Keskenmenon jälkeen plussanneet loka-marraskuussa

Alkuperäinen kirjoittaja Ninni78:
Wiivi menikö nyt ihan oikein et sun laskettu aikas siirtyi kuukaudella eteenpäin??
juu..kuukautisten mukaan siis ois ollu toukokuussa laskettu mutta ultra siirsi sitä kuukauden eteenpäin...

onneksi osasin varautua tähän...muuten ois voinu olla aika ilkee shokki...kun ei tää odotus muutenkaa oo mitenkää lyhyt.

eli joko ovulaatio on tapahtunu paljon myöhemmin tai sit yhet kuukautiset on jääny väliin

Viuhtis Voi ei :( Iso :hug: Voin kuvitella olon, ne 2 keskenmenoa kokeneena... Kovasti jaksamista toivotan..!

viivin Onnittelut pikkuisesta..! :flower:

Mä sain kuin sainkin ultran jo tälle kuulle =) Soitin keskussairaalan ja pyysin, mun taustat kuultuaan sain ajan 2 viikon päähän. Eihän silloin mitään rakenteita tosiaan näe, sen kätilökin sanoi puhelimessa ja sen tosiaan tiesinkin jo, mutta sanoin että mulle riittää että näen että sillä tosiaan joku ois elossa... Nyt sitten pitää sitä aikaa isolla jännityksellä odotella :xmas:

Marge & "Maggie" rv 6+3 :heart:

Tulin vaan pikaisesti kertomaan kuulumisiani.

Tervetuloa kaikille uusille. Ihana kun on tuttuja nimiä tuolta kuumeilijoiden palstalta. Tulee niin hyvä mieli, että olette päässeet tänne puolelle tekin.

Viuhtis myötätuntoa täältä myös sinnepäin.

:)) olen palanut töihin parin kuukauden sairasloman jälkeen eilen. Vähän on väsy olo ja kävin katsastamassa lepohuoneenkin paikan, mutta en ole sinne kuitenkaan kömpinyt. Huono olo jatkuu, mutta oksentaminen on nyt perinteistä aamupahoinvointia. Nyt vaan pelkään että paisun aika lailla kun pitää koko ajan jotain mussuttaa että paha olo pysyis jotenkin aisoissa.

Mutta jaksuja kaikille!

Beccy rv 14+

Puella kiva kuulla että teillä sujuu hyvin =)

Vimpula komppaan Ninniä: se toinen tulee kyllä paljon helpommin kuin eka! Meillä esikko meni imukupiksi (ei ollut edes laskeutunut jne, ei mitään ponnistamisen tarvetta ja aina kun sai ponnistettua eteenpäin, niin oikein tunsi miten rentoutuessa kaveri meni takaisin sisäänpäin :eek: ) ja toinen joka oli n 700g isompi tuli tosi helposti! Että älä hätäile, mullakin pelotti kun kuulin painoarvioita, mutta sehän meni sutjakasti! Sulla viikot alkaa kivasti täyttyä :wave:

Ninni toivottavasti sokerirasitus ei ole ihan järkkyä (ei ole kokemusta) :hug: Hyvä että kaikki oli kunnossa neuvolassa!

wiivi onneksi tosiaan olitkin varautunut LA:n isoonkin muutokseen, olisi muuten saattanut olla aika paukku! Mutta onneksi kaikki on tosiaan hyvin, kun pieni on kasvanut niinkuin pitääkin!

Marge onpa hyvä että sait ultran aikaisemmaksikin - kyllähän siitä tietynlaisen mielenrauhan saa vähäksi aikaa! Vitsi, pitäis itekin vähän hanakammin ajaa omia etujaan, monesti tulee vaan tyydyttyä siihen mitä sanotaan ihan lampaana *nyrkkiä pöytään* Naiset perätkää oikeuksianne!

beccy hauska kuulla että on edes jotenkin inhimillisempi olo :hug: Jaksuja sulle, viikkojakin on jo ihan kivasti teillä :wave:

Mä olen tänään ottanut jo kahdet pikkutirsat :LOL: Ja mä kun luulin että väsymys olis helpottamassa :eek:

stoppis 10+2

Itellä alko sitä mystistä limatulppaa pukkaamaan pihalle ja sitä myöten sit vähä jo supisteleen.On viel niin mietoja,et ei juuri tunnu missään,mut sen verran paniikkia pukkas kuiteski persuukseen,et astianpesukone piti täyttää ja laittaa pyörimään.Ei millään muotoo mitään neurooseja,onneks eile tuli siivottua... Nii ja tottakai,tänne heti antamaan tilanne katsausta...

