Keskenmenon jälkeen plussanneet Joulukuussa

Nyt on sitten joulu ohi..
Meillä lapset on parantunut flunssasta ja onneksi ei iskenyt minuun ollenkaan.
Viikko sitten torstaina kävin ekassa neuvolassa. Kaikki arvot oli onneksi vielä hyvin. Minulla kun on ollut molemmissa raskauksissa vähän ongelmia. Ekassa tuli raskausmyrkytys ja toisessa oli sokerit liian korkealla. Sykettä ei silloin vielä löydetty ja olin koko joulun aivan huolesta soikeana, mut nyt torstaina kävin uudestaan neuvolassa ja syke löytyi heti :heart: Eka ultra on 12.1

Riikkulille: Paljon Onnea pikkuisesta :flower:

Tinii ja Katjuska: onnea plussasta ja tervetuloa mukaan :heart:
Äitee2: kaurapuuro voisilmällä on tällä hetkellä sellainen ruoka mullakin, jota pystyy syömään niin ettei alkaa kuvottamaan :D Ja onnea ihanista ultrakuulumisista =)
SatuKa: Oli varmaan aikamoinen yllätys ultrassa. :) Onnea :flower:
AE: toivottavasti pahoinvointisi helpottaa. Itsellä ei noin pahaksi ole pahoinvointi yltynyt mut kuvottava olo on koko ajan :x

Onnellista uutta vuotta kaikille!

Onnittelut uusille plussanneille :flower: ja lämpöiset tervetulotoivotukset jahka uskaltaudutte tänne puolelle =)

Onnittelut myös meidän tuplakaksikolle hienoista ultrakuulumisista =)

Stoppis, juu aletaankin sit vaihteleen raksakuulumisia että "näin ei kannata tehdä...me kokeiltiin" :LOL: mut on se sit varmaan loppujenlopuks aivan ihanaa kun saa kantaa tavarat omaan uuteen kotiin ja mikä tärkeintä, saa myös sen nyytin sinne :heart: (että hän kun sit kasvaa niin voi piirrellä seiniin ym. uudet sisustuskuviot) :D

).( toissayönä heräsin oksetusoloon ja muutaman tunnin pidättelyn jälkeen juuri ennen neuvolaan lähtöä oli pakko antaa periks ja halata pönttöä...neuvolassa kuitenkin käytiin ja kaikki pissat,hempat ja verenpaineet oli ok. Nyt sit np-ultraa odotellaan joka on 10.1.08.
Oksentelu jatkui sit iltapäivällä ja oli kyllä aika jyrätty olo...yhden päärynän sain pysymään sisuksissa. Että nyt on sit mahatautikin sairastettu...

Jospas sitä varovaisesti jo antais tietonsa listaan :kieh:
teen vaikka ite rivin, niin on sitte helppo lisäillä eli...

Katjuska-78.......29......SAS........KM 11/07.......3. Niin ja LA on näillä näkymin 1.9.2008

Tänään tein malttamattomana varmistustestin ja kyllä se viiva siinä vahvistunut on :heart:
Mitään sen kummempaa oiretta ei oo viel ollut...ehkä väsymystä vähän ja palelua ja välillä ihan pientä etovaa oloa, mutta eipä mua koskaan oo niin kauheesti yököttänyt, kun en kertaakaan oo raskauden aikana pytyn kanssa joutunu lähempää tuttavuutta tekemään ;) mutta kerta se ois ensimmäinenkin :kieh:

mutta koetanpa päästä tässä jyvälle jutuista niin ossaa sitte paremmin kirjoitella...tuplia taitaa ainakin parilla olla tulossa :heart: :heart:

onnittelut satuka tuplista :D johan nyt tuntuu olevan oikeen liikkeellä tuota tuplaodotusta =) osasitko mistään aavistaa vai tuliko ihan yllätyksenä?

äiteelle onnittelut hyvästä ultrakäynnistä =)

stoppis ollaan yhdessä outoja ei mullakaan oo tissit juurikaan yhtään kipeet, luultavasti aiemmat raskaudet ja imetykset on vieny koko tuntoaistin niistä =) sit tuntuu jos lujaa tökkää :D

irtikselle piti sanomani kun luin tuota elokuisten keskustelua, että eipä munkaan maha vielä kasvanu oo, vaikka tuolla monilla näyttää jo pullistuneen, iltasin on turvoksissa mutta laskee kyllä aamuks. mutta eipä nää meidän pienet oo vasta kun parin sentin kokosia niin ei ne kovin vielä voikkaan ulospäin näkyä =) toivotaan kuitenkin että masuissa kaikki silti hyvin

tini ja katjuska onnittelut ja tervetulotoivotukset täälläkin puolella =)

repalle tsemppiä maanantaille =) kaikki on varmasti ihanasti

oma olo edelleenkin melko normaali, makeeta ei tee mieli ja sellanen ihan heikko ällötys voi välillä olla mutta tosi lievästi, saa nyt sitten nähdä.
aattelin kysyä ens keskiviikkona neuvolassa että josko jo kokeiltas kuuluisko ääniä kun viikkoja on sillon 8+6 mutta en tiä suostuuko täti kuunteleen eikä kyl varmaan ees kuulu vielä mutta kysyn kuitenkin =)
mutta nyt täytyy lähtee kohta suunnitteleen jotain iltapalaa lapsukaisille jotenka :wave: ja iloista uuttavuotta kaikille =)

eliisa 8+2

Heipähei :wave:

Gatsulle voimia pahaan oloon :hug: ja hyvä että Äitee on löytänyt kaurapuuron :D

Toivottavasti Viivinin pikkuinen toipuisi pian flunnsasta ja kiva kuulla että arki on alkanut rullaamaan =)

SatuKa: Oih!!! Onnea tuplista :heart: :heart: Miltäs se ajatus näin sulattelun jälkeen tuntuu? =)

Omaa napaa.... Sain sitten pe iltana aivan kauhean paniikkikohtauksen kun niitä liikkeitä ei vaan tuntunut :ashamed: Siihen asti olin saanut mielen rauhotettua,mutta kun yksin pyörin täällä kotona kun mies keikalla,niin alko mielikuvitus jyllätä... Niinpä otin ja menin polille sydänäänet kuuntelemaan. Ekaks ei meinanut edes löytää,kun kuunteli sellasella koneella mikä on isommille mahoille tarkotettu,kuulemma. Mut sitten se ihana tiheä syke kuului ja hyvältä kuulosti :heart:
Oon ihan tyytyväinen että menin,olis vaan menny viikonloppu hermoillessa. Muutama muljahdus on nyt tuntunut sen jälkeen,mut aika hiljanen on kaveri edelleen. Huomenna sitten nähdään onko kaikki muuten ok =) Jänskättää!!

Sit ilettävämpi juttu,meinaan hiiva :ashamed: Luulin saaneeni sen oireettomaksi ilman lääkkeitä,mut sepä ilmesty takaisin valkovuodon koostumuksesta päätellen jota piisaa... :ashamed: :ashamed: Kutinoita ei kyllä pahemmin oo,mutta tänään alotan kuurin...tai huomenna. Yök!!!
Anteeks että jaoin tämän kokemuksen teidän kanssa :x

Mutta huomista jännäämään... :p

Repa ja kutvonen rv 20+5

Vihdoin ja viimein työviikko takana! Nyt sitten keskiviikkona lääkäri varattuna ja katotaan jos nyt sit saisin sairaslomaa loppuajaksi, siis kaheksi viikoksi ennen kuin äippäloma virallisesti alkaa. Eiköhän se setä mulle sen kirjoita kun jo aiemmin lupaili.

Repa hyvä että sait mielenrauhan polilla käytyäsi, sitä vaan hermostuu niin helposta varsinkin raskauden alussa, sulla nyt on jo puoliväli hienosti ylitettynä! Ja onnea huomiseen ultraan, tuu sit kertoon sieltä kanssa kuulumiset! Meinaatteko kysyä kumpi sieltä ois tulossa? Meillä on nyt avoinna se tieto kun piti mennä 4D:hen ja se sit jäi, sen näkee sit maaliskuussa onko hänelle tullu munat vai ei
:LOL: rakenneultrassahan meille ei satavarmasti luvattu mitään. On mulla ostettuna jo sekä vaaleenpunasia ja -sinisiä vaatteitä, tytölle nyt käy kummat vaan mut en mä pojalle alkais vaaleenpunasta pukeen, ainakaan julkisille paikoille mentäessä.

Eliisa mulla ei neuvolantäti suostunu kuunteleen sydänääniä dopplerilla kun vasta joskus kun olin ollu np-ultrassakin jo. Sanoi etten sit turhaan huolestuis, olinhan jo ollu alkuraskauden ultrassakin ja siellä ännet kuullu, kuulee kuulemma harvemmin neuvolassa ennen rv 10 tai oisko ollu jopa enemmänkin.

Onnea Katjuska vielä, en muista oonko jo onnitellu, lisään sut nyt listan hännille! Oma raskaus tuntuu olevan jo ihan loppusuoralla kun tänne saatiin jo syyskuisiakin!

SatuKa onnea hurjasti tuplista :hug: :heart: , miltäs tuntuu?
Mun mielestä tosi hieno ja ihana juttu!!

Mihin on muuten Pulttis hävinny?? Huhuu?? Kuulumisias kaivattais :attn: :attn: :attn: :attn:

Wiivi tervetuloa takaisin Suomeen! Oli varmaan ihana reissu, niin paljon odotan et päästään itekin taas sinne!!!

Stoppis ei munkaan tissit oo kyllä pahemmin kipeet ollu, ehkä ihan alussa oli arat mut ei enää. Eikä oo kyllä yhtään kasvanukaan, kaikki vanhat liivit mene päälle, hyvä niin. Ne yhet äippäliivit ostin ja oon paljon pitäny kun ne ei purista mistään ni ei ahdista, vauva kun on jo aika ylhäällä ja alkaa jo painaa tonne tissien alle palleaan.

Äiteelläkin oli iloisia ultrakuulumisia, onnea niistä! Sä pääsetkin ihanan usein kurkkaamaan masuun! Onko kaikilla kaksosten odottajilla niin?

Amira mä mietin kanssa vähän aikaa sitten et kauheeta odotusta ollu tää koko vuosi, ensin kun tuli se tuulimuna ni odoteltiin et jä
lkivuoto loppuu ja tulis ekat menkat, sen jälkeen odoteltiin et menkat ois myöhässä ja olihan ne, sit oli vuorossa alkuraskauden ultra, np-ultra, neuvola, rakenneultra ja nyt tässä odotellaan vaan seuraavia neuvolakäyntejä et saa kuulla :heart: -äänet, äippälomakin alkaa mulla just enkä kyllä millään malttais odottaa synnytystäkään ja et päästäis vauvan kanssa kasvotusten! Huh huh.. rankkaa on!

Irtosora syötkö jo rautaa? Senhän pitäis auttaa väsymykseen. Mulla on jääkaapissa pullo rautalitkua, luontaistuotetta, eikä oo muuten yhtään pahanmakuista, siinä on Tuuli Matinsalon kuva kyljessä ja on nimeltään: Ferroforte B
En oo sitä kyllä ottanu kun kerran :ashamed: , oon niin huono muistaan ottaa tollasia, tosin mun hemoglobiini oli viimeks ainakin ihan ok. Mut noi rautalitkut imeytyy paremmin eikä aiheuta vatsavaivoja samalla tavalla kun tabletit. Mulle ei ainakaan viime raskaudessa se Obsidan sopinu ollenkaan.

Jaahas, jokohan tuli kommentoitua kaikkien juttuja... Kaikki oon kuitenkin lukenu että jos joku unohtui niin anteeksi!

Omaan napaan ei mitään ihmeellistä kuulu, tänään alkoi 30. raskausviikko, jeee! Vauva myllertää kovasti masussa, masu kasvaa mut muualle ei kiloja ookaan menny, hieno juttu, jos saisin kaikki raskauskilot jätettyä sitten synnärille. Esikoisen kanssa kävikin niin, mut kuopuksen kanssa ei :ashamed: Neuvolaan meen taas parin viikon kanssa, katellaan sitten mun iso sf-mittaa taas, ja jollei oo tasottunu ni toivon et pääsisin vielä ultraan kokoarvioon.

Eipä mulla muuta, Onnellista uutta vuotta kaikille ellen huomenna enää tuu mitään kirjottaan!

:Ninni ja Kirppu 29+0

ninni kiitos rautasuosittelusta. en viel syö rautaa, käyn huomenna neuvolassa, jos siellä saatais jotain arvoja selville sen suhteen :)

).( tänään on ollut taas melko hyvä päivä, ei väsytä niin hulluna, eikä äklötäkään. ja juur löysin uuden suosikkiherkun: vanilja(kaura)jäätelöä ja pakkaskylmiä mustikoita! ihanaa! tää tuntuu raikkaalta ja energisoivalta. ja tässähän on puolet vallan terveellistäkin tavaraa ;) tai no, niukasti puolet, kun tätä kulhoo oikeen tarkkaan tihrustaa :D

repa ihanaa, että sait hyviä kuulumisia! sait mielenrauhaa, oikein hieno juttu.

eliisa mäkin aion kysellä noita sydänääniä huomenna neuvolassa, kiitos vinkistä! en vieläkään uskalla oikein iloita tästä raskaudesta, kun ei ole kunnon "todisteita" siitä, että tuolla joku köllöttää ja kasvaa... kaipa sitä pettymyksen kerran koettuaan tulee sitten niin skeptiseksi?

katjuskalle onnea ja tervetuloo! kaikkea hyvää sinunkin odotukseesi, kuten myös kaikkien muiden! :wave: kaikille!

Ninni: Täällä ei sukupuolta periaatteessa kerrota,mutta neuvolassa sanottiin,että riippuu kätilöstäkin hiukan...jos sattuu sama mukava nuori kätilö mikä viimeks ja kaveri esittelee haarojaan,niin meinataan kyllä kysyä =)

Täällä kovat juilinnat ala vatsassa jo toista päivää..
rv vasta 4+4..

oisko tää ihan normaalia? sellasta vihlontaa joka aina välillä helpottaa mutta tulee koko aika takas.. ei siinä määrin että tarvis vetää mitään särkylääkettä mutta kuitenkin aivan huomattavaa ja ennenkaikkea PELOTTAVAA!

Eliisa ja Repa ja muut, kiitos onnitteluista. Nämä tuplat tuli ihan yllätyksenä, minun puolen suvussa kun ei niitä ole. Miehen puolihan ei siihen vaikuta.. Ajatukseen on jo vähitellen tottunut. Nyt vaan täytyy laittaa suunnitelmat uusiksi, kun nykyiseen asuntoon ja autoon ei kahta vauvaa mahdu. Ja mun pitäisi hakea töitä, kun olen vasta valmistunut ja aikaisemmat projektit loppuivat loppusyksystä. Mutta mites haet, kun äitiyspolin lääkärikin suositteli ottamaan rauhallisesti kevään. Ja sairaslomalle joutuu jäämään todennäköisesti jo huhtikuussa. No kaipa kaikki järjestyy.. Onnellisia ollaan, vaikka tarkoitus ei ollut kaikkia lapsia kerralla pykätä. Olen aina ollut sitä mieltä, että max. kaksi lasta, joten sen mukaan tämä olisi minun ainoa raskauteni. Täytyy ottaa tästä siis kaikki irti.

Tinii: Mulla oli alkuviikoilla koviakin, tosin enemmän menkkamaisia vihlomisia alavatsassa. Joka toinen päivä olin huolesta soikeana, että nyt menee kesken kun vatsaa niin särkee ja jos jonain päivänä ei vatsaa sattunut, niin olin varma, että no nyt on varmasti mennyt kesken. Kohdun kasvukipujahan ne oli.

Neuvolaan menijät, jotka ei vielä ole ollut np-ultrassa: Minulla ainakin neuvolalääkäri kuunteli sydänäänet ja silloin olin vasta viikolla 8. Ja hyvin kuului. En tiedä vaikuttiko se, että siellä olikin kaksi (vaikka silloin sitä ei vielä tiedetty). Kannattaa kuitenkin kysyä voitaisiinko kuunnella ja kertoa oma epävarmuus raskauden tilasta. Meillä on kiva neuvolatäti ja kun hänelle sanoin, että pelkään keskenmenoa niin hän lohdutti, että kyllä lääkäri kuuntelee sydänäänet ja jos ne ei kuulu niin sitten ultraa. (Meillä on ultralaite neuvolassa.)

Kaikille onnea uuteen vuoteen ja ensi vuonna kaikilla meistä onkin oma vauva!!!

SatuKa ja Tiuhti&Viuhti 12+5

Sydänäänten kuuntelusta sen verran,että meillä ei kuunneltu rv 8 syystä että täti sanoi ettei tule kuulumaan näillä vehkeillä.... eli eivät välttämättä kuntele koska noilla viikoilla on iso mahis äänten olla kuulumatta...ja meilläpäin ei oo neuvolassa ultraakaan...

Muttamutta...meillä rakenneultra tunnin päästä,jänskättää...joudun menemään sieltä suoraan töihin ja sitten uudenvuoden juhlintaan ystävien luokse,joten voi olla etten pääse koneelle kertomaan kuulumisia tuoreeltaan.
Huomenna sitten viimeistään :wave:

Meillä sama juttu neuvolassa, mulla rv11 menossa eikä sydänääniä vielä kuunneltu. Ultraa ei meilläkään neuvolasta löydy.

).( Ällötys jatkuu edelleen, kylmä maito ja ruismurot menee hienosti alas mutta ei muuta kiitos. Juuri kävin verikokeissa ja sielläkin hermostuksissani katselin jo wc:tä mihin juosta jos alkaa murot nousemaan...

Gatsu ja Elvi rv11 toivottelevat kaikille paljon onnea, terveyttä ja oman vauvan tuoksua vuodelle 2008! =)

hyvää uutta vuotta kaikille meille mammoille!! :D

tämä painuu kohta töihin, menee tämä vuosi vielä molemmilla töiden parissa (mies tekee vanhalla työpaikalla apuvuoron) mutta sitten ens vuonna saadaa perheen kanssa juhlia vuoden vaihdetta :heart:

marleena83 ja vinski 17+3

hip ja hyvät uudet vuodet! :wave:

juu satuka, repa ja gatsu, ei kuunneltu sydänääniä meilläkään tänään 1. neuvolakäynnillä, sillä heidän laitteillaan niitä saadaan kuuluviin vasta myöhemmillä viikoilla. mutta ei se mittään, tuli muuten hyvä mieli siellä käynnistä ja päätin, että mahassa on "paakkelssi" ja hän voi hyvin, ja sairaalan ultrassa se sitten nähdään parin viikon päästä. älyttömän kiva neuvolan leidi, lempee, mutta jämäkkä, juuri niinkun pitää. jotenkin juur sellainen kuin olin kuvitellutkin :)
nyt meidän pitäis kiireen vilkkaa päättää, kumman kahdesta helsinkiläisestä synnäristä valitsemme, jotta saamme sieltä sitten ultrakutsun. olin ajatellut, että se jotenkin vain määräytyy, valintatilanne on yllättävä. varmaan kallistumme läheisempään Naistenklinikkaan. se on "matkan varrella", ikäänkuin kotisairaala, vaikkei sinne koskaan olekaan mitään asiaa ollut vielä.
tänään on ollut muuten vähän kehno olo vatsassa ja päikkäritkin taas vedin. mutta muuten tuli jotenkin mukava olo siitä neuvolakäynnistä, olen jotenkin "virallisemmin" raskaana. mua nauratti, kun sain äitiyskortin, se oli jotenkin just se ratkaiseva oivallus, että hei, meillä odotetaan!

toivottavasti repalla oli hyvä ultrausreissu!

ihanaa uutta vuotta teille kaikille!

Yhteistyössä