Keskenmenon jälkeen plussanneet kesällä 2013

Rautalisää olen syönyt about 15. viikolta saakka, lähtö-hb oli 121. Tänään söin paketin viimeisen ja enää en aikonut uutta pakettia ostaa (40+6). Parisen viikkoa sitten hb oli 115, pääasiassa 110 molemmin puolin on ollut.
 
tillukas normisti Hb ollut 140-150 ja viikko sitten neuvolassa 121. Että voisi olla tosta Hb laskustakin tuo väsymys. Hb ei kuitenkaan niin alhainen että siihen terkkari olisi suositellut rautalisää. Aloitin nyt raskausajan monivitamiinit ja niissä rautaa kokonaiset 20mg :D että saas nähdä auttaisko toi vähän. Seuraava neuvola on 2,5 viikon kuluttua että vasta sillon saa tietää seuraavaks Hb:n. Meillä töissäkään ku ei Hb pikamittaria oo enkä viiti työkaveria pyytää laittaa pvk lähetettä :)
 
Hei kaikille! Aika huonosti olen täällä muistanut käydä, mutta tulin kertomaan, että meille syntyi tyttö 24.6. klo 5.57 (41+3, 4080g, 50cm). Ihana pieni tuhisija, vaikkei synnytys mennytkään ihan helpoimman kautta. Päästiin eilen kotiin ja onhan tämä ihan oikeasti kaiken sen odotusajan ressauksen ja huolen arvoista. Nyt vaan pitää käydä sängyn vieressä tarkistamassa, että hengittäähän toinen ;)

Mukavaa loppuodotusta teille kaikille, toivottavasti teidänkin odotuksenne palkitaan näin upealla tavalla!

kodehu + neiti 3 vrk
 
Onnea iitu ja kodehu :heart:

tillukas tsemppiä viimeisiin päiviin, kohta sinullakin on vauva sylissä! :)

Marlin, mä luulen myös narahtavani seuraavassa sokerirasituksessa. Sukurasitteen takia kävin jo rv 12 ja silloin arvot oli nippanappa raja-arvoissa... Seuraavassa rasituksessa sitten varmaankin käry käy.

Equus, täällä myös ihan järkkyä väsymystä! Alkuraskaudessa oli myös ja vähän se jo tossa hellittikin mutta nyt väsyttää taas. Hb:stä ei ole tietoa, kuukausi sitten se oli 122 (mulle ihan normaali). Rautaa voisi kyllä alkaa syömään...

ON: Ei kummepia, kipuiluja vähän väiliä: liitoskivut on ihan järkyt!!!! Panadolin voimalla on menty. Maha on nyt taas kasvanut ja vauvan liikkeet tuntuu enemmän, ei kyllä mitenkään ihan hirveen vilkkaalta vaikuta tuo tyyppi... Toivottavasti kaikki on hyvin!!! Rakenneultraan 4 päivää, jännittää aivan hulluna!!!

Stellini 19+1
 
  • Tykkää
Reactions: iitu85
Equus Mulla on kahessa edellisessä raskaudessa ollu rd. Joten hyvin todennäköisesti sen taas saan. Mutta parempi tieten kun on näin asennoitunut, niin ei niin pahasti kirpase jos narahus käy ;)

miss_piggy Minä alotin viikko siiten lisäraudan syönnin kun hb oli 112. Edellisellä kerralla oli muistaakseni 117 ja ekalla kerralla 123. Normaalisti mulla on 135.

kodehulle isot onnittelut vauvasta :heart: :flower:

stellini Minä kans oon käynyt jo yhesti raituksessa kun on riski saada rd kahen rd:n takia. Mulla arvot oli aika alhaset sillon, mitä itekkin ihmettelin, mutta nyt oon tosiaan asennoitunu niin että käry käy. Viime raskaudessakin selvisin siitä ekasta, mutta sitten tokassa rasituksessa oli se kahen tunnin arvo just sen 8.6 minkä alle sen pitäs olla. Hieman typäs kun nuin pienestä oli kiinni se diagnoosi. Meillä kans poika aika rauhallinen tapaus, mutta th sanoi neuvolassa että lähempänä viikkoa 30 vasta rupeaa tuntemaan lähes kaikki liikkeet. Nyt vauvalla on vielä tilaa niin paljon liikkua. Joten älä murehi vaikka ei liikkeitä vielä kauheesti tunnukkaan :)

