*~* Keskenmenon jälkeen plussanneet ~ HELMIKUU *~*

Nasu-85
Hei..

Niin paljon ku sitä toivottiin ja odotettiin ni jo toistamiseen päädyttiin samaan lopputulokseen.. Mun mielessä jo pienestä rakkaasta tuli enkelivauva viikolla 12. :'(
Lääkkeellinen keskeytys aloitettiin tänään ja jatkuu lauantaina ystävänpäivän kunniaksi sairaalassa osastolla..

Nasu ja pohjaton suru.. :heart:
 
Nimra
Hei vain pitkästä aikaa tännekin


Ihan ensimmäisenä kaikille menetyksen kokeneille meiltä koko perheeltä suuren suuren voima
kautta kovasti voimia ja jaksamista eteenpäin ja toivomme, että pääsette pian tänne odotuspuolelle takaisin
Mä en kyllä ymmärrä MIKSI ihmisille annetaan näin monia kovia kokemuksia
Olette ajatuksissa!!!

Sitten kovasti onnitteluita Orchid
Ihanaa arkea teille pikkuisen kanssa :heart: Ei muuta kuin sydämen pohjasta onnea ja jutellaan sitten lisää tuolla kerhon puolella :wave:

Täällä alkaa jo niin monella nuo viimeiset hetket lähestyä...JÄNNITTÄÄKÖ ? :D Mä odottelen aina ihan innolla, että milloin saadaan uusia uutisia
Ihana jännätä muiden puolesta :p ja oikeesti piti vielä sanomani, että ei kannata miettiä sit sitä synnytystä liikaa, kun se on tosiaan (omalla kokemuksella ) sellainen asia, että mitään ei voi oikeastaan arvata etukäteen kuin sen, että kaikki kivut ja muut unohtuu kun se ihana käärö on VIIMEIN siinä sylissä tuhisemassa


Mä yritän olla mahdollisimman vähän koneella, kun tyttö kehittyy niin nopsaan...että seuraa kaipaa oikeastaan koko ajan ja "oma aika" alkaa illalla klo 22, kun laitan tytön nukkumaan :D ja hyvin nukahtaakin. Hetken saattaa valvoa ja jokeltaa, mutta sit nukkua posottaa aamu kasiin ysiin yhtä kyytiä
joten EI voi valittaa. Päivät menee ihan hienosti, joskus on känkkäpäivä, mutta sylissä ja helistimien kanssa leikkiessä murheet unohtuu tytöltäkin :saint:

Isäntä lähtee siis toukokuussa sinne Saksaan sitä lopputyötä tekemään ja mahdollisesti muutetaan sitten sinne asumaan ellei täällä kotisuomessa jokin työpaikka houkuttele isäntää..., mutta aikas heikolta näyttää :headwall: :headwall: joten sit ollaan Saksassa B) Nooh... maa se on sekin
Silloin pitää vaan aloitella "alusta"..., mut eiköhän sekin onnistu! Kavereita tulee ihan SIKA IKÄVÄ |O :'( ja omaa sukua :| Well, elämä on... niin onko se ? ja mitä ?

Kesän asun varmaan sit suurimman ajan mun porukoilla, kun kotikunnassani minulla on kuitenkin enemmän seuraa kuin täällä.. :kieh: :kieh: mut se ajatus asua porukoilla kesä |O |O mä harvoin jaksan siellä kunnolla edes viikonloppua :LOL: :headwall:

Noh, mut nyt jätän tän oman löpinän ja toivottelen kaikille oikein ihanaa jatkoa :wave: ja mä käyn täällä kyllä aina lueskelemassa :D En mä teitä jätä :saint: EI tulis pieneen mieleenkään!

Ai niin, mymmyryy ihana juttu kun sinustakin kuulee täällä ja ihanan voimakas ihminen olet =) Erityishali siis sinulle


Suvi ja Anni 9 vko :eek: :eek: *edelleen ihmettelee mihin se AIKA menee :eek: :eek: *
 

Hei kaikille!

Liityn minäkin tähän joukkoon, kun nyt vihdoin uskallan, kaksi viikkoa plussa-testin jälkeen.

Ensinnä haluan toivottaa voimia kaikille niille tässä ketjussa kirjoittaneille, joiden raskaus on päättynyt jälleen sillä ikävimmällä tavalla. Tuntuu niin epäreilulta, että jotkut joutuvat kokemaan saman tragedian kerta toisensa jälkeen.

