*~* Keskenmenon jälkeen plussanneet ~ HELMIKUU *~*


Kärppis juuri noin mullekin sanottiin ja lisättiin vielä, että säännöllisyyskään ei ole pahin, mutta tärkeintä kai että lepäämällä niiden täytyy loppua. Itse soitin kyllä jo säännöllisyyden takia, muistan kun olet siitä aiemmin täällä sanonut. Lohduttivat kyllä myös, että on paljon naisia jotka supistelevat jatkuvalla syötöllä koko raskauden ajan sen vaikuttamatta kohtuun mitenkään. Mutta eihän se kivaa ole. Mieluummin hidastan tahtia. Saikkua ne ois mullekin antanut kaksi viikkoa, mut kun tiedän ettei työ näitä aiheuta vaan kaikki se muu touhottaminen...

Valtavasti onnea Orchid :heart: :hug: Hienoa että kaikki oli mennyt hyvin ja nopeasti!

SS Voi vitsi kun säkin oot jo noin pitkällä!! Mua käy niin kateeksi kun voit touhuta menemään vielä ihan normaalisti :heart: Itse oon menossa tänään ostamaan tukiliiviä, kun tuntuu että nyt jo masu painaa. Kiloja on tullut yhteensä 7 kg lähtöpainoon, et kai sekin osaltaan laittaa puuskuttaan :D Mut minkäs teet kun ruoka maittaa, en ole jaksanut olla ronkeli :p
 
niinuska vähän sama vika täällä - ruoka maistuu. :p ja leivonnaiset. hih. No mulle on tullu nyt 8 kiloa lähtöpainoon. Välillä tuntuu et maha painaa sata kiloa!!! :LOL:

No mä oon työttömänä et voin onneks sit aina huilia kun siltä tuntuu. :) En mä oo vielä ainakaan huomannu mitään säännöllisyyttä noissa suppareissa ja kuitenkin viime pe oli lääkäri ja kaikki paikat kiinni. :)

 
Joo mulle kans on maistunut makea, vaikka normaalitilassa ei niinkään :) Kävin muuten kotimatkalla ostamassa sen masuvyön. Aika kallis oli musta (42? Anita baby belt) mut ainakin nyt vartin koekäytön jälkeen uskallan jo suositella. Kumartumaan ainakin pääsee kevyemmin. Ehkä se maksaa itsensä takaisin.
Mulla on vielä kuusi viikkoa töitä... Nyt olen viikon tehnyt aina puolipäivää kotoa käsin. Se on ihan kiva, kun varsinkin noi aamut tuppaa venymään.
Niin ja mulla oli kans kaikki paikat kovat ja kii, eli ihan vaarattomina mä pidän noita munkin suppareita. Sitä täytyy vaan ajatella, et keho antaa merkkejä siitä ettei olla enää yksin matkassa :)
 
Kaa
Supistuksista: itselläni on ollut päivittäisiä harjoitussupistuksia jo viikolta 15 lähtien, useampi tunnissa, ympäri vuorokauden. Eivät ole säännöllisiä. Ovat kivuttomia eivätkä ole vaikuttaneet kohdunkaulan tai kohdunsuun tilanteeseen huonontavasti. Kipeitä supistuksia ei vielä ole ollut yhtäkään, joten luulen että kaikki on ihan kunnossa harkkasuppareista huolimatta. (Paikat ovat hyvin kiinni ja kiinteät viimeisimpien lääkärineuvoloiden mukaan, ensi viikolla lääkärineuvolassa saa sitten jo ollakkin hieman auki ja pehmennyt =) ). Eli täällä runsas supistelu ei ole ollut kovinkaan huono asia.

