Keskenmenon jälkeen plussanneet kesällä 2013

Onnea tillukas tytöstä :heart: Ja hyvä että sun oma toipuminen myös alkanut :)

Ja Ammiinalle onnea hyvistä ultrakuulumisista! :)

miss_piggy, uskon että oireettomuus ahdistaa.... MUTTA itse kun jossain vaiheessa alkuraskautta tuskailin oireettomuuteni kanssa niin yritin takoa päähäni, että kkm:stä oksentelin jatkuvasti viikko tolkulla vaikka mitään elämää ei enää kohdussa ollut. Joten oireitsa tai oireettomuudesta ei voi mitään päätellä. Onneksi sullakin nt-ultra lähenee, eikö niin? Mutta tosiaan, I feel you, ennen nt-ultraa olin hädissäni käynyt jo kahdesti yksityisellä ultrassa kun pelkäsin niin kovin uutta kkm:ää... :hug:

Marlin, tsemppiä sokerirasitukseen! Itse meen sitten elokuun alussa...

Stellini 20+1
 
Viimeksi muokattu:
Poistin nyt tuolta listalta kaikki jotka ei oo tänne sitten alkuvuoden kirjoitelleet. Jos oon poistanu jonkun joka täällä käy silti lueskelemassa, niin huikatkaa ja lisään teidät takas listalle mikäli haluatte. Tarkotus ei oo dissata ketään, joten pahoittelut jos oon jonkun sellaisen listalta poistanut joka siellä haluaa olla.
 
Onnea Tillukas! :heart: Ihanaa että lannepisto on jo nyt helpottanut vähän. Toipumista sinne!

Marlin tyhmä toi Kela-juttu! :( Tsemppiä sokerirasitukseen. Minä myös suosin enemmän pyöräilyä kun kävelyä, tulee selkä todella kipeäksi kävelystä.

Ammiina onnittelut hyvistä ultrakuulumisista ja hyvää lomaa!

stellini onnea myös sinne rakenneultrakuulumisista! Tsemppiä kipujen kanssa, ei ole herkkua ei...

Equus Sielläkin jo selkä kipuilee, kurjaa. Koita muista ottaa iisisti, itse en alussa ottanut noita kipuja tosissaan ja sitten olin ihan hajalla pari päivää. Energinen keskiraskaus taitaa tänä vuonna tulla luvattua myöhemmin, tänne se ainakin rantautui vasta viikolla 17 tai jotain. :( Toivottavasti löytää sinut kohta!

miss_piggy Koita jaksaa uskoa vaikka oireita ei olisikaan. Iso :hug: täältä!

Huomenna lähdetään minilomalle, jee! Muuten on vaan ollut ihana viettää kiireettömiä päiviä ja laahustella ympäri kauppoja etsien pikkuiselle vaatteita. Jonkin verran niitä on jo kertynyt. :)

zapata 29+4
 
  • Tykkää
Reactions: miss_piggy
Onnea tillukas tytöstä! :heart:

Mulla olis maanantaina rakenneultra ja alkaa jo vähän jännittää. Toivotaan et kaikki olis kunnossa.
Miten työ kykenette ajamaan polkupyörällä? Mie ajoin varmasti viimesen kerran pyörällä eilen..ei nimittäin kädet riitä enää tangolle ja jos kumartuu nyt niin ei hyvä. Ihana muuten kun ei oo nyt 2vkoon paino noussu yhtään kun oon oottanu kammolla jo sitä 30kg painon nousua. Edellisissä tuli melkeen 30 molemmissä, nyt yritän syödä tarkasti. Tällä hetkellä on siis tullu 4, 5kg. Miten teillä on tähän mennessä painoa tullu?

Nyt pienet päiväunet ja reemonttihommiin taas :)

P.ö.m.p.p.i.s rv 20+2
 
Varovaisesti kurkin jo tänne.. Eilen tehty pregcheckin liuskatesti ja siinä oli miehen nähtävä viiva. Tänään sitten clearbluen puikkotesti antoi hailakan viivan. Mutta kaksi viivaa :heart: KM oli maaliskuussa noin viikolla 5 tai 6. Yritystä takana viime elokuusta lähtien. On onnellinen ja pelokas olo.

niiskunenä 4+0
 
tillukas onnittelut hyvän kokoisesta prinsessasta :heart:

stellini onnittelut hyvistä ultrakuulumisista :) Joo, täytyy toivoa että tämä jossain vaiheessa helpottais kuitenki. Onneksi ei oo oksentelamaan tarvinu ruveta, ainakaan vielä. Aika kurjaa kyllä että sullakin kesti oksentelu nuinkin pitkälle.

Ammiina onnittelut sinnekkin hyvistä ultrakuulumisista :) On se vaan varmasti rauhoittavaa kuulla, että kaikki on asukilla hienosti :heart:

Marlin Toivottavasti sokerirasitustestissä ei ilmene mitään ja saat vaan nauttia raskaudesta ilman ruokavaliota yms. Mulla on ollu kans RD poikaa oottaessa, joten pääsen nuihin yöks niin inhottaviin testeihin taas jälleen kerran. Vaikka mulla taas nuorimmaista oottaessa ei sitä RD:tä ollukkaan niin silti ne nyt sitä seuraa multa.

miss_piggy pijetään peukut pystyssä, että sulla nyt vaan sattuu olemaan niin hyvä tuuri, että selviät alkuraskaudesta ilman oireita ja silti asukilla on masussa kaikki loistavasti. Mää voisin kyllä kans ottaa vaikka välillä vähän oireettomamman jakson ja antaa tästä etovasta olostani sulle osan :D

zapata Mukavaa lomailua :)

pömppis tsemppiä ultran ootteluun sinne :)

niiskunenä tervetuloa ketjuun ja pijetään peukut pystyssä, että raskaus jatkuu loppuun saakka loistavasti :)

ON: ei sitten mitään kummempaa, neuvolaa ootelessa vaan :) Huono olo senkun jatkuu, eilen tosin ei ollu heti aamusta jo pahaa oloa ja aattelinkin että tulee pikkasen parempi päivä no nuolasin liian aikasin ja johan iltapäivästä taas oli aivan kammottava olo. Tuntuu että jos sais etes oksennettua niin olo saattais helpottaa mutta eipä sitä vaan tuu. Nuita repäsykipuja on joka päivä kyllä ja pitää yrittää muistaa ku sohvaltakin nousee ylös ettei pomppaa pystyyn ku jänis vaan ottaa vähän rauhallisemmin nuo liikkeet. Voi kun pääsis itekki jos ultraan kurkkiin mitä tuonne asukeille oikeen kuuluu. Dopplerin aattelin laittaa ens viikolla tilaukseen niin jos se vähän helpottas sitten ku pääsis kotonakin kuuntelemaan sydänääniä välillä niin ei tarvis panikoija ihan kokoaikaa :)

Mukavaa viikonloppua kaikille mammoille :)

zannukka ja itisvinkulat
 
Hih, kiitos tsempeistä sokerirasitukseen :) Ilmeisesti niistä oli apua ja tämä raskaus menee ilman radia =)

zapata Niinpä! Ihanaa lomaa :)

pömppis Mää uskon että siellä ru:ssa on pienellä kaikki hyvin. Mulla on semmonen pyörä missä ei hirveen kumarassa tarvi olla, joten ei tää raskaus vaikuta pyöräilyyn :) Mulla on painoa tullu 5kg tähän mennessä. Mutta jos vertaa kuopuksen odotukseen, niin näillä viikoilla oli painoa tullu enempi vaikka lähtöpaino oli sama.

niiskunenä Onnea plussasta :heart: Toivotaan kovasti että nyt pieni jaksaa pysyä kyydissä loppuun asti.

zannukka Vaikka nyt ilman rd:tä selvisinkin, niin kyllä aijon silti tarkkailla mitä syön. Molemmat lapset olleet lähemmäs 4.5kg ja nyt ois tavotteena että tää poika ois alle 4kg kun syntyy :) Mää oon ennen tykänny siitä juomasta, mutta nyt kyllä jotenkin teki tiukkaa juoda :D Tuo kuvostusolo on jotain ihan kauheeta. Ite välillä jopa mietin että pitäskö mennä vaan vessaan ja tunkee sormet kurkkuun niin sais oksennettua ja olo ehkä helpottas hetkeksi. Mulla autto ne pahoinvointirannekkeet. Ei ne kaikkea kuvotusta vieny pois, mutta pahimman kuitenkin :)

(.) Ihanaa kun tosiaan nyt selvisin ilman tuota radia. Tosin mietin kyllä että oisko tulos ollut eri jos ois vaikka neljän viikon päästä vasta tehty. Kun aikasemmin se on tehty vasta rv29, ja sillon on arvot heittäny. Vaikka nyt ei tarviskaan niin seurata mitä suuhun laittaa, aijon silti niin kuitenkin tehä jo ihan sen takia että itelle ei tuota painoa kauheesti tulis :)

Ihanaa viikonloppua myös minulta kaikille meille mammoille! :)

Marlin ja Vimma 24+1
 
  • Tykkää
Reactions: Equus
Hyvää viikonloppua!

Onnea uusille plussanneille! Se on kyllä maailman ihanin fiilis, kun kaksi viivaa tulee tikkuun!

On: Ekan ultran jälkeen päätin olla stressaamatta... Just joo! Nyt olen täysin varma, että Olio mahassa on kuollut, kun en tunne liikkeitä vieläkään... Seuraava neuvola vasta 24.7. ja ultra 5.8.
Paha olo on jatkunut näille päiville saakka, onneksi ei tarvitse kuitenkaan oksentaa.
Maha on jättiläismäinen, olen tankkeri joulukuussa (siis jos raskaus jatkuu...)
Miten tämän oman pään saisi stressi-vapaaksi??

T: Alexa ja Olio 16+0 POKS!!
 
miss_piggy
Mulla ei oo oireita kanssa ollut nyt moneen päivään, tissitki on suht normaalit, ja yököttävää oloa ei oo ollu aikoihin. Mutta luultavasti kaikki on silti kunnossa, sillä dopplerilla kuuluu vasemmalta alamahasta sellanen jumputus noin 177 krt/min, pakko sen on olla alkion sydän, ei kai mikään valtimovirtaus voi olla noin nopea? :D Muutoin ei kummempia, väsymystä on edelleen ilmassa, ja välillä ihan pikkusen särkee mahaa tai jotenki silleen tuntuu erikoisesti, että kasvaisko se kohtu nyt sitten...

9+2
 
  • Tykkää
Reactions: Equus
Käyn aina välillä vilkaisemassa tätä keskustelua kun itse olen ollut mukana keskenmeno-ketjussa...On ihana huomata että niin moni "tuttu" siitä ketjusta on raskautunut :heart:

Monen tuntemuksiin ja pelkoihin voin yhtyä...nyt kun itsellä on rv 30+5 niin ei ne pelot niin paljoa kummittele mielessä. Mutta muistan edelleen ne kauhun sekaiset vessassa käynnit kun koko ajan odotti että verenvuoto alkaa (sitähän aluksi olikin mutta pieni muotoista) tai se ensimmäinen ultra...mikään ei ole jännittänyt niin paljoa kun sinne meno. Kyyneleet siinä silmiin tuli kun lääkäri sanoi että kaikki hyvin ja sydän sykkii.

Alkuraskauden oireettomuus häiritsi (?) myös minua ja joka päivä sitä epäili että onko sitä oikeasti raskaana. Ja koko raskauden jatkumista epäili koko ajan. Dopplerin kun osti ja alkoi kuulemaan sydänääniä niin tuo oireettomuus ei enää haitannut.

Nyt meillä odotellaan jännittyneenä pienokaisen syntymistä...yritän orientoitua siihen että 8 vkon kuluttua meillä voi jo olla pienokainen sylissä.

Tsemppiä kaikille odottajille :)

hanja ja osmoheluna 30+5
 
Pelko iski taas tänne. Äsken oli pakko taas testi tehdä kun hieman veriviirua oli valkovuodon seassa. pregcheck liuskatestin viiva oli taas vahvistunut. Kolme päivää sitten oli viiva jota ei meinnannu edes huomata. Millähän saisi itsensä rauhoitettua.
 
Alexa Ymmärrän, täällä ilmoittautuu myös toinen tankkeri :D Ja miekään en vielä tunne liikkeitä. Istukka etuseinässä, joten sekin vaikeuttaa tätä tunnistamista ja ensimmäinen tulossa, joten epäilen että niitä liikkeitä voisi jo tunteakin jos ne tunnistais liikkeiksi! :D

piggy :heart: Siellä se pieni sydän pompottaa!

niiskunenä TERVETULOA!! ja onnea!

(.) Ostin tänään netistä Anitan BabyBelt tukivyön, toivottavasti siitä on jotain jeesiä tähän selän/lantion ongelmaan. Sitä sitten odotellaan postiin saapuvaksi! Hahaha, otin tänään ensimmäisen mahakuvankin, mie näytän ihan tankilta! Mie en ees uskalla ajatella miten iso miusta vielä tulee kun selkäkin on näin lyhyt..

Equus ja Tyyppi 17+3
 
Miun harrastus on näköjään nousta turkasen aikaisin ylös, pissiä tikkuun ja sitten tutkia mitenkä paljon on tummunut. Ja kyllähän se järkikin sanoo että ihan turhaan teen joka päivä. Ensinnäkään ei tummu joka päivä ja toisekseen oon saanut jo selkeästi nähtävät viivat ja jos tulisi km niin en pystyisi sitä mitenkään estämään. Tänään soitan kyllä neuvolaan ja yritän olla huolehtimatta.

*MUOKS* Taas tuli valkkarin mukana hippunen vaaleanpunaista. aRGH. Mutta on kyllä myös järkyttävän huono olo.
 
Viimeksi muokattu:
Hoplaa, nostellaas vähän ylemmäs kun tämä oli jo tipahtanut tuonne toiselle sivulle!

Voi Alexa, kerropa jos keksit kuinka pään saisi stressivapaaksi! Vähän on pahimmat alun pelot helpottanut, mutta silti edelleen lähes päivittäin joku pelko käväiseen mielessä... Kohta mulla on viikkoja niin paljon ettei voi pelätä enää keskenmenoa niin sitten pelkään varmaan kohtukuolemaa...

hanjalle tsempit loppuodotukseen, ei ole enää tosiaan kovin montaa viikkoa kun vauva voi olla jo maailmassa :)

niiskunenä, noi epämääräiset vuodot on niin inhottavia!!!! Soititko neuvolaan?

Equus, mulla on kaapissa carriwellin tukivyö mutta jotenkin ajatus sen käytöstä ahdistaa... Mulla kun ei varsinaisesti ole alaselkä kipeä vaan ennemminkin "yläpakarat", en oikein tiedä kuinka saisin vyön edes itselleni viritettyä...? Mutta pakko kohta kokeilla, alkaa semmoset kipuilut olemaan että kävely on jo nyt välillä ihan vaappumista!

Mitäs muille kuuluu? Omaan napaan täällä ei ihmeempiä. Turhaan hermoilin muka liian pientä mahaa, sf-mitta mitattiin tänänä ja menee keski- ja yläkäyrän puolessa välissä :) Edelleen välillä on kipuiluja jossain kohdunsuun tietämissä mutta lääkäriaika on nyt varattu niiden vuoksi.

Stellini 21+0 *POKS!*
 
Alexa Vaikka ite rupesin tunteen liikkeet jo rv 16, niin ressasin silti sinne rakenneultraan asti. Nytkin välillä käy mielessä että entäs jos jokin vielä menee pieleen, mutta äkkiä pukkaan ne ajatuksen pois. Ei sitä näin keskenmenon kokeneena varmaan osaa missään vaiheessa ottaa iisisti ja olla murehtimatta : /

miss_piggy Ei ne voi olla muuta ku vauvan sykkeet mitkä sieltä kuulu :heart:

Equus Mulla ainakin toista lasta oottaessa autto tuo tukivyö tosi paljon. Tein sillon seisomatyötä, ja kyllä eron huomas. Esikoista oottaessa en ees tienny että semmosia on olemassa :D

niiskunenä Mun käsittääkseni alapään limakalvot verestyy huomattavasti enempi näin raskausaikana, mikä sitten saattaa aiheuttaa tuota vaaleanpunaista valkkaria. Niin kauan kuin se ei ole kirkasta verta, ei pitäs olla mun käsittääkseni syytä huoleen :) Mulla kans tuli yhen kerran esikoista oottaessa tuota vaaleanpunaista valkkaria, siis sillon ihan alkuvaiheessa. Mutta siis ymmärrän täysin sun huolen. Voin rehellisesti sanoa että ite oon osannu ottaa huomattavasti rennommin vasta ru:n jälkeen, vaikka liikkeet tunsin jo rv 16 eteenpäin. Se tieto siitä että jokin voi mennä pieleen, on koko ajan tuolla takaraivossa jyskyttämässä. Ei siitä pääse yli eikä ympäri. Silloin kun esikoista ootin, niin en edes osannut kuvitella että jokin voisi mennä pieleen ja oltiin alusta asti miehen kans tosi ilosia ja onnellisia raskaudesta. Tämä raskaus taas oli ne ekat 20 viikkoa yhtä panikointia. Mutta onneks täällä saa purkaa omia ajatuksia ja murheita muiden saman kokeneiden kanssa, niin se edes hetkeksi helpottaa :)

(.) Musta on tullu joku ihme siivousintoilija :D En yleensä oo jaksanu hirveesti panostaa siihen että esim keittiö ois aina tiptop kunnossa, tai että meillä ei villakoirat juokse pitkin nurkkia. Liekkö tämä nyt sitä niin kuulua pesänrakennusviettiä :whistle: Kamalasti tekis mieli laittaa vauvalekin jo kaikki valmiiksi, mutta ajattelin nyt kuitenkin malttaa oottaa tuonne syyskuulle asti :D

Mulla alkaa ens maanantaina kahen viikon sijaisuus palvelukodissa, ja saas nähä miten paikat kestää. Oon molemmista lapsista joutunu jäämään 3kk ennen laskettua pois töistä. Sillon tosin oon tehny töitä kaupassa, mutta samaa kävelyä ja seisomista se tuolla palvelukodissakin on. Onneks siellä ne asukkaat on kuitenkin silleen omatoimisia, että suurin osa pärjää pelkällä ohjauksella, ja kaikki kulkee enempi tai vähempi omin avuin.

Vauvelille ei sen kummempia kuulu. Kovasti melskaa aina välillä tuolla masussa :heart: Muuten on kyllä rauhallinen tapaus. Hassua että miten eri tavalla sitä nyt ajattelee tuosta pienestä ihmisestä joka kasvaa tuolla kohdussa, kuin esim esikoisesta. Sillon ei jotenkin osannu hahmottaa että ihan oikea vauva se tuolla kasvaa, mutta nyt osaa hahmottaa kaikki vauvan liikkeet ja jopa sitä osaa ajatella että minkäs näkönen kaveri siellä mahollisesti on.

Marlin ja Vimma 24+6
 
  • Tykkää
Reactions: miss_piggy
Heippa!

p.ö.m.p.p.i.s Miten meni ultra maanantaina? Minä olen nostanut pyörän tankoa vähän ylöspäin että pyöräilen pystymmässä asennossa, sillä on menty näin pitkälle. :)

Tervetuloa niiskunenä! Toivottavasti tuhru pysyy poissa, ei tee yhtään hyvää keskenmenon kokeneen mielenrauhalle. :( Itse tein 10 testiä (joka toinen päivä) juuri saadakseni mielenrauhaa.

Joko zannukka hommasi dopplerin? Mitenköhän onnistut metsästämään molemmat vintiöt anturin alle vuorotellen? Aikamoinen taitolaji varmaan. :)

Marlin ihanaa ettei käry käynyt sokruista! Itse myös ajattelin vähän katsoa mitä suuhun pistää vaikka ei käry käynytkään, ihan vaan itseni takia. Tsemppiä parin viikon työrutistukseen, toivottavasti ei tule tukala olo vaan jaksat hyvin loppuun asti.

Alexa tästä pinosta ei taida löytyä yhtään stressivapaata päätä, historia on tehnyt meille kaikille sen. :( Pääseekö teillä kuuntelemaan sykkeitä neuvolassa? Suosittelen käväisyä siellä, itselläni auttoi kun pahimmassa paniikissa pääsi kuuntelemaan jumputusta.

miss_piggy Onnittelut sykkeen löytymisestä, ei tuo muutakaan mielestäni voi olla. :)

hanja Allekirjoitan kyllä täysin tuon kirjoituksesi. Alkuajan paniikista tähän päivään, nyt on vaikea uskoa että kohta vauva on täällä. Mitä ihmettä!

Equus kerropa sitten käyttökokemuksia tuosta Anitasta. Täällä selkä vaivaa kovasti ja varmaan pitää itsekin hankkia joku apuvyö helpottamaan tuskaa.

stellini täälläkin vaivana "yläpakarat". Tähän asti olen pärjännyt venyttelyllä mutta nyt alkaa keinot olla loppu, nukkumisesta ei meinaa tulla mitään. :( Toivottavasti kipuilu on kasvukipuja, mutta hyvä että kuitenkin tarkistetaan.

(.) Joudun aloittamaan raudan syönnin. :( Olin jo ajatellut etten tartte ollenkaan mutta nyt arvo romahtanut alle 100. Ei ihme että väsyttää. Muuten kaikki ok, painoa tullut yhteensä 5 kiloa ja vauva on jo nyt raivotarjonnassa. :) Onneksi, en kestänyt ollenkaan niitä potkuja virtsarakkoon.

Selkä on ihan rikki, pitää soittaa fysioterapeutille aikaa, omat keinot on loppu. Ja Panadol, mikä vitsi!

zapata 30+3
 
  • Tykkää
Reactions: miss_piggy
Yläpakarakipu lie si-nivelten kipua eli johtuu lantion löystymisestä. Itse sain siihen fysioterapiasta sitä varten kehitetyn tukivyön, jota käytän nyt koko ajan, kun lantio on aivan sohjoa. 11 vrk synnytyksestä ja postilaatikkokäynti on vain kaukainen haave.
 
Hei! Ultrassa tosiaan jo maanantaina käyty ja kaikki todella hyvin!:) siellä oli niin eloisa kaveri että ei meinattu mittoja saada. Mutta vastaa kuulemma jo mitoiltaan vähän isompaa mutta laskettu aika pidetään silti.

stellinimulla oli kans parina pvänä nivelet ja persuus niin kipeet ettei voinu kävellä... no ostin tukisukat ja kyllä helpottivat. Ja tuo Sia-vyö on hankinassa, sen saan tuttavaltani joka on fysioterapeutti. Se siis auttaa nimenomaan lantio/liitoskipuihin. Kannattaa harkita :)

Ihanaa kun kävin juoksulenkillä toissapäivänä ja sehän tuntu oikeen hyvälle. Meinaan kyllä tänäänkin käydä. Oon tosiaan nyt saanut taas loman aikana itteeni niskasta kiinni ja käyny reippailla tunnin kävelylenkeillä ja pari kertaa juoksemassa. Mietin vaan että kai se tuo juokseminen on vieläkin ihan ok.. ei ainakaan satu mihinkään. Ja ymmärsin että nuitten sykkeitten kanssa oltava tarkkana ettei koko ajan paukuta tuolla ylärajoilla.

Ens viikolla jo töihin paluu ja siellä pari kk ja siinäpä sitä jo ollaan lomalla :D nopeesti menee tää aika huh...

P.ö.m.p.p.i.s rv21+2
 
zapata Toivotaan tosiaan että pystyn tuon kaks viikkoa olemaan töissä. Ihan jo sen rahan takia. Ja kun tosiaan kyse ei ole kuin kahdesta viikosta, niin ois ihan suotavaa että sen jaksan tehä. Vaan jospa tämä kroppa sen verran antas myötä, kun muuten oon lomaillu tän kesän. Oho, aika alas sulla tuo hemppa puonnu :O Paljonko sulla viimeks on se ollut? Kun mulla se oli 3 viikkoa sitten 112, ja kehotettiin alottaan raudan syönti. Tosin saas nähä auttaako se mitään taaskaan. Esikoista kun ootin ja otin tabletin aina yöllä että varmasti imeytyy, niin eipä se tainnu nostaa ku muutaman pykälän ylöspäin. Vaikka nyt selvisinkin tuosta rasituksesta, niin on mulla silti pelko tuolla takaraivossa että vauvasta tulee taas iso jos syön mitä sattuu. Ja kun tämä rasitus oli neljä viikkoa aikasemmin, kuin kahesta edellisestä, niin sekin sitten mietityttää että oisko se tulos ollut eri jos ois taas käynyt sillon rv29 siinä rasituksessa. Että eipä sitä osaa nauttia sitten tästäkään asiasta :D

pömppis Hyvä että ultrassa kaikki kunnossa :) Kaikkea mitä on ennen raskauttakin harrastanut, saa jatkaa myös raskauden aikana. Pois lukien tietty kaikki vaaralliset harrastukset, joissa on riskinä saada osumaa keskivartaloon. Mutta siis tuota juoksua voi ihan hyvin harrastaa myös raskaana, jos vaan paikat kestää eikä aiheuta kipuja ja vuotoja. Jos nyt oikein muistan, niin syke ei sais olla yli 150, koska se aiheuttaa vauvalle hapenpuutetta. Tutkin ite tätä asiaa viime kesänä kun juoksemisen aloitin, ja heti seuraavalla viikolla sitten plussasin. Mua niin harmittaa kun en nyt oo pitkään aikaan päässy juokseen ajan puutteen takia, enkä sitten uskaltanu alottaa uudestaan näin raskaana ollessa. Tosin eipä mulla paikat etes enään kestäs :D Mutta ens kesän tavotteena ois puolikas, eli syksyllä kuhan vauva syntyy, alkaa armoton treenaaminen ;)

(.) Meijän vauvelin vaunut tuli eilen postissa. Onneks on tuo kuopus joka vielä malttaa niissä istua, niin ei ihan tyhjänpanttina tuossa eteisessä ole seuraavaa kolmea kuukautta :D Otettiin pojalle Brio Smile rattaat, ja niihin kantokoppa. Ei käyty erikseen myymälässä niitä kattomassa, vaan Brion sivuilta katoin, ja näytti tosi näppäriltä ja siroilta siinä esittelyvideossa. No, minä ku oon tämmönen 162cm lyhyt, niin aika isoilta ne kyllä näyttää ainaki mun työntäminä :D

Marlin ja Vimma POKS 25+0
 
Moi kaikille, ihanaa, että kaikilla menee hyvin, peloista huolimatta.

En ole hetkeen kirjoitellut, mutta melkein päivittäin käynyt lukemassa kuulumisia. Maha voi hyvin ja loppumetreillähän tässä aletaan olla. Mun puolesta vauva voisi vaikka jo tullakin.

Keskenmenosta ja synnytyksestä on parin viikon päästä vuosi ja se on ollut varmasti elämäni raskain. Ja tämä uusi raskaus on ollut piinaava ja senkin vuoksi odotan jo kovasti, että kohta helpottaa. En pysty rentoutumaan ennenkuin lapsi syntyy ja näen, että se on hengissä. Kaiken muun lisäksi meillä on miehen kanssa kriisi meneillään, joka tuntuu nyt vievän loputkin voimani. Mies pudotti pommin sanomalla, ettei tiedä haluaako jatkaa kanssani. Luulin, että kaikki on hyvin välillämme... :'( Tässä mennään nyt päivä kerrallaan eteenpäin ja koitan jaksaa itseni ja lasten vuoksi. Loppuraskaudesta en ole siis päässyt nauttimaan ollenkaan. Pakko kai vain uskoa, että joskus asiat muuttuvat paremmiksi.

Tässä tämmöinen omanapainen vuodatus. Koitan vielä loppuajaksi vähän ryhdistäytyä kirjoittamisessa. Ja olen kyllä ollut täällä hengessä mukana. Hyviä vointeja ja aurinkoa kaikille mammoille. :)

KattiKoo ja maha 36+2
 
Voi kattikoo paljosti jaksamista :hug: toivotaan että saisitte vielä kaiken parhain päin :heart:

Noniin oon muuten silti pyöräilly vaikka sanoin etten pyöräile. Ihan hyvin onnistuu kun ajaa välillä seisaaltaan. Käytiin eilen pyörälenkillä ja oli ihan kiva. :) Tänään vois yrittää hölkkää tai juoksua. Käytiin toissapäivänä kävelyllä, miun piti juosta mutta koko kävelyn supisteli niin en mie sitten juossukkaan vaan tosiaan käpsyttelin reilyn tunnin. Intoo löytys juosta mut ei oo kiva kun ei vaan pysty. Mie otan kauheen stressin tästä painostaki. Mulla tosiaan aina tullureippaasti yli 20kg ja nyt yritän seurata syömisiä ja liikuntaa että jäis siihen yli kympin vaikka tää painonnousu : / lähtöpaino oli 61.7 ja tänään 66.4 rv22. . Liekkö ihan normaali. No pitää vaan tehdä parhaansa muutahan sitä ei voi :)

Anteeks kun napotan jostain painosta kun on vakavempiakin ongelmia mut tää nyt on vaan tätä.

P.ö.m.p.p.i.s rv21+4
 
  • Tykkää
Reactions: miss_piggy

Yhteistyössä