Tositoimissa on oltu juu
Synnytys tosiaan sitten käynnistettiin silloin laskettuna päivänä 26.4. Ja kävi taas niin, että nopeasti synnytin. Tipalla suoraan käynnistys kun kohdunsuun tilanne oli niin kypsä. Kun säännölliset ja heti tosi kipeät supistukset alkoivat ni vauva oli maailmassa alle tunnissa. 57 min. kesti synnytys. Ei kuitenkaan mikään helppo homma kun oli niin rajua ja nopeaa. Poika jäi vähän jumiin hartioista, mutta ponnistusvaihe kuitenkin nopea. Kokoa ukkelilla oli
4210g ja 53 cm, päänympärys 36,5 Oli tosiaan rajuin minun synnytyksistä ja kamalin ponnistusvaihe vaikka jo kolmas.
Kotiin päästiin perjantaina. Yritettiin jo torstaina, mutta pojalla oli tulehdusarvot vähän koholla. Muuten kaikki sujuu hyvin, mutta imetys ei nyt onnistu
Maitoa tulee, mutta poika ehti järsiä väärällä imuotteella mun nännit niin huonoon kuntoon reilussa vuorokaudessa, että pienet tauotkaan ei ole kipuun auttaneet. Nyt vietetään valitettavasti sitten jo pidempää taukoa. Huomenna yritän taas imettää. Ei auta rintakumit tai rasvailut. Imuotetta yritettiin korjata sairaalassa moneen kertaan ja välillä se onnistuikin, mutta eihän se auttanut kun oli nännit jo niin rikki. Nyt pumppaillaan äidinmaitoa pojalle pulloon ahkerasti. Ei kyllä mitään kivaa hommaa, mutta pakko näitä on pumpata kun maitoa tulee niin paljon. Mieluummiin kuitenkin näin kuin korviketta. En pidä korviketta mitenkään pahana, mutta kun kerran omaa maitoa tulee ni sillä mennään. Muutaman kerran on saanut vähän korviketta kun en ole ehtinyt tarpeeksi nopeaan tahtiin pumpata.
Ihan odottamaton ongelma oli nyt tämä imetys juttu. En yhtään ymmärrä miten pullovauvojen äidit yleensä jaksaa porskutella kun sen syöttämisen aikana ei pysty yhtään itse torkkua niin kuin imetyksessä. Tosi sissejä kyllä ovat. Saa nähä miten tässä loppupeleissä itselleen käy. Haluaisin niin kovasti imettää kun on helpompaa niin. On hyvin turhauttavaa kun maitoa todellakin pienelle olisi, mutta imettämään ei pysty. Minulla oli jo loppuraskaudessa nännit niin kipeät, että tuskin pystyi koskemaan ja kun imemisote oli huono ni soppa oli valmiiksi keitetty. Jos tämä homma nyt tyssää ni parhaani olen yrittänyt, mutta todella pettynyt olen. En kuitenkaan luovuta vielä.
On tuo ukkeli niin ihana kuin vain voi olla ja ihan sääliksi toinen käy kun äiti joutuu tissiltä repimään pois väkisin. Pullosta menee paljon ilmaa masuun ja pulauttelee jatkuvasti, mutta niinhän se menee kun maidon saa helpommin pullosta imettyä.
Tsemppiä kaikille odotukseen :wave: Kyllä nää lopputulokset on niin ihania, että sydän ihan
sulaa :heart: Huomaa, että mielialat heittelee paljon. Eilen vaan itkin koko päivän tätä imetysongelmaa ja tänään tai nyt on sellainen olo, että kyllä homma jotenkin järjestyy.
syyslaulu ja ukkeli 5 pv