**~*Keskenmenon jälkeen plussanneet! Joulupino!**~*

Millane o turhamainen.. :p ku sekin joskus määritellään eri tavoin.. Mie en taida olla, ko en ostele mitään turhuuksiakaan ees. Ja juu painosta en miekää oo koskaa ressiä ottanu, enkä ota varmaa nytkää. Mut niide sokerirasitusten ja RD:n vuoks ois iha hyvä, et pysyis tuo paino kohtuudessa ny kummiski.. Eli siinä 10-15 lisäkilon tuntumassa..
 
Joo ei mullekkaan kilot mitään merkkaa kun vaan se peilikuva :) Ja mielestäni en ole kyllä muuhun suuntaan ainakaan paljoa paisunut eikä oo muutkaan kommentoinu. Jospa se tästä sit tasottus kun pääsis näistä viikoista :D Mukavaa muuten Suukkiksen juttuja on seurata noista liikkeistä eritoten kun on niin samanlaista :) no, samoilla viikoillahan tässä mennään ja sama juttu kun on ton istukan kanssa :D
 
tulin toivottelemaan ihanaa joulunaikaa kaikille tässä pinossa :xmas:

voí kuinka monta on joutunu nyt joulun alla poistumaan, suuret pahoittelut kaikille :hug:

moni taas on jo loppusuoralla, onnea koitokseen kun aika tulee, varsinkin nullpointsilla
on jännä aatto tiedossa, onnea hurjasti etukäteen jo omasta joulutontusta =)

toive mullahan oli kans tosi pieni maha ja hyvin kasvanut pyöreä pieni tyttönenhän sieltä syntyi että jätä tuollaset puheet ihan omaan arvoonsa

laitoin profiiliin kuvan meidän neidistä, on vaan varmaan kuukausi sit otettu kun uudemmat on vielä kamerassa, vähän on siis pyöreempi nykyään =)
muuten meillä menee hyvin vaan, ihanasta vauva-ajasta nauttiessa, unet vaan jää aika vähiin mutta se nyt on vaan väliaikasta =) ja onneks päivärytmi on tosi hyvä, Enni nukkuu aamupäivällä viitisen tuntia ulkona ja loppupäivän seurustelee ja syö ja torkuttelee, yöllä kyl heräilee tosi usein syömään, ihan tissillä mennään vielä, katotaan sit lähempänä puolta vuotta noita muita ruokia
Enni ei vielä käänny mutta yritys on kova ja muutenkin kovin touhukas ja kovaääninen vauhtineiti tuntuu olevan :D

kaikille oikein hyvää jatkoa, ei enää ole pitkä aika kun kaikki saatte oman pienen syliin
ihanaa joulua!

eliisa ja enni 4 ja puoli kk
 
Kävin muutes eilen siinä sokerirasituskokeessa ja kaikki oli vissiin onneks kunnossa (sanoi soittavansa iltapäivällä jos joitain häikkää). onkos teijän pitäny käydä suukkis ja em? ja joko ootte käyny jos on? Mulla meni himpun verran se painoindeksi yli niin piti sekin käydä :eek:
 
no siis mä oon sellanen turhamainen (onkohan toi nyt oikee sana... ) et pakko meikata kauppaan, en lähe mihkään ilman meikkiä. nyt vasta lähikauppaan meen meikittä... koruja, hajuvesiä pitää olla.... vaatteet pitää olla hyvät mut en mä mitään merkkivaatteita kaipaa. Ihan sama onko kirppikseltä vai jostain design-liikkeestä mut ne pitää olla mun mielen mukaiset. Mä oon tarkka ulkonäöstäni. =)

Uuna toivotaan et se tasottuis se sun painonnousu. :)

suukkis joo 10-15 kiloo olis hyvä tavoite.
 
