Keskenmenon jälkeen plussanneet loka-marraskuussa

Ihanaa Vimpula!!!
Ihan tosi tosi paljon onnea koko perheelle :heart: :heart:
ja vielä onnen :hug: x100!!! On varmaan ihana onnentunne päällä!

Jotenki arvasin et oot tositoimissa kun eilen niin äkkiä "hiljenit"!

:heart: :Ninni ja Kirppu 22+6
 
Tuhannesti onnea vimpula pikkuisesta pojasta... :heart: Aivan mahtavaa... :flower: Kyllähän ne supparit niin lupaavilta kuulosti! =) Muistahan tulla kertoilemaan kuulumisia, kun pääsette vauva-arjessa vauhtiin... :D

Riikkuli 36+6
 
Ihanaa saada vauvauutisia tälle palstalle :) :heart: :flower:

Marraskuu on hyvä kuukausi syntyä ;) .

).( Kiitos myötäelämisestä. Tääl ollaan otettu rennosti. Viikkosiivoukset tekemättä - mutta onhan se viikko vielä ensi viikollakin :D .
Pientä tihkuilevaa vuotoa tulee vieläkin. Lieneekö sitten istukka, joka siellä vähän falskaa kun pinta-alaansa kasvattaa... Tiistaina onneksi lääkärineuvola.

Mukavaa viikonloppua kaikille! *ihanaa kun sataa lisää lunta*

-A- ja Peukaloinen rv 11+4
 
Onnea Vimpulalle pojasta,ihanaa!!!! :heart: :heart:

Tulin pikaisesti kertomaan että palattu on reissusta tänne kylmään arkeen....

Kaikki kai hyvin,ke lääkärineuvola,niin sitten tietää enemmän...Huolestuttaa kun mitään ei näy eikä tunnu...muutakun turvotusta edelleen ja joitakin kasvukipuja...

Mutta tulen huomenna kertomaan enemmän kuulumisia ja luen nämä kertyneet viestit...eli huomiseen :wave:
 
Kiitoksia...Huomenna päästäs pois täältä,on tää aika järkkyä,ihan hirvee koti-ikävä...Ei oo mitään tekemistä ja paikat kipeytyy paikoillaan olosta.Muuten kipuja ei oo,paino on jo samassa ku ennen raskautta,kaikki hävinny jo synnytyksessä,mahaki alkaa pikku hiljaa häviämään.Ukkeli vaan nukkuu ja syö.Maitoki alkaa nousemaan,jatkuvasti hirvee nälkä!

Vimpula ja pikku-ukko(melkein 1 1/2 vrk)
 
Vimpula Paljon onnea pienestä pojasta :flower:

Amira Ainahan on ensi viikko siivouksen suhteen...ainakin meillä.Toivottavasti tihuttelu loppuisi kokonaan.

(.) ei mitään ihmeitä,turvottaa vähän ja ruokahalu on aika olematon...mahan toiminta myös aika nolla luokkaa ja sekin hankaloittaa oloa,pitää ottaa taas luumu kuuri ja lenkkeilyä päälle ni eiköhän se siitä.

Äitee ja Sisu 5+2 (onpas viikko menny äkkiä )
 
No niin,nyt niitä kuulumisia sitten...ensiks kuitenkin suuret pahoittelut Viuhtikselle,en ollut uskoa silmiäni :ashamed: Kyllä teitä nyt koetellaan...voimia suruun ja koittakaa pärjätä :hug:

EevaRouva,tervetuloa munki puolesta odottajiin :heart:

Viivinille onnittelut tytöstä,ihanaa :heart:

Ja kaikille ultrassa käyneille onittelut :heart:

Reissu oli oikein onnistunut,syötiin kunnolla ja lepäiltiin. Käytiin myös tutustumassa saareen,vuokrattiin auto ja ajettiin gran canaria ympäri,upeita maisemia. Lämpöä riitti,ainoastaan torstai päivä oli pilvinen,mutta vietettiin se päivä seikkailemassa museoissa yms.
Huominen ois vielä töistä vapaata ja sitten alkaa arki täysillä...

Vatsa toimii tällä edelleen erittäin hyvin,joskaan ei enää ole ollut niin löysällä kuin aluksi. Edelleen myös väsyttää enemmän kuin normaalisti,päiväunia tuli nukuttua reisussakin :D Nyt vaan tosiaan on huolettanut se ettei mulla oo mielestäni maha mitenkään erityisesti kasvanut,enkä tunne kohtua makuuasennossakaan...kuitenkin moni hehkuttaa että tässävaiheessa on jo selvä maha tai ainakin itse tuntee sen :/ Pelkään lähinnä sitä että kun keskiviikkona on lääkärineuvola,saan kuulla ettei kohtu ole kasvanut niinkuin pitäis :ashamed: No turhahan sitä on etukäteen pelätä,mutta kun ihmisen mieli on tälläinen,niin minkäs teet... :ashamed: Kasvukipuja on kyllä ollut kaikenlaisia,kun nopeasti nousee ylös tms....

Mut valtas eilen mahdoton joulufiilis,mutta nyt on taas plussanpuolella ja näyttäs että lumet (ne vähäisetkin) sulais pois :( Tykkäisin niin tosta lumesta,ei olis niin pimeää.... No kerkeehän sitä tulla vielä :)

Repa ja kutvonen 14+4
 
Onnea ihan kamalasti pikkuisesta prinssistä :heart: Oi että, teillä alkaa nyt vauva-arki, nauti siitä ihan täysillä :heart: =) Ja tule aina välillä meillekin kertomaan kuulumisia! :wave:

Amira hyvä että vuoto on rauhoittunut, saisihan tuo loppua kokonaan! :hug: Kuule meillä on viikkosiivous tekemättä kahdelta viikolta :x kun ollaan mummolassa nyt oltu kahtena peräkkäisenä viikonloppuna... ja yksinhän en siihen hommaan kyllä rupea - jääköhän vielä ensiviikonlopulle :LOL:

Repa tervetuloa kotosuomeen! :wave: Toivottavasti oli hyvä reissu!*muoks* no sieltähän ne kuulumiset tulikin! Älä murehdi vatsankasvua, kerkeet vielä lopummalla kirota sitä pötsiä :LOL:

Äitee mulla on nopea aineenvaihdunta noin yleensä ja vähänkö on ollut välillä inha olo, kun mahan toiminta on hidastunut :x Mulla ei vissiin voi ummetuksesta puhua, kun joka päivä kuitenkin toimii, mutta onpahan tiukkaa *soriiiiii...* Olen yrittänyt juoda vieläkin enemmän, ehkä siitä on vähän apua.


Jooh, huomenna aamulla KYSille... voi apuva! En ole kerennyt panikoimaan nyt viikonloppuna, kun on ollut onneksi sen verran ohjelmaa, mutta voi apua, meneekö ensi yö sitten siihen... Eihän toisen kerran peräkkäin voi sattua jotain vikaa, eihän? Toivottakaa mulle onnea!

stoppis 10+6
 
stoppis tsemppiä huomiseen!!!!!

On taas jäänyt vähiin kirjottaminen vaikka kuinka yritän tsempata...

Mua on ruvennut "vaivaamaan" nukahtamisen vaikeus :/ Pari tuntia menee vähintään että saan unta. Ja kun vähän aikaa oon koittanut niin rupee vaivaamaan levottomat kädet ja jalat, pakko liikkua ja vaihtaa asentoa. Ja mies tietty valittaa kun en oo paikallaan... Jossain vaiheessa kun on tarpeeks kauan pyöriny ja käyn veskissä tai muuten vaan kävelemässä niin sitten saan unen päästä kiinni. Mutta jos liian aikasin menee niin ei auta... Ja arvatenkin kun nukahtaminen viivästyy niin aamulla väsyttää...


