Keskenmenon jälkeen plussanneet Joulukuussa

kiitos kaikille kun jaksoitte kommentoida,tänään kutvonen liikuskeli taas enemmän,mutta aika pientä vielä pikkuisen touhuilu =)

Äitee,ikävää ettei äitis saanu pidettyä suutansa kiinni, mutta toivotaan ettei se "kostaudu" ja kaikki menee enemmän kuin hyvin ja molemmat pikkuiset saadaan aikanaan turvallisesti maailmaan :heart: Minä ainakin uskon että näin tapahtuu :heart: :heart:

Heh,nyt on kauhee muljuaminen käynnissä mahassa :heart:

Ja mitä muuta,pientä hiivan oiretta ilmassa...mulla on todettu muutaman kerran elämässä oireeton hiivatulehdus,jota ei siis ole tarvinnut hoitaa,olen vaan piimää litkinyt ja sillä mennyt pois. Kävin varmuudeks apoteekissa canestenia ostamassa jos pukkaa pahana,alotin kyllä jo piimänjuonninkin. Sit vast mietin
,et pitää vissiin neuvolasta kysyä saako noin vain aloittaa itsehoidon. täytyy soittaa huomenna...

Repa ja kutvonen rv 19+1

Stoppis sulla on lapsukaiset hyvässä vauvan viihdytys iässä.Meillä on onneks enin into jo laantumassa,tai sit on sylissään huomannu,et painoo ja pituutta tullu sen verran,et on jo hankala yrittää nostaa.Tyytyy nyt esittelemään telkkarista mainoksia pikkuveljelle.Meil o ristiäiset 29.12.Kerkee viel tälle vuotta nimenki saamaan.Nyt o toinen nimiki jo valmiina,kummeista pien kiista!

Repa Tota mulle ainaki määrättiin ku esikoista oottaessa sain elämäni ekan hiivan,seki huomattiin vasta neuvolassa.

Piti tulla viel koneella käymään,ei väsytä yhtään,muut vetää sikeitä.Pakko ois varmaan painua punkkaan.Ihan julmettu tuuli tuolla ulkona...

Vimpula ja pojat :wave:

Huomenta!
Täällä voidaan entiseen tapaan, aamulla tissejä pakottaa ja ovat tosi hellät, hyvä kun saa rintsikat päälle...miestä ei voi edes halata, kun tisuihin sattuu (isorintaisten ongelma :LOL: )

Tänä aamuna huomasin sellaisen että aamulla jo masu turvoksissa, kun tähän asti on ollu vain iltaisin..
kai sitä voi jo laittaa tän ).( näin (.).... :LOL:

ihanaa kun viikot täyttyy...tänään 7+0...pikkuhiljaa...seuraavat kaksviikkoo on mulle pahat...km pyörii varmasti paljon mielessä...
mutta onneksi ( :D ) mun pahoinvointikohtaukset pelastaa mut illalla!

Mitäs Riikkulille kuuluu?? joko on beben saanu syliin??

ja ai niin, mulla on sellainen hirviä kipu polveen ilmaantunu, ei oikein kärsi astua vasemman jalan varaan..onkohan tyypillistä raskaana, vai vaivaako mua joku muu juttu...se tuli issias säryn myötä... :/

mutta ihanaa torstaipäivänjatkoa ... ja voikaa paksusti :D !

:heart: :lla AE ja säteinen 7+0

Pitkään aikaan en ole tänne kirjoittanutkaan. Viikot vierii eteenpäin mutta tuskallisen hitaasti.
Olen käynyt täällä lukemassa ja Riikkulin puolesta jännittänyt. Nyt sitten käyn aina vilkaisemassa, josko olisi jo kotiutunut. :wave:

Muillakin odotus etenee hyvin ja olot ovat taineet olla ihan kohtuulliset. Osa on tuntenut jo vauvan liikkeet. Oih, ihanaa, se on varmasti plussan, :heart:-äänten ja ultran jälkeen seuraava sellainen varma merkki vauvan olemassaolosta.

Toivon kaikille alkuraskaudessa oleville pahoinvoivatonta aattoa, että saa jouluherkkuja syötyä!!!

Minulla on itse asiassa kysymys teille pidemmällä oleville odottajille. Minulla on nyt viikot 11+3 (ultran mukaan) tai 12+2 (kuukautisten mukaan) ja pari päivää sitten oireet vähenivät huomattavasti. Aikaisemmin on ollut jatkuva kuvottava olo, varsinkin iltaisin, rinnat ovat olleet kosketusarat ja iltaisin maha ollut pinkeä ja sitä on "kiristänyt" ja ollut "painon tunnetta". Nyt ei ole enää mitään. Hieman rintoja kiristää. Onko normaalia, että oireet vähenevät aika reilustikin näillä viikoilla? Esikoinen kun kyseessä niin kaikki on uutta. Mun pienessä päässä pyörii taas km. Ens viikolla np-ultra ja se pelottaa tällä hetkellä ihan hirveästi, en kestäisi nähdä siellä elotonta sikiötä. :ashamed:

SatuKa 11+3

SatuKa: On ormaalia että oireet vähenee noilla viikoilla. Mulla ei ollut pahoinvointia sillai isosti kuin pariviikkoa alussa,jonka jäkeen saatto olla useampi päivä,ettei mitään... Ja siis tämä tapahtu jo rv8-9 tietämissä kun olo alko paranemaan,se tosin välillä tuli takaisin,että kannattaa varoa ;)

SatuKa munkin mielestä ihan normaalia toi oireiden väheneminen. Mulla ei tässä raskaudessa oo muutenkaan ollu oireita juuri ollenkaan, ja noilla viikoilla ne vähäisetkin oireet tais hävitä. Tuulimunaraskaudessa mulla oli 100x isommat oireet, niin se elimistö vaan pystyi mua huijaan sillon.

Aurinkoenergiaa mua on kans ahdistanu melkeen alusta asti kaikki puristavat vaatteet, varsinki rintsikat, nyt oonki ostanu Carriwell- merkkiset äitiysliivit, maksaa n. 13? ja on niin ihanat päällä, ei purista mistään ja on silti tukevat. Ite ostin ne yhestä lastentarvikeliikkeestä mut niitä saa tilattua monesta nettikaupasta, kannattaa googlettaa, sitä kautta löytyy. Pitäis käydä ostaas vielä toiset samanlaiset ja sit vielä samaa sarjaa olevat imetysliivit, ne imetysliivit on sellaset et ne "kasvaa" samaa tahtia kun rinnat, eli voi periaatteessa ostaa jo odotusaikana ennen kunmaito noussut ja kasvattanu rinnat. Eikä nekään mun mielestä ollu mitkää järkky kalliit, oiskohan ollu 20-30?.

Kiitos kaikille kun ootte mua muistanu ku oon ollu kipeenä :hug: siitä teille :heart: ! Nyt alkaa olla jo niiiin paljon parempi olo, kurkkukaan ei oo ollu oikeestaan ollenkaan kipee viime yönä eikä nyt aamullakaan.

Nyt en ehdi enempää kirjottaa, tarvii taas toi neiti viedä kouluun ja sen jälkeen mulla onkin neuvola, tuun töistä kertoon kuulumiset sitten!

:heart: :Ninni ja Kirppu 27+4

tänään vasta sain muun perheen tulokset terveyskeskuksesta kun niillä oli koneet pois käytöstä monta päivää.... ja mulla ja tytöllä oli sama pöpö eli lääkekuurilla ollaan koko poppoo 10 päivää, kiva juttu, mies on ainoo terve talossa =) ei meillä kyllä juuri oireita oo mutta ilmeisesti ollaan sit taudin kantajia.... no jospa se tästä kun saadaan kuurit syötyä

soitin neuvolaankin tänään ja sain ekan ajan 2.1. ja niinkun arvasin neuvolalääkäri on koko tammikuun alun lomalla eli ekan ultran sain vasta 23 päivä,viikkoja pitäis sillon olla just se 12, en tiä miten sinne asti pysyy housuissaan, hermostuttaa nyt jo niin paljon kun ei vieläkään juur mitään oireita näy ja muissa on kyllä ollu paljonkin tässä vaiheessa..on tää hermostuttavaa aikaa

nyt vaan omia asioitani valitan =) koitan enskerralla olla huomaavaisempi teitä kohtaan =) kaikille rauhallisia joulunaluspäiviä

arskan kanssa samoissa mennään 7+0 =) :wave:

Heipähei,nostan meidän pinoa kun on niin alas vajonnut :p

Kattelin just tossa netistä kivoja mustia ja ennenkaikkea halpoja vaunuja... väri tietty on vähän synkähkökevätvauvalle,mutta olis kyllä halvat...täytynee uudenvuoden jälkeen ostaa jos rakenneultrasta näyttävät vihreää valoa....

Ei mulla muuta :D

Repa ja kutvonen rv 19+2

mä laitan vaan pikaisesti omaa napaa, ku olen tehnyt joulusiivouksen (8h täyttä työtä) ja eilen alkoi joululoma ja poikahan sen kunniaksi yrjös koko yön. tää on herkkua tää taudista tautiin hyppiminen. :kieh:

kävin neuvolassa ja sydänäänet saatiin kuulumaan etsiskelyn jälkeen pari sekunttia ja etsiskelyä ja taas pari sekunttia. lopukse ne kuului sitten viis sekunttia-neuvola täti sanoi vaan, että aikamoinen meniä. johan mä olin että "jep, niihän ne edellisetkin on, sekaan vaan ni ei vauhti lopu tästä perheestä". paino noussu 339g viikko ja kaikki muu ok.

ihanaa joulua kaikille toivotan täältä ihanan siististä kodista (josta saan nauttia huomis aamuun asti, sitten mun nuput on jo palauttaneet kodin omaan kodikkaaseen kaaokseena :heart: )

riikkuli on ilmeisesti tositoimissa kun ei ole naista näkynyt.. ihan mielenkiinnosta lähin kattoon onko jo vauvauutisia :heart:

ninni78 itse olen ostanut kolmet liivit kun tuntuu rinnat niin hirveän aroilta nyt jo. esim. aamulla noustessa sattuu niin hemmetisti kun eivät ilmeisesti tuekkaan tarpeeksi,kosketusarat ovat kyllä muutenkin. olen noita h&m liivejä ostanut kahet ja yhet on lindexiltä..kummatkaan ei vaan oikeen tunnu tukevan joten täytyy alkaa liivi ostoksille. pistetää harkintaan :/
eivät kuulstaneet pahanhintasilta mutta netistä tarvis tilata kun täällä tuppukylässä ei sellasia varmasti löydy.

Jolulu se vaan lähestyy kovaa vauhtia. ihanaa kun saa läheisten kanssa sen veittää, aijotaan koko joulu olla minun vanhempieni luona. sitten ne jokavuotiset sukulaisreissut tapanina :D tiedän vaan kun alkaa mahasta jo näkyy pömpötys ni alkvat kyselee mutta kyllä jo uskallan kertoakkin kun pahimmat viikot ollaan jo ohi ja sydänäänet löydetty eikä sillon ultrassakaan mitään erikoista ollut. jos sitä niin rupee pelkään ni sais olla koko elämän varpaillaan myös kun pikkunen on jo maailmassa. olen aika hyvin itse antanut itselleni luvan alkaa iloitsemaan tästä raskaudesta jotenkaan se vaan ei ole vieläkään niin todellista kun ei noita liikkeitä tunnu vielä.. jos vaikka aattona potkaisis joululahjaksi äidille ja isälle :heart:

palatanaa vielä jouluna.. voikaa paksusti kaikkki!!!

marleena83 ja vinski 16+0

Tulin toivottamaan teille kaikille oikein ihanaa ja rauhallista joulunaikaa :xmas: nauttikaa kaikesta :xmas:

Äitee ja tuplat 10+1

Muistakaa että pimeässä syödyt suklaat ei sisällä kaloreita eikä sokereita.

Oltiinpa pudottu! Nostetaanpa meiät takasin ekalle sivulle.
Tässä näitä mun lupaamia neuvolakuulumisia:

Rv 27+4, to 20.12

painoa alusta yht. +4,4kg
turvotus -
RR 120/80
U-Prot. -
U-Gluk. -
SF-mitta 28.5cm
Syke 142+
Liikkeet ++

Eli kaikki kunnossa!
Toi suuri SF-mitta vähän huolestutti mua ja kysyinki et oisko mahdollista päästä kokoarviointiin, ja luultavasti joo, mut katellaan nyt miten mitta kehittyy. Kun en mitään kauheeta jättiläisvauvaa haluis, enkä kyllä toisaalta käynnistettyä synnytystäkään. Seuraava neuvola 3,5 vkon päästä ja lääkärineuvola rv 36.

Nyt oon töissä ja odottelen et kello tulis 17 ni pääsisin kotiin. Ens viikolla enää 3 työpäivää ja sit mun ois tarkotus jäädä sairaslomalle äippäloman alkuun asti, neuvolan tätikin suositteli mua jäämään viimeistään rv 30 pois töistä, seisomatyötä kun teen ni rasittaa selkää ja turvottaa jalkoja. Sopii mulle mainiosti!

Joulu kolkuttelee jo ovella, vaikka ei meiän perhe kauheesti ehdi mitään rauhottua joulunaikaan, joka päivälle ohjelmaa aatto-tapaninpäivä ja torstaina sit taas töihin :ashamed: . Mies sanoikin eilen et ens jouluna hän haluis olla jossain etelän lämmössä ni tarvis hössöttää niin kauheesti.

Mut nyt jatkan töitä, ihanaa joulua kaikille mammoille ja masukeille, muistakaa syödä hyvin ja paljon ;)

:heart: :Ninni ja Kirppu 27+6

rauhallista joulua kaikille

ja turvallista matkaa ensvuoden puolella pikkuisille ja muutenkin kaikkea hyvää ensi vuodelle =)

palailen taas joulun jälkeen ( ilmeisesti saan syödä rauhassa aattona kun vieläkään ei oo huono olo ja yritän kovasti olla huolestumatta :) )

:wave:

Meille syntyi ihana prinsessa keskiviikkona 19.12. klo 16.40!!!!!!! :heart:
Painoa oli huikeat 4450 grammaa ja pituutta 54 cm!

Synnytys päätettiin käynnistää ja kalvot puhkaistiin klo 15.00 ja tyttö oli maailmassa 16.40! Ilokaasua kerkesin ottaa ja klo 16.00 lääkäri tuli laittamaan kohdunkaulanpuudutteen josta ei kyllä ollut pahemmin hyötyä. Eli lähes luomuna mentiin. Ponnistin 10 minuuttia ja pikkuinen oli ulkona. Verta menetin 1300g, kun joku suoni vuoti kohdussa. Onneksi vuoto tyrehtyi... Kyllä kaiken sen kivun unohti, kun sain pikkuisen maailmaan. En tarvinnut episiotomiaa enkä yhtään tikkiä, kun ei tullut repeämiä. Tuntui, että olin heti seuraavana päivänä elämäni kunnossa. Ihmettelen suuresti, kun tyttö oli kuitenkin niin kookas ja tuli vauhdilla... Eilen kotiuduttiin ja nyt opetellaan vauva-arkea. Koko perhe on ihan huumassa, mies varsinkin... Tyttö on rauhallinen. Nukkuu ja syö ja niin mielettömän suloinen, ettei voi sanoin kuvailla...

Kiitos kaikille tsempeistä, olette olleet ihan mahtavia. Käyn lukemassa kyllä kuulumisianne, kun saadaan tää arki pyörimään. :heart:

Oikein ihanaa joulunaikaa teille...

Riikkuli ja pikkuinen 3 pvää

Vauvantuoksuiset onnittelut Riikkulille ja perheelle!!! :flower: On ollut ainakin nopea synnytys, onneksi et saanut mitään tikkejä ym. juttuja vaikka nopeaa toimintaa olikin ja vauvakaan ei mikään pieni ollut!

Täällä on hössätty joulua, siivottu, leivottu ja lahjoja paketoitu. Huomenna lähdetään mun vanhemmille ja joulupäivänä tullaan takasin.

Nyt voin oikeesti sanoa miltä supparit tuntuu, se kun jäi mulle ihan epäselväksi kun neitiä odotin... Neuvolassa aina sano että nyt sulla on supistus, en mä vaan mitään huomannu. Synnytyksen aikana oli maha kipeä, ei se siltä tuntunu kun oisin kuvitellu supparien tuntuvan:whistle: No kuitenkin nyt on alkanut tulemaan suppareita, niin että pitkin iltaa supistaa. Varsinkin kun nousee ylös jotain tekemään. Eivät ole mitenkään kipeitä vaan vatsan vetää kireäksi ja tuntuu vähän epämukavalta. Mutta sitten saattaa olla monta päivää etten juuri ollenkaan huomaa suppareita.

Nyt alkoi 11 päivän loma ja sen jälkeen onkin enää 8 työpäivää! Tää viikko oli aika rankkaa kyllä että katotaan kuinka kykenen menemään, mutta tarkoitus ainakin olisi yrittää viimesetkin päivät. Tosin tää tunnollinen työntekijä sai heti nuhan kun loma alkoi, toivotaan ettei kunnon flunssaa tule!

Vinja ja Urmi 30+5

Ainiin Ninnille piti sanomani että mulla oli tosta tytöstä sf 30cm viikolla 28, niin ei siltikään ollut mikään jättivauva vaan alle 3,5kg ja 50,5cm. Mä nyt kanssa kyselin viimeksi pääsyä synnytystapa-arvioon niin kovin varmasti sitä ei mulle luvannut :/ Ja siis sen takia haluan että tuo tyttö ei meinannut mahtua ja pelko mulla on että nyt käy samalla tavalla niin haluaisin etukäteen varmistusta minkä kokonen vauveli on tulossa. Että saas nähdä kuinka käy kun se lääkärineuvola on sillon vkolla 36 että saanko sinne lähetettä vai en.

Hurjan suuret onnittelut Riikkulille ei-niin-pienestä prinsessasta! :heart: :flower: :hug: =) Sehän sujui sutjakasti vaikka etukäteen vähän jännäsitkin vauvan kokoa =) Ihanaa vauva-arkea teille! Tule aina välillä meitä moikkaamaan!

Kaikille tasapuolisesti ihanaa joulunaikaa!!!! :hug: :heart: =) Pitäkää mukavia hetkiä perheen parissa ja nauttikaa kiireettömästi joulusta! :wave: Ja kaikkiin masuihin oikein hyvää vointia! Palataan taas kun nämä laittelut ja vierailu -hässäkät tästä laantuu! :wave:

stoppis 15+5

Ihanaa Riikkuli ja prinsessa, lämpimät onnittelut ja rauhallista joulua!

Nautinnollista joulua myös kaikille palstalaisille :heart:

).( Myös täällä turvottaa kivasti, masu ihan pallona. Semmonen asia on tänää mietityttänyt kun on inhottavasti nippaillut/väännellyt vatsasta (ja ihan kun jostain tuolta häpyluusta) että onko teillä muilla ollu jotain ilkeitä vatsatuntemuksia (rv 10 ja siitä eteenpäin)??pelottaa aina niin vietävästi kun vähänkin ilkeemmin nipistää...

Gatsu ja Elvi 9+2

Onnea koko perheelle :hug: :heart: :heart:
Ihanaa vauvantuoksuista joulua teille ja hyvä että kaikki meni kuitenkin hyvin!

Ja kaikille muillekin listalaisille lämmintä ja rauhallista joulua!!!

:heart: :Ninni ja Kirppu muutaman minuutin päästä 28+0

Ja Vinjalle vielä että kuopuksesta mun sf-mitta meni tasaisesti yläkäyrällä ja neiti painoikin syntyessään rv 40+0 4320g, sen takia oon vähän miettiny et mahtaakohan tämä tulokas olla siitäkin isompi kun mennään koko ajan yläkäyränki yläpuolella :ashamed:

Kauniita unia!

Riikkulille paljon onnea pienestä ;) prinsessasta! Pääsitte onneksi joulua viettämään uudessa kokoonpanossa!

Kaikille oireongelmaani vastanneille suuret kiitokset. Rauhoittivat kovasti mieltäni. Nyt enää joulu ja sitten on np-ultra ja jouluvapaat menevät tunnetusti nopeasti.

Kaikille oikein rauhallista joulua ja nauttikaa joulupöydän antimista, vaikka meillä se tänä vuonna onkin hieman rajallisempi!!!

SatuKa 11+6

Yhteistyössä