Muuten kuulumisia: Tänään sain laitettua pestyt vauvan vaatteet kaappiin ja katseltua sänkyvaatteet ja "vauvan huoltovehkeet" (=öljyt, rasvat, pesulaput, vaipat, vanut jne.) suurinpiirtein kohdilleen. Paljon on vielä tekemättä, mutta niitä ehtii tässä tehdä vielä monta viikkoa (toivottavasti). Siis kaikki tutit, rintakumit, pullot sun muuta on vielä keitettävä, peti pedattava, hyllyt täytettävä sun muuta. Pikkupuuhaa. Mukavaa sellaista. =)

Onnittelut vauvaantuneille :flower: ja :hug: sitä kaipaaville!

Kaa 34+6
 
Vali vali vali vali...

MÄÄÄÄ EEEEN JAAAAAKSAAA ENÄÄÄ TÄTÄ FLUNSSAAAAA! |O |O |O

Huh. helpottipas. :xmas: Kyllä se nyt varmaan tajuaa alkaa mennä jo ohi. :whistle: Ei ollu streptoa onneksi kurkussa, tavallinen flunssakaktus vain.

Heinämassulle iiiiso :hug: .

Ainih, mä oon myös suppaillut vähän pitkin ja poikin raskautta, mut tietääkseni ei ole vielä(kään) tapahtunu mitään tuolla kohdunsuulla/kanavassa. Huomenna taas äippäpoliaika, joten varmaksi en sano just nyt ja tämän hetken tilannetta, mutta kuitenkin. :) Aika monilla niitä tulee eikä tee mittään. Kantsii kuitenkin ottaa iisisti, jos alkaa enemmän tulla. EM:llakin, vaikka onkin jo hyvät viikot, ois kuitenkin vielä parempi, että vauva kypsyttelis keuhkoja äidin massussa. :)

T. Jaksamaton nuhaliina ja pirtsakka papuliini 37+2
 
Kärppis tuo tänne se flunssapöpö niin mä ammun sen..
pikaista parenemista. :saint:

niinuska mulla on tosiaan tuollainen fysioterapeutilta saatu tukivyö joka pitää lantion ja alaselän ihanasti kasassa. :) Et sit kun se ei enää mahu niin voi olla että hankin jonku tukivyön... tai saan ehkä joltain.

Kaa hyvä kuulla että on ihan normaalia. :) Niin mä ajattelinkin... tai kai sen vaistoais jos joku olis pielessä. Niin mä ajattelen. :) voi miten ihanalta kuulostaa toi kaikki vauvatouhuuminen.. :heart:
 
EM Niin mäkin olen kuullut, että fysioiden vyöt on oikein hyviä. Onko sulla korsettimainen tuki siinä? Tuossa Anitan vyössä on vain leveä kummari ja siinä tarrakiristys, sit tulee vielä masun yli kangas. Se riittää mulle, kun selkä ei ole vielä oireillut (koputan puuta samalla) :)

niinuska 26+2
 
Em se on kuulemma liian suuri liitetiedostoksi, joten pistän tänään postiin, lienee sulla huomenna. Mut älä sit avaa kuorta, ettet saa tartuntaa. :xmas:

Mun piti hommata tuollainen vyö, mutta sitten vetkutin ja vetkutin sitä päätöstä niin pitkään, et ei taida enää kannattaa. ...jälkikäteen ajateltuna se ois varmasti ollu fiksu veto. Noh, ehkä seuraavassa raskaudessa. =) (johon mennee useampi vuosi. Kuka hullu tähän tahtoo heti uudestaan ryhtyä?? :LOL: )

Yhden vyön kuitenkin hankin ja se oli autoon turvavyönalennin. Ostin sen silloin jo alkuraskaudessa käytettynä, joten paljon en maksanut. Valitettavasti senkin tarpeellisuus on tämän talven liukkailla tullut todettua, joten leidit: sitä tosiaan suosittelen kaikille! =) En uskalla edes ajatella, mitä papulle ois voinu käydä, jos mulla ei tuota alenninta ois ollu...

Musta ei ole taas tekemään mitään järkevää, niin tänne palstalle jäin roikkumaan..
 