Esikoisen syntymän jälkeen olen kokenut kaksi peräkkäistä keskenmenoa, syyskuussa 2008 ja marraskuussa 2008. Nyt olen raskaana, jälleen. Tänään raskautta tulee kuluneeksi 5+6. Voin allekirjoittaa täysin tämän viestiketjun aloitusviestissä olleen "listan". Ramppaan vessassa tarkistamassa tilannetta ja tarkkailen vainoharhaisesti raskausoireita. Välillä olen ihan varma, että raskaus on päättynyt, koska oireet ovat minimaaliset (vaikka esikoista odottaessa ns. oireita oli myöskin vähän).

Intouduin kirjoittamaan tänne juuri nyt, koska ensi viikonloppu on minulle todellista piinaa. Keskenmenoni ovat tapahtuneet kumpikin rv 6+1, ja tuo maaginen päivä tämän raskauden kohdalla on sunnuntaina. Voi kun voisin hypätä tämän viikonlopun yli!

Minulla on varattuna aika varhaisultraan 12 päivän päästä. Päivät tuntuvat matelevan ja odotan pelolla tuota ultraa, jos nyt sinne asti raskaus edes jatkuu.

Että näin täällä.

 
Nasu :'( :hug:

Mullakin keskeytys kaksi vuotta sitten juuri tänään ja ystävänpäivä ei ollut kauhean iloinen!

Dada onnittelut hyvistä ultrakuulumisista!

Neuvolassa kävin eilen. Paino oli noussut joo. :whistle: 500g viikossa. Pikkuisen syke kuitenkin kuului hyvin ja syke oli 160. Se lääkäri joka mulla oli ei kyllä ihmeellinen ollut. Se olli viisi minuuttia ja ulos. Eipä puhunut juuri mitään. Mun yläpaine oli noussut ja siitä se ei esim. sanonut mitään. Itse kysyin että onko ok? No seuraava aika terkalle on sit jo maaliskuun alussa.

Aurinkoista päivää kaikille! B)

Päksäkkä 14+3
 
Huomenia!

Iina tervetuloa ja onnea! Toivotaan että pieni pysyy matkassa loppuun saakka! :hug: Täällä saa ihan loistavaa vertaistukea!! Haluatko että laitan sinut listalle? Eli tarvittavat tiedot olis nimi,ikä, synnäri, keskenmeno(t) ja monesko lapsi on tulossa. :)

Päksäkkä onnea hienoista neuvolakuulumisista! :wave:

Nimran uutisia aina kiva kuulla! :) Voi miten iso neiti se teidän Anni jo on! :D

(.) Kiukuttaa... taas oon yksin koko viikonlopun kun mies lähti työreissulle. :( Kyllähän päivät menee mutta on niin inhottavaa käydä yksin nukkumaan illalla tyhjässä kämpässä... :ashamed: Mut ei sais valittaa kun töitä kerran riittää. :| Valitan silti! |O No huomenna meen käymään kaverin luona vantaalla ja sit pyörähdän ikeassa. :)

EM ja Dodoliina 27+3 :heart:
 
Voimia Nasu, olen todella pahoillani minäkin :'(

Tervetuloa joukkoon Iina :flower:

Kiitos kaikille, kun lohdutitte mua surutilassani :heart: Nyt iski vaan outo olo pitkästä aikaa, tietysti näin perjantain 13. kunniaksi. En tiedä onko vauva kääntynyt johonkin outoon asentoon tai kiinnittymässä, mutta mutta.... Mitenhän tän nyt järkevästi ilmaisisi. Tuntuu tuolla alapäässä tosi erilaiselta, aivan hellänä paikat vailla syytä. Hirmuista kihinää alamasussa ja aivan vetistä vuotoa. Pelästyin jo, että onko se lapsivettä, mutta luulen, ettei ole. Olin eilen valtavan stressaantunut ja pahalla päällä riehuin ympäriinsä (nostelin kai liian painaviakin tavaroita). Pelkään saaneeni jotain pahaa aikaan. Ei kai tää tyyppi nyt vaan luule, että on aika syntyä :|

AM ja Suukkis, ihmettelen myös aina kun ollaan jo niin pitkällä! Onhan meillä mukavasti jo viikkoja, mutta toivotaan kaikki, että vauvat kypsyis vielä aimo tovin mahassa ja syntyisivät ajallaan ja terveinä :heart:

Ox 31+2
 
Nasu: Voimia sinne :'( . Koita jaksaa :hug: .

Tänne ei kummempia. Mahassa kaikki hyvin, mutta mieli on maassa.... Huomenna ystävänpäivänä tulee vuosi täyteen meidän tytön syntymästä. Haudalle mennään koko perhe viemään kynttilät pienen rakkaan muistoksi. Ikävä on tällä viikolla tuntunut raskaammalta kuin aikoihin :'( .