Vinja ja Urmi 25+6
 
pikkunen voi hyvin..
sikiön koko vastasi viikkoja 11+6 , 5,11cm
syke +, liikkeet ++
ei turvotusta.

laskettu siis pysyy samassa elikkä. Oli kyllä liikuttava tilanne, molemmilla itku kurkussa onnellisena siinä toisiamme kateltiin :) nyt alkaa jo itsekkin luottamaan ja uskomaan siihen että meillä on täällä kesällä oma ihana ja rakas pikkuinen. :heart:
seuraava terkkarikäynti on sitten kuukauden päästä, ihan joulun kynnyksellä (18.12 :D ) saa oikeen ihanan joululahjan tänä vuonna mummu ja pappa :heart:

marleena83 ja vinski 11+4
 
Marleena,ihania uutisia,nyt vaan nauttimaan raskaudesta!!! :heart:

Täällä v...käyrä nousee :kieh: Olen oppisopimuksella ja mulla olis lokakuussa pitänyt olla näyttö,vaan eipä ole näytönottajasta mitään kuulunut. Kirjalliset tekstit olleet valmiina jo elokuulta... No eikös sieltä soitettu just kun oltiin siellä palmasissa ja sovittiin että maanantaina otellaan yhteyttä. No nyt se eukko ei sitteen vastaa luuriinsa |O Haluaisin niin sen päivän sovittua että pääsis siitäkin eroon,kun nyt alkaa muutenkin kaikki jouluhässäkät painamaan päälle....olen siis kaupassa töissä.... Noh,ei auta itkut ilmesesti....
Tekipä hyvää avautua =)

Viimeistä vapaata viedään.... :x ei napostele kyllä työt yhtään...

Repa ja kutvonen rv 14+5
 
Repa: Tervetuloa takaisin... Toivottavasti oli onnistunut reissu. :D

Vinja: Toivottavasti saat nukuttua. Mulla oli aivan sama ongelma just noilla viikoilla ja piti kans töissä käydä, joten ei ollut kovin nannaa... :(

Stoppis: Onnea ultraan... :wave: Tule heti kertomaan kuulumiset...

Täällä selvittiin viikonlopusta yhtnä kappaleena. Tytön synttärit meni kivasti... Lauantaina oltiin shoppailemassa koko perhe... Ja minä shoppailuhullu pyysin tunnin jälkeen, ett lähdettäis pois.. Siis niin hirvee kipu tuolla alapäässä. Vauva tunkee ilmeisesti päätään niin alas, että se painaa johonkin hermoon tohon oikeaan nivuseen. En mä pystynyt ollenkaan kävelemään ja sitten oli koko ajan tunne, että vauva tippuu ihan just kohta haarovälistä. :LOL: semmoinen hirvee paine ja kivun tunne alapäässä. Mitähän vois olla? Ei ole koskaan aikaisemmin ollut tommoista ja eilen kotona sama juttu muutaman kerran... :| Pikkuinen on ollut kovin hiljainen taas pari päivää... Mua hiukka huolestuttaa se. Onneksi neuvola parin tunnin päästä, niin saa kysyä mistä mahtaa johtua. se todella huolestuttaa... :/ Neuvolan jälkeen lupasin tytölle, ett mennään keskustaan vähän kiertelemään ja katselemaan jouluvaloja yms... Saas nähdä kuinka reissussa käy tän kävelyn kanssa... :D

Tulen myöhemmin kertoilemaan neuvolakuulumisia...

Riikkuli 37+1 ( nyt vauva olisi valmis jo syntymään... Normaalin raskauden kesto on 37-42 viikkoa, iik)
 
Täällä yksi helpottunut mamma :wave: Nyt on np-ultra takana ja kaikki oli kunnossa, so far so good. Kyllä olin hermona :x Juteltiin kätilön kanssa ensin, onneksi heillä oli siellä tiedot edellisestä eikä tarvinnut erikseen selittää... Oli kyllä kiva kätilö ja sai minuakin rauhoiteltua ja vähän uskoa valettua minuun. Lääkäri oli sama kuin silloin kun edellisen diagnoosi varmistettiin. Hän on tosi mukava ja pätevä lääkäri, joten oli jollain lailla helpottavaa että hän oli ultraamassa. En tiedä muistiko minua (mahdollista toki, koska tapaus niiin harvinainen), mutta otti kyllä tosi hyvin huomioon edellisen kokemuksen ja osasi hänkin rauhoitella hyvin. Heti ekana sanoikin kun kuvaa alkoi tulla että ei täällä ainakaan samanlaista ole kuin viimeksi :) Kaikki oli paikallaan mitä pitikin. Mitat vastasi edellistä ultraa ja niskaturvotus normaali. Ja mikä parasta, pääsen KYSiin myös rakenneultraan! Kävin sitten antamassa vertakin seulaan, toinen verikoe n. kuukauden päästä.

Sain muuten nyt tietää ne kromosomit edellisestä - terveet tytön kromosomit. Mä olin häntä tyttönä koko ajan pitänyt, oli kiva saada tuo tieto. Kaikki oli sitten vaan paskamaista tuuria :'( , hällä ei olisi ollut mitään vikaa, jos ei olisi sotkeutunut kalvoihin. (niin ja selvennetään nyt vielä, kun ette varmaan muista tai tiedä muutenkaan: hällä oli alavartalo kuroutunut, jalat tyngät, vatsassa suuri reikä, sisäelimet ulkopuolella ja raskauden keskeytimme koska hällä ei ollut elinmahdollisuuksia.) Jotenkin tuo tieto sulkee nyt sen ympyrän. En häntä kyllä koskaan unohda...

Pitää nyt yrittää tsempata, että ei enää pelkäisi! ...ainakaan turhan paljon... Huomenna neuvola vähän niinkuin samaan syssyyn.

Vinja kiitos tsempityksestä :hug: Ikäviä nuo univaikeudet, muistan että mullakin oli jossain raskaudessa univaikeuksia siellä keskivaiheilla ja sen jälkeen (mä taisin kyllä nukahtaa, mutta sitten heräsin valvomaan) :/ Ei yhtään kiva, jossain vaiheessa iskee zombius jos pitempään jatkuu. Toivottavasti helpottaa! Oletko yrittänyt jotain rentoutumismenetelmää? Olen kuullut että joitakin auttaa jonkinlaiset rentoutumis-cd:t (en tiedä niistä tarkemmin, mutta kaikkeahan kannattaa ainakin kokeilla!).

marleena oli myös saanut hyviä ultra-uutisia, onnea :flower: =)

Repa toivottavasti saat pian näytöt sovittua, ikävää tuollainen kun hommat lykkääntyy muiden takia :( Jaksuja työhön paluuseen!

Riikkuli kuulostaa kyllä vähän siltä, että kaveri on ihan lähtökuopissa! Vau, tässähän rupeaa jännittämään sun puolesta =) Tules sitten kertomaan mitä ne siellä neuvolassa meinas!

Huh, pitää mennä syömään jotain, ei aamulla oikein maistunut, oli vähän pakotettava alas...

stoppis 11+0
 
Vimpula Suuronnittelut pojasta!

Stoppis Onnea ultraan!

Marleena Ihania uutisia! Nyt vaan nauttimaan raskaudesta.

Repa Tervetuloa takaisin!

Ja Riikkulille jaksamista loppumetreille. Ne on aina niin pitkiä nuo viimeiset päivät!

Mulla flunssaa pukkaa. Pari yötä kurkku ollut tosi kipeä. Päivät menee paremmin, mutta koko ajan väsyttää. Onneksi ollut pari ylimääräistä vapaapäivää, mutta huomenna pitäisi jaksaa töihin mennä. Vauveli onneksi liikkuu vilkaasti, niin että siellä varmaankin kaikki kunnossa. Jospa lähtis koiran kanssa pihalle lumeen leikkimään, se kun niin rakastaa sitä. Jospa se piristäis!

Päivänjatkoja kaikille!

Puella ja Kompiainen 17+6
 
TErvehdys tännekkin puolelle. Tulin kertoilemaan kuulumisia ja lukemaan mitä teille kuuluu. Onnea hyvistä ultrakuulumisista.

Arki alkanut.... viikonloppuna tuo vanhempi neiti sai oksennustaudin, jee,jee. Knok, knok, onneksi ei ainakaan vielä muu perheestä saanut sitä. Aikamoinen desinfoiminen koko ajan. TUlipahan putsattua ovankahvat, hanat ja kaikki muutkin pinnat mihin tyttö ehti koskemaan.