Orchid: Paljon Onnea!!!!!!!!!!!!!
Tuo on aivan loistavaa!!!!!!!! :heart:

Tiputtaville paljon jaksamista! :hug:

Uusille paljon onnee matkaan.

Täällä poju on aloittanut hymyilemään tosi paljon, kun ostettiin tippoja vatsalle. :heart: Kiireisenä poju pitää mua... mut on se sen arvoista. Joskus vaan ihmettelen onnen tunnetta. Ei vuosi sitten voinut uskoo et kaikki menee näinkin hyvin... Ei kannata koskaan toivoa heittää.

NP ja Tirri 6vkoa+5pvää
 
AAM
Heinis :( :'( :hug: tää on niin surullista..

Orchid :hug: vauva-arkeen :)

SS & Oxford.. :wave: meil o viikkoja joo :D :LOL:

Ox käväseppäs tuolla meillä huhtikuisten pinossa ;) siellä on sitä sairalaakassi listaa ja tavaroilla valmentavaa huulenheittoa parhaillaan :D

Suppareiden kanssa taisteleville..:hug: rentoilua ja lepoa.. = Elbailua siis :D

Kärppis.. flu. brrrrh :snotty: :| |O loppujen lopuksi mielummin nyy kuin synnytyksen aikoihin... ;) :hug: no ei nyt vaines perseestä se on kuitenkin... sorry my länvits taas.. :whistle:

) .) täällä mighty kaksipäiväiset kakkoset takana.. helgissä selvittiin, jopa poikakin (turvonneena neuvola varten sopivasti :D * itse leivottu on ranteet hellinä, maidotonta ja laktoositonta ja kaikenmaailmanpullaajaherkkua.. että kiitos EI Miss bakeryclubille nyt vähäksi aikaa, kunnes ristiäiset koittaa sit joskus vapun jälkeen.. *funtsailee* oiskohan valmiiksiostetut tippaleivät kovin kova teema ristiäisissä ? :xmas: |O :LOL:

Am & hippunen 31 räts poks :heart:
 
kiitos kaikille tänne! Täällä jos missään tiedän että ihmiset ymmärtää mille tuntuu..

Yllättävän pienen tuhrun myötä tää keskenmeno tuli..Eli onneks kävin päivystyksessä!!Nyt jos en olis käyny, ja kunnon vuoto ei olis alkanu, niin hyvällä tuurilla olisin vielä useemman viikon luullut olevani raskaana!!Sillon se olis vielä pahemmalle tuntunut.

Onnea teidän jokaisen odotukseen, yritän päästä takaisin mahodollisimman pian! :wave:
 
:hug: Heinamassulle myös täällä, on se niin kurjaa..

Itse en oikein ole uskaltanut vielä iloita tästä raskaudesta, pelko on suuri, että meneekö kaikki hyvin.
Toivoa antaa tässä pinossa nuo teidän raskausviikot, joillakin jo tosi pitkällä ja myös ainakin yksi vauvakin on syntynyt, onnea! :flower:
 
Heinämassu tulehan pian takaisin!! :hug:

rouva-77 mulla pelko pysyttelee vähän koko ajan mukana, mut suurimman osan ajasta sen pystyy pitämään aisoissa. :)

AM no mikä jottei valmiit tippaleivät... kuulostaa ihan hyvältä idealta!! :LOL: Mä ajattelin ainakin sit delegoida mun äitin leipomaan nimiäisiin... :D

(.) Dodoliinalla oli tänään massussa hikka :heart: voi miten söpöä!! Ensimmäistä kertaa... :heart:

EM ja Dodoliina 27+0 POKSSSS!!! :heart: :D
 
Heippa pitkästä aikaa!

Tänään oli lääkärineuvola ja kaikki hyvin! Sykekin saatiin piiiiitkän etsiskelyn jälkeen kuulumaan, oli 155.

