Keskenmenon jälkeen plussanneet kesällä 2013

Noniin nyt se supistelu alkoi taas ku vähän teki hommia. Oli jo hankala vessassa käyä kun supisteli. Minnuu alko pelottaan ihan hirveesti. Voihan se olla ihan normaalia mutta ei oo omalla kohdalla aikaisemmissa raskauksissa mitään tallasta ollu :( Pakko soittaa neuvolaan aamulla....
 
Voi ei pömppis :hug: Toivotaan ettei vauva kuitenkaan vielä lähe syntyyn :)

Omanapailua nyt taas vaihteeks. Oi että oon kyllä nyt niin onnellinen että vauvalla on kaikki kunnossa...ja me saadaan pieni pojanpallero syksyllä taloon :heart: Ei mulla muuta. Oli vaan pakko johonkin hehkuttaa kun mieskin on yövuorossa : /
 
Kiitos Marlin lohdutuksesta.
Viidestä 12 yöllä supisteli vaikka soittaessani äitipolille käskivät vuodelepoon ja jos ei helpota soitto takaisin tai jos helpottaa niin aamulla silti soitto neuvolaan. Vatsa oli siis pinkeellä koko tuon ajan mut se kipeähkö aalto tuli 10 min välein. Olin sitten nukahtanut onnekseni joskus 12 jälkeen. NYt kun heräsin niin ei ainakaan vielä ole alkanut. Odotan että pääsen soittamaan sinne neuvolaan... Vähän kyllää pelko nostaa päätään aika vahvasti jälleen..

Miks pitää vielä tällänenki tähän raskauteen kokea.. Toivottavasti ei nyt ala enää uudelleen.

p.ö.m.p.p.i.s rv 17+2
 
Viimeksi muokattu:
Onnittelut kaikille uusille plussanneille :)

Marlin onnittelut hyvistä ultrakuulumisista :heart:

miss_piggy mullahan tuli kans ruskeeta tuhrua mutta sitten se kuitenkin loppu onneksi :) Toivotaan että sullakin oli vaan vaaratonta.

pömppis Toivottavasti siellä kaikki on ok ja supistukset oli vaarattomia ja kroppa vaan varotteli liiasta rehkimisestä :)

ON: Täällä tosiaan se tuhruttelu sitten onneksi loppu. Nyt on jo usiamman päivän ollu tosi etovaa oloa, eka se alako iltapäivästä ja kesti sinne nukkumaan menoon saakka. Nyt jo parina aamuna se on alakanu aamusta heti. Eilen piti kipasta jo vessaan ku olin ihan varma että okse tullee, mutta ei se sitten tullukkaan ja tänään sama homma. Päivisinkin olo on niin huono, että kaikki aika menee tuolla sohovan pohojalla maatessa ku ei oikeen liikkuakkaan tee mieli. Ja nyt on sitten ilmaantunu ihan kunnon repäsykipuja ku sattuu kylykee kääntään vähänkään reippaammin tai nouseen ylös pikkasenkaan nopiammin. Muuten kyllä se alun turvotus on kaikonnu ku tuhka tuuleen. Ei oo enään etes iltasin sitä jäätävää turvonnutta pömppöä mitä oli vielä muutama päivä sitten.
 
stellini ja pömppis, täällä sama juttu! 2.7. ru ja sitä ootellaan jännityksellä.. Pitkään olikin taas hyvä ja rauhallinen mieli edellisen neuvolakäynnin jälkeen ja sekin on auttanut kun vauva on liikkunut tosi aktiivisesti. Nyt sitten pari päivää liikkeitä on ollut tosi vähän, jos ollenkaan (luulen jo kuvittelevani nekin vähät mitä oon tuntenut), että meinaa taas alkaa huoli nousta pintaan.. Mutta kuten marlin kirjoitti, niin liikkeiden vähyys on varmaan vaan sitä että siellä on vielä niin paljon tilaa liikkua ja voi olla että potkut vaan suuntautuu tällä hetkellä niin että en tunne niitä. Yritän taas rauhoittua.. mutta kyllä tämä välillä on aivan liian jännittävää, haluaisin vaan jo vauvan syliin!

Nyt ei ehdi muuta.. Tsemppiä kaikille pelkojen kanssa!
 
pömppis, saitko jo soitettua neuvolaan? Mullakin on tuntunut välillä supistuksia.. se on tosiaan pelottavaa kun viikkoja mullakin tänään vasta se 17. Toivottavasti kaikki on hyvin ja menee levolla ohi!
 
Ammiina meillä on soittoaika vasta 12 nvlaan et sinne oottelen ku nyt aamulla ei oo ollu supistuksia. Mut jos alkaa supistelemaan samaan tahtiin kun eilen illalla niin soitan suoraan äitipolille ennen sitä soittoaikaa. Kyllä nimittäin vähän jännittää taas tää tilanne. :s
 
pömppis, hyvä että nyt ei supistele! Mulla ne ei ole kestäneet kovin pitkään kerrallaan ja menneet levolla ohi, mutta kyllä se silti aina pelottaa että mitenhän tässä käy.. Onneksi äitipolille voi soittaa ennen klo:12 tarvittaessa. Varmaan hyvä käydä näytillä joka tapauksessa. Tsemppiä!
 
Pömppis, mitä neuvolasta sanottiin? Tosi ikävää jo tässä vaiheessa tuollainen supistelu! Inhottavaa :(

Zannukka, hyvä että tuhruttelu on loppunut :)

Me taidetaan pömppis ja ammiina olla kaikki kolme lähes samoissa viikoissa :)

Stellini 17+1
 
stellini, se on kyllä hauskaa kun ollaan kaikki kolme niin samoilla viikoilla menossa. :) Jännä nähdä kenen vauva syntyy eka! Koska kyllähän nämä vauvat maailmaan asti on tulossa, yritän taas luottaa tähän ajatukseen kun koko päivän oon vaan oottanut että tuntuisi kunnon liikkeitä, eikä pari epämääräistä töytäisyä lukuunottamatta kuitenkaan ole tuntunut mitään.. Onneksi kotona on se doppleri, täytynee kuunnella taas tänään.

Ammiina ja pikkupeikko 17+0
 
stellini ja Ammiina Kävin neuvolan lähetteellä äitipolilla ja onneks siellä oli kuitenkin kaikki kunnossa. Ultrasivat ja kohdunsuu oli normaali eikä mitään muutoksia.
Taisin selvitä säikähdyksellä. käskivät vaan ottaa vähän rennommin.
NYt voi hyvillä mielin rauhoittua :heart: Pikkanenki viuhtoi niin kovasti siellä masussa. Mietin nuita sykkeitä kun on ollut koko raskauden ajan 150 tai yli ja itelläki kova tyttö olo niin voiskohan se sitten peräti olla tyttö. En nimittäin nyt ultrassa nähnyt mitään merkkejä pojastakaan kun aika pitkään ultrasivat joka puolelta :) No sen näkee jossain vaiheessa. Pääasia että kaikki on kunnossa nyt ja eteenpäin mennään.

p.ö.m.p.p.i.s rv 17+3
 
Viimeksi muokattu:
pömppis, kiva kuulla että kaikki on kunnossa :heart: Ja ihana kun pääsit pikkuista kurkkimaankin sinne äitipolille. Sehän voi hyvinkin olla tyttönen siellä masussa! Mullakin tosiaan tyttöolo, mutta saa nähdä kumpi siellä sitten oikeasti on. ;) Meillä ei ole tarkoitus varta vasten selvittää sukupuolta ennakkoon.
 
Pömppis Onneks on kaikki hyvin!!!

Mä menetin mun Zen-oloni. En tie mihin se hävis ja sitten koitin yhelle mun kaverille siitä sanoo, että pelottaa ihan hirveesti. Ette ikinä arvaa mitä se vastas!!!!
"Sun pitää lopettaa toi pelkääminen ja ressaaminen, koska kaikki toi vaikuttaa siihen vauvaan. Mitä enemmän sä mietit tollasta niin sen varmemmin sulle se keskenmeno tulee."
"Anteeks? Sanoitko sä just, että mä aiheutin mun edellisen keskenmenon itte, koska mä ajattelin, että "se olis ihan hirveetä joutua kokeen"?!"
"Siis en mä sitä tarkottanu vaan, että... öööh.."
ARGH!!!! Ei pala pinna.... Ei yhtään...
Noh. Nyt oon koittanu keksiä ittelleni ihan hirveesti tekemistä ja puuhastellu kaikkee kivaa, joka vie ajatukset muualle. Samalla oon koittanu unohtaa, että oon ees raskaana.

Toisaalta välillä tulee perhosia masuun: "Mä oon raskaana... Mun sisällä on vauva! Meidän lapsi.." :heart:

Oireita multa ainakin löytyy:
Iltaa kohden tulee turvotus ja painontunne mahaan.
Pissattaa koko ajan.
Tissit on kipeet koko ajan. Miehelläkin hipelöinti kielto.. :D
KAUHEET ilmavaivat :D
Itketti Salkkarit...? :D
Ai niin... Ja kiukkusuus... Onnee kanssaeläjille ja väärin sanansa valinneille! :flower:
 
Oma kirjoittelu on jäänyt täällä todella vähäiseksi, mutta aktiivisesti olen käynyt kirjoitteluanne lukemassa.

Miirabel: Samankaltaisia fiiliksiä kirjoittelin itse tammikuussa, juuri tuo edellisen keskenmenon ajankohta raskausviikkoina tuntui kaikista vaikeimmalta, ja aika kului tuolloin todella hitaasti. Siitä kun yli pääset niin varmasti helpottaa!!

Kukkurukuu: Keskenmenoa kokemattomat voivat joskus sanoa mitä sylki suuhun tuo, koska eivät voi tietää, mitä keskenmenon saanut on joutunut kokemaan. Ne arvet ovat syviä ja parantuminen kestää pitkään. Kannattaa yrittää suodattaa ärsyttävimmät kommentit parhaansa mukaan, koska ystäväsi ei varmastikaan tarkoittanut asiaa sillä tavalla kuin sen otit, vaan yritti vain saada ajattelemaan asioita toiselta kannalta. Hyvä kuitenkin, ettet jäänyt tilanteessa sanattomaksi, vaan kerroit ystävällesi, miltä sinusta tuntuu. Itsekin olen kiukunnut raskauden aikana milloin mistäkin, välillä aiheesta ja aiheettomasta, joten tosiaankin kanssaeläjät sitä onnea tarvitsevat! :D

iitu85: Laskettu aikani on parisen viikkoa sinun jälkeesi, ja samankaltaisia ajatuksia pyörii täälläkin päässä. Vielä pari viikkoa sitten pelkäsin synnytystä ihan kamalasti, mutta onneksi pelon tunteet ovat laantuneet, ja koitan keskittää voimani positiiviseen ajatteluun. Vieläkin hetkittäin ajattelen, että mitä jos jotain menee kuitenkin pieleen, ei tämä voi olla näin helppoa.. Meilläkin vauva oli melko pitkään perätilassa, mutta viimeksi neuvolassa sen todettiin kääntyneen raivotarjontaan. Nyt ei vielä ole edes mitään ennakoivia supistuksia ollut, ja semmoinen fiilis on tällä hetkellä, että menisi yli lasketun ajan..

Toisaalta tuntuu, että aika on mennyt hurjan nopeasti, kun nyt jo loppusuoralla ollaan... Toisaalta nämä viikot tuntuvat matelevan, kun haluaisi jo niin kovasti pikkuisen maailmaan. Johtunee siitäkin, että pidin ennen äitiyslomaa kaikki kertyneet lomani pois, ja olenkin nyt saanut lomailla jo seitsemän viikkoa. Kuulostaa varmaan ihanalta, mutta kovin tylsäksi tämä on käynyt, kun mies on päivät pitkät töissä ja usein sen jälkeen vielä harrastamassa (mikä taas aiheuttaa välillä suhteettoman paljon kiukkuuntumista :mad:), enkä suhteellisen hyvästä voinnista huolimatta ole mitään ihmeellistä saanut aikaiseksi. Vauvaa varten ainakin kaikki on valmiina jo hyvissä ajoin! =)

Kaikille uusille kovasti tsemppiä ja positiivista ajattelua matkaan! En olisi itsekään uskonut, että näin pitkälle päästään. Itsellä pahin stressaaminen loppui rakenneultran jälkeen, vaikkei tunnemyrskyiltä ole vältytty sen jälkeenkään.

Tänään 36+0 POKSPOKS :heart:
 
Pikku veturi Jos aika käy pitkäks, tee niin kun mä teen: Tuu tänne palstaileen! :D Musta on ihanaa lukee kaikkien tekstejä täällä ja samaistua ajatuksiin ja tuntemuksiin! Että tuu ihmeessä päivitteleen tänne :)
Oot ihan oikeessa. Ehkä mä otin sen mun kaverin sanomisen vähän liian.. Eh.. No hyväähän se tarkotti... Kyllä huomaa tästä mun ailahtelevaisuudesta, että hormoonit toimii :D Ennen sitä keskenmenoo itkin hysteerisesti, jos en saanu ruokaa tai päässy pissalle.. :LOL:

Scarleth Onnea kovasti!!! :flower:
 
  • Tykkää
Reactions: Scarleth
miss_piggy
Tänne ei kummepia, käytiin tukholmassa ja tänään tultiin takas. R-oireita ei oo edelleenkään, muutaku pissattaa normia enemmän ja rinnat ihan aavistuksen arat. Missä mun oireet viipyy ?!
Maanantaina neuvola..

6+1
 
Heippa pitkästä aikaa! Olen käynyt aina välillä lueskelemassa teidän kuulumisia mutta en ole oikein ehtinyt päivitellä omaa tilannetta.

Scarleth Onnittelut pienestä tytöstä ja tsemppiä vauva-arjen harjoitteluun! :heart:

Tervetuloa uudet plussanneet, ihanaa saada lisää tulevia äitejä joukkoon! Kovasti malttia ja voimia alkuajan oireettomuuteen, oireisiin, tuhrutteluun ja muuhun, joka saa keskenmenon kokeneen paniikkiin! Päivät ja viikot tuntuvat todella pitkiltä mutta kyllä ne siitä alkavat rullaamaan paremmin!

Kiva kuulla että p.ö.m.p.p.i.s kaikki oli kunnossa, toivottavasti supistelut hellittäisi.

kukkurukuu Tuollaiset kommentit on kyllä aika ikäviä mutta tosiaan ne, jotka eivät ole keskenmenoa kokeneet, eivät ehkä osaa pukea ajatuksiaan sanoiksi ihan oikealla tavalla. Hyvää ystäväsi varmasti tarkoitti. Itse olen oppinut suodattamaan kommentteja jo aika hyvin, mutta varsinkin heti keskenmenojen jälkeen ja alkuraskauden aikana tekivät kyllä kipeää.

miss_piggy itselläni oireet alkoivat vasta joskus 7+. Kannattaa koittaa vaan ottaa rennosti (tiedän että on vaikeaa), kyllä niitä oireita sieltä vielä tulee, usko pois!

(.) Täällä maha kasvaa kovasti. Kesälomaa odottelen malttamattomasti, vielä viikko töitä! Vauva liikkuu paljon ja tutisuttaa mahaa kovasti! Olo on hyvä, mitä nyt selkää välillä vähän särkee. Pitää yrittää muistaa ettei välttämättä jaksa ihan samaan tahtiin mennä kun ei-raskaana, se tuntuu välillä unohtuvan ja sitten liitoskivut muistuttaa. :(

zapata 26+6
 
scarleth onnea pikkuisesta :heart:

On tää kyllä kaikinpuolin erinlainen raskaus kun nuo kaks aikasempaa joten jännä nähä pidemmälle mitä tässä vielä käy. Nyt oon ollu 2 pvää siskon muuttoapuna (koonnu huonekaluja ja purkanu tavaroita) eilen meni koko päivä ja illasta alko jälleen supistelut. Mutta nyt ne ei olleet sillätavalla kipeitä vaan ilkeän tuntuisia. Tais olla rankka päivä. Onneks nyt kesäloma ja voi tehhä mitä jaksaa. Mutta mietityttää jo toihin paluu 4 vkon päästä jos näin supistusherkkää on touhuilu :| Täytyy vaan yritää sinnitellä loman jälkeen mutama kk.

Ja kyllä tämä nassukka mahassa on muuten semmonen pyöriäinen että. Ei tarvii ootella liikkeitä ainakaan kun ei taia malttaa paikallaan olla ollenkaan =) Mutta on se kuitenkin ihan mukava tietää pienen olemassaolosta :heart:

P.ö.m.p.p.i.s rv17+4
 
p.ö.m.p.p.i.s Minä en kyllä riskeerais. Jos tollasesta ihan pienestä alkaa supisteleen, hakisin sairaslomaa töistä. Mitä jos toi sun lapsi lähtee syntyyn aikasemmin? Jos olisin ollu töissä, syyttäisin itteeni siitä.
Et oo ensimmäinen jolle noita supisteluja tulee, etkä varmasti viimenen. Mä ottaisin kyllä sinuna ihan rauhaksiin varmuuden vuoks. Tekisin mitä vaan, kunhan mun lapsellani olis kaikki hyvin. En ajattelis ketään muuta siinä kohtaa. Töitä ehtii tekeen varmasti elämänsä aikana ihan tarpeeks, että se ei oo muutamasta kuukaudesta kiinni.
 
Onnittelut Scarleth nyytistä :heart:

miss_piggy Kyllä ne oireet sieltä vielä tulee, huoli pois :)

pömppis Onneksi kaikki oli kuitenkin hyvin. Sun täytyy nyt vaan ottaa rauhallisemmin kun kerta nuinkin herkästi supistelee.

kukkurukuu Monet ihmiset jotka ei ite tosiaan keskenmenoa oo kokenu niin eivät osaa oikein asiaan suhtautua ja päästelevät suustaan sitten "sammakoita" Vaikka eivät niillä pahaa tarkoita. Mulla kaveripiirissä on muutamia keskenmenon kokeneita ja tuulimunaraskauden kokeneita niin sieltä sitä empatiaa sitten löytyy ja niitä oikeita sanoja. Muutama tuttu on kyllä sanonu että no ainakaan ei ole ongelmaa raskautua, paljonko tuo sitten lohduttaa siinä vaiheessa ku raskautuu kyllä helposti mutta sitä tervettä elävää vauvaa ei vaan syliin asti saa, vaan aina annetaan toivoa ja sitten se viiäänkin pois :( Muut kaverit taas jotka ei oo sitä kokenu, niin on yleensä tuumannu, että eivät osaa sanoa mitään kun ei ite sitä oo kokenu ja halaavat vaan sitten. Mun mielestä parempi nuin kun se että päästelisivät suustaan niitä "sammakoita" :)

ON: Taisin nuolasta ennnenku tipahti, niimpä se tuhruttelu palasi sitten kuitenkin :( ja mahaakin kivistellyt ajoittain aika paljon, semmosia supistuksen olosia kipuja, joita ollu myös aijemmissa keskenmenoissa. Koitin torstaina varailla aikaa ultraan mutta sieltä ei kukaan vastannu ja perjantain olikin sitten lomalla sieltä se nainen :( No maanantaina aamusta heti soittorumba päälle ja aika siiheen VU:hun niin pääsee kattoon mikä on tilanne, nyt vaan mennään päivä kerrallaan. Toisaalta oon jo toivoni menettäny ja oon ihan varma, että tämä oli sitten tässä ja kolmas keskenmeno putkeen :'(
 
miss_piggy
zannukka :hug: Toivotaan ettei mene kesken! Voihan sitä tuhrua tulla muutenki, tosin itekki kyllä oon säikähtäny ku siinä keskenmenneessä ja tässä tullu yhtenä päivänä veskissä paperiin punertavaa..

).( Mulle iski flunssa. Kiva tukholman tuliainen, voi jee..
 
miss_piggy Kyllä ne oireet sieltä alkaa ilmaantuun. Mullakin alko vasta 7+ tässä raskaudessa oireet :)

pömppis Nyt otat ihan rauhassa jos kerta jo pienikin rasitus aiheuttaa supistuksia. Ei kannata turhaan ruveta riskeeraan. Ja jos töissäkin tuntuu että rupeaa herkästi supistaan, niin ei muuta ku sairaslomaa vaan hakemaan. Silloin kun toista ootin, ja rupes töissä supisteleen vähän turhan tiuhaan vaikka en muuta tehny ku ollu kassalla, niin nlalääkäri ei kahta kertaa miettiny että kirjottaako saikkua vai ei. Ja jouduin jäämään töistä pois jo 3kk ennen laskettua, enkä etes tehny ku pari päivää viikossa töitä.

zannukka Voi ei :hug: Toivotaan kovasti että ois vaan jotain harmitonta. Mää niin toivon että teidän pieni jaksais kasvaa ja kehittyä helmikuuhun asti. Oot ilmeisesti meri-oulun neuvolaan menossa? Onneksi sinne saa ajan vaikka samalle päivälle :)

(.) Tänne ei mitään erikoista. Pitkä paikallaan istuminen saa liitokset kipeiksi, ja monesti yölläkin huomaa kun kylkeä kääntää että ei kauheesti kärsi jalkoja nostella. Aika rauhallinen tapaus tää meijän poju :heart: Vielä ei ainakaan mitään hirveitä ralleja oo vetäny :D Ihanaa kun istukka on siirtynyt kokonaan takaseinälle, vaikka se nt-ultrassa oli vielä suurimmaksi osaksi edessä. Nyt pääsee taas tuntemaan kaikki liikkeet kunnolla. Rupesin eilen katteleen tytön pieniä vaatteita tuolta kaapista tilaa viemästä, ja huhuh mikä homma. Ihan järettömästi kyllä on sitä vaatetta. Onneks voin antaa suurimman osan meidän kummitytölle, niin ei tarvi sitä kauheeta myyntirumbaa alottaa...en millään jaksais.

Marlin ja Vimma 21+3
 

Yhteistyössä