*Keskenmenon jälkeen plussanneet kesäkuussa*

Repa Lähete tuli jo ennen kipumainintaani. Helmikuun km olikin "hyväksytty" keskenmenoksi, vaikka lääkäri sitä ei ehtinytkään todeta raskaudeksi, joten noita on virallisestikin kolme alla jo -> erityisseurantaan. Ja koska aluesairaalalla on kesäaikaan todella rajalliset resurssit, siirryn keskussairaalalle. Hyvä niin hyvässä kuin huonossakin tapauksessa. Jos kaikki menee hyvin, niin pääsee kunnalliselle edullisiin ekstraultriin alkukolmanneksella. Ja jos tämä menee puihin, olen jo valmiiksi siirtynyt Turun asiakkaaksi ja jatko lapsettomuuspuolella jatkuu samalla osastolla, eli ei jonon hännille tipahtamista. Siis jos oikein ymmärsin sanelusta, että lähete meni lapsettomuuspuolelle nytkin.

*muoks* Sairauskoodiksi lääkäri siis saneli Z75.1 ( = Asianmukaiseen hoitopaikkaan pääsyä odottava henkilö ), siitä päättelin tuon lapsettomuuspuolen.
 
tillukas tsemppiä seuraaviin viikkoihin. Hienoa kuitenkin, että pääset erityiseen seurantaan!

Orchid, kiitos muistamisesta :) Löysin viestisi täältä juuri sopivalla hetkellä kun paniikissa googlasin kaikkea mahdollista sikiön kehityshäiriöihin liittyvää.

Me saatiin tänään maailman parhaita uutisia =) Poikanen mahassa on kasvanut hienosti, turvotus on hävinnyt ja kaikki rakenteet ovat kunnossa :heart: Ainoa mistä Bruno ei vielä uskaltanut varmasti sanoa oli mahdollinen sydämessä oleva pieni reikä. Se saadaan varmistettua sitten virallisessa rakenneultrassa. Mitään vakavaa ei kuitenkaan enää rakenteissa pitäisi olla piilossa - tuollaiset reiät yleensä umpeutuvat itsestään, eikä nyt siis näkynyt mitään reikään viittaavaa.

Palaan paremmalla ajalla. Ihanaa viikonloppua kaikille!

SpanishDancer & Poika (15+3)
 
Tännekkin terveisiä...
mut voi poistaa odottavista... meidän pikkuinen on mennyt taivaaseen...
Keskiviikkona aamulla kaikki oli vielä ultrassa hyvin, kohdussa tosin oli iso hematooma joten aamulla jo lääkäri oli sitä mieltä että 50-50 on mahdollisuudet.. aloin sit töissä vuotamaan jälleen ja päivystyksen kautta Taysiin. Ihan samanlaista vuotoa oli kuin aiemminkin niin en ees aatellut että huonosti käy. Taysissa ottivat mut osastolle koska hematooma kohdussa oli niin iso että eivät uskaltaneet päästää kotiin. Hematooma oli 4cm x 6 cm. No osastolla aloin sitten yöllä vuotelemaan enemmän ja tuli jo isompia hyytymiäkin... ei mennyt aikaakaan kun sikiö myös tuli mukana pieni oli ihan pienen,täydellisen ihmisen alun näköinen...
eli eilen n. klo.05 rv 13+3 loppui meidän odotuksemme.. Jouduin vielä odottelemaan kaavintaa tähän aamuun koska sielä oli niin paljon ilmeisesti ruuhkaa.. Ei todellakaan inhimillistä touhua odotuttaa sielä ravinnotta yli vuorokautta tuollaisen tapahtuman jälkeen.
No kaavinta tehtiin tänä aamuna ja pääsinkin siitä nopsaa kotiin kun ei mitään ongelmaa onneks ollut missään. Nyt hiukan hämillään nukkumaan taidan painella... masu pienentyneenä ja tyhjänä. Näin se km lista kasvaa näköjään..tosin jää mulla tähän, koska päätin että lapsi luku saa pysyä näissä kahdessa jo olevassa pojassa. Enään en tähän rumpaan ala...

Onnellista odotusta kaikille!!! Ja hyvää loppuvuotta muutenkin.

Keffeli kera pilven reunalla kurkkivan möhömäisen
 
Voi Keffeli!!! Todella murheellisia uutisia :'( Niin paljon voimia toivotan sinulle ja perheellesi, ei tuota vaan kykene ymmärtämään, miten joillekin annetaan ihan liikaa murhetta! :hug: :hug:

Ja samaan aikaan toisaalla SD toi hyviä uutisia, hienoa että pojalla kaikki hyvin :hug:

Voi että, nyt jäi kyllä murhe mieleen tuosta Keffelin asiasta.
 
Keffeli: :hug: :hug: Sanaton olen...

Meillä on netti takunnut, niin en ole tänne juurikaan päässyt, mutta nyt toimii taas! Tyydyn siis vaan huiskuttelemaan, että mukana ollaan! :)

Pahoinvointi on täällä väistynyt ja olo alkaa olla pikkasen energisempi. Masu on tullut kivasti esille ja enää ei pysty salaileen, ellei vedä telttaa päälle. Keskiviikkona oli lääkärineuvola ja kaikki oli hyvin. Tiistaina sitten np-ultraan. Jännittää vähän, mutta innolla odotan... Nyt pojan kanssa touhuamaan, ku ei se oikein anna mun tässä notkua, joten palaan taas paremmalla ajalla!

Minky 11+
 
Onnittelut JFJ:lle ja Oliivittarelle :heart: :flower:

Ja sitten todella surullista, ja suuret pahoitteluni Keffelille :'(
Ei varmasti ole helppoa :hug:

Neuvolassa ja pelkopolilla käyty. Nlassa kaikki ok. Pelkopolilla juteltiin, että käynnistettäisiin, niin saataisiin ainakin synnytys tapahtumaan sairaalassa (eikä matkalla sairaalaan) ja että kivun lievitys aloitettaisiin heti. Olin tosi tyytyväinen tapaamiseen ja oli myös hyvä käydä läpi edellistä synnytystä. Olen paljon rennompi nyt asian suhteen.

Minä taidan siirtyä hiukan taustalle, kun tuntuu, etten aina ehdi kirjoitella. Käyn päivittämässä ja poksuilemassa. Jos joku muu haluaa ryhtyä päivittäjäksi, niin ilmottautukoon!

kreta
 
Jaksamisia Keffelille :hug: En ees osaa sanoa miten pahoillani mä olen siitä, että teille kävi noin :(

ON: Maailmankaikkeus toistaa itseään, ja tänään löysin valkovuodon seasta veriviiruja, mitä pidemmälle päivä ehtii niin sitä enemmän verta on näkyvissä. Ruskeaa, onneksi, mutta eipä se ole ennenkään mitään takeita antanut.

Miehen veli vaimoineen sai vauvan toukokuun alussa, ja olen siitä varmaan tännekin valittanut miten kurjasti heidän "aikataulu" osui yksiin meidän kanssa: he kertoivat raskaudesta samana päivänä kun itselläni oli 1. keskenmeno, ja vauva syntyi siis äitienpäivänä ja itselläni oli 4. keskenmeno samoihin aikoihin. Kastepäiväksi määräytyi meidän 1. raskauden LA. Ja nyt tänään, kun kaiken toiveikkuuden ja ilon jälkeen löysin pöksyistä jälleen verta, pyysivät he meitä tämän pienen kummeiksi. Ei sillä, olen aivan ihastunut ja hullaantunut pikkuihmiseen, mutta mahtaa sillä korkealla voimalla, joka näistä asioista päättää, olla hauskaa (sikälimikäli jaksan sellaisen olemassaoloon uskoa).

No oireet kuitenkin vielä päällä ja rintojen aristus jopa voimistunut, joten ei nyt vielä varmaan kannata heittää kirvestä kaivoon. Mutta kyllä tämä palautti sieltä pilvilinnoista hiukan tukevammalle maaperälle odottamaan heinäkuun alun varhaisultraa. Jos (ja KUN) sinne asti päästään.
 
Nyt Kätsy pötkölleen vaan aina kun vaan voit! Ja mies kantakoon kaiken maitopurkkia painavamman. Jos minä huomisesta selviän, eli maanantairaivossaan olevasta uhmiksesta ilman fyysisiä ponnisteluja, niin olen todella tyytyväinen itseeni.
 
kätsy, voihan nenä sentään :hug: Jos yhtään lohduttaa, olen oikeastaan koko raskauden kärsiny jos jostain ruskeesta ja punasesta. Vielä koossa ollaan ja toivottavasti vielä monta viikkoo. Mut piinaavaa tämä on. Noi yhteensattumat on kyllä jo oikeeta elämän ironiaa. Ei kyllä muuta voi sanoo. Huh huh.

Keffeli :hug: :hug: Ei löydä sanoja, ei niitä oikeita taida ollakkaan...

Eilisen ja toissayön mulla oli ihan mahdoton ripuli. Tuntu, että pian tulee kaikki sisuskalutkin ulos, mutta se onneks sitten loppu. Nyt vasta alkaa tuntua, että vois syödä jotain. Hyi sentään. Muuten olo ihan kohtuullinen. Vähän oli valkkarin mukana ruskeeta, mutta niin pahuksen vähän, että antaa sitten olla. Ihmehän tuo nyt olis, jos kaikki töhnä olis jo tullu pois. Pian koisimaan, on niin hirvee väsy.

L-M & N 16+6
 
Hei,
kiitos tervetulotoivotuksista. Oltiin viikko lomalla ja nyt lueskelen viestejä.
Pahoittelut huonoja uutisia saaneille, etenkin Keffelille.
Onnea uusille plussanneille, etenkin Tillukas jäi mieleen! Josko nyt!
Taaperox5, joo, olin siellä marraskuisissa mukana myös, ja kirjoittelin silloin tällöin.

R + Aarre 5+3
 
tillukas, Jaksamista odottelun kanssa. Toivottavasti ponnistelujen välttäminen auttaa pientä pysymään mukana. :hug:

Keffeli Olen todella pahoillani puolestasi. :hug: Ei oikein mitään järkevää osaa sanoa, tuntuu niin epäreilulta. :'(

Kätsy Voimia inhottavan vuodon kanssa. :hug: Onko sinulle annettu mitään lääkkeitä tai vastaavia tukemaan alkuraskautta?

Olihan täällä hyviäkin uutisia tullut SpanishDancerille. Onnea niistä. :flower:

).( Huomenna np-ultra. Viimeiset 5 päivää on asia pyörinyt mielessä. =/

Tuittu- 11+6
 
Voi ei keffeli olen niin pahoillani puolestanne! :'(

Tuittu- onnea tänään nt-ultraan!

Kätsy tsemppiä ja koitahan malttaa ottaa rauhallisesti! Mulla toisella kerralla vuodoista huolimatta syntyi meidän ihana esikoistyttömme ja toisella kerralla puolestaan enteilivät sitä kurjaa lopputulosta. Keskenmenossa tosin vähäisetkin oireet katosivat ja vuoto oli välillä myös kirkasta verta ja runsaampaa.

Minä edelleen olen aivan onnessani viime viikon ultran iloisista tuloksista :heart: Nyt pitäisi uskaltaa töissäkin kertoa uutisia. Ehdin tässä kahden äitiysloman välissä olla yhteensä vajaat 11 kuukautta töissä. Eivät taida olla kovin tyytyväisiä tilanteeseen...

Pitäisi vähitellen ruveta miettimään mahdollista tuplarattaiden hankkimista. Löytyykö teiltä keltään kokemuksia ja suosituksia. Meillä lapsille tulee ikäeroa tasan kaksi vuotta. Asutaan Helsingin keskustassa ja esikoinen jatkaa osittain päiväkodissa kun pikkumies syntyy. Tarvitaanko tällä kombinaatiolla ylipäätänsä tuplia?

SpanishDancer & Pieni (15+6)
 
SpanishDancer Älä kainostele. Kun palaan esikoisen jäljiltä kahden ja puolen vuoden (plus sairaslomaa ennen 2kk) jälkeen nyt elokuussa töihin, jään kotiin viimeistään joululomalta kotiin. Skeptinen olen niinkään pitkään työrupeamaan :D

*muoks* Unohtui sanoa: burp. Ihanasti äklöttää koko ajan enemmän ja pahin on vasta edessä.
 
tillukas, toi on niin oikein :D Mullakin oli itseasiassa suunnitelmissa olla vaan kolme kuukautta töissä keväällä, mutta luontoäiti päätti toisin :ashamed: Nyt tämä nykyinen aikataulu tuntuu ihan täydelliseltä (tosin työnantaja taitaa olla eri mieltä)
 
).( Ultrassa käyty ja kaikki oli hyvin. :heart: Turvotusta oli 0,98mm ja seulonnan riskiluku oli 1:9700 ja ikäriski 1:1200. Itku tuli kun kuulin riskiluvun, sillä olin niin varma huonoista tuloksista. MoM-lukuja ei annettu eikä veriseulan tuloksia mitenkään kommentoitu, mikä jäi vähän vaivaamaan. Pitää kysyä neuvolalääkäriltä noista. Pikkuinen ei alakautta ultratessa tahtonut millään näyttää sivuprofiilia, vaikka kätilö kuinka koitti töniä vatsaa päältä. Selkää vain näytti. :) Päältäkin ultratessa näkyi mielestäni yhtä hienosti. Käytiin elimet virtsarakosta aivon puolikkaisiin läpi. :)
Tietenkään eihän nuo seulonnat takaa, että lapsi olisi 100%:n varmuudella terve, mutta ainakin paremmat mahdollisuudet se antaa. Ja epäilevän mieli miettii, että oliko niskaturvotus oikein mitattu, sillä olen kuullut siinä olevan suuriakin eroja mittaajasta johtuen. Pitää koittaa tuohon luottaa ja iloita ilman turhaa pelkoa, vaikka vaikeaa se tuntuukin olevan.
Viikkoja oli ultran mukaan 12+1, mutta mennään neuvolan mukaan eli nyt POKS 12+0. :)

Tuittu- 12+0
 
Onnittelut hyvistä ultrakuulumisista ja tervetuloa Riinulle (jos en ole vielä toivotellut :p ) Laitapa sun tiedot, niin pääset sinäkin pinoon =)

Täällä ei ihmeempiä, paitsi että on mulle melkoinen juhlapäivä :wave:

POKS POKS POKS 30+0 tätä on jostain syystä odotettu =)

Mukavaa viikkoa kaikille,

kreta
 
Tuittu-: Onnea hienosta ultrakäynnistä :flower:

tillukas: Juu-u, voin kertoa että muutama *burp* on täälläkin päässyt, tosin taisin selvitä tästäkin alkuraskaudesta oksentamatta d :) b Mutta niinhän tuo mies on jaksanut muistuttaa, että ainakin tietää että homma etenee, kun oon ollu todella huonovointinen kyllä.. Taitaa olla se 9. tai 10. viikko pahin kun sitä hcg:tä on eniten elimistössä, korjatkaa jos oon väärässä?

SD: Älä liikoja pohdi, mitä työnantaja tykkää aikatauluista, ne kuuluu tähän elämään, ja työnantaja jää kyllä henkiin, vaikka "lomailetkin", jossain välissä ne vauvat vaan täytyy pykätä niin sanoakseni, ja kun ei niitä eläkeiässä oikein enää voi alkaa pykäämään =)

(.): Huono olo on jo helpottamaan päin, tilalle on tullut "ihana" paradoksi uskomaton väsymys-unettomuus. Eli iltaisin kaadun sänkyyn kuolemanväsyneenä, mutta päädyn pyörimään ja vaihtamaan asentoa aamuun saakka, sitten joskus kahdeksan jälkeen kun muut herää ja lähtee ulos, saan muutaman tunnin nukuttua.
Maha pömpöttää niin lujaa, että on pakko lähteä nyt kylille etsimään housuja ja muutama paita. Viimeksi ostin äitiysfarkut ja heti tuli keskenmeno (no se tuulimuna), en ole mitenkään taikauskoinen mutta.. kun noita nyt on tähänkin pinoon taas tullut, huonoja uutisia viikoilla 13+ jne, niin aristaa ostaa äitiysvaatteita..
Np-ultra on torstaina, oon ruvennu ihan hirveesti pelkäämään, en niinkään ongelmia turvotuksen tai veriseulan suhteen, vaan ihan sitä, että pieni ei oo hengissä. Mitään vuotoja ei oo tällä kertaa ollu, eikä muita viitteitä siihen, että mikään olis pielessä, mutta eihän tää pelko mitään rationaalista olekaan. Ei auta, kuin koettaa elää sen kanssa ja ottaa vastaan mitä tulee.

BM ja Putti 10+6
 
Heippa!!!

Heti alkuun suuret pahoittelut menetyksen kokeneille :hug:

Etelän ihanasta lämmöstä viimein palattu kotiin, oli ihanat ilmat 10 päivää putkeen ja hiukan väriäkin tarttui pintaan. Esikoinen (1v5kk) jaksoi yllättävän hyvin koko matkan ja nautiskeli altaalla veden kanssa lotraamisesta :heart:

Luin pika pikaa kaikki läpi, ihanan monta hyvää ultrauutista, niistä onnittelut! Ja tsemppiä vuodoista kärsiville ne on tuskastuttavia. Esikoisen raskaudesta kärsin monta viikkoa alussa runsaista vuodoista ja kaikki meni lopulta hyvin.

Anteeksi nyt oma napa, mutta hiukan mieleni on mustunut :ashamed: Olin juuri ennen matkaa ultrassa jossa oli siis elävä alkio vastaten 6+5. Pahoinvointi oli voimakasta, mutta matkalla oireet loppui kuin seinään :( Ja vatsaa juilinut nyt monta päivää ikävästi ja pelottaa niin perkuleesti mahtaako enää tämä mamma olla raskaana :ashamed: Mulla on uusi ultra nyt keskiviikkona ja silloin pitäisi olla 9+0. Mutta tää oireiden yhtäkkinen loppu huolettaa. Voin olla syömättäkin vaikka miten kauan eikä edes heikota. En siis tahallaan ole syömättä, esikoinen ei aina anna saumaa syödä säännöllisesti niin aiemmin oksuolo pakotti syömään vähän väliä.
Pelottaa!

Toive ja Sintti, toivottavasti 8+5
 
voi ei Keffeli, olen niin pahoillani puolestasi! En osaa sanoa mitään lohduttavaa, ja tiedän ettei tossa tilanteessa mikään auta, toivottavasti on tukea antavia ihmisiä ympärilläsi tämän ison surun keskellä. :hug: :hug:

täällä taas pikaisesti tulin käymään ja kertomaan että itse sairastan VESIROKKOA. Sain sen siskontytöltä jota näin pari viikkoa sitten kaksi päivää ennen kuin hänellä huomattiin olevan vesirokko. En ollut edes tajunnut että en ole itse sairastanut sitä lapsena, mutta kysyin heti äidiltäni ja olen kaksi viikkoa vältellyt siskon perhettä mutta olin silti ehtinyt saada tartunnan. Nyt on hullu huoli pikkuisesta, tämä voi aiheuttaa vaikka mitä sokeudesta pahoihin aivovammoihin ja ties mitä muuta. Hullu huoli, eikä kyllä itelläkään ole hyvä olo. Pitää kuulemma lähteä heti päivystykseen jos kuume nousee korkeaksi ja laittavat tiputukseen.
Odottelen kans että milloin tuolla puoloistavuotialla esikoisella alkaa tauti, tosin isompi huoli on masuvauvasta... :(
 
Toive,tervetuloa suomenmaahan.... mulla ei muuten ollu esikoisesti hirveen paha olo kuin 2 viikkoa ja sit se helpotti niin et saatto olla viikkokin ilman mitään... jos ne sieltä vielä palaa ja eikai se automaattisesti tarkota keskenmenoa,mut ymmärrän toki täysin sun tuntemukset... kokenut tuon saman pelon :hug: :hug: Onneks sulla on kohta se ultra,pääset mielenrauhaan :hug:

Manna,No voi pee miten huono tuuri! Nyt vaan lepäät ja toivotaan että tauti olis lievä.... :hug: :hug: Olisin kylläitekkin huolesta puolikuollut :(

Tuittu,ihania uutisia ultrasta :heart:

BM,kiva että olo helpottaa :flower: Se nimittäin tuli meille kylään....

On meinaan eilisestä puoleltapäivin,kesken kahvinjuonnin ollu aivan sairaan paha olo...ja siihen loppu kahvinjuonti tässä raskaudessa,mikäli vanhat merkit paikkansa pitää. Oksentaakin olis voinu,mut jotenkin se on niin kauheeta ettei kykene...vaikka helpottaishan se. Yöllä on ihan hyvä,vaikka esikoinen pyys kakskertaa potalle ja tuli siinä noustua,mut heti´herätessä alko taas :x Täsmälleen samaan aikaan pamahti nännit aroiks :eek: Huomenna poika menee päivällä mummolaan,joten saa levätä. Aikasemmin on ollut pahoinvointi aaltoilevaa,ei jokapäivästä... täytyy toivoo et nytkin olis niin =)

Repa ja säynävä 6+1 kai....
 
Toive, tervetuloa takas kotimaahan. Toivottavasti ne oireet on poissa nut ihan muuten vaan. Tsemppiä ultran odotukseen.

Tuittu, onnea hyvistä ultrakuulumisista :) Todella hyvät noi sun lukemat.

Täällä ei uutta, ilmoinen vain olen, kun taas uusi viikko täyttyi ja viikon päästä onki kontrolli, joka vähän hirvittää. Toivottavasti kaikki ok.

Lumi-Marja ja Nuppunen 17+0 POKS
 
Kiitokset Repa ja Lumi-Marja, taisi ilmastonmuutos aiheuttaa mielen luulemaan olon hyväksi, paha olo ONNEKSI iski illemmalla, ellen sitten ole tulossa oikeaan oksutautiin :| Mutta keskiviikkona viisaampi, nää masukivut vaan mietityttää, tosin esikoisestakin muistaisin kärsineen ajoittain kovistakin kivuista, jospa siellä kohtu kasvaisi kohisten, hoppas!!! Olisi kyllä nyt niin ihanaa saada varata eka neuvola...

Toive81 ja Sintti 8+5
 

Yhteistyössä