Keskenmenon jälkeen plussanneet loka-marraskuussa

Meikäläisen olotila vaihtelee kipeestä kipeempään.Ärsyttää noi supistukset,ovat joko pelkkiä harjotus tai sit jos ovat kipeitä,ni viimenen terä puuttuu tai loppuvat ku seinään.Vähä on helpottanu toi nivusiin vihlonta,ku aloin ottamaan sitä magnesiumia.Pitää ajatella positiivisesti,tää ei tapa,loppuu aikanaan ja palkinto on tuhiseva nyytti! :D Se on kuitenki jo edistystä,et jotain on tapahtunu kohdunsuulla,eli sormelle auki.Esikoisesta ei oltu tossa pisteessä vielä 40+2 ja kuiteski poju synty 40+3...eli saattaapi olla,et kun alkaa tapahtumaan,ni se on menoo sitte!Siinä mielessä on ollu hyvä,et oon nukkunu eri makkarissa ku mitä isäntä ja poika,poika on oppinu meneen isukin kaa nukkumaan.Ite saan paremmin nukuttua ja saan pyöriä mielin määrin,kuten myös muutkin.Kieltämättä alkaa olla jo ikävä omaan sänkyyn.

Marge Mä tosiaan pidän ihmeenä,jos et pääse tehostettuun seurantaan.Se hyvä puoli on ku asuu pienellä paikkakunnalla,ni neuvola jutut on vähä erilaisia.Mullehhan tehtiin alkuraskauden ultra ja kaikki muutki neuvolassa.Jos vielä tiistaina oon paketissa,ni sit ois vuorossa ultra nro 9!Nyt on seurattu ihan tota kasvua ja istukkaa noitten paineitten takia.Muutenki meillä kuuluu ihan normi raskaudessa tän lekurin myötä 4 ultraa.

Stoppis Hieno homma,mulle oli eka virstapylväs tässä raskaudessa se että pääsin ees neuvolaan,ei tarvinnu perua aikaa.Molemmat km vk5...

Taas tulee harkkareita,mut näihin on jo kyllästyny.Mä niiiin ootan ja nauttisin kunnon hampaat irvessä suppareista.Kuiteski menee viikoille 40 ja jotain.Te viel kyllästytte minnuun!

-Vimpula-
 
Heippa leidit!

Täällä jo tonttuillaan :xmas: , syödään jouluruokia ja ostellaan lahjoja! Vähän kun otte tehokkaita!! ;)

Stoppis, onnea mukavista uutisista :heart: !
Paria muutakin palstasiskoa saapi pian onnitella ;) siitä nyytistä, meinaan.

Marge, toivottavasti sua lykästää ultraamisen kanssa.

).( Valivali. Arvatkaas, kuka on taas saikulla? Eilen lävähti antibiootit poskiontelotulehduksesta ja korvakin oli ärtynyt :snotty: . Ei mikään ihme tällaisen räkiksen jälkeen... :/ Nyt lekurikin oli sitä mieltä, että 'meidän pitäis saada äiti kuntoon, niin vauvakin vois paremmin'. Eittämättä alkaa kyl stressata tää huonokuntoisuus/-vointisuus. Selviääköhän kaveri hengis tän kaiken jälkeen... :/ ?

Terveempää jatkoa teille kaikille.

-A- rv 10+1 (vihdoin kaksnumeroisissa viikoissa) :D
 
Alkuperäinen kirjoittaja Vimpula 05 ja 07:
Marge Mä tosiaan pidän ihmeenä,jos et pääse tehostettuun seurantaan.Se hyvä puoli on ku asuu pienellä paikkakunnalla,ni neuvola jutut on vähä erilaisia.Mullehhan tehtiin alkuraskauden ultra ja kaikki muutki neuvolassa.Jos vielä tiistaina oon paketissa,ni sit ois vuorossa ultra nro 9!Nyt on seurattu ihan tota kasvua ja istukkaa noitten paineitten takia.Muutenki meillä kuuluu ihan normi raskaudessa tän lekurin myötä 4 ultraa.