Raskaudesta ollaan nyt kerrottu jo aika monelle, esikoinenkin oli päiväkodissa omien sanojensa mukaan kertonut kaikille, että saa pikkusiskon... hän kun ei kuulemma huoli pikkuveliä, vaan haluaa vain siskon. No.... nähtäväksi jää kuinka on käynyt. =)

Mutta muuten kaikki ihan ok, tosin pinna on ihan mielettömän kireällä koko ajan. Yleensä omaan ainakin omasta mielestäni ihan suhteellisen pitkän pinnan, mutta nyt... tuntuu, että kokoajan olen ihan räjähtämispisteessä. No, ehkä se tästä vähitellen.

Sini, rv 14+0 POKS!! :heart:
 
Orchid, oikein paljon onnea :heart:

Heinämassulle voimia jaksamiseen :hug: :'(

Sini, mulla tuntuu kanssa olevan pinna hiukkasen kireällä :whistle: Muutenkin väsyttää koko ajan. Löysin jonkun huuhaa-testin (kumpi olis tulossa) ja siinä oli näitä kysymyksiä, onko kiukkuisempi kuin normaalisti jne. Menin vielä mieheltä kysymään, että oonko :kieh: Arvatkaa mitä vastas... Mutta "tulokset" on fifty - fifty. Saas nähdä kumpi olis tulossa, pääasia että on hengissä :heart:

Täällä kanssa flunssa jyllää. En jaksanut viedä muksuja ulos, muutenkin on aika paljon pakkasta. Lupasin itselleni päiväunet kun esikoinen tulee koulusta, jos nuo mukelot kattos vaikka videoita vähän. Eivät varmasti vastustele, mutta mistä vetoa että tulee jotain muuta mikä on pakko tehdä/hoitaa että se siitä lepohetkestä?!?

HP ja Pikkuinen 21+5
 
moikat

oottepas saaneet tekstiä aikaseks B)

Ihan ensiksi Heinämassulle :hug: Olen todella pahoillani puolestanne. Voimia kovasti :hug: Sanattomaksi vetää :'(
Kuin myös Woodoo, :hug: Jospa siellä ei toivo kokonaan olisi mennyt :hug:

Orchidille
valtavasti onnea!! :flower: Tulehhan kertoilemaan kuulumisia jahka ennätät aina =)

Sussoo:
Hienoa että siellä kaikki hyvin. Puoliväli lähestyy :D

Kleopatra: Mainitsit painosta tuossa joku sivu sitten.. niin mullakin alkaa jo seiskalla kilomäärä.. mutta jospa ei tällä kertaa mentäisi yli 80:n niin kuim esikon aikaan... :whistle:
Mulla oli esikkoa odottaessa niin kaheet kivut alamahalla että meinasivat ensin kohdun ulkoiseksi.. onnkeis kaikki oli kuitenkin silloin kohdallaan =)
Anteeksi utelu (ei tietenkään pakko vastata) mutta kun tuossa kirjoitit että menee hermot mieheen niin oletteko yhteen muuttaneet? etkös etsinyt itsellesi asuntoa ja muuttanut juuri?
jokatapauksessa jaksuja, :hug:

Mymmyryy:
Jospa siellä pääsisitte pian taas toivomaan, :hug: Vai että pieni koira :D onko minkä rotuinen?

Rouva77: tervetuloa ja onnittelut!

Oxford
kyselit mm. rintapumpusta onko tarpeen.. itselle ainakin oli.. ja helpotti osin myös siltä kantilta että sai välistä vähän omaa aikaa lähteä jossain käymään kun pumppaili pakastimeen ylimäräistä maitoa, jolloin mies sitten pysty pojan syöttämään. Mulle ainakin välillä tarpeeseen että pääsen edes hetkeksi omaan rauhaan jossain käymään.
Tiedän tuon tunteen, :hug: Meillä edellinen la olis ollut aikalailla vuosi sitten.. 15.3 jos en väärin muista. Mutta niinpä vain kävi että meidän vauva haaveet lykkäytyivät/viivästyivät vuodella ja tässä sitä nyt ollaan =)

EM: Mulla on jatkuasti tuota menkkajomotusta eikä ainakaan vielä ole mitään kohdunsuulle tehnyt. supisteluja tulee nykyään tosi vähän.. ja nekin kivuttomia.. Maha menee aivan kovaksi ja ikään kuin kuumottaa mutta ei satu.

Iltsu-natsu:
muuttivatko la:ta

Sini:
täällä kans esikoinen haluaa siskon :D Alussa sanoi että tulee sisko tai vauva mutta ei veljeä :LOL: ;) mitä sitten tarkoittaneekin.. :)
saas nähdä että toteutuuko toive.. ainakin niin rakenne ultrassa lupailtiin.

jahas.. ja jos laittais vähän omaa napaakin.. johon ei oikeastaan mitään uutta.. muuta kun että kumpu on ISO! B)
jatkuaa menkkamaista jomotusta on mutta siinä onneksi kaikki. olo on suht hyvä ja päivittäin käyn lenkillä (lue kävelemässä) koirien kanssa. kinttuja on taas vaan alkanut särkeä ihan urakalla..

Tässä on kerennyt tapahtua vaikka mitä ja kuu ei ole edes puolessa.. viikko sitten mies sai irtisanomislapun ja eilen soittivat töihin :D aloittaa huomenna.
Kyllä kummasti keveni lasti hartioilta vaikka ei tässä yöunia olla menetetty missään vaiheessa.. mutta on kuitenkin talolaina ja toinen lapsi tulossa niin kummasti sitä on vaan kiitollinen että on säännölliset tulot. ainut että ajomaykaa tulee mutta näillä työmarkkinoilla tilanteilla se on tällä hetkellä on ihan sama.. katsoo sitten että vaihdetaanko diesel autoon. Totuttelua vaan vaatii kun yleensä mulla ja pojalla ollut auto käytössä kun miehellä enne niin lyhyt työmatka =)
kerhotkin kun on just toisella puolella kaupunkia niin saa nähdä kuinka pitkään jaksan poikaa sinne roudata ees taas.. mut se on pieni murhe tällä hetkellä :)

no eiköhän tässä taas ihan tarpeeksi tekstiä tullutkin ;)

danjuska ja vilma ..viikkoja oisko 33+3?? ehkä...
 
Pikaisesti omanapaisesti kuulumisia äippäpolilta. B)

Kaikki ok. :) .... tai hmm... jos nyt vähän tarkemmin kuitenkin.... :D

Pissa puhdas (se siitä raskausmyrkytysepäilystä ), vauvan mitat yms. ok. Näyttää edelleen siltä, et ois noin 3 600 g syntyessään, tällä hetkellä 3 100 (vähän vajaa). :) Yks juttu jäi vaivaamaan ja se on, kun se lääkäri sanoi siinä alussa, et katotaan, että mahtuu tulemaan lantiosta, mutta ei se kyllä sitten lopulta mitään sellaista kattonutkaan. Mun mielestä. Siis se kandi (what ever) teki sisätutkimuksen ja sit ne ultras ja ultras ja totes, et kaikki ok. Kohdunsuu näyttäs olevan edelleen kiinni. Jotain se höpisi sormen väliin mahtumisesta ja noin kahden sentin kanavasta, mut ei olettanu, että papu ois ihan heti pois tulossa. Tosin sit sanoi perään, et eihän näitä voi koskaan varmaksi sanoa (johon minä tietty totesin, et ei se tule niin kauan kuin olen kipeä. :xmas: ).

No juu, vasta autossa tajusin tuon lantiojutun, joten en tullu kysyneeksi. Eiköhän tuo mahdu. =)

T. Kärppä ja papunen 37+3
 

Yhteistyössä