Tauski ja Nuppu rv 34 POKS
 
heips

Nasulle
:hug: :'( voimia!

Iinalle
tervetuloa! pikkuiselle paljon jarruja matkaan!

Dada ja Lymypiilo:
Hienoa että ultrassa kaikki oli molemmilla hyvin =)

Woodoolle pidän peukkuja että pikkuinen pysyisi nyt matkassa :hug:

Tauski: :hug:

Oxford: Itsellä myös parin päivän aikana kipeytynyt alhaalta paikat.. ja eilen alkoi semmoiset pistävät äkilliset kivut tuohon aivan alas.. en sitten tiedä onko se vauva joka runnoo itseään alemmas ja siitä nuo äkilliset kivut..
Ja olen kans laittanut merkille että vuoto vetisempää kuin aiemmin.. mutta kaiketi ihan vaan normi valkovuotoa.

Kiva kun Toivekkin kävi poikkeamassa täällä :D

Nimra:
No jopas teidän neiti nukkuu! =) Voi kun meidänkin tulokkaalla ois sitten yhtä hyvät unenlahjat ;)
Mites se Annin maito homma nyt on? menettekö ihan normikorvikkeilla vai mitenkä?

Itse ihan puhki... viime yö meni valvoskellessa... aamulla aikaisin ylös ja sitten vein pojan kävellen kerhoon kylän toiselle laidalle.. tulin kotiin ja parin tunnin päästä hain pois.. tulomatkalla tuntu että ei jestas, potkaseeko vauva nyrkin alapäästä ulos kun sattui niin kovasti ja niitä äkillisiä pitäsviä kipuja tuntui |O

sänky houkuttelis, mutta haluaisin keretä edes vähän siivota ennen kun mies tulee kotiin.. ois sitten mukava tulla puhtaaseen kotiin ja ruuan jälkeen hetki huilata..

*poistuu tuumailemaan mitä tekis*

danjuska ja vilma 33+6
 
Nimra
Danjuska massu asettui tosi nopsaan, kun aloitin Idoform maitohappobakteerikuurin antamisen :D ja nyt mennään ihan tavis Nan-korvikkeella, tosin ostan sitä jauhetta, kun tyttö huitelee joinakin päivinä 1,5 L niin tuo valmismaito alkaa käydä jo kukkaron päälle... :x Täytyypä laitella kuva tytöstä tänne...on tosiaan muuttunut hiukan :D
 
Voi Tauski, jaksamista vaikeaan päivään :flower: Suru ei kyllä poistu koskaan, itsellä sama rankka muistopäivä edessä sitten toukokuussa. Olen ajatellut myös tehdä retken hautausmaalle, en ole siellä aiemmin käynytkään (pikkuinen on yhteistuhkattu). Onneksi muistoon sisältyy surun lisäksi myös paljon rakkautta ja jollain tapaa myös perhettä koossa pitävää voimaa, niin koen.

Danjuska, tutulta kuulostaa... Mulla ei vielä tunnu kipeältä paikat, jotenkin vain tosi herkiltä. Vähän samanlainen tunne kuin tyhjennyksessä juuri ennen kun tuli ponnistuksen tarve - tuntuu, että vauva tippuu kohta ulos, jos ei pidä jalkoja yhdessä :/ B) :eek: Ei tiedä mitä tässä pitäisi ajatella. Tsemppiä kipujen kanssa, toivottavasti helpottaa!

Nimra, mukava kuulla, että tytön maitoasiat ovat kunnossa :wave:

No, nyt lopetan huolehtimisen ja keskityn johonkin ihan muuhun. Jospa vaikka saisin tiskivuoren katoamaan...

Ox 31+2
 
Kirjotetaanpas meidän peikkopojan maailmaan tulo nyt kun on aikaa, tosin poitsu tuossa imetystyynyllä on iltatankkausta tekemässä :D

Perjantaina 6.2. heräsin 7 aikaan kun ukko oli lähdössä töihin, esikoinen oli yöllä huristanut meidän väliin ja nukku siinä vieressä. Ukko vielä kysy, ettei oo tänään lähtöä? Sanoin, ettei supistuksen supistusta ole tullut koko yönä ja jatkoin vielä unta esikoisen vieressä. Tai niin kuvittelin:

7.20 tuli ensimmäinen supistus, minkä "rekisteröin" siitä sitten 10 minuutin päästä uus ja ajattelin, että ei vielä oo mikään tositilanne koska supistukset kestin kun pikkasen heiluttelin itteeni puolelta toiselle