Miula painoindeksi ol 23 ni ei oo tarvinnu käydä.. Eikä oo sokruja pissas ollu tai muutakaa ni näil näkymin ei kai tarvihe, mut saa nähä mite jatkossa muuttuu..

Ja juu sit mä en oo yhtää turhamaine :D Mie en esim. meikkaa juur koskaa. Ripsaria joskus pistän ja jos baarii meen ni sillo pynttäydyn. Ja joskus myös jos kaupungille shoppailee meen ni meikkaan. Mut aika harvoi :)
 
Eliisa ihana kuulla sinusta ja AIVAN MAHTAVA on Enni! Niin suloinen ettei oo tosi! :heart:
Painosta Ihan riippuu tyypistä ja raskaudesta. Mulla tuli neidin kans 25kg!!!!!!!!! Ja nyt on tullut 15kg, eli pikkasen erilainen juttu on tää...
Alussa tuli heti muutamia kiloja ja sit nousi pikku hiljaa. Joskus painon nousulle vaan ei voi mitään, mut parhaansa kaikki voi yrittää. :p Eli ei kantsi kauheesti vertailla toisiinsa, yksilöllisii ollaan.
Ainut asia on se RD et helpommin tosiaankin iskee ja pahempana jos on enemmän painoo... Se on tosiasia.... :ashamed:
(.) Matot ja rattaat on pesty. Joululahjat pakattu. Taidan mennä makuulleni 20min ja ruveta laittautuu pikkujouluihin... Onneks kaapista löytyi yksi musta kietaisumekko joka mahtuu.... Muut vaatteet EI mahtuneet. Korkkarit ja kivat korut & laukku mukaan, niin kyl se siitä. Huomiseen! :wave:
 
Painokeskusteluun otan osaa siivouksen keskeltä:
Mulle on tullut pari kiloa, mutta se on turvotusta, joka johtuu lääkityksestä. Se valitettavasti alussa kerää nestettä ja tekee ikävän pönäkän olon. Sitten tää pahoinvointi-homma on aika rasittava, koska koko ajan täytyy syödä. Vaikka syön paljon hedelmiä jne, niin on koko ajan inhottava olo ja se pahenee, jos ei syö.Nytkin siivouksen lomassa olen pitänyt monta pientä taukoa ja syönyt vähän väliä, ettei oksu lentäis...

Hyviä pikkujouluja NP :wave:
 
Otanpas minäkin painokeskusteluun osaa...

Eihän SS ja EM teille ole tullut vielä paljoakaan painoa =)
Itselle tullut nyt suunnilleen se 6-7kg.. esikoisesta tuli kaikenkaikkiaan 13kg.. ja vaavi paino jo sen yli 4kg.. kaiken sain onneksi pois ja vielä 7kg päälle..
Mut nyt tuntuu että menee yli tuon 13kg:n.. no jos siinä +15:sta pysyis niin suht ok.. alussa panikoin enemmän tuosta painosta kun nyt.. mutta pitänee vaan katsoa v'h'n tarkemmin mitä syö kun rauhallisemmin pitää nyt ottaa.. ei puhettakaan että reippaalle lenkille voisin lähteä kun alkaa supistelu ja kivut |O

Eliisa: oi kuinka suloinen pikku kaunotar teillä :heart: =)
hyvää ja rauhallista joulua myös sinne!

nyt pikku hiljaa saunaan kun pikku mies nukahti..

danjuska ja vilma 26+0 :D
 
Kaa
Painonnoususta; itsekkin huolehdin siitä turhamaisena ihmisenä ihan turhaan. Olin ennen raskautta normaalipainoinen (bmi 23). Raskauden aikana on tullut noin viisi kiloa painoa lisää. Nyt on siis menossa rv 28 ja keskimääräinen painonnousu tässä vaiheessa raskaana olevilla on noin 8 kg. Joten ei hätiä mitiä, tällä tahdilla saakin painoa tulla lisää. Liian pieni painon nousukaan kun ei ole hyväksi. Vauvan vuoksihan tässä pyöristytään. =)
 