Onneks ukko telo tota jalkaansa,on nyt saikulla,ei kuitenkaan niin pahasti,et keppejä tarviis.Onpahan nyt sit kotona.

Stoppis,toi sun esikoisen synnytys kuulostaa aikas samalta ku munkin.Ite en ollu ees kokonaan auki,ku pojan sydänäänet katos ja ilman ponnistamisen tarvetta repivät ulos...Repesin reilusti...Yllättävää!Toivottavasti tää menis helpommin!

Pitää kokeilla vieläkö sais nukuttua,nyt kun on nää hommat saanu alta pois,mielestä pyörimästä!

Vimpula 39+6

siis apua...sanokaa et tää johtuu raskaudesta eikä mistää muusta...

mä nyt oon viimeset 4 viikkoo melkee joka yö nähny ihan ihme unia...

viime yönä esim pokasin kaksi miestä ja vuoronperään kävin niitä treffailemassa ilman että kumpikaan tiesi toisistaan ja kopeloin niitä ihan yleisillä paikoilla... ja miehet siis ovat aivan tuntemattomia...

ja siis melkeen joka yö nään unta et oon jonkun miehen kanssa, mutta koskaan unessa ei mennä "loppuun" asti ja aamulla kun herään ni on hirmu kiimat päällä :LOL: :LOL: :LOL: sanokaa nyt et tää johtuu raskaudesta...rupee paniikki iskee päälle...

rupee jo hävettämään...ja varsinki ku mulla on tapana puhua unissani ni kohta rupee ukko ihmettelee...

toisen niistä ukoista pokasin ku se oli avanto uinnilla ja mä tulin paikalle lastenfillarilla :LOL: :LOL: ja toista kopeiloin laivan hississä ... :saint: :LOL: :LOL:

huh huh!!!

Vimpula hui, sulla jännät paikat edessä vai onkohan lähtö jo tullut?? Joka tapauksessa paljon onnea synnytykseen ja :hug: !

Wiivi mä näin kans raskauden alussa koko ajan tollasia levottomia unia ja muutenki joka aamu muisti edellisen yön unet. Nyt ei enää niinkään usein, unet palautunu sellasiksi tavallisiksi vähän tylsiksikin =) . Viime yön vietin unissani kuitenki facebookissa ja etin epätoivoisesti kavereitani sieltä ( miten niin koukussa )

Mä jään varmaan noin 2 kk:n päästä varhennetulle äippälomalle, mut luulen et pitää jo sitä ennen jäädä saikulle, oon baarissa töissä ja alkaa nyt jo oleen rankkaa selälle ja masulle ne työt.

Eipä mulla nyt muuta, tarvii mennä vähän meikkaan ja laittaan hiukset kuntoon ja sitten puoliltapäivin töihin.

:heart: :Ninni ja Kirppu 22+4

Marge: Ihanaa, ett sait ultran... :heart:

Ninni: Ei se sokerirasituskoe ole hirvee. Mulla sekä esikoisesta että tästä oli se ja hyvin meni. Ainut vaan on se odottelu ja nälkä... Ja mulla sattui se verikokeitten otto, kun hoitaja oli hiukan kovakourainen...

