Kirjotetaanpas meidän peikkopojan maailmaan tulo nyt kun on aikaa, tosin poitsu tuossa imetystyynyllä on iltatankkausta tekemässä
Perjantaina 6.2. heräsin 7 aikaan kun ukko oli lähdössä töihin, esikoinen oli yöllä huristanut meidän väliin ja nukku siinä vieressä. Ukko vielä kysy, ettei oo tänään lähtöä? Sanoin, ettei supistuksen supistusta ole tullut koko yönä ja jatkoin vielä unta esikoisen vieressä. Tai niin kuvittelin:
7.20 tuli ensimmäinen supistus, minkä "rekisteröin" siitä sitten 10 minuutin päästä uus ja ajattelin, että ei vielä oo mikään tositilanne koska supistukset kestin kun pikkasen heiluttelin itteeni puolelta toiselle
8.15 heräs esikoinen ja supistuksissa oli jo sen verran voimaa, että suihkussa piti olla aina supistuksen aika ettei näytä esikoiselle kipua :|
9.00 soitin ukon kotiin supistusten väli 7 minuuttia
9.30 supistukset tuli 5 minuutin välein, mutta ei oltu vielä saatu esikoisen hoitajaa kiinni :/
10 aikaan lähdettiin kättärille, supistukset 3-4 minsan välein ja automatkalla tulivat todella kipeiksi |O
10.37 oltiin sairaalassa ja tehtiin sisätutkimus, vain sormelle väljästi auki
menin suihkuun kun supistukset ei siellä tuntuneet niin kovilta... vaikka niitä tuli minuutin välein
11.30 uus tutkimus 8 senttiä auki, alotin ilokaasun
11.40 täysin auki, puudutusta ei enää ehditä antaa
12.05 puhkastiin kalvot
12.11 eppari ja samantien synty peikkopoika, oli avosuutarjonnassa eli tuli kasvot edellä. Pojalla paksu musta tukka ja ruskeat nappisilmät :heart:
12.22 istukka synty
13.00 kalvot ei tulleet ulos joten jouduin kaavintaan, puudutuksessa hoidettiin kun mua ei uskalleta nukuttaa koska oon joutunut hengenvaaralliseen tilanteeseen kun on kerran nukutettu eikä lääkäri ollut tehnyt riittäviä merkintöjä lääkeaineesta joka vaaratilanteen aiheutti (ei siis tiedetä mikä lääkeaine salpautti mun hengityksen...)
15.20 pääsin takaisin osastolle vauvan ja ukon luokse, imetys sujui heti alusta ilman ongelmia ja oma kunto oli loistava verrattuna siihen, että menitin 1,4 litraa verta. Olin pystyssä jo 18 aikaan
Sunnuntaina päästiin kotiin 2vrk ikäsen peikkopojan kanssa.
Synnytys oli, esikoisen 15 tuntiseen synnytykseen reilun tunnin ponnistus vaiheen kera, nopea. Kivuliashan se toki oli kun ei keritty kuin ilokaasua antaa ja poika tuli kasvot edellä. Mitään kauhukuvia ei kuitenkaan jäänyt, ja kyllä mä vielä joskus saatan synnyttää uudestaan
=)
Kotona on mennyt hyvin, poitsu on tyytyväinen ja nukkuu yöt 3-5 tunnin syöttöväleillä =)
Neuvolan täti kävi keskiviikkona, poitsun paino oli lähtenyt jo ihan kivasti nousuun. Isoveli on ihan innoissaan pikkuveikasta :heart:
Orchid ja pikkunen peikkopoika 1vko :heart: