Keskenmenon jälkeen plussanneet - kevät 2011-> *päivittäkää tietonne!*

katjahei paljon onnea tyttövauvasta :wave:

Cappuccino tervetuloa porukkaan =)

Kovin on hiljainen tämä pino. Itsekään en kovin ahkerasti kirjoittele :ashamed: Taitaa olla niin, että loppuvuodesta ja alkuvuodesta syntyi paljon vauvoja ahkerille kirjoittelijoille joten sen takia hiljentynyt. Koitetaanhan saada eloa tänne jookos :attn::cool:

Tänne ei kuulu kummempia. Kohta lähden neuvolaan ja samalla viimeinen lääkärintarkastus luvassa. Päivät kuluu jotenkuten ku yrittää aina pientä äxöniä järjestää.

syyslaulu ja örvelö 35+6 (huomenna poksuu) =)
 
Katjaheille onnea vauvasta :heart:

Syyslaululle tsemppiä neuvolaan :)

np-ultra takana. Niin vilkas veijari olikin ettei saatu niskaa mitattua ja 2 vkon päästä uusi yritys siis :)Oikein terveeltä lääkärin mukaan silmämääraisesti näytti :heart:

Itsellä tuo pahoinvointi on vienyt vähän kirjoittelu motivaatiota. lisäksi sain eilen olla vatsataudissa, ja oksensin 20h putkeen, nyt heikottaa ja lujaa.. aktivoidun kun tämä pahoinvointi helpottaa, tätä on nyt 4 vkoa riittänyt jaa neuvolassakin todettiin eilen 3kg:n painon pudotus..mikä selittyy pahoinvoinnilla ja tuolla mahataudilla..

Tässä vielä kuva pienestä sätkijästä :D kädet korvilla :D


T.Neiti+Kihuli 11+1
 
Syyslaulu: mäkin oon huomannut, ettei pino ole enää niin aktiivinen. Ne kaikki kovat kirjoittelijat menivät jo vauvapuolelle :)

Neiti-81: onnea ihanista ultrakuulumisista! :)

Katjahei: onnea!!! :flower:

Mulla oli eilen neuvola, ja kaikki ok. Sintti meni doppleria karkuun :D Paino oli noussut yli kuukaudessa vain 100g, joten täti vähän kyseli, että oonkos syönyt kunnolla...

Oon varmaan tuntenut jo ekat kunnon potkutkin :) Kättä kun pitää mahalla niin oon tuntenu jo monta viikkoa kaikkea pientä, mutta sunnuntaina taisin tuntea ekan kerran sellasen terävämmän potkun ihan yllättäin :heart:

Voikaa paksusti! :)

tömpsis ja superSintti 16+5 :heart:
 
katjahei: Onnittelut tyttövauvasta! :heart: Ja tervetuloa Cappuccino! Neiti-81, hieno kuva :)

Harhaanjohtaja, mitä kuuluu? Onko kaikki OK?

Täällä sairastetaan, mulle iski ilmeisesti influenssa... On se niin väärin, otin rokotteenkin. Vaikka eihän se 100% suojaa anna. Sahaavaa kuumetta, heikotusta, vapinaa ja kaamea, repivä yskä, ei muita oireita. Kauhea porukanpetturiolo kun ei pysty töissä olemaan, vaikka vessakäyntikin on lähes yli-inhimillinen ponnistus...

Vauvalla tuntuis onneksi olevan kaikki hyvin, ainakin meuhkaamisen määrästä päätellen. Tyyppi pyörii myös jatkuvasti akselinsa ympäri, toissapäivän iltana oli perätilassa, aamuyöllä käänsi itsensä pää alaspäin ja eilen illalla kääntyi poikkitilaan, nyt tuntuis olevan lähinnä viistotilassa pää umpparin tienoilla ja kantapäät tossa pernan alapuolella :D

Taidan palata sänkyyn. Pitää nukkua päivisin kun 1,5 v. järjestää meillä herätysjuhlia joka yö...

Panacea 28+3
 
Moikka kaikille!

Niin on mukamas kovasti kiirettä, ettei ehdi kirjoittelemaan. Mulla on ens viikko vielä neuvolassa harjoittelua ja sitten on aikaa aktivoitua. Yritetään tosiaan saada tähän ketjuun eloa!

Huomasin kesäkuisten pinosta, että sinne oli tullut kuulumisia, joten lainaan sieltä suoraan kun täälläkin on kyselty perään:
Harhis on torstaista asti ollut naikkarilla supistuksien vuoksi.
Kotiin lähtö ei kuulema ole enää vaihtoehto, joten näillä näkymin todennäköistä, että seuraavan kerran kuin Harhis itse kirjoittelee tänne, on Eemeli jo maailmassa, äidin rinnalla.

Uskaltaisinkohan sen verran tietoa täällä julkisesti jakaa että tänään kohdunkaulaa ollut jäljellä enää 1cm, joten tuskin kotiin enää tosiaan pääsee


Ja sitten: Onnea kovasti tytöstä katjahei! :flower:

Tosi mukavaa saada Cappuccino takaisin tänne puolelle ja jo noin hyvillä viikoilla! Hirmuisesti onnea!!

Ihanaa myös, että Neiti-81 oli hyvät ultrakuulumiset ja hieno kuva!

Paranemisia kovasti Panacealle!! Menis vaan pian ohi mokoma tauti.

Sitten sitä omaa napaa:
Täällä vähän jo ahdistaa oloa, mutta eiköhän tämän harjoittelun saa tästä suoritettua kuitenkin. Viime viikolla neuvolassa olivat vähän huolissaan kun kerroin menkkakiputuntemuksista ja pitikin sitten soittaa Kättärille ja kysyä heidän mielipidettä. Käskettiin tulla pikaisesti näytille. Käyrällä olin ja hyvältä näytti. Lääkäri ultrasi ja tutki oikein perusteellisesti. Kaikki ok, ei ole vaikuttaneet nuo tuntemukset kohdunsuulle eikä muuallekaan. Painoarvio viikko sitten oli 2kg. Enää ei olekaan yhtä kovia kipuja tullut, sellaista pienempää menkkamaista jomottelua välillä. Ja vauva vaihtaa vähän väliä asentoa. Poikittain ja perätilaa ja raivotarjontaa vaikka yhdenkin päivän aikana. Nyt tosin enimmät mylläämiset vähentyneet. Siellä lääkärillä ollessa vauva oli vielä poikittain mutta ultratessa kääntyi sitten rt ja siinä tuntuisi olleen nyt siitä lähtien. Toivottavasti asettuu lopulta tähän tilaan, vaikka vielä pyörisikin...

Kirjoitteluani on myös vähentänyt ikävä tapahtuma lähipiirissä, josta en viitsi kovin tarkkaan tähän ketjuun kirjoittaa ainakaan etukäteen varoittamatta, jotten ainakaan kenellekään aiheuttaisi pahaa mieltä tai pelkoja. Maaliskuisista voi käydä minun tuomat uutiset lukemassa, jos haluaa. Ja toki voin aiheesta kirjoittaa mikäli niin toivotaan. Mutta tosiaan, ei ole kovasti tehnyt mieli omaa olotilaa pähkäillä ja kyllä tällaiset suru-uutiset vievät pienen siivun pois omasta nauttimisesta ja myönnän, että hieman enempi tulee ajateltua sitä mikä kaikki voi mennä pieleen.

Nooh, nyt sitten palailen kouluhommien pariin.

Ihanaa keväistä päivää kaikille!!

-Catalia 32+6
 
Meidän Eemeli siis päätti syntyä 30.3 :) olin viikon sairaalassa verenvuodon ja supisteluiden takia, kohdunkaula hävis vaikka olin pelkässä levossa. Tulehdusarvojen takia päätettiin ottaa lapsivesipunktio jonka jälkeen lapsivedet sitten lorahti ja synnytys käynnistyi.

Eemeli syntyi siis rv 29+2, painoa 1420g. Poika voi hyvin, tosi reipas ja sitkee sisupussi! Hengittelee hienosti ihan itse, masu vaan ei vielä vedä maitoja. Pään ultraäänessä kaikki kunnossa, tänään kuvataan masu ettei siellä ole mikään tukos joka estää mahan vetämisen.

Ihanaa kesän odotusta tänne teille kaikille, ja onnellista raskausaikaa joka iikalle :heart: nauttikaa masuistanne!

Harhis ja Eemeli :heart:
 
Viimeksi muokattu:
Onnea Harhis! :flower: Pojalla oli näköjään snadisti kiire maailmaan... Käythän vielä kertomassa jatkossa teidän kuulumisia täällä, joohan?

Omaa napaa ja navan yläpuolta: vietin eilen laatuaikaa sisätautien ja naistentautien päivystyksessä klo 8.30-17.00. Kuusi päivää edeltävästi kuumeilua, rajua yskää ja hengitysvaikeuksia. Diagnooseina (tai ainakin työdiagnooseina) keuhkokuume ja influenssa ja hoitona suonensisäinen antibioottilääkitys ja Tamiflu. Eilen päivystyksessä sain ekan antibioottiannoksen ja tänään kävin taas sairaalassa antibioottitipalla (kun en halunnut eilen jäädä sairaalahoitoon). Huomenna aamusta sitten aikaisin osastolle labroja ja jatkohoitoarviota varten.

Vauvalla on kuitenkin kaikki hyvin, sekin puoli syynättiin eilen ja hyvä niin. Kaikki fyysinen rasitus ja erityisesti rajut yskänkohtaukset on aiheuttaneet paljon supistelua, ja lisäksi perjantaina ja lauantaina vauva oli muutenkin tavallista vaisumpi, ja oikeastaan sen takia lopulta päätinkin hakeutua hoitoon. KTG oli kuitenkin hyvä ja liikkeitä tuli, UÄ myös normaali. Ja tänään kaveri on kyllä sitten ollutkin tosi aktiivinen. Which is nice :)

Sairauslomalla siis hengaillaan ensi viikko, saattaapa tulla tännekin kirjoiteltua hiukan tiuhempaan...

Panacea, tasan 29 viikkoa
 
Onnea Harhaanjohtaja pienestä pojasta :heart: Olipa pienellä kiire maailmaan mut onneksi vaikuttaa sisukkaalta kaverilta =)

Tänne ei juurikaan mitään uutta. Enää kolme viikkoa laskettuun aikaan :eek: Liikkeet huolestuttaa mut toisaalta koko ajan ollut rauhallinen liikuskelija. Onneksi neuvolat nyt viikon välein =)

syyslaulu ja örvelö 37+1
 






Siinä on muutama kuva meidän neidistä :)
Ensimäinen kuva on vielä laitoksella ollessa.
Maanantaina oli neuvola ja pituutta oli tullut 2cm lisää, oli nyt siis 53,5cm ja painoi 4460g, iso tyttö jo :whistle:

Onnea kaikille mukaan tulleille ja tervetuloa tietenkin :)

Onnea myös vauvaantuneille kauheasti :heart:

Nyt vaunuttelemaan, on niin nätti ilma pihalla.

Sasuma ja RakasNeito (tänään) 1kk :heart: (Kyllä se aika vaan menee nopeaa..)
 
Viimeksi muokattu:
Onnea Harhikselle ja Eemelille paljon voimia kasvuun ja sairaalassaoloon! :heart:

Kiva kuulla Sasumankin kuulumisia :) Suloinen tyttö! :heart:

Minä oon vähän mieli maassa :( En tunne liikkeitä juuri ollenkaan, kerran tunsin kaksi viikkoa sitten ihan selkeän potkun, mutta sen jälkeen ei mitään päivänselvää :( Huolestuttaa :( Dopplerilla saa etsiä vaikka kuinka kauan ennenkuin mitään löytää, ja sitten kuuluu äänet noin 3 sekuntia ja taas on Sintti viipottanut karkuun... Eli kai se hyvin voi, mutta haluaisin vähän mielenrauhaa ja tuntea liikkeitä jo paljon...