8.15 heräs esikoinen ja supistuksissa oli jo sen verran voimaa, että suihkussa piti olla aina supistuksen aika ettei näytä esikoiselle kipua :|

9.00 soitin ukon kotiin supistusten väli 7 minuuttia

9.30 supistukset tuli 5 minuutin välein, mutta ei oltu vielä saatu esikoisen hoitajaa kiinni :/

10 aikaan lähdettiin kättärille, supistukset 3-4 minsan välein ja automatkalla tulivat todella kipeiksi |O

10.37 oltiin sairaalassa ja tehtiin sisätutkimus, vain sormelle väljästi auki :eek: menin suihkuun kun supistukset ei siellä tuntuneet niin kovilta... vaikka niitä tuli minuutin välein

11.30 uus tutkimus 8 senttiä auki, alotin ilokaasun

11.40 täysin auki, puudutusta ei enää ehditä antaa

12.05 puhkastiin kalvot

12.11 eppari ja samantien synty peikkopoika, oli avosuutarjonnassa eli tuli kasvot edellä. Pojalla paksu musta tukka ja ruskeat nappisilmät :heart:

12.22 istukka synty

13.00 kalvot ei tulleet ulos joten jouduin kaavintaan, puudutuksessa hoidettiin kun mua ei uskalleta nukuttaa koska oon joutunut hengenvaaralliseen tilanteeseen kun on kerran nukutettu eikä lääkäri ollut tehnyt riittäviä merkintöjä lääkeaineesta joka vaaratilanteen aiheutti (ei siis tiedetä mikä lääkeaine salpautti mun hengityksen...)

15.20 pääsin takaisin osastolle vauvan ja ukon luokse, imetys sujui heti alusta ilman ongelmia ja oma kunto oli loistava verrattuna siihen, että menitin 1,4 litraa verta. Olin pystyssä jo 18 aikaan

Sunnuntaina päästiin kotiin 2vrk ikäsen peikkopojan kanssa.

Synnytys oli, esikoisen 15 tuntiseen synnytykseen reilun tunnin ponnistus vaiheen kera, nopea. Kivuliashan se toki oli kun ei keritty kuin ilokaasua antaa ja poika tuli kasvot edellä. Mitään kauhukuvia ei kuitenkaan jäänyt, ja kyllä mä vielä joskus saatan synnyttää uudestaan :D =)

Kotona on mennyt hyvin, poitsu on tyytyväinen ja nukkuu yöt 3-5 tunnin syöttöväleillä =)
Neuvolan täti kävi keskiviikkona, poitsun paino oli lähtenyt jo ihan kivasti nousuun. Isoveli on ihan innoissaan pikkuveikasta :heart:

Orchid ja pikkunen peikkopoika 1vko :heart:
 
Tauski82 Voimia!
Samoin Oxford!
En tiedä millä vkoilla/missä vaiheessa ja miten olette lapsenne menettäneet, mutta mulla vuosipvä tulossa vasta lokakuussa eli menetyksestä tulee tässä kuussa vasta/jo 4 kk. Meilläkin pieni yhteistuhkattu, mutta silti käyn viemässä hautuumaalle kynttilän aina silloin tällöin.

Ikävä ei hellitä koskaan. Voimia!! :hug:




 
Empäs päässytkään ikeaan huomenna. mulla piti olla äitin auto lainassa mutta sitten isän autosta posahti takalasi rikki ja ne tarvii tietty tuota toista autoa. :snotty: :( eli mun on PAKKO mennä shoppailemaan jotain muuta huomenna tuosta lähikaupungista. ;)

Tauskille :hug: :hug:

Orchid olipas kivaa että kerroit synytystarinasi! :) niitä on aina kiva lukea.

(.) Tänään on kyllä ollut niin supistelupäivä taas... :x lenkillä käydessä, sitten yritin vähän siivota mut eihän siitäkään mitään tullut kun veti ihan kireeks masua koko ajan. Päätin että saa imurointi jäädä... katotaan jos muru ens viikolla imurois kun tulee. Ei ne pölypallot mihinkään karkaa sillä välin. :) Ja kävin kaupassa niin kun kannoin kahta ostoskassia kotiin niin johan taas veti kireeks ja kovaks masun. :|
 
Nimra
Hellou :wave:

Laitan teillekin pari kuvaa meidän neidistä, kun äsken otettiin :D

http://www.aijaa.com/v.php?i=3592139.jpg

http://www.aijaa.com/v.php?i=3592145.jpg

On siinä äidin mielestä niin söötti, mutta erittäin tempperamenttinen ja lujatahtoinen tyttö :heart:
 

Yhteistyössä