(.) Huh hellettä! Ei sais tieten valittaa kun on lämmintä. Tänäänkin ollut lähemmäs 30 astetta ja heti aamusta oli jo 23 astetta. Vaan kyllä huomaa että raskaus vaikuttaa asiaan. Tosi tukala olla, ja ihan henkeä ahistaa välillä. Tuntuu ettei millään saa vedettyä keuhkoja täyteen. Mutta en valita ;) Ostin tänään ensimmäisen vaatteen vauvalle. Lindexillä oli semmosia ihania fleece vanupukuja -70% tarjouksessa, ja hintaa sille jäi 7.50€. Meillä tytöllä oli semmonen ja oli kyllä hyvä.

Marlin ja Vimma POKS 23+0
 
  • Tykkää
Reactions: miss_piggy
miss_piggy
Täällä on älytön ukkonen ollu tän päivän, töissäki harvinaisen tylsää istua ku ei paljon ketään liiku :D Istun siis leirintäalueen vastaanotossa, hohhoi :) Muutenki tänään on taas jotenki ällö olo. Onneks täällä saa ilmaseks juoda vissyjä jne ni pysyy kurissa tää olo.
 
Toivon mukaan viimeisen kerran poks 41+0

Edellinen lapsi syntyi, kun tämä päivä oli ehtinyt vanheta tunnin eli nyt ollaan pidemmällä kuin koskaan aiemmin. Lasta kyllä malttaisin vielä odottaa, mutta lantio on aivan rikki. Ihan itseni vuoksi en enää jaksaisi. En enää jaksaisi näitä kipuja.
 
  • Tykkää
Reactions: miss_piggy
Moikka!

Pitkästä aikaa kirjoittelen, mutta täällä siis kaikki hyvin. Ajatukset ei vaan valitettavasti ole ihan vielä tämän raskauden tasalla, en oikein uskalla vielä olla iloinen tai uskoa tähän. Tänään rv 17+0, kun viimeksihän raskauden todettiin päättyneen rv 17+4... Eilen oli neuvola, missä kaikki hyvin ja hienot sykkeet kuultiin heti, kun doppler saatiin mahan päälle. Pari viikkoa sitten kävin ylimääräisellä käynnillä, kun alkoi niin ahdistamaan kun en yhtään uskonut, että raskaus voisi jatkua normaalina. Silloinkin kaikki onneksi hyvin, pääsin jopa omalle terkalle sattumoisin joten ei paljoa tarvinnut ahdistusta selitellä. Pitkään sitten kuunneltiin hienoa sykettä... Nyt pikku hiljaa yritän antaa ajatuksissa tilaa positiivisuudelle, kun maha kuitenkin kasvaa ja kaikki vaikuttaa olevan hyvin. Eilen kerrottiin myös lapsille, 4v on kovin innoissaan, on jo pitkään sanonut, että toivosisi meille vauvaa, että saisi sitä hoitaa. Rakenneultraa odotan kovasti, siihen vielä nelisen viikkoa...

Sokerirastukseen menen minäkin, en ole aikaisemmissa raskauksissa käynytkään kun ei ollut riskitekijöitä. Kuopus oli kuitenkin iso syntyessään, lähes 4,5 kg ja ulosautto oli hankala ja pieni sai lopulta solisluun murtuman ja lievän hermovaurion joka onneksi parani itsestään. Joten nyt sitten varmistetaan, ettei ole rd:ta. Ja terkka lupasi laittaa lähetteen sairaalaan painoarvioon loppuraskaudessa, jotta nähdään miten iso sieltä on tulossa. En pelkää itse synnytystä (ainakaan vielä), mutta pelkään isoa vauvaa... Alateitse on molemmat lapset tulleet, ja sitä toivon nytkin. Mieluummin vaikka ettäkäynnistetään, kuin että joudutaan sektioon ison koon takia tms. Tuntuu kyllä vielä aikaiselta miettiä synnytystä, mutta tuli näitä juttuja mietittyä jo edellisessä raskaudessa..

