Keskenmenon jälkeen plussanneet loka-marraskuussa

Pulttis eiköhän siellä olla ihan kunnossa, kaveri vaan potkii sun sisäelimiä ;) Mutta totta kai sun kannattaa käydä kuuntelemassa sydänääniä vaikka ylimääräisen kerran, jos kovasti huolestuttaa, kyllä niitten pitäisi neuvolassa ymmärtää :hug:

Vimpula tulehan päivittämään tilanne levottoman yön jälkeen... jos vielä olet koossa :wave:

hiidi paranemista koko poppoolle! :hug:

Oikukas ei ihme jos väsyttää noilla hemppa-lukemilla! Toivottavasti rauta tepsii! Se on niin ihanaa kun ne kantapäät alkaa monottaa läpi masunahkan =)

Riikkuli piti ihan kaivaa tytöltä nla-kortti esille, kun luin tuosta sun paikkojen kypsymisestä. Mulla oli rv 37+0 kohdunsuu pehmeä ja auki 2 cm, pituutta 1 cm jäljellä ja silloin sanottiin että voi tulla milloin vaan, mutta eipä mitään, käynnistettiin 39+2 :D Eli kaipa se voi tulla koska vaan tai sitten olla tulematta... toivottavasti et kuitenkaan hirmuisesti joudu kärvistelemään jos olo käy tukalaksi! Voi kun saisit nukuttua vähän paremmin, niitä voimavaroja tullaan vielä tarvitsemaan :hug: Mutta ihan selvää on, että loppu teillä lähenee, ihanaa :heart:


Ja tänne ei ihmeitä, nyt päästiin uudelle luvulle, 10+0 :D
stoppis
 
Voisko mut kans tonne päivittää... :D laskettu 28.12/ ikä 27/ synnäri KYS/ km. 03/07/ lapsi ensimmäinen. kiitti ninni päivityksistä:)

Huh.. pentu viimeset pari kuukautta pyöriny kuin väkkärä ja supistelujen vuoksi pitemmällä saikullakin nyt töistä. Eilinen olikin hiljaisempi päivä pitkään pitkään aikaan... hyvä jos pientä liikehdintää tuntui. Säikäytti heti, kun ei potkinu liiemmin saatikka supistellut ja koko viimeyökin tuli nukuttua heräämättä vessaan. Sitä kun miettii kaikkia pahoja juttuja heti jos ei oireile... :/

Tänään onneksi sitten tunnin lumitöiden päätteeksi on tuo pentukin alkanut taas pyöriä, liikkua ja potkia ihan kunnolla. Ei siis syytä huoleen kuitenkaan...

enkuli ja pentu 33 + 3
 
Huolesta soikeena olen täällä:Onko täällä jollain ollu kohdun ulkopuolinen raskaus? minkälaisia oireita oli?

Mie pelkään et tää raskaus osottautuu ulkopuoliseks,en tiedä mistä pelko johtuu mut jotenkin on vaan huonot fiilikset...kaiketi sitä tietää liikaa mitä kaikkea voi olla...sitä mietin et eihän tossa ulkopuolisessa varmaan repäsy kipuja ole??miulla on aika kovia välillä ja mahassa on välillä aikamoinen polta tuolla kohdun tietämillä...voisko joku ystävällinen immeinen valaista hölmöä :ashamed:

Äitee ja sisu 4+3

Niin ja missä vaiheessa se rupes oireilee??mie hölmö kokeilin tänään vähän tota kohdunnapukkaakin ni sekin on pehmeähkö ja ehkä pikkasen auki tai sit ei,ylhäällä se on :ashamed:
 

viuhtis sua olen tänään ajatellut kovasti. pääsitkö minnekkään lisä tutkimuksiin? onhan se kamalaa pitää sua epätietoisuudessa. voimia ja toivoa sulle :heart:
käväsin vaan äkkiä, ku toi poika yskii tuolla kaksin kerroin. käytiin lääkärissä ja tulos:korvatulehdus molemmissa korvissa, kurkunpään- ja keuhkoputkentulehdus. nyt kuume noin.39.5 elikäs ihana yö edessä.

t.hiidi+5tacoa+200g irttareita+limua ja jäätelöä. oon vähän hoitanu itsäni ruualla ja hyvällä :ashamed:
 
Äitee En tiedä, mitä oireita kohdun ulkopuolisessa, mutta käsittääkseni saattaa olla tosi koviakin kipuja! Mä uskon, että sulla on kaikki hyvin mutta mieli vain temppuilee keskenmenojen jälkeen! Mulla ainakin vieläkin, vaikka vauva jo nähtykin ultrassa. Jokaista "erilaista" kiputunnetta kuvittelen alkavaksi keskenmenoksi ja kun päivä sen ultran jälkeen tuli paperiin ruskeaa väriä olin varma, että meni kesken. Yks neuvo: älä ronklaa kohdunsuuta! Se ei tee hyvää vaikkei mitään hätää olisikaan! Mulla oli kamala hinku silloin ekoina päivinä kokeilla onko kohdunsuu kiinni ja ylhäällä, mutta pidin käteni kurissa. ;)

Mulla on tänäänkin ollut ajoittaista ellotusta, kunnon oksetusfiiliksiä ei ole ollut vaan pientä etomista joistain jutuista ja vaikea tietää mikä maistuisi. Tällaista taisi olla esikoisestakin, hyvin oireetonta. Tissit ei ole tipan tippaa kipeät olleen missään vaiheessa kuten eivät olleet esikostakaan. Jomotuksia silloin tällöin, lisääntynyt valkovuoto ja finnejä.

Viime yönä nukuin 10,5 tuntia ja 2 tunnin päikkärit tänään pojan kanssa ja taidan kohta taas lähteä nukkumaan, öitä!
 
Minäki oon huolissani Viuhtiksesta!!! :hug:

Nii ja yhtenä kappaleena ollaan,kuinkas muutenkaan...Aika imakka kipu on tuolla selässä,saa nähä kui nukkumisen käy.Pakko ois saada vähä levättyä,ei pitkälle pötki tää täti ehken puolen tunnin päikkäreillä!

Kysäsin ukolta ku menivät pojan kaa nukkumaan,et herätänkö jos oon yöllä kysille lähössä,vai jätänkö vaan lapun,tuumas,et hän oli aatellu lähtevänsä viemään.Saa kai sitäki kiusata,ite aina kyselee,et joko soitan taksin ja et pääsethän sä sit taksillaki sieltä kotio... ;)

Äitee Älä todellakaan ropella.Omakohtasta kokemusta ei oo,mut kaverilla on ollu kaks ja sille oli tullu ihan järkyttävät kivut,molemmat huomattu n.vk 7.Noi kivut kuulema synnytyskipu luokkaa,mut jatkuvia,ilman mitään taukoo!

Pitäs varmaan lähtee kärvisteleen tonne sängyn pohjalle,nuija nukutus vois olla hyvä ratkasu! Öitä!!!

Vimpula
 
Voi olla et mieli tekee tepposet...tällä hetkellä on hyvä olo ja mielikin on varmempi tästä raskaudesta,kun jaksais odottaa sinne alkuraskauden ultraan ni sais selvyyden asiaan.En ole meinannutkaan jatkaa ronklailua kun ton yhden kerran kokeilin ja päätin etten enää kokeile,siitäkin voi seurata vain huonoa enkä halua ottaa mitään riskiä.

Tää väsymys on ihan järkkyä nukuin viime yönä 10h ja nyt taas väsyttää ihan kauheesti,joka päivä olen nukkunut vähintään 2h päikkärit mut tää ei vaan helpota,mieskin oli eilen huolissaan ja ihmetteli et onkohan ihan normaalia et olen näin nuutunut,poikien raskaudessa en ihan näin väsynyt ollu.

Eilen illalla oli ihan kauheita vihlasuja ja repäsyjä alamahassa,mietin et voisko johtua kun miulla on kaksi keisarinleikkausta takana ni toi haava kohta tuntuu kipuilevan jonkun verran.

Eevarouva ja Vimpula Kiitoksia...
 
heips

on jääny kirjottelut vähiin ku on pitäny olla töissä niin pitkii päivii... ja nyt hirveessä flunssassa...tai no enää on vaa nuhaa vähän mut yskä aivan kamala.

mulla ois tänään yheltä ultra, mut kun poikakin kipeenä niin en voi viiä sitä päiväkotiin...ja ketään en saa lapsenvahdiksi... joten täytyy peruuttaa aika kun sinne ei saa lapsia viiä...

nyt potuttaa ihan sikana...eihän tätä päivää ollu odotettu ku kolme viikkoa..... :headwall: no ei voi mitään
 
Täällä nyt sitten ollaan...

Eilen vihdoin ultrassa vahvistuivat torstaista asti vaivanneet epäilykset, että keskenhän tämä oli mennyt. Pieni on kuollut jo neljä viikkoa sitten, eli melkein heti ultran jälkeen. Vielä ei ole ulos tullut, vaikka vuodan kunnolla ja välillä on kipuja. Nyt odotellaan aikaa tyhjennykseen, pitäisi kuulemma tulla pian. Mihinkään ei ennen sitä aikaa pääse, kun "niillähän on tapana tulla omin avuin ulos", eli voidaan vain odotella. Eikä päässyt viikonloppunakaan, tuli kyllä jo yritettyä joka paikkaan, varmaan pitäisi verta tulla niin, että taju lähtee ja housut on nilkkoihin asti veressä, ennen kuin kukaan ottaa asiaa hoidettavaksi.

Tyhjä olo, sellainen kaikkensa antanut. Vaikka pelkäsinkin uutta keskenmenoa, halusin silti niin kovasti tämän raskauden onnistuvan! Oltiin jo kerran syke nähty ja oireet vain jatkuivat, oltiin jo "turvallisilla viikoilla" (helvettiin kaikki turvalliset viikot!!!), oli melko luottavainen olo. Ja sitten piti käydä näin.

Älytöntähän tässä on se, että tutkimuksiin tosiaan pääsee vasta kolmen km:n jälkeen. Uskomatonta, että tässä pitäisi vielä yksi samanlainen km kestää, tämä toinenkin pistää meidät kyllä todella koville.

Eipä kait muuta. Palailen tuonne vauvakuumepuolelle, vaikka ikuisuushan tässä vielä menee ennen kuin on jälkitarkastukset sun muut ohi, ja on taas lupa yrittää. Eikä uusi raskaus ja uusi keskenmeno tällä hetkellä kiinnosta yhtään, en vain jaksa sitä pelkoa, että taas menee kesken. Kamalaahan tämä on, ja vielä saa monet itkut miehen kainalossa itkeä.

Joka tapauksessa toivotan teille kaikille todella paljon onnea raskauksiinne ja toivon, että kukaan teistä ei enää ikinä joudu kokemaan keskenmenoa! Toivottavasti kaikilla sujuu raskaus ongelmitta!

Viuhtis
 
Viuhtis Tuli tippa linssiin...Mä oon todella,todella pahoillani.Mitkään sanat ei riitä varmasti lohduttamaan!Sanoin sillo toisen km jälkeen,et ois hyvä,jos kuulus niihin ihmisiin,jotka eivät ees tajua oottavansa ennenku on eka 3kk täynnä.Säästys monelta huolelta...En minäkään ymmärrä näitä lekureita,ekan km kun sain vuoto alko lauantaina ja lääkäriin pääsin vasta maanantaina.

ISO :hug: ja voimia sulle ja sun miehelles,oot ajatuksissa.Toivon teille kaikkea hyvää ja ennen kaikkee plussa-onnee kun aika on kypsä!

Surullinen Vimpula...
 
Tässä kopio tosta synnytyskertomuksestani vauvat 0-12 palstalta....

Tyttö syntyi sutjakkaasti 7.11. klo 4:22. Rv 40 +6 . Yhdeltä lähdettiin sairaalaan ja tyttö ponnisti tosiaan muutaman tunnin jälkeen ulos. Edipuraali ehti vaikuttaa hyvin kun sain sen saman tien kun menin sairaalaan sisään. Supistukset olivat kotona n. 4min ja matkalla tihenivät 3 min. Miehen kaasujalka alkoi painamaan kun sanoin että kolmen minuutin välein tulee . Matkaa meillä sairaalaan on 30 km, joten ei kiirettä pidetty vaikka anoppi kävi hoputtamassa että lähtekää jo. Synnytys eteni nopeasti ja saatiin täyden kympin tyttö 10-10-10. Tosin seuraavana päivänä keltaisuusarvot olivat koholla ja hän joutui valohoitoon päiväksi, mutta jo lauantaina päästiin kotiin ja nyt huolehditaan tuosta syömisestä että saa kolmen tunnin välein ruokaa (täytyy herättää jos ei itse herää, mutta ei sitä ongelmaa ole ollut).

Itse synnytyksen jälkeen jouduin leikkaussaliin koska istukka ei poistunut kokonaisena ja vuosin verta runsaasti yli 2 l. Siellä tehtiin kaavinta ja sain seuraavan päivän aikana kaksi pussia verta. Siitä johtuen olo on nyt hyvä. Lisäksi olin saanut juuri nielutulehduksen, joten kaiken kukkuraksi itse olen nyt penisiliinikuurilla. Täytyy muistaa vaan syödä maitohappobakteereja.

Isi on nyt hoitanut yhden iltasyötön joten olen saanut nukkua putkeen 4-5h ennen omia syöttämisvuoroja (siis maitoa tulee niukasti ja joudumme antamaan lisämaitoa). Kaameeta kun lähtee takas töihin niin "joutuu" itse hoitamaan täänkin vuoron, no nukutaan sitten kun saa.

Isosisko vaatii aikapaljon nyt kun uusi on tullut taloon. Ihan sääliksi käy kun hän hakee hirveesti lohtua äidistä ettei äiti vaan hylkää häntä, mutta eiköhän tuokin mene ohi kun huomaa ettei mitään hätää ole.

Palautumisesta. Minä olen palautunut hyvin. Ja ainoastaan yksi tikki tulu ja sekin oli jo sairaalassa parantunut (se välilihan öljyäminen siis kannatti). Viimeksi kun tikkejä tuli 5-6. Lähtöpaino saavutettu, mutta ei mulle niitä kiloja ehtinyt tulemaankaan paljon. Kun ei hirveesti tippuisi enää.

En muista mitä piti vielä kirjoitella, mutta tässä nää tärkeimmät kai. Ja nyt siirryn myös marraskuisiin tonne vauvat 0-12.

Tulen aika ajoin kurkkimaan miten teillä muilla. Oikein paljon jarrusukkia teille ja supsituksia niitä kaipaaville. Ja tervetuloa uusille!!!

-viivin ja mimosa (kaveri)-
 
Tulin kirjottaa uneni kun aamulla jäi kirjottamatta:

Istuttiin iltaa kuolleen ystäväni ja hänen mahansa kanssa ja hän kysyi miten jaksan? ihmettelin et miten ni,ihan hyvin...hää sanoi jotta tiedän raskaudestasi ja taivaassa on nyt vauva osasto täynnä joten nauti raskaudestasi...unessa pystyin myös koskemaan ystävääni vaikka aikasemmin hän on vain loitonnut kauemmaksi kun olen yrittänyt koskea.Jotenkin nyt tuli sellainen luottavaisempi mieli tähän raskauteen ja ehkä uskallan jo ajatella tätä enemmän.

Äitee ja Sisu 4+4
 
ViuhtisIso hali ja paljon voimia taas käsittelemään maailman kamalinta asiaa :'(

Mulla vaihtelee ihan kamalasti usko tähän raskauteen. Toisinaan olen ihan että "jesh me saadaan kesävauva, ihanaa olla raskaana.." Ja hetken päästä kyynisyys yllättää ja ajattelen, että "noh, katsellaan kuule sille ja sille viikolle ja sitten voidaan ehkä vähän iloita..." Sen raskauden aikana, joka olikin keskeytynyt km, näin paljon unia. Sellaisia, joissa menin synnyttämään ilman mahaa ja sanoin, että mulla on nyt 40 viikkoa täynnä, tulen synnyttämään ja lääkäri sanoi vain, että et sä kuule edes raskaana ole. Ja kerran näin sellaisen unen, jossa olin viimeisilläni raskaana ( ei mahaa) ja lääkäri ultrasi ja sanoi, että "olet vasta 10. viikolla!" Nyt en ole onneksi enneunia nähnyt ja toivottavasti en pahaenteisiä näekään. Nyt päikkäreille!
 
Vinja ja stoppis: Kiitokset ultraonnitteluista! :heart:

Viivin: Oikein paljon onnea pikkuisen tyttären johdosta! :flower:

Viuhtis: Voi mie oon niin pahoillani teidän puolesta! :'( :hug: Kyllä tämä on niin epäreilua! Ja että mukamas on jotain turvallisia viikkoja, eikä sitten ookkaan. Halauksia paljon! :hug:

Äitee2: Mulla oli aika koviakin kipuja alussa, viikolla 4. Ja vuotoakin tuli jonkun verran ja terkkari mua säikytteli siitä kohdunulkoisesta. No nyt alkuraskauden ultrassa oli kuitenkin kaikki hyvin ja alkio oikeassa paikassa. Että kyllä niitä kipuja voi olla, vaikka kyllä ne aina säikyttää. Toivottavasti sullakin on kaikki hyvin! :hug:

(.) Äitille ja isille oon kertonu. Äitille kerroin kesällä keskenmenostakin ja nyt oli kiva näyttää ultrakuvia. Muutamille ystävillekkin on kerrottu, sellaisille joista on tukea jos sattusi käymään ikävästi. Äiti on tosi onnessaan ja kertoili omista raskauksistaan. Ja tän pikkuisen la:han on kahden päivän erolla siihen laskettuun aikaan, mikä minusta aikoinaan oli annettu. Eli minun oma la aikanaan 5.7., ja nyt vauvan la 3.7. Oma synttäri vielä siinä samoihin aikoihin.

Viola ja Pingu 6+5
 
Viuhtis: paljon jaksamisia sulle ja miehelles, pitäkää huoli toisistanne


pääsin onneksi kuitenkin sinne ultraan...

siel oli pien papu joka siis kuitenkin monta kertaa isompi kuin aikasemmassa ultrassa...nyt viikoiksi saatiin 8+6 joten siis huomenna täydet yhdeksän.

sydän kovasti jyskytti mikä helpottaa kummasti kun silloin keskenmenon aikana kävin ultrassa ni ei sydän sykkiny.

mut viel mennää tosi varovaisina... pahaolo ei oo loppunu mihkään
ja nyt tää kamala flunssa viel päälle..huh huh...aina kun yskii ni on oksut suussa...

ja näillä viikoilla jos mennään ni laskettu on tuossa 18.6.2008 eli jos joku vois sit jossain vaiheessa päivittää...

eli siis ekassa ultras viikkoja oli noin 5-6 ja alkion koko oli 3-4mm ja nyt siis viikkoja 8+6 ja koko oli 20mm se oli hurjan hurja ero....harmi vaan et ukko ei päässy mukaan.. :'(
 