Meillä pikkuneiti vetelee kanssa tota Nania oikein urakalla, 100ml/kerta. Öisin hän syö klo 23 ja sitten kahdelta ja seuraava herätys onkin sitten kuudelta. Päivisin rytmi on aika tarkaan kolmen tunnin välein. Ja jestas sitä kakka määrää, huh, huh. Totuin tossa ekassa että kakkasi kerran päivässä, mut tää neiti vetelee melökein joka toinen syöttökerta kakat. Niin juu meikäläinen on sitten taas pullottelun varassa tällä neidillä. Ei sitä maitoa sitten jaksanutkaan tulla .

Vimpula ONNEA!!!! =) Kuullaan marraskuisissa :flower: :heart:

-viivin ja mimmu-
 
en ehdi muuta kommentoimaan ku kiirusta pukkaa mut pikaseen pakko kommentoida Riikkulille että mulla alko sattumaan kävely ja just toi paineen tunne... (2 pv. ennen synnytyksen alkua ) soitin kätilölle sillon et mitähän tämä tosi ilkee paineen tunne alhaalla on joka välil kestää tosi kauan yhteen mittaan... no, kätilön kanssa tultiin siihen tulokseen että vauvan pää varmaan painaa johkin hermoon :LOL: ne oli mulla ainakin supistuksia... huomasin sen kyl sit ku kunnon avaavat supparit alko et muahan on koko aika supistanu....ei ollu ollenkaan niinku menkkakipuja kuin on kuvailtu tai en todellakaan nähny masuni mitenkään kovettuvan... pitkälle synnytyksessäkin " paineen tunne" pysyi tosi alhaalla kunnes ehkä n. 5cm aukeamisen jälkeen supistukset siirty myös selkään... mut ei ollenkaan noussu ylä- mahaan.. ja koska supparit oli niin alhaalla supistusten piirtokone ei tahtonu niitä tunnistaa eikä piirtäny mitää kuvioita vaikka tuli kuin hirmuinen supistus... ja sekin varmaan oli syynä etten supparia tunnistanu koska mulla ei ollu harjoitus supistuksia ollenkaan..vain toi kauhea paineen tunne 2 päivää ennen synnäriä... saapi nähä onko sulla sitä... =)
mitä ne nvlas sanoi?
 
Onnea Stoppis ja Marleena :flower: Ihania kuulumisia.
Kyllä se ultrassa käynti kummasti rauhottaa - mutta hittolainen sentään, miten sinne meno pelottaa!! Mulla on ollu joka kerta pakki ja pää ihan sekasin huolesta.

Tulin taas vaihteeks töitä kokeilemaan. Huomenna neuvolalääkäriin. Viikkosiivousten oon antanut odottaa aikaa parempaa ja ottanut rennosti. Vuotokin on hiipumaan päin - joten toivottavasti tästä (hengissä) selvittiin...

Repa, tervetuloa loskaiseen ja pimeään koti-Suomeen. Me suunnataan noille samoille seuduille alkuvuodesta. :) Viikkoja silloin about 20 - toivottavasti...
 
Neuvolakuulumisia:

rv 37+1
paino + 1000g/vko ( hui, noloa :ashamed: kokonaissaldo +21kg)
Rr 122/85
sf 34
syke 150-170 (pikkuinen oli hereillä ja liikuskeli ja hikoitteli =) )
pisu puhdas
turvotus Mieletön +
kaikki ok siis...

Mimmuli: Kääks... Mä oikeasti kyllä mietinkin, että josko ne vois olla suppareita. Nlatäti oli sitä mieltä, että vauvan pää painaa johonkin hermoon, mutta se viiltävä kipu tuolla alapäässä on jotain niin kivuliasta, ettei se tunnu ihan vauvan pään porautumiseltakaan. Mä en kyllä oikein osaa sitä kipua selittää, kun se on niin jännä. Sitä on nyt lauantaista jatkuen tullut aika ajoin ja varsinkin, kun liikun...Kiitos vinkistä... =) Minua ei kyllä harmittaisi yhtään, jos vaikka lähtö tulisikin. Niin tukala on tämä olo!