Kaa
Ja vielä tuosta sokerirasituksesta; valtakunnallisesti ollaan siirtymässä Käypä hoito -suositukseen, jonka mukaan suurin osa raskaanaolevista käy rasituksessa. Poikkeuksena alle 25-vuotiaat, normaalipainoiset ensisynnyttäjät, joilla ei ole sukurasitusta diabetekseen. Tällä perustalla minäkin vielä jouduin käymään rasituksessa (just oli viikkoja sen verran). Mutta ei se mitään, kaikkihan tehdään vaan vauvan ja minun parhaaksi. Kyllä niiden takia voi hieman epämukavuutta tuntea. :)

Lisäys; myös osa uudelleensynnyttäjistä välttyy tuolta rasitukselta. Lukaisin tuon suosituksen juuri.
 
Huomenta!

Kaa olet ihan oikeassa... en mä niinkään sitä painonnousua raskauden aikana panikoi muuten kuin et jos se alkaa riistäytymään käsistä. :p Mut musta toi Käypä hoito tuntuu vähän turhalta... siis ainakin mun näkökulmasta. Sukurasitetta ei ole, mun bmi on aina ollut 20 tai alle... mut ilmeisesti mä en sit kuuluis tuohon ryhmään? "Suurin osa raskaanaolevista käy rasituksessa" siis kuuluuko oikeesti suurin osa suomalaisista tuohon ryhmään, jolla on joko sukurasite tai bmi yli 25? Sehän olis aika huolestuttavaa... voisin ennemmin kuvitella että tuo ryhmä olis poikkeus eikä valtaosa? Olipas sekava teksti. Ymmärsiköhän kukaan mitä mä sanoin... :LOL:

Ei vieläkään oikein joulufiilistä. Ehkä se tulee huomisen rakenneultran jälkeen johon on alle 24 h!! :eek: En mä tunteja laske.. :p Mä TUNNEN että kaikki on kunnossa, mutta silti pelko ja epäilys jyllää vaan mielessä. Kai se pitää vaan rämpiä läpi vaikka hampaat irvessä... :kieh: Ehkä se joulufiiliskin tulee sen jälkeen...

EM ja Dodo 19+5 :heart:
 
Heippatihei ja huomenta!
Nyt olis joulusiivot sitä myöten pulkassa, että lattiat jäi pesemättä, koska olin viime kerran lattian pesun jälkeen jättänyt sen mikrokuituliinan myttyyn ja nyt se oli yököttävän limainen
. Pitää odottaa, että se tulee pesukoneesta raikkaana pois. Pyykkiä tuli pestyä 4 koneellista ja pari olis vielä jäljellä
. Ne ehtii.
Leivottiin aamulla lasten kanssa pipareita
, kun meikäläisen olo oli mahtava. Eilen illalla ei kyllä ollu, issias vaivasi nukkumaan mennessä
. Konttasin vessat hammasharjan kanssa (siis kaakeleiden saumat) ja mun pehva ei tykännyt hyvää...

Tänään ajattelin mennä ruokakauppaan isosti, koska viime vuonna jäi osa tavaroista (lähinnä juustoista) saamatta, kun menin liian lähellä aattoa. Huomena meen ostamaan viimeiset lahjat
ja sitten olis hommat pulkassa.
*huojentunut ja iloinen, tyytyväinen* Mymmis ja nöppönen 9+ (kohta kai 10+)

EM huominen menee hyvin!! :heart:

Muoks* Mitäs tää tarkoittaa: Laitoin eilen pyykkejä kaappiin ja huomasin, että mun surullisen kuuluisat apinakalsarit on menossa saumasta rikki (siis ne kalsarit, jotka mulla on ollu päällä aina, kun keskeytyneet km:t on todettu ja ne päällä mä oon ennen tyhjennyksiä kontannut vessan lattiat harjalla siivoten). Siis mitä ny tapahtuu? Mistä mä saan uudet apinakalsarit???
 
Huomenta!

RD:tä En tiiä miten yleinen toi on nyt Suomessa, mut sen tiedän et monilla on vanhuuden ajan diabetestä. Mun sukurasite on se et mutsin puolella on vanhuuden ajan diabetestä. Kukaan ei oo sen enempää joutunut käyttää lääkitystä, mut muutamat ovat joutuneet välttelee varsinkin sokruja. Eli ruokavaliolla säänneltyä hommaa. Sit toisella puolella EI oo vanhemmilla ihmisillä ollut tuota, mutta siitä huolimatta yhdellä serkullani iski RD. Eli silleen. :headwall:
Tuo RD: hän on linkitetty vanhuuden ajan diabetekseen. Sen takia kun mulla se ekassa raskaudessa todettiin itku mulle tuli, kun mietin et vanhempana tuollainen sit iskee... Vaikka nyt oonkin herkutellut, niin EN ole kauhee herkuttelee yleensä. Tykkään kunnon ruuasta, enkä nameista.
Sen oon kuullut et täällä on ainakin tavallinen diabetes jopa lapsilla lisääntynyt ja myös RD. Mut se on aikalailla sitä et monilla on liian huonot elämän tavat. Lapset tarttee liikuntaa ja kunnon ruuat, eikä roska ruokaa... Samoin kai on aikuisten laita, et aika valmiiksi tehtyjä ruokia syödään ja ei liikuta... Se varmasti aiheuttaa lisää diabetestä.
Yleisesti ottaen on hyvä et ihmisiä laitetaan rasitukseen, mut se et pääpaino asian hoitoon täytyy löytyy kotoa. Eli kotona mittailua ja ravinnon tasapuolista nauttimista. Sen takia mulla meni hihat tän systeemin takia, kun olisivat vaan rasituksia tarjonneet, eikä mittaria kotiin. :headwall: Monilla kun eri ruuat nostaa sokereita eri tavalla ja kuka niistä tietää mikä itselle on pahaksi, varsinkaan jos ei oo mittaria. Itse siis välttelin juttuja mitkä rupes väsyttää tai janottaa... Ja kuuntelin muita.
Onneks vaavi on normaalin kokoinen ja EN oo kertaakaan täs raskaudessa voinut niin pahoin sokrujen kans kuin ekassa, joten vissiin mun syömiset ovat olleet ok...
Pikkujoulut Olivat mukavat. Ruoka oli hyvää. Sit oli visailua ruokalajien välissä. Baari oli ilmainen jne... Hienot bileet. Ihmiset juopuivat nopeaan ja kaikki halailivat minua sikana ja toivottivat onnee matkaan. Mun miehellä oli kans hauskaa, vaikka ei ollutkaan ketään noista ihmisistä tavannut ennen. Minähän aloitin duunit tuolla tänä vuonna...
Vessassa mimmit yrittivät udella kumpi tulee. Veikkauksia tuli molemmista mun masun muodon takia. :kieh:
Satuin sit olee vessassa (taas) kun puhe oli pidetty ja malja nostettu. Minut oli kans mainittu puheessa ja toivoteltu vauvan kanssa kaikkee hyvää...
Eli oli hauskat bileet. Minä vaan tietty väsähdin sit ja en jaksanut keskustella ihmisten kans enää. Mies kans puhui kuin papupata kaikkien kans ja lopulta oli pakko sanoo et nyt lähetään, mulla tippuu silmät päästä... :whistle:
Nyt on tuokin siis tehty ja takaisin normaaliin toimintaan.
Kaikille oikein kivaa sunnuntaita!!!!!!!

NP ja Tirri :xmas: 38+3
 
Tulin tännekkin toivottamaan Rauhallista ja rentouttavaa joulua kaikille!! :flower:

lähdetään aamusta ajelemaan omalle joulureissulle ja ei varmaankaan tule juuri konetta availtua sitten..
(ellen kerkeä vielä illalla tai jossain välissä käydä kuulumisia kurkkimassa ;) :D )

NP:lle toivotan onnea matkaan!! :D Kohta teillä oma pieni joulutonttu sylissä :heart: :xmas: Ihan tässä herkistyy..

Nyt menen pakkailemaan kun pikku mies nukkuu päikkyjä.. saa kaikki lahjat siirrettyä ilman uteliasta silmäparia ;)

danjuska ja vilma 26+1
 
Nimran vauva-arki kuulostaa kyllä aivan ihanalle :heart: Kivaa, että vauva on otettu noin ihanasti vastaan!

Toive, voi luoja! Vitsi mikä idiootti, mä olin ihan raivona itekin, kun kuin sun tekstiä. Ymmärrän, ettet vaan jaksais... Eilen, kun olin kavereiden kanssa viettämässä pikkujouluja, enkä juonut, niin alkoi vähän samantyyppinen idioottimainen ahdistelu. He eivät tiedä mitään raskaudesta, mutta alkoivat heti kyselemään ootko raskaana, kun en juonut. Siinä samassa tehtiin salaattia ja sit tää yksi pölö alkoi puhumaan listeriasta ja siitä, että ei pestä näitä basilikoja ollenkaan, niin katotaan, oonko raskaana. Koska listeriasta seuraa keskeenmeno jne. TIEDETÄÄN!!! Eli mua kytättiin, kun söin, että syönkö niitä pesemättömiä lehtiä!!! Ei jumalauta, se tyyppi on muutenkin mun mielestä pölö, mutta kuka noin pölö on? Sit se puhus jostain synnytyksistä ja muista ihan jotain soopaa. Kyllä oli ilta pilalla mullakin ja sen pitäs olla mun "kaveri"! Eipä ole enää... Yritetään vaan olla välittämättä, vai mitä Toive?

Äh, raivo... Nyt suljen suuni :x

Hyvää päivänjatkoa kaikille!
 
Höh, kyllä on ikäviä ihmisiä sattunut teidän tielle Toive ja Lymypiilo, mullekkin tuli myötätuntov**utus :kieh:

Danjuskalle myös sinne hyvää joulua toivotellen!!

Vielä painokeskustelusta, mulla bmi oli just ton 25 niin silti laittoivat sinne testiin, että aika herkästi ne sinne laittaa, eikä ole sukurasitetta ja alle 25 v olen.

Mymmyryykin kärsii iskiaisesta :hug: Sama homma mulla, eilen suursiivouksen suoritin juurikin pesuhuoneessa ja saunassa puunasin ja hinkkasin niin nyt on harvinaisesti heti aamusta vasen jalka ihan puuduksissa ja selkä kipee :(

Innolla mukana odottelen EM rakenneultraasi, se on niin ihana nähdä vauva ja kaikki on vartmasti hyvin. Onko teillä 4d siinä samassa? Meillä Joensuussa oli ja saatiin kuva siitä mukaan :D

NPeetä jännittää jo varmaan, onnea teille sinne!!!

Mä yritän parannella isännän pikkujoulu krapulaa parhaani mukaan täällä, vaikkei se sitä kyllä oisi ansainnu mut minkäs teet tälle hoivavietille.
Jouluun tulee laskettua jo öitä ihan kuin pikkuisena!

HAUSKAA AATONAATONAATONAATTOA KAIKILLE :D

UUNA 24+5
 
No jopas oli "mukava" juttu sullakin Lymypiilo.. Ja juu, pittää vaa olla välittämättä ni ei turhaan sit nostata verenpainettaan :D

NP:lle hirmusti tsempityksiä tulevaan sektioon! (jos unohan lähempänä toivotella, etkä vaiks oiskaa koneella täs välis) :heart: :hug: :flower:

EM onnee rakenneultraan!! Varmasti kaikki on hyvin :heart:

Tääl alkaa jo flunssa väistyä =) Ei oo enää kurkkukipua, ainoastaan nuhaa vähä.
 
Heip,
no onhan tyyppejä osunut Toiveen ja Lymypiilon tielle.. :kieh: Helppo sanoa, että jättäkää vain moiset omaan arvoonsa, mutta tiedän, että itse ottaisin itseeni.. Aargh. Tuo alkoi kyllä täälläkin potuttamaan.

Tuosta tulikin mieleen, että onpa ollut harvinaiset kiukkuinen olo viime viikot :eek: Kun olen hehkuttanut, ettei ole ollut mitään sen kummempia hormooniheilahteluja, mitä nyt pikku itkun tihruttelua tv:n ääressä jne. niin ärtynyt olen kyllä ollut. En ollenkaan rauhallinen oma itseni. Olen kyllä yrittänyt olla kotona pahemmin tuittuilematta :saint: Yksi päivä alkoi suorastaan v--ttamaan kun luin tuota tammikuisten pinoa ja siellä joku vatvoi miten haluaisi vauvan syntyvän tammikuussa, ettei vaan tulisi loppuvuoden lasta. Ihan kuin se olisi nyt se tärkein asia, milloin vauva syntyy :/ En normaalisti noista jutuista piittaa sen kummemmin, mutta juuri kun täällä niin moni joutui pienestään luopumaan niin otti NIIN pannuun.Piti laittaa koko kone kiinni!

Danjuskalle hyvää joulua!

Tuosta iskiaksesta, mistä Mymmyryy ja Uuna kärsitte. Minulla oli myös jossain viikoilla 20+ selkä välillä tosi kipeä ja neuvolasta ehdoteltiin jo tukivyötä. Sitten se meni ohi, nyt ei ole enää vaivannut. Joskus saattaa olla että painopisteen muutos ottaa selkään ja se menee sitten ohikin. Ja joskus taas sitten voi olla koko loppuraskauden kipeä.. Selkäsärky on kyllä inhaa, kun se vaikuttaa koko oloon niin paljon.

(.) Rauhallisemmin olen pyrkinyt ottamaan eikä ole enää niin suppaillutkaan. Lapset halusivat leipoa lusikkaleipiä, ja niitä tulikin sitten 5 pellillistä =) Vähän huono olen tuon taikinan mitottamisen kanssa.. Nyt on ainakin jouluksi herkkuja, en varmasti leivo enää yhtikäs mitään.. Syön vain :p Heti tiistain neuvolan jälkeen! Tuosta painokeskustelusta tuli mieleen, että itse en stressaisi varmaan tuota painon nousua niinkään, mutta jotenkin tuo neuvolan vaa'alle nouseminen ahdistaa. Onhan se uutta, että joku toinen vahtaa painoasi. Tottakai hyvästä syystä, mutta kuitenkin. (Siksikin on kivaa, että pääsen sinne vaa'alle ennen joulusyöpötteyjä!) Tuo sokerirasituskoe olikin muuten yllättävän positiivinen kokemus, se litku oli ihan juotavaa, tylsin juttu oli se paastoaminen ennen koetta.

Eliisalle ja Ennille oikein ihanaa joulua! Mukavaa kuulla teidänkin vauva-arjesta. Ja mikä ihana kuva :heart: Tahtoo oman nyytin myös!!!!! En ole ainoa täällä, joka hoppuilee, kun lastenkin suusta on lähipäivinä kuulunut useaan otteeseen että "Eikö se vauva voisi jo syntyä!" Taitaa tulla piiiiiiitkä viimeinen kuukausi.. :D

Nyt kauppaan, pakko hakea jotain syötävää, vaikka huomenna olisikin tarkoitus lähteä jouluruoat ostamaan. Täällä tuli muutes tänään vähän lunta ja on ihan pikkuisen pakkasen puolella, voi kun lumet pysyisivät!

Luminia ja neiti nro3 rv 34+2
 
Terppa taas!

Kiitokset kun sain täällä eilen aamulla päästellä höyryjä! Se helpotti oikeesti. Nyt olen jo huomattavasti rauhallisempi, mutta kyllä eilen vielä välillä sain itseni kiehumaan kun kyseistä naista muistelin :kieh:

Lymypiilo: :kieh: Ärsyttävä on kyllä sun "kaverisi". Näemmä sitten näitä pösilöitä löytyy mistä vain! Mutta tuo on kyllä törkeää, että koitetaan saada toinen kertomaan raskaudestaan ja "uhkaillaan" listerialla. Mä olen labrassa töissä, missä olen niin valitettavan usein törmännyt näytteisiin (sikiöiden,istukkaa) jossa listeria on jyllännyt niin tuo ei mielestäni ole edes pienellä pilallakaan hyvä vitsi. Potkut tollasen tyypin persuuksiin! :D

ElinaMaria:Oi, huomenna pääset näkemään vauvasi, ihanaa! Varmasti saat sieltä hyviä uutisia. Haluatko tietää sukupuolen jos on mahis? =)

Eliisa80:Voi mikä kaunotar teillä on! Oikein suloinen pakkaus :heart: Ihanaa, että kaikki on mennyt hyvin! =)

Luminia:Joo mä en kans ymmärrä tuota, että parempi jos lapsi syntyy tammikuun puolella. Tunnen monia ketä on joulukuussa syntynyt ja ihan loppupuolellakin niin ei he kovin traumatisoituneelta ole vaikuttaneet! Ja jos siinä on vain syynä se, että sitten joskus on viimeisten joukossa kun pääsee baariin ja saa ajokortin niin voi tsiisus sentään...Mä ainakin opettaisin omalle lapselleni, että kääntää aina asiat niin, että tulet olemaan aina se "parhaiten säilynyt" ja kyllä niissä baareissa ehtii sitten ihan tarpeeksi hillua :D Meillä mies toivoisi, että pysyi masussa tammikuulle, mutta mua ei henkkoht haittaisi yhtään jos Mini nyt päättäisi tulla maailmaan. Sitten se olisi jo totta, että vauva tuli! =)

Täällä monet ovat kovasti jo joulua laittaneet. Me ollaan laitettu kuusi kuntoon ja hyasintit kukkii. Ihana jouluntuoksu vallannut asunnon :xmas: Tänä vuonna kun ekan kerran vietetään kaksin joulu niin paistetaan itse kinkku (iiks) ja koitetaan väsätä porkkanalaatikko (iiks taas). Aattoaamuna sitten tehdään riisipuuroa. Muutenkin koitetaan kaupasta haalia paljon ruokia mitkä kuuluu joulupöytään =) Eiköhän me hyvä joulu saada ihan kaksistaankin. Ollaan aina oltu joulu miehen vanhemmilla. Tai aamu+päivä ensin mun äidin luona ja illaksi menty sitten anoppilaan, jossa viihdytty tapaninpäivään ja vielä silloin uudelleen mun äidin luo syömään. Eli koskaan ei omaa joulua olla tehty. Kuustakaan ei ikinä ennen olla itse laitettu. Mutta hyvähän se on nyt harjoitella kun perhettä ollaan kasvattamassa ;)

Oltiin eilen shoppailemassa ja hyvin jaksoin. Tosin täysin väsy olin kun oltiin reissu tehty ja pienet päikkärit otin, mutta viime yö (nyt se kolmas yö) meni hyvin ja nukuin kuin tukki! Muutama kivuton supistus tuli, muttei kummempaa.

