Keskenmenon jälkeen plussanneet kesällä 2013

Ammiina ja stellini Mulla kans se ekan keskenmenneen lähestyvä la tuntu tosi pahalle. Ja kun kaks viikkoa ennen laskettua vanhin täytti 4v, niin väistämättä ajatteli että saako poika synttärilahjaksi pikkusisaruksen. Mutta pääasia että ollaan kaikki nyt raskaana, ja mää kyllä uskon että nää vauvat saadaan syliin asti, meistä jokainen :heart: Tekin ootte jo niin pitkällä menossa että riskiviikot on ohitettu :)
 
Lääkärineuvola takana ja siellä se pieni :heart: jumpsutti! Huh! Tästä riemastuneena kävin kirpparilla pyörähtämässä ja ostin meidän tyypille ensimmäiset hankinnat :D Löyty aivan iiiihana potkari ja parit housut. Mieskin hymyili että taidat oikeesti olla jo positiivinen kun uskallat ostaa pienelle jotakin. Joooooooo :D Jotenkin tuli niin hyvä olo. Hittovie, meille taitaa oikeesti olla tulossa vauva. Hih :heart: ai niin, ja pari kiloa tullu alusta painoa, toivottavasti kauheesti ei kauheesti loppujen lopuks tuliskaan. Olo on ku valaalla ku maha pömpöttää ja vieläkin ajoittain ylämahaa turvottaa aika reilusti, siihen nähden olin positiivisesti yllättynyt ettei tuon enempää kiloja ole vielä tullut.

kukkurukuu Mie olen niin pahoillani :hug: Voimia kovasti!

zapata Tuplasti onnea, ihanaa :flower:

iitu Peukkuja täältä sektioon, hyvin se menee!! Kohta on pieni nyytti sylissä :)

stellini :hug:

Equus ja Tyyppi 14+6
 
  • Tykkää
Reactions: miss_piggy
iitu85 HUOMENNA SUSTA TULEE ÄITI!!! :heart::heart::heart: Uskomattoman upeaa. *Korjaan - tänään!*

Onnittelut kaikille muillekin tänne puolelle päässeille, paljon tsemppiä matkaanne! Koettakaa pitää pää kylmänä. Nyt jo voin myhäillä raskausaikaiselle panikoinnilleni, mutta ei paljoa naurattanut tuossa viime vuoden heinäkuun paikkeilla :LOL: Kyllä sitä hermoilua kestikin sitten sen yhdeksän kuukautta ja vielä kaksi pitkää lisäviikkoa kaupan päälle. Vaan kyllä kuulkaas kannatti :heart:

kwaidan ja tyttönen 12 vkoa
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Rena
Kiitos kaikille tsempeistä! :)

Seitsemäksi suunnataan äitipolille, jossa katsotaan tarjonta vielä kerran. Tuskinpa on kääntynyt kun en ole mitään huomennut. Jalat edellä olis tulossa ja siinä on vaara, että napanuora menee väliin. Täällä ainakaan ei edes annettais synnyttää jalkatilassa olevaa. Eiköhän tästä aamupäivän aikana päästä sinne lekkuriin asti. Jännittää aivan hurjasti! Onkohan tämä totta ollenkaan, tuleeko meille vauva? Onko sillä tukkaa? Onko kymmenen varvasta ja tietenkin: onko hän tyttö vai poika? A P U A!

iitu 39+2

Ps. Arvaatte varmaan, että ehdin eilen jo stressaamaan kohtukuolemat jne. Onneksi vauva alkoi illalla möyrimään... Tänään taas hiljaista, mutta niinhän tuo joka aamu on ollut uninen :) Taitaa olla iltaeläjä :)
 
  • Tykkää
Reactions: mirvax ja zapata
miss_piggy
Mulla on kauhea lenssu päällä jo viidettä päivää, tuota räkää vaan tulee ja tulee ja tulee :snotty: Kiva ku pitäis töissäki koittaa olla.. Onneks tänään vielä vapaa.
 
Tänään taas paljon positiivisempi mieli ja 18 viikkoakin poksahti täyteen! :) Hurjaa, kohta jo puolessa välissä mennään! Positiivisuuteen vaikuttaa paljon se, että eilen kuuntelin dopplerilla ja melkein heti sain kunnon jumpsutukset kuuluviin ja tänään sitten on tuntunutkin taas paljon enemmän liikkeitä. Hyvin siellä masussa taidetaan siis jaksella, vaikka aika ajoin mamma panikoikin. :D

Onkohan siellä iitulla jo vauva sylissä? Oi ihanaa! :heart:

Marlin, kyllä vaan me nämä vauvat syliin saadaan! :heart:

equus, kiva kuulla hyviä uutisia! :) Täällä myös ekoja kirppariankintoja jo tehty ja onhan ne pikkuvaatteet ja -vaipat vaan niin sulosia..
 
miss_piggy
Jos ostaa dopplerin, niin missä vaiheessa vois olettaa että saa jotain kuuluviin?
Ite tilasin huuto.netistä bola-korun, oli niin halvalla myynnissä (8€) ja ihanan värinen, että sen verran nyt uskalsin antaa itelleni luvan "vauvailla" vaikka ultra onki vasta maanantaina :)

Tänään 6+6
 
Mulla loppu uni kesken jo 1.5t sitten : / Vauva oli eilen tosi vaisu eikä kauheesti myllänny, eikä illallakaan kun nukkumaan laitoin, alottanu mylläämistä. No minähän tuossa neljän aikaan sitten heräsin ja huolestuin kun ei yölläkään oo liikkeitä tuntunu kun hereillä oon käyny. Onneks vauva rupes sitten monotteleen ja on nyt tän koko ajan liikuskellu, mutta uni ei vaan tuu : / Meillä ois reissuun lähtökin nyt heti aamusta, niin ois ihan kiva jos vielä kerkiäis vähän nukahtaa.

miss_piggy Minä kuulin vauvan sykkeet ekan kerran rv11 :)

Hyvää juhannusta kaikille! Nautitaan tästä Suomen keskikesästä ja yritetään olla murehtimatta turhia ;)

Marlin ja Vimma 22+1
 
  • Tykkää
Reactions: miss_piggy
IHANAA JA RAUHALLISTA JUHANNUSTA KOKO POPPOOLLE
Tänä viikonloppuna heitetään murheet ja huolet narikkaan, nautitaan ihanasta keskikesästä ja läheisten seurasta!

Erityistoivotus iitulle :heart:!!

Equus ja tyyppi 15+1
 
Viimeksi muokattu:
Pitkästä aikaa tulen kirjoittelemaan, lukenut oon teidän kuulumisia kyllä, mutta tästä oman paniikin keskeltä en ole saanut kirjoiteltua :O

Pahoittelut kukkurukuu :'(

Onnea tuplista Zannukka! Ihana uutinen :)

Iitu Tsemppiä!!!


Miten teillä on muuten neuvolakäyntejä? Mua vähän ihmetyttää kun niitä on niin harvassa. Eka käynti, ja sitten seuraava vasta joskus viikolla 16. Neuvolalääkäri kuulema joskus viikola 26 :O Visiin pakko ostaa doppler :D Tuntuu, että muissa kaupungeissa on paaaaljon tiheämpään.

Ultrakuulumisia Kävin siis kunnallisessa varhaisultrassa, ja siellä vauvelin sydän sykki, ja vastasi viikkoja noin 7+4 - 8+0 :heart: Tarkka mittaaminen on kuulema aika hankalaa vielä, sanoi että tarkennetaan la sitten np- ultrassa, joka on (vasta) neljän viikon päästä :) Vähän helpotti, kun sykekin löytyi, mutta edelleen kova jännitys. Eilen meinasin pyörtyä, kun odottelin 40min myöhässä olevaa lääkäriä:ashamed:

Vähän nuo viikot jäi mietityttämään, koska digiin sain 3plus jo 25.5. (10 päivää siitä preckcheck oli vielä nega) eli olisi pitänyt olla jo noin 8plus jotain. Lääkäri suhtautui aika skeptisesti noihin digin viikkoihin, kun hcg kuulema voi nousta toisilla nopeammin. Apuvaa. Toivottavasti pikkuinen nyt sitten kasvaisi, tai tuo digi olisi vaan näyttänyt ns. pikkusen nopeasti tuon 3+. Nämä on siis vain omia pähkäilyjä kun raskauduin suoraan siitä kkm:ästä ... Mutta kaikki pitäisi juuri NYT olla hyvin kun sykekin lääkärin mukaan löytyi ja kaikki vaikutti normaalilta :) Pitäisi osata vaan ottaa iisisti.

Hyvää juhannusta!
 
Viimeksi muokattu:
Hyvää Juhannusta kaikille!

Itsellä tää päivä on taas varsinki nyt illasta supistellu niin että jotuuu sohvan pohjalle. Vähän on ilkee tunne mut kai tässä joutaa jo petiä kohti. Mutta toivotaan että huominen on parempi :)

p.ö.m.p.p.i.s rv18+3
 
miss_piggy
Praia: Mulla oli se eka neuvola silloin 17.6 ja seuraava on sitte 10.7, ja nyt tosiaan 24.6 on se eka ultra julkisella jne... Eli musta tuntuu että keskenmenon takia mulla ainaki on vähän normaalia tiheämpään noita käyntejä. Ja varmaan sitte aika pian tuon 10.7 jälkeen olis tulossa nt-ultra jos kaikki on ok..

Lenssu jatkuu! Nouuuu! jo kuudetta päivää. En jaksa enää räkiä. Oireet raskauteen liittyen on ollu taas vaan tissien arkuus, väsymys ja turvotus.

Niiskunenä ja 7+1
 
Uppista. Pino oli pudonnut toiselle sivulle.

Elämäni möhköfanttina jatkuu vaan. Edellispäivänä tuli limatulpan palasia eli kaipa tämä kuukauden sisään syntyy... Silloin tällöin supistaa, mutta ihan harkkareina ovat ruttailut pysyneet :headwall:

40+4
 

Meille syntyi 20.6. suunnitellusti sektiolla poika, 2920g, 50,5cm, pipo 33,5cm


Vauvan sokerit heittelehti pari ensimmäistä päivää ja minulla ei oikein maito meinannut nousta. Varmaankin stressasin sitä sokerihommaa, kun kokoajan oli pelko että vauva viedään lastenteholle tiputukseen. Nyt kuitenkin imetys sujuu, vauva on ollut ensi-imaisusta asti tosi tehokas syömään. Harmi että joutui tyytymään pulloon alussa, mutta pääasia että evästys oli kunnossa. Vauva on todella jäntevä ja pirteä, valvoo joskus jopa yhden syöttövälin ja katselee ympärilleen. Ihana tapaus :heart:

Vauva oli tosiaan masusta tulossa jalat edellä ja napanuora oli kietoutunut kahdesti kaulan ympäri sekä kerran vartalon ympäri. Alakautta synnyttäminen olisi siis ollut todella vaarallista taikka mahdotonta. Nytkin kuulin lääkärin sanovan että "onpa tämä tiukassa täällä". No on varmaan jos napanuora ei anna juurikaan liikkumatilaa. Vauvalla ei ollut mitään mahdollisuuksia kääntyä itse rt:hen juuri tuon napanuoran takia, saati että minulla on herttakohtu (varmistui nyt leikkauksessa) eli jumissa oltiin.

Sektio ja sen jälkeinen aika on mennyt hyvin. Kamalinta sektiossa oli se virtsakatetrin laittaminen, joka kertoo varmaan toimenpiteen "helppoudesta" omalla kohdalla. Ensimmäisen päivän olin tehokkailla kipulääkkeillä, mutta sitten aloin sairaalassa pyytämään vähempää lääkitystä. Pystyssä olin jo samana päivänä ja jo seuraavana pystyin toimimaan normaalisti, jollei oteta lukuun istumaannousemista taikka kyljen kääntämistä. Nyt oikeastaan vaivaa enää joku tiukempi tikki tuossa oikealla puolen ja sekin vain jos teen jotakin äkkinäistä. Nauraminen sattuu vähän.

Kaikki siis todella hienosti ja vauva-arki on lähtenyt todella käyntiin

-iitu ja poju 5vrk

PS. Älkää teistä nyt sit kukaan vaan alkako päivittelemään, että "olipa hän pieni". Mulla on ihan palanut käpy kaikkiin asian päivittelijöihin. Saan jatkuvasti viestejä, että älä välitä vaikka hän on pieni, kyllä hän siitä kasvaa (no eipä kukaan oo vielä syntymäpainoonsa jäänyt!). Tai kun kaikki hokee, että jos hän syö hyvin niin kyllä hän vahvistuu ja todellisuudessa meidän vauva oli synnärillä paljon jäntevämpi ja pirteämpi kuin moni nelikilonen. Mä oikeesti tirvasen seuraavaa joka mulle naamatusten päivittelee hänen pienuuttaan. Siis onhan hän "vastasyntyneen pieni", mutta ei hän ole pieni. Melkein kolmekiloinen ja jos olisi saanut syntyä itse, niin olis varmaan ollutkin. Heiveröiseksi häntä ei ole sanonut kukaan sen jälkeen kun on hetken sylissä pidellyt :D Mahdoton menijä tämä kaveri


(kopsin tämän tuolta toisesta ketjusta, kun nyt on sen verran hoppu etten ehdi muutakaan kirjoittamaan, ymmärrätte varmaan ;)
 
iitu85 :heart::heart::heart: Miltä tuntuu olla ÄITI? Matkasi on ollut pitkä ja kivinen, mutta nyt olet saanut parhaan mahdollisen palkinnon! On ollut niin ihana seurata vierestä odotustasi, en voisi olla onnellisempi puolestasi :)

Tuosta pienuudesta, meidän lapset ovat olleet syntyessään 2970 g ja 3300 g painoisia ja he ovat kumpainenkin sentään tulleet ulos vasta rv 42! Joten päivittelyt ovat tuttuja minullekin. Itse olen kokenut pienuuden helpoksi, kun vauva painaa niin vähän. Kantaminen on kevyempää ja hartiat eivät jumiudu niin helposti. Lisäksi ensimmäinen vaatekoko menee pidemmän aikaa päälle, eikä tarvitse heti olla ostamassa uusia. Tosin teillä taisi olla kassillinen, jos toinenkin valmiina odottamassa :D

tillukkaalle
hurjasti tsemppiä viimeisiin viikkoihin (toivottavasti enää vain päiviin, ellei tunteihin)! Kovasti olen odotellut kuulumisia jo sieltäkin suunnilta. :hug:

kwaidan ja tyttönen, huomenna jo 13 vkoa
 
Onnea iitu85 pojasta! Ihana kuulla että kaikki meni hyvin ja poika syö hyvin! :heart:

tillukas Tsemppiä viimeisiin möhköpäiviin! Enää max pari viikkoa!

praia Onnittelut hyvistä vu-kuulumisista!

pömppikselle tsemppiä supisteluihin!

Marlin täällä myös vauva myllää yöllä välillä tosi vauhdikkaasti, välillä olen tunninkin hereillä kun monoa tulee kylkeen. Onneksi olen nyt lomalla niin saa nukkua vähän extraa. :)

Toivottavasti kaikilla oli mukava juhannus! Me palailtiin sunnuntaina mökkireissulta ja vaikka en siellä kauheasti mitään tehnyt, olin ihan poikki! Uiminen oli kyllä kivaa, mahan kanssa aika hassuakin.

Nyt on täälläkin tehty ekat kirppislöydöt, ihania pikkuisia vaatteita! Jotenkin ei luonto anna periksi ostaa uusia, ne on hirveän hintaisia!

Sokerirasituksen tulokset oli ok, nyt odottelen taas virtsakokeen viljelytuloksia, taitaa vti olla taas päällä. :(

zapata 28+2
 
No jo oli iitun vauva itsensä ahtaalle pistänyt! Päivittelijöille voit pistää jauhot suuhun toteamalla, ettei poika mahtunut kasvamaan enempää, kun oli niin tiukassa napanuoran syleilyssä. Eihän asialla ole todellisuudessa tuon taivaallista merkitystä, mutta varsinkin vanhemmat ihmiset alkavat epäilemään, että varmaan se siitä johtuukin, kun eivät ole ennen kuulleet noin montaa kertaa kiertyneestä napanuorasta ;)

Ja kiitos kwaidan. Kun kerran limatulppaa tuli, on tosiaan ihan totta, että synnytyksen käynnistyttyä ei kauaa tarvi puhista, että saa tuhistella. Aiempien synnytysten ja keskenmenojen perusteella kolmisen tuntia ja sitten jo punnataan. Kun vaan ensin hoksii käynnistyä. Kun.
 
miss_piggy
Täällä käyty eilen julkisella ultrassa neuvolan pyynnöstä. Viikkoja oli 7+4 ja tyypin sydän sykki! :D Vähän eri meininki ku edellisen kerran oli se kkm :) Voi vähän huokaista vaikka ei vielä voikaan varmasti sanoa että kaikki tulee olemaan hyvin. Silti oli mahtava nähdä ku pienen noin 14mm:n sintin sydän sykki.
 
  • Tykkää
Reactions: tillukas
Onnea iitu85!! :heart:

tillukas tsemppiä viimosiin hetkiin :)

Tänne ihan hyvää. supistelut ovat jäänet jo taka alalle vaikka on touhunnukkin aika paljon kun non tätä remontin poikasta kotona:) Ärsyttää kun joka yö melkeen nään sellasia unia että vauva syntyy ennnenaikasena ja varsinkin just näillä viikoilla kauheeta :| Viime yönä näin just unta että vauva meinas syntyä rv20 ja se saatiin kuitenkin vielä pysymään sisällä ja sitten mulla olikin jo maha päältä auki joka piti paikata ettei vauva menhtyisi, mistä ihmeestä nämä kumpuaa pientä pelkoa persiiseen tuo tullessaan tämmöset unet.. :( Aika paljon on muutenkin taas mielessä pyöriny mitä jos jotain vielä sattuisi... yritän tsempata kovasti ja jaksaa nyt ainakin niille viikoille tsempata että vauva jo hengissä selviäisikin.

On tää niin erinlaista kun on keskenmenon kokenut niin odottaa. Toivottavsti näistä ajatuksista nyt pääsis jossain vaiheessa ylitsekin.

Mutta eipä se auta kun jälleen pensselin varteen ja maalaamaan :)

p.ö.m.p.p.i.s rv 19 jo ! :D
 
  • Tykkää
Reactions: iitu85
Iitu, ihanaa! Paljon paljon onnea pikku poitsun johdosta! :heart: Päivittelyistä puheen ollen me saatiin esikoisen synnyttyä kuulla hyvin paljon päivittelyä siitä kuinka iso hän oli (4810g).. Ja alkaahan se kyllä pitemmän päälle ärsyttämään. Pääasia että terveen pienen saitte maailmaan. Ihania ensi hetkiä teille vauvan kanssa!

tillukas, huh jaksamista viime hetkiin! On tuo loppuaika todellakin raskasta, muistan vielä vähän liiankin hyvin esikoisen odotuksesta.. Toivotaan että pääset pian tositoimiin!!

miss piggy, oi onnea ihanista ultrakuulumisista! On se pienen sykkeen näkeminen vaan niin uskomatonta, varsinkin keskenmenojen jälkeen kun se kaikki jännitys laukeaa siinä tilanteessa..

pömppis, inhottavia tollaset unet.. Toivottavasti maalaaminen saa ajatukset muualle!

( . ) Oma napa paisuu ihan kiitettävää tahtia ja alkaa tuo masu tuntua jo melko raskaalta. Eihän tässä olekaan enää montaa kuukautta jäljellä. :D Eilen tein kotona mammapilatesta puolisen tuntia ja heti sen jälkeen olo oli tosi hyvä, mutta koko illan ja yön sitten masu oli tosi kipeä.. Tänäänkin vielä meinaa vihlaista aina välillä. Toivottavasti vaan kasvukipuja ovat, liikkeet ainakin onneksi tuntuu normaalisti. Tyttöolo vahvistuu naamaan puskevien finnien myötä.. mutta saapa nähdä kumpi sieltä sitten tulee. Viikon päästä rakenneultra. Iiks! Ei ole kyllä siellä tarkoitus sukupuolta selvittää, mutta muuten odotan kyllä jännityksellä ultraa..
 
iitulle onnea hurjasti vauvasta :heart: Se on jännä kun sitä vauvan painoa pitää aina olla päivittelemässä. Meillä molemmat olleet yli nelikiloisia, ja aina on saanu kuulla että onpas isoja. Pääasiahan on se että vauva on terve syntyessään.

tillukkaalle tsemppiä viimesiin päiviin. Toivotaan että vauva lähtis pian syntymään :)

miss_piggy Jee hyvistä ultrakuulumisista! :)

zapata Minä en siis yleensä herää yöllä jos vauva sattuu mylläämään. Mulla on niin hyvät unenlahjat, että en paljo potkuihin havahdu. Aikasemmissakin raskauksissa mies on monesti sanonu että vauva pitäny kunnon jumppatuokion, ja mulla ei oo ollu mitään hajua :D Uudet vaatteet on kalliita. Onneks nyt on kuitenkin alet menossa, niin raskii jotain ostaa uutenakin. Täällä ainakin tuntuu että ihmiset pyytää ihan törkeitä hintoja käytetyistä vauvan vaatteista :mad:

Omaan napaan ei erikoisempia. Ens viikolla on toinen sokerirasitus, ja oon kyllä jo asennoitunut niin että narahus käy.

Marlin ja Vimma 22+5
 
Kiitos onnitteluista! :)

Kwaidan: Mun pääsi itku kun aloin miettimään asiaa. Matka on tosiaan ollut pitkä ja kivinen, mutta nyt hän on täällä ja oli todella kaikenarvoista vaikka joskus teki mieli vaan luovuttaa. Meidän Pojulla onkin monta suojelusenkeliä tuolla ylhäällä :heart:
Ja nyt mä poraan taas, vaikka luin tuon viestisi jo päivällä ja porasin silloinki.
 
  • Tykkää
Reactions: kwaidan
Iitu ONNEA HURJASTI!! :heart: :flower:

miss piggy Myös onnea hyvistä ultrakuulumisista, tuosta tulee niin hyvä mieli kun kaikki on kunnossa!

marlin miks sie oot asennoitunut niin että narahdus käy? Onko siulla sukurasitetta vai jotakin muuta mikä enteilis asiaa?

Mattia ammiina odotteluun! Tuntuu kyl että sinne meijän rakenneuä on ikuisuus, reilu neljä viikkoa...

Tänään POKS 16+0 ja jäätävä väsymys! Alkuun ei ollu tällasta väsymystä, tuntuu että se on tullut nyt parin viikon aikana ja väsyttää koko ajan. Nyt parina viimesenä iltana oon nukahtanut samantien ku pään laittaa tyynyyn ja tänään myöhästyin töistäkin ku nukuin pommiin. Huoh.
 
miss_piggy
Tuli vaan mieleen, että syökö muut mitään rautalisää? Mulla on jotkut rautatabletit, jossa on kyllä myös jotain sinkkiä ym mukana. Ja neuvolassa ku kävin sen ekan kerran, niin hemoglobiini oli 131.
 

Yhteistyössä