*~* Keskenmenon jälkeen plussanneet ~ HELMIKUU *~*

Nasu-85
Heippa kaikille..

Ei oo tullu kirjoteltua aikoihin.. Ei oo vaan oikein jotenkii edistyny.. =)
Enkä vielä lueskellu nuita uusia juttuja mutta kaikille sitä tarvitseville :hug: , vauvautuneille onnea :flower: ja uusille tervetuloa..

Omaa napaa.. :D
Ekassa neuvolassa on käyty ja kaikki oli ihan ok, nyt odottelen Np-ultraa joka on 16pv että saan vielä varmistuksen et itiö on kunnossa.. :heart:
Ihme massu kipuja on ollu jo tovin aikaa tahi ei voi oikein sanoo kivuks ja tuntuu sillai omituiselta, sain ohjeita tuossa et voipi johtua siitä et se itiö kasvaa.. :whistle:
Hirmu väsy olo on koko ajan van helpottamaan päinhän tuo on jo ainakin välillä..
Onko muilla näkyny raskaus jo näillä viikoilla ku täällä näkyy jo aika selvästi, ovat ainakin sanoneet et ei voi erehtyä..?


Nasu ja Itiö rv 10+2 :heart:
 
Edelleen tuhrua tulee vessassa käydessä..ei siis housuihin asti, tai edes pöntöön valu, pyyhkiessä vain. Mitähän tässä kannattais tehdä? Aikamoisia vatsakipuja tää raskaus on mulle tehnyt jo ennen plussaamista, ja nyt pelkään jos onkin kohdun ulkoinen.. Olen ihan valmis menemään lääkäriin ultrattavaksi. Sen toki tiedän että keskenmenoa ei voi estää, mut tietäis edes että onko siellä kaikki oikeilla paikoilla!Toisaalta nyt on vasta vissiin 4+4 nää viikot, eli näkyykö siellä edes kunnolla se raskaus? Kertokaa te ketkä olette mahdollisesti käyny jo pienillä viiikoilla lekurissa? Sen tiedän, että sikiöö ei vielä pysty näkemään (eikä tietty sydänääniä), mut jos edes se pussi tms mikä siellä on..
 
Huomenta kaikille!
Perjantai-iltana sain r-testistä haalean plussan, tänään aamulla tein uuden ja vahva plussa tuli, tasavahvat viivat.
Saanko tulla tänne pinoon "hermoilemaan"?
Laskettuaika laskurilla olisi 15.10, olen siis 31v, synnäri ois k-sks, km 10/08 ja kaksi lasta on ennestään..
 
rouva-77 onnitelut ja tervetulot :hug:

woodoolle tsemppiä ja jaksamista, toivotaan että on väärä hälytys :hug: :hug: :hug:

heinis, mä kävin esikoisella sairaalamaratonin, joka alkoi joskus rv 3 (tai 4, en muista ihan tarkkaan) kun olin niiiin kipeä. Silloin kun ultrasivat noilla viikoilla, näkivät ruskuiaispussin ja sitten muutaman viikon päästä piti mennä takaisin katsomaan onko kehitystä tapahtunut (eli sykettä jne).

ON... Päätä särkee. Eilen oli selkä jumissa ja kipeenä koko päivän, nyt tuntuu olevan pään vuoro. Voi räkä :(

HP ja Pikkuinen 21+3 *MUOKS* illalla vasta tajusin että olen ollut päivän myöhässä laskuistani :ashamed: Tänään siis tuo 21+3...
 
Huomenta!

SusSoo onneksi kaikki oli hyvin masussa!

Woodoo ja Heinämassu tsemppiä vuotojen kanssa. Ne on varmaan hermoja raastavia kun mitään ei itse pysty tekemään.

Rouva77 tervetuloa ja onnittelut plussauksesta! :flower:

Tänne ei kuulu mitään ihmeellistä. Pää on ollut kipeä joka päivä. Onneksi torstaina on lääkäri. Toivottavasti ei pistä saikulle. Mulla on nimittäin lonkka ihan tuhottoman kipeä.

Päksäkkä 13+5
 
rouvalle onnittelut ja tervetuloa mukaan!! :heart: :hug: Kaikille muillekin uusille tervetulotoivotukset sekä onnittelut, oon jääny vähän jälkeen tässä, et mitä tääl on tapahtunu ku juttua tulee niin paljon enkä pysy perässä.. :ashamed:

SS/mytty 31+2
 
Tervetuloa myös rouva-77 tähän mukavaan joukkoon =)

Tsemppiä woodoo ja voima- :hug:

Heinis, itsellänikin oli alkuraskaudessa (en muista tarkkaan, ehkä viikoilla 4+ ja sitten uudestaan 7+ ja 10+) epämääräistä ruskeaa/verestävää vuotoa ihan pikkuisen, mutta ei sitten ollut vakavampaa. Matkassa taisi aivan alkumetreillä olla toinenkin vauvanalku, joka sitten ekassa ultrassa 8+ näkyi enää "haamuna", epämääräinen vesialue eläväisen pikkuisen vieressä. Ei siis varmaa oliko siellä ollut toinen vai vain jotain muuta, joka vuoteli hieman. Vuotelu taitaa olla tosi tavallista, varsinkin seksin jälkeen.

Jep AM, lähes samoilla päivillä porskutellaan =) Ihan mukavaa aikaa, vaikka pikkuhiljaa alkaa enemmän ja enemmän kolottaa eri puolille, närästää ym. vähemmän miellyttävää. En ole enää pariin viikkoon tuntenut itseäni kovin hehkeäksi: hiukset pörrössä, haukotellen vaeltelen kotona ympäriinsä yöhousuissa enkä jaksa oikein tsempata. Pitää varmaan kaivaa huulipuna jostain niin kärsii katsoa itseään ede pikaisesti peilistä :LOL:

Hei te kaikki kokeneet mammat! Mietin kuumeisesti, millaisia määriä varaan pikkuiselle minkäkin kokoisia vaatteita. Olisi mukavaa myös kuulla, mitä on teillä jäänyt käyttämättä (esim. ostanko heti rintapumpun varmuuden vuoksi?). Jos joku tietää linkin jonnekin toiseen keskusteluun, jossa asioista olisi listaa, niin sekin olisi kiva :)

Huomaatteko, nyt JO alan miettiä vauvantarvikkeita! Nimim. Ei-tasan-mitään-hankittuna

Tulee aina paha mieli kun avaan keskustelusivun ja näen siellä syyskuisten ketjun otsikon "syyskuun sydäntenmurskaajat".... Viime vuonna tähän aikaan olin onnellisesti raskaana, kunnes toukokuussa oma syyskuiseni mursi sydämeni, eikä sitä koskaan ehjäksi saa :'(

Onneksi on tämä ketju, kun kaikki ymmärrämme menettämisen pelkoa, täällä on kotoinen olo :heart:

Ox ja hyppivä masu 30+4
 
SusSoo
Oxford :hug: Mä olen ollu viime vuoden aikana jo niin monessa odotusajan pinossa, että itse asiassa olen jo unohtanut koska mulla olis pitäny olla laskettuaika. Tai oikeastaan olen vaan halunnu unohtaa ja jatkaa elämää tässä ja nyt. Tai se nyt tietenkin on mielessä, että olin vuosi sittenkin heinäkuisten pinossa, niin kuin jälleen. Tällä kertaa aion myös pysyä pinossa loppuun asti!

(.) Uhmasin lääkärin määräystä ja kolasin pihaa :ashamed: mutta vain vähän :saint: Ei suurempia supistuksia tuntunut, joten eiköhän tämä olo tästä viikon aikana kohene ja pääsee (?) taas palaamaan töihin.

Sussoo ja Suloinen 17+3
 
Alkuperäinen kirjoittaja Oxford:
Tulee aina paha mieli kun avaan keskustelusivun ja näen siellä syyskuisten ketjun otsikon "syyskuun sydäntenmurskaajat".... Viime vuonna tähän aikaan olin onnellisesti raskaana, kunnes toukokuussa oma syyskuiseni mursi sydämeni, eikä sitä koskaan ehjäksi saa :'(
Mulla ihan sama juttu, kun nään tuon maaliskuisten pinon. Mun piti olla siellä, mutta pikkuisemme muuttikin enkeliksi taivaaseen lokakuussa rv:llä 18+0. :'( Samalla tavalla kylmää, kun nään että jollakin on LA 16.10. Tuolloin enkelimme syntyi/kuoli. :(

Mä oon nyt syyskuisissa.

Jaksuja!! :hug:

 
oxford ja nöttiäinen, tiedän tunteen. :hug: Meijän enkelin LA olis ollu viime juhannuksena. Saa nähdä pystyykö sitä koskaan enää juhannusta samalla tavalla juhlimaan... :ashamed:

Harkkasupistuksista kyssäriä.... mulla viime yönä tuli niitä aika monta ja nyt koko päivän on massu menny kivikovaks tosi usein. Neuvolassa sanottiin että vasta jos tulee menkkamaista särkyä selkään tai kivuliaita suppareita niin pitää huolestua, mut onks tämmöinen ihan normaalia? :p Kai se on.... mut kun niit on tänää tullu koko ajan! :eek: Voiks huonosti nukuttu yö vaikuttaa niihin? Et niit tulis enemmän siks?

Mä en enää saa nukuttua... kääntyilen ja nukun kevyesti, nään levottomia unia ja heräilen koko ajan. :( Aamulla väsyttää ja päiväunia en osaa ottaa. höh.

Nojaa. valivali. :D

EM ja Dodoliina - tänään rauhallinen 26+5 :heart:
 
Eiköhän tää oo kesken menossa..Tuhruilu jatkuu edelleen, ja tein äsken testin, joka oli lähes negatiivinen. Testin tein kyllä päiväpissasata, olin alle pari tuntia vain käymättä vessassa.Silti en hirveesti jaksa uskoo että tää raskaus jatkuu :'( Eli neljä kertaa oon nyt raskaana ollut, yksi lapsi saldona näistä kaikista. Ei auta kuin eteenpäin mennä ja antaa uudelle yritykselle taas tilaa. Alkais nyt edes kunnon vuoto jos kerran on kesken menossa. Ens viikolla häät, ja sillon en enää haluis vuotaa :'( :'(
 
heinämassu :hug: toivotaan yhä parasta!
woodoo :hug: toivottavasti kaikki kuitenkin hyvin!
ja uusille :flower: plussasta! hienoa!

(.) tovi taas vierähtänyt kirjoittelussa, päivittäin kyllä luen kuulumisenne.
olin viime viikolla ma-ti tyksissä liikehälytyksen vuoksi ja koska vatsa oli kosketusarka ja saa...marin kipeä. syytä ei löytynyt. huomenna taas tyksiin kontrolliin. ultrassa vastasi 2-3 viikkoa isompaa verrattuna muutettuun la:han. joten ollaan taas samassa pisteessä eli la 13.4.2009. tähän pyydettiin varautumaan mutta kyselen huomenna muuttavatko virallisenkin vai ei. samahan tuo mikä päivä papereissa on, beibe kuitenkin syntyy sitten kun haluaa. mies ollut jo pari viikkoa flunsassa, tytöt sairastaneet myös ja eikös se omakin nenu alkanut vuotamaan eilen joten tietää mitä edessä. voi kökkö, ei yhtään kivaa. ensin saanut kyhjöttää kuumeisten lasten kanssa kotona ja etenkin suurimman osan sisällä, ja sitten itselle ko tauti ja taas kökitään. hippasen tekis mieli mennä ulos kun on niin mahtava auringon paiste, mutta minkäs teet.

jaksuja masujen kanssa!

iltsu & beibe
 
Moikka kaikille, pitkästä aikaa!

Oon täällä välillä käynyt lukemassa teidän juttuja, mutta työ-. koira- ja muut kiireet ovat pitäneet pois netistä. Vatsakin on alkanut painaa ja vauhti sitä myöten hidastunut.

Tärkein asia tulee tässä. ElinaMaria jos supistukset mietityttää niin soita suoraan äitiyspolille. Olin itse viime viikolla yhden yön sairaalassa, kun supistukset vaivasi. Sieltä mulle kerrottiin, että huolestua kannattaa vasta jos supistuksia tulee paljon (mulla 5-10 minuutin välein monen tunnin ajan) eikä mene levolla ohi. Kipeitä ne ei ollut, tuntui aaltomaisina menkkakipuina alavatsassa. Neuvolasta ei osattu sanoa mulle yhtään mitään. Soitin itse äippäpolille ja käskivät tulla heti. Supparit oli alkanut pitkän koiralenkin jälkeen jo edellisenä iltana, jatkui yön ja aamupäivällä menin polille. Siellä ultrasivat ja piikittivät. Kaikki oli kunnossa. Supparit loppuivat seuraavana yönä toisen piikin jälkeen. Nyt niitä on tullut varmaan aika normaalisti muutaman kerran päivässä, riippuen vähän tahdista. Hiljentää on täytynyt. Toivottavasti tästä oli sulle edes vähän apua :) Ollaan niin samoilla viikoilla, että sun menoa mä olen vähän tarkemmin seurannutkin. Kiva, että sulla menee hyvin!

niinuska 26+2
 
Onnea Orchid tuhannesti pienestä peikkopojasta!! :heart: :hug: :flower: Voi kuinka ihanaa!!

Täällä seesteistä edelleen kuten aina :) Kohta puoliin töihin. Onneks ei oo ku 6 h päiviä ja neljästi vkossa. Hyvin jaksaa vaikka siin kyykistellä täytyykin :) Ei oo onneks pistäny supistelemaan, vaikka usein siis kyykistelen ja kumartelen.

Tää on niin outoa ku katsoin taas et huh huh, ompas Oxford jo pitkällä! Sit taas tajusin et himputti, miehä oon viel pidemmällä.. ei tää vaa mee tajuntaan, ku ei oo painoo tullu niin et ois mitenkää tukalaa ja muutenki menee nii hyvin :D

SS/ mytty 31+3
 
SusSoo
EM :wave: kyllä kannattaa kysäistä polilta. Sieltä kyllä osaavat neuvoa mitä tehdä. Itse en omaan neuvolaani ainakaan enää soita minkään vaivan takia :kieh: sen verran sen toiminta potuttaa. Mullahan oli viime viikolla niitä kivuttomia supistuksia. Tuli noin 15 min välein ja sitten oli sitä pientä vuotoa. Heti polilta ilmoittivat, että mun km-historian tietäen ei muuta kun heti käymään. Siitä tuli sitten sitä sairaslomaa, jota tässä nyt sitten yritän kotona kuluttaa... Tosin esikoinen on kuumeessa ja täällä mun kaverina.

Orchid :flower: paljon onnea pienestä pojasta! Voi että kun kaikki vauvat on niiiiiin ihania... Hienoa, että sait oman nyytin jo syliisi =)

SS :eek: kauheeta, joko sullakin oikeesti on noin paljon viikkoja! Aika menee nopeasti... Tosin itse toivon, että menisi nyt seuraavat 12 viikkoa onnellisissa merkeissä, sitten voisin jo taas hengähtää. :whistle:

(.) Nyt on rento meininki täällä kun olen sairaslomalainen. Kai tämä on varmaan vähän niin kuin hermolomaakin meikäläiselle. Sen verran on pitänyt jännittää ja pelätä, että hyvä että saan vähän levätäkin.

Heinämassu :hug: paljon voimia sinulle!

t. Sussoo ja Suloinen 17+4 :heart:
 
EM suppareita saa tulla, muttei säännöllisinä. Harkkasuppareitakaan. ...tai ainakin mun kaveri pistettiin saikulle lepäämään, kun tuli harkkasuppareita 10 min välein. =) Mulle itselle synnytysten erikoislääkäri sanoi (varmaan tän muuten kerran jo sanoinkin :snotty: ), et kivuliaitakin saat tulla, nekään ei automaattisesti ole pahoja, mut pointti on just tuossa säännöllisyydessä. Soittele äippäpolille tarkempia ohjeita. :)

Orchidille onnea tähänkin pinoon. :D

Mä toivon, ettei papu synny vielä ainakaan viikkoon. Olen totaalisen kipeä. Eka vain keuhkoputken tulehdus, mutta eilen kaupan päälle ihan vain flunssa. Jee. Mietin just pitäskö lähteä otattaa nielusta näyte, kun kurkku on kuin kaktus, mutta taidan mennä vasta huomenna sen synnäriarvion jälkeen.. Ei jaksa ei tänään, vaikka sit pitääkin kärsiä...

T. Kärppä ja papunen 37+2
 
Heinämassu :hug: :hug: kyllähän tuo vähän kemialliselta raskaudelta tai varhaiselta keskenmenolta kuulostaa. Olen kovin pahoillani puolestasi!!!! :'(

KÄrppis, SusSoo ja niinuska kiitos vastauksista... tänään niitä ei oo tullu ku muutama ja viime yönä kans vaan pari. :) Et Jos ne alkaa olemaan säännöllisiä niin mä soitan sit sinne äippäpolille. Kävin äsken kaupassa kävelyllä ja raahasin selässäni ison repullisen ruokaa eikä ainakaan vielä tunnu että supistelis. Et kattellaan rauhassa. En mä oikeesti ees oo niistä huolissani... eilen oli vaan vähän valivali - päivä. :D

ONNEA ORCHID!!! :heart: :heart:

suukkis ihanaa että sulla menee raskaus noin hyvin. :) Ja sä oot jo tosi pitkällä!!! :D

(.) Ihanaa kun aurinko paistaa! KEVÄT TULEE! Ja kohta meijän pieni vauvelikin!!! :heart: :heart: Hyvällä mielellä tänään. :D

EM ja Dodoliina 26+6 :heart:
 

Yhteistyössä