Viuhtis oon tosi pahoillani, ei voi olla totta! :'( :hug: Ja kuinka teilläkin on vaan pitkittynyt ja pitkittynyt tämä kärsimys, ei pääse kunnolla suremaan menetystä kun keskenmeno ei ole kunnolla tullut ja tyhjennystäkin saa odottaa :hug: Toivotan teille voimia ihan hirmuisesti :hug: Oot mielessäni :hug:

Heippa enkuli ja tervetuloa joukkoon :wave: Täällähän on muitakin KYSiin menijöitä, mutta harmi vaan ei kukaan satu samoihin aikoihin =)

Äitee jokohan sanoinkin, mutta mä kans pelkäsin sitä ku:sta alkuun aika lailla ja olen ihan varma että ei sullakaan ole siitä oikeasti pelkoa! Milloin meinasit käydä ultrassa? Mullakin on väsymys ollut jotenkin kovempaa tässä kun edellisissä raskauksissa ja olen myös ollut huonovointisempi kuin koskaan, että jännä miten tääkin voi vaihdella. *niin ja meillähän siis tytö ja poika joten sukupuolella ei merkitystä tässä asiassa*

hiidi pojalle paranemista, onpas hällä monta kiusaa päällekäin :( Saitteko tropit, toivottavasti auttaa!

Vimpula se vaan porskuttaa yhdessä koossa :wave:

viivin olipa teillä mukava synnytys-kokemus =) Ihanaista vauva-arkea ja tulehan moikkaamaan aina kun kerkeät! :wave:

EevaRouva eiköhän nuo tunteet vaihtele meillä jokaisella ja aika pitkällekin raskauteen, niin se vaan menee, menetys jättää jäljen... En minäkään vielä vauvaa ajattele, sen verran jo sentään myöntänyt, että raskaana ollaan :D Ehkä viikon päästä jos kaikki on hyvin ultrassa, sitä uskaltaa jo vähän ajatella eteenpäin - siis ehkä, eihän sitä tiedä etukäteen miten mieli käyttäytyy :xmas:

Vio-la mulla ja tytöllä on synttärit peräkkäisinä päivinä ja poika on meistä kahen viikon päästä syntynyt ja nyt tää uusinkin menis sinne samoille nurkille, mikäli hän nyt sitten pysyy matkassa. Että juhlaputkea meillä touko-kesäkuussa :)

wiivi kiva että pääsit kuitenkin ultraan, se helpottaa aina kummasti (ainakin vähäksi aikaa)! Onnea hyvistä uutisista! :hug: Toivottavasti pääset pian flunssasta eroon!


Tänne ei ihmeitä, vähän on lievää päänsärkyä ollut ilmassa - ei sillain kovin kovaa, että ei viitsi lääkettä ottaa, mutta sellaista havaittavaa. Ja saunassa käyminen ei ole enää kivaa, tulee just päänsärkyä siitäkin :( Mutta tuota sauna-päänsärkyä oli tytöstäkin että ei ole uusi juttu.

stoppis 10+1
 
Viuhtis :hug: Olen sanaton, valtavan surullista! Paljon voimia teille!

viivin Onnea prinsessasta!

Tänne ei mitään uutta. Pikkuinen potkii päivä päivältä enemmän ja massu kasvaa. Närästys vaivaa välillä, mutta se on pientä. Seuraavaan ultraankin vielä niin pitkä aika, ettei se vielä jännitä. Eli kaikki hyvin!

Puella ja Kompiainen 17+0
 
Minä täällä taas,kuinkas muutenkaan!Onnittelut Wiiville hyvistä ultra-uutisista!

Nii neuvolassa kävin ja alko kauhistuttamaan.Tän hetkinen painoarvio oli 3609-3800g,minkä kone anto,korttiin laitto 3500g.Ton pienimmän mukaanki ois vaaville tullu parissa viikossa 600g lisää.Noh,se nyt on ainaki varmaa,et jos ei tällä viikolla tuu pihalle,ni ens viikolla käynnistys.Tosi vakuuttavalta kuulosti,ku vähä kauhistuin tota painoo ja sanoin,et oli esikoisessaki ihan tarpeeks äkistämistä,ni lekuri vaan tuumas,et kaikki on ihan erilaista ku on toinen jo kyseessä,vaikka oiski isompi! Nii siinä mielessä vakuuttavalta,ku kyseessä on miespuolinen lääkäri,ehkä naiselta,jolla ois lapsia,sen uskos vähä helpommin! :D

Pissa oli puhas,itelle tullu 100g lisää viime viikosta.Kohdunsuu reilulle sormelle auki ja kanavaa 2cm.Muutosta oli tullu ton "reilulle" verran...Nii ja turvotuksia ei oo ollu missään vaiheessa...Nyt tarttee lähtee jotain tekeen,ni ei nukaha istualleen!

Vimpula ja hormoonihiiri 39+5
 
Mä oon kohta lähösä neuvolaan, piti vaan äkkiä Vimpulalle sen verran kirjottaa että se on oikeestikin helpompi puskee toinen pihalle kuin mitä ekaa.. Meiän esikoinen painoi 3330g syntyessään, mulla repes vähän paikat ja ommeltiin pari tikkiä, kuopus painoi 4320g eikä tikin tikkiä. Se vaan niinku plupsahti pihalle :LOL: :LOL:
Tää kolmas tulee sit varmaan yhellä ponnistuksella, ainakin toivon et helposti tulis. Tosin nyt aikaa ed. synnytykseen jo 6 vuotta, sillon oli vaan vuosi, en tiedä onko sillä mitään tekemistä asian kanssa.

Mä palailen kunhan oon käyny neuvolassa, päivittelen sit taas listaa kun sinne tais olla tullu uusia tietoja...

:heart: :Ninni ja Kirppu 22+3
 
Sit mun neuvola kuulumiset, painoa tullu koko raskaudessa vasta 3 kg, hyvä juttu, oli pari ylimäärästä kiloa minkä takia joudun/pääsen sokerirasitukseen :headwall: :headwall: ei ois ollu kyllä pakko mennä mut neuvolantäti suositteli sitä senkin takia kun mun Papalla oli vanhuusiän diabetes ja sen takia kun meiän kuopus oli syntyessään niin iso, 4320g. Päätin nyt sit mennä vaikka oonki kuullu kauhutarinoita rasituksesta :kieh: Edellisissä raskauksissa ei ollu ainuttakaan extrakiloa ni en oo sinne rasitukseen aiemmin joutunu. Mut se on vasta ennen joulua, ei kuulemma vielä kannata edes varata aikaa kun jos alkaa noi tehyn työtaisteluhässäkät ni vaikuttaa sit labranki toimintaan.

Pissa oli puhdas, verenpaine hyvä, 110/70, vauvan liikkeet ++, syke + ja 150. Tyttöä neuvolantäti sykkeen perusteella veikkas =)
Mitäs muuta... Ai niin, sain vaikka mitä lappuja täytettäviksi, kelan laput tietty ja sit sairaalan esitietolomake. Niiden lisäks sain suostumusasiakirjan vapaaehtoiseen NeoPilot-tutkimukseen, jossa tutkitaan synnynnäisiä sairauksia, näyte otetaan kantapäästä vauvalta sairaalassa kun vauva vähintään 48 tunnin ikäinen. Aateltiin antaa siihen suostumus, tuleepahan ajoissa tietoon jos jotain oiskin vialla.

Ja niin, kohdunpohjan korkeus oli ihan sama kuin kuopukseltakin samoilla viikoilla, 23cm, eli yli käyrien mennään vielä mutta tasoittuu sit kuulemma, ei huolta asiasta.

Eipä mulla kai muuta, lunta sais tännekin tulla. Nyt sentään jo pakkasta mut ei yhtään lunta missään...

:heart: :Ninni ja Kirppu 22+3
 

Yhteistyössä