Beccy: Jaksuja sulle! :heart:

Wiivi: ihanaa, etä kaikki oli hyvin ja olit osannut varautua lasketunajan muutokseen... =)

Vimpula: Nyt kulostaa tosi lupaavalta... =) Mä kuule luulen, että sulla alkaa olla tosi paikat kyseessä... Tsemppiä... :hug:

Oma(.): Mä olen sairaan väsynyt |O ja räkäinen :snotty: . Sen takia en ole pariin päivään saanut kirjoitettua mitään... Mä en saa öisin nukuttua, kun noi saa..... hiiret on päässyt tonne ullakolle ja rapisteleevat sitten siellä ja mä en saa sen takia unta.... :kieh: Mies kävi eilen virittämässä parit loukut, jos sais osan eds kiinni... Ärsyttää, kun ihan uusi talo ja sitte taas tämmöinen rumba! No, sitä se metsän reunassa asuminen on... Ensi keväänä on sitten ulkolaudoituksen ja väliseinän välin verkotus edessä...

Täällä viime yönä ollut oikein kunnon menkkamaisia jomotuksia ala- ja ylävatsalla sekä aamulla. Nyt taas ei niin mitään muuta kuin vatsa sekaisin. pikkuinen painaa niin alas, että ihan sattuu. Eilen hän oli niin vilkkaalla päällä, että mun oli tosi tukala olla. en pystynyt istumaan sen takia, kun sattui niin paljon... Kunpa ei ihan nyt päättäis syntyä... Mulla on huomenna kampaaja ja tytön synttärit sunnuntaina ja olen luvannut leipoa prinsessakakun hänelle kaikilla ihanilla koristeilla. ja luulenpa, että mun mies ei taida siihen yksin kyetä, jos mä joudun sairaalaan... :LOL:

Piti vielä kysymäni, jos joku teistä tietäis... Näin toissynnyttäjällä, kun on paikat jo auki ja vauva kiinnittynyt, niin onko mahdollista, että synnytyssupistusten alkaessa avautumisvaihe olisi nopeampi, koska paikat on jo ollut kypsät... tietäis vaan, miten kauan uskaltaa kärvistellä näitten kipujen kanssa. Viimeksi lähdin sairaalaan vasta, kun lapsivettä alkoi tihuttamaan, vaikka oli supistellut jo kauan... No, en kyllä sitten sairaalassa ollut kuin sen 2 sentiä auki... Tämmöistä vaan olen pohtinut pienessä päässäni... :D

Riikkuli 36+4

Riikkuli en kyllä tiedä onko toisesta avautumisvaihe nopeempi, mulla ainakin kävi niin et kuopuksen synnytys venahti kun supparit lakkas sairaalassa ja sain sitten oksitosiinitipan vahvistaan niitä. Sen jälkeen epiduraalin vaikutus väheni huomattavasti, eli oli kivuliaammat supparit sen oksitosiinin takia. Enkä muista yhtään paljon oon ollu kummastakin auki kun oon sairaalaan menny... On jo niin paljon aikaa ( 6 ja 7 v. ) edellisistä synnytyksistä... Lapsivedet mulla on molemilla kerroilla menny vasta sairaalassa oikeestaan synnytyksen yhteydessä.

Mun kaverikin sai eilen vauvan, tahtoo kanssa!!! Siis et ois jo maaliskuu ja pääsis kasvotusten tämän pienen tulokkaan kanssa :heart: !

:heart: :Ninni ja Kirppu 22+4

Heippa!

Ensinnäkin, Viuhtis, :hug: olen niin pahoillani :ashamed: .

Sori palstahiljaisuuteni. On tässä ollut taas hieman jännitettävää.. Tiistaina alkoivat alavatsakivut ja kirkas verinen vuoto. Keskiviikkona (rv 11+1) sydänääniä ei kuulunut neuvolassa ja päivystyksessä kun tehtiin gyn. tutkimus, kohtu ei kuulemma vastannut viikkoja. Hcg-arvo oli yli 70 000. Keskussairaalaan eivät mua huolineet, joten jouduin odottamaan tähän aamupäivään, kunnes pääsin yksityiselle gynelle.

Ultrassa löytyi (vielä onneksi) elävä vilkas sikiö, kokoa 4 cm. Hieman häirittäessä kaveri heristeli nyrkkejänsä :) :heart: . Toisin kuin päivystyksen lääkärin mielestä, tän "oikean" gynen mukaan sikiö vastaa kyllä viikkoja... Joten toistaiseksi, vaara ohi. Huoh :whistle: . Gyne käski ottaa rauhallisesti ja iisisti, päivä kerrallaan. Loppuviikon sain sairaslomaa. Ens vkon tiistaina sit lääkärineuvola.

-A- ja Peukaloinen rv 11+2

amira :hug: voimia ja peuku pystyssä sulle.

unista on mullekkin tullut toinen elämä. meinaan harrastan jostain syystä hurjaa seksiä ympäri kaupunkia, olen ollut agentti ja isäni kanssa haudannut ruumiita. ja kaiken lisäksi kuorsaan niin, että mies joutuu välillä nenästä pitää kiinni, että hiljenen :LOL:

ninni työiloa ja voimia jaksaa seisomatyössä. raskasta on.

mulle tuli lappu, jossa ilmoitttiin, että lakon tullessa ens tiistain np-ultra on peruttu. voi kurjuus. maksaisivat nyt niille kunnon palkkaa, että tosta sotkusta päästäis. enemmän noi siirrot ja potilaskuljetukset tulee maksamaan ku palkan korotukset. kansanedustajille maksetaan usein 1000e korotuksia, mutta sairaanhoiajille ei???suomi taitaa olla toisille tasa-arvoisempi kuin toisille. peukut pystyyn, että lakkoa ei tuu ja mäkin pääsisin katsomaan onko kaikki ok. :attn:

Amira hyvä että kaikki kunnossa,tuollainen kyllä säikäyttää perin pohjin :hug:

Wiivi84 noi unet kuuluu ihan raskauteen,tai ainakin miulla ne on nyt alussa lisääntyneet ja rauhottuvat sitten jossain vaiheessa.

hiidi Toivotaan että pääsisivät palkasta sopuun ja hoitajat saisivat palkkansa kun onhan noita just maksettu muillekkin aloille aikamoisia korotuksia...tää hoitajien lakko vaikuttaa niin monen ihmisen elämään...mie ainakin toivon et jos lakko alkaa niin mein poika ei saisi yhtään vakavaa kohtausta koska sitten vois käydä jo huonosti.

Oma olo on aika öllö,tänään iski ihan kauhee olo eikä ruoka mene alas ollenkaan,eikä hedelmät kylmä vissy on ainut mut ei sekään nälkää pie kauaa...aikasemmissa raskauksissa ei tälläistä ollut vaan söin kaikkea ruokaa kun hevonen...outoa.

Pikkasen hirvittää kun edellinen raskaus päättyi rv5 vaikka ulos pieni tuli vasta rv7...huomenna olisi tasan viisi viikkoa mutta positiivisin mielin eteenpäin...ja niin kuin mies eilen sanoi että myö ei niille ite mitään mahdeta ja se otetaan vastaan mitä annetaan...

Repäsy kipuja on aika voimakkaita ja etenkin kun nousee äkisti ylös tai yskii/aivastaa niin sattuu ihan kauheesti...

Äitee ja Sisu 4+6

Amira ISO :hug: Ota rauhallisesti!

Täällähän minä kärvistelen,ei oo muuttuneet supparit oikein kivuliaiks eikä viel tarvii ees kelloo kytätä!Käytinpä tossa aamusta pojan terkussa,korvatulehdus.Ensin yrittivät ilta-aikaa tyrkyttää,mut ku sanoin,et en tiiä kuka sit käyttää,et taitaa toi synnytys olla alkamassa,ni yllättäen aika löyty heti.Ihan outo lääkäri oli,vähäkö alko naurattaa ku reseptistä luin nimen ja tittelin...Oottekos käyneet korvatulehuksen takia kirurgian ja plastiikkakirurgian erikoislääkärillä! :LOL:

-Vimpula-

Iltaa leidit :wave:

Jokohan Vimpula on tositoimissa? Onnea matkaan vaan :wave: Oliskin tarkkaa työtä jos syntyisi tasan rv 40+0 (jos nyt menis puolenyön yli) ;) Taitaa olla aika harvinaista sellainen...

wiivi kyllä mullakin oli aika ihme unia silloin alumpaa, ei enää niinkään vaikka eihän tässä vieläkään kovin pitkllä olla (voi kun oltais jo pitemmällä!)...

Ninni kyllä kannattaa saikku pyytää heti kun tuntuu ettei jaksa - ei kannata itteään rikkoa töissä! Sullakin kuitenkin tommonen ala, joka kyllä rassaa kroppaa :hug:

Riikkuli kyllä mulla toinen synnytys oli kaikin puolin paljon nopeampi kuin eka. Toinen käynnistettiin puhkaisemalla kalvot (ei tarvittu mitään troppeja, kalvojen puhkaisu riitti), supistukset alkoi puoli tuntia kalvojen puhkaisusta ja 4 tunnin päästä tyttö oli maailmassa. Ei se ehkä vastaa ihan itsestään käynnistyvää synnytystä välttämättä, mutta tuskinpa se oikeasti niin kauan ottaa kuin esikon kanssa se avautuminenkaan, koskapa paikat on sullakin jo valmiiksi tosiaan jonkinverran auki. Mulla muuten vatsan löystyminen on merkannut synnytyksen lähenemistä (kroppa niinkuin itse tyhjentää ittensä) ;) :wave:

Amira hui mikä säikäytys :hug: Selvisikö mistä vuoto johtui? Kyllä ei tarviis yhtään tällaisia, kun ollaan hermoheikkoja vähän muutenkin :ashamed: :hug: Huh, onneksi kuitenkin kaveri on siellä ihan kunnossa :heart: Nyt vaan lepoa ja rakkautta! :wave:

hiidi voi ei, toivottavasti pääset ultraan! Mulla on maanantaina ja vissiin irtisanoutumiset astuu voimaan maanantain-tiistain välisenä yönä, joten meidän ultra-aika kaiketi on ainakin "turvassa", ei ole ainakaan mitään kuulunut. Inhottavaa kyllä että perutaan näin viime tingassa, koska voi olla mahdotonta saada yksityiseltäkään aikoja näin lyhyellä varoitusajalla :(

Äitee sulla on nyt sellainen sisupussi matkassa, että ei se sieltä mihkään ole lähdössä :heart: :hug: Ennenko sitten heinäkuussa!

Jaah, mullepa ei taas kummempia kuulukaan... olikohan se eilen kun sain ihan mahottomia itku-pelkokohtauksia tuon maanantaisen ultran takia. Kyllä pelottaa ja hermostuttaa, mutta nyt se on taas pysynyt aisoissa ihan hyvin, en tiedä mikä lie romahduspäivä oli eilen. Mies ei sitten pääse mukaan, joten sehän tietty entisestään pahentaa tätä... jestas, kiva bussissa matkustaa jos siellä jotain ikävää on :'( Noh, sitten näkee, ei voi kun ootella.

stoppis 10+3

Taitaa olla tosi vaikeeta arvata mis oon ja oonko jakautunu :kieh: Varmaan menee sinne maanantaille...Eli Stoppis tuu moikkaa,jos se ultra o Kysillä... :wave: ;)

Ois varmaan tullu esikoisesta monta varaslähtöö synnärille,jos ois uhkaillu näin paljo.Nyt kuiteski tietää mitä sana kipu merkkaa supistusten yhteydessä.

Missäs arvon leidit o tänään viipottaneet,palstalla ollu aika hiljasta! Ei muuten,mut mulla on ollu tosi pitkä aika! :D

Pakko lähtee unta ettimään!

Vimpula ja hormoonihiiri 40+0 arvatkaa tuntuko hyvältä laittaa toi lukema! ;)

Vimpula: Sä olet vieläkin ehjä.... =) Mä olin aika varma, etä sulle on tullut jo lähtö... No, enää ei ole kauaa aikaa... Tiedän, ettei lohduta tossa vaiheessa, mutta tsemppiä ja toivottavasti nyt alkais tapahtuun, onhan sulla tänään la... :D

Stoppis: Niin mä olen vähän ajatellutkin, ett varmaan ei kotona kauheesti kannata kärvistellä... Mulla se suolen tyhjeneminen alkoi viimeksi tapahtua vasta tossa ponnarivaiheessa... :ashamed: Se olikin noloa, kun huusin, etten suostu pöydälle kakkaamaan, niin kätilö tuli mun kanssa vessaan ja mä kakkasin oikein elämäni kyllyydestä ja hän katsoi koko ajan, ettei vauvan pää tule ulos... :LOL: Se oli varmaan koominen näky ja mieheni siitä aika ajoin kuittailee... Että kaikkea ne kätilötkin joutuu katsomaan... Ja kylä mä uskon, ett sä sinne ultraan pääset... :hug:

Tää tästä lähtee kampaajalle... Yksi etappi selvitetty, kun pelkäsin, ett kuinka käy kun näin myöhäiselle varailee ja jrjestelee kaikkea... Jos ei vedet sitten mene tossa 2kilometrin kävelymatkalla... :LOL: Sitten sunnuntaina on toinen etappi, kun on noi tytön synttärijuhlat, kun mies pelkää ihan sairaasti, ett mä joudun sairaalaan ja hän joutuu järjestämään synttärit yksin... :LOL: Sen jälkeen ei kyllä mulla mitään sitä vastaan, vaikka pättäisikin tulla, kun alkaa viikotkin olemaan hyvin kasassa... :D

Riikkuli 36+5

Riikkuli Tosiaan,sullaki on jo tot hyvällä mallilla raskaus...

Pitäs alkaa imuroimaan ja iltapäivällä ois ohjelmassa yhen auton vienti tohon lähikaupunkiin,just vastakkaiseen suuntaan synnäristä! :D Sen verran tilanne muuttunu,et ton hemmetin tulpan väri vaihtu,nyt on semmosta lohenpunasta...Ja kiviäki kiinnostaa.Mulla toi suoli on tyhjentyny jo toista kuukautta ja nyt o sit pari päivää maha ollukki kovana.Jotenki vaan ihmeenä pidän jos nyt alkaa syntymään,pari supistusta tullu,mut ihan vaan harkkoja pitäny.Vaikka on jo jonku aikaa ollu kiinnittyny,ni itepäisesti yrittää tullu ulos tosta mahanahkan läpi.Kiva kaveri!!!

-Vimpula- :wave:

Nyt alkaa muuten olla potkua näissä supistuksissa ihan reilusti,vetää jalatki ihan maitohapoille. Väli on vielä pitkä,mut joskohan seki korjaantus!Olo on aika identtinen siihe mitä ekaa kertaa lähtiessä...Älkää vaan missään nimessä kaikotko,tekee muuten aika nannaa!!!!Ihme on jos ei tänään tää täti painu Kysille

Hui!
Sullahan alkaa oleen jännät paikat siellä =)
Hurjasti onnea tulevaan!! Meiän kuopus syntyi tasan rv 40, jos teilläkin ois tarkka vauva tulossa...
Vielä kerran onnea ja :hug: sulle. Aattele, pian oot kasvotusten tulokkaan kanssa, ihanaa :heart:

:heart: :Ninni ja Kirppu 22+5

On tihentyny ja kipeytyny,kävin äsken suihkussa,helpotti,mut nyt tuntuu taas namilta.Mulla menee takapuoliki ihan puuduksiin ku supistaa!!!Väli on noin 5min.Soitin Kysille,ni käskivät tulla sit ku ei oikein taho näitä supistuksia kestää!Saa nähä mihin asti vitkuttelen...Ei ehken ihan pidä mun kohalla paikkaa toi ajan puolittuminen,nyt o jo 4h menny ja arvio oli 5-6h.On kyl tosi toiveikas olo!!!

Vimpula vautsivau, nyt on lähtö lähellä, onnea matkaan ihan hirmuisesti, kaikki menee kuule ihan sutjakkaan ja kohta saat pikku nyytin kainaloon! Voi, ihanaa! Heitä viesti ennen kuin lähdet jos ehdit! :wave:

Yhteistyössä