Voikaa hyvin! :)

(toivottavasti päivitykset meni tähän asti oikein)

tömpsis ja super 18+1
 
Tömpsis: Mä muistan tuon ajan.. Dopplerilla minäkin yritin kuunnella noilla viikoilla (ja noilla viikoilla sain vasta ensimmäisiä kertoja kuulumaanki neidin sydänäänet) kuunnella, kuulu hetken ja sitte lähettiin karkuun.. Vasta 20+ viikoista eteenpäin sain kuunneltua vähä pidempiä aikoja neitokaista. Ja pääasia että olet kuitenkin muutamankin sekunnin kuullut pikkuisen äänet, eiköhän se hyvin siellä jaksele =)

Sasuma :wave:
 
Hirmuisesti onnea Katjahei ja Harhis

Neiti-81: Onnittelut ihanista ultrakuulumisista!

Tömpsis: Minäkin muistelen, että äänten löytyminen noilla viikoilla oli hankalempaa.
Ja kun kerran kuitenkin kuuluu edes hetken, niin etköhän voi rauhallisin mielin olla :)

Neuvolassa tänään kaikki kohdillaan. Rautaa on nyt ihan pakko alkaa syödä kun hb oli 109.
Muuten arvot kohdillaan. Painoa omasta mielestä on tullut hirveästi. Nyt yhteensä 8kg!
Terkkarin mielestä nousu on minunkokoiselle ihan ok, mutta toki terveellisesti kannattaa syödä.
Pikkuinen sydän löi ~145 ja liikkeet ++. Ihanata:heart:
Tänään oli myös sokerirasitus:x. Mutta onneksi se on nyt ohi.
Lääkärille laittoi varmuuden vuoksi ajan, kun kerroin, että minulla on ollut painetta alavatsalla.
Toivottavasti olisi vain jotain asiaan kuuluvaa!

Hjannah & Nappula 25+6:heart:
 
SASUMA, voi miten ihania kuvia!:heart:


Tänään uusinta ultra, jos vaikka tänään niitä mittoja saataisiin jos vauveli on paikoillaan sen aikaa :D
Tänään aamullakin olen yökkiny vessassa jo.. mutta selkeesti helpottamassa tämä pahaolo, tulee vaan sellasia yhtäkkisiä yökkökohtauksia.. :)

T:Neiti81 +Kihuli 13+1
 
Hei vaan pitkästä aikaa :wave: On kyllä niin hiljainen tämä pino nykyään. Itsekin kirjoittelen tuolla huhtikuisissa enemmän.

Tällä mammalla on ehkä käynnistys edessä ensi viikolla kun vauvan painoarvio oli eilen jo 4,3 kg. Kyllähän noi arviot voi heittää kovastikin molempiin suuntiin. Toivottavasti ei nyt ainakaan ole vielä isompi :eek: Muuten ei kyllä ole mitään merkkejä synnytyksestä, mutta niinhän nuo isommatkin ovat lähteneet syntymään ihan yllättäen ilman ennakkomerkkejä, tosin viikoilla 40+6 ja 40+2.

tömpsis minullakin oli vauvan sydänäänet hukassa vielä tuossa vaiheessa ja viikoilta 20+ kuului vasta joka kerta kun kuuntelin. Sinullakin varmasti jo hyvät äänet löytyneet :wave:

sasuma, ihania kuvia tytöstä :) Varsinkin tuo keskimmäinen kuva tosi veikeä.

Neiti-81, ultra meni varmaankin hyvin ja mitat saatiin katsottua?

Noista ultrista ihan yleisesti ja mittaamisista: Minulla alkuraskauden ultrassa pieni vastasi lähes tarkalleen niitä päiviä mitkä olin laskenut mahdollisesta ovulaatiosta. Np-ultrassa oli kirinyt kasvua kiinni ja mitat näytti yhtä päivää isompaa kuin kuukautisista laskettuna ja 4 tai 5 päivää isompaa kuin ovulaatiosta katsottuna. Rakenneultrassa oli taas neljä päivää pienempi kuin np-ultran mukaan olisi pitänyt olla. Niin ne mitat vaan vaihtelevat. Rv 29 yksityisellä painoarvio oli vähän keskiarvon yläpuolella ja nyt siis mennään ihan ylärajalla tai sen yläpuolella. tällainen oman tien kasvaja minun masussani majailee :) Ja tottahan se on, että loppuraskaudessa tai varmaan joskus raskauden puolivälistä lähtien käy geenit vaikuttamaan vauvan kasvuun. Minulla ei sokerirasituksessa ollut mitään häikkää, mutta niin vain melkoisen isoa vauvaa ilmeisesti odotellaan. Nuo isommat olleet molemmat syntyessään alle 4 kg. Nyt on kyllä eri isäkin ja isokokoinen vielä ja syntyessään hän on ollut myös aika iso, kun painoi 4 kg vaikka syntyi viikon etuajassa.

Eipä tässä muuta. Kirjoitelkaahan muutkin kuulumisianne!

syyslaulu ja örvelö 39+1
 
Syyslaulu: tsemppiä loppumetreille!

Kyllä, täällä se ultra meni hyvin ja saatiin mahan päältä aivan ihana kuva:heart:
Niskaturvotusta oli normimäärä ja kaikki hyvin.
Päämitta vastasi 2 pvää vanhempaa, reisi 2 pvää nuorempaa, pääperämitta aika liki lasketunajan mitoissa eli laskettua aikaa ei muuteltu

Tälläinen mun mahassa siis köllii:


T.Neiti + kihuli 14+2
 
Ihania kuulumisia Neiti-81 ja ihana kuva=)

Syyslaululle tsempitykset loppuaikoihin!

Viikko sitten tosiaan kävin siellä neuvolalääkärissä. Paikat oli onneksi kiinni ja kaikki muukin hyvin.
Paitsi, että selkäkipujen takia jouduin/pääsin sairaslomalle äitiysoman alkuun saakka. Aika äärirajoilla olen kieltämättä mennyt kipujen kanssa viime viikkoina. Työpäivän jälkeen jokainen askel on ollut tuskaa. Minulla on siis vanha selkävamma, joka nyt on nostanut päätään oikein kunnolla sitä mukaan, mitä pidemmälle
raskaus on edennyt. Nyt on kyllä huomattavasti helpompi olla, kun voi levätä kun kivut yllättävät.
Vähän aikaisinhan tämä tuli, mutta kai sitä itseään on kuunneltava.
Ja pääasia, että Nappulalla kaikki hyvin:heart:

Hjannah& Nappula 27+1
 
Hei taas todella pitkästä aikaa! Meillä on ollut niin kauheasti kaikkea joten en ole kerinnyt kirjoittelemaan!

Onnittelut kaikille jo vauvautuneille.:flower:

Täällä olisi tänään viikkoja kasassa tasan 17, ja kaikki taitaa olla kunnossa. Kotidoplerilla syke löytyy ja muutaman potkunkin olen jo saanut tuntea.:)

Keväisiä pääsiäisterveisiä teille kaikille!
Kitikat3 ja pieni matkalainen
 
Uusi odottaja ilmoittautuu :)

Täällä taas, varovasti laitan töppöstä tänne puolelle...nyt vasta dpo12, mutta pahoinvointi niin kamala, ettei raskaudesta epäilystäkään. Aina on tärpännyt, kun mahdollisuus ollut, kuitenkin kolmannen yritykset menneet kahteen kertaan kesken; ensin 11/10 tm 8+5 ja sitten 2/11 kkm 10+2, joka tyhjättiin ja vielä kaavittiinkin. Nyt siis kolmas yritys, joka toden sanoo? En juma halua mitään varhaista keskemneoa enkä myöhäisempää, mutta pakko jossain tästä puhua. Isännällekään en ole uskaltanut mitään sanoa, on ollut niin rankat nää edelliset km:t, ei ole oikeastaan edea pohdittu, yritetäänkö vielä....ehkäisyä ei ole ollut, joten kai sitä alitajuntaisesti on päätetty, että yritetään. Pelottaa silti!

Sandemar, la 6.1.2011?

Ja on siis jo tyttö-03 ja poika-01.
 
Sandemarille ihan miljoonasti onnea odotukseen!!!!!!!!! :hug: Kyllä se onnistuminen on mahdollista! :hug: :hug:

Minä olen päässyt jo puolivälin yli :O Niin se aika vaan sitten menee hurahtaa :D Alku oli ihan kamalan hidasta ja jatkuvaa pelkoa, mutta kyllä nyt on jo helpompaa :) Rakenneultrassakin kaikki hyvin :)

Voikaa hyvin ja iloista vappua! :)
tömpsis ja super 21+1
 
TOMPSIS, ihanaa yli puolivälin jo, onnea!:flower:

SANDEMARille onnea plussasta!!!

Täällä vointi ihan ok, liikkeitä :heart: alkanut välillä huomaamaan:heart:
Ihanaa kun tulee kesä:flower:

T.Neiti+Kihuli 15+4
 
Sandemarille ISOSTI onnea!!

Niin se vaan tömpsiskin on päässyt ylittämään puolivälin alun epätoivoisista tunnelmista huolimatta, Ihanaa!!

Neiti-81 kiva kun jo liikkeitäkin siellä tuntuu!

Syyslaululla tositoimet jo käsillä.... Tsemppiä missä ikinä tällä hetkellä oletkin, vieläkö yhdessä kasassa vai kenties jo hommissa....

Täällä viimeisiä viikkoja viedään, uskomatonta, että h-hetki rupeaa jo olemaan käsillä. Täytyy myöntää, että ihan peloitta ei voi vieläkään olla, eikä sitä helpottanut yhtään tuo aiemmin mainitsemani ystävän surullinen tapahtuma. Mutta mitään muuta en voi tehdä kuin uskoa ja luottaa ja odottaa... Vauva on onneksi asettunut kaiken mylläämisen jälkeen pää alaspäin ja on jo laskeutunutkin. Sen kyllä tuntee oikein hyvin ja ultrassa tiistaina ä-polilla lääkärikin totesi, että alemmaksi on tullut, lähes kiinnittynytkin jo. Aikamoisia menkkakipuja on ruvennut olemaan, joita olen sietänyt Panadol+lämmin kauratyyny-yhdistelmällä. Kaikenlaista muutakin kolotusta ja kipua ajoittain jo, mutta kyllähän nää täytyy yrittää kestää kun tietää, että asiaan kuuluvat. Painoarvio tiistaina oli 3,3kg ja hienosti teki pieni siellä hengitysliikkeitä. Kaikki siis kunnossa. Seuraava ä-poli 10.5. ja viimeistään lasketun ajan tienoissa käynnistellään mikäli ei mitään tapahdu sitä ennen (19.5.) kun on tuo raskausdiabetes. Eli 3 viikkoa kärvistelyä maksimissaan suunnilleen, jihuuuuu!!

Tänään ja viikonlopun aikana jos saisi tuota pihaa laiteltua vielä...kun ei pitkää aikaa putkeen jaksa oikein yhtään mitään touhuta. Kaikki rupeaa olemaan vauvalle suht valmista, tuntui jo, että kiire meinaa tulla kun ei oikein ymmärrä, että pian se vauva sieltä saapuu. Vieläkin jotenkin epätodellista ajatella, että meille tulee vauva tänne. Esikoispoika 3v odottaa pikkusisarusta kovasti, mutta saa nähdä minkälainen ääni kellossa sitten on kun se asia konkretisoituu.

Cappuccino Mitä kuuluu?

Meitä ei taida täällä kovin montaa kirjoittelijaa olla kun on niin kovin hiljainen ketju....jos saataisiin uusia pomppimaan tälle puolen niin saisi vähän eloa juttuihin...

Mukavaa päivää ja vappua kaikille!!

-Catalia 37+1

Ähäkutti, muistinpas kopioida tekstin ennen lähettämistä, tilttas yhteys ja katosi kirjoitukset bittiavaruuteen, mutta olinpas ovelampi :LOL:
 
Tositoimissa on oltu juu :D Synnytys tosiaan sitten käynnistettiin silloin laskettuna päivänä 26.4. Ja kävi taas niin, että nopeasti synnytin. Tipalla suoraan käynnistys kun kohdunsuun tilanne oli niin kypsä. Kun säännölliset ja heti tosi kipeät supistukset alkoivat ni vauva oli maailmassa alle tunnissa. 57 min. kesti synnytys. Ei kuitenkaan mikään helppo homma kun oli niin rajua ja nopeaa. Poika jäi vähän jumiin hartioista, mutta ponnistusvaihe kuitenkin nopea. Kokoa ukkelilla oli 4210g ja 53 cm, päänympärys 36,5 Oli tosiaan rajuin minun synnytyksistä ja kamalin ponnistusvaihe vaikka jo kolmas.

Kotiin päästiin perjantaina. Yritettiin jo torstaina, mutta pojalla oli tulehdusarvot vähän koholla. Muuten kaikki sujuu hyvin, mutta imetys ei nyt onnistu :( Maitoa tulee, mutta poika ehti järsiä väärällä imuotteella mun nännit niin huonoon kuntoon reilussa vuorokaudessa, että pienet tauotkaan ei ole kipuun auttaneet. Nyt vietetään valitettavasti sitten jo pidempää taukoa. Huomenna yritän taas imettää. Ei auta rintakumit tai rasvailut. Imuotetta yritettiin korjata sairaalassa moneen kertaan ja välillä se onnistuikin, mutta eihän se auttanut kun oli nännit jo niin rikki. Nyt pumppaillaan äidinmaitoa pojalle pulloon ahkerasti. Ei kyllä mitään kivaa hommaa, mutta pakko näitä on pumpata kun maitoa tulee niin paljon. Mieluummiin kuitenkin näin kuin korviketta. En pidä korviketta mitenkään pahana, mutta kun kerran omaa maitoa tulee ni sillä mennään. Muutaman kerran on saanut vähän korviketta kun en ole ehtinyt tarpeeksi nopeaan tahtiin pumpata.

Ihan odottamaton ongelma oli nyt tämä imetys juttu. En yhtään ymmärrä miten pullovauvojen äidit yleensä jaksaa porskutella kun sen syöttämisen aikana ei pysty yhtään itse torkkua niin kuin imetyksessä. Tosi sissejä kyllä ovat. Saa nähä miten tässä loppupeleissä itselleen käy. Haluaisin niin kovasti imettää kun on helpompaa niin. On hyvin turhauttavaa kun maitoa todellakin pienelle olisi, mutta imettämään ei pysty. Minulla oli jo loppuraskaudessa nännit niin kipeät, että tuskin pystyi koskemaan ja kun imemisote oli huono ni soppa oli valmiiksi keitetty. Jos tämä homma nyt tyssää ni parhaani olen yrittänyt, mutta todella pettynyt olen. En kuitenkaan luovuta vielä.

On tuo ukkeli niin ihana kuin vain voi olla ja ihan sääliksi toinen käy kun äiti joutuu tissiltä repimään pois väkisin. Pullosta menee paljon ilmaa masuun ja pulauttelee jatkuvasti, mutta niinhän se menee kun maidon saa helpommin pullosta imettyä.

Tsemppiä kaikille odotukseen :wave: Kyllä nää lopputulokset on niin ihania, että sydän ihan
sulaa :heart: Huomaa, että mielialat heittelee paljon. Eilen vaan itkin koko päivän tätä imetysongelmaa ja tänään tai nyt on sellainen olo, että kyllä homma jotenkin järjestyy.

syyslaulu ja ukkeli 5 pv
 
Syyslaululle isot onnittelut vauvasta!:flower: Toivottavasti imetysasia ratkeaa parhain päin :)

Tänne ei ihmeempiä, perjantaina seuraava neuvola, ehkä silloin
jotain uutta kerrottavaa..

Hjannah& Nappula rv 28+5:heart:
 
Kurkistelen tännehin puolelle pitkästä aikaa..:)

:flower:Ihan hirmuisen paljon onnea jo vauvautuneille!:flower:

..ja masunkasvattajille ihanaa aikaa - massuille paaaaljon auringon lämmittäviä sätehiä!



ON..täällä itselläni täti(taas)pääsi yllättämään Vappuaattona..
Ensi - tai kesäkuun kierrolle Clomit&Luget avuksi, niillä mennään elo/syyskuulle saakka..jos ei tärppiä sittenkään, taitaa miun olla aika jo jättäytyä "kuumeilijoista" taustalle.

Mukavaa alkavaa viikkoa kaikille!:wave:
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä