Keskenmenon jälkeen plussanneet Joulukuussa

Tervetuloa kaikille teille uusille ja paljon onnea!!!!!! :heart:

Sainkin lääkäriajan huomiselle... Eli huomenna selviää jo paljon, ett onko tapahtunut tuolla kohdunsuulla mitään muutoksia. Luulis, ett olis...

Mun hyvä ystävä tuli lapsineen tänään kylään... Toi mulle kukkia ja pullaa ja jätskiä... :p Nam, oli kyllä niin ihanasti tehty. Tuli niin paljon parempi mieli. Supistuksia nolla... Vauva ollut todella hiljainen tänään. Moni on sanonut sen enteilevän synnytystä, saapa nähdä kuinka täällä käy... No, huomenna olen ainakin viisaampi...

Riikkuli 40+2

Tervetuloa joukkoon Minda ja irtis,kenet muistan hyvin km.n jälkeen kuumeilijoista :heart: Ihanaa kun teillä on tärpännyt :heart: :heart:

Vimpula,ihana kuulla vauvantuoksuisia terveisiä =)

Riikkuli:Kivasti tehty sun ystävältä =) Mulla on sellanen kutina et sitten kun se synnytys alkaa,niin se alkaa täysin yllättäen...et ehi kissaakaan sanoa :D Saas nähdä miten käy..... =)

Irtis:Mietin aivan samaa näin jälkeenpäin,et miten ihmeessä kykenin työpaikalle silloin alussa,kun koko ajan väsytti ja oli sairaan paha olo... :eek: Voipi olla että sulla paha olo vielä kerkee pahentua...en kyllä halua manata,mutta kannattaa henkisesti varautua :D Tota väsymystä kesti mulla tosi pitkään.... Hyviä vointeja,ota rauhallisesti :heart:

Täällä on ollut kummallinen päivä... :/ Maha on ollut tosi outo töissä koko päivän. Pistää sieltä ja täältä ja vaikea kuvailla mutta koko ajan on ikäänkuin tietoinen kohdusta koska se tuntuu koko ajan :| Mitään kipuja ei ole ollut. Nyt täällä kotona on rauhoittunut...Mitä lie...
Muuten ei kummempia,jouluvapaita kieli pitkällä odotan :p Tänään oli sellanen fiilis töissä,et miten sitä jaksaa sinne äippälomaan asti,kun niin oli heikko olo |O No jos tuo on jatkuva olotila,täytyy soitella lekuriin...Pelottaa kun ei tiedä mikä on normaalia mikä ei. Onneksi nyt on hyvä olla :)

Repa ja kutvonen rv 18

hei ihanat naiset palstalla, pitkästä aikaan. käyn lukemassa joka päivä kuulumisia, mutta tiedättehän kuinka raskasta on kirjautua ja naputella pikainen viesti. nytkin toimin suorituskykyni äärirajoilla. ;)

riikkuli sun kuulumisia jännätään tietenkin oikein erityisellä huolella, oothan sä seuraava synnytysmaratoonari. siks se ei synny nyt, ku kaikki on varpaillaan. lähen huomenna yötöihin enkä muutenkaan ehdi koneelle, joten huomenna ois hyvä päivä tapahtua jotain. kyllä mä oon oma napainen, sun synnytyskin on kiinni mun sivuilla vierailusta :LOL:

myangel: :hug: sanaton täällä. voimia.

tervetuloa kaikki plussanneet. täällähän on oikein vilkasta. :heart:

repa mä oon myös kokoajan tietoinen mun kohdusta, vaikka kipeä ei olekkaan. tuntuu, aina välillä, jos liikkeet nopeita tai asento huono.

omanapa
ens viikolla punnitus ja ruokailusyyni. en kyllä mens, jos ei kuunneltais sydänääniä. pitää varmaan kaasupalloja piilottaa vaatteisiin jos ne keventäis mua vähän siel vaaalla. olo ok, mutta kyllä mä oon väsynyttä lihaa ku oon saanut noi duracelpuput nukkumaan.huh. hyvä et jaksan kaukosäätimen hakea, jos unohtunu tv.n päälle ja oon läsähtäny sohvalle. |O

t.hiidi + terminaattor3 16+?

Minda ja Irtis Paljon onnea plussasta :flower: ja tervetuloa tänne puolelle :hug:

Riikkuli Sitähän ne sanoo et vauva rauhottuu ennen synnytys rytinän käynnistymistä...ja sie tietty lähet laitokselle kun en pariin päivään pääse koneelle :headwall: no,ei vaiskaan...paljon tsemppiä koitokseen :hug:

Meillä on tää päivä ollu yhtä menoa ja meininkiä...päivällä kuopuksella tehoste rokote...siivousta...pakkausta...ruuan laittoa ja vielä oltiin joulujuhlassa just äsken tultiin kotiin ja arvatkaa kuka on hiukkasen väsynyt kun ei saanut nukkua päiväunia... :wave: siis voisin sammua tähän koneelle mut noi yhet mölyt on viel vauhissa tuolla sängyssä joten turha toivo ihan viel rauhottua..

Mie ja mies lähetään huomen aamulla reissuun ihan kahestaan,ei kyllä mennä kun tuuriin ja ollaan hotellissa yötä ;) (ilman lapsia) joten varmaan ihan mukavaa tulee olemaan,paitsi miulla on jo nyt noita poikia ikävä :'( hormoonit tekee tehtävänsä...

Tää ilta turvotus on aika mielenkiintoista,jäin sitten kiinni joulujuhlissa et odotan vaikka oli mahollisimman löysät vaatteet päällä ja se kuka hokas sen ni on kylän pahin kälätin joten nyt on kädet kyynärpäitä myöten ristissä et kaikki menee hyvin ettei tarvihe ruveta kelleen mitään selittää...

Mutta mukavaa keskiviikkoa ja torstaina virtuaalisiskot ja voikaahan paksusti

Äitee ja Tuplat 8+4

Ostin muuten monivitamiinejä joissa on sitä B6 vitamiiniä ja viikon olen nyt syöny ni olo on kohentunut jonkun verran...sen verran viel et milloin teillä pahoinvointi helpotti? nyt mietin tuskasena et onko kaikki hyvin kun ei ole niin voimakasta öllötys koko ajan :ashamed: tai sit johtuu kokonaan noista vitamiineistä.

Taidan tännekin ilmoittautua kun ajatukset on ehkä enemmän tämän ketjun suuntaisia. Km oli 2kk sitten. Ensimmäisestä tärppäs pillereiden jälkeen mutta meni alussa kesken. Sitten odotettiin menkat ja positiivisen testin tein jo itsenäisyyspäivänä. Silti vasta 4+1 menossa, joten varovaisin mielin kuten arvaattekin. Jotenkin aristelin tänne kirjoittamista, tunnen kai osittain syyllisyyttä kun meillä on kaikki mennyt tavallaan niin helposti vaikka km jouduttiinkin kokemaan. Ehkä pelko on vielä niin pinnassa mutta voi että kuinka ihanaa on olla raskaana. Ensimmäistä odotetaan ja aika olis sitten ensi elokuussa :heart: oikein ihanaa odotusta kaikille ja päätin että yritän nauttia joka ikisestä päivästä raskaana, kyllä luontoäiti on sen jo päättänyt kuinka tässä käy :heart: toivotaan parasta, ihan kaikille!

jee, syksyinen haavekin täällä!

äitee ja kaikki :wave: tasapuolisesti! löysin sitten infoa, että niin, kyllä se jatkuva pissaaminenkin kuuluu tähän alkuraskauteen... *huokaus* ei meinannu päästä bussilla töistä kotiin, ku oli haljeta rakko. mut ku ei tekis mieli vähentää juomistakaan, tuntuu koko ajan olevan kamala jano... onko teillä konkareilla/pidemmälle päässeillä hyviä vinkkejä tähän ongelmaan?

repa kiitos lohduttavista sanoista ;) :D itekin mietin tänään, että tää voi olla vaan introa nytte... että pian alkaa patarumpu, torvet ja jousetki tulittelemaan kunnolla :$

mut nati nati nytte! toivotaan, että me kaikki uudet keltanokatkin keikutaan täällä joukon jatkona vielä piiiitkään :)

Kiitoksia kaikille tervetulotoivotuksista =)
Nyt vasta luin tämän ketjun kokonaan läpi ja huomasin kanssa et täällähän on paljon tuolta kuumeilupuolelta tullut tänne. Tosi mukavaa :heart:
Mulla on ollut vähän hiljaisempaa viime aikoina tämä palstailu, kun meillä on juuri takana entisen asunnon myynti ja uuden osto. Nyt alkaa elämä vähäsen rauhoittumaan kun ollaan nyt asusteltu tässä talossa parisen viikkoa ja tavarat on jo melkein löytänyt omille paikoilleen.
Riikkuli: toivotaan et saisit pian oman käärön syliin! :heart:
Äitee: minkä nimistä monivitamiinia olet syönyt? Jos vaikka helpottais tähän mun kuvottavaan oloon.

Oma napa: Edellisten raskauksien aikana ei ole ollut näin kuvottavaa ja oksettavaa oloa kuin nyt on ollut. Välillä pystyn syömään vasta ekan kerran joskus puolen päivän jälkeen. Väsy ei ole onneksi kovin suuri, koska en minä niitä päikkäreitä pystyisi missään välissä nukkumaan. Turvotusta vatsan seudulla on aika paljon.. yhdet housut enää menee jalkaan niin ettei alkaa heti kiristämään. Muuten olo on tosi onnellinen :D

kiva kun syksyinen haavekkin tänne löysi =) itekkin kyllä oon lukenu kaiki elokuisten jutut, mutta en oo vielä uskaltanu mukaan, ehkä jossain vaiheessa, vaikka kai sitä täytys vaan tosiaan yrittää nauttia niin pitkään kun onnea riittää...

repaa piti onnitella muljahduksista :D ihanaa eikö ookkin =)

piti kysymäni että miten, oliko teillä pitemmälle ehtineillä alkuvaiheessa sellasta tuntemusta että kaikki menee nyt hyvin, vai oliko vaan kauhee pelko?? mulla on kyl muuten positiivinen mieli mutta kauhee pelko siitä että onko siellä ketään (ettei siis vaan olis joku ennakkoaavistus ) varmaan kyl vaikuttaa sekin että ei oo noita oireita vielä, toivottavasti vaan siitä johtuvaa
neuvolaankaan en oo vielä soittanu, jos tossa ensviikolla uskaltais, varmaan menee tammikuulle aika
tuli ehkä vähän sekavasti tää kysymys, mut jos joku ymmärtäis =)
mut nyt täytyy lähteä viemään pikkukoira ulos ennenkun on taas matolla lätäkkö =)

Riikkuli mitäs lääkäri sanoi - onko jo ihan kypsä tapaus :D :wave: Ihana jännätä teitä loppukiriläisiä :heart: Kohta sullakin on vauveli sylissä!

Irtis mä olen yrittänyt vähän "venytellä" rakkoa - eli että en ihan koko ajan hyppäis vessassa. Nythän tuo alkuajan pissitys on jo vähän mennyt ohi, mutta tosiaan yritin yölläkin sinnitellä että en kävis, kun siitä tulee heposti sitten sellainen tapa ja risaiset yöt. Ja kylläpä tuo rakko siihen tottui enkä kovin usein yöllä olekaan käynyt vessassa.

Repa jospa sulla on harkka-supistuksia? Ne on just sellaisia kivuttomia, saattaa vähän kiristää ja kohtu tuntuu kovana pallona. Tai sitten ihan vaan kasvua. Joka tapauksessa ei hätäilyä aiheuttavaa :) Ja ehkä sulla on hemppa laskussa jos on veto pois? Kohta pääset lomalle lepuuttamaan :hug:

hiidille virtuaali-energiansiirto :hug:

Äitee on jo reissussa... kivaa reissua ja tulehan sitten kertomaan kuulumiset kun palaatte :wave:

Syksyinen haave tervetuloa ja onnea :flower: :) Tännehän on nyt mukavasti tullut uutta porukkaa :wave:

Eliisa en nyt ehkä ole hirmuisen pitkälle ehtinyt, mutta vastaan kuitenkin :D Minä en alkuun uskaltanut edes ajatella olevani raskaana ja sitten kun oli pakko sen verran myöntää, niin ajattelin, että olen raskaana, mutta se ei tarkoita että vauvan saisimme :( Eli oli hyvin vahva itsesuojelu päällä kun pelotti. Vasta sitten kun np-ultrassa kaikki oli kunnossa, uskalsin alkaa luottamaan siihen vaistoon, joka tällä kertaa ei ole hälyttänyt millään tavalla (edellisessä oli kaikenlaista epävarmuutta ja pahaa aavistusta). Mutta edelleen on vähän sellainen, että vaikea iloita avoimesti, kun tuntuu, että joku kosto tulee jos liikaa hehkuttaa... :xmas:

Mulla on koko ajan nyt nälkä :eek: Vähän aikaa sitten oli vielä sitä ökö-oloa ja lämmin ruoka ei mennyt, mutta nyt on vähän väliä tosiaan nälkä! Alkaakohan paino nousta kohisten... :LOL:

syöppö 14+2

Tervetuloa kaikille uusille!!!!!! Ja onnea!!!!! :heart:

Täällä olen edelleen...
Lääkärissä käyty. Teki sisätutkimuksen, kuulemma näytti hyvältä, voi tulla ihan lähipäivinä... Ei sattunut mua oikeestaan ollenkaan toi sisätutkimus, vaikka lääkäri oikein koitti noita paikkoja väännellä ja käännellä... Ei edes yhtä supistusta saanut aikaiseksi. :headwall:
Sitten ultraan, ja sama juttu kuin viimeksi. Pään keskiviivaa ei saatu, koska vauvan pää niin alhaalla! :kieh: Elikkäs arvio tämä koko vain on, mutta tällä hetkellä painoarvio 4 kiloa!!!!!!!!!! :eek: No, parkuhan multa pääsi. Lääkäri lohdutteli, ett hän on synnyttänyt 2kiloisen keskosen ja 4,3 kiloisen kakkosen eikä ollut vaikiaa... No, kun pääsin kotiin, olen parkunut koko päivän. Ei mitään oireita, ett tää syntyis. Maanantaina neuvolassa mietitään jatko...Mä tulen hullux, jos tää menee maanantaille... :headwall: :headwall: :headwall:

Olen pahoillani, etten jaksa kommentoida nyt muiden juttuja. On niin kauheen paha olla...

Pukamasta sanoin lääkärille, niin hän totesi, että se ei ole edes iso... :LOL:

Riikkuli 40+3

Heipähei!

Äitee: Mulla oli tosi huono olo vain pariviikkoa jos sitäkään ihan alussa,sitten oli useita päiviä parempi olo ja sit yhtäkkiä saatto tulla aamuyrjö. Eli aaltoilevana jatku tonne rv 11 asti...

Syksyinen haave: Tervetuloa joukkoomme ja onnea plussasta :heart:

irtosora: mulla oli kanssa alussa tota kusella ravaamista sit se rauhottu ja nyt alkanu taas.... Konsteja ei löydy muuta kuin kohtaloon alistuminen :D

Eliisa:Kyllä mulla päällisin puolin positiivinen mieli oli tästä raskaudesta alun alkaen,mutta en uskaltanut luottaa enkä ehkä täysin vieläkään,että mitään ei tapahtuis.Mulla tuli rusehtavaa vuotoa pariin otteeseen alussa ja jo itkua tihersin kun olin varma että taas kävi huonosti... Käytiin yksityisellä sitten ultrassa rv 8+0 ja se oli suuri helpotus,kun kuultiin syke ja nähtiin että siellä oikeasti joku on... se oli eräänlainen käännekohta,sen jälkeen uskalsin jo uskoa että meille vaava vielä tulee ja vasta tässä vaiheessa varasin neuvolaan ajan. np-ultra vahvisti tunnetta että tällä kertaa kaikki menee varmasti hyvin. Kyllä nytkin jännityksellä odotan rakenne ultraa ja pelästyn aina kun jotain poikkeavaa tunnetta masussa tms... kai sitä huolehtii hamaseen loppuun asti :ashamed:

Stoppis: mietin itekkin että jos ois harjotussuppareita,ei oo kyllä hajuakaan miltä ne oikeasti tuntuu,mutta mutta... tänään on ollu iisimpi masupäivä =) Kyllähän se kasvaakin kovaa vauhtia näillä viikoilla,et tiedä häntä... :D

Riikkulille voimia viimesiin hetkiin...ja pukamalle terkkuja ;) :LOL:

Sain tänään sanottua töissä,että ei iltavuoroja mulle kiitos...Sisältää aika paljon nostelua ne nimittäin. Mulla alkaa aika paljon käymään vatsan päälle raskaat taakat...

Mies on opiskelupaikan pikkujouluissa ja täällä iseksein kuppaan...taidan mennä telkun ääreen. Hyviä vointeja siskot :wave:

Repa ja kutvonen rv 18+1

stoppikselle kiitos energia siirrosta. sitä tarvitaan.
riikkuliei sen synny koskaan, ei ainakaan kahteen päivään ;) ajattele näin jos se sitten huijaantuis yllättämään sut. ja ei siitä kolmesta s.stä oo mitään hyötyä. pitää vaan sinnitellä (terveisiä nimimerkki aina kaks viikkoa yli lasketun ajan). toi on v-mäisin vaihe koko odotuksessa :hug: :heart: voimia.

miks mä oon täällä vaikka piti olla poissa?pojalla puhkes yöllä tärykalvo korvasta, ja taas ollaan saikulla. kyllä noi pöpöt taas jyllää, ku on tälläinen lämmin talvi. :(

ai niin mä tunnen liikkeet jo nyt 16+jotain, vaikka aina ennen on tuntunu vasta 20+jotain. ehkä tää enteilee, ettei tarvis taas tarvis tässä raskaudessa kärsiä tota riikkulin tän hetkistä piinaa. ;)

piti vielä sanomani, että tää se on kiva pino, ku kaikki on niin erivaiheissa raskauksissa. kaikilla on joku vaihemeneillä joka itsellä on just menny tai tulossa. tykkään :heart:

hiidi & terminaattor3 16+jotain

Het alkuun ).( eli eilinen päivä meni aika tulisilla hiilillä ja tämä aamu samaten, kerkesin jo kaikki miettimään että oireet on kadonnu ym. Sit kun oltiin parkkihallissa lääkärille menossa niin tuli semmonen olo et kaikki on hyvin =) Lääkäri teki sisätutkimuksen ja sen jälkeen ultrattiin...seuras hetken hiljaisuus ja mun pulssi kävi varmaan siel 200 :D Sitten ruutu käännettiin muhun päin ja lääkäri esitteli alkion, napanuoran ja ruskuaispussin..."niin ja sydän tuolla läpättää kovaa kyytiä :heart: " pari helpotuksen kyyneltä vierähti ja kysyin sitten että saiskos toi tuleva mummi tulla tuolta odotushuoneesta katsoon kun mies ei päässy mukaan, siinä sit kolmisteen ihmeteltiin ja katseltiin kun kaveri temmelsi menemään ja pyöriskeli minkä kerkes :D aivan ihanaa :heart: :heart:
Koko vastas myös viikkoja ja kaikki näytti oikein hyvältä! Mummi oli jo jossain välissä kerenny ostaan sen kirjan "minun odotukseni"(?) ja anto sen heti autossa mulle, nyt vaan täytteleen niitä ensimmäisiä sivuja...onko muuten teillä muilla ko. kirja?

Syksyinen haave onnittelut plussasta ja tervetuloa mukaan :flower:

Huh, mä oon ihan sekasin onnesta...taidan mennä hetkeks rauhottuun :)

Gatsu rv 7+6

Tänään oli yksi elämäni kauheimpia päiviä. :'( Meidän tyttö putosi aamulla yläkerran rappuset ylhäältä alas asti. melkein sain kiinni,mutten ihan kuitenkaan :(
Oli tosi järkyttävää juosta rappusia alas tytön perässä ja nähdä kuinka tyttö pyöri alas. Tytön elämä meni kuin filminä silmissäni. Luojan kiitos tytöllä oli matkassa paljon suojelusenkeleitä ja selvittiin kuhmulla ja naarmuilla.
Lääkäriin lähdettiin tytön kanssa heti ja onneksi terveyskeskus on meidän lähellä, niin päästiin sinne todella nopeesti. Minä itse menin sen putoamisen jälkeen jonkinlaiseen shokkitilaan. Lääkärissä tyttö touhusi kuin ei olisi mitään tapahtunutkaan. Lääkäri sanoikin lopuksi et enemmän on minusta huolissaan kuin tytöstä.
Onneksi minun vanhempani tulivat illaksi meille kun mies lähti töihin. nyt minulla itsellä olo alkaa normalisoitumaan ja tytöllä ei ole muuta kuin muistona kuhmu otsassa ja nenän päässä ja kyljissä naarmuja. Viikonloppuna mies ja isäni tekee tuon rappusten yläpään turvallisemmaksi niin ettei vahinkoja enää tapahtuisi.
nyt taidan mennä kokeilemaan jospa saisin unenpäästä kiinni. Menen tuonne rakkaiden aarteideni viereen :heart:
Huomenna kirjoittelen sitten enemmän kun aivoni toimivat vähäsen paremmin..

huomenia! mulla kans välissä tulee pakokauhu että onkohan kaikki hyvin...Pelottaa..kai se on aika normaalia kun on km takana kummittelemassa...
ja pitäiskö kaikki olla hyvin kun on noita raskausoireita ...siis kauhia kuvotus joka huipentuu siihen että annan periksi ja oksennan ainakin 1-4krt päivässä ,ja tissit aivan järkyn kipeet.
eilen illalla tuli yhtäkkiä sellainen tunne että ei öklötä ollenkaan mutta nyt kyllä palannu takaisin......tuntuu että pitäis käydä halimassa pönttöä... :x

Tervetuloa uusille! Kovasti onnea ja paljo tarrasukkia!!!! :heart: :heart:

:heart: :llä Arska ja säde 5+6

Gatsu: Ihanaa, ett kaikki oli hyvin... :heart: Muistan niin tuon tunteen, kun olin alkuraskauden ultrassa, itkuhan siinä pääsi, kun lääkäri sanoi, ett täällä sykkii pikkuinen sydän... :heart: Hurjasti onnea ja nyt nauttimaan raskaudesta. :hug:

Minda: Hui, onneksi selvisitte säikähdyksellä.... :hug: Mä oisin varmaan kanssa ollut ihan paniikissa...

Aurinkoenergiaa: Oireet kyllä kertoo sulla, ett kaikki varmasti kunnossa... :hug: Ja kyllä se keskenmeno vaan kummittelee alkuun siellä mielessä, mutta älä huoli, sulla ja pikkuisella kaikki varmasti hyvin...

Niin, minä täällä taas... Eilen itkin koko päivän, menin hullulle kävelylenkille, join jopa lasin punkku (kun olen kuullut, ett voisi auttaa), alennuin jopa nännien hierontaan, kun kuulemma erittää oksitosiinia, hieroin jalkapohjia: Tulos 0 supistusta, olo on mitä mainioin ja mä tulen hullux... :headwall: :headwall: :headwall: :headwall: Ei tämä pikkuinen halua tulla ulos, auttakaa!!!!!!!!!!Mä en pysty nukkumaan, en mitään... Olen täysin lamaantunut, kun mietin vain miten paljon hän painaa, joudunko käynnistykseen ja olemaan sairaalassa joulun... Joulufiiliskin mennyt kokonaan... :( Olen kauhea valittaja, tiedän, mutta kun tahdon jo nyytin syliini... :xmas:

Painun pois valittamasta!!!!!!!!!!!!!

Riikkuli 40+4

Heippa!
Gatsulle eka onnittelut hellusesta ultrakokemuksesta :heart: :flower: .

Toivottavasti olen muistanut toivottaa myös jokaisen uuden plussanneen tervetulleeksi :flower: !

Minda, toivottavasti teillä voidaan kuhmuista huolimatta nyt hyvin ja äidinkin pulssi alkaa tasaantua. :hug:

Eliisa80 kyseli alkuaikojen tuntemuksista. 06/07 keskenmenon jälkeen aloin odottaa 09/07 lopulla. Aluksi pelotti ihan sairaasti, mutta neuvolatädin hyvällä rohkaisulla yritin väen väkisinkin nauttia alkuraskaudesta. Hän sanoi jotenkin niin ihanasti, että 'keskenmenoa ei voi mitenkään estää.. ja jos kaikki meneekin ihan hyvin, kuten todennäköistä on, niin sua voi myöhemmin harmittaa se, että et uskaltanut nauttia ja olla onnellinen alkuaikoina.' Joten minäpä sitten yritin olla reipas ja optimistinen (jopa niin, että mieskin välillä toppuutteli) ja hyvä niin. Ehtii sitä surra taas vaikka kuinka paljon jos huonosti käviskin.

Riikkuli se pysyy vastentahtoisen sinnikkäästi mukana odottajissa. Tekis mieli siteerata taannoista Kummeli-rallatusta tyyliin 'mukanaaaa kuin peräpukamaaa'... ;) . Toivottavasti et pahastunut :hug: . Koita jaksaa vielä muutama päivä. Kyllä me kaikki sit täällä punnataan ja ponnistetaan sun puolesta vauva nopsasti maailmaan, kunhan eka saadaan vaan ne supistukset sieltä tulemaan. :xmas:

).( .. vai pitäisiköhän kohta alkaa käyttää tunnusta (.) :LOL: .
Vatsa muljuu mukavasti nyt jo päiväsaikaan. Mikään muu ei sitten vissiin kasvakaan. Paino on edelleen siellä -5-6kg ekasta neuvolakäynnistä, eikä tunnu nousevan. Laatta lentää päivittäin :x . Onkohan mun hampaista kohta jäljellä enää mitään :ashamed: ...

-A-

Hellou naiset! :wave:

Repa niin en muistanut sanoakaan, että mullahan on jo nyt ollut joitain kivuttomia supistuksia (lähinnä olen huomannut pari kertaa seksin jälkeen ja pari kertaa herätessäni selältäni aamulla kun rakko on täynnä - silloin kohtu tuntuukin tooooosi korkeella kun täysi rakko sitä jotenkin puskee). Juu kannattaa kieltäytyä hommista jotka ei tunnu hyvältä töissä ettei tule remppaa! Hyvä kun sait sanottua!

hiidi voi toista, paranemista pojalle! :hug: Ja samaa mieltä,e ttä hyvä pino on =)

Gatsu onnea ihanista ultra-kuulumisista :flower: =) Kyllä se aina vähäksi aikaa helpottaa!

Minda olipas säikäytys :( Mutta onneksi ei pahasti käynyt kuitenkaan :hug: Niin se vaan on, että noille muksuille väkisinkin jotain jossain vaiheessa käy - ei voi kun toivoa, että ei pahasti kävisi!

arskaenergiaa eiköhän me kaikki olla alussa oltu huolissaan vaikka mistä :hug: ja myöhemminkin... Sulla on kyllä sellaiset oireet, että ei pitäisi olla pelkoa... :hug:

Riikkuli valita vaan ihan sydämesi kyllyydestä :D Kyllä me ymmärretään :hug: Uskon kyllä että vauveli sieltä hyvin tulee kun aika on, vaikka koko nyt sinua mietityttääkin! Ja jos käynnistellään, niin eiköhän kalvojen puhkaisu riitä, jolloin synnytys ei ole sen rajumpi kuin muutenkaan (jos niille tropeille menee, niin sitten saattaisi olla rajumpi). Meillä siis kuopus käynnistettiin ettei kasvaisi liian isoksi ja kalvojen puhkaisu riitti - supparit alkoi puolen tunnin päästä ja siitä 4 tuntia niin typy oli sylissä =) Tsemppiä :wave:

Nythän mä tajusinkin, että poikkean teistä sen verran, että kun meillä oli keskeytys, niin minä en sitä keskenmenoa ole oikeastaan pelännytkään (mitä nyt alkuun pelkäsin kovasti että olisi KU), vaan sitä että jossain ultrassa taas paljastuu että pienellä on pahasti vialla... ja rakenneultrahan on vielä edessä... Vaikka np-ultrassa putosikin valtava taakka, niin varmasti olen taas tammikuussa ihan hermona... että tiedätte jo nyt varoa :LOL:

Amira sulla on kyllä ihan riittävästi ollut tuota laattaamista :( :hug: Vramaan muuten käy hampaille... syö ksylitolipurkkaa aina joka laattaamisen jälkeen :D *hammaslääkärit suosittelevat* :LOL: (jaa miten niin viiraa... :LOL: )

Joo, vähän siis viiraa, kun olin ihan poikki tuossa enkä saanut unia otettua kun pätkissä kun mies ei ollu vielä tullu ja penskat meuhkasi ja nyt oon ihan töttöröö eikä tietenkään nukuta nyt kun vaikka voisi... no, ehkä taas ruuan jälkeen on vetopois...

stoppis 14+3

moi :wave:
en kyllä pysty jokaselle huikkaamaan jotain henk. koht., sen verran on pää pyörällä työpäivän päälle, mutta ottakaa yleisesti vastaan hyviä ajatuksia raskauteenne mukaan meikäläiseltä :)
mitähän mun piti kirjottaa... no mindalle ainakin, että hui kamala, ymmärrän hyvin suuren pelästyksesi! onneksi oli suojelustyyppejä matkassa ja lopulta vaan reippaan tytön maine kasvoi ;)
riikkulille toivon pikaista helpotusta! beibi tulee vasta kun hän on valmis, toivottavasti kuitenkin tosi pian. siellä hän laskee, "nyt, nyt, nyt, nyt", ihan niinku me likkoina hyppiksen ääressä mietittiin, että koska uskaltaa mennä sisään :)
ää, en mie muuta tänään keksi :) öklötys hävisi, hullu väsymys ja pissahätä myös, mut tissit kipuilee (mitenhän pärjään fysioterapiassa huomenna, kun mua pitäis väännellä ja käännellä... pitääpi keskustella terapoijan kanssa) ja vasemmalla tuntui erityisesti viime yönä jotain lähes jatkuvaa pientä pistoa, tms. ei se paljoa tunnu eikä jatkuvasti, joten en siitä ainakaan ala huolestua.
kuulkaas, öitä ja päiviä teille! nähdään!

huomenia rakkaat!

meillä (mulla ja säteellä ) olo on tänä aamuna outo...eli hieman öklötystä on muttei paljoa, kaikki vaan kuitenkin nousee pois mitä saa nielettyä alas...outoa...
ainoana mikä pysyy edes vähän aikaa on greippimehu..saahan sitä juoda???
tissitkin ovat koko ajan vaan aremmat, ja enemmän turvoksissa...kohta poksahtaa :LOL:
tai ei sais nauraa..ihan oikeesti...tytön aikaan silloin suureni b-d:hen ja jäi imetyksen jälkeen c:hen ja pojan aikaan suureni c-e:hen ja imetyksen jälkeen palautui melkein c:hen (toinen jäi huomattavasti isommaksi ) ja nyt tuntuu että ei sovi liiveihin (c-kupin liivit ) jo tässä vaiheessa :eek: :eek:

mutta ihanata perjantai päivää teille ja alivuokralaisillenne!!

Ja Riikkuli: tsemppiä kovasti sinulle! Koita jaksaa! olet mielessämme!! :hug: :heart: :heart: voisinpa vaihtaa olotiloja kanssasi!

On taas niin valvottu yö takana... |O

Eilen harrastettiin miehen kanssa seksiä ihan just käynnistys mielessä... No, jopas alkoi taas tapahtua... Alkoi ihan hirmuiset kivut alavatsalla ja alaselässä. Odotin, ett ne muuttuis säännöllisiksi ja alkoihan niitä tulla sitten 3-4 minuutin välein. puoltoista tuntia supisteli säännöllisesti ja muuten 5 tuntia supisteli. no, menin sänkyyn ja sanoin miehelle, ee jos nää jatkuu, niin lähetään. no, 15 minuuttia ja ne loppui kuin seinään... :headwall: :headwall: :headwall: :headwall: Mä alan oikeesti tulla hullux!!!!! Mahtaako tommoset supistelu/kipusessiot olla vaarallisia vauvalle???? Normaalisti hän kyllä on liikkunut, mutta ajattelin, ett kyllä ne varmaan raivas taas hänelle tietä... Oli meinaan todella kipeitä...

No, nyt sitten olen taas koko aamun parkunut täysillä... Tää ei kyllä enää ole mitään rentouttavaa valmistautumista vauvan tuloon, kun mä en pysty nukkumaan, en syömään, itken vaan ja mulla olis lapsikin hoidettavana. Mun täytyy varmaan vaan soittaa tänään neuvolaan ja kysyä, ett mitä tapahtuu. Vauvan koko mua huolestuttaa tosi paljon. Koska se pää oli niin alhaalla, ettei siitä saatu mittoja, se oli vaan arvio se 4 kiloa sillä hetkellä. Ja mä olen jo pitkään sanonut nlatädille, ett mulla om olo, ett siellä on iso vauva eikä mua ole kuunneltu!!!!! :kieh:

Anteeksi tää vuodatus taas, mutta mä kaipaan sairaasti nyt tukea ja neuvoja, kun ei mulla ole ketään, joka ymmärtäis mun tilanteen...

Aurinkoenergiaa: ihanasti kirjoitettu... :hug: Heti tuli pikkasen parempi mieli, kun tietää ett joku ajattelee...KIITOS :heart: Saa greippimehua juoda, mä olin sen suurkuluttaja raskautta yrittäessä ja monta viikkoo raskauduttuani...Nam, se on kylmänä hyvää. Rupes heti tekemään mieli...

Voi tota, mun esikoisparkaa, kun joutuu ihan hullua ja itkevää äitiä katsomaan. Ei tee hänellekään varmaan kovin hyvää.... :/

Riikkuli 40+5

Minda syön noita multitabs family vitamiinejä ja miulla ovat ainakin auttaneet.Onneksi tytölle ei pahemmin käyny ja varmasti säikähdit :hug: Meilläkin on yläkertaan menevät rappuset vielä aika livakat kun ovat ihan uudet mutta kunhan yläkerta valmistuu niin portaisiin tulee liukuesteet ni ovat turvallisemmat kulkea.

Riikkulille Paljon voimia loppu aikaan ja toivotaan että pieni päättäisi kohta tulle jotta saisitte olla joulun kotona.

Kävin aamulla neuvolassa ja kaikki on hyvin,paineet ok.painoa tullut 1kg lisää (ehkä reissulla jotain osuutta asiaan),pienten sydänäänetkin kuului pienen etsinnän jälkeen =)

LA aika siirtyi päivällä aikaisemmaksi mutta sitä ei tarvitse vaihtaa kun miut leikataan kuitenkin ja todennäköisesti heinäkuun alussa riippuen tietysti pienten kasvusta ja voinnista ja siitä et tuleeko se myrkytys taas vai ei...se on muuten ainut asia tällä hetkellä joka mua pelottaa loppuraskaudessa...NP-ultra on joko jouluviikolla tai joulujen välillä,pitää maanantaina soittaa ja varata aika.

Olokin on tasoittunut nyt mutta aaltoilevaa pahoinvointia on jonkun verran vielä...

Olen jotenkin todella onnellinen...mulla on ihana rakastava mies,pienillä on tällä hetkellä kaikki hyvin,poikien sairastelut on helpottanut vielä kun sais ton kuopuksen kaikki allergiat selville ni olisin todella tyytyväinen

Äitee ja tuplat 9+1

Riikkuli Pikaisesti vain tulin sinua tsemppaamaan! Mun esikoinen painoi 4300gr ja silti synnytys meni kutakuinkin normaalisti. Toinenkin painoi 4000gr ja ponnistusvaihe kesti kokonaista 1 min., niin että älä huoli vaikka vähän normaalia isompi vauva tulisikin, hyvin se silti menee. Minusta ainakin on vaan hyvä kun ovat olleet vähän isompia, tuntuu että on helpompi sitten käsitellä. Sinullakin on kuitenkin jo aiempi synnytys takana, kaikki tulee menemään hienosti, usko pois! Voimia sinulle!

Puella ja Kompiainen 21+3

Yhteistyössä