamassa hierojalle ajan jos helpottas.. on ihan joka päiväinen kaveri :/

danjuska ja toukka 13+2
 
Mäkin heitän vielä tänne kokemukseni tuosta vuotelusta, kivuista ja päivystyksestä:

Mikäli et vuoda punaista kuin häränpyllystä ja ole tuskissa yhtä aikaa, päivystyksessä ei ainakaan tässä kaupungissa tehdä yhtään mitään. Yksityiseltä saa apua, julkiselta ei. (Apua: voidaan katsoa ultralla, mitä on tapahtumassa, mutta eipä sille paljon muuta voida tehdä ...jos sitten ei ole ku ja silloinkin kuulemma usein ensin katsovat, tuleeko itsestään pois.. <- tosin tuosta jälkimmäisestä ei ole kokemusta).
 
Heips kaikille tutuille!!

Täällä poika kasvaa ja voimistuu =) Viikonpäästä tulee 4kk täyteen Kasperille. Masuvaivaa ollut edelleen,tosin öisin vain ja nyt olen maidottomalla dieetillä..katsotaan ettei kyse ole allergiasta. Jonkin verran on jo helpottanut,liekö syynä maito vai joku muu mikä on jäänyt pois samalla. Altistukseen mennään muutaman viikon päästä.

Muuten on oikein ihana ja iloinen =) ja arki sujuu hyvin....

Tsemppiä My angels ja Miikkis loppukoitoksiin,toivottavasti kaikki sujuu mallikkaasti ja pian nähdään kerhon puolella :wave:

Muille kanssa onnea odotuksiin :heart:
 
Heips!
Täällä sitä odotellaan neuvola-aikaa (eli torstaita), jos se sydämen syke näkyis sit siinä ultrassa. Silloin olis rv 7+6. Väsymys on jotain ihan "yliluonnollista"!!! Mitään ei jaksa tehdä! Ja naama "kukkii" ja hiukset rasvoittuu tosi vauhdilla... Onpa tosi hehkeä olo! :LOL:
Nimra: Niin, eihän sulla vaan mitään raskausmyrkytystä ole. Turvotus ja verenpaineiden nousuhan on niitä oireita, ja sit tietty ne valkuaiset plussalla. Mulle tuli raskausmyrkytys, kun odotin mun toista lasta. Valkuaiset oli kolmella plussalla ja verenpaineet korkealla. Turvotusta mulla ei hirveesti ollu. Mut heti samantien jouduin äippäpolilla käymään ja otettiin sisään. Tosin mulla oli sillon raskaus paljon pitemmällä, kun sulla. Oli nimittäin menny jo yli viikon la:n yli. Mut sitä vaan ajattelin, et ne valkuaisetkin nous tosi nopeesti. Ja en nyt halua siis tosiaankaan mitenkään pelotella. Voihan se olla, et sulla ei ole mitään vastaavaa. Niin, muakin jäi vähän kiinnostamaan, et millon sulla on seuraava neuvola-aika. Jaksamista sulle! :hug:

Nirtsu ja pikkuruinen 7+3
 
Nimra
Jepsis :D

Kiitokset ensimmäisenä kaikille jotka olette ottaneet osaa tähän mun olooni - Sydämmellinen KIITOS KAIKILLE :hug: Olette kyllä ihania, kun auttelette ja jaksatta kunnella..se(kin) yleensä jo helpottaa :heart:

Siis ensin täytyy sanoa tuosta kaakaosta ja paninista, että mulle sanottiin, että joskus voi ottaa ihan huoletta, kunhan ei syö joka viikko!! eli silloin tällöin (ehkä) jos sokerit on ok, joten uskaltauduin ne sit ottamaan :ashamed: kun sokerit ihan ok on ollut! :D

Mä yritin kaverille sanoa, että kun on paha olla siis oikeasti paha olla fyysisesti niin sanoi vain, että voi kun sä et nauti yhtään raskaudesta!!! :kieh: Prkl... Miten tässä tilassa voi nauttia, kun ei lepokaan auta :eek: ! Olin aika pettynyt vastaukseen, kun muuten olen ollut onneni kukkuloilla :heart: ja odotan innolla sitä vauva arkea!!! =) Miten tällaisten kipujen ja olotilojen kanssa voi mistään nauttia, vaikka "palkinto" onkin maailman ihanin asia :p

Itse tosiaan pelkään, että saan tuon raskausmyrkytyksen jota en siis toivo kenellekään, en edes pahimmille vihamiehille - se on niín karu asia, ettei sitä oloa ja tilaa varmasti ymmärrä kuin ne keillä se on ja tulee olemaan :'( No, mä kerroin tuostakin kaverille, että lääkäri sitä vähän epäilee ja neuvolassa katselleen tilanne uudelleen (24.9) niin kamu tuumasi, että nuo sun oireethan on ihan tavallisia oireita raskaudessa ja tuo sun verenpainekin on ollut vielä tilastollisten arvojen alapuolella niin ei sulla mitään ole - NAUTTISIT VAAN, mutta kun EI PYSTY... Nämä oireet, kun ei enää tällaisessa mittakaavassa ole mitenkään normaaleja. Petyin vain uudelleen, kun ei ota pahaa oloa vakavasti vaan toruu etten nauti raskaudesta!! :kieh: Minä kun en tiedä yhtään ihmistä jotka eivät nauttisi raskaudesta (ainakaan jossain vaiheessa/määrin koko ajan), joten en ymmärrä tuollaista latistamista :$ mutta eipä mun tarvitse kaikkien sanomia ihan täytenä totena ottaakaan. Siksi olenkin niin innoissani, kun TE YSTÄVÄT olette tukena tässä asiassa ja otatte nämä vikani ja tuntemukseni todesta ja tosissaan ja näette toisen hädän ja kivun :) Kiitos!

Olen tänään vain nukkunut...nukkunut...ja nukkunut :LOL: ja nousin juuri ja kävin suihkussa...siinä oli taas sit kestämistä etten tippunut polvilleni suihkunpohjalle :( Pääsin kuitenkin hengissä pois :D ja nyt alkoi taas ne oireet, kun olen "Ylhäällä" eli hereillä istun, joten otan nämä asiat jo erittäin vakavasti sillä ei tällainen 30 min istuma-seisonta-aika saa olla tällaista :(

Pelkään vain, että vauvalle sattuu jotain :'( ja sekös mua pelottaa!! Yritän päästä jonkunlaiseen tutkimukseen piakkoin - Kiitokset kaikille! Ilmoittelen taas olostani..., kun pääsen tänne.

Nyt on mentävä taas tuonne lepoasentoon....

Nimra + Hiljainen asukki masussa... 29+2
 

Yhteistyössä