Taas tulee harkkareita,mut näihin on jo kyllästyny.Mä niiiin ootan ja nauttisin kunnon hampaat irvessä suppareista.Kuiteski menee viikoille 40 ja jotain.Te viel kyllästytte minnuun!

-Vimpula-
4 ultraa..! Täällä on vain se yksi rv 12 |O Mutta tietysti joskus on tullut käytyä ylimääräisiä, ja tässä raskaudessa saan kuulema jopa rakenneultran :xmas: Joka on monessa paikassa kaikille..! Synnytystapa-arviokin on monessa paikassa kaikille, täällä ei todellakaan.

Mulla ei ollut tyttöä odottaessa muistaakseni yhtään harjoitussupistuksia ja sitten kun ne alkoi, tiesin että vihdoin syntyy. 2 viikkoa lasketun ajan jälkeen :D arvaa olinko kypsä ja halusinko vauvan äkkiä syliin :D
 
Sitä mä sanoin neuvolassaki,et tää on muistanu kiusata.Esikoisesta ei tarvinnu miettiä millo lähtis,mut nyt...varmaan pari tuntia pähkäilen kotona,et onkohan nää nyt mitä ja loppuuvatko vai nou...sit soitan ukolle vasta,noh se on noin 30 km päässä töissä ja tästä on sairaalaan miltei 70 km,eli aikaa menee talvirajotuksilla.Sit on vielä noi peltipoliisit...ja miettiminen mihis esikoinen tunkastaan...Kivaa,sitä kerkee kaikenlaisia yhtälöitä pyörittämään päässään!

Vimpula
 
Tulin varovasti tänne kurkkimaan...

Eilen sain haamun ja tänä aamuna jo selkee plussa...mutta nyt olen ihan varma siitä ettei siellä kuitenkaan mitään vauvaa ole tai on kohdun ulkopuolinen ym.tai täti vaan kiusaa ja kurvaa kohta paikalle... :ashamed:
 
Äitee ihanaa kun uskaltauduit tänne puolen! Onnea vielä kerran ja tervetuloa! :hug: :flower: :heart: Kuule ihan samat fiilikset oli mullakin alkuun, oli ihan in denial enkä halunnut edes ajatella koko raskautta. Sitten kun aikaa kului, niin sitä aina laskeskeli, että eiköhän se ku olis jo ilmoitellut, eli jäljellä tuulimuna ja keskenmeno... Eli ihan skitosa :LOL: Nyt ehkä myönnän jo olevani raskaana, kun elämää löytyi. Sitten jos se äitipolin ultra menee hyvin, niin sitten ehkä uskaltaudun odottamaan vauvaa (ihan vielä en odota vauvaa, olen vaan raskaana). Mutta siis ihanaa kun olet täällä! =)

Voi Marge toivottavasti pääset jo aikaisemmin ultraan, pitäisihän se inhimillisesti ajatellen olla ihan selvä! Ja ei kuule ole mullakaan vielä yhtään joululahjaa, joten et ole ainoa :wave: Niin ja noista ultrista vielä piti mainita, että täällä Kuopiossa on asiat niin hyvin mallillaan, että kaupungin ohjelmaan kuuluu vaan ultra rv 10 vatsan päältä, joka ei tosiaan kerro yhtään mitään (meilläkään edellisen vaikeita ongelmia ei huomattu siinä ultrassa :headwall:). Nyt sentään saadaan edellisen perusteella äitipolilla ultra rv 11 (liekö se samalla np-ultra, ei tietoa vielä).

Vimpula mulla oli kuopuksesta sormelle auki ja paikat pehmeenä ja valmiina viikkotolkulla, että ei se välttämättä mitään meinaa - uudelleensynnyttäjillä monesti paikat pehmenee ja aukee aiemmin kuin ekakertalaisilla. Mutta toivotaan että se sulla merkkais lähestyvää synnytystä bd Jännää :D Miten nopsaan tuli esikko teillä? Mulla kuopus tuli tosi nopsaan esikkoon verrattuna, joten ei kannata sinunkaan jäädä sitten liian kauaksi kotiin ihmettelemään, kun matkaa kuitenkin on!

Amira kylläpäs sulla on nyt kaikkea inhaa olossa :hug: Pikaista paranemista ja muutenkin parempia vointeja toivottelen!

stoppis edelleen 9+2 :D
 
Joo,mut toivossa on hyvä elää...Nyt vaan alko pelottaa toi lakko ihan pirusti.Vaikutukset Kysillä onki aika suuret ja jos tää syntyy samoilla viikoilla ku esikko,ni kusessa ollaan,päivä ois just toi 19.Esikoisen synnytys oli 10h59min. Kuvittelin,et ihmishengillä ei leikitä,mut toisin taitaa käydä.Tehon puoli kiinni,synnytyksistä normit hoidetaan,mut jos jokin menee itellä tai lapsella vikaan siirto muualle!

Tuntuu muute tosi lupaavalta!

Vimpula,the närkästynyt
 
Marge: Mä olen tämmöinen luonteeltani, ett kaikki täytyy olla valmiina... Mamma kyl on luvannut hoitaa vauvaa ja tyttöä, ett päästään joulukuussakin ostoksille, mut ei välttämättä hirmuisesti pysty pois olemaan, kun haluaisin täysimettää... Eli parempi ajoissa kuin liian myöhään...

Vimpula: Toivotaan, että tuo sopu saataisi aikaiseksi, vaikka taaskaan ei päästy sopuun... Kyllä itseänikin ottaa toi tilanne päähän, kun ei tiedä milloin tuo lähtö tulee...

Äitee2: Onnea plussasta ja tervetuloa tänne odottajien puolelle... :heart:

Täällä ei kummoisempaa... Unettomuus öisin vaivaa... |O siis jotain hirveetä. Onko muilla loppuaikojen odottajilla tätä vaivaa? Mä ravaan pissalla vähintään sen 5 kertaa yössä ja se on vähintään. Lisäksi söin eilen illalla suklaata ja mua närästi sitten koko yön... :kieh: No, onneksi tyttö oli aamulla kanssa väsynyt ja isukin lähdettyä töihin hän kömpi mun viereen ja nukuttiin kymmeneen molemmat... Se on meillä todella epätavallista... :D Yleensä herätään 7-8... Pikkuisen liikkeet on tosi vaisuja. Johtuukohan tilapuutteesta? Mä alan heti meinaan skitsoomaan, jos kunnon liikkeitä ei tuu. Musta tuntuu, että kaikki muut sanoo joulukuisissa, ett potkuja tulee kylkiin yms, mutta ei mulla ainakaan. Mun maha on kyllä laskeutunut viime viikkoina niin tajuttoman alas, ett musta tuntuu, ett se roikkuu puolessa välissä säärtä... :LOL: Jos potkuja tulee, niin ne tulee tohon sivulle. Raivotarjonnassa pikkuinen kyllä hikasta päätellen on, sillä hikka tuntuu ihan tossa häpyluun yläpuolella... Mulla kesti eilen tytön päiväkodista haku kävellen 2 tuntia... Meiltä on 2,5 km matkaa tohon päiväkodille... Eli taidan todellakin vedellä viimeisiä... Supistuksia ei tullut yhtään, mutta semmoista ihmeellistä viiltoa ja tunnottomuutta tonne nivusiin kyl tuli useempaan otteeseen... Joo, ja taas tulee pientä romaania kirjoitettua... :D

Aurinkoa päiväänne naiset....

Riikkuli 35+4
 
Mua ottaa ihan eniten se osuus päähän,et saako sit hoitoo,jos jotain tapahtuu tai yleensä,et kerkeekö saada.Lähimpään hoitavaan sairaalaan kuiteski n.200km matkaa.Viime yönä tuli sit ihan urakalla etittyä unissaan sairaalaa,johon ottasivat synnyttämään.

Minä herään yleensä nykyään kaks kertaa yössä,toisinaan vaan kerran.Toivottavasti tää tarkottaa samaa ku esikoisestaki,söi yleensä siihen aikaan millo lopussa olin heränny käymään vessassa.Muuten nukku erittäin tyytyväisenä noi välit. =)

Meillä on mökki taas siivottu,isomummo kävi auttamassa...vähäkö on raikasta,ku sai matot tampattua kunnolla lumeen.