Lisärautaa en ole vielä tarvinnut, onneksi, kun menee vatsa siitä ihan sekaisin. Eilen oli hb 120, mikä on minulle vielä oikein hyvä arvo. Esikoista odottaessa hb tippui ollen 92, silloin kyllä sen huomasi kun väsytti, huimasi ja parin rappusenkin nousu pisti puuskuttamaan. Tällä hetkellä kyllä väsyttää, mutta pärjään munhan saan hyvät yöunet nukutta, mies onneksi antaa minun nukkua aamuisin vaikka lapset heräävätkin viimeistään kuudelta...

Kodehulle vielä onnea vauvasta, ja iitulle samoin! Ihanaa! Meilläkin lähipiirissä kaksi noin parin kuukauden iläistä vauvaa, on ne vaan ihania, ja niin avuttomia... Suojeluvaisto herää kyllä noin pienistä :) ja niitä voisi vain katsella tuntitolkulla, vaikka ne vaan nukkuisikin ;)

Voikaahan hyvin! Miehen loma alkaa tänään ja suunnataan mökille saunomaan ja nauttimaan.

Miirabell ja maha 17+0
 
  • Tykkää
Reactions: Equus ja miss_piggy
Rautalisää oon minäkin syönyt jostain 16. viikolta asti, kun silloin oli hb tippunut 118. Eka neuvolassa oli 135, mikä on mulle tosi hyvä lukema. Yleensä se pyörii siinä alarajan 125 paikkeilla tai vähän yli. Edellisen kkm:n ja kaavinnan jäljiltä vaan hb oli vielä sairaalasta lähtiessä 92, joten olin siinä pitkään rautakuurilla ja sen ansiosta oli alussa noinkin hyvä. Puoliväliä kohtihan se yleensäkin alkaa laskea, niin aloin sitten ottaa rautaa jo vähän ennakkoon ettei pääse kovin alas laskemaan. Viimeksi neuvolassa se oli 125 eli hyvin on rautakuuri tehonnut ja väsymys pysynyt kurissa. :)

tillukas, hirmu paljon tsemppiä viimeisiin päiviin!! Kyllä tuo loppuraskaus vaan on tosi rankkaa.. ja kun sitä jo niin kovasti odottaa tapaavansa sen vauvelinkin!

stellini, täälllä myös rakenneultraan 4 päivää ja jännittää vaan enemmän mitä lähemmäs se päivä (ensi ti) tulee!! Mua vaan hirvittää mennä sinne samaiseen tutkimushuoneeseen, missä kkm:t on todettu, mutta pakkohan se on.. ja tällä kertaa odotan kuitenkin niitä hyviä uutisia. Ei meidänkään vauva ihan hirveän vilkkaalta vaikuta, mutta ultrissa ja neuvolassa kuunneltaessa on aina ollut ihan vauhdissa. Eli varmasti ei vielä tunneta läheskään kaikkia liikkeitä, mutta pääasia että niitä tuntuu. :)

marlin, mun täytyy kyllä kans sanoa että en hirveästi nauti kovista helteistä, semmoinen 20 astetta on tosi kiva varsinkin näin raskaana ollessa. Täälllä onneksi viilenikin mukavasti. :) Kivan löydön oot kyllä tehnyt, meilläkin on semmoinen haalari esikoisen jäljiltä oottamassa.

miirabell, kovasti tsemppiä näihin viikkoihin! Onneksi kaikki kuulostaa olevan nyt hyvin, mutta kyllähän ne juuri ne viikot milloin km on tapahtunut pelottaa eniten.. niin se oli minullakin.
 