Täälläpä sitten kärvistellään... Oltiin neitin kanssa kaupungilla, kun hänelle lupasin. Alkoi se kipu samantien, kun käveli... :kieh: Käytiin neitin kanssa hesellä (mä tosin sattuneesta syystä tyydyin salaattiin) ja sitten ostin hänelle muumi dvd:n ja hän oli niin innoissaan... =) Taisi olla mun viimeinen kaupunkireissu ennen vauvan syntymää... Sanoin just miehelle, että täytyy varmaan kokeilla tänään siivousta, saunaa ja sitä viimeistä ässää... Eilen siitä viimeisestä ässästä ei kyllä ollut mitään hyötyä... :( No, vauva tulee ulos, kun on valmis tulemaan... Eipä yksikään sinne massuunkaan ole jäänyt... :LOL:

Riikkuli 37+1
 
Onnea vauvasta Vimpula!

Ja terveisiä Budapestista. Oltiin siellä siipan kanssa pitkä viikonloppu ja teki aikasta hyvää parisuhteelle kaksinainen loma (viimeksi lähes 2v sitten kun odotin esikoista). Ikävä pikkumiestä kohtaan oli kyllä valtava, tuntui kuin 99% sydämestä olisi jäänyt Suomeen ja se 1% oli sitten miehelle. Tosin se %määrä miestä kohtaan sitten lisääntyi reissun mittaan ja ikäväänkin tottui. :D

Mulla oli lähes joka päivä matkalla aivan tosi kipeitä fiiliksiä kohdussa ja peräsuolen tienoilla kun käveltiin paljon. Joka askeleella sattui viiltävästi kuin olisi puukolla tökätty p.illuun. Ja välillä tosiaan peräsuolen puolelle vihloi. Sitten kun yllätti 2. hätä kerran niin en meinannut päästä hotellille kun tuli 3 äärettömän kipeää supistusta 5 minuutin sisään. Siis ihan synnytyskamaa. :( Onneksi ystävä lohdutti, että sillä oli alkuraskaudessa myös samaa 2. raskaudessa ja hällä myös kohtu taaksepäin joten se painaa helpommin peräpäätä. Väsymys alkaa ehkä? helpottamaan, mutta syömiselle ei näy loppua. Koko ajan pakko pupeltaa jotakin ja sitten on turpea ja lihava ja ällö olo. :ashamed:

Vielä viikko ja pari pvää neuvolaan ja samana päivänä neuvolalääkäri joka ultraa. Np-ultraan lähteekin vasta silloin kutsu, kiire tulee kun neuvolassa jo 11+1.

EevaRouva rv 9+5
 
Onnea stoppis hyvistä ultra kuulumisista :hug:

Miulla ultraan vielä aikaa 2viikkoa pikkasen kyllä jännittää kun viimeeksi en sinne kerinny...nyt on jotenkin pelko pikkasen helpottanu kun edellisen raskauden oireet loppu rv5 kun pienen kehityskin oli pysähtyny ja nyt kyllä oireita on ihan kiitettävästi joten siltä osin vähän helpottunut olo mutta mitä vai voi vielä tapahtua.

Kaverille ihmettelin näitä kovia ja voimakkaita oireita ni hää "lohdutti" et hälläkin oli kovat oireet kun raskaus oli tuulimuna...arvatkaa helpottiko toi miun mieltä yhtään :headwall:

just sain jogurtin syötyä saapi nähä et jääkö sisälle vai tuleeko pois...jääkylmä greippivissy on miun paras kaveri =) sitä kyllä meneekin ihan mahottomasti,just soitin miehelle et tuo kaupasta yöllä lisää kun pääsee töistä.

Miuta vaivaa kauhee ikävä miestä kohtaan ja nähdään nyt siis joka päivä enemmän ja vähemmän,mut ei ole kyllä ennen tälläistä ollu,mieskin nauraa et kun tulee yöllä kotiin ja nukkuun ni mie työnnyt heti kainaloon vaikka olisin täydessä unessa...jotenkin oletan tän johtuvan tästä raskaudesta sama kun poikia pitää käydä kurkkiis vähän väliä onneks nukutaan kaikki vielä samassa huoneessa.

Tulipa taas sepostus :ashamed:

Äitee ja Sisu 5+3
 

Yhteistyössä