Vimpula ja hormoonihiiri 38+6
 
Ei tästä mitään tule :'( Muutama tunti sitten alkoi tuhru, samanlainen kuin ennen edellistä keskenmenoa. Tänään olisi muutenkin ollut neuvola, joten siellä sitten itkin ja huomenna mennään sitten lääkärille ultraan. Olen jo toivoni menettänyt, kesken tämäkin menee.

Viuhtis, jolla tuskin on enää viikkoja 13+1
 
Viuhtis Älä vielä menetä toivoasi! Mulla oli kans tuhruvuotoa viikolta 8 aina viikolle 11 asti, ja välillä ihan runsastakin veristä vuotoa. Mutta kaikki oli kuitenkin hyvin ja on vieläkin. Vuodon syytä ei löydetty. Pidän sulle täällä peukkuja!

Äitee Superonnittelut! Ja tervetuloa tänne puolelle!

Ja tsemppiä kaikille loppumetreillä oleville!

Puella ja Kompiainen 16+2
 
Viuhtis,jospa olis kuitenkin tällä kertaa ihan viatonta tuhrua :ashamed: Tsempiä nyt ultraan ja iso :hug: Hengessä ollaan mukana.... :heart:

Stoppis,ihania ultrauutisia!

Äitee:Jes!!!! Tervetuloa odottajien puolelle!!!! :heart:

Tää sanoo nyt pikasesti vaan heipat,pakkaus käynnissä ja aamuyöstä lähetään...Tavataan viikon päästä :wave:
 
viuhtis toivotaan että kaikki hyvin.
kyllä kaikenlaiset vuodot pelottaa ja tuntuu että tää oli tässä, mutta ei saa periksi antaa vielä.

repa minnes te olette lähdössä?
meidän piti tiistaina lähteä miehen kanssa kaksin egyptiin, peruttiin matka kun vuosin alussa. ja nyt muuttokin viikon päsätä josta silloin ei tiedetty, joten ehkä oli oikea ratkaisu vaikka loma olisi ollut ihana :ashamed: harmittaa.
lähdetään sit ens kesänä kun saan kullan ulos mahasta :D

mukavaa lomaa B)

ja tervetuloa vielä uusille tänne, äitee ainakin tuttu nimi km puoleta, onnea :flower: :wave:
 
Vimpula toivottavasti pääset synnyttämään ennen noita hässäköitä, mutta silti toivon että irtisanoutumisiin ei mentäis, se on kyllä oikeesti vaarallista peliä! Nyt kun ootte siivouksen hoitaneet, niin ne kaks muuta ässää käyttöön ;)

Riikkuli toivottavasti saisit vähän parempia unia ennen vauvelin tuloa, vähän ladattua ennen yövalvomisia :wave:

Voi Viuhtis varmasti pelottaa, mutta älä ihan vielä kuitenkaan luovuta toivosta, vuotoja on monillakin ihan harmittomia :hug: Toivon sydämestäni että saat huomenna huokaista helpotuksesta, voimia epätietoisuuteen :hug:

Repalle tervemenoa ja pitäkäähän kivaa yhdessä :wave:

Eipä muuta, sämpylät odottaa leipomista ja saunaankin pitäisi joutua!

stoppis 9+3
 
Heipsan!

Äitee: Isot Onnittelut! Rohkeesti vaan peremmälle. :flower: :hug:

Viuhtis: Mulla oli vuotoa silloin kun menkat olis pitäny alkaa ja luulinkin etten oo raskaana. Se ei ollu mitään tuhrua. Sitten siitä viikon päästä tuli vielä verihyytymiä, mutta siihen se jäi. Tottakai sitä säikähti, mutta toivotaan että siekin selviäisit pelkällä säikähdyksellä! :hug:

Täällä on ihan kunnon oksentamiset alkanu :( Eilen ja tänään 3 kertaa olen tyhjentänyt vatsani sisällön ja koko päivän on huono olo. Tai oikeastaan ihan aamua lukuunottamatta. Ruoka tekee pahaa, varsinkin lämmin ruoka, leipä ynnä muut, maitokin on huono juttu... Aattelin, että jos yrittäisin elää jugurtilla ja hedelmillä nyt muutaman päivän ainakin. Tosi inhottava juosta kesken luentojen oksentamaan...