Tämä lähtee odottelemaan tilaa salissa ja käynnistetään, kun lantion löystyminen menee päivä päivältä pahemmiksi oireiltaan. Nyt askelpituus on kymmenen senttiä, matolle ei meinaa saada jalkaa nostettua ja hammaspesun aikaa ei voi olla jalkojen päällä. Ihan oikeasti, tähän verrattuna synnytyskipu ei ole mitään! Mieluusti otan ne kivut vastaan ja pääsen viikon sisään tämän kivun osalta pahimmasta yli. Vaikka lantion kivuttomuutta en kyllä ennen joulua odota.

41+1
 
tillukas, hyvä että pääset pian tuskistasi! Kyllähän se synnytyskipu tosiaan on helpompi kestää kun tietää että se on suht pian ohi, liitoskipujen päättymisestä kun ei ole mitään tietoa.. Tsemppiä matkaan, pian helpottaa!!
 
tillukas tsemppiä, toivottavasti saat tytön pian syliin!

Ammiina ja stellini ihanaa, pääsette pian näkemään pikkuisen rakenneultrassa, toivottavasti kaikki on kunnossa.

rautalisästä onneksi en ole sitä tarvinnut, hb pysynyt koko raskauden ajan hyvänä. Toivottavasti raudat tehoaa eikä vatsa mene sekaisin.

Jaksamista huolien ja pelkojen kanssa painiville, kaikki nuo pelot on kyllä vielä tuoreessa muistissa. Onneksi liikeiden myötä sain varmuuden tähän raskauteen, ja pääsin vihdoin nauttimaan. Välillä takaraivossa pyörii kuitenkin kohtukuolema-mörkö, onneksi vain välillä.

Täällä kärsitään myös helteestä, tuntuu että nukkuminen on todella vaikeaa tässä kuumuudessa. :( Muuten ei ihmeitä, lomaa viettelen ja vähän hankintojakin onnistuttu tekemään. :) Selkä vihoittelee aika ajoin ja liitoskivut näyttää palanneen.

zapata 29+0 POKS
 
Onnea iitu ja kodehu kääröistä :heart:

miss_piggy Onnittelut hyvistä ultrakuulumisista :)

tillukas tsemppiä hirmusesti :)

ON: Kiitokset ensinnäkin kaikille onnitteluista :)
Kyllähän tässä melekosen epäuskoisena vielä mennään tämän asian kans. Olotila on ollu täällä ihan karmee ja siksi ei oikeen oo jaksanu käyvä etes päivittelemässä mitään eikä etes lukemassa. Oksentamaan en oo joutunu mutta tuo öllötys on vaan niin lamaannuttavaa, että päivät ja illat ja menee sohvan pohjalla, hyvä että saa etes päivittäiset kotihommat tehtyä ja nämä lämpimät ilimat ei oo kyllä auttanu yhtään asiaa. Repäsykipuja on melekosesti ja saakin kyllä varoa kun kylykiä kääntää tai aivastelee yms. Maha on jo sen verran pullahtanu esille, että eilen tuli yks tuttava tuumaamaan vaan suoraan, että "oot raskaana, millonkas on LA" ei siinä sitten palijo auttanu muuta ku kertoa miten asia on :D
Eka neuvola ois 9.7 Ja sitten varaillaan samalla ekaan ultraan aika, kuulemma on tupla-aika että saahaan tutkittua kunnolla sitten asukkaitten tilanne ja miten jatkossa sitten ultrien kans toimitaan. Rautalisästä sen verran, että mää syön tuota Ladyvitan Mamaa niin siinä on rauta jo mukana.

Tsemppiä kaikille kovasti ja voimia masujen kasvatteluun näitten helteitten keskellä :)
 
  • Tykkää
Reactions: Equus
Nostelen tätä pinoa kun oli pudonnut pois ekalta sivulta.

zannukka voin uskoa että repäisy- ja muitakin kasvukipuja on hurjasti, ainakin tuplasti. :) Jotenkin ihan uskomatonta vieläkin tuo sinun tuplauutinen! Toivottavasti ällötys pysyy kohtuuden rajoissa eikä ala oksettamaan kaksinkertaisesti, se ei ole kivaa.

Ostettiin vaunut, pinnis ja hoitopöytä käytettynä ja jonkin verran olen ehtinyt pikkuisia vaatteitakin jo hamstraamaan. :) Onneksi tässä on vielä hyvin aikaa muihin hankintoihin, mutta hyvänä alkuna pidän noita.
 
Anteeks jo heti, mutta en nyt jaksa kommentoida muiden viesteihin. Täyttelin tuossa äp-raha hakemusta, ja olin jotenkin ajatellut että se lasketaan kaikkien tulojen mukaan mitä oon vuonna 2011 saanu. No, kävikin ilmi että eipä se niin menekkään, ja saan nyt sitten tuon minimipäivärahan, mistä jää käteen 500€ vähempi kuin olin laskenu. Nyt oikeesti vituttaa niin paljon ettei oo tosikaan :'(

Mitä mieltä ootte semmosesta jos poistan tuolta listalta semmoset odottajat, jotka ei täällä käy ollenkaan? Kun ainakin mun mielestä turha pitää nimiä listalla jos ei täällä edes käy.
 
Viimeksi muokattu:
Marlin :hug: vitutuksen voittamiseen. Mie muuten pidän peukkuja siulle ettet kärähdä nyt sokerirasituksesta! Mie en kyllä tiiä miten noitten kanssa ketkä ei oo käyny, pitäiskö olla joku aika että jos ei oo kuulunu mitään johonki tiettyyn aikaan, niin sitten poistaa?

(.)Mie kävin sok.rasituksessa pari viikkoa sitten, kun meillä päin tehdään tutkimusta alkuraskauden sok.ras raja-arvoista. Muutoinhan miul ois ollu rasitus vasta sillo myöhemmi mutta nyt yhteisen hyvän vuoksi käyn siellä vapaaehtoisesti kaksi kertaa:D

Ja lisää omanapailua ja valivalitusta. Väsymyksen lisäksi ilmaantunut muitakin "mukavia" vaivoja. Nyt tullu alaselän särkyä ja nivuskipuilua, liekö kohtu kasvamisellaan aiheuttaa jomotusmaista kipuilua ja liitokset ilmeisesti jo nyt alkaa löystymään. Issias repii nyt jo molempiin pakaroihin.. :'( Eiks pitäis kohta alkaa se ihana ja energinen keskiraskaus?? Jos sitä jossain siellä näkyy, niin lähettäkää se tänne Kaakkois-Suomeen, heti! :D
 
Marlin, mulla kävi samoin ton äitiyspäivärahan kanssa ja kyllähän siinä kunnon itkupotkuraivarit tuli. Mä oon ainakin sillä kannalla et sellaset nimet voi listalta poistaa ketkä ei täällä ikinä kirjoittele.

Onnittelut (vähän myöhässä) vauvautuneille! :heart:

serenade ja mirkku 27+3
 
Käyn kyllä täällä päivittäin lukemassa, mutta sen verran edelleen on vaikeaa uskoa raskauden jatkumiseen, että en oikein osaa mitään kirjoittaa. Jos se on pätevä syy poistaa minut listalta, niin antaa mennä vain. Luulin, että täällä ei ole minimikiintiötä, joka on pakko kirjoittaa. My mistake.
 
Equus Kiitos :hug: Oishan se ihana jos nyt ilman rd:tä selviäis, mutta pessimisti ei pety. Ja jotenki uskon että jos taas tulee, niin saisin kyllä itteeni paremmin niskasta kiinni tuon syömisen suhteen. Nyt tulee vähän turhan paljo syötyä herkkuja :ashamed:

serenade Nyt onneks jo pettymys hieman laantunut. Ja kun tää kesäkin menee aika tiukilla kun eipä mulla oo muuta ku keikkatöitä. Sitä vaan on niin monta vuotta tottunu elään niin että ei paljon tarvi laskee mitä ostaa. Mutta kyllä se tästä. Ja moni pärjää vähemmälläkin :)

kanella Tarkotus ei ollu nyt loukata, enkä toki ole kaikkia täältä poistamassa ketkä ei kirjottele. Esim sinut muistan että olet välillä jotain kirjottanut. Lähinnä tarkotin nyt näitä joilla on tässä kesällä/alku syksystä la, enkä ole heidän nähnyt kirjoittelevan koko sinä aikana mitä ite oon täällä ollu listoilla (helmikuusta lähtien). Ja minähän vain kysyinkin muiden mielipidettä sille että jos näin tekisin.
 
Moi kaikille!

Ammiina, tulehan kertomaan rakenneultrakuulumisia!

Tillukas, sulla varmaan onkin jo vauva sylissä, vauvauutisia odotellaan :) Toivottavasti kaikki sujui hyvin!

zapata, oooo kun sulla on jo kivasti viikkoja kasassa! :) Tsemppiä selkävihlomisten ja liitoskipujen kanssa, täällä niitä on myös…

zannukka, jaksamista pahoinvoinnin kanssa, toivottavasti ei ainakaan enää pahene tuosta vaan helpottaisi! Itse oksentelin rv 17+ asti, sitten loppui…

Marlin, mua ottaa myös päähän noi Kelan äitiysrahajutut. Tulojenhan olisi pitänyt nousta 20% jotta voisi saada viimeisen 6 kk mukaan; no, mulla on noussut "vaan" 18,5 % joten vuoden 2011 tulojen mukaan saan minäkin. Ärsyttää kun joka ikinen sentti ja euro olisi todellakin tarpeen!

Equus, ei ole täälläkään ollut tietoa seesteisestä keskiraskaudesta, samoja vaivoja. luulin, että mulla myös issias vaivaa, mutta kun googlettelin, niin päädyin siihen että kyse onkin SI-nivelen löystymisestä. Inhottava vaiva :(

Listoilta poistamisesta olen samaa mieltä Marlinin kanssa, hyvin voi mun mielestä poistaa sel-laiset jotka ei ole ikuisuuksiin mitään kirjoitelleet… Ja pääseehän tuonne listoille aina takas. Kanella, ei tosiaan varmaankaan ole tarkoitus heivata täältä ketään ulos ja vihan listoilla olevat "hiljaiset jäsenet" ilmoitella itsestään jos haluaa listoilla pysyä vaikkei kirjoittele! Mutta listoilla on varmaan myös sellaisia jotka eivät käy enää lukemassakaan tätä pinoa...?

Hei, missä on mamuska7..?!?

ON: Rakenneultrassa käyty ja kaikki hyvin! Vauva kasvaa hienosti ja kaikki rakenteet vaikuttaa olevan kunnossa :heart: Aiemmin vaivannut vihlonta kohdunsuulla on loppunut, mitä lie oli… Ensi viikolla neuvolaan.

Stellini 20+0
 
No niin, nyt niitä rakenneuultrakuulumisia. On ollut vähän haipakkaa tässä! Kaikki oli hyvin pikkukaverilla ja kovasti heilui menemään koko ajan, niin että lääkärin oli hankala saada tehtyä mittauksiakaan. :D Oli kyllä ihana katsella kuin toinen siellä touhusi menemään, jossain vaiheessa laittoi peukun suuhun ja voi miten suloinen otus se jo on <3 Hyvään tahtiin on kasvanut, ja nythän nämä kasvaa jo omilla käyrillään, sanoi lääkäri.. Jepjep, kortissa sitten luki että n. 20+5 eli viikkoa isompaa vastasi jo kooltaan! No, olihan tuo meidän esikoinenkin iso että eipä tästäkään mitään keijukaista odotella. ;) Pääasia kuitenkin että vauvalla kaikki hyvin ja itselläkin olo ihan käsittämättömän hyvä. Ei juurikaan mitään kipuja missään, satunnaisia kasvukipuja ja vihlaisuja toki siellä täällä, mutta ei mitään suurempaa. Esikoista oottaessa hädin tuskin pystyin kävelemään näillä viikoilla selkäkipujen takia ja turvotukset oli jo hurjat. Nyt kyllä todella NAUTIN! Ja huomenna alkaa KESÄLOMA, joten mahtava fiilis kyllä on nyt kaikin puolin. :)

stellini, ihana kuulla hyviä ultrakuulumisia myös sinulta! Ja hyvä että vihlonnatkin on loppuneet. Mulla on neuvola vasta loman jälkeen ihan kuun lopussa. Onkos teillä päin muuten neuvolalääkäriä vielä tulossa? Mä en yhtään muista milloin se toinen käynti sinne piti olla.. mutta muistaakseni sellainen oli vielä tulossa.

Marlin, kyllä minustakin sellaiset voi poistaa kenestä ei ole mitään kuulunut. Saahan täällä toki käydä vain lukemassakin, mutta ne ketkä haluaa pysyä listoilla voisi vaikka ilmoitella itsestään sen verran. Onhan tuolla listalla varmasti paljon sellaisia ketkä ei käy edes lukemassa.. Tuo Kela-homma on kyllä ärsyttävää.. Itse en ole vielä laskeskellut miten käy.. mutta pahoin pelkään että ei sieltä kovin paljon ole tulossa. On mullakin viimeisen 6kk tulot nousseet, koska edelliset 6kk olin työttömänä, mutta en tiedä riittääkö se.. Nähtäväksi jää.

Equus, tsemppiä vaivojen kanssa!! Mä yritän lähettää sullekin päin tätä hehkeetä keskiraskaus-oloa, mikä tänne on rantautunut. Alkavalla lomallakin voi olla osuutta asiaan.. ;)

En varmaan pääse kovin usein koneelle tulevien viikkojen aikana kun mökkeillään ja kyläillään ympäri Suomea koko kolmen viikon lomani ajan, mutta käyn kyllä kurkkimassa täällä aina kun tilaisuus on. :) Ihanaa kesää kaikille. Voikaahan paksusti!!
 
miss_piggy
Mun kaikki oireet on kadonneet johonkin. Enkä oo koko raskausaikana tuntenut kertaakaan mahassa mitään tuntemuksia, joten eipä tässä nyt kovin hyvät fiilikset taas oo...

9+0 jeejee.
 
Tyttö tuli 30.6. 4460g, 53 cm ja pipo 37cm

Kalvot puhkaistiin puoliltapäivin ja kohta alkoivat supistukset. Kahden maissa laitettiin paraservikaali, joka vei kärjen supistuksista ja mies kävi syömässä äkkiä reissarin. Puoli neljältä alkoivat hyytävät supparit, 15.40 olin 5cm auki ja tilasin väkevimmät mahdolliset mynthonit. Kätilö kävi sopimassa asiasta ja pyytänyt lääkäriä laittamaan uuden pcb:n anestesialääkäriä odotellessa. Kun kätilö tuli saliin, olin noussut pois keinutuolista, koittanut istahtaa pallolle ja noussut ylös samoin tein ja loppuviimeksi nojasin sänkyyn ja ulvahdin, että "juna meni jo; olin auki tai en, vauva aloitti sukelluksen nyt!" Kätilö tutki minut siinä (15.55) ja täysin auki olin ja vauva oli jo työntynyt luiseen lantioon. Kolmisen vartti puhaltelin polttoja ja odotin, että ponnistuttaisi ja sitten rutattiin ja tosissaan rutattiinkin, koska vauvan sykkeet laskivat. Huoneessa oli väkeä kuin pipoa, mutta itse jaksoin punnata kilon siskojaan isomman tytön ulos parilla pikku nirhaumalla. Olihan tyttö karmean värinen (ihan sini-violetti), mutta huusi äkäisesti ja korjasi värinsä tosi nopeaan. Ja imi lu-jaa!

Hermopinne helpotti ja pystyn jo hieman kävelemään. Ensi viikolla ajattelin käydä jo postilaatikolla saakka, jos lantio kestää. Tai maitohyllyä moikkaamassa ruokakaupassa.
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: kwaidan
Onnea tillukkaalle tytöstä :heart: Toivotaan että kivut lantiolla helpottais mahollisimman pian :)

stellini Jee hyvistä ultrakuulumisista :) Tää suomen byrokratia on ihan perseestä, suoraan sanottuna! Minä sain vuonna 2011 vanhempainrahaa toukokuulle asti, sen jälkeen jäin hoitovapaalle ja tein kesän osittain töitä. Elokuussa alotin opiskelut ja loppuvuoden sain aikuiskoulutustukea. Mutta ei, kela kattoo mun tuloiksi vaan tuon verotettavan työtulon. Täälläkin tuolle rahalle ois kyllä käyttöä. Ostettiin vuosi sitten oma asunto, joten halvempaankaan ei voi vaihtaa. Pitää vaan opetella elään vähemmällä, joten jospa se tästä.

Ammiina Onnea sullekin hyvistä ultrakuulumisista :) Toivotaan että sulla kävis vähän paremmin tuon rahan kans :) Ihanaa kun ootte reissussa koko loman. Mää kans rakastan reissaamista yli kaiken, ja ois kiva kun kesälläkin pääsis vähän useemmin reissuun. Miehellä on vasta elokuussa loma, ja kun ei tuota rahaakaan liikaa ole. Mutta pitää silti koittaa nauttia tästä kotona vietesystä kesästä.

miss_piggy Toivotaan kovasti että pienellä ois kaikki silti kunnossa vaikka oireita ei olekkaan :hug: Mutta ymmärrän kyllä että huolettaa.

Miirabel Miten teidän vauvalla näkyi tuo hermopunosvaurio? Meidän esikoiselle oli kans pantu tietoihin että tämmönen on tullut synnytyksessä, mutta meitä ei sen tarkemmin siitä informoitu. Ainoastaan siitä puhuttiin kun pojalla meni solisluu poikki. Ft:kin sanoi pojan ollessa 3pv että ei kyllä osais sanoo että vauvalla on kädessä mitään vikaa ellei siitä tietäs. Tämän takia sitten kuopus synty sektiolla, mutta tämäkin päätös saatiin vasta ya-kontrollissa : / Seurataanko sulla nyt tarkemmin vauvan kasvua, onko ollut vielä puhetta?

(.) Huomenna ois aamusta se sokerirasitus. Saas nähä kuinka käy. Kiva kun se on jo näin aikasin. Kun kahesta edellisessä se on ollut vasta rv29. Oon nyt ottanu itteeni niskasta kiinni kun mieskin on aamuvuorossa tän kuun, ja käynyt nyt kahtena päivänä kävelyllä. Kyllähän se rupeaa jo tuntuun nivusissa ja alaselässä. Ja saas nähä kuinka kauan pystyy kävelyillä käymään. Pitää tänään käydä varmaan pyöräileen kun se ei niin rasita paikkoja :) Huomaa että vauvalle on pikkuhiljaa kehittynyt oma rytminsä. Yleensä siinä ilta kympin aikaan alkaa jumppaamaan enempi. Nyt on tullut se tunne että haluais jo nähä vauvan. Toki hänen pitää kasvaa vielä sinne lokakuulle asti tuolla kohdussa, mutta oispa la jo lähempänä. Vaikka nämä viimeset 3kk kyllä vilahtaa hetkessä, siitä oon varma.

Marlin ja Vimma POKS 24+0
 

Yhteistyössä