Painosta täällä puhelitte ja turhamaisuudesta. Vaikka itsellä on nyt se 12kg tullut yhteensä (rv 38) niin se on kuitenkin niin maltilla tullut ettei se sillai "tunnu" missään :) Noh, paitsi öisin paikat särkee, mutta muuten. Ehkä oloa helpottaa myös se ettei ole mitään turvotuksia ainakaan vielä tullut niin olo senkin takia suht normi. Masupallo on kasvanut niin salakavalasti ettei sekään tuossa ahdista :D Mulla on vaan välillä ollut vaikeuksia löytää (siis ennen raskautta) tarpeeksi pieniä ja hyvin istuvia vaatteita kun normi koko oli 32-34. Paitoja löytynyt aina, mutta housut tuntuu, että aina liian isot! Mutta kyllä niitäkin vaan on kertynyt kun suurin osa myy kuitenkin aika hyvin laidasta laitaan kokoja :) Sanoinikin miehelle, että on saatava paino sitten takaisin siihen 48kg kun muuten saan ostaa todella paljon uusia isompia vaatteita :) Mun paino ennen tätä kolmatta odotusta oli aina 45-46kg ja jouduin lihotuskuurille, vaikka aina olen siis sintti ollut ja kuukautiset tulleet! Oli aika työn ja tuskan takana saada se nousemaan tuohon 48kg (halusin sen siihen terveellisesti), mutta nousihan se sitten siihen. Mulla ei siis ole ollut syömishäiriötä vaan puhtaasti kulkee geeneissä että nuorena ollaan todella hoikkia, mutta vanhemmiten voi käydä melekinpä päinvastoin! Äitini on hyvä esimerkki. Oli aina mun syntymään asti (sai mut 37v) todella luikku, mutta nyt vanhemmalla iällä reilusti ylipainoinen. Varmasti siihenkin vaikuttaa niin monet asiat. Mutta en aio stressata yhtään painon puolesta! Luotan, että kunhan muistan syödä terveellisesti ja edes vähän liikkua niin eiköhän se painokin löydä oman paikkansa syntymän jälkeen :) Ja turhamaiseksi lukeudun minäkin! Jos kauppaan menen tai asioille kaupungille ON saatava meikattua. Koiran kanssa voin mennä ilman meikkiä lenkille, mutta silloin naama on piilossa lippiksen alla ja kesäisin arskalasien takana :D Ja vältän sosiaalisia kontakteja muiden kanssa ;)

No, jaarittelinpas taas... :ashamed: Tänään jälleen poksuu ja profiilista löytyy tuorein kuva! Vyötärönympärys kasvanut sentillä ollen nyt n.96cm (jännäksi käy ehtiikö mennä satanen rikki :D ), mutta paino edelleen tasan 60kg. Mini möyrii. Olo hyvä. Onkohan jollekin tullut sinä päivänä kun on vauva sitten alkanut syntymään niin olo, että tänään se tapahtuu? Ois ihan tervetullut olo :D Tahtoo nähdä kristallipallosta koska se maaginen päivä koittaa! :D Tiistaina jälleen neuvola!

Vointeja murut!

Jo paremmalla fiiliksellä...Toive81 ja Mini 38+0 (POKS!) :heart:
 


Hyvää Joulua kaikille tasapuolisesti :xmas: :xmas:

Meillä kaikki melko hyvin vähän tutkimuksia tehty pojille ja tuloksia odotellaan tammikuussa saataviksi...sen tarkemmin en erittele kun joku mein kylän kyttääjä kuitenkin täällä tän löytää ja sitten taas jutut leviää.

Pojat on kasvaneet kovasti ja 3kk tauti kierre jo helpotti mutta nyt taas uusi räkätauti päällä.

Kaikille oikein ihanaa joulun aikaa ja hyvää uutta vuotta 2009 :flower:

Äitee kera Tarmon ja Topin (pojat tuossa kuvassa reilun 4kk,nyt ikää jo reilu 5kk)
 

Yhteistyössä