Huomenna on alkuraskaudenultra ja jotenkin ei nyt oikeen jännitä kun on näin vahvoja oireita. Tiedä sitten vaikka pudottais korkealta, mutta luottavaisin mielin oon sinne menossa. :flower: :hug:
 
Stoppis Noi ässät auttaa mua ihan niinki paljo,et saan itteni vaan kipeeks! Oiskohan muita keinoja... :D

Viuhtis :hug: Onneks saat varmistuksen tänään,ton ku ei todellakaan tarvii merkata viel mitään!

On muuten aika kurja olo,yhen palstalaisen puolesta,vauva kuoli kohtuun viikoilla 41.Eilen illalla ku olin menossa nukkumaan ja vaavilla oli mahassa bileet,ni tuli vaan mieleen,et meuhkaa vaan vaikka sattuu niin pirusti.Tiiänpähän,et oot ainaki hengissä.Tuntuu aika pieniltä nää omat murheet ja kivut!

Vimpula ja hormoonihiiri 39+0
 
Kiitoksia tervetulo toivotuksista ja onnitteluista =) On mukava olla taas tällä puolella...iloitsen niin kauan kun onnea kestää...positiivisellä mielellä olen liikkeellä mutta silti pieni pelko jäytää sisällä.

Miulla on alamaha aika arka ja kohtua vihloo välillä ihan mukavasti,ei miulla edellisessä tälläistä ollut näin aikasessa vaiheessa,repäisy kipujakin on ihan kiitettävästi ei paljon uskalla aivastaa selkä suorana kun tuntuu et maha repee...ja siitähän olen jo huolesta soikeena :ashamed:

Viuhtis jaksamista ja toivotaan että olis jotain harmitonta alkuraskauden tuhruttelua.

Vio-la Tsemppiä pahoinvointiin ja toivotaan että pikkasen lientyis et saisit kunnolla syötyä.
 
Viuhtis sulle iso :hug: ja täällä kanssa toivotaan ettei ois mitään vaarallista tuhrua! Tuuthan heti kertoon ultrakuulumiset kunhan ehdit!

Äitee sullekin :hug: ja oikein paljon tervetuloa sekä onnittelut plussasta!!! Ihanaa kun joukkomme kasvaa koko ajan!

Vio-la kokeile Multitabsin inkiväärikapseleita pahoinvointiin! Mulla ne auttoi ainakin enkä oksentanu kertaakaan! Onnea sullekin ultraan!

Repalle hauskaa matkaa! Vaikka oot tainnu jo lähteä..

Vimpula ihanaa kun sun h-hetki on jo ihan käsillä, kohta pääset tuijottaan ihanaa tuhisevaa pientä ihmettä :heart: !

Riikkuli mä ravaan öisin kanssa pissalla, välillä 4-5 kertaakin... Enkä oo vielä edes loppuvaiheessa. Tunnen kyllä miten Kirppu jumputtaa mun rakkoa vasten, sais nousta vähän ylemmäs jos mun yöunetkin sit siitä pikkasen rauhottuis.

Kauhee ilma ulkona, sataa ihan kaatamalla ja tuulee! Säälittää toi meiän tyttö, on ihan flunssassa ja meinaa silti kouluun mennä. Sanoin kyllä et ei oo pakko jos on kauheen kipee olo, mutta hän sanoi menevänsä.

Meillä ois huomenna ollu lähtö Thaimaahan, peruttiin matka keväällä kun tulin raskaaks, mikä olikin sitten se tuulimuna. Jotenki harmittaa kun nyt ois voinu kuitenki vielä matkustaa mut eihän sitä sillon voinu millään tietää! Ollaan aateltu lähteä sinne sit taas kun vauva on just vajaa 2, eipähän sitten maksa mitään.

Mutta nyt ei sitten muuta, omaan napaan kun ei mitään uutta ja ihmeellistä edelleenkään kuulu. Masu kasvaa, Kirpun liikkeet tuntuu päivä päivältä paremmin, häntäluu edelleen ihan kipee mut en vaan enää jaksa siitä valittaa kun sille ei voi mitään tehdä... Niin ja päänsärkykin jatkuu, suunnilleen joka toinen päivä on taas ollu kipee... Rasittavaa! Keskiviikkona meen neuvolaan, katotaanpahan sit ainakin pissa ettei oo valkuaista tullut (raskausmyrkytys), verenpaine ei kyllä oo noussu, ed.päivänä just äiti mittas ja oli 120/70. Että sellasta!

Ja Äitee sulle vielä sellasta että ootko jo laskenu laskettua aikaa jollain laskurilla? Aattelin vaan et laitan sitten sut kanssa tonne listaan kunhan saan lisää tietoja! Ja onko joku muu vielä kenen tiedot kaipaa päivitystä?

:heart: :Ninni ja Kirppu 21+5
 
Vio-la ikävää tuollainen pahoinvointi :( Toivottavasti helpottaa pian ettei ihan voimat mene! :hug: Tulehan heti kertomaan ultrakuulumiset :wave:

Vimpula no kokeilepas sitten tulista ruokaa :wave: Jostain sellainen mielikuva, että se saattaisi pistää vauhtia ;) Voi että... meillä on molemmat syntyneet rv 39+2 :heart: Hitsi, kohta teillä on ihan pikkuinen vauveli :heart:

Äitee ihanaa että olet positiivinen, se kun on hankalaa näillä taustoilla :hug: Ja ne kipuilut on varmasti ihan asiaan kuuluvia, sullakin on tapahtunut niin paljon lähiaikoina, että kroppa vaan vähän yrittää totutella :hug:

Ninni mulle voit tosiaan lisätä sen LA:n 9.6.2008. :wave:

stoppis 9+4 (mitenkä se aika tuntuu hidastuneen nyt kun sai nuo viikot käyttöön? :eek: )
 
Stoppis tiedot päivitetty =) ! Kyllä ne viikot siitä alkaa vieriin, mä ainakin huomasin että kunhan sinne np-ultraan selvittiin kunnialla ni sen jälkeen mun mielestä aika on lentäny kuin siivillä! Mullakin on raskaus jo kohta niin pitkällä että vauveliini vois jo selvitä vaikka jo syntyiski. En sitä tietenkään missään nimessa toivo, haluisin olla synnyttämässä mieluiten rv 38-39. Yli en haluis et menee kun sit alkaa aika uudestaan mateleen...

Eipä taas muuta!

:heart: :Ninni ja Kirppu 21+5
 
Anteeks Äitee,unohin aamulla onnitella sua,sitä se raskausajandementtia tekee... :heart: :flower: :heart:

Stoppis Mitäs luulet mun ajankululle tapahtuneen? Välillä tuntuu,et päivässä on tupla määrä tunteja!!! :kieh: Viime viikko tuntu elämäni pisimmältä...Nii ja et muuten pääse rauhaan musta ees synnytyksen jälkeen,ei täältä voi pysyä poissa.Varmaan käyn häirihtee teitä,on jotenki päässy tutuiks...Kertoilemassa sinappiruisku-arjesta! :LOL:

Vimpula
 
Viuhtis Voi kun kaikki menis kuitenkin hyvin :hug: Toivotaan että on sitä vaaratonta laatua...!

Äitee2 Hienoa nähdä sut tällä puolella, yritetään pysyäkin täällä :)

Mulle tuli tänään se ultra-aika postissa ja se on tosiaan vasta 6 viikon päästä..! |O No, just mukavasti 3 päivää ennen joulua, mut oisin mä tosi mielelläni aiemminkin mennyt...

Marge & "Maggie" rv 5+5 :heart:
